تست DirectX 12 با ۳DMark API Overhead

توسط فرشاد خرمی در ۷ فروردین ۱۳۹۴ , ۲۰:۰۰

چشم خیلی از PC گیمرها به دایرکت اکس ۱۲ دوخته شده است؛ API گرافیکی جدید مایکروسافت که برای رقابت با منتل AMD پا به عرصه وجود گذاشت و تلاش می کند همزمان با پوشش وسیع از برندهای مختلف کارت های گرافیکی و ارائه دسترسی سطح پایین بر خلاف دایرکت اکس ۱۱ و نسخه های نسل پیشین این API، تجربه بسیار روان تری از گیم روی رایانه های شخصی ایجاد کند.

تست هایی که تاکنون از این API گرفته شده بسیار امیدوار کننده است. طوری که به نظر می رسد استفاده از این API به تنهایی می تواند سیستم گیمینگ شما را در تمام نسل برای ارائه یک تجربه روان و بی درد سر از بازی ها بیمه کند و نیاز به ارتقای سخت افزاری را به صفر کاهش دهد. با این وجود اگر لازم می دانید به دست خودتان این API را در معرض تست قرار دهید، ۳DMark تست مقایسه API های خود را به آخرین نسخه دایرکت اکس ارتقا داده است.

طبیعتا نتیجه این تست با قطعات مختلف متفاوت خواهد بود. ما فقط دو تصویر متعلق به دو کارت از پرچمداران ای ام دی و انویدیا، R9 290X و GTX 980، را که با سیستم زیر تست شده اند در ادامه قرار داده ایم که DX12 را با DX11 و Mantle مقایسه می کند. این بررسی توسط pcper انجام شده است و می توانید با مراجعه به این آدرس نتیجه تست را با کارت های گرافیکی دیگری نیز مشاهده کنید.

سیستم تست:

  • Intel Core i7-5960X
  • ASUS X99-Deluxe
  • ۱۶GB Corsair DDR4-2400
  • ADATA SP910 120GB SSD
dx12-980

تست ۳DMark API Overhead با GTX 980

dx12-290x

تست ۳DMark API Overhead با R9 290X

روی نمودارهای مستطیلی، محور عمودی حداکثر اشیای قابل رسم در واحد زمان (Draw Calls/s) را برحسب میلیون نشان می دهد. مستطیل نارنجی رنگ نتیجه تست با یک هسته بدون هایپرتردینگ را نشان می دهد و در مستطیل های بعدی از تعداد بیشتری هسته های CPU استفاده شده است. در نهایت مستطیل سبزرنگ خروجی آزمایش را با هر هشت هسته Core i7-5960X در حالت هایپرتردینگ به تصویر کشیده است.

چنان که می بینید روی هر دو کارت گرافیکی، نتیجه کار با نسخه های تک تردی و مولتی تردی DX11 غیر قابل قیاس است. با این وجود اگرچه GPU ای ام دی در DX11 ضعیف تر از GTX 980 عمل کرده است، اما این قضیه با DX12 برعکس است. موضوعی که پیش از این نیز در تست های DX12 مشاهده شده بود و شاید دلیل آن نزدیکی ساختار DX12 به Mantle باشد که سازگاری بیشتری با کارت های AMD از خود نشان می دهد.

اما استفاده از ۶ هسته و ۸ هسته بدون HT یا ۸ هسته همراه با HT خروجی تقریبا یکسانی را داشته است. حتی استفاده از هایپرتردینگ به شکل عجیبی در اینجا نتیجه عکس داده که از مقایسه مستطیل های سبز و آبی روشن مشخص است. با این حال، نکته مهم این است که DX12 در این تست تا ۲۰ برابر عملکرد بهتری از DX11 نشان داده که هرگز به معنای ۲۰ برابر سرعت بیشتر در بازی ها نخواهد بود، اما وعده می دهد که بازی سازان می توانند با تنظیم کردن موتورهای خود با نسل جدید این API، به بهبود سرعت اجرای چشمگیری دست پیدا کنند.

دیدگاه
۹ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

9 Replies to “تست DirectX 12 با ۳DMark API Overhead”

  1. Milad RFM گفت:

    :۲۱: ماشالله قدرت :۱۵:
    “چشم خیلی از PC گیمرها به دایرکت اکس ۱۲ دوخته شده است؛ ”
    چشم صاحبای اکس وان هم به این API دوخته شده.
    من همین بیلد ۱۰۰۴۱ از ویندوز۱۰ رو دارم استفاده میکنم و DX12 توش فعاله ولی هنوز هیچ بازیی باهاش ساخته نشده.
    در ضمن این تست توی بیلد ۱۰۰۴۱ انجام شده که باگهای زیادی هم داره. احتمالا نتیجه نهایی بازم بهتر خواهد بود.
    من فقط موندم وقتی ۸ هسته بدون هایپر تردینگ تست شده عملکردش بهتر از وقتیه که هایپر تردینگ روشنه.

    ۵ ۰
  2. parvaz1 گفت:

    :۲۱: منتل رو نگاه کنید :۲۱: این API در سال ۲۰۱۲-۲۰۱۳ به توسعه دهندگان ارائه شد(بتلفید ۴ جزوه اولین بازیهای استفاده کننده اش بود) که الان از DX 12 بهتر عمل کرده وای به حال نسل جدیدش اگه بیاد :11:
    واقعا DX 12 پیشرفت فوق العاده ای داشته هر چند این پیشرفت باید ۲-۳ سال پیش به عمل میامد :13:
    :*:

    ۳ ۰
    1. Milad RFM گفت:

      منتل انچنان کاربردی نداره. ساپورتش زیاد جالب نبود.

      ۰ ۰
  3. jovial گفت:

    :۲۱: عجبا حیرتا

    ۰ ۰
  4. :۲۱: :۲۱: :۲۱: :۲۱:

    طوری که به نظر می رسد استفاده از این API به تنهایی می تواند سیستم گیمینگ شما را در تمام نسل برای ارائه یک تجربه روان و بی درد سر از بازی ها بیمه کند و نیاز به ارتقای سخت افزاری را به صفر کاهش دهد …

    خب شکر خدا یکی از اصلی ترین بهانه های کنسول بازها ( عدم نیاز به سخت افزار قویتر در طول نسل ) برای ایراد گرفتن از :pc: به تاریخ پیوست … هی ما میگفتیم کسی گوشش بدهکار نبود

    درباره اون یکی دست آویز هم ( بازیهای انحصاری ) شاهد به تاریخ پیوستن اون مورد هم خواهیم بود

    ۱۱ ۰
  5. reza_only گفت:

    یکی میتونه حساب کنه این سیستمه پولش چقد میشه؟؟؟ :11: :۲۶:

    ۰ ۰
    1. چه ربطی داره به قیمت این سیستم ؟؟؟ یه کارت gtx 760 و سی پی یو i7 نسل دوم هم قدرت کافی داره و هم تا آخر نسل دووم میاره

      ۵ ۰
  6. aliya گفت:

    وا عجبا… :۲۱: :22:

    ۰ ۰
  7. ViperX گفت:

    امیدوارم این DX12 هم بتونه مثل این تست ها و نتایج باشه در عمل و به بحث رزولوشن کنسولهای نسل هشت هم پایان بده! البته قرار نیست معجزه بشه ولی همین که اجازه بده بهینه سازیها بخوبی انجام بشن و بازیها بدون مشکل اجرا بشن خودش خیلی عالیه!

    ۰ ۰