هفت انتظاری که ما از رزیدنت اویل ۷ داریم

توسط ارکین زاهدی در ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ , ۲۲:۰۰

هنوز برای هیجان‌زده شدن زود است. فعلا هیچ خبری از «رزیدنت اویل ۷» نیست. هیچکدام از شایعه‌ها تابه‌حال تایید یا تکذیب نشده‌اند. اما آن‌چه که مسلم است این است که، دیر یا زود، بالاخره با رزیدنت اویل ۷ ملاقات خواهیم کرد. به هر حال، مگر می‌شود کپ‌کام دست از سر «کریس» و «لیون» (و ما) بردارد؟ اما این‌که چه‌موقع این سعادت نصیب‌مان خواهد شد هنوز بر ما پوشیده است. با این حال، شواهد و قراین بر این‌اند که شاید لازم نباشد مدت‌زمان زیادی را به انتظار بنشینیم. نزدیک به سه سال از انتشار «رزیدنت اویل ۶» گذشته و کنسول‌های نسل هشتمی به شدت جای خالی یک عنوان اصلی از مجموعه‌ی رزیدنت اویل را احساس می‌کنند. شرایط برای رونمایی از هفتمین قسمت از این مجموعه‌ی صاحب‌سبک مهیا است و زمزمه‌هایی که از گوشه‌وکنار به گوش می‌رسند هم خبر از معرفی این بازی در آینده‌ای نزدیک می‌دهند. با این حال، تا کپ‌کام سکوت‌اش را نشکند، نمی‌توان نظر قطعی داد و در حال حاضر کاری جز به انتظار نشستن از دست‌مان برنمی‌آید. اما ما در دنیای بازی دست‌به‌کار شده و برای تعدیل سختی این انتظار فهرستی را از آن‌چه که دوست داریم در رزیدنت اویل ۷ ببینیم تهیه کرده‌ایم. این شما و این هم هفت انتظاری که ما از رزیدنت اویل ۷ داریم:

albert wesker

۱) آدم‌بد خوب

این روزها همه می‌دانند که یک ضدقهرمان جذاب تا چه‌حد می‌تواند در جذاب‌تر شدن یک داستان نقش داشته باشد. نمونه‌ی بارزش را هم می‌توان «جوکر» دانست. چندان بی‌راه نخواهد بود اگر بگوییم جوکر یکی از دلایل اصلی مجبوبیت «بتمن» است. اولین انتظار ما از رزیدنت اویل ۷ هم دقیقا همین است: یک ضدقهرمان درست‌وحسابی. البته مجموعه‌ی رزیدنت اویل چندان هم با ضدقهرمان‌های جذاب غریبه نیست. «آلبرت وسکر» بدون شک یکی از به‌یادماندنی‌ترین ضدقهرمان‌های تاریخ بازی‌های رایانه‌ای است. اما مساله این‌جا است که وسکر در پایان رزیدنت اویل ۵ به دست کریس کشته شده و برگرداندن او از آن دنیا هم در حال حاضر ایده‌ی چندان جالبی به نظر نمی‌رسد. پس از وسکر، خلا یک ضدقهرمان درست‌ودرمان به‌شدت در این مجموعه حس می‌شود. اما اصلا یک ضدقهرمان چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ یک ضدقهرمان باید مانند قهرمان داستان به‌طور کامل شخصیت‌پردازی شده و برای خود ارزش‌ها، آرزوها و هدف‌هایی داشته باشد (نه این‌که در طول داستان فقط چند بار کفش‌ها و شلوار ایشان را زیارت کنیم و پس از اولین ملاقات با ایشان هم به سخن‌رانی بی‌مزه و خواب‌آورشان گوش جان فرا دهیم و در نهایت هم وقتی با تزریق یک ویروس به بدن خود تبدیل به کریه‌ترین موجودی که روی زمین می‌زیسته شدند، گلوله‌باران‌شان کنیم). دلیل جذابیت وسکر این بود که در پس آن اهداف شیطانی فلسفه‌ای داشت که شاید برای کریس و ما احمقانه به نظر می‌رسید، اما در چشم خودش تنها راه نجات دنیا بود. ما دوست داریم ضدقهرمانی را در رزیدنت اویل ۷ ببینیم که ما را تا لبه‌ی مرگ ببرد و نقشی تعیین‌کننده در داستان داشته باشد، نه اینکه بازیچه‌ی دست نیروهای قدرت‌مندتری باشد که آخر هم نخواهیم فهمید که کیست یا چیست.

