آیا کوجیما به ما هشدار داد؟! ویدئو جدیدی از بازی Ground Zeroes

توسط عرفان استادی در ۳۰ تیر ۱۳۹۴ , ۱۸:۰۰

وضعیت کونامی و کوجیما هر روز بدتر می شود و چندی قبل دریافتیم که این شرکت نام کوجیما را از آرت های The Phantom Pain, Ground Zeroes و نسخه های قبلی حذف کرده است. اما سوال اینجاست: آغاز این درگیری به چه زمانی برمی گردد؟ حال مرحله ای در Ground Zeroes پیدا شده که به صورت مستقیم کونامی را مورد خطاب قرار می دهد و شخصیت Kaz در چند جمله کوبنده، از حقوق هیدئو کوجیما دفاع می کند.

در بازی Ground Zeroes مرحله فرعی ای وجود دارد که بازیکنان در آن باید لوگوی عناوین MGS را پیدا کنند. وقتی لوگوی بازی های کارگردانی شده توسط هیدئو کوجیما را پیدا می کنید، ناقص و حذف می شوند که به حرکت کونامی اشاره دارد. هرچیزی که توسط کوجیما ساخته نشود، بی ارزش است! این جمله را Kaz می گوید:

به نظر چیز با ارزشی نمیاد.

در نهایت Kaz جمله ای را مستقیم به کونامی می رساند:

تو ممکنه بتونی نشانه ها رو پاک کنی، اما خاطره ها هرگز پاک نمیشند!

کوجیما مسلما کونامی را ترک خواهد کرد و قرارداد تیم تا دسامبر اعتبار دارد. شما را به مشاهده این ویدئو دعوت می کنیم:

دانلود ویدئو با کیفیت ۷۲۰p | دانلود با کیفیت ۴۸۰p

(آپلود شده توسط یکی از کاربران یو تیوب)

دیدگاه
۲۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

23 Replies to “آیا کوجیما به ما هشدار داد؟! ویدئو جدیدی از بازی Ground Zeroes”

  1. FUHRER گفت:

    دم استاد گرم جوابشونو به روش خودش داد حالا کونامی برو خودتو جر بده :17:

    ۱۲ ۰
  2. taha tabatabaie گفت:

    واقعا کوجیما خیلی زیرک و ریز بینه. خیلی خوب حال کونامی رو گرفت مخصوصا با اون جمله اخر :*:

    ۵ ۰
  3. deniro گفت:

    جالبه,به هرحال اتفاق خوبی نیفتاد و بهتر بود مصالحت آمیز قطع همکاری اتفاق می افتاد.

    ۴ ۰
  4. این مرحله‌ی دژآوو همون اوایل که شایعه‌های رفتن کوجیما پخش شد و پاک شدن اسمش اتفاق افتاد بهش اشاره شد، چیز خیلی جدیدی نیست! حالا جای تعجب داره که چطور مجددا بحثش داغ شده!!!
    به هرحال کوجی ظاهرا از قبل میدونسته که با روی کار آمدن رئیس جدید کونامی این اتفاق می‌افته. چون نتنها تو این مرحله دژاوو بهش اشاره کرده، بلکه آخر تیزر سایلنت هیلز هم به شیوه‌ی دیگه‌ای این موضوع رو به ما گوشزد کرد!
    اینطور که بوش میاد ظاهرا فانتوم پین هم پر از اشارت این چنینی هست.
    فقط امیدوارم این جمله “I will be coming back and I’m bringing my new toys with me” هرچه زودتر اتفاق بیفته.

