امتیاز آخرین بازی انجام شده توسط شما

توسط سعید زعفرانی در ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ , ۲۱:۰۲

سلام. اگر این هفته بازی جدیدی بازی کرده‌اید که هفته قبل بازی نکرده بودید، لطفا در قسمت دیدگاه‌های این مطلب، امتیاز و نظرات خود در مورد آن بازی یا بازی‌ها را مطرح کنید و ما و دوستان را در جریان بگذارید. چون اساسا امتیازاتی که شما به بازی‌ها می‌دهید خیلی برای ما مهم است. خیلی. اگر در مورد داستان بازی هم می‌نویسید، سعی کنید چیزی را اسپویل نکنید. یا اگر اسپویل کردید چیزی را از قلم نیاندازید. یعنی یک کاری را یا اصلا نکنید، یا اگر می‌کنید درست و حسابی بکنید.

عاقبت خروج از چارچوب و قوانین جنگل را هم که می‌دانید…

دیدگاه
۱۰۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

100 Replies to “امتیاز آخرین بازی انجام شده توسط شما”

  1. phantom pain
    بعضی چیزاش باعث می شه که آدم بال در بیاره بعضی چیزهاشم باعث می شه که فکر کنی بازی چقدر بهتر می تونست باشه :۱۲: :۱۲:
    یعنی باس فایت the end یه طرف کل باس فایت های این یه طرف
    ۹.۸\۱۰

    ۰ ۰
    1. الان اون ۰.۲ رو با چه متری کم کردی از بازی؟ یعنی این‌قدر دقیق؟ یعنی مطمئنی الان مشکل بازی در حد همین ۰.۲ هست؟ ۰.۳ نیست؟ یا مثلا ۰.۲۵؟ یا ۰.۲۷۶۵۳۳۳۳۳؟

      ۰ ۰
    2. باشه
      ۹.۲۳۶۲۸۳۵۷۱۲۷۵۳۷۸۹۱۲۷۳۵۷۸۱۲۳۵۸۷۱۲۵۳۷۸۱۵۲۳ از ۱۰ :lol: :lol:

      ۰ ۰
    3. به خاطر اینا کم کردم:
      گرافیک داونگرید شده
      لال بودن اسنیک
      کاز وراج
      بعضی دلایل داستانی مسخره
      اسنیک دیگه برای انجام کاری فکر نمی کنه فقط اطاعت می کنه به قول آسلات مثل این که:this is bosses choice
      (تقریبا)نبود باس فایت جذاب
      هوش مصنوعی کوایت در بعضی مواقع
      حذف شدن بسیاری از بخش های بازی
      نبود شوخی های گذشته رییس بزرگ
      بی روح بودن محیط های داستانی
      زمان مسخره unit dispatch
      بی مصرف بودن اعضای dimond dogs(مثلا باس از جونش مایه میذاره اونوقت خودش باید بره دنبال یه گوسفند)
      انیمیشن دویدن اسب
      سرعت کم جا به جا شدن در نقشه( چون کوجیما می خواست زمان بازی زیاد بشه)
      آزادی عمل شعاری(برای بعضی ماموریت ها فقط یه راه هست)
      اگه کمه بازم بگم :۱۲:

      ۰ ۰
    4. ایرادات شما به بازی نشون میده که با دقت بازی کردی و خیلی هم خوب بازی رو می‌فهمی.
      ولی ارزیابی‌ات شدیدا متمدانه است :)) من یه بازی این همه ایراد داشته باشه ۵ بهش میدم. ۹.۸؟

      ۰ ۰
    5. Link گفت:

      در مورد طولانی شدن زمان بازی. کوجیما گفته بود امکانی در تنطیمات بازی قرار داده شده که برای کسانی که وقت انجام بازی برای مدت طولانی را ندارند روند پیشبرد بازی را سریع تر می کند. این گزینه را پیدا و فعال کنید.
      (من هنوزخودم بازی نکردم )

      ۰ ۰
    6. متاسفانه بازی همچین گزینه ای رو نداره

      ۰ ۰
    7. Link گفت:

      مطمئنی؟ خودم تو همین سایت این خبر را خوندم یعنی از نسخه ی نهایی حذف شد؟ :۲۳:

      ۰ ۰
    8. Link گفت:

      خوب پس من دیگه حرفی ندارم بشین همه ی بازی را با آرامش کامل برو :lol: (گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی)

      ۰ ۰
    9. Dafaq؟

      حالا درسته MGSV به‌هیج‌وجه مقابل قبلی‌هاش نمی‌تونه عرض‌اندام کنه اما دیگه شور حسینی برتون نداره… گرافیک دانگرید شده رو کجا دیدی برادر؟ والا همون اول توی افغانستان توی محیط کلی Particle و ذرات معلق تو هواست که تو تریلرها نبوده. این دانگریده؟

      دلیل لال بودن اسنیک هم پایان بازی مشخص می‌شه.

      شما تو پروسه‌ی ساخت بازی مشارکت داشتی که مطمئنی بازی بعضی بخش‌هاش حذف شده؟! اون خبر حذف شدن که تاْیید نشده. برفرض حذف هم شده باشه. ایراد محسوب می‌شه؟ این همه بازی و استودیو (حتی راک‌استار و ناتی‌داگ) تریلر می‌دن که آخرش بعضی صحنه‌هاش تو بازی نبوده.

      سرعت کم؟ شما برو تو منو بزن تو Return ACC هر جا بخوای فست‌تراول می‌کنی.

      آزادی عمل شعاری! والا قبل اینکه بازی بیاد اپیزود سوم رو یه تریلر دادن قشنگ سرجمع ۶ تا راه برای طی کردن ماْموریت بود. این آزادی عمل شعاریِ؟

      ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

      اون قابلیت هم که می‌گید بازی رو سریع‌تر می‌بره اشتباهه. فکر کنم منطورت Phantom Cigar باشه که اون هم فقط زمان رو می‌بره جلو.

      ۰ ۰
    10. Very Big Daddy گفت:

      فقط در مورد فست تروال توضیح بدم علاوه بر اینکه شما میتونی هروقت خواستی به ACC برگردی میتونی با دلیوری پوینت ها قشنگ فست تراول کنی.ایرادی وجود نداره در این زمینه به هیچ وجه!

      ۰ ۰
    11. Very Big Daddy گفت:

      بعد شما تموم کردی بازی رو؟!چون چیزایی که از اسنیک گفتی دلیل دارن همشون.

      ۰ ۰
    12. ============================= :*: اسپویل :*: =================================

      دلیل نمی شه چون شخصیت جدید همه خصوصیات اسنیک اصلی رو داره

      ====================پایان اسپویل=============================

      فقط کافیه جنگل تریار های اولیه رو ببینی تا ببینی چقدر دانگرید شده

      ۰ ۰
  2. Amir.M گفت:

    درود به همه ی رفقا
    خب بالاخره منم ب هر مکافاتی بود متال رو بازی کردم . نقد بچه ها رو هفته ی قبل خوندم و چیزی ک دستگیرم شد این بود که مهمترین ایرادی ک به بازی وارده کمبود کاتسین هست ولی از اونجایی که من داستان رو تا حدودی نمی دونم این مورد خیلی منو عزیت نکرد
    صحبت در مورد خوبی های بازی زیاده فقط اومدم به چند مورد از نقطه ضعف های بازی – از نظر خود م- اشاره کنم (امیدوارم فن های عزیز بازی ناراحت نشن . به شخصه بازی برام لذت بخش بود اما یکسری ضعف ها بود که دائم داشت جلوی چشام رژه می رفت (بازهم می گم همشون نظرات خودم هست ولی برای اینکه توی متن زیاد این عبارت رو تکرار نکنم خودتون هرجا صلاح دیدین اضافش کنید :D )
    اول از همه ، مهمترین مشکل بازی دوربین بازی هست . دوربین بازی همواره رو ی دوش اسنیک هست در همه ی لحظات حتی وقتی که سوار ماشین یا اسب میشه . این مورد باعث می شه فضا بسته بشه و ما دچار کمبود لانگ شات بشیم که به نوبه ی خودش به شدت برای اعصاب و مغز انسان آزار دهندس (حتما شما هم دچار مشکل من میشین که بعد یک یا دو ساعت بازی کردن باید از سرش بلند شین و یکم فاصله های دور رو نگاه کنین . این اتفاق توی اکثر بازی ها می افته اما توی این بازی به خاطر زاویه ی خسته کننده ی دوبین خیلی زود اتفاق می افته )
    مثال هایی می زنم : مثلا توی بازی ویچر یا بتمن ارکام نایت و یا GTA وقتی سوار مرکب (!) میشین یا وقتی به صورت ازادانه حرکت می کنین دوربین مقداری از شخصیت فاصله می گیره و شما می تونین فاصله های دور رو ببینین در همین حین هم به مغز استراحتی (هرچند از نوع مصنوعی) داده میشه . اما توی متال چنین اتفاقی نمیوفته و مغز یک ساعت مداوم درگیره فضا های بسته هست
    نکته ی دوم هم اینکه ما توی افعانستان هستیم سرزمینی پر از روستا ، شهر و زندگی اما تنها چیزی که تو بازی نمی بینیم همین زنده بودنه گویا کل افغانستان رو کمپ های نظامی تشکیل داده . حیات وحش هم به طور ناقصی طراحی شده و از استاندارد هایی مثل فارکرای هم چند پله عقب تر هست متاسفانه . گوسفند ها رو می بینیم ولی خبر از چوپان یا سگ گله نیست . روستا ها رو می بینیم ولی خبری از اون شور زندگی نیست . جاده ها رو میبینم ولی به جز چنتا کامیون حمل افراد و اسلحه خبری از مسافر نیست .
    سومین نکته کمبود یا نبود موسیقی های بین راهی هست (که این رو سازنده با ترک های درخواستی خودمون (!) جبران کرده ولی بازی نیاز به یک موسیقی حماسی برای مسافت های طولانی و خسته کننده بین مرحله ای داشت تا به گیمر انرژی منتقل کنه)
    در مورد بعدی اگه اشتباه می کنم لطفا طرفداران عزیز منو اصلاح کنند – در مورد مادر بیس . من خیلی با منو ها ور رفتم ولی گویا تنها کاری که میشه کرد اینه که ایستگاه های فناوری . دارو سازی و … رو بسازی و اپگرید کنی و خودت هیچ دخالتی در طراحی مادر بیس و محل قرار گرفتن هر پایگاه نداری (بازم میگم در این مورد مطمئن نیستم اما اگه واقعا به این صورت باشه به شدت ناراحت کنندس)
    مورد بعد هندلیگ اتوموبیل ها هست که جدا ، جدا هیچ حسی رو منتقل نمی کنند به شدت خشک و بدون هیچ شتاب و اوج و فرودی (به طوری که بعضی موقه ها حس می کنم با دی هورس مسافت مورد نظرمو تند تر می رفتم)
    چیزی که توی گروند زیرو واقعا منو متعجب کرد وجود یک اپراتور توی نقشه ی بازی بود که با از بین بردن هر دشمن متوجه می شد و به سرباز های دیگه خبر می داد تا پیگر قضیه بشن ولی در این نسخه جایگاه اپراتور ها در کمپ ها وجود داره اما من تاحالا اپراتوری توش ندیدم که به محض مردن افراد به دیگران خبر بده . و این مورد یکی از چالش بر انگیز ترین موارد گرواند زیرو بود که متاسفانه توی فنتوم پین کمرنگ تر شده
    مورد بعد در مورد طی مسافت ها توی بازی هست . توی بازی هیچ فست ترولی وجود نداره اما در صورت امکان می تونین به هلیکوپترتون دستور بدین که بیاد شما رو بلند کنه اما شما رو به “جای درخواستی” نمی بره بلکه شما رو از نقشه خارج می کنه و باید بعد گذروندن چندین لودینگ (ک الحق هم کوتاه هستند) به مکان مورد نظرتون برین . (البته شاید نقل مکان مستقیم یکی از آپگرید های هلی کوپتر باشه که من هنوز پیداش نکردم ولی تا اینجای کار..)
    نکته ی دیگه ای که واقعا حال منو گرفت شخصی سازی نکردن اسلحه ها هست – نه نه نه اشتباه نکنین – توی بازی میشه هر اسلحه رو اپگرید کرد اما خبر از شخصی سازی دستی نیست (یه چیزی در حدود اپگرید کردن اسلحه ها در Tomb raider 2013 ) و باز هم در این مورد استاندارد های خیلی بهتر از متال هست که می تونم به Ghost recon Futur soldier اشاره کنم که یه شخصی سازی پر و پیمون و کامل داشت
    بیشتر داستان به وسیله ی کاست های صوتی تعریف می شد و به شخصه برای منی که اولین نسخه ی بازی رو دارم بازی می کنم خیلی جذب کننده نبود (البته این مورد رو میشه بر حساب ندونم کاری کونامی و عجلش در انتشار دونست)
    ممنون که پیغاممو خوندین . باز هم میگم قصد من تخریب بازی نبود فقط یکسری نکات توی بازی به چشم من اومدن که می خواستم با شما در میون بگذارم . امیدورام اگه جایی اشتباه کردم قدیمی ترا اشتباهمو اصلاح کنن
    _________________________________________
    یک نکته ی جالب هم بگم . توی یکی از کاست ها کاز یا آسلات از انقلاب ایران با نام “Islamic revolution ” یاد می کنه که به شخصه این برام خیلی جالب بود و نشونه ی دقت و احترام کوجیما به ایرانی ها هست (بسیاری از رسانه های غربی و خارجی از انقلاب اسلامی با نام هایی از قبیل “انقلاب ایران” یا “انقلاب ۱۹۷۹” یاد می کنند)
    اون صحنه ی گفتگوی امریک و اسکال فیس هم توی مقر مخفیشون به شدت وضعیت کوجیما و کونامی رو برام تداعی کرد :D

