بازی Technomancer شاید یکی از اولین عناوینی باشد که پردازنده‌ی آزادشده‌ی Xbox One را بکار گرفته است

توسط فرشاد خرمی در ۲۳ تیر ۱۳۹۴ , ۱۴:۳۳

گروه هکر H4LT که نوامبر سال گذشته، فریمور اکس‌باکس‌وان و اسناد مهمی را در ارتباط با این کنسول فاش و اطلاعات جالبی درخصوص مسیر پیشرفت آن منتشر کرد، اخیرا خبر داده است که با تغییرات جدیدی در SDK این کنسول، اکنون هسته‌ی هفتم پردازنده‌ی جگوار برای استفاده توسط بازی‌سازها آزاد شده است. پیش از این، طبق چیزی که سونی و مایکروسافت گفته بودند، در هر دو کنسول دو هسته (از هشت هسته‌ی موجود) برای عملیات سیستمی و پردازش زمینه‌ای رزروو شده و به همین‌دلیل سازندگان به این منابع دسترسی پیدا نخواهند کرد. هسته‌ی هفتم این پردازنده در اکس‌باکس‌وان، برای فرمان‌های صوتی کینکت مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل آزادکردن آن می‌تواند محدودیت‌هایی برای دستورات صوتی ایجاد کند. اما با این‌کار، بین ۵۰ تا ۸۰ درصد از توان پردازنده می‌تواند در بازی‌ها استفاده شود که متعاقبا مساوی است با فریم‌ریت بیشتری در بازی‌های این کنسول.

در شرایطی که تعداد زیادی از بازی‌ها، توانسته‌اند از توان پردازش گرافیکی برتر پلی‌استیشن‌۴ استفاده و به رزولوشن ۱۰۸۰p دست پیدا کنند، بازی Technomancer ممکن است یکی از عناوین جدیدی باشد که از این منابع جدید آزادشده برای دستیابی به رزولوشن Full HD در اکس‌باکس‌وان استفاده کرده است. مدیرعامل استدیو سازنده‌ی این بازی، Jehanne Rousseau، اعلام کرده است روی هر دو کنسول این عنوان خروجی ۱۰۸۰p خواهد داشت.

«برای یک نقش‌آفرینی مثل Technomancer تصمیم گرفتیم به بهترین کیفیت دست پیدا کنیم. برای همین از رزولوشن ۱۰۸۰p با ۳۰ فریم‌ریت روی Xbox One و PS4 استفاده خواهیم کرد.»

خانم رسو تحقق ۶۰ فریم‌ریت را به‌معنای قربانی کیفیت بازی دانسته و می‌گوید: «۶۰ فریم‌برثانیه چالش تکنیکی جالبی است اما برای ما منطقی نخواهد بود که روی آن تمرکز کنیم. باید خیلی چیزها را قربانی کنیم تا به این هدف برسیم.»

دیدگاه
۶ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

6 Replies to “بازی Technomancer شاید یکی از اولین عناوینی باشد که پردازنده‌ی آزادشده‌ی Xbox One را بکار گرفته است”

  1. $SPARTA$ گفت:

    بسیار جالب پس قسمتی از کنسول به کینکت تعلق داره که قدرتش نسبت به ps4 کمه

    ۰ ۰
  2. Ali mousavi گفت:

    دوستان یه سوالی دارم که ربطی به این بحث نداره. فقط خواهشا کمک کنید.
    توی بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 یه جا گیر کردم اون قسمتی که هلیپکوپتره میخواد بپره میگه jump ولی هر کاری کردم نتونستم به هلیپرکوپتره برسم. باید بدوم چی کار کنم؟
    guides.gamepressure.com/callofdutymodernwarfare3/gfx/word/1054052593.jpg

    ۰ ۰
    1. همونجایی که تو ریو هستش؟
      بری انجمن بهتره.

      ۰ ۰
  3. Bruce . wayne گفت:

    نمایش بازی توی e3 رو حتی حوصله نکردم تا اخر ببینم
    واقعا حوصله سربر و مصخره بود
    شدیدا هم منو یاد فیلم Divergent مینداخت
    سیستم مبارزات اونقد خشک و تکراری و درپیت بود که حتی رغبت نمیکنم با بازیهای دیگه مقایسش کنم
    طراحی سلاح ها هم که همه مقوا . . .
    کلا هیچ رغبتی نسبت بهش ندارم

    ۰ ۰
  4. حالا که هسته هفتم پردازنده رو آزاد کردن می تونن بهتر ازش استفاده کنن.

    ۰ ۰
  5. farokhi گفت:

    به نظر من بازی جالبی نبود ولی تا وقتی منتشر بشه بازی بعدش ببینیم چی میشه و اگر نه بازیش چنگی به دل نمیزد

    ۰ ۰