    ۷ ۰
  5. Mohammad Zarei گفت:

    خدایی کوجیما با این همین حرکتش کل کونامی رو قهوه ای کرد.باز حرکتی دیگر از استاد :lol:

    ۲ ۰
  6. MAD MAX گفت:

    کونامی ممکنه نابودشه اما کوجیما هرگز از شاهکار ساختن دست بر نمیداره :۱۵: :*: :۱۵:

    ۲ ۰
    1. Mohammad Zarei گفت:

      کونامی چرا نابود شه؟ :۱۲: درسته که کوجیما رو نداره و بسیاری از اعتبار خودش رو بین گیمر ها از دست داده ولی اتفاقا زده تو بازار موبایل تا درآمدش بیشتر باشه

      ۰ ۰
  7. Yamato گفت:

    واقعا عجیبه!
    باید کونامی و کوجی یه گزارش رسمی از علت اختلافاتشون منتشر کنن، کلا این قضیه خیلی عجیبه

    ۲ ۰
  8. تو ممکنه بتونی نشانه ها رو پاک کنی، اما خاطره ها هرگز پاک نمیشند!
    خیلی با این جمله حال کردم قشنگ زده کونامی رو با خاک یکسان کرده

    ۱ ۰
  9. the director گفت:

    حرکت خیلی ریز و ظریفی بود..

    ۱ ۰
  10. The Last Son گفت:

    با این حرکتش گند زد به کونامی . دستش درد نکنه

    ۰ ۰
  11. Mondo گفت:

    بله خاطرات هرگز فراموش نمیشوند
    ولی متال گیر پنجم و گرند زیرو به راحتی فراموش میشوند
    —————————–
    نمیدونم ولی ترکیب کوجیما و میکامی ترکیب خوفی میشه
    هر چند بعیده که آبشون تو یه جوب بره ولی ایده های مریضشون
    بسی می تواند ویران کننده و دیوانه کننده بشود
    —————————–
    فانتوم پین هم فکر کنم سفارشی و اجباری و تحمیلی به کوجیما بوده
    از سوی کونامی چیزی نبوده که خواسته کوجیما باشد
    گرند زیرو هم به اجبار احتمالا منتشر شده شاید اگر خود کوجیما می توانست
    این مینی گیم منتشر نمیکرد
    فانتوم پین یک اثر بی هویت هستش که ( بعد از تجربه گرند زیرو ) فرسنگ ها با اجداد خودش فاصله داره
    نه بیگ باس بیگ باس هستش نه فانتوم پین متال گیر هستش
    برای میلیارد بار دیگه هم تکرار میکنم فانتوم پین یک اثر ( سم . جی تی ای . فیشر پینی )هستش و با دوربین معروف جاویدان سری رزیدنت اویل

    ۱ ۰
    1. Meysam.B گفت:

      در مورد کوجیما و میکامی که هیچی نمیگم چون اصلا نمیشه باهم کار کنن!
      در مورد اجبار کسی فکر نکنم به اجبار بیاد اونم کوجیمارو مجبور به ساختن این بازی کنه اگه دقت کرده باشی که مسلما نکردی میدیدی تو هر نسخه از متال گیر وسعت و محیط زیادتر و بزرگ تر میشد که در نتیجه به اینجا رسیده انصافا زبونم مو دراورد از بس گفتم انتظار ندارید دوربین متال گیرهای قبلی تو این نسخه پیاده بشه!!!مگه دارید دیابلو بازی میکنید آخه قراره تیراندازی کنید خیلی دورتروببینید تو این بازی یه چیزی هست به اسم هوش مصنوعی اگه شما زاویه دوربین و دید خوبی نسبت به محیطی که درش هستیدونداشته باشید عمرا بتونید پنج دقیقه اینو بازی کنید چون دشمن ها براحتی شمارو میبینن!همین دوربین جاویدانی که عرض کردید ماله اکثر عناوین امروزی از جمله همین(سم.جی تی ای.فیشر پینی)هم هستن سعی کنید یه خورده تغییرات و با دید بازتری بهش نگاه کنید کوجیما کار خیلی بزرگی کرده همچنین ریسک بزرگی که انجام دادنش دل میخواد هرچند مثه نسخه های قبلی هم میساخت باز بعضیا میومدن میگفتم فلان جاش اینطوریه و…ایرادمیگرفتن،درضمن شما فال اوت و در نظر بگیر اگه تادهاواردبیاد وسعت بازیو ازین سری بگیره و یه روند خطی تو بازی ایجادکنه مسلما این میشه پسرفت اما کوجیما بازیو از کم بودن به زیاد بودن توسعه داده که میشه پیشرفت دیگه در مورد بزرگ بودن گیم پلی چیزی نمیگم تا بازی بیادو تجربه ش کنیم.

