ساخت بازی قتل در کوچه‌های طهران ۲ به اتمام رسید

توسط سورنا رضایی در ۱۷ تیر ۱۳۹۴ , ۱۵:۳۰

بازی قتل در کوچه‌های طهران ۲ که پروسه تولید خود را با سکوت خبری طی کرده است، با تلاش شبانه‌روزی اعضای سازنده ساخت بازی به پایان رسید.  به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، استودیو رسانا شکوه کویر با هدف رساندن بازی به پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران با تلاش شبانه‌روزی ساخت بازی را به اتمام رساندند. قتل در کوچه‌های طهران ۲، یک بازی ماجرایی اشاره کلیک دو و نیم بعدی است که روایت داستان و دیالوگ‌ها نقشی اساسی را در بازی ایفا می‌کنند. به نحوی که این بازی دارای ۱۸۰۰ سطر دیالوگ بوده و دوبله شخصیت اصلی بازی توسط سعید مظفری یکی از دوبلورهای برجسته کشور انجام شده است. داستان بازی درباره قاتل معتادی است که در اثر توهم پس از مصرف مواد مخدر، دست به قتل خانواده خود می‌زند و پس از متوجه شدن از جنایت هولناک‌اش، تصمیم می‌گیرد افرادی که وی را در مسیر اعتیار قرار دادند، به مجازات گناهان‌شان برساند.

resized_600x337_MurderInTehran_sAlleys2__131_

دیدگاه
۴۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

41 Replies to “ساخت بازی قتل در کوچه‌های طهران ۲ به اتمام رسید”

  1. تشکر فراوان بابت خبر.

    من اینو حتما بازی می کنم.

    بنظرم از اون داستان هاست که حق با آدم بده س. خوشم میاد از این نوع.

    گاهی وقتا قانون اشتباه می گه. گاهی وقتا حق با قانون نیست.

    قانون باگ داره!

    ۴ ۰
    1. AnGel Of Death گفت:

      قانون باگ نداره :| کسی که در حالت توهم و مستی جرمی رو مرتکب بشه تبرئه میشه و مجازات نمیشه احتمالا میره دادگاه تبرئه میشه و میاد بیرون دنبال این کار میره

      ۱۳ ۰
    2. theBigD گفت:

      قانون باگ داره… همه جا باگ نداره… ولی داره

      ۲ ۰
    3. عزیز متنو با دقت بخون.

      خانواده ش رو موقع توهم کشته. وقتی میخاد بره انتقام بگیره حالش خوبه.

      ۰ ۰
    4. King-Amir گفت:

      از کی انتقام بگیره؟
      از ساقیاش؟

      ۱۶ ۰
  2. box3 گفت:

    در این سبک از بازی ها داستان حرف اول را میزنه ولی این سری در داستان مشکل دارد و داستان گیرایی ندارد :11:
    برام عجیبه سازندگان ایرانی دلیل ضعفشان را نبود امکانات می دونند ولی ایا نوشتن یک داستان خوب که گیرایی داشته باشد هم امکانات می خواد ؟

    ۱۴ ۰
    1. جالبه.
      نویسنده های بازی های داخلی توی نقدای خودشون که تو مجلات چاپ میشن، داستان بازی های بزرگ رو شدیدا سلاخی می کنن! حالا داستان بازی خودشون این طوری از آب در میاد.

      ۹ ۰
    2. بله. یک جاهایی روایت داستان نیاز به امکانات داره.
      خیلی وقتا برای روایت داستان به سینماتیک های پر هزینه، یک دنیای گسترده، موشن کپچر و گیم پلی متفاوت و درنتیجه کلی مکانیزم و چالش جدید نیاز هست. داستان در بازی مثل نوشتن کتاب نیست که راحت بنویسید. وقتی داستانی برای بازی نوشته میشه باید به مسائل زیادی توجه بشه.
      مثلا هر جایی که کرکتر در طول داستان میره احتیاج به طراحی محیط داره. هر چی بیشتر باشه طراحی محیط هم بیشتر میشه.
      در طول نوشتن داستان یک بازی باید نیم نگاهی هم به گیم پلی داشت.
      در کل نوشتن داستان برای یک بازی خیلی پیچیده تر اون چیزی است که فکر می کنید.

      ۲ ۰
    3. آقای محمدی

      سخن شما کاملا درسته.

      اما مثلا تو بازی شبگرد گاهی اوفات برای روایت داستان شاهد نقاشی های متحرک هستیم.
      این صحنه ها فکر نمی کنم خیلی هزینه زیادی داشته باشه. یه آرتیست می خاد و یه انیماتور ساده. و البته یک راوی.

      اما با کمال تاسف سازندگان داخلی باز هم روایت خوبی ارایه نمی دن برای بازیشون.
      در حالی که نویسنده ها از نگارنده های درجه یک هستن.

      واقعا عجیبه این موضوع.

      ۶ ۰
  3. بله،شرکت رسانا شکوه کویر کلا تو عرضه بازی های دو و نیم بعدی و کلیک و اشاره خیلی خوب عمل میکنه و عناوینش ارزش تجربه کردن رو دارن.