    ۰ ۰
    1. می شه به این صورت سلاحو به طور کامل شخصی سازی کرد
      اسپویل پایین اسپویل داستانی نداره فقط اسم ماموریت رو گفته
      ========اسپویل============

      رفتن ماموریت های
      find legendary gunsmith
      find legendary gunsmith again
      find legendary gunsmith yet again

      ======================= پایان اسپویل ======================

      حالا از یکی از بهترین شخصی سازی ها لذت ببرین ;)

      ۰ ۰
    2. واقعا سرعت اسب کمه :|

      ۰ ۰
    3. Amir.M گفت:

      درود رفیق
      من بازی رو طی این هفته مرتب پیش می برم ولی اون درصد لعنتی انگار زورش میاد دوتا عدد بره بالاتره :D
      مجموعا می خوام بگم که خیلی بازی رو تکمیل نکردم و بیشتر تمرکزم رو ماموریت های فرعی هست و به این ماموریت که شما نام بردین نرسیدم ممنون که اشتباهمو گفتی ;)

      ۰ ۰
    4. اشتباهی نکرده بودی ;) من تازه دیروز اینو فهمیدم

      ۰ ۰
    5. من برام جالبه بعضی ها می گن به نسخه های قبلی وابستس. آخه بنده خدا بازی که ۸ نسخه قبلی داره رو نمی شه تو یه کات سین گفت

      ۰ ۰
    6. PSYCHO MANTIS گفت:

      در مورد دوربین
      به هیچ وجه وارد نیست چون دقیقا راحت میشه دور دست هارو دید :۱۲:
      به این مورد حتی فکر هم نکردم چبرسه به اینکه بخوام بیانش کنم.
      در مورد محیط بازی
      خب تو خودت به جزییات دقت نمی کنی وقتی آسلات میگه این روستاها توسط نیرو های گوریلا و پی اف ها آکیوپاید شدن و کلا تسخیر شدن!
      اون زندانی ها هم جزو مردم یا سرباز ها هستن دیگه!که با توجه به مهارتشون به کارت میان.
      در مورد حیوانات هم بگم که تقصیر خودته راجع به بازی رویا پردازی می کنی :۲۴:
      اولا اینکه آسلات میگه این ها فرار کردن وقتی که چوپان و کلا روستاها خالی از سکنه شدن!برای همینه در محیط افغانستان پرسه میزنن!
      دوم اینکه فارکرای از اجزای اصلیش حیوانات هستن تو انتظار چی داشتی؟
      کی گفته شد استفاده از حیوانات داخل فنتوم ضرورریه؟
      این بخش فقط برای تنوع محیط،گرفتن پول، تزیین باغ وحش بوده که ان جی او خودش در خواستشو میده!همچنین یسری لور هم راجع بشون وجود داره.
      فنتوم در حدی که لازم بوده پوشش گیاهی رو رعایت کرده.
      در مورد محیط باز هم
      برادر اولا داخل بیابان هستی!
      تو داخل جبهه ی جنگ بودی که در مورد رفت آمد ها قضاوت می کنی؟
      این بازی بر اساس اتفاقات سال ۱۹۸۴ بنا شده طبیعتا یک منطقه ی تحت نظر نیرو های نظامی همین شکلیه!
      همون اوایل گفته میشه خالی از سکنه است روستاها!
      بی توجهی خودتو نشون میده.
      موسیقی های بازی فوق العاده ان!
      چه اونایی که گرگسون ویلیامز ساخته چه دستی ها هردو شاهکارن!
      همین مونده بود به موسیقی ایراد گرفته باشه…
      شما هموز پیشروی نکردی موسیقی های بازی رو ببینی!
      می خوای لینک ساوند ترک هارو هم ببین:
      لینک دانلود ساندترک های بسیاز زیبای فانتوم پین
      http://dl5.downloadha.com/AliGh/Music/VA%20-%20METAL%20GEAR%20SOLID%20V%20ORIGINAL%20SOUNDTRACK%20(2015)%20(www.Downloadha.com).zip

      نه نمیشه داخل طراحی مادر بیس دست برد.
      دقیقا کجاش ناراحت کننده است؟
      می خوای اتوبان بزنی وسط مادربیس یا برج بسازی؟
      سیم سیتی که نیست!
      راه پله رو چپ یا راست بزنی و نمی دونم پل هوایی بزنی بین دو تا پلتفرم یا طرح S و به قول معروف کلش آو کلنزی پیاده کنی!
      هیچ مشکلی نداره مگر اینکه بخوای به مسیر ها ایراد بگیری!
      شش پلتفرم و یک کمند پلتفرم در اختیارته می تونی داخلش قشنگ پرسه بزنی مورال رو گسترش بدی یه سری نکات جالب کشف کنی!
      به مادربیس ایراد گرفته نشد که شد!
      طراحی امبلم و اینهمه کاستومازیشن داخل بازیه…
      بعد به طراحی مادر بیس ایراد میگیرن چون نمیتونی ط
      زیگ زاگی پلتفرم های رو بچینی!!!!

      در مورد هندلینگ!
      چه عجب بعد این ایراد های شخمی و مسخره یه درست و حسابیشو دیدیم:/
      اینم توضیحات خودشو داره.
      یکی اینکه سال ۲۰۱۵ نیست!
      دوم اینکه میشه باهاش کنار اومد اگر عین آدم رانندگی کنی!!
      سوم اینکه واقعا افتضاحه این هندلینگ :lol:
      البته امیدوارم ایراد بهتری پیدا کنی نه این جفنگیات :۱۲:
      در مورد هلی
      نمیفهمم والا چطور بعضیا آر تی اس بازی می کنن هوششون به ۳۰۰ میرسه واسه بازی مثل متال گیر یدفه به درجه ی ۴۰ نزول پیدا می کنه!!!
      هدف اصلا هلی برای فست ترول نیست برادر!
      کاربردش برای خارج کردن از محیط و ساپورت هست که می تونه سریعتر بشه.
      داخل بازی فست ترول نیست مثل بتمن !
      باید با اسب و ماشین داخل محیط پرسه بزنی.
      اون چیزی هم که راجع به خروج از منطقه گفتی جزو فست ترول نیست کلا.
      در کل بازی همونطور که گفتم فست ترول نداره…
      درمورد اپراتور
      دقیقا منظورت چیه؟
      اینجا هم آنتی ریدار هست هم دستگاه کامیونیکیشن که هردو قابل نابود شدن هستن!
      اول اینکه یه گارد مست یا اوتپوست با پایگاه پیشرفته ای چون کمپ امگا خیلی فرق داره.
      دوم اینکه اصلا قابل تصور نیست در صورت بیهوش کردن یک نفر همه مطلع بشن چون ساختار بازی بهم میخوره و زهرمار میشه برای همه!
      قبل از ایراد گرفتن کمی فکر کنید!
      در مورد شخصی سازی اسلحه
      این یه مورد شخصی هست.
      حقیقتا اینکه اینقدر راحت اسلحه گیرتون نیاد بنظرم نکته ی کاملا خوبیه چون برای دولپ باید یسری آیتم ها داشته باشی و اکسپرت باشی!
      حلوایی بهت سایت و فلش لایت و لیزر نمیده!
      و باز هم میرسیم به بحث سال بازی!
      ۱۹۸۴
      اونقدر که سال ۲۰۲۰ و بالاتر جنگ افزار داره این سال نداره برادر!
      هزار جور سایت مختلف نیست!
      هزار جور سوپرسر نیست!
      هزار جور تیرو خشاب نیست!
      و درضمن فیوچر سولچر شبیه ساز اسلحه است هدف اصلی اون در مورد جنگ افزاره!
      بحث راجعه به تاکتیک و مکانیک ها و جنگ افزاره!!!
      این یک متال گیر سالد هست یک بازی مخفی کاری!
      حالا کاستومازیشن اینشکلی هست واقعا نمی دونم مشکلش چیه!
      مثل این میمونه بگی بتلفیلد این مخفی کاریش خیلی اذیت می کرد چون مثل دیس آنرد یا وولفینشتاین نبود!!)خب معلومه بتل فیلد یک شوتر اول شخصه نظامیه اون تیکه ی مخفی کاری فقط برای دادن آزادی عمل واسه شروعه نه اینکه هدف اصلیت این باشه)
      متال گیر هم قرار نیست شبیه ساز ساخت چگونگی تشکیل و مستند تشکیل گلوله هارو به خورد ما بده :۲۳:
      کلا اشکالاتی که بازی گرفتی واقعا مسخره بودن!
      غیر از یکی دوتاشون!!
      بازی قطعا مشکل داره اما نه این ها!
      بلکه داستان،ناقص بودن،مراحل تکراری،نبود باس فایت(عملا! )و براورده نکردن انتظاراته .وگرنه در گرافیک،گیمپلی و موسیقی فوق العاده است مگر برای منه متال گیر فن که این بازی براش بدترین متال گیر عرضه شده است!
      چون نتنها بازی متال گیر نیست بلکه بشدت نسبت به اریلر ها و انتظارات لنگ زد…
      چه تقصیر کونامی بوده چه کوجی.این اون چیزی نبود که وعده اش به ما داده شد!