      ۵ ۰
    2. I AM ALONE گفت:

      سعید جان از بازی خوشت نیومده ایراد نداره صاحب اختیاری
      ولی انصافا ایراد منطقی بگیر!
      بی هویت؟ اگه تغییر یعنی نابود کردن هویت پس رزیدنت اویل با نسخه چهارم به طور کل هویت خودش رو از دست داده و سالهاست که با چیزی غیر از رزیدنت داریم سر و کله می زنیم!

      ۳ ۰
    3. Mondo گفت:

      شما ها فقط متال بازید بنده تتریس بازم حتما :11:
      ———————————————————————–
      بازی بزرگ بی هویت به چه دردی میخوره وسعت اندازه افغانستان ولی بی هویته چه فایده ای داره
      میثم
      ——————————————————————————————————–
      مستر سجاد :|
      رزیدنت اویل بنیان تغییر کرد چیزی که بازی بدون کپی از عنوانی تغییرات بنیادی که یک بیس برای
      همه عناوین دیگر شد
      :10:
      ———————————————————————-
      بازی هم اجباری و تحمیلی بوده کوجیمایی که من میشناسم توی این همه سال
      محال همچین زباله بی هویتی تحویل جماعت گیمر بدهد
      با تشکر

      ۰ ۰
    4. I AM ALONE گفت:

      والا من تا حالا ندیده بودم شما در مقابل یه بازی این شکلی جبهه بگیری!
      اون هم یه بازی که هنوز تجربه نکردی و از روی یه بازی که بیشتر یه دمو بود داری بازی اصلی رو هم نیومده جزو زباله ها حساب می کنی!
      حالا نمی دونم نمایش های گیم پلی بازی (مخصوصا این نمایش های اخیر ۴۵ دقیقه ای) رو دیدی یا نه
      ولی همه جای بازی پره از چیزایی که فقط مخصوص متال گیر بود و هست
      جعبه ی معروف سری – مجله های پلی بوی – CQC – عروسک بادی بیگ باس برای گول زدن – موشک نیکیتای قسمت دوم اینجا جای خودش رو داده به دست مصنوعی بیگ باس که میشه شلیکش کرد و کنترلش کرد – حیات وحش محیط (لونه ی زنبور های نسخه سوم رو حتما یادته) – دیازپام! – دوش گرفتن و خیلی چیزای دیگه که تو بازی های دیگه پیدا نمیشه کرد
      باس فایت های این قسمت رو هم که هنوز به خاطر لو نرفتن داستان نشون ندادن نمیشه در موردشون نظر داد
      ولی این طور که دیدیم هم قراره با متال گیر مبارزه کنیم. هم مثل The End یه مبارزه درست و حسابی با اسنایپر The Quite داریم (محیط مبارزه هم بزرگتر شده) هم مثل سایکو مانتیس معروف یه مبارزه روانی داریم. و با توجه به این که گیم پلی بازی قراره ۱۰۰ ساعت باشه صد در صد کلی باس فایت درست درمون دیگه هم داره بازی
      نمی دونم دلیل این همه مخالفت چیه واقعا. شما حداقل یک ساعت فانتوم پین بازی کن بعد این شکلی جبهه بگیر. می دونم به خاطر گراوند زیروز این شکلی دشمن شدی با این بازی ولی به خود فانتوم یه مهلتی بده شاید نظرتو عوض کرد!