دیدگاه
۲۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

24 Replies to “هفت انتظاری که ما از رزیدنت اویل ۷ داریم”

  1. Meraj Fathi گفت:

    رزیدنت ۷ که بالاخره یه روزی برای نسل ۸ میاد شکی درش نیست ولی با توجه به افتضاح نسخه ی ۶ فکر نمیکنم کسی امیدی بهش داشته باشه :11:

    ۰ ۰
  2. scratcher گفت:

    دم شما گرم

    ۰ ۰
  3. big boss گفت:

    ممنون واقعا تنها چیزی که از رزیدنت اویل های کلاسیک باقی مونده فقط نامشون هستش.
    آلبرت وسکر کجا و آدم بد اویل ۶ کجا.
    نصف گیم پلی اویل ۶ فقط qte بود.

    ۰ ۰
  4. Green گفت:

    ۶ فقط co op اش حال میداد
    البته Revelations هم خیلی خوب بود

    ۰ ۰
  5. AnGel Of Death گفت:

    اون چه من از رزیدنت ایول دیدم فکر کنم نسخه جدید زامبی ها با هلیکوپتر میان وسط معرکه و جت و تانکم سوار میشن :| مثلا قراره موجوداتی باشن که فقط نیازهای اولیه بقا براشون مهمه یعنی خوردن حالا خوابیدن رو نمی دونم گندشو در آوردن :۲۳:

    ۰ ۰
    1. البته همایون جان سی-ویروس اویل ۶ فلسفه ساختش تکمیل کردن راهی بود که تی-ورونیکا شروع کرد: ساخت یه ویروس که مغز رو کامل از کار نندازه و زامبی های باهوشی ایجاد کنه. این که زامبی ها اسلحه به دست بگیرن و تاکتیکی عمل کنن شاید جذابیت نداشته باشه و کمی عجیب به نظر بیاد اما با ایده داستان همخوانی داره.

      ۰ ۱
  6. reza_only گفت:

    just a kiss will be enough :26: :26:

    ۰ ۰
  7. KNIGHT ARTORIAS گفت:

    هبچ کدوم از این انتظارا براورده نمیشه متاسفانه :|
    کپکام بدون میکامی‌نمیتونه رزیدنت اویل بسازه

    ۰ ۰
    1. pishool گفت:

      با نظر شما صد درصد مخالفم :| چون یعنی بعد از اینکه میکامی بمیره باید ژانر ترس از بین بره یا حتی همین میکامی نتونست با evil within موفق باشه چون تقریبا تکراری بودچیزی که مهمه ایده های جدید و عدم تکراره

      ۰ ۰
    2. R.M.G.S گفت:

      اتفاقه بدون میکامی دو قسمت خوب رو ساخت سری مکاشفات فعلا دو قسمت و اویل ۵ که خودشون عالی بودن ولی اندازه ی اویل ۴ عمل نکردن ولی باید قبول کنید که دیگه ما ها از این بازی ها نمی ترسیم فقط dead space برای من حال به هم زدن بود تا ترسناک!؟

      ۰ ۰
    3. KNIGHT ARTORIAS گفت:

      Pishool
      من همچین حرفی زدم!؟ اویل ویثین بازم نسبت به این چنتایی که کپکام زده ترسناک تر بود! رزیدنت اویل ۶ اکشن خالص بود راکون سیتی بهتره در موردش حرفی نزنم!
      مکاشفتم که برای همون کنسول دستی خوب بود! همینارو با شماره ۴ ام مقایسه کنید عمق فاجعه رو درک میکنی!

      ۰ ۰
  8. pishool گفت:

    میدونید مشکل چیه رزیدنت اویل سریال نیست و کپکام داره ازش یه سریال میسازه داستان رزیدنت اویل در قسمت پنجم تموم شده البته قسمت ۴ نقشی در داستان اصلی ایفا نکردبه نظر من شماره ۶ یه رزیدنت اویل فرعی بود وقتی برای ساختن یه دنباله ایده نداشته باشی یا داستان اصلی تموم شده باشه دچار مشکل ترانسفورمرز ۴ میشی که با وجود هزینه و تلاش بسیار یه کار بد ازآب درمیاد بهترین کار اینه که کپکام وقتو هزینه که میخواد رو ی ادامه اویل بذاره رو یه عنوان جدید با شخصیتای جدید با الهام از اویل و یه داستان قوی بزاره

    ۰ ۰
  9. rasool گفت:

    انتظار هشتم یادت نره

    “این گندی رو که زدن جمع و بازی رو ریبوت کنن”

    ۰ ۰
  10. البته لازم به ذکره که دوست عزیزمون آقای فرشاد خرمی هم در تهیه‌ی این مطلب نقش بسیار مهمی داشتند. :-)

    ۰ ۰
  11. به نظر من هم بهترین راه به‌قولی ری‌بوت کردن مجموعه هستش. اما چون تقریبا مطمئنیم که کپکام هم‌چین کاری نمی‌کنه دیگه خسته نکردیم خودمونو! :D

    ۰ ۰
  12. eagles گفت:

    رزیدنت بعد از نسخه ۴ مرد.البته مسئله فقط رزیدنت نیست کلا سبک ترس بقا به نظرم بعد از نسخه چهارم این بازی مرد.سندش هم بازی the evil within که با اینکه سازنده ش استاد سبک ترس بود بازم چندان بازی موفقی از آب درنیومد.به نظرم سبک ترس نیاز به نوآوری داره مشکلم با ریبوت و این کارا درست نمیشه.بهترین ایده هم برای شروع اینه که کپکام از کریس ردفیلد و لئون کندی بکشه بیرون.حتما میشه تو bsaa چندتا شخصیت و داستان جدید با یکم نوآوری پیدا کرد

    ۰ ۰
  13. مرسی از جمع بندی خوبتون …
    با اینکه شخصیت های کریس و لیون تکراری شدند ولی بازم شخصیت پردازی زیبایی داشتند و خاطرات زیادی با آن ها داریم . نباید همینطوری انها را کنار بزارند . حداقل مثل اتزیو ان ها را از بازی حذف کنند زیبا تر است .
    به نظر بنده تمرکز سری از نسخه ۶ به بعد و در خط داستان اصلی روی جیک وسکر خواهد بود و همانطور که در اخرین صحنه ی ایول ۶ دیدیم جیک به مناطقی مثل عربستان یا مصر رفته بود ….
    پس احتمال دارد نسخه بعدی در خاورمیانه باشد .
    غول آخر های بازی هم واقعا در نسخه ۶ افتضاح بودند . ولی در نسخه رولیشنز فوق العاده بودند .
    بازی هم باید برای بیشتر در سختی قرار دادن ما کمی از امکانات شخصیت ها کم کند برای مثال فرق بین رولیشنز ۱ و ایول ۶ رو مقایسه کنید . کمبود حرکات و خالی تر کردن دست کاراکتر تاثیر به مراتب بهتری در گیم پلی داشت تا حرکات عجیب و غریب کاراکتر های ایول ۶ ( از اول تا اخر بازی یک بار هم نیازی به استفاده از آن حرکات ژانگولر ندیدم ) :۱۲:

    ۰ ۰
  14. Meysam.B گفت:

    آبی دیگه ازین سری گرم نمیشه متاسفانه شینجی میکامی هم بیاد دوباره خودش بسازه درست نمیشه هرچیزیم باید یه روزی تموم شه نسخه ی۵،۶که افتضاح بود واقعا، الان فقط باید یه عنوان جدید بسازن و بیخیال این سبک بشن

    ۰ ۰
  15. Moein VI گفت:

    اول از هر چیزی داستان بازی اشباع شده و نیاز ۱۰۰% به ریبوت داره و در صورتیکه ریبوتش کنن دیگه نمیشه انتظار داشت که همون قابلیت های RE4 رو بسازن چون اونا واسه دوره ی خودش خوب بود و الان چنگی به دل نمیزنه(شاید خیلیا مخالف نظرم باشن ولی تجربه ثابت کرده که گیمپلی قدیمی هرچقدر که بی نقص باشه برای بازی جدید بلا استفادست)
    الان پادشاه survival horror بدون تعصب tlou هست(با توجه به متا و goty)،شما دقت کنید چقد نوآوری داشته از پلات داستان که کلیکر ها رو معرفی کردن تا سیستم کرفتینگ،استفاده ی درست از عنصر غافلگیری_شخصیت های فرعی شاهکار(bill :lol: )_دیالوگ های روان و عامیانه_دنیایی که زندست و تأثیر پذیر(الی و سم بعنوان کسانی که دنیای قبل از نابودی رو ندیدن و ذهنیت و صحبت کردنشون درباره ی فیسبوک یا وای فای یا ماشین بستنی فروشی)_شوتینگ پر چالش و خیلی چیزای دیگه که به خلق یک دنیای تاریک منجر شده.
    بنظرم RE باید ریبوت بشه و یکم روی منطق داستانیش کار بکنه.دیگه مردم دوست ندارن شما یک گرافیک و دنیای رئالستیک بهشون نشون بدی و بعد با یک سرنگ به یک هیولای ۱۰ متری تبدیل بشی(مگر اینکه واسه این کار دلیل بیاری)،باسفایت باید چالش داشته باشه نه اینکه فقط یه غول بی شاخ و دم بسازی و فکر بکنی هر چی بزرگتر باشه بهتره،همچنین دیگه گذشت اون زمون که قهرمان اصلی وارد نبرد با یک باس میشد و توی کات سین ها یجوری ژست میگرفت که انگار اومده مهمونی (استایل مو هاش توی نبرد تو حلقم :lol: )بعدش وسط درگیری دو قطره خون از صورتش بریزه و ناراحت بشه و حس انتقامش گل کنه،الان مردم درگیری هایی دوست دارن که هر دوطرف آسیب پذیر باشن و دلهره آور باشه.
    برخلاف نویسنده محترم من فکر میکنم که عنصر کمبود مهمات باید در RE وجود داشته باشه و کلأ باید روی میزان ضربه وارد کردن و ضربه پذیری دوباره کار کنن.
    یکی دیگه از ضعف های RE موشن کپچر لحظات نبرد هست مثلأ وقتی یک موجود به پای شما میچسبه و شما قصد آزاد شدن رو دارید واقعأ در برابر tlou هیچ حرفی برای گفتن نداره.در tlou وقتی یک runner یا bandit به شما حمله میکنه و گردن جوئل رو فشار میده شما حس تقلا برای آزادی رو در صورت joel و حس فشار وارد کردن از طرف bandit رو متوجه میشید و یک کار خوبی که naughty dog انجام داده حذف hud هنگام درگیری تن به تن هست دقیقأ بر خلاف RE که هیچ حس خاصی رو به شما نمیرسونه (کافیه به واکنش صورت دقت کنید) و موقع درگیری تن به تن hud بازی از همیشه فعالتره…
    درسته که پلات داستانی tlou و RE با هم فرق داره و دنیای متفاوتی دارن و هیچوقت قرار نیست که RE مثل لست بشه اما بعد از گذشت این همه سال شاید بهتر باشه capcom کمی از مشخصات دنیای واقعی رو به دنیای RE اضافه کنه و شخصیت ها کمی آسیب پذیرتر بشن و یکمی روی احساسات و نحوه ی بروز دادن احساسات کار کنن همچنین جای دیالوگ های خوب کمه،با اینکه همه ی شخصیت های دنیای RE آمریکایی و اروپایی هستن اما رفتار_قیافه_صحبت کردنشون حس ژاپنی داره بر خلاف RE سریه mgs دراین زمینه خیلی عالی عمل میکنه.
    در کل دوست دارم اگه RE ریبوت بشه این تغییرات درونش صورت بگیره در غیر اینصورت هر کاری که دوست دارن میتونن انجام بدن.

