توسط صادق شجاعی‌فرد در ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ , ۱۸:۳۸

۳۰ سال پیش بود که شخصیت ماریو پا به دنیای بازی‌­های ویدئویی و رویاهای ما گذاشت. این لوله کش سیبیلو که به انواع قارچ­ علاقه‌­ی زیادی داشت و کارش صبح تا شب فقط نجات پرنسس پیچ از دست لاک پشت بدجنس بود به سرعت جای خود را در دل طرفدارها باز کرد. با گذشت زمان نه تنها از محبوبیت او کم نشد بلکه سال به سال رنگ و بوی تازه‌­ای به خود گرفت و به محبوبیت خود افزود. اکنون ۳۰ سال بعد از اولین حضور او در بازی‌­های ویدئویی او این بار واقعا در قالب یه سازنده و لوله کش واقعی برگشته و شما باید او را در رسیدن به پرنسس محبوبش یاری دهید.

خلاقیت خود را به چالش بکشید

یکی از چیزهایی که همیشه طرفدارهای سری بازی­‌های ماریو از سازندگان می‌­خواستند و در این سال­‌ها در هیچ کدام از بازی‌­های این سری به آن پرداخت نشده بود امکان طراحی و ساخت مراحل دلخواه توسط طرفدارها بود. حال به نظر می‌­رسد این مورد به گوش نینتندو رسیده و آنها تصمیم گرفته‌­اند نسخه­‌ای از بازی را به طور کامل با ایده­‌ی ساخت مراحل بازی توسط بازیکن­‌ها در سی­‌امین سالگرد بازی تولید و منتشر کنند. در بازی Super Mario Maker شما در مراحل قدیمی و بعضی مراحل جدید بازی پا گذاشته و باید موانع را به سلامت پشت سر بگذارید. اما این بار بازی یک فرق اساسی کرده است. وظیفه­‌ی شما در این بازی تنها پریدن بر روی سر دشمن­‌ها و نابودی بلوک­‌ها نیست. بلکه در طول مراحل به بخش­‌هایی بر می‌­خوردید که هیچ راه پیشروی در بازی وجود ندارد. در این بخش است که مکانیک اصلی این بازی خود را نشان می­‌دهد. شما در این بازی می­‌توانید با استفاده از تمام امکاناتی که سازنده­‌ها در اختیار شما قرار داده‌­اند موانع پیش روی خود را به هر روشی که دوست دارید و به فکرتان می­‌رسد از سر راه بردارید. این اماکانات بسیار گسترده بوده و شامل تمام آبجکت‌­ها و دشمن­‌های این مجموعه خواهد شد. بازیکن در این بازی خواهد توانست در هر لحظه که اراده کند بازی را متوقف کرده و با استفاده از امکانات بازی مراحل را طبق خواسته­‌ی خود تغییر دهد. مثلا می‌­تواند دشمن یا آبجکت دیگری به بازی اضافه کرده و مسیر حرکتی برای او تعیین کند.

vlcsnap-2015-07-29-17h56m41s203

بخشی از امکانات شما

چیزی که بعضی از بازیکن­‌ها را نگران کرده است رابط کاربری بازی و این که نیاز به علم طراحی مرحله دارند بود. اما با توجه به تریلرهای بازی این امکانات به سادگی در دسترس قرار گرفته و بازیکن به راحتی خواهد توانست از آنها استفاده کرده و هر رفتاری که دوست دارد برای آن­ها در نظر بگیرد. همچنین بازیکن خواهد توانست تقریبا تمامی امکانات بازی را با هم ترکیب کند یا سایز آن‌ها را به دلخواه خود تغییر دهد. به طور مثال بازیکن خواهد توانست یک Goomba را که بزرگ شده و بال و قدرت پرتاب آتش به او داده شده را ایجاد کند. یا کاری کند تا مانعی که توپ شلیک می­‌کند از درونش سکه بیرون بریزد.

مثلا در یکی از تریلرهای بازی نشان داده شد که ماریو می‌­خواهد خود را به میله‌­ی پرچم انتهای مرحله برساند. یک بار این کار با روی هم قرار دادن آجرها و ساخت پله و یک بار دیگر با یک پله­ از دشمن­‌ها انجام داد و یک بار هم با قرار دادن فنر در زیر پرچم یا چندین راه دیگر خود را به بالای میله رساند. شما می­‌توانید یک راه پله‌­ی ساده ایجاد کنید یا با روش­‌های خلاقانه­‌تری تا رسیدن به پرچم ۱۰ ها جان اضافه برای خود دست و پا کنید.

