بزرگ‌ترین دروغ‌های سازندگان بازی‌های رایانه‌ای

توسط John Doe در ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ , ۱۵:۵۶

دروغ اینجا، دروغ آنجا، دروغ همه‌جا.

LIES-1920x1080

دروغ گفتن انسان‌ها، افراد بزرگ، سازمان‌ها و شرکت‌های گوناگون و حتا مردم عادی جامعه به یک دیگر به یک سنت تبدیل شده است. این عادت یا بهتر بگوییم مرض به جامعه‌ی بزرگ اما ساده و بی‌خطر گیمرها رحم نکرده به‌طوری که در سالیان اخیر شاهد دروغ و گزافه‌گویی‌های سازندگان و ناشران مختلف بازی‌های رایانه‌ای بودیم. این دروغ‌های نه‌چندان ساده، باعث شده تا انتظاراتی از بازی داشته باشند که در گنجایش بازی موردنظرشان نیست. در همین زمینه، وب‌سایت «گیمینگ‌بولت» لیستی از بزرگ‌ترین دروغ‌های سازندگان تهیه کرده است که در زیر می‌توانید مشاهده کنید. توجه داشته باشید که این مقاله برگرفته از وب‌سایت مذکور است. 

که در بزرگ‌ترین دروغ‌های سازندگان بازی‌های رایانه‌ای به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

  • ۱

در مراسم “E3” سال ۲۰۱۱، شاهد معرفی بازی «کینکت: جنگ ستارگان» (Kinect Star Wars Video Game) بودیم که توسط استودیوی «پایانه‌ی واقعی» (Terminal Reality) ساخته شد. این نمایش به خوبی اجرا شد و نوید یک بازی خوب را برای کینکت می‌داد، اما به‌نظر می‌رسد این نمایشی از «پیش‌تعیین‌شده» باشد؛ چرا که شاهد هستیم شخصی که مشغول این بازی است، پیش از شروع شخصیت‌ نخست بازی شروع به حرکت می‌کند.

  • ۲

بر کسی پوشیده نیست که «یوبی‌سافت» دیگر آن محبوبیت سابق گذشته را از دست داده است. این شرکت، در سال‌های اخیر حتا به مجموعه‌های محبوب خود که زمانی حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند هم رحم نکرده و از جمله این موارد، می‌شود به سری «فرقه‌ی اساسین» (Assassin’s Creed) اشاره کرد. جدا از نمایش‌های غیرواقعی و سخنان بیهوده‌ی یوبی‌سافت پیش از عرضه‌ی هر کدام از نسخه‌های این سری، در این بین تاخیرهای پی‌درپی بازی‌های یوبی‌سافت را می‌بینیم. یوبی‌سافت دلایل این تاخیرها را به طور عمده برای رفع باگ‌ها و رسیدن به استانداردها ذکر می‌کند. ولی هر ساله با نسخه‌ای مملو از باگ، گلیچ و مشکلات تکنیکی مخصوصاً در پلتفرم «پی‌سی» هستیم. نمونه‌ی بارز این مسئله را در نسخه‌ی «وحدت» شاهد هستید؛ افتضاحی که برای تحمل کردن‌اش، سازندگان تقریباً اندازه یک بازی “AAA” «پچ» و «آپدیت» برای‌اش عرضه کردند!

  • ۳

«کن کوتاراگی» رئیس و مدیرعامل اسبق بخش «سرگرمی‌های سونی»، علی‌رغم تلاش‌های مفیدش در این صنعت، دروغی بزرگ را به ما تحویل داد. به نظر می‌رسد او انتظارات زیادی داشت که نتوانست برآورده کند. کن، در حوالی انتشار «پلی‌استیشن ۳» اذعان داشت که این کنسول قادر است تا بازی‌ها را ۱۲۰ فریم اجرا کند. خب، دیگر نیازی به توضیح نیست. همگی می‌دانیم این کنسول در نهایت به سختی توانست تعدادی از بازی‌ها را ۶۰ فریم اجرا کند.