      ۰ ۰
    7. PSYCHO MANTIS گفت:

      سوپر طوماری نوشتیم در مرحله ی تایید…

      ۰ ۰
    8. PSYCHO MANTIS گفت:

      در مورد دوربین
      به هیچ وجه وارد نیست چون دقیقا راحت میشه دور دست هارو دید :۱۲:
      به این مورد حتی فکر هم نکردم چبرسه به اینکه بخوام بیانش کنم.
      در مورد محیط بازی
      خب تو خودت به جزییات دقت نمی کنی وقتی آسلات میگه این روستاها توسط نیرو های گوریلا و پی اف ها آکیوپاید شدن و کلا تسخیر شدن!
      اون زندانی ها هم جزو مردم یا سرباز ها هستن دیگه!که با توجه به مهارتشون به کارت میان.
      در مورد حیوانات هم بگم که تقصیر خودته راجع به بازی رویا پردازی می کنی :۲۴:
      اولا اینکه آسلات میگه این ها فرار کردن وقتی که چوپان و کلا روستاها خالی از سکنه شدن!برای همینه در محیط افغانستان پرسه میزنن!
      دوم اینکه فارکرای از اجزای اصلیش حیوانات هستن تو انتظار چی داشتی؟
      کی گفته شد استفاده از حیوانات داخل فنتوم ضرورریه؟
      این بخش فقط برای تنوع محیط،گرفتن پول، تزیین باغ وحش بوده که ان جی او خودش در خواستشو میده!همچنین یسری لور هم راجع بشون وجود داره.
      فنتوم در حدی که لازم بوده پوشش گیاهی رو رعایت کرده.
      در مورد محیط باز هم
      برادر اولا داخل بیابان هستی!
      تو داخل جبهه ی جنگ بودی که در مورد رفت آمد ها قضاوت می کنی؟
      این بازی بر اساس اتفاقات سال ۱۹۸۴ بنا شده طبیعتا یک منطقه ی تحت نظر نیرو های نظامی همین شکلیه!
      همون اوایل گفته میشه خالی از سکنه است روستاها!
      بی توجهی خودتو نشون میده.
      موسیقی های بازی فوق العاده ان!
      چه اونایی که گرگسون ویلیامز ساخته چه دستی ها هردو شاهکارن!
      همین مونده بود به موسیقی ایراد گرفته باشه…
      شما هموز پیشروی نکردی موسیقی های بازی رو ببینی!
      می خوای لینک ساوند ترک هارو هم بدم بت!

      نه نمیشه داخل طراحی مادر بیس دست برد.
      دقیقا کجاش ناراحت کننده است؟
      می خوای اتوبان بزنی وسط مادربیس یا برج بسازی؟
      سیم سیتی که نیست!
      راه پله رو چپ یا راست بزنی و نمی دونم پل هوایی بزنی بین دو تا پلتفرم یا طرح S و به قول معروف کلش آو کلنزی پیاده کنی!
      هیچ مشکلی نداره مگر اینکه بخوای به مسیر ها ایراد بگیری!
      شش پلتفرم و یک کمند پلتفرم در اختیارته می تونی داخلش قشنگ پرسه بزنی مورال رو گسترش بدی یه سری نکات جالب کشف کنی!
      به مادربیس ایراد گرفته نشد که شد!
      طراحی امبلم و اینهمه کاستومازیشن داخل بازیه…
      بعد به طراحی مادر بیس ایراد میگیرن چون نمیتونی ط
      زیگ زاگی پلتفرم های رو بچینی!!!!

      در مورد هندلینگ!
      چه عجب بعد این ایراد های شخمی و مسخره یه درست و حسابیشو دیدیم:/
      اینم توضیحات خودشو داره.
      یکی اینکه سال ۲۰۱۵ نیست!
      دوم اینکه میشه باهاش کنار اومد اگر عین آدم رانندگی کنی!!
      سوم اینکه واقعا افتضاحه این هندلینگ :lol:
      البته امیدوارم ایراد بهتری پیدا کنی نه این جفنگیات :۱۲:
      در مورد هلی
      نمیفهمم والا چطور بعضیا آر تی اس بازی می کنن هوششون به ۳۰۰ میرسه واسه بازی مثل متال گیر یدفه به درجه ی ۴۰ نزول پیدا می کنه!!!
      هدف اصلا هلی برای فست ترول نیست برادر!
      کاربردش برای خارج کردن از محیط و ساپورت هست که می تونه سریعتر بشه.
      داخل بازی فست ترول نیست مثل بتمن !
      باید با اسب و ماشین داخل محیط پرسه بزنی.
      اون چیزی هم که راجع به خروج از منطقه گفتی جزو فست ترول نیست کلا.
      در کل بازی همونطور که گفتم فست ترول نداره…
      مگر اینکه برگشتن به ACC و دوباره دیپلوی شدن در یه منطقه ی دیگه رو حساب کنی…
      بوسیله ی کارد بورد باکس هم میشه بین دلیوری ها رفت و آمد کرد این رو یادم رفته بود !
      درمورد اپراتور
      دقیقا منظورت چیه؟
      اینجا هم آنتی ریدار هست هم دستگاه کامیونیکیشن که هردو قابل نابود شدن هستن!
      اول اینکه یه گارد مست یا اوتپوست با پایگاه پیشرفته ای چون کمپ امگا خیلی فرق داره.
      دوم اینکه اصلا قابل تصور نیست در صورت بیهوش کردن یک نفر همه مطلع بشن چون ساختار بازی بهم میخوره و زهرمار میشه برای همه!
      قبل از ایراد گرفتن کمی فکر کنید!
      در مورد شخصی سازی اسلحه
      این یه مورد شخصی هست.
      حقیقتا اینکه اینقدر راحت اسلحه گیرتون نیاد بنظرم نکته ی کاملا خوبیه چون برای دولپ باید یسری آیتم ها داشته باشی و اکسپرت باشی!
      حلوایی بهت سایت و فلش لایت و لیزر نمیده!
      و باز هم میرسیم به بحث سال بازی!
      ۱۹۸۴
      اونقدر که سال ۲۰۲۰ و بالاتر جنگ افزار داره این سال نداره برادر!
      هزار جور سایت مختلف نیست!
      هزار جور سوپرسر نیست!
      هزار جور تیرو خشاب نیست!
      و درضمن فیوچر سولچر شبیه ساز اسلحه است هدف اصلی اون در مورد جنگ افزاره!
      بحث راجعه به تاکتیک و مکانیک ها و جنگ افزاره!!!
      این یک متال گیر سالد هست یک بازی مخفی کاری!
      حالا کاستومازیشن اینشکلی هست واقعا نمی دونم مشکلش چیه!
      مثل این میمونه بگی بتلفیلد این مخفی کاریش خیلی اذیت می کرد چون مثل دیس آنرد یا وولفینشتاین نبود!!)خب معلومه بتل فیلد یک شوتر اول شخصه نظامیه اون تیکه ی مخفی کاری فقط برای دادن آزادی عمل واسه شروعه نه اینکه هدف اصلیت این باشه)
      متال گیر هم قرار نیست شبیه ساز ساخت چگونگی تشکیل و مستند تشکیل گلوله هارو به خورد ما بده :۲۳:
      کلا اشکالاتی که بازی گرفتی واقعا مسخره بودن!
      غیر از یکی دوتاشون!!
      بازی قطعا مشکل داره اما نه این ها!
      بلکه داستان،ناقص بودن،مراحل تکراری،نبود باس فایت(عملا! )و براورده نکردن انتظاراته .وگرنه در گرافیک،گیمپلی و موسیقی فوق العاده است مگر برای منه متال گیر فن که این بازی براش بدترین متال گیر عرضه شده است!
      چون نتنها بازی متال گیر نیست بلکه بشدت نسبت به اریلر ها و انتظارات لنگ زد…
      چه تقصیر کونامی بوده چه کوجی.این اون چیزی نبود که وعده اش به ما داده شد!

      ۰ ۰
    9. Amir.M گفت:

      درود ب مبین عزیز :D
      مبین خودت می دونی اینا دلایل سر هم بندی شده بازی هست که به خاطر حمله ی روسیه و گروهک ها منطقه خالی از سکنه شده . الان تو افعانستان واقعی هم جنگه ولی مگه خالی شده ؟ در ضمن کو.ست های جالبی هم می تونست در مورد آزاد کردن مردم و برگردوندن روستا ها به مردم تو بازی گنجونده می شد (تب ویچر هنوز منو ول نکرده :D )
      در مورد اکوسیستم و حیات وحش محیط هم به قول سعید خان یا یه کاری نکنین یا نصفه و نیمه انجامش ندید . در این مورد هم تایه حدودی کاز ماست مالی می کنه و ضعف برهان ودلیل موج می زنه . روستایی ها گوسفند هاشون رو ول کردن رفتن ؟!اگه روستایی ها رو توی “اون زمان” میشناختی چنین چیزی نمی گفتی (یا نویسنده نمی گغت) . زوستایی ها شده بچشونو بفروشن گوسفنداشونو ول نمی کنن :lol: بعد با وجود این همه گرگ و خرس تو بازی چرا این همه گوسقند تو نقشه وله ( :lol: ) بحث انجیو رو هم نیار که واقعا توی این یه مورد روده بر شدم از خنده توی بازی
      من حرفی در مورد موسیقی بازی نزدم فقط گفتم که توی مسافت های بین راهی اصلا موسیقی وجود نداره
      در مورد اتوموبیل ها : “یکی اینکه سال ۲۰۱۵ نیست!” منظورتو دقیق نفهمیدم ولی اگه میگی دوران قدیم بوده وبه خاطر همین سرعت ماشین ها کم هست به شدت شر و ور گفتی ( :lol: )