علاوه بر مراحلی که در بالا توضیح داده شد بازی دارای یک بخش Challenge خواهد بود که ۱۰۰ مرحله‌­ی بسیار شلوغ و سخت را در برابر شما قرار می­دهد تا با دیگر بازیکن­‌های دنیا از نظر سرعت عمل و امتیازی که به دست می­‌آورید رقابت کنید.

super-mario-maker-costumes-656x422

بیش از ۱۰۰ آمیبو در خدمت شما

تنها چیزی که در این بازی جلوی بازیکن را خواهد گرفت خلاقیت خود او است. برای عبور از هر مرحله بیشمار راه وجود دارد. اگر هنوز قانع نشده‌­اید بهتر است بدانید نینتندو تایید کرده شما می­‌توانید تمامی آمیبوهایی که تا این لحظه برای بازی­‌های Wii U یا ۳DS ساخته شده را که بیش از ۱۰۰ آمیبو می­شوند وارد بازی کرده و از آنها در پیش برد مراحل نیز استفاده کنید. فرقی نمی­‌کند این آمیبو متعلق به سری Pokémon، Zelda، Animal Crassing یا هر کدام از بازی­های دیگر نینتندو باشد.

مراحل خودت را بساز

اگر فکر کرده­‌اید بازی با پایان بخش داستانی و مراحلی که برای شما آماده کرده‌­اند تمام خواهد شد سخت در اشتباه هستید. سازنده­‌های بازی Super Mario Maker آن را ساخته‌­اند تا بعد از تمام شدن مراحل اصلی بازی خود دست به کار شوید. در واقع به گفته­‌ی تیم سازنده­‌ی بازی یکی از اهداف اصلی این بازی بر آورده کردن آرزوی طرفداران برای ساخت مراحل دلخواه خود در این مجموعه است. بعد از ۳۰ سال طرفداران بلاخره خواهند توانست مراحل مورد علاقه‌­ی خود را بسازند.

create

شما آزادید هر کاری دوست دارید بکنید.

بازیکن­‌ها می­توانند یکی از دنیاهای بازی را که هیچ چیزی در آن نیست انتخاب کرده و از صفر شروع به ساخت مرحله­ و چالش­‌های مورد علاقه­‌ی خود بکنند یا همان مراحل پیش­‌فرض این مجموعه را به دلخواه خود تغییر دهند. در حین ساخت این مرحله‌­ها شما در هر لحظه تنها با فشار یک دکمه می­‌توانید شروع به بازی کرده و مرحله را تست و تجربه کنید. بعد از این که مراحل خود را در بازی ساختید خواهید توانست آن‌ها را با دیگر بازیکن‌­های سراسر دنیا به اشتراک بگذارید تا دیگران هم از دست پخت شما استفاده کنند. خود شما هم خواهید توانست مراحل بازیکن­‌های دیگر را دانلود و بازی کنید. به این صورت شما مدت­‌ها مشغول انجام این بازی خواهید بود و صدها مرحله­‌ی متنوع، خلاقانه و جالب را پیش روی خود خواهید داشت.

بازی­‌ای برای تمام سنین

WGCfE

ماریو در گذر زمان

شما به کدام دوره تعلق دارید؟ آیا از نسخه­‌ی اول که سال ۱۹۸۵ منتشر شد خاطره دارید؟ یا با نسخه­‌ای که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد؟ فرقی نمی­کند که از کدام دوره باشید و با کدام گرافیک و نسخه­‌ی بازی در این ۶ نسل خاطره دارید. در بازی امکانی قرار داده شده است تا تمام طرفدارها با هر کدام از ماریوها که خاطره دارند گرافیک بازی را بر روی آن حالت تنظیم کنند. بازیکن می­‌تواند به راحتی هر لحظه که خواست بازی را متوقف کرده و بین گرافیک پیکسلی ۳۰ سال پیش تا جدیدترین گرافیک بازی سوییچ کند و این کار بسیار سریع انجام خواهد شد. انتخاب گرافیک محیط بازی با شما خواهد بود.