  • ۴

«سگ‌های نگهبان» (Watch Dogs) از عناوین جنجال‌برانگیز یوبی‌سافت بود که با نمایشی خارق‌العاده در E3 2012 توانست نمونه‌ای بارز از یک عنوان نسل هشتمی را نشان دهد. اشتباه نکنید! این هم یکی از چندین دروغ بزرگ یوبی‌سافت برای فریب گیمرها بود. این بازی پس از انتشار جدا از مشکلات‌اش در نسخه‌ی پی‌سی، دارای فایل‌هایی گرافیکی بود که بلااستفاده مانده بودند؛ بنابراین بعدها شاهد بودیم تعدادی توانستند با استفاده از این فایل‌ها گرافیک بهتری از این بازی را تحویل دهند. یوبی‌سافت با این حال هیچ بیانه‌ای در این رابطه منتشر نکرد. ولی سوال اینجاست که دلیل این کار چه بود؟ صرف بیشتر وقت برای ورژن‌های کنسولی؟ به هر حال، سگ‌های نگهبان به هیچ عنوان نتوانست گرافیکی نزدیک به نمایش E3 2012 در بازی نهایی نشان بدهد.

  • ۵

“Pete Molyneux” معمولاً به هایپ‌های فراوان پیرامون بازی‌های‌اش که در بازی نهایی عملی نمی‌شود شناخته شده است؛ در همین رابطه، باید به بازی «افسانه» (Fable) قبل از انتشارش در سال ۲۰۰۴ اشاره کرد. او ویژگی‌های بسیار بزرگی از بازی را نشان داد؛ مانند داشتن فرزند و یک بخش «کمپین» بسیار عظیم برای شخصیت‌اصلی بازی که در آن می‌توانستیم رشد و بزرگ شدن شخصیت را مشاهده کنیم! اینها ویژگی‌هایی بودند که هرگز ساخته نشدند. «پیت» در نهایت از این بابت غذرخواهی کرده و گفت آن ویژگی‌ها در دست ساخت بودند اما نتوانستند آنها را عملی کنند.

دیدگاه
۹۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

93 Replies to “بزرگ‌ترین دروغ‌های سازندگان بازی‌های رایانه‌ای”

  1. Ali-killer 22 گفت:

    مقاله ی فوق العاده و بی نقصی بود :۱۵:

    ۸ ۱
  2. navid گفت:

    یوبی سافت که واقعا ترکونده :11:

    ۹ ۱
  3. erfan zoro گفت:

    دروغ ۱۵ رو ایرانی ها درنیاوردن ؟؟؟

    ۵ ۱۳
  4. Lennox گفت:

    PS4 واسه رسیدن به ۱۰۸۰/۶۰ گیر کرده حالا واسه پلی ۳ می گفته ۱۰۸۰/۱۲۰ :۲۴:

    ۲۵ ۷
  5. Meraj Fathi گفت:

    دروغ کپکام راجع به رزیدنت اویل ۶:
    بازی ترسناک خواهد بود و به ریشه هایش خواهد بازگشت !! :11: :11: :D :D :۱۸: :۱۸: :۲۶: :۲۶:

    ۲۶ ۲
    1. Meraj Fathi گفت:

      حالا که پای این بحث وا شد منم اینا رو بنویسم (اقای بهرامی منظور بدی ندارم اگر صلاح دونستید پاک کنید)

      به توافق کامل و جامعی خواهیم رسید!
      تحریم ها به طور کامل ورداشته خواهند شد!
      نرخ تورم تا سال ۹۳ n درصد کم خواهد شد (یک n ام هم کم نشده هیچی سال ۹۴ داره میاد!)
      افزایش اشتغال کاهش شهریه دانشگاه!
      نزدیک نصفه دوره ی اقا هم از بین رفت …

      بابا چرا بهم گیر میدید ربط داره دیگه الان این قدر بازی سخت بهمون میرسه به خاطر همین چیزاست دیگه! :۲۴:

