اسپنسر: آن‌چه ما از بازیسازان مستقل می‌خواهیم دراصل به نفع خودشان است

توسط فرشاد خرمی در ۲۷ تیر ۱۳۹۴ , ۱۵:۰۰

حرف‌وحدیث پیرامون برنامه‌ی حمایتی مایکروسافت از بازی‌سازهای مستقل، که اغلب نمی‌توانند هزینه‌های لازم برای دسترسی به SDK اکس‌باکس را پرداخت کنند، مدتی است که زیاد شده است. اوایل کار مایکروسافت تاکید داشت اگر بازی‌ساز مستقلی می‌خواهد رایگان برای اکس‌باکس بازی بسازد، پس این پلتفرم باید جزو اولین پلتفرم‌هایی باشد که بازی برای آن عرضه می‌شود. خیلی از ایندی‌سازها این خواسته‌ی مایکروسافت را نوعی سنگ‌انداختن جلوی کار دانسته بودند چون لازمه‌ی اجرای آن، این بود که بازی‌شان را همزمان روی همه‌ی پلتفرم‌های موردنظر شیپ کنند.

مایکروسافت چندماهی است که برخورد نرم‌تری با ایندی‌سازها پیش گرفته است. چندی پیش، رییس این سرویس حمایتی مایکروسافت گفته بود ایندی‌سازها هر مشکلی که دارند، کافی است آن را مطرح کنند تا با هم آن را برطرف کنیم.

اکنون فیل اسپنسر هم حمایت خود را از سازندگان مستقل اعلام کرده و در مصاحبه‌ای با مجله‌ی Edge گفته است:

«ما در چندماه اخیر درخواست‌هایمان را کاملا شفاف مطرح کرده‌ایم. اگر سازنده‌ای مشغول ساخت بازی است که نمی‌تواند آن را روی دو پلتفرم شیپ کند، مشکلی نیست. ما وقفه در انتشار را قبول می‌کنیم. قبلا این کار را کردیم و حالا هم با آن‌ها همکاری می‌کنیم. اگر به‌عنوان یک دولوپر، روی پلتفرم دیگری توافق کرده‌اید نسخه‌ی انحصاری از بازی خود برایشان بسازید، و تا یک سال هم نمی‌توانید بازی‌تان را روی پلتفرم من شیپ کنید، وقتی یک سال گذشت بیایید با همکاری هم بازی را کمی برای اکس‌باکس متفاوت کنیم. سازنده‌ها از این سیاست ایراد گرفتند اما شما با شخص دیگری قرارداد بسته و بابتش پول گرفته‌اید و من از موفقیت شما خوشحالم. خود ما هم از این توافق‌ها می‌کنیم پس به‌خاطر آن شما را طرد نمی‌کنم. دراصل این سیاست به‌نفع خود شماست. چون مردم نمی‌خواهند بازی پارسال را دوباره ببینند بلکه چیز متفاوت و جدیدی می‌خواهند.»

دیدگاه
۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

3 Replies to “اسپنسر: آن‌چه ما از بازیسازان مستقل می‌خواهیم دراصل به نفع خودشان است”

  1. farokhi گفت:

    مایکروسافت داره سنگ اندازی میکنه جلوی پای بازیسازان اینجوری و با این سخت گیری ها بازی سازها میان سمت شرکت سونی

    ۰ ۰
    1. Master chief گفت:

      چی میگی
      خیلی سخت نگرفته
      نه بابا
      خوبه براشون
      خوب راس میگه

      ۰ ۰
  2. حرفش درسته اما به نوعی هم سنگ اندازی هست و باعث جذب شدن بازی های ایندی به سمت پلی استیشن شده

    ۰ ۰