      در مورد مادر بیس . چرا نباید خودت مادر بیس خودت رو طراحی کنی ؟!
      این اپشن شاید توی سینگل پلیر به چشم نیاد اما تا یک ماه دیگه که بخش آنلاین اضافه بشه می تونه به شدت معتاد کننده باشه و برای پیشروی توی هر مادر بیس تاکتیک های مناسب همون بیس رو بطلبه (برعکسش اگه این آپشن نباشه حمله به مادر بیس دیگران به نظرم به شدت تکراری میشه) (بعد دقت کن نگفتم هر پله و راه پله رو بتونی دست کاری کنی یا اطاق ها رو برای خودت طراحی کنی . منظورم این بود که امکان قرار دادن هر پایگاه (به طوری کلی) به وسیله خودت انجام بشه . مثلا پایگاه R&D رو تو جای دلخواه خودت بزاری و …)

      این جمله رو هم نفهمیدم لطقا یه بار ترجمه کن :D “نمیفهمم والا چطور بعضیا آر تی اس بازی می کنن هوششون به ۳۰۰ میرسه واسه بازی مثل متال گیر یدفه به درجه ی ۴۰ نزول پیدا می کنه!!!”
      باز هم می گم متن منو درست نخوندی فقط اومدی شاخه مارو بشکونی :D
      گفتم فست ترول وجود نداره و تنها کار ممکن که بتونه تاحدودی جایگزینش بشه استفاده از هلیکوپتر هست . (ماشین که تو نقشه نایاب هست دی هورس هم که ماشلا با کرگدن های آفریقایی کورس بزاره می بازه و طی مسافت های طولانی افغانستان هم بهشدت اعصاب خورد کنه (باز تایه حدودی نقشه ی آفریقا جذاب تر طراحی شده) پس تنها آپشن روی میز استفاده ی زورکی از هلیک.پتر هست)
      مطمئنا اگه اپراتور می تونست امار افراد بیهوش شده رو هم دربیاره عملا بازی نمیشد کرد اما توی گرند زیرو با کشته شدن افراد اپراتور خبر کشته شدنش رو به سرباز های دیگه می داد (در حالت مخفی کاری) ولی اپراتور توی فانتوم پین فقط محدود به زمانی میشه که بازی وارد مبارزه ی آشکار میشه و دستور فرستادن افراد رو می ده
      کی گفته که شخصی سازی اسلحه ها توی فیوچر سولجر عادیه ولی توی متالگیر چون متالگیره عادی نیست ؟! هز دو سبکشون یکیه شوتر سوم شخص
      تنوع اسلحه های توی بازی خیلی بالاست و می شد شخصی سازی فوق العاده ای هم داشته باشه
      در ضمن با اپگرید کردن اسلحه ها هزار جور مخلفات روشون سوار میشه چطور می گی که امکانات اون زمان کم بوده ؟! مشکل من اینه که نمی شه خودت دستی این آپشن ها رو روی اسلحه سوار کنی یا اون ها از روی اسلحه برداری . اسلحه ها به قول بازاری ها به صورت پکیج میاد دم خونت نه می تونی کمش کنی نه زیاد
      “متال گیر هم قرار نیست شبیه ساز ساخت چگونگی تشکیل و مستند تشکیل گلوله هارو به خورد ما بده ” جدا چرا نمی تونه ؟! چراااا ؟

      ۰ ۰
    10. PSYCHO MANTIS گفت:

      امیر@
      نیازی نمی بینم بیشتر توضیح بدم چون همه چیزو داخل کامنتم گفتم!

      ۰ ۰
  3. Venom Snake گفت:

    MGS V:PP
    هنوز بازی رو تموم نکردم…تا الان بهترین گیمپلی مخفی کاری تاریخو داشته!
    اشکال هایی هم که از داستان بازی میگیرین(که مربوط به فصل دوم بازی میشه)مشخصا ربطی به کوجیما نداره…با اینکه بازی نکردم مطمئنم.
    تابلوئه که همه چیز بازی تو اون فصل سومش بوده!
    فصل اول آماده سازی مادر بیس و جمع کردن افراد مورد نیاز(Buddy ها و بقیه دوستان!)فصل دوم جلو رتن داستان…فصل سوم ترکوندن داستان!
    که مثل اینکه فصل سه رو کونامی زده حذفش کرده.معلومم نیست چرا… :۱۲:
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    دوستانی هم که میخوان بازی رو اسپوبل کنن…نکنید آقا نکنید!
    حتی با نوشتن خطر اسپویل”!
    نمیخواد بگید شمائم بازی رو تموم کردین :۲۳: لازم نیست همه بفهمن!
    تا الان دوتا اسپویل فجیع شده برام…نکنید لطفا!

    ۰ ۰
    1. مگه همه بازی‌های مخفی‌کاری تاریخ رو رفتی؟

      ۰ ۰
    2. کاقیه بری ماموریت ۵۱ ببینی تا ببینی تو فصل ۳ چه خبر بوده :۱۲:

      ۰ ۰
    3. Venom Snake گفت:

      اگه نرفته باشمم میدونم اینهمه قابلیت مخفی کاری نداشتن!

      ۰ ۰
    4. آره به نظر من هم اونجرز ۲ بهترین فیلم تاریخه. البته ندیدمش. همه فیلم‌های تاریخ هم ندیدم. ولی میدونم. هیچ فیلمی این‌قدر قهرمان نداشته.

      ۰ ۰
    5. Venom Snake گفت:

      :۲۳: مگه من گفتم بازی نکردم بیشترونو؟
      شاید اونایی که مال ۱۰ سال قبل تر هستن!
      که البته از اونا هم چند تایی بازی کردم!
      گیر دادیا :۲۳: :lol:

      ۰ ۰
    6. نه بابا گیر کجا بود :))
      قاطعیتت متعجبم کرد فقط. همین.

      ۰ ۰
  4. Benjamin Barker گفت:

    Warhammer 40,000: Armageddon
    turn-based strategy.hex based
    یک ترن بیس درست حسابی و چالش برانگیز بنظرم مشکل خاصی نداره بجز تعداد معدودی باگ.
    ۹

    ۰ ۰
  5. 0L@f7.S.6n01 گفت:

    Metal Gear solid V: The Phantom Pain
    KONAMI
    PS4
    خب همچنان بازی رو با اتمام نرسوندم :/
    ولی خب بنظرم میتونم در موردش صحبت کنم
    روزی که بازی رسید دستم داشتم از خوشحالی میمردم
    اون شب آنتن تلوزیون هم طوفان کارشو ساخته بود :lol:
    اصلا دلم نمیخواست از پای بازی بلندشم تا از ساعت۶ تا ۱ بازی کردم فرداش ساعت ۷ بلند شدم
    شروع کردم به بازی تا ساعت ۴ بعد از ظهر بدون توفق بازی کردم :/
    بعد از سال ها یه بازی اینجوری منو جذب کرد
    واقعیت اینه، حتی بتمن که مورد انتظار ترین بازی ۲۰۱۵ بود برام هم نتونست اینقدر منو پای بازی نگه داره
    ولی مشکلی که فنتوم پین داره بعد از دو سه روز خودشو نشون داد
    ساعت پلی من هر روز رو به کاهش بود :/ تا جایی که به روزی ۲ ساعت رسید
    ولی خب خدا رو شکر بعد از یه مدت رفته رفته درست شد و به حالت عادی خودم برگشتم (روزی ۵ -۷ ساعت)
    خب، تا اینجا مضخرفات و خضعبلات بود هیچ ربطی به بازی هم نداشت
    در مورد داستان هنوز چون تموم نشده نظر نمیدم این باشه برای هفته آینده
    ولی در مورد گیم پلی بازی باید حسابی صحبت کنم
    از مرحله اول (Phantom Limbs) نمیشه پویا بود مراحل و محیط رو درک کرد
    حتی چند مرحله بعد هم نمیشه، بعد از ۲۰ ساعت بازی کردن تازه به پویا بود بی چون و چرای مراحل اصلی و فرعی بازی پی بردم
    بعضی وقتا این پویایی مجبورم میکنه برای درکش بازی رو پاز کنم
    هوش مصنوعی سربازای دشمن فوق العادس :۱۵:
    افغانستان به یکی از بهترین مپ هایی که تا حالا دیدم تبدیل شد
    آفریغای مرکزی هم که واقعا زیباس، برام اتفاق افتاد که ساعت ها از ماموریت ها دوری کردم و سوار بر D-horse با گوش دادن به موسیقی از زیبایی های آفریغا لذت ببرم
    خیلی کم گفتم ولی متاسفانه بیشتر نمیتونم بگم الان
    گرافیک : این بخش از بازی جای بحث نمیذاره انتظار چیزی در حد بتمن رو نداشتم( هرچند که دور از ذهن نبود) ولی خب یه عنوان میان نسلی بهتر از این نمیتونه عمل کنه پس قابل قبول هست
    موسیقی و صدا: این بخش مغزمو داغون صدا های بازی اینقدر دقیق هستن که آدم متعجب میمونه
    صدای شر شر بارون و قطرهایی که روی لباس اسنیک میچکه یا صدای گرد و غباری که طوفان تولید میکنه
    همه و همه گوش نواز و عالین
    موسیقی بازی فوق العاده و دل نشینه از همون لحظه اول عاشقش میشین
    سخن آخر:
    اگه از کمبود کات سین های بازی و کم حرف بودن اسنیک بتونید چشم پوشی کنید( مثل من :۲۴: ) یه تجربه تکرار نشدنی خواهد بود براتون
    مرسی از این که خضعبلات رو خوندید و خندید
    خسته نباشید،
    :۱۵:

    ۰ ۰
    1. صدای اسنیک رو ور داشتن به صدای کاز اضافه کردن البته اگه اسنیک صدا پیشه نداشت اونقدر هم فرق نمی کرد(چون تقریبا حرف نمی زنه)

      ۰ ۰
    2. 0L@f7.S.6n01 گفت:

      نه دوست عزیز!
      اگر صدا پیشه نداشت کلا بازی از بیخ و بن مشکل پیدا میکنه
      من خودم رو اینطور قانع کردم
      کسی که بعد از ۹ سال از کما میاد بیرون، نباید ازش انتظار داشت مثل بلبل چهچه بزنه

      ۰ ۰
    3. والا من صدای ناله زمان مردنشو بیشتر از دیالوگاش شنیدم

      ۰ ۰
    4. Amir Gaurdian گفت:

      یکی منو بکشه
      این اسپویل بود؟؟؟؟
      این چی بود ؟
      اقا نابودم کردی این چی بود گفتی ؟؟

      ۰ ۰
    5. 0L@f7.S.6n01 گفت:

      دوست عزیز Amir Gaurdian
      دقیقا این وسط چی اسپویل شد؟!!!! :۲۳:

      ۰ ۰
    6. Amir Gaurdian گفت:

      با شما نیستم دوست عزیز کامنت بالای منو ببین میفهمی
      ناله ی زمان مرگش …. :11:

      ۰ ۰
    7. 0L@f7.S.6n01 گفت:

      :۲۴:
      مرگ بیگ باس که عزیز معلومه تو این نسخه نیست
      مرگ بیگ باس تو نسخه چهارم هست
      منظور ایشون اون ناله ای هست که وقتی Game over میشید از اسنیک بلند میشه :۲۴:

      ۰ ۰
  6. The Last Knight گفت:

    MGS V : The Phantom Pain
    در مورد داستان بازی هیچی نمی گم چون قبلیا رو جز mgs 4 بازی نکردم . ولی داستان بازی نسبتا ناقص تموم میشه
    از نطر گیمپلی ، بازی واقعا کامله و ازادی عمل فوق العادست . جوری که تو طول بازی من اصلا احساس نکردم که گیمپلی بازی واسم تکرار شده
    از نظر گرافیک بازی خیلی واقعی و طبیعی طراحی شده ولی انتظار داشتم جزییات گرافیکی بازی بیشتر از این باشه ولی خوب بازم راضی کنندست
    موسیقی ها و صدا گذاری های بازی هم از نظر من خیلی خوب بود
    در کل ۹.۷ بدون در نظر گرفتن داستان به نظرم نمره ی خوبی باشه

    Until Dwan
    این بازی از لحاظ داستانی زیاد خوب کار نشده و می تونست خیلی بهتر باشه . شخصیت پردازی ها هم می تونست بهتر باشه
    Butterfly effect بازی واقعا جذابه و در طول بازی باید حواس آدم به تصمیماتی که می گیره باشه . متاسفانه بازی خیلی ترسناک نیست و ترس آدم بیشتر به خاطر تصمیماتی که میگیره و نمی دونه با این تصمیم کاراکتر زنده می مونه یا نه
    از لحاظ گرافیک بازی فوق العادست و به جز یه تعدادی اشکال کوچیک همه چیز عالیه و چشم آدمو حال میاره
    صدا گذاری هم نه خوبه بد
    در کل بازی انتظاراتمو بر اورده کرد و به نظرم ۸ نمره ی خوبیه

    ۰ ۰
  7. پارسا گفت:

    این هفته واقعا یه هفته ی خوبی بود برام
    دارم بازیای نسلو قبلو یه سریشونو دوباره میرم و میبینم واقعا عجب شاهکاریایی بودن!

    Resistance 3
    ps3
    واقعا باورم نمیشه هنوز این بازی چطور انقدر بهم چسبید! چند سال پیش که رفتمش انقدر حال نداد که الان داد! واقعا باهاش حال کردم بهترین نکتشم سیستم هلفش بود که بازی رو سخت تر کرده بود :۲۴: بعضی جاها اعصاب آدمو خورد میکرد چون تا یه جای زیادی رفته بودی ولی چون اطرافت هلف پک نبود یدفه شتک میشدی :lol: ولی در کل جز اینکه داستان بسی آبکی بود دیگه ایراد دیگه ایی بهش وارد نیست :۲۴: واقعا موندم این داستانو پایان چی بود آخه :۲۳: نبود بهتر بود خدایی چند سال پیشم گفتم اینارو همش تکراره :۲۴:
    ۸/۱۰

    Rain
    ps3
    خب راستش نسل پیش زیره ی سایه ی سنگین tlou محو شد :۲۴: منم بازیش نکردم ولی خب الان که تجربش کردم فهمیدم چیز خاصی از دست ندادم :lol: بازی احساسی هستش ولی نه اونقدر که درگیر داستان یا حتی گیمپلی بشی :!: من راستش خیلی با سلیقم جور نشد بازی ولی خب یه سری موزیکشم بسی خوب بود :۲۴:
    ۶/۱۰

    The Wolf Among Us
    ps4
    هالی شت :۲۱: به هیچ وجه فکرشم نمیکردم بازی به این خوبی باشه! واقعا بیگ بی ابهت خاصی داره از طراحی شخصیتش گرفته تا چهره پردازی به سبک سل شید! از هیچیش نمیتونم ایراد بگیرم گیم پلی بازی به طور نسبی تفاوت های زیادی با واکینگ دد داره و واقعا بیشتر از اون میچسبه چون داستان به شدت گیرایی داره و پر از سورپرایزو اتفاقت جالبه!واکنش کاراکتر ها به تصمیمات عالی و فوق العادست ! این سیگار کشیدن بیگ بی هم بسیار زیباست آدم دلش میخواد :lol: از حق نگذریم این اسنو وایت هم بد چیزی نیست ولی الان چون دارم متالم میزنم زیره سایه ی کوایت از بین میره :lol:
    ۹/۱۰

    mgs:tpp
    ps4
    دربارش فعلا نگم بهتره ! ولی عالیه اقا عالی! داستان داره یکم به مشکل میخوره ولی بقیه موارد عالین !
    پ.ن: کسی اهنگ اول بازیرو داره بزاره خواهشا ( the man who sold the world )
    نمره هم تادیدن ترو ایندینگ میدم ایشالا هفته بعد :۱۵:

    ۰ ۰
    1. اون آهنگ منم تو کفش موندم :۱۸: اما برای پخش شدنش دلیلی داره :13:

      ۰ ۰
    2. 0L@f7.S.6n01 گفت:

      من به سختی اون ترک
      The man who sold the world
      رو پیدا کردم براتون آپلود کردم تا استفاده کنید :۱۵:
      http://s6.picofile.com/file/8213134568/Midge_Ure_The_Man_Who_Sold_The_World_David_Bowie_Cover_.mp3.html

      ۰ ۰
    3. چقدر بده این :)))

      ۰ ۰
    4. ممنون . من اومدم iam nuclear رو بگیرم ۱۰ تا گرفتم همش طرفدارا خونده بودنش :۱۲:

      ۰ ۰
    5. Resistance ریمستر هم بده سونی برای پلی‌۴ خوبه. من شخصا می‌خرم.

      ۰ ۰
    6. پارسا گفت:

      دمت گرم به شدت :۲۴:
      ____________

      برادر س.ز به من تیکه میندازی یا با یکی دیگه ایی؟ :lol:
      ___________________
      Seath the Scaleless
      انقدر زیره کامنتام اسکی نرو برادر

      ۰ ۰
    7. پارسا گفت:

      پ.ن: با ریمستر شدنش به شدت موافقم :۱۵:
      حالو حواش به شدت خاصه :۱۵:

      ۰ ۰
  8. KingAmir گفت:

    Borderland2
    ویتا
    اول از همه باید از سونی بابت تخفیف خفنش تشکر کنم
    بازی واقعاً عالیه. بعضیادمیگن پورتش بده ولی چرت میگن :lol:
    گیم پلی بازی خیلی خوبه. کلاً ۲ساعت بازیش کردم. تنوع اسلحه ها تو امین دوساعت انقد زیاد بود که ادم سر گیجه میگیره.
    تا اینجا ۹ از ۱۰
    اون ۱ نمرهدبخاطر تعویض کردن سخت اسلحه هاس
    البته فک کنم با اپگرید مشکلم حل بشه
    ۹/۱۰

    ۰ ۰
  9. Very Big Daddy گفت:

    MGS V TPP
    تعریف از بازی بسیار کردم کمی از مشکلات بگم.بازی صدالبته ایراداتی به عنوان یه متال گیر داره،نبود باس فایت های درست درمون و مسئله ی داستان برای من ایرادهای اصلی بودن.اینکه کات سین ها بسیار بسیار کم بودن و بخش اعظمی از داستان تو کست ها روایت میشه که خیلی هاش میتونست کات سین های جذاب باشه.داستان به شدت ناقص به نظر میاد،تویست های داستان خیلی قابل پیش بینی بودن،داستان بازی کلا اون چیزی تریلرها وعده دادن بودن نیست…خبری از اون میسینگ لینک نیست…روایت پراکنده هم گاهی اذیت میکنه.صدالبته در قیاس با خیلی بازی های دیگه داستان عالیه اما نه به عنوان یک متال گیر.یک ایراد متال گیری دیگه هم اینه که شاید تو کل بازی در دوجا صحنه ها احساساتی میشه یکی میشن ۴۵ و دیگری میشن ۴۳ و این خیلی جالب نیست.
    ولی جدا از اون مشکلات،سایر قسمت های بازی شدیدا شاهکار و کامله خصوصا گیم پلی.گیم پلی بی نظیر و آزادی عمل بی نهایت،خود مادر بیس و مسایل مربوط به اون،گرافیک خصوصا در افغانستان،صداگذاری ها و صدالبته موسیقی های بسیار زیبا خصوصا تم کوایت و گناهان پدر.خود کوایت هم که یک نقطه ی مثبت بسیار بزرگه (هرچند در مورد انتظارم از شخصیت پردازی دیگران بیشتر بود،کاز و آسلات اونطور که باید پرداخته نمیشن و نمیدونم چرا حس میکردم بدون اینکه دلیلش بیان بشه،یه مقدار متفاوت از چیزی که میشناختیم بودن مخصوصا آسلات.)به طورکلی جز ایراداتی که در بخش داستان و باس فایت وجود داشت که اونا هم از دید یک متال گیر ایرادن،بازی واقعا بی نظیره و به نظرم نه تنها بهترین مخفی کاریه که بازی کردم، بلکه هم سبک مخفی کاری و هم المان های اپن ورلد رو چند قدم به جلو میبره.
    نمره هم نمیدم چون ارزشی بالاتر از نمره داره.
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    Batman arkham knight
    آخراشم ولی هنوز تمومش نکردم پس در مورد داستان نظری نمیدم.اما سایر بخش ها با اینکه بازی عمدتا تکرار مکرراتن،اما نسبتا کامل و عالین.هرچند وارتر به دلیل مشکلاتی که سر پرت پی سی به وجود آورد هیچ وقت قابل بخشش نیست.

    ۰ ۰
    1. Very Big Daddy گفت:

      راستی جا داره از شدت پولیش بودن و تر و تمیزی متال گیر یادی بکنم.بازی جهان بازی به این بی باگی واقعا احسنت داره.
      ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
      برای بار چندم خواهش میکنم ویرایش رو برگردونید!

      ۰ ۰
    2. کوایت واقعا عالیست

      ۰ ۰
    3. Very Big Daddy گفت:

      کلا بازی تو اکت دوم بدجور افت میکنه.کاملا نبود اون محتواهای حذف شده احساس میشه.

      ۰ ۰
  10. The Iridescent گفت:

    Bloodborn
    PS4
    شاهکاره این لعنتــــــــــــــــــــــــــی :'( :۱۵:
    تا بحال اینقدر جذب یه بازی نشده بودم………….. هیپتونیزم میکنه لامصبببببببببببببببببببببببببب!!!
    ۱۰/۱۰

    ۰ ۰
    1. انصافا از این بهتر داستان و گیم پلی دیده بودی؟ :۱۵: :۱۵:

      ۰ ۰
    2. The Iridescent گفت:

      اصا این گیمپلیش خیلی بیشتر از دارک سولز به من چسبید… چون سریع تر شده و کمی هم آسون تر…خیلی بالانس تر شده…البته هنوز تمومش نکردم…

      ۰ ۰
  11. KING OF TIME گفت:

    دوستان یه سوال دارم اینجا جاش نیست با عرض معذرت میپرسم.
    FOBرو چجوری میشه تو فانتوم پین بازی کرد؟
    اگه میدونید بگید لطفا

    ۰ ۰
  12. Link گفت:

    تقریبا هیچی
    یکم مگامن کالکشن یکم Leos Fortune هر دو PC
    اولی ۹ دومی ۶
    منتظرم ۲۴ سپتامبر بشه فاینال فانتزی ۵ بازی کنم

    ۰ ۰
  13. the Big D گفت:

    بازی جدید که نه منتهی حوصله کردم و با یکی از دوستام با هم Gears of War Judjment رو تمومش کردیم.
    بازیش چیز زیاد خاصی نبود ، یعنی همه چیش رو قبلا دیده بودیم دیگه
    بهش ۷ میدم. تجربه ی خوبی بود ، مخصوصا تو حالت اسپلیت اسکرین…
    البته مرحله ی افتر مس رو خیلی بیشتر دوست داشتم.