1

از نسل اول تا نسل ششم انتخاب با شماست

بسته بندی و باندل ویژه­‌ی بازی

این بازی به چهار صورت مختلف منتشر خواهد شد. حالت اول نسخه­‌ی دیجیتالی بازی خواهد بود و حالت دوم بسته بندی عادی بازی است. این دو بسته بندی تنها شامل بازی اصلی هستند. حالت سوم که بسته بندی ویژه‌­ی بازی محسوب می­‌شود علاوه بر بازی یک آمیبو هم دارد. حالت آخر باندلی ویژه از کنسول Wii U است که تمامی محتویات نسخه­‌ی ویژه­‌ی بازی به همراه بازی دومی به صورت دیجیتالی (Nintendo Land) را شامل می­‌شود. علاوه بر این تمام نسخه­‌های بازی یک آرت بوک زیبا را نیز شامل می­‌شوند.

آمیبویی که در این بسته بندی وجود دارد طراحی کلاسیک و ۸ بیتی داشته و شما را یاد نسخه‌­های اولیه این بازی می‌­اندازد. همچنین جنس آرت بوک بازی عالی است و دارای تصویرهای بسیار زیبایی که مستقیما توسط سازنده­‌های اصلی بازی طراحی شده است. این تصویرها علاوه بر زیبایی دارای یک ویژگی دیگر نیز هستند. بیشتر آنها طراحی­‌های محیط­‌های بازی هستند و راهنمایی­‌های غیر مستقیمی برای عبور از آن بخش‌­ها در تصویر وجود دارد.

original-702x360

تصویری از باندل­‌های مختلف بازی

original-1-550x275

بسته به اتخاب شما یکی از این دو آمیبو در بسته بندی موجود است.

WiiU_SuperMarioMaker_booklet.0

تصویری از داخل آرت بوک بازی

بازی Super Mario Maker و باندل Wii U آن قرار است در تاریخ ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۵ یعنی تقریبا در همان روزی که ۳۰ سال پیش اولین نسخه­‌ی بازی (اولین نسخه در۱۳ سپتامبر منتشر شد.) منتشر شد عرضه گردد.

دیدگاه
۱۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

14 Replies to “تولد ۳۰ سالگیت مبارک| پیش‌نمایش بازی Super Mario Maker”

  1. شخصا علاقه خیلی خیلی زیادی به ماریو و کلا نینتندو دارم، چون واقعا در وهله اول هدفشون ایجاد سرگرمیه توام با خلاقیت.
    سرگرمی‌های نینتندو می‌تونه برای تمام اعضای خانواده سرگرم کننده باشه و به راحتی می‌تونه اون فضاهای دور همی و شاد رو تو خانواده ایجاد کنه. اینو ثابت کرده واقعا. کلا با دیدن اسم نینتندو حس خیلی خوبی بهم دست میده و من رو میبره به دنیای عجیب و رویایی …
    البته همیشه حسرت داشتن کنسول‌های نینتندو رو داشتم و دارم، که دلایل زیادی هم داره. یکیش اینه که تو بازار ایران از کنسول‌های نینتندو حمایت نمیشه و کلا ایرانی‌ها متاسفانه ظاهرا نینتندو و سرگرمی‌هاش رو برای کودکان می‌دونند در صورتیکه هرگز اینطور نیست.
    گرچه به لطف شبیه‌سازهای کنسول ‌های نینتندو تابحال تونستم چندین بازی نینتندو رو بازی کنم و نهایت لذت رو ازشون ببرم. از افسانه‌ی زلدا گرفته تا همین ماریو نسخه های گلکسی‌شون که در معنای واقعی کلمه شاهکار بودن، شاهکار‌های دنیای گیم.
    این ماریو میکر هم خیلی خیلی سرگرم کننده بنظر میرسه، و با توجه به اطلاعاتی که ازش خوندم مطمئنا موفقیت زیادی رو می‌تونه کسب کنه. و امیدوارم در آینده بتونیم تجربه‌اش کنیم.
    با سپاس از نویسنده

    ۰ ۰
    1. Link گفت:

      خواهش می کنم ولی شخصا اعتقاد دارم بازی هاش را رو خود کنسول اصلیش انجام بدی حس خیلی بهتری داره

      ۰ ۰
  2. (Role) گفت:

    ۸pic.ir/images/itgvfajqtk4rbsarb1jb.jpg

    بابت اشکال پیش آمده عذر می خواهم.