      ۴۶ ۲
    2. lichking گفت:

      حالا که شمام مث که خبر دارید بازیش کی میاد؟چه سبکی هم هست؟لطفا :۲۴:

      ۰ ۰
    3. دروغ کپکام راجع به رزیدنت اویل ۶:
      بازی ترسناک خواهد بود و به ریشه هایش خواهد بازگشت !! :11: :11: :D :D :۱۸: :۱۸: :۲۶: :۲۶:

      ۰ ۰
  6. I AM ALONE گفت:

    بزرگترین دروغی که تا الان شاهدش بودیم پروژه ی مایلو از سوی همین پیتر مولینیو بود…

    ۶ ۱
    1. The End Of Ps گفت:

      اون رسما توهم فانتزی بود دیگه !!

      ۷ ۱
    2. HIRAD.m گفت:

      اول شما ثابت کن که پروژه ی مایلو دروغ بوده بعد میتونین بگین بزرگترین بوده

      Now that Peter Molyneux has left Lionhead studios and MICROSOFT I assume he can talk a bit more freely about his projects and hence the revealing interview. In there he talks about Project Milo and about the fact that it really did work, just that the word (or maybe with this he means the people from marketing) wouldn’t be ready for it.
      The game (Milo) did work, it really did. But I think that the world – whether that world is retail or marketing executives – wasn’t quite ready for Milo.
      He then goes on to say there was much more than just a technical demo, the game already had hours of gameplay!
      There’s three or four or five hours of crafted gameplay in there, and it was an amazing experience.
      And when he was asked if the game was almost finished:
      Yeah it was. It’s just that… what was so hard for some people to imagine is what Milo would look like on the shelves, sitting alongside these murderous SHOOTER GAMES.
      “I can’t imagine what it would look like in GAME or Gamestop,” is what people told me.
      Of course, now that we live in this digital world, maybe things will be different. I know it was only axed a couple of years ago, but that’s a long time in the industry.

      ۲ ۸
    3. I AM ALONE گفت:

      یه مثلی هست که میگه هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه!
      بله. پیتر مولینیو میاد جلو رسانه های خبری خودش رو خراب کنه بگه نه ما دروغ گفتیم ببخشید! قول میدیم دیگه تکرار نشه!
      چیزی که به غیر از یک نمایش روی صحنه هیچ چیز دیگه ای نشون نداده چطوری می تونسته اینقدر تو سکوت خبری مونده باشه اگه واقعی بوده؟ مطمئنا اگه این پروژه واقعی بود اینقدر دستاورد بزرگی بود که همه ی دنیا رو با اخبارش پر می کردن ولی چی شد؟ چند نفر تو کل دنیا به غیر از اون یه نفری که تو کنفرانس رو صحنه بود تونستن این پروژه رو تجربه بکنن؟
      زمان رونمایی حرفی از این که این چیزی که دارید میبینید یه دموی تکنیکی هست زده شد؟
      متاسفانه ما به این حرکت های مایکروسافت عادت کردیم
      یه ویدئو نشون میده بعد میره تو سکوت. چند سال بعد می پرسن آقا چی شد؟ جواب مایکرو هم همیشه همین بوده : اون رو می گی؟ اون که دموی تکنیکی بود بابا! مگه نگفته بودیم بهتون؟
      پروژه ی مایلو و ایلومی روم اولین ها نبودن. آخرین ها هم نخواهند بود…

      ۷ ۱
    4. HIRAD.m گفت:

      از حرف سازنده بالاتر هم مگه چیزی داریم ؟
      نیازی نیست که بگه دروغ گفتیم مثل قضیه فیبل می گفت نشد نتونستیم عملیش کنیم
      جالب این جاست اسمش روشه پروژه ی مایلو به کلمه پروژه دقت کنید
      Project Milo (also referred to as Milo and Kate) was a project in development by Lionhead Studios for the Xbox 360 video GAME CONSOLE. Formerly a secretive project under the early code name “Dimitri”,[1] Project Milo was unveiled at the 2009 Electronic Entertainment Expo (E3) in a demonstration for Kinect, as a “controller-free” entertainment initiative for the Xbox 360 based on depth-sensing and pattern recognition technologies.[2] The project was a tech demo :| to showcase the capabilities of Kinect and has not been released,[3] despite conflicting reports that the project was an ACTUAL GAME. ویکی پدیا
      ایلومی روم هم دقیقا یک پروژه بود هیچ وقت مایکروسافت به صورت جدی در موردش بحث نکرد دقیقا برخلاف hololens

      ۲ ۷
    5. دلبندم ویکی پدیا ثانیه‌ای آپدیت میشه ! وقتی هم مایکروسافت اومد گفت دمو بوده آپدیت میکنه یکی !
      شما اون موقع احتمالا اینترنت نداشتی نمیتونی درک کنی !
      پروژه مایلو و رایز به عنوان یه بازی کینکت معرفی شدن و هیچ حرفی از دموی تکنیکی بودن زده نشد ! اگرم بوده، باز دروغگویی طرف رو نشون میده که همون موقع نیومد بگه این دموی تکنیکی هست ! شما از هر طرف بهش نگاه کنی یه دروغ بوده ! گذاشتن مردم کینکت رو خریدن به امید اینا بعد تــفــم کف دستشون ننداختن !
      الان مثلا Dark Sorcerer که دو سال پیش توسط QD توی کنفرانس سونی نمایش داده شد همون موقع اومدن گفتن این یه دموی تکنیکی هست نه بازی ! شما تصور کن به عنوان بازی نشون میدادن یا اصلا هیچ حرفی درموردش نمیزدن، خوب مردم هم به چشم بازی نگاه میکردن بعد الان که دو سال گذشته یهو بیان بگن دموی تکنیکی بود !
      حالا شما هی ماله بکش :lol:

      ۶ ۲
    6. I AM ALONE گفت:

      ویکی؟!
      می خوای همین الان یه کاری کنم ویکی حرفش موافق من بشه؟
      کنفرانس اون سال رو ظاهرا یادت نیست…
      بله از سازنده بالاتر خیلی داریم. الان مثلا کارگردان یونیتی میاد برای مشکلات بازی بهونه تراشی می کنه.
      کارگردان واچ داگز کلی بهونه تراشی کرد برای بازیشون
      و خیلی مثال های دیگه
      وقتی یه چیزی ایراد پیدا می کنه آخرین نفری که به حرفش میشه اطمینان کرد بازی سازه…
      همون طور که گفتم هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه…

      ۳ ۳
    7. بله از سازنده بالاتر خیلی داریم. الان مثلا کارگردان یونیتی میاد برای مشکلات بازی بهونه تراشی می کنه.
      کارگردان واچ داگز کلی بهونه تراشی کرد برای بازیشون
      و خیلی مثال های دیگه
      وقتی یه چیزی ایراد پیدا می کنه آخرین نفری که به حرفش میشه اطمینان کرد بازی سازه…
      همون طور که گفتم هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه…

      ۰ ۰
    8. HIRAD.m گفت:

      سایت GT تریلر مایلو در E3 2009 قرار داده با عنوان E3 09: Milo Tech Demo
      کینکت در نوامبر ۲۰۱۰ عرضه شد در حالی که مایکروسافت خیلی قبل تر به صورت واضح اعلام میکنه که مایلو یک دموی تکنیکی بوده
      Microsoft says Molyneux’s Milo is only a tech demo:June 29, 2010
      در مورد این قسمت (گذاشتن مردم کینکت رو خریدن به امید اینا بعد تــفــم کف دستشون ننداختن !) هم فقط :| نیازی نمیبینم که بخوام در مورد تعداد و کیفیت خیلی خوب بازی های کینکت و همین طور فروش خوبشون صحبت کنم
      شما هم به هیتری ادامه بده :۲۶:
      لینک هم گذاشتم

