تماشا کنید: Alien Isolation با وضعیت دید سوم شخص

توسط فرشاد خرمی در ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ , ۱۷:۰۰

Alien Isolation، یکی از موفق ترین بازی های ژانر ترس و بقا از سری بیگانه، با دوربین اول شخص منتشر شد اما کریتیو اسمبلی وضعیت دوربین سوم شخص را نیز در فرایند ساخت بازی تست کرده است.

Alistair Hope کارگردان طراحی بازی در پنلی با عنوان “ایجاد ترس در Alien: Isolation” در جریان GDC، ویدئویی از وضعیت دید سوم شخص را در این بازی به نمایش گذاشت. دیستراکتوید با فیلم برداری از روی نمایشگر ویدئوی مذکور را منتشر کرده است که در ادامه مشاهده می کنید.

[aparat]http://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/g28VR/vt/frame[/aparat]

به گفته آقای Hope، از ابتدا فرض بر آن بود که این بازی اول شخص باشد، از طرفی این مسئله که تعداد قابل توجهی از عناوین موفق در این سبک همچون Resident Evil و Silent Hill از وضعیت دید سوم شخص بهره می برند، می توانست برای شناخته شدن Isolation به عنوان یک بازی ترس و بقا خطر آفرین باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتند بازی را با دید سوم شخص نیز تست و عواقب آن را بررسی کنند.

اگرچه آقای Hope وضعیت دوربین سوم شخص را دوست داشتنی می داند، اما معتقد است این دید دوربین برای این بازی جوابگو نبود. وی مخصوصا آیتم حرکت یاب در این بازی را مانعی برای دید سوم شخص شمرده است. زیرا به نظر او نگاه کردن به کاراکتری که به حرکت یاب خود نگاه می کند چندان جالب نیست و ترجیح داده است بازیکنان خودشان مستقیما به حرکت یاب خیره شوند.

نظر شما چیست؟ ترجیح می دهید یک بازی ترس و بقا را با دید اول شخص تجربه کنید یا سوم شخص؟

دیدگاه
۸ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

8 Replies to “تماشا کنید: Alien Isolation با وضعیت دید سوم شخص”

  1. big bad wolf گفت:

    اصلا قلب بازی همون اول شخص بودنشه

    ۴ ۳
  2. PSYCHO MANTIS گفت:

    خیر همچین نظری ندارم.
    اگر بنابه سلیقه باشه من دوست دارم تمام بازی ها اول شخص باشن!
    حداقل بیشترشون!
    ولی این فقط یکجور احساسه که اصلا درست نیست.
    مساخته ی Creative Assembly بازی خوبی نبود.
    ولی با اینحال دوربین اول شخص رو قطعا ترجیح میدم.
    چون که بازی رو با این نوع زاویه ی دید تجربه کردیم!
    شاید اگر بازی به شکل Third Person به نمایش در می آمد روی این نوع دوربین زوم می کردیم!
    البته اگر بازی با اون نما هم به همچین موفقیتی می رسید!
    می دونید چرا؟
    چون قطعا روند ساخت بازی و Level Design تغییرات قابل توجی میافت که در اون صورت تصور بازی به صورت اول شخص مشکل میشد!
    تشکر

    ۲ ۲
    1. gow4 گفت:

      من باهات موافق نیستم :11:

      ۳ ۲
  3. Lone Star گفت:

    من هم اول شخص رو میپسندم به خصوص تو سبک ترس و بقا چون دید کمتری به گیمر میده حس ترس رو هم بیشتر القا میکنه

    ۲ ۳
  4. reza_only گفت:

    اتفاقا evil که سوم شخصه که دیگه ترسناک نیست. P.T رو هم که همه دیدیم اول شخص بود. اصلا دید اول شخص به خاطر اینکه فرد رو به بازی نزدیک تر میکنه و حس بیگانگی ای رو که در سوم شخص هست رو از بین میبره میتونه خیلی ترسناک تر باشه

    ۱ ۲
  5. gow4 گفت:

    خیلی عالیه من عاشق سوم شخص هستم حالا کسی میدونه کی منتشر میشه این ماد سوم شخص کننده ;)

    ۳ ۲
  6. دوربین اول شخص میتونه حتی ترسناکتر هم باشه اگر درست استفاده بشه ازش
    جدای از محدودیت دیدی که ایجاد میکنه وقتی خودت رو در بازی نمیبینی این یه جور احساس ترس و تنهایی مضاعف رو باعث میشه که با توجه به نام بازی کاملا حسی بود که بازی لازم داشت
    ایزوله بودن به معنای تمام کلمه

    ۲ ۳
  7. kitty cat گفت:

    طراحی ‌سوم شخصش جالب ‌بود اما منم بعید ‌میدونم‌اون حس‌خیلی استرس زا رو میتونست بخوبی اول شخص منتقل کنه. ولی ‌بزرگترین عیب ‌سوم شخص ‌مربوط‌میشد به همون قضیه موقعیت ‌یاب.علاوه بر اون نبرد ‌با ادما خیلی راحت ‌تر میشد. چون ‌مجبور ‌بودن ‌ی‌ جور سیستم مبارزه تن به تن برای بازی ‌طراحی کنن که بازی مثل متال ‌گیر یا اسپلینتر ‌سل میشد….

    ۱ ۲