    ۰ ۰
  14. MGSV The Phantom Pain
    PS4
    خب کلیت نظرم رو که توی نقد گفتم. هنوز بازیش می کنم و سعی دارم کامل داستان رو بفهمم اما مشکلات و تناقضاتی در داستان هست که اینقدر واضح هستن معلومه سوتی نیستن و با قصد و هدف به این شکل در اومدن. اما درک این که چرا به این شکل در اومده واقعا مشکله
    یه سری تئوری دارم براش و از همه بیشتر نظرم روی شباهت نحوه ی روایت بازی با “مالهالند درایو” هست. البته خیلی تاکید ندارم و کاملا نظر شخصی خودمه اما نشونه هایی که بخوام با اتکا به اونا بگم روایت درد فانتوم و فیلم لینچ به هم شباهت دارن تو بازی زیاد هستن
    بقیه چیزا رو هم که گفته بودم دیگه. فقط امیدوارم دفعه ی بعد که کوجیما خواست بازی بسازه اینقدر روند ساخت رو کش نده که این دردسر ها به وجود بیاد
    انصافا هرچقدر هم بخوایم به کونامی فحش بدیم تقصیر کوجیما هم هست که بعد از ۴ سال نتونست بازی رو کامل کنه. یه ذره دو ذره هم نیست یه فصل کامل از بازی ساخته نشده.
    محتوی که بازی الان داره انصافا نیاز به ۴ سال نداشت!
    البته همون طور که گفتم کوجیما تو ضعیف ترین کارش باز هم از خیلی ها جلوتره
    ==============================
    Mad Max
    PS4
    همون طور که تو نقد های بازی هم اشاره شده بود مشکل اصلی بازی تکراری شدن هست. ایراد خاص دیگه ای نداره به نظرم ولی همین روند تکراری شدن اینقدر به بازی ضربه می زنه که دو سه نمره ازش کم بشه
    نمره : ۷
    ================================
    KOTOR
    PC
    این بایوویر باید به جای این بازی های جدید بیاد اینو بازسازی کنه. به خدا که نظیر نداره
    یه چیزایی تو بازیش هست که تو بعضی از نقش آفرینی های الان نیست
    نمره : ۱۰
    ==========================
    پ.ن. : امیدوارم نسل بازی های اپن-ورلد منقرض بشه. خسته شدیم به خدا…

    ۰ ۰
    1. Mondo گفت:

      اون KOTOR انصافا عالیه
      در واقع مادر مس افکت و دراگون ایج هستش
      اگر KOTOR نبود دو سری بازی مس افکت و دراگون ایج هم موجود نبودند

      ۰ ۰
  15. aghateimor گفت:

    battlefield hardline ps4
    اول راجب به بخش داستانی که بدترین بخش داستانی کل بازی هایی بود که تو این دو سه ساله بازی کردم و بدترین بخش ااستانی سری بتلفیلد رو داشت.یعنی کرپ به تمام معنا خیلی فاجعه بود خیلی.اما بخش مولتی پلیر خوبه مخصوصا که با اینترنت ایران هم قشنگ جواب میده :۲۳:
    نمره بخش سینگل ۳/۱۰ نمره بخش مولتی پلیر ۸/۱۰

    ۰ ۰
    1. Very Big Daddy گفت:

      بخش مولتیش نسبت به بتلفیلد های قبلی کرپ تر از کمپینشه!

      ۰ ۰
  16. nima D2 گفت:

    ori and the blind forest
    همه چیش عالی بود مخصوصا گرافیک و موسیقیش…
    ولی رو pc بهینه سازیش واقعا خوب نبود :'( ۹/۱۰
    pes 2016
    با توجه که رو pc بازی کردم گرافیکش تغییر خاصی نسبت به ۱۵ نداره فقط یکم فیس ها بهتر شده ولی چمن بازی هنوز افتضاحه :11:
    تو قسمت گیم پلی واقعا بعد از بازی کردن چند دست متوجه فرق هاش میشین. به جریت میگم احتمالا بیشترین تعداد انیمیشن ها رو تو یه بازی فوتبالی شاهدیم.کسایی که بازی کردن میدونن که چقد تو این نسخه حرکات غیر قابل پیش بینی از بازیکنا و دروازه بانا میبینیم و همه گلا با هم فرق دارن.واقعا گیمپلیش معرکس :۱۵:
    توی بخش صداگذاری هم موسیقی های منو بد نیستن و میرسیم به گزارشگری… هرچی گزارشگر قبلیه شل و ول بود این بیش از حد جوگیره با هر موقعیت نصفه نیمه جیغ و داد میکنه. که از قبلیه بهتره ولی خب هنوز هم عالی نیست و جای کار داره.
    MGSV:TPP
    فعلا فقط ساندترکشو گوش کردم موسیقی : ۱۰ :۲۴:

    ۰ ۰
    1. nima D2 گفت:

      نمره به pes 9.5/10 :15:

      ۰ ۰
  17. A.F.A گفت:

    منم مثل خیلی از رفقا این دو هفه ام با متال زدن گذشت.
    ۴۵ ساعتی مشغولش بودم . فعلا مامویت ۳۰ ام.و فعلا هم در این مرحله میمونم.دستگاه نکبتی بازم لجش گرفته و یدفعه از یه جای بازی به بعد رو پردازش نمیکنه.گیر خرکی داده.تعمیر گاه…
    فعلا هم برگشتم به بازیی که قبل از این دو هفته به مدت ۲/۵ هفته مشغول انجامش بودم.تقریبا دیگه داره به اخراش نزدیک میشه.و این بازی چیزی نیست جز اولین قسمت از دو گانه دومین قسمت از سری شاهکار پرسونا!!!!!!
    Persona 2 Innocent Sin که وقایعش تقریبا یک سال قبل از Persona 2 Eternal Punishment اتفاق میوفته که سال ۹۹ برای پلی ۱ عرضه شد.برای دوستانی هم که مشتاقن این دو گانه شاهکار رو بازی کنن،اول با گناه بیگناه شروع کنن که نسخه انگلیسیش برای PSP عرضه شد.امولانور هست.بعد هم برن سراغ امولاتور پلی ۱ و نسخه مجازات ابدی رو بازی کنن.

    میریم سراغ بررسی گناه بیگناه در این ۲۰ ساعتی که از بازی گذشته.
    اولین نکته ای که خیلی تو ذوق میزنه گرافیک بازیه.گرافیک بده،ضعیفه،حتی برای یه بازیی که سال ۹۸ عرضه شده بازم پایینه.ما همون موقعا کرونو کراس رو داشتیم،فاینال ۸ و ۹ رو داشتیم،متال گیر بود.که البته،مقایسه کردن یه شرکت نسبتا کوچیک تر مثل اتلوس با این غولای صنعت کاره اشتباهیه.ولی بهر حال از پایین بودن گرافیک بازی جلوگیری نمیکنه.این پایین بودن هم بعد از گذشت یک ساعت و غرق داستان و گیم پلی شدن به کلی فراموش میشه.البته،طراحی کاراکترا و کارای هنری بازی حرف نداره،طراحی پرسونا ها،محیط،عالی.
    داستان بازی عالیه،حرف نداره،دقیقا همون چیزی که از یه پرسونا و شین مگامی تنسی توقع دارین.و برای منی که اول نسخه های سوم و چهارم رو رفته بودم واقعا برام سوپرایز بود که ببینم این نسخه هم همچین داستان خوب و شخصیتای زیبایی داره.البته برای بدست اوردن اطلاعات کامل از داستان و وقایع و گذشته شخصیتا،خودتون باید دنبال داستان برید.اگه به روایت داستان خود بازی دل ببندید شاید فقط از ۶۰ وقایع اطلاع حاصل کنید.لذت اصلی ساعت ها صحبت کردن با این و اون و افراد گروهه.
    موسیقی ها …،وای.همون چیزی که از شوجی مگورو توقع میره.ترک قشنگ پشت ترک قشنگ.قطعه خوب پشت قطعه خوب.شاهکار.صداگذاری هم که بازی غیر از بعضی مواقع خاص نداره.
    میرسیم به گیم پلی.جدا از مبارزات نوبتی استاندارد سری،این قسمت بخشی رو هم سایر مگامی تنسی ها هم غرض گرفته.مواقع مبارزات شما میتونید با هرکدوم از شخصیتایی که دوست دارید با دیمون مورد نظر صحبت کنید.و حالا این صحبت کردن چه سودی داره؟اگه کاری کنید که از شما خوشش بیاد،باهاتون یه رابطه ایجاد میکنه و در نبردای بعدی،میتونید ازش ایتم و پول ویژه بگیرید.اگه عصبانیش کنید به طرز خیلی بدی به شما حمله میکنه.بترسونیدش فرار میکنه و اگه تحت تاثیر قرارش بدید به شما چندین تا کارت تاروت میده.که البته این کار با وجود تعداد بالای دیمون ها و وجود ۵ شخصیت اصلی که هرکدوم ۴ نوع دیالوگ متفاوت دارن نسبتا کار وقت گیریه و احتیاج به ازمون و خطای زیادی داره.ولی به نتیجش میرزه. کارتای تاروت در همه ی نسخه های سری پرسونا جزو…،کلمش یادم نیست!!!جزو بخشای جدا نشدنیه.در این نسخه شما میتونید کارتای تاروت خالی رو تبدیل به کارتای طرح دار بکنید و بر اساس هر طرحی که داره پرسونا احضار بکنید.کارتای طرح دار هم خودشون در زیر مجموعه خودشون جای میگیرند.برج،ماه،مرگ،خورشید،عشاق،ملکه،پادشاه و کلی کارت که جمعا تعدادشون به ۲۱ یا ۲۲ تا میرسه.
    کلا هر کارت تاروت نشون گر یک نوع تیپ شخصیته و در نسخه ۳ و ۴ هر شخصیتی یه کارت تاروت اختصاصی خودش رو داره.همینطور پرسونا ها.مصلما پرسونا ها زیر مجموعه ماه با پرسونا ها ملکه تفاوت زیادی دارن.
    بخش شایعه بازی هم شاید اولای بازی بدلیل محدودیت خیلی قابل توجه نیاد،ولی با جلو رفتن و زیاد تر شدن کارا و گزینه ها،به طرز جالبی لذت بخش میشه.تعدادی افراد در شهر هستن که کارشون گفتن شایعه های جدیده و شما با بردن شایعه هایی که خودتون شنیدید این شایعه های بدردر بخور رو میشونید.مثلا فلان اسلحه فروشی در فلان مغازه،یا فلان چیز در فلان جا که خیلی جالبه.برای تحقق بخشیدن به شایعه ها هم باید به یه اژانس کاراگاهی بروید و در ازای یک سری کارای مشخص،شایعه مورد نسظر شما که پیشتر شنیده بودیدش توسط این اژانس پخش میشه و بعد از یک مدت به حقیقت مبدل میشه.

    این بود یه توضیح پراکنده و نچندان مفصل از اولین قسمت از دوگانه دومین قسمت از سری پرسونا.
    امیدوارم یه چیزاییه دستگیرتون شده باشه.
    اگه JRPG باز هستید،فکر نکنم احتیاج به صرف وقت بیشتری برای تصمیم گیری داشته باشید.

    ۰ ۰
  18. MGSV:TPP
    خب تا الان شاید مفید یه ۱۵ساعتی رفته باشم (۲۴-۵ساعت غیر مفید! :lol: :12: ) که خب ۷-۸ تا ماموریت اصلی فصل اول کلا! :lol: :11: ماموریت های دیدن کوایت و دی دی رو هم که یه دو ماموریت زودتر رفتم! :lol: :| توی استارکرفت ۲ اگه به انتخاب خودت جا به جا می رفتی فرقی نمیکرد،یا خوب می شد یا بهتر :۱۵: ولی اینجا اون احساسو نمیده که من الان جابجا رفتم کارگردانی خودم بهتر بوده! حالا اینا مهم نیست در کل بازی خیلی خوبه.هنوز هم متال گیره!کات سین ها خیلی کمترن ولی خب باید منصف بود،گیم پلی بیشتر شده،خیلی بیش تر و البته سطح کات سین ها هم هنوز خیلی خیلی بالائه و همون حس رو داره،در قالبی مدرن تر و سینمایی تر.البته راجع به داستان نمی تونم فعلا نظر خاصی بدم چون اصلا چیز زیادی ندیدم.ولی می تونم بگم که بازی هنوز هم متال گیره.شاید خیلی تغییرات داشته ولی هنوز تقریبا تمام المان های گیم پلی و کات سین های متال گیر توش هست.شخصیت ها هم خوبن. شخصا هر دفعه که اون شبه مانتیس :۲۴: رو می بینم دلم غنج میره ! :۱۵: کوایت هم فوق العاده بود.دی دی ام با حاله.آسلات و کاز هم اوکی ان.تنها چیزی که توجه رو جلب می کنه تا اینجا حرف نزدن اسنیکه.
    تا اینجایی که رفتم (شخصا دوست ندارم به هر قسمت نمره بدم ولی چون کامل نرفتم):
    داستان: ؟؟ ۹.۵/۱۰/۱۱ ؟؟؟ :lol:
    گیم پلی:۹.۸/۱۰
    موزیک و صداگذاری:۹.۵/۱۰
    گرافیک:۸.۰/۱۰؟؟ (یه جورایی بیش تر نمره ی فاکس انجینه تا بازی به نظرم! خود بازی ۹.۰/۱۰)
    متال گیر هست؟ هست
    توصیه می شود؟ بله
    باید بازی شود؟ البته ! :۲۴:

    ۰ ۰
  19. KNIGHT ARTORIAS گفت:

    MGSV:TPP
    خب چیز خاصی نمیتونم بگم D:
    فقط اینکه بازی فوقلادس و خیلی سرگرم کننده! داستانش برای من حقیقتا تا الان جذابیت داشت گیمپلی هم که عالیه صداگذاری فوقلادس گرافیک بی نظیره تنها مشکلم بازی نشان گر سلاحاست :lol: :lol:
    ممنون بابت پست .

    ۰ ۰
    1. نه اتفاقاً Aim خوبی داره. این هم مثل بقیه‌ی متال‌گیرها، برای این‌که دقیق‌تر بتونی نشونه‌ بگیری دکمه R1 (اگه اشتباه نکنم) حین نشونه‌گیری رو بزن تا اول‌شخص بشه.

      ۰ ۰
  20. Skull_Face289 گفت:

    MGSV:TPP
    PC
    بازی در یک کلام عالیه با اینکه اولین تجربه ام از متاله و قبلی هارو بازی نکردم ولی خیلی دوستش داشتم
    گیم پلی بازی در یک کلام شاهکاره
    آزادی عمل در رد کردن مراحل خیلی خوبه میتونین هرجور خواسین لول رو رد کنین
    یه چیز دیگه ای که تو بازی فهمیدم (که البته اشکال نیست) اینه که کاری که باید تو ماموریت انجام بدی رو توی هلیکوپتر به صورت شفاهی میگه و اگه دقت نکنی دیگه هیچ وقت نمیتونی بفهمی چی کار باید بکنی و ممکنه برای کسایی که توی انگلیسی ضعیف باشن آزار دهنده باشه
    هوش مصنوعی دشمنا عالیه عین آدم واقعی عمل میکنن چیزی که واقعا بازی رو چالش برانگیز میکنه
    به شخصه از قسمت اعتراف گرفتن از دشمنا خیلی خوشم میاد واقعا بازی رو قشنگ میکنه
    در مورد داستان چیزی نمیتونم بگم چون هنوز اپیزود ۹ ام
    گرافیک عالیه من رو حداکثر تنظیمات بازی میکنم و خیلی گرافیک بازی برام لذت بخشه
    محیط بازی درست عینه منطقه نظامی میمونه و حتی یه شهروند عادی هم توش نیست و خیلی کسل کننده و بی روحه
    ولی تو ساخت محیط قشنگ کار کردن ومحیط خیلی طبیعیه
    در کل من بهش ۹ میدم و توصیه میکنم اگه تجربه اش نکردین حتما یه بار بازیش کنین

    ۰ ۰
  21. KAZ Miller گفت:

    Metal Gear Solid V: Phantom Pain
    PS4

    ۰ ۰
    1. The Iridescent گفت:

      الان این یعنی اینقدر شاهکاره که نمیتونی چیزی بگی یا اینقدر از متال گیر های دیگه فاصله گرفته و نا امیدت کرده که نمیتونی چیزی بگی؟ :۲۳:

      ۰ ۰
    2. Very Big Daddy گفت:

      گزینه دومه متاسفانه

      ۰ ۰
    3. PSYCHO MANTIS گفت:

      دومی…

      ۰ ۰
    4. KingAmir گفت:

      گزینه سومی هم وجود داره. نظری نداره شاید

      ۰ ۰
    5. PSYCHO MANTIS گفت:

      نه من و روزبه و رضا و خیلی از فن ها از بازی نا امید شدیم…

      ۰ ۰
  22. PSYCHO MANTIS گفت:

    MGS V TPP
    PS4
    خب حرفام رو که امروز زدم…
    حقیقتا بخوام چیزی بگم تکرار مکررات میشه.
    به جند جمله اکتفا می کنم.
    گرافیک و موسیقی و صداگذاری شاهکار به تمام معنان.
    گیمپلی عالی هست اما مشکلاتی هم داره.
    داستان هم که …
    حیف.
    حقیقتا اصلا دوست ندارم به متال گیر نمره بدم چون ارزش بازی بالاتره.
    اما اگر بخوام”در بین متال گیر ها” نمره ی این بازی رو مشخص کنم قطعا بالاتر از ۶ نمی گیره.
    و متاسفانه ضعیف ترین کار کوجیما و بدترین متال گیر عرضه شده همین عنوانه.
    یک سقوط کامل…

    ۰ ۰
    1. KingAmir گفت:

      مبین انقدرا هم بد نیست دیگه. ضعیف ترین کار کوجیما نبود حداقل

      ۰ ۰
    2. PSYCHO MANTIS گفت:

      دقیقا ضعیف ترینه!
      ساعت ها میشه راجع بش بحث کرد!
      خود من ۱۲۰ ساعت بازی کردم و این حرفو میزنم!
      البته دقت کن میگم بین متال گیر ها!
      وگرنه به خودی خود نمره ی بازی از ۸.۵ بالاتره…

      ۰ ۰
    3. KingAmir گفت:

      درسته. حرفتو نگرفتم اولش

      ۰ ۰
    4. Farbod گفت:

      یک کم بی انصافی نظر دادی داداشی اینقدرها هم بد نیست خیلی نمره کم دادی

      ۰ ۰
  23. MAJID KHARATHA گفت:

    pes 16
    تست : :pc:
    بعد از کلی تعریف اینها رفتم سراغش ببینم با چه حیله ترفندی تونستن منتقدها رو مجاب به دادن نمره بالا بکنند اما واقعا تعجب کردم بازی از فاجعه ۱۵ خیلی بهتر شده بدون شک اما این بهتر شدن با یه ترفند وحیله هست که بازی رو سخت تر کردن اما همین سختی بازی خودش داستانی داره همون طور که گفتم بازی سخت شده اما این سخت بازی به هیچ وجه بالانس نیست مثلا شما تو درجه سختی رگولار یا سوپر استار بازی کنید هیچ تفاوتی رو عملا نمبینید دقیقا هوش مصنوعی تو هر دو درجه ذکر شده کاملا مثل همهست وتفاوت خیلی ناچیز هست که به چشم نمیاد مثلا یه مثال بزنم که من تیمی مثل پرسپولیس انتخاب کردم و تیم حریف هم ریال مادرید بود درجه سختی بازی هم رو سوپر استار گذاشتم اما جالب اینجا بود که دوگل به ریال زدم والبته ۴ گل خوردم و درطول بازی بارها با محمد نوری خط دفاع حریف بهم زدن که این واقعا مسخره و به دور واقعیته با این مثال میخواستم اینو بگم که بازی به شدت غیر واقعی هست هنوز وتقریبا هر شوتی میزنید تو چار چوب هست هم مثل اب خوردن گل میزنید هم مثل اب خوردن گل میخورید که این تو هر دودرجه سختی که ذکر کردم تفاوتی نداره وکاملا عجیبه پس با این حیله ترفند تو ظاهر مخاطب فکر میکنه بازی سخت تر شده پس چه خوبه این یه نکته مثبت برای پی اس اما تو باطن با یه فاجعه طرف هست
    گرافیک بازی هم حداقل رو پی سی داغون هست وکاملا به پی سی بازها یه توهینه این کار
    اما یکی از بخش ها که تغییر تو خودش دیده گزارشگر بازی هست که به قولی امدن دماغشو درست کنند زدن چششو کور کردن ! گزارشگر بازی خیلی سعی کرده که با داد و فریاد الکی هیجان به بازی بده اما کلا یه چند ثانیه از بازی عقبه مثلا شما با اسکار ضربه زدید به سمت دروازه توپ رفته تو اوت بعد تازه اقا داد جیغ و داد میکنه اسسسسکارررر :lol:
    انصافا به هیچ وجه لایق اون نمرات نبود این عنوان وکاملا با یه حیله حرفه ای منتقدها رو فریب دادن
    نمره : ۶

    ۰ ۰
    1. nima D2 گفت:

      داداش از جمله اولت معلومه که کلا به خاطر این رفتی سراغش که بیای تو این پست ازش بد بگی “بعد از کلی تعریف اینها رفتم سراغش ببینم با چه حیله ترفندی تونستن منتقدها رو مجاب به دادن نمره بالا بکنند: :۲۶:

      ۰ ۰
  24. devillate گفت:

    سلام … اخرین بازی همین متال عزیز هستش که دارم ازش لذت می برم… امتیازم نمی دم چون تموم نشده ولی بالای ۹ میگیره… درگیر صدا کردن اسبشم… یاد witcher ۳ میوفته ادم … اونم تموم شدش و نمره من بهش ۹:۵ هستش.. خیلی خوب بود… خیلی
    :pc: :pc: :pc: :-)

    ۰ ۰
  25. Mondo گفت:

    GTA:V
    ( با تشکر از DOTA : burned )
    بخش داستانی ۳۰ درصد رفتم با اینکه گیم پلی تکراری هستش ولی طعم گذشته رو داره
    شخصیت تروور اونهای که صورت زخمی بازی کرده باشند مطمئن میشوند که کپی و پیست تونی هستش
    تروور ( رمپیج ) داره تونی ( ریج ) داشت و مایکل هم که مکس پین هستش
    نسبت به نسخه چهارم تو بخش داستانی خیلی بهتر هستش
    بخش موسیقی بشدت قوی و دوست داشتنی ( مخصوصا رادیو پاپ و راک)
    بخاطر کهولت سن از این سر مپ به اون سر مپ رفتن برام خسته کننده تکراری شده ولی همین که ۱۱ درصد به ۳۰ درصد رسوندم
    خودش خیلی :۲۳: به امید روزی که به ۵۰ درصد برسه
    ارزش کلی : ۷
    ———————————
    DOA: لست نمیدونم چی چی
    هیچ چیز فقط سایز ۹۵ اگر چشمام درست متر کرده باشه
    اون چهارتا دونه آقایی هم که تو بازی هست فقط بهونه است :۱۲:
    حالم خراب شد وقتی هایابوسا انتخاب کردم نحوه مبارزه اش دیدم برعکسش آیانه یا کازومی
    ارزش کلی : ۵

    ۰ ۰
    1. KingAmir گفت:

      منظورتون DOTA reborn هست؟

      ۰ ۰
    2. The Iridescent گفت:

      آره…یعنی دوتا رو نابود کردن و سعید میرابی هم تونست از اعتیاد دوتا خلاص شه و بره دنبال بازی های دیگه :۲۳:

      ۰ ۰
    3. erfan zoro گفت:

      انصافا خوب شده ! موتور سورس ۲ بهینه ترش کرده خیلی دارین میکوبین ریبورن رو . باگ ها هم تاحدودی برطرف شد . custom games هم یه تنوعی داده دیگه .

      ۰ ۰
  26. Meysam.B گفت:

    Metal gear solid the phantom pain
    دیشب تازه چپتر یک و تموم کردم.
    چپتر یک:(کات سین ها)چپتر یک مشکل آنچنانی نداره فقط یه فن متال گیر به بازی میتونه ایراد بگیره بخش کات سینها فوق العاده سینمایی کار شده اما کوتاهتر از همه نسخه ها ولی تعدادشون خیلی کم نشده!خیلیا به اینم ایراد گرفتن که عجیب بود برام !کارگردانیه کوجیما واقعا تو این بخش واقعا شگفت انگیزه هرچند درمقابل mgs 4خیلی خیلی کوتاه شده شاید دلیلش وسعت بیشتر بازی باشه که البته تو روند داستان یه ریتم کند و به وجود میاره ،حالا دوستان بیشتر به چپتر دوم ایراد گرفتن که باید تجربه ش کنم.
    گیم پلی:درمورد گیم پلی واقعا نمره ی کامل و میگیره واقعا درگیرکننده ست این بخش فوق العاده گسترده با امکانات فراوانه من ایرادی ندیدم حالا دوست دارم بدونم مبین به یه سری چیزای این بخش ایراد گرفت چی هست؟؟؟
    گرافیک: برمیگرده به انتظارات و دیدتون نسبت بهش اگه منتظره یه گرافیک واقع گرایانه هستید این بازی دقیقاخواستونو برآورده میکنه و با نورپردازیه فوق العاده حس اون شرایط براتون تداعی میشه واقعا بعضی مواقع نیاز دارید یه ماموریتو تو شب یا تو روز برید!که هوش مصنوعی بشدت عالی کار شده مطمئنا چالش بزرگی و براتون بوجودمیاره.
    طراحی محیط:اما تنوع محیط عالیه شما یه جایی واقعا از افغانستان سیر شدیدخب برید آفریقاشرایط آب و هوایی متفاوت حتی گونه ی جانوری کاملامتفاوت بعدش دوباره به افغانستان که برگردید میبینید چقدردلتون واسش تنگ شده بود حس تکرار اینجا بوجودنمیاد و ازتنوع لذت میبرید.
    طراحی مراحل :بشخصه طراحی مراحل واسم خیلی تو یه بازی مهمه که این نسخه از اپن ورلد بودن به نحو احسنت بهره برده skull face,code talkerنمونه هایی از یه طراحی مراحل عالی هستش که یکی تو افغانستان و دیگری آفریقا که واقعا زیباست.
    انیمیشن ها: بسیار روان و دلچسب نه فقط خوده اسنیک بلکه دشمن ها وbuddy عالی کارشده.
    باس فایتها:بله اگه متال گیرهای قبلی و بازی کرده باشید انتظاربالایی ازین بخشم خواهید داشت اگه بازیو در کنارنسخه های قبلی بزاریم تو این بخشم بشدت کم میاره اما حداقل ده برابر بازیهای امروزی درسطح بالاتری هست،اگه خاطرتون باشه تو نسخه ی سوم بازی شما میتونستید هم باس فایتهارو با سلاح خواب آور شکست بدید هم با سلاح کشنده حتی تو باس فایتthe endشما میتونید اونوفریز کنید که در اینصورت یه سری آیتم جالب میگیرید از هرکدومشون ،که در این نسخه هم وجود داره البته فقط با سلاح خواب آور شکست بدید نه اینکه فریزکنید که کوایت و من با خواب آور شکست دادم که مسلما خیلی سختتر میشه چون من اسنایپربا این قابلیتو نداشتم چون اونطوری راحتترمیشد،اماباس فایتskullsواقعا سخت بود البته یه روش پیداکردم که به راحتی شکست میخوردن ولی متاسفانه نتونستم بیهوششون کنم،درکل باس فایتهای mgsهمیشه بینظیر بودن (در مقابل نسخه های قبلی) این نسخه فقط عالی بوده.
    حس تکراری بودن:مراحله ی ازmgs2یادمه با اسکن کردن صورت یه سرباز باید یه درباز میشد یا توmgs1واسه پیداکردن مریل باید چه ریسکهای میکردید یایه کارت و به سه رنگ مختلف در میاوردید یا حتی اززندان با سه روش مختلف فرار کنید!درموردتکراری بودن اینو قبول دارم که ماموریتها به فولتون کردن و کشتن ختم میشه اما این حس تکراری نبودن در طی کردن هرماموریت هستش که تنوع میده به مراحل!چقدر تونستید بهترین رنک و بدست بیارید؟این یه تنوعه که هیچوقت تکرارو براتون ایجادنمیکنه.
    در آخر خوشحالم که طرفدارا(فن) این بازی منطقی به این نسخه نگاه کردن و اولین کسایی بودن که ازش انتقادکردن ولی دیگردوستان که نسخه های قبلی و بازی نکردن بنظرم یه اثرخارق العاده باید براشون باشه و الکی دور برندارن :27:
    ببخشید که طولانی شد ;)
    امتیاز… :۱۵:

    ۰ ۰
  27. MGS.TPP
    بازی عالی بود هیچ ایرادی به شخصه نمیتونم بگیرم.
    ولی نمیدونم چرا بعضی ها که اینقدر ادعا طرفداری بازی رو میکردن از بازی ایراد میگیرن.
    ولی خوب شد چون فرق طرفدارای واقعی با الکی ها مشخص شد.
    فقط کسایی که از بازی ایراد گرفتن خواهش اگر سری بعدی بازی اگه معرفی شد لطفا ادا درنیارد بگید بازی محبوبم برگشته

    ۰ ۰
    1. منطق جالبی بود. الآن یعنی هر کس MGSV رو کامل بدونه و دم‌به‌دقیقه به ناف کوجیما «استاد‌ استاد» ببنده طرفدار واقعیه؟

      ۰ ۰
    2. PSYCHO MANTIS گفت:

      واقعا برای شما متاسفم!

      ۰ ۰
    3. Farbod گفت:

      واقعا برای بعضی از طرفدار نماها متاسفم که الکی خودشون رو طرفدار دو آتیشه متال گیر فرض میکنن که بعدش بیان بازی رو الکی بکوبن

      ۰ ۰
  28. amirali گفت:

    به نام خدا

    با عرض تسلیت شهادت امام باقر (ع)

    dota 2 reborn به شدت مسخره نمیدونم هدف والو از reborn چی بود همون دوتا معمولی چش بود . finding server برای custom game مشکل داره شانس خیلی اندکی برای وارد شدن به گیم دارین در نتیجه مجبوریم همون دوتا معمولی رو بازی کنیم :pc:

    ۰ ۰
  29. johnny cage گفت:

    همیشه دوست داشتم باکس آفیس هم مث اینجا پرشور بود و همه با هم به بحثو تبادل می پرداختند

    PES 2016
    :pc:
    بعد ۲۰۱۳ دیگه پس نصب نکردم تا الان بازی پیش رفت خوبی نسبت به سری قبل داشته هوش دفاع بهتر شده عملکرد دروازه بانا واقع گرایانه تر شده ولی چیزی که خوشم نیومد اینه که شوت ها حس شوت زنی رو به مخاطب القا نمی کنه که تو این موضوع فیفا بسیار بسیار سر تره بازی به صورت کلی میشه گفت شبیه فیفا شده (نظر خودم هست ) باید ببینیم امسال فیفا چیکار می کنه راستی توی دو بازی که با پی سی زدم داور به ندرت کارت میده و خطا میگیره

    ۰ ۰
  30. Farbod گفت:

    The witcher 3
    بازی خیلی قشنگی هست من که هر چی بازی میکنم ازش سیر نمیشم گرافیک خیره کننده ای داره سازنده های بازی محیط رو الکی و با کپی کردن پر نکردن بعضی از منطقه های بازی فقط چند دقیقه نگاه میکردم
    تنوع مراحل زیاد هست و اصلا تکراری نمیشه
    من به این بازی از ۱۰ /۹ میدم اون یک نمره هم فقط برای افت فریم ریت بازی روی پلی استیشن ۴ داشت کم کردم

    ۰ ۰