      ۳ ۰
    5. Meysam.B گفت:

      واقعا موندم این هویت متال گیر چیه دقیقا؟؟؟
      ایا بقول یکی از کاربرای عزیز کات سین های طولانی و صدای دیوید هایترهویت این بازیه اگه ایناست که دیگه حرفی ندارم همینطور که آقا سجاد اشاره کردن همه ی چیزهای نسخه های قبلی هستش حتی نیکیتا که تو نسخه ی اول و دوم بودش که من ازش برای کشتن راحترهsniper wolfاستفادش میکردم،که واسه بنده واقعا جالب بود هویت متال گیر فقط و فقط هیدیو کوجیماست وقتی بی هویت میشه که کوجیمارو ازش بگیرید.

      ۳ ۰
    6. I AM ALONE گفت:

      سعید جان اصلا شما چند تا بازی “مخفی کاری جهان باز” می شناسی؟
      فقط “جهان باز” نه ها!
      “مخفی کاری جهان باز” اون هم با این همه جزئیات. حالا درسته سگ و گربه به بازی اضافه شده ماله خودش نیست!
      درسته وسیله نقلیه مال خودش نیست. ولی اصالت مخفی کاریش چی؟
      این بازی اولین بازی هست که “مخفی کاری” رو جهان باز کرده. خودش داره “هویت” جدید شکل میده. داره “اصالت” جدید به وجود میاره. همون طور که رزیدنت ۴ یه هویت جدید به وجود آورد (اگه بگی که کل اون سیستم از ریشه مال خودش بوده که دیگه خیلی عجیب میشه! چون دوربین سوم شخص قبل ار رزیدنت ۴ وجود داشت. میکامی با رزیدنت ۴ اون دوربین رو اصلاح کرد)
      این سم فیشری که میگی فانتوم ازش تقلید کرده مگه جهان باز بود؟ یا gta مگه مخفی کاری بود؟
      خودت گیمر قدیمی هستی می دونی چقدر اجرا کردن طراحی مراحل یه سبک خاص تو محیط باز چقدر سخته.
      مثلا بوردلندز که شوتر اول شخص رو با نقش آفرینی پیوند زد تو جهان باز.و به طرز شگفت انگیزی موفق شد. چند تا بازی دیگه تونستن این کار رو بکنن؟
      هزاران هزار بازی هست که فقط به خاطر جهان باز بودنشون شکست خوردن. چون نتونستن سبک بازیشون رو توی محیط باز پیاده کنن.
      مخصوصا مخفی کاری که دیگه هیچ کس تا حالا جرئت نکرده بود جهانش رو باز بکنه اون هم اینقدر باز با این همه امکانات تو گیم پلی!

      ۳ ۰
  12. mhs گفت:

    این بحث های کوجیما و کونامی هم تکراری شده دیگه…بیان عین آدم رابطه رو تموم کنن برن دیگه
    ولی من هنوزم اعتقاد دارم اینا دارن برای بازی تب و تاب درست میکنن که فروشش بالا بره

    ۰ ۰
  13. mahdi hossyni گفت:

    این دیالوگ مربوط به پاک کردن اسم نسخه های قبلی متالگیر هستند که کوجیما کارگردانی کرده است ربطی به اون نداره … چون اسم رایزینگ رو نمیشد پاک کرد

    ۰ ۰
  14. یعنی با آفتابه به کونامی آب داد :۲۶: یاد حرف آقای ظریف افتادم :*:

    ۰ ۰
  15. caner گفت:

    یعنی جواب از این قاطع تر؟
    فقط استاد…

    ۱ ۰
  16. farokhi گفت:

    دم استاد گرم که اینجوری جواب داد یعنی یکجوری قهوه ای کرد که هیچ کارواشی قبولش نمیکنه
    من از نسخه های قبلی متال گیر خوشم نمیومد ولی این نسخه واقعا دیوونه کننده هست و من رو هایپ خودش کرده واقعا منتظرم تا بازی منتشر بشه و بخرمش هر قیمتی هم داشته باشه حتما میخرمش

    ۰ ۰