    ۰ ۰
  16. Mehrdad گفت:

    با تشکر از مقاله خوبتون. :۱۵:
    به نظرم رزیدنت ایول از زمانی که میکامی رفت مرد.
    من سالهاست فن این بازی هستم و تنها انتظار از کپ کام اینه که ایول های یک تا سه رو ریمیک بزنه که خوشبختانه یک و دو ریمیک شدن.فقط سه ونده که اونم به امید خدا ریمیک میشه.
    بعدش یکی دیگه از دلایل نرفتن کپ کام به ریشه ها اینه که گیمر های جدید از زامبی و سبک بقا خسته شدن.متاسفانه انقدر بازی مزخرف با سبک همین ایول و سایلنت هیل امده که نام بازی صاحب سبک رو خدشه دار کردن.
    و کسی ذوق و شوقی برای این نوع سبک بازی نداره.
    و شرکت سازنده هم مجبور میکنه برای فروش بیشتر بازی رو بر اساس بازی هایی بسازه که عده عام گیمر های جدید دوست دارن بازی کنن (بزن برو جلو یا به اصطلاح بازی خطی ).
    من به شخصه دوست دارم ایول هفت به این زود ی ها نیاد حداقلش سه سال دیگه بیاد تا ملت گیمر تشنه این بازی بشن. :pc:

    ۰ ۰
  17. iman imani گفت:

    ممنون از شرحی که دادین ولی هنوز یه سری چیزی تو رزیدنت اویل مبهم مونده زنده یا مرده بودن وسکر که امکانش هس تو سری رزیدنت های دیگه بازهم باشه استیو هم همینطور چون تو کد ورونیکا وسکر استیو رو باخودش برد پس احتمال اومدن استیو هم هست

    ۰ ۰
  18. A.F.A گفت:

    تشکر از اقای زاهدی بابت مقاله ی زیباشون :-)
    برای نسخه ۷ هم،هرکاری کپکام میکنه بکنه،فقط رزیدنت اویلی تحویل ملت بده که درخورد نام بزرگش باشه.
    نه یه بازیی که بخاطر بزرگیش ببخیمش.بلکه بازم یادمون بیاد چرا این بازی تا این حد بزرگ و زیباس.
    حالا نه یچیزی در حد فانتوم پین که کلا استاندارداری سری رو برد جلو،بلکه لا اقل در حد نسخه های بیادموندی خودش باشه.

    ۰ ۰
  19. ممنون ارکین جان، مقاله عالی بود. :۱۴:
    منتظرشم خیلی زیاد :۱۵:

    ۰ ۰
  20. Farbod گفت:

    من تنها چیزی که از رزیدنت اویل انتظار دارم برگرده به ریشه ها و یک رزیدنت کلاسیک میخوام
    ولی فکر نکنم اینجوری بشه

    ۰ ۰