      ۱ ۲
    9. عزیزم گیریم که حرف شما درست باشه ! بازم دروغه :lol:
      دموی تکنیکی برای نشون دادن قدرت و قابلیت های یه دستگاهه که مشتری رو مشتاق میکنه به خرید اون دستگاه، به امید اینکه در آینده چنین چیز مشابهی بازی کنه ! مثلا همین Dark Sorcerer که مثال زدم الان مثال خیلی نزدیک بهش رو داریم در آنچارتد ۴، د اردر و آنتیل داون مشاهده میکنیم !
      ولی پروژه مایلو یه دروغ خیلی بزرگ بود و بازی‌ای که بتونه یک سوم هم شبیه اون باشه برای کینکت عرضه نشد ! که میشه همون تفی که گفتم !
      شما هم اگر منظورت از تعداد و کیفیت خوب عناوینی مثل دنس سنترال و زومبا و بپر بپره که امیدوارم با همین بازی‌های کژوال حال کنی ! :lol: :26:
      من به هیتری ادامه میدم شما هم رویا پردازی ! انشالله امروز فردا طوفان مایکرو میرسه :۲۶: :۲۶: :۲۶:

      ۷ ۵
    10. HIRAD.m گفت:

      براساس صحبت هایی که بعد ها صورت میگیره که بخشی هم بالا قرار دادم این پروژه فراتر از یک دموی تکنیکی بوده پس کینکت این قابلیت ها داشته
      ‘Fable: The Journey’ is the closest we’ll ever come to Peter Molyneux’s ‘Milo & Kate ‘polygon
      اول این که فقط این ها نیستن و بعد شما در بازی حرکتی میخواین چیکار کنین ؟ :|

      ۲ ۴
    11. بله خوب مولینیو هم بالاخره باید یجوری ماله بکشه !
      دوما رایز قبل از تبدیل شدنش به یه لانچ تایتل ایکس باکس وان و یه دروغ دیگه شدن، میتونست یه عنوان کینکت فوق العاده بشه ! وقتی مایکروسافت حتی استودیو های فرست پارتیش رو مسئول ساخت یه عنوان کینکت هاردکور نمیکنه نمیشه انتظاری داشت ! درکل کینکت یه پروژه جاه طلبانه بود که در عمل ذره ای ارزش نداشت ! امیدوارم هلولنز هم اینطور نشه !

      ۴ ۳
  7. شیاد تر از یوبی سافت رو نمیشه تو این صنعت پیدا کرد !
    ایشالله تا دو سه سال آینده کاملا نابود بشه !

    ۱۸ ۱۷
    1. یادمه تا دو ، سه سال پیش منم همین آرزو رو سر اکتی داشتم :|

      ۴ ۱
    2. آخه اکتیویژن کل سرمایش رو میزاره رو یه بازی ! اونم به این راحتی ها پایین نمیاد ! جدیدا هم دستنی رو گرفته دیگه هیچی !
      ولی یوبی سافت سال پیش بزرگ ترین بازی هاش بدجور ضربه خوردن و تو زرد از آب در اومدن !
      بخواد این راه رو ادامه بده احتمالا تا سه سال دیگه به بد وضعیتی میفته !

      ۸ ۱۱
    3. theBigD گفت:

      بنیاد ملی بازی

      ۵ ۰
  8. تشکر . پست خیلی جالبی بود :۲۴:
    تو این صنعت دروغای زیادی شنیدم . ولی این سوپر هایپ های یوبی یه چیز دیگست :۲۵:

    ۷ ۳
  9. crash گفت:

    مایکروسافت و یوبی واسه خوشون غولی هستن تو این کار.
    الان دیگه خودشون صاحب سبک هستن و به نوعی مولف حساب میشن

    ۶ ۲
    1. daaanteee گفت:

      کلاس هم برگزار میکنند ؟
      :۲۴: :۲۴: :۲۴:

      ۲ ۰
  10. the director گفت:

