Bethesda به انتشار مادهای غیررایگان برای Fallout 4 فکر می‌کند

توسط فرشاد خرمی در ۲۶ تیر ۱۳۹۴ , ۱۵:۳۰

گیم‌اسپات اخیرا درخصوص Fallout 4 مصاحبه‌ای با پیت هاینز انجام داده و در مورد وضعیت مادهای این بازی از او سوالاتی پرسیده است. نایب رییس Bethesda ضمن اشاره به این‌که باتوجه به زمان باقی‌مانده تا انتشار بازی، فعلا موضوعات مهم‌تری وجود دارد که باید به آن‌ها رسیدگی کرد، در پاسخ به این سوال که آیا مادهای غیررایگان دوباره به استیم (یا استور مایکروسافت برای نسخه‌ی اکس‌باکس که قرار شد پشتیبانی ماد داشته باشد) بازخواهند گشت گفت:

«برای انجام این کار، لازم است بعدا بنشینیم و اوضاع را دوباره سبک‌سنگین کنیم. باید شرایطی ایجاد شود تا افرادی که وقت زیادی را صرف ساخت مادهایشان می‌کنند، راهی برای کسب درآمد از آن‌ها داشته باشند.»

چیزی که هاینز می‌گوید، راهی که بشود مادسازها از بازی‌های خود کسب درآمد کنند، قبلا اتفاق افتاد. با همکاری استیم، بخش مادهای غیررایگان اسکایریم به ورکشاپ اضافه شد اما فیدبک‌های منفی زیادی از کمیونیتی، والو را وادار کرد که این بخش را حذف کند و پولی را که بعضی در آن‌جا هزینه کرده بودند برگرداند. این موضوع به چندماه پیش برمی‌گردد و استیم در این‌باره گفته بود:

«ما بخش مادهای غیررایگان را حذف نمودیم چون واضح است خودمان هم از کاری که کردیم سردرنمی‌آوردیم. ما فکر می‌کردیم این کار باعث می‌شود مادهای رایگان و غیررایگان باکیفیت‌تری برای همه ساخته شود. می‌خواستیم این مادها درنهایت به محصولات درجه‌یک تبدیل شوند؛ مثل دوتا، کانتراسترایک، دی‌زی و کیلینگ فلور. اما تفاوت‌هایی که بین آن محصولات و مادهای غیررایگان اسکایریم در ورکشاپ وجود دارد را دست‌کم گرفتیم. ما کمیونیتی خودمان را خوب می‌شناسیم، اما استفاده از مجموعه‌ی مادسازی اسکایریم که سال‌هاست شکل‌گرفته و برای این بازی ماد می‌سازد، برای تکرار آن موفقیت‌ها انتخاب مناسبی نبود.»

به همین دلیل پیت هاینز مطمئن نیست که بشود دوباره چنین کاری را در استیم عملی کرد و می‌گوید: «حقیقتا، صادقانه، نمی‌دانم در آینده این کار چه معنی می‌دهد. ایده‌ای بود که با مادسازهای اسکایریم روی آن کار کردیم اما به نتیجه نرسید و شکست خورد.»

مادهای The Elder Scrolls و Fallout با امکانات کاملی که کریشن‌کیت در اخیار افراد قرار می‌دهد، همیشه در موفقیت این دو سری بازی نقش مهمی داشته است. سال‌ها از عرضه‌ی اسکایریم یا Fallout 3 و نیووگاس گذشته اما هنوز هم بازار آن‌ها داغ است و بسیاری از طرفداران روی نسخه‌های پی‌سی، با دانلود مادهای زیبایی که تاکنون برای این دو عنوان ساخته شده است، هفته‌ها و ماه‌ها تجربه‌ی لذت‌بخش و رایگان را به بازی خود اضافه می‌کنند. پولی شدن این مادها، به احتمال زیاد کمک زیادی به افزایش کیفیت‌شان خواهد کرد اما آیا عده‌ی زیادی هم حاضر هستند علاوه بر هزینه‌ی لازم برای خود بازی، بابت محتوای اضافی آن هم متحمل هزینه‌های دیگری شوند؟ نظر شما چیست؟ آیا این کار به نفع Fallout 4 و به نفع بازیکنان خواهد بود یا خیر؟

دیدگاه
۶ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

6 Replies to “Bethesda به انتشار مادهای غیررایگان برای Fallout 4 فکر می‌کند”

  1. $SPARTA$ گفت:

    بسیار عالی

    ۰ ۰
  2. farokhi گفت:

    خیلی خوبه عالیه

    ۰ ۰
  3. فکر خوبیه مادها کمک زیادی به بهتر شده بازی های بتزدا کردن

    ۰ ۰
  4. Moein Alizade گفت:

    همین مونده که ماد ها هم پولی بشن،اصن شما بگو ۵ دلار بازم کار درستی نیست.
    امیدوارم این چیزا هیچوقت تبدیل به یک رسم در صنعت گیم نشه.
    پس فردا سازنده های بتل اعلام میکنن ؛هر کسی در مولتی بتلفیلد بالای ۱۰۰۰ کیل گرفته،باید ۵ دلار کفاره بده :lol:

    ۲ ۰
    1. arkham knight گفت:

      بتل بماند سری COD :26: :26: :26:

      ۰ ۰
  5. عالیه برای بهتر شدن بازی چیز خوبیه

    ۰ ۰