    ۰ ۰
  3. با تشکر از یکی از معدود طرفداران این شرکت فوق دوست داشتنی! :-)

    ۰ ۰
  4. (Role) گفت:

    به به! ممنون دوست عزیز. :۱۵:
    خیلی دقیق و حرفه ای نوشتی. نمی دونم اگر سایت نویسندگانی مثل تو را نداشت، سرنوشتش چی بود.

    تشکر فراوان☆
    ۸pic.ir/images/itgvfajqtk4rbsarb1jb.jpg

    ۰ ۰
  5. 0L@f7.S.6n01 گفت:

    خسته نباشی صادق جان :*:
    این بازی که فوق العادس
    پیش نمایش کاملی بود
    بیشتر از همه با اون آمیبو ها حال کردم
    خیلی باحاله ولی حیف که دست رسی بهشون تو ایران تا حدودی غیر ممکنه :۲۳:

    ۰ ۰
  6. Benjamin Barker گفت:

    مرسی صادق جون :۱۵:

    ۰ ۰
  7. the director گفت:

    پیش نمایش خیلی خوب بود
    ماریو میکر واقعا میتونه یه چالش باشه واسه ذهن های خلاق
    متاسفانه ذهنیتی پیش اومده که فکر میکنن طراحی مراحل ماریو آسونه.. ولی این بازی در کنار تغییرات زیادش میتونه خلافشو ثابت کنه

    ۰ ۰
  8. Emad.Gh گفت:

    ممنون بابت پیش نمایش .واقعابازی دوست داشتنیی :۱۵: همیشه دلم می خواست کنسول های نینتندو را داشته باشم :'(

    ۰ ۰
  9. mohammad گفت:

    من هنوزم که هنوزه ماریو کنسول nes رو بازی میکنم .ما بهش میگفتیم میکرو
    دکتر ماریو هم که خودمو دوستم علی ترکی کل میندازیم در حد لالیگا
    نینتندو کوچیک و بزرگ نمیشناسه …من که به شخصه دیوانشم

    ۰ ۰
  10. BehnamIT گفت:

    سلام
    ماریو و نینتندو و تمام کنسول های خاطره انگیز رو بسیار دوست دارم…
    اصولاً ریشه ها رو فراوان دوست دارم…
    اصالت از ویژگیهای نینتندو هست…
    یادِ همۀ گذشته های زیبا بخیر …
    یادِ کمودور ۶۴ هم خیلی بخیر …
    و به امید آینده ای درخشان تر برای صنعت روح افزای بازی…
    چه در ایران و چه جهان…

    :pc: همیشه شاد و همیشه خوش باشید :pc:

    ۰ ۰
  11. Farbod گفت:

    یادش بخیر چه دورانی بود یاد نوستالژی افتادم

    ۰ ۰
  12. A.F.A گفت:

    یه تشکر از صادق جان بابت پیش نمایش مفصل و زیبایی که برای این بازی فوق العاده نوشت.
    و یه افرین هم به نینتندو با این ایده های خفنش.یادمه یه بازی نقاشی هم برای Ds و بعدتر برای ۳DS هم داد که اونم خیلی بازی متفاوت و جالبی بود.البته دیگه نمیشه بهش گفت.یه ابزار نقاشی متفاوت خیلی بهتره.
    ولی ماریو میکر…،براحتی میتونه لا اقل من یکی رو چندین ماه از هرگونه بازی دیگه ای مبرا کنه.سادگیش،گستردگیش،قشنگیش :۱۵:
    با اینکه همه میگن وی یو یکی از ضغیف ترین کنسولای نینتندو محسوب میشه،ولی تو این ۲ سال به قدری براش بازی ها و پروژه های خوبی معرفی شده که دیگه کمبودی نسبت به کنسولای رقیب که نداره هیچ،از حیث انحصاری ها و ایده هم ازشون خیلی راحت پیشی گرفته.۳DS هم یک سال و نیم اول لانچش خیلی مشکل داشت.ولی العان حتی از Ds هم بازخورد بهتری داره.البته وی یو نسبت با کنسولای دیگه ی خود نینتندو در مکان پایین تری قرار میگیره،ولی بازم باعث نمیشه فوق العاده نباشه :۱۵:

    ۰ ۰
  13. آمیبو…
    عاشق ماریو ام ولی این دیگه یه چیز دیگست
    اینکه خودت مراحل بازی رو بسازی خیلی جالبه :۱۵:

    ۰ ۰