    متاسفانه الان هایپ کردن یکی از بدترین عادت های سازندگان و اشخاص بزرگه
    دروغ هایی زیادی بوده… ولی بدترینشون همین رزیدنت اویل ۶ بود…

    ۵ ۱
  11. avion گفت:

    ماشالله نصف بیشترش مال مایکروسافت و یوبیه :lol:
    یادش بخیر ، چه بحث هایی میکردیم سر این قضیه کینکت و مایلو :۲۴:

    ۴ ۲
  12. pezhman گفت:

    کلا زندگی یوبی با هایپ و دروغ گره خورده مایکی هم لیست خوبی داشت

    ۲ ۲
  13. قطعا این کارشون فقط برای پیش فروش یه بازیه

    ۱ ۰
  14. King-Amir گفت:

    این کارو نکنن که بازیشون درست فروش نمیره
    یوبی هم که هر سال میگه اساسین انقلابی مردم امیدوار میشن میرن میخرن

    ۷ ۳
  15. masterELYAR گفت:

    جا داره یادی از دروغ جک ترتون در E3 2005 بکنم که تریلر کیلزون ۲ رو از گیم پلی بازی اعلام کرد ولی بعد ها گوریلا بعد از اینکه متوجه هایپ وحشتناک مردم شد اعلام کرد که تریلر Render بوده نه ریل تایم

    ۱۱ ۱۲
    1. تو خود خبر هست عزیزم !
      حالا بگذریم که کیلزون ۲ در عوضش یکی از بهترین بازی های نسل پیش بود !

      ۴ ۳
    2. masterELYAR گفت:

      کجای خبر هست?من که نمیبینم!!!
      در کیفیت کیلزون ۲ که شکی نیست ولی خب دروغ مسخره ای بود

      ۴ ۸
    3. صفحه ۲ قسمت ۷ :۲۴:
      اون موقع کلا اوج بی دقتی و بی برنامگی سونی بود !

      ۰ ۰
    4. PSYCHO MANTIS گفت:

      واقعا نمیبینی؟ :۲۳:

      ۱ ۰
    5. masterELYAR گفت:

      خاک به سرم من اصن نمیدونستم صفحه ی ۲ و ۳ داره :27: :۲۶:

      ۱ ۱
  16. Snake 47 گفت:

    یوبی سافت دروغ گوترینشونه :۲۱:

    ۲ ۵
  17. HIRAD.m گفت:

    جالب این جاست که خیلی از این دروغ ها یا به ظاهر دروغ ها آمدن و رفتن و به اتمام رسیدن اما یکی هم چنان وجود داره و معلوم هم نیست که تا کی ادامه داره و چیزی نیست به جز The Last Guardian خیلی ها به خاطر این بازی ps3 خریدن و شاید ps4 هم بخرن :lol:

    ۵ ۱۳
    1. خیلی ها بخاطر TLG رفتن PS3 خریدن ولی اگه اون بازی بهشون نرسید در عوضش بهترین بازی های نسل که هیچی، بهترین بازی های صنعت نسیبشون شد ! مثل سری آنچارتد یا TLOU یا GOW و هزاران بازی عالیه دیگه !
      ولی اونایی که به امید بازی هایی مشابه پروژه مایلو یا بازی مثل رایز رفتن کینکت خریدن یه بیلاخ بزرگ رو صورتشون مالیده شد :lol: :lol: :26: :26:

      ۲۰ ۶
    2. MR-HUNTER گفت:

      ممدرضا دهنت سلویس بهترین کامنت عمرت بود:))))))

      ۵ ۲
    3. aliya گفت:

      بیلاخ رو خوب اومدی :11: :11:
      —————————————
      :ps:

      ۳ ۱
    4. Dante366 گفت:

      منم جزء اون دسته بودم که بیلاخ بزرگی بر روی صورتم مالیده شد با این ۳۶۰و کینکت :11:

      ۳ ۰
    5. daaanteee گفت:

      محمد رضا فقط رو صورتشون مالیده شد؟
      :۲۴: :۲۴: :۲۴:

      ۲ ۱
  18. شعیب گفت:

    دروغ ها که خیلی زیادند.البته بنظر هایپ کلمه بهتری هست
    تشکر

    ۳ ۳
    1. Ulfric گفت:

      هایپی که محقق نشه = دروغ!