    ۰ ۰
  4. ABI RAZOR گفت:

    بیخیال باو :۲۳:

    ۲ ۰
  5. PC Gamer گفت:

    پراید چی میگه اون گوشه؟!؟! :lol: :lol:

    ۴ ۰
  6. واقعا حیف نیست با وجود بازی هایی چو call of duy و battle و…آدم وقتشو صرف این جور بازیها بکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ۴ ۰
    1. King-Amir گفت:

      من هزار بار گفتم فیفا از آنچارتد خیلی بهتره باز این میگه کال او دیوتی از قتل در کوچه های تهران بهتره!

      ۶ ۰
    2. A.F.A گفت:

      تو صرف نکن :11:

      ۱ ۰
    3. amir kalateh گفت:

      :۲۶: :۲۶:

      ۰ ۰
    4. عزیز من درسته که این بازی با بازی هایی که شما نام بردید قابل مقایسه نیست ولی آیا تمام استدیو هایی مانند یوبی سافت راک استار و…… کارشون از اول خوب بوده؟معلومه که نه و اون ها با حمایتی که داشتن موفق شدن پس ما هم از بازی های کشورمون حمایت کنیم و اگه مشکلی داشت به سازنده ها بگیم تا در آینده صنعت بازی سازیمون موفق شه

      ۰ ۰
    5. caner گفت:

      دوست عزیز به نظر من شیطنت های علیمردان خان بیشتر از call of duy ارزش تجربه داره :lol:

      ۰ ۰
  7. theBigD گفت:

    امیدوارم مشکلات نسخه ی اول رو توش حل کرده باشن. من متاسفانه تجربش نمیکنم ، به خاطر این که علاقه ای به سبک و سیاقش ندارم. اما امیدوارم خوب فروش کنه.

    ۱ ۰
  8. farokhi گفت:

    باز هم یک بازی ایرانی دیگه که فقط سر و صدا میکنه و اگر نه چیزی برای گفتن نداره واقعا حیف وقتی هست که برای بازی های ایرانی بزارین

    ۱ ۰
  9. این سبک باید یه داستان خوب داشته باشه تا برای بازیکن کشش لازمو داشته باشه و بعد یه مدت خسته کننده نشه :|
    آخه این چه داستانیه طرف معتاد بوده خانوادشو میکشه بعد میخواد انتقام بگیره؟؟
    از کی انتقام بگیره آخه؟
    این داستان چه جذابیتی داره؟ :۱۲:

    ۱۱ ۰
  10. (Role) گفت:

    داستان کشش لازم رو به هیچ وجه ایجاد نمی کند.

    در تعجبم که اگر نمی شود یک بازی ماجراجویی با داستان جدی ایجاد کنیم، چرا دنبال ساختن بازی کمدی نمیریم؟ چیزی که تقریبا در اون ماهر تر هستیم؟

    maniac mansion که سال ها پیش ساخته شده از داستان انتقام کذایی واقعا بهتر بود. موضوع کلیشه ای انتقام…

    بله، درسته. مکس پین هم درمورد انتقام بود. اما اون که سبکش ماجراجویی و معمایی نبود.

    ۸ ۰
  11. (Role) گفت:

    اصلا چرا راه دور برویم؟ همین Gemini rue که توسط یک دانشجو ساخته شده است. از همه نظر کامل و استاندارد است. با داستان سایبر پانکی و پر کشش و هم زمان درگیری های اکشن پلیسی.

    ۵ ۰
  12. safir bakhtiari گفت:

    بازی های ایرانی از نبوده ایده و داستانهای جذاب رنج میبرن….

    ۱ ۰
    1. CH گفت:

      ساخت بازی با داستان جذاب با ایده های نو خرج داره عزیز
      مگه کشکه ! :۱۹:
      تکون بخوری باید پول خرج کنی . شماها تجربه ای تو ساخت بازی ندارید ، از قیمتا خبر ندارید ، از تکنیک خبر ندارید همین جوری یه چیزی میپرونید .

      ۱ ۰
    2. ساخت یه بازی با ((داستان جذاب))و((ایده های نو)) خرج داره؟؟
      واقعا؟
      یعنی اگه سازنده های بازی بخوان یه داستان درست درمون ارایه بدن باید پول خرج کنند؟
      بابا داستان که دیگه از ذهن و خلاقیت آدم بوجود میاد ;)

      ۵ ۰
    3. CH گفت:

      @ امیر رحیمی

      اون داستان به اصطلاح جذاب چطوری باید نمایش داده بشه ؟
      چطوری باید Present بشه ؟
      گرافیک نمیخواد ؟
      Art Style نداره ؟
      موسیقی نمیخواد ؟

      خیلی سادس که آدم بیرونه گود بشینه و بگه لنگش کن . همین بازی های ناتی داگ که خیلی از شما میگید خفنه فلانه ، میلیون میلون دلار آب خورده

      ۱ ۰
    4. من کی گفتم بیان در حد بازی های ناتی داگ بازی بسازن؟
      همین بازیgods will be watchingکه در ۴۸ساعت توسط یه استدیوی مستقل اسپانیایی ساخته شده با گرافیک هشت بیتی و یه گیم پلی استاندارد ویک داستان خوب و قابل قبول یا همین gemini rue که دوستمون(Role) اشاره کردن

      ۷ ۰
    5. CH گفت:

      @ امیر رحیمی

      دقیقا از کدوم دسته بازیها داری صحبت میکنی ؟
      بازیای بزرگ یا مستقل ؟!!!
      کدوم ؟
      بعد شما داری وضعیت تولید تو اینجا رو با اون ور یکی میدونی ؟
      اینجا بچه ها جا ندارن کنار هم جمع بشن پسر خوب ، اینجا کلی Developer هست که به نون شبشون محتاجن ، کجا رو با کجا مقایسه میکنی ؟ :!:

      اینجا ما هم ایده پرداز خوب داریم ، هم برنامه نویس ، هم آرتیست اما تا زمانی که جیب آدم خالی باشه هیچ کاری نمیشه کرد .

      ۱ ۰
    6. شما گفتی برای ارایه دادن یه داستان خوب نیاز به یه گرافیک فک برانداز مثل بازی های ناتی داگ هست :| من هم چند تا مثال زدم که بدون او گرافیک فک بر انداز و خرج زیاد تونستن ایده ی داستانی شونو پیاده کنن
      بعدم کی گفته بچه های این ور جا ندارن کنار هم جمع بشن مگه الان سازنده های این بازی کنار هم جمع نشدن؟ پس این ایده داستانی مسخره چیه؟البته قبول دارم خیلی ها هستن که ایده های خوبی دارن ولی بهشون بها داده نمیشه ولی خوب روی صحبت من با سازندگان این بازی هست :-) ;)

      ۵ ۰
  13. DEAD MAN گفت:

    کلا از هیچ بازی ایرانی خاطر خوبی ندارم همیشه یا تا زانو توی زمین بودم یا نصف هیکلم توی دیوار گیر کرده بود :۱۲:
    هرچند امیدوارم موفق بشه همیچنین امیدوارم دیگه دستو پام توی زمینو دیوار گیر نکنه :۱۲:

    ۱ ۰
  14. AxeL گفت:

    الان این نسخه اولش به موفقیت تجاری رسیده که الان رفتن سراغ نسخه ۲ :۱۲:

    ۲ ۰
    1. Hotsun گفت:

      همین بازی دوبله انگلیسی شد قسمت یکش رفت خارج کلی هم فروخت توی یوتیوب هم براش walkthrough اومد.

      اطلاعات نداری پوکر فیس نشو.

      سبک بازی اینطوریه توی همین انگلیس هم ۲ ملیون نفر فقط این سبکی بازی میکنن, همه مثل ایرانیا بازی مفت دستشون نیست که متا زیر ۸۰ بازی نکنن :11:

      ۰ ۰
  15. Behnam-IT گفت:

    سلام
    خبر خوشحال کننده ایه …
    منتظرم تا بازی منتشر بشه …
    به امید روزهای بهتر و روشن تر برای صنعت گیم ایران…

    ——————————-
    :pc: همیشه شاد و همیشه خوش باشید :pc:

    ۲ ۰
  16. SHODAN گفت:

    نسخه اول که متوسط بود. رغبتی برای خرید نسخه دوم نداشتم ولی با دیدن نام سعید مظفری موشکی میرم سراغش!!

    ۰ ۰
  17. safir bakhtiari گفت:

    بنظر من مشکل دیگه بازی سازهای ایرانی اینه که با نبود امکانات میخوان گیم درجه یک بسازن.بهتره اول از گیم موبایل شروع کرد که یخورده با ایده و خلاقیت جدید میتونن موفقیت خیلی بزرگی بدست بیاورند و بعد برن واسه گیم های درجه یک.

    ۰ ۰
  18. GSD گفت:

    من فردا می رم معتاد میشم. بعد می زنم خونوادم و می کشم. بعد تمام کسانی که من رو در این راه تشویق کردن – از جمله تحریریه دنیای بازی که با ارسال این پست این راه و به من نشون دادند – می زنم می کشم تا انتقام زن و بچم رو که کشتم بگیرم :۲۵:

    ۲ ۰
  19. $SPARTA$ گفت:

    واقعا باید گفت ………. :11: :11:

    ۱ ۰
  20. mahdi hossyni گفت:

    اگه مثل نسخه یکش باشه مفت نمی ارزه چون اصلا سرو ته نداشت ۲ پایان الکی

    ۰ ۰
  21. قسمت اولش سطح متوسطی داشت،داستان نسخه دوم به نظرم نمی تونه انگیزه لازم رو برای دنبال کردن جریانات بازی فراهم می کنه.

    ۰ ۰
  22. caner گفت:

    قسمت اولش رو بازی نکردم،از اولش تبلیغات ضعیفی داشت

    ۰ ۰