سازنده SimCity: “این روزها EA جای بسیار خوبی برای کارکردن است”

توسط فرشاد خرمی در ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ , ۱۳:۳۰

اعتیاد EA برای به خدمت گرفتن استدیوهای بازی سازی و تصاحب آن ها، آخرین قربانی خود را از سازنده بازی های The Sims و SimCity گرفت. پیش از این ده استدیوی دیگر وجود دارد که در برهه ای از زمان، توسط EA خریداری و سپس در سال های آتی بسته شدند و Maxis، آخرین آن هاست که دست آوردهای طولانی و درخشان خود با The Sims، پر فروش ترین بازی تاریخ PC، را به EA تقدیم کرد و خود به باد فراموشی سپرده شد. از این پس این دو IP حیات خود را بدون دخالت Maxis ادامه خواهند داد.

در شرایطی که EA دو روز پیش خبر تعطیلی Maxis را تایید کرد، یکی از کارکنان سابق این استدیو نه تنها گله ای از این روش کار EA ندارد، بلکه معتقد است این کمپانی این روزها استخدام کننده خوبی است.

بازی سازی با نام vertexnorma در ردیت، که مدیران /r/SimCity در این شبکه اجتماعی او را یکی از کارکنان Maxis تشخیص داده اند، گفته است “در اصل این روزها EA جای بسیار خوبی برای کارکردن است.” جالب است بدانید این بازی ساز خود در جریان EA Spouse سهیم بوده است؛ مجموعه ای از دل نوشته های بازی سازان در این شرکت که از کار سنگین، بی وقفه و بدون انگیزه و پاداش گلایه کرده و شکایت خود را با «اگر شرایط را دوست ندارید بروید در جای دیگری کار کنید» جواب گرفته اند.

“در گذشته سختی هایی وجود داشت (من خودم عضوی از EA Spouse بودم) اما خیلی از موارد تغییر کرده است. آن ها [EA] واقعا می خواهند استعدادها را حفظ کرده و اخراجی ها را به حداقل برسانند.

هر کسی با من هم عقیده نیست، اما من نزدیک به یک دهه است که هفته های متوالی کار نکرده ام. EA بسته های مفید واقعا خوب، حقوق رقابتی و حس قوی و رو به گسترشی در خصوص مسئولیست پذیری در قبال مردم دارد. Maxis، و به طور خاص برای the Sims، بیش ترین برابری جنسیتی در صنعت وجود دارد.”

vertexnorma به سیاست چراغ سبز نشان دادن EA به بازی های تولید آن ها اشاره کرده است؛ این که استدیوهای تحت پوشش چند سالی را در مرحله آماده سازی و تولید نمونه های اولیه سپری می کند تا EA از موفقیت بازی مطمئن شود، سپس قدم های بعدی برای معرفی و ساخت بازی به صورت جدی برداشته خواهد شد.

“مدتی پس از آن، وقتی بخش بازاریابی تصمیم گرفت که وقتش فرا رسیده است، آن ها بازی را به مردم معرفی می کنند. از آن نقطه به بعد هیچ چیز در برابر چهره مردم تغییر نخواهد کرد.”

vertexnorma حساسیت EA در مورد تغییرناپذیری تاریخ عرضه بازی ها را با SimCity توضیح داده است.

“مردم شاکی هستند که شهر ها خیلی کوچک اند اما هیچ راهی برای حل این مشکل نبود مگر همان موقع که به سرپرستان EA فروخته شد در اعداد و چشم اندازها مصالحه می شد. نمی توان در این سطح با EA مذاکره کرد، نمی توانید نظر آن ها عوض کنید. لازم است واقعا بجنگید تا بتوانید تاریخ انتشار را عوض کنید.

من خطایی در کار EA در این پروسه نمی بینم. هدف چنین سیاستی این است که ریسک و خطرات را به حداقل برسانند که خیلی خوب هم جواب می دهد.

EA مثل یک کشتی بزرگ است. انرژی و زمان زیادی برای تغییر جهت این کشتی لازم است. آن پروسه طولانی مدت است که کشتی را رانده و مسیر را پیش بینی می کند. کمپانی های کوچک تر، کشتی های کوچک تر، می توانند زودتر بچرخانند اما منابع و توان ‘بازی درازمدت را ندارند’.

همه کارکنان EA از روی ضرورت است که حضور دارند، و همه چیز ختم به پول می شود.”

دیدگاه
۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

4 Replies to “سازنده SimCity: “این روزها EA جای بسیار خوبی برای کارکردن است””

  1. Very Big Daddy گفت:

    EA کلا مثل اینکه نسبت به کارکنانش زیادی سخت میگیره!اصلا رویه خوبی نیست و صرفا تخریب چهره میکنه و آدم دلش برای استودیوها میسوزه..هرچند اصولا دنیای شرکت های بزرگ و ابرکمپانی ها بی رحمه و گاهی یه کارهای ناخوشایند اما لازم باید صورت بگیره و یه جورایی این بنده خدا هم داره همین رو میگه.
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    “نمی توان در این سطح با EA مذاکره کرد، نمی توانید نظر آن ها عوض کنید. لازم است واقعا بجنگید تا بتوانید تاریخ انتشار را عوض کنید.”
    پس اون حرفی که من یه عمری زدم درست بوده! :lol: :lol:

    ۰ ۰
    1. “لازم است واقعا بجنگید تا بتوانید تاریخ انتشار را عوض کنید.”
      پس میشه گفت، یوبیسافت برا کارکناش خیلی محبوبه :lol:

      ۰ ۰
  2. MahanGM گفت:

    چرا EA اینجوری شد؟ مگه بقیه برای پول کار نکردن که شرکت هاشون رو باز نگه دارن؟

    فقط فکر میکنم EA با Battlefield 3 یه ریسک بزرگ کرد و سقوط کرد.
    یه زمانی هرچی بازی میکردیم همش لوگوی EA میومد تو چشمون.

    ۰ ۰
  3. همه کارکنان EA از روی ضرورت است که حضور دارند، و همه چیز ختم به پول می شود…

    عجب !!!!! :20:

    ۰ ۰