      ۳ ۱
  19. Link گفت:

    تشکر خیلی مقاله زیبایی بود

    ۰ ۰
  20. Frank Woods گفت:

    دلم به حال خودمون میسوزه چقدر مظلوم واقع شده بودیم نمیدونستیم :lol:

    ۰ ۰
  21. i love DmC گفت:

    ممنون!!!! فیض بردیم

    از بعضی از هایپ ها بد اعصابم خورد شد …رزیدنت ۶ . و یوبی و…. :11: :|

    ۰ ۰
  22. Lalalalalalalala lie lie lie
    Lalalalalalalala lie lie lie
    مرسی مقاله خوبی بود.
    یوبی برو بمیر :۲۳: :lol:

    ۳ ۳
  23. silver گفت:

    دروغ شیرین:
    این آخرین متال گیری بود که ساختم! :lol:
    اوبی سافت هم که قربونش برم… :lol: :lol: :lol:

    ۳ ۲
  24. در کل اگر بعضی سازنده ها در مورد بازیشون هایپ نکنند بازیشون زیاد فروش نمیکنه به ویزه بازیهای که جدیدن مثل واتچ داگز اینجاست که میگن: :!:
    نمرات و متا و نظرات را نگاه کن بعد بخر. :-)
    معمولا شرکت های شاهکار ساز عادت یا علاقه ای به هایپ ندارند مثل راکستار :۱۵: و ناتی داگ :۱۵: و بلیزارد :۱۵: و…
    با تشکر.

    ۱ ۰
    1. در کل اگر بعضی سازنده ها در مورد بازیشون هایپ نکنند بازیشون زیاد فروش نمیکنه به ویزه بازیهای که جدیدن مثل واتچ داگز اینجاست که میگن: :!:
      نمرات و متا و نظرات را نگاه کن بعد بخر. :-)
      معمولا شرکت های شاهکار ساز عادت یا علاقه ای به هایپ ندارند مثل راکستار :۱۵: و ناتی داگ :۱۵: و بلیزارد :۱۵: و…
      با تشکر.

      ۰ ۰
  25. alireza گفت:

    خدایی همش به :pc: :19: ظلم میکنن :( :17:

    ۰ ۰
    1. PSYCHO MANTIS گفت:

      اتفاقا الان برعکسه که!

      ۰ ۰
  26. شما ۹ ، خبرش درسته گفته برای هیچ کنسولی دیگه منتشر نمیکنه ، از کی تا حالا PC کنسول شده ؟
    شماره ۱۳ ، ببخشید توی زمینه قدرت CoD MW برای XBOX اولی منتشر شد و PS2 منتشر نشد ، که لحاظ قدرت معلوم شد کی برنده شده
    ———-
    یکی دروغ بزرگ دیگه هم بود که کسی جرات گفتش نداره ولی میگم
    Naughty Dog اداعا کرد که این تریلر E3 2014 مربوط به گرافیک بازی میباشد و قرار است این بازی با رزولوشن ۱۰۸۰P و با ۶۰ فریم بر ثانیه با همان گرافیک اجرا شود و همه سخت متحیر شدند و امید های زیادی دوختند .
    ولی بعد از این تریلر ۱۵ دقیقه منتشر شد گرافیک بازی خیلی پایین تر بود و بازی هم ۳۰ فریم هست ،

    ۱ ۵
    1. بله چون PS4 هم بین حرفاش گفته از «کنسول» استفاده کردم. اون ویرایش می‌شه.

      اینکه Xbox سخت‌افزار قدرت‌مندتری نسبت به PS2 داشت درست، اما واقعاً گرافیکی در حد Toy Story یا یه گرافیک بی‌نهایت ارائه داد؟

      ______________

      آقا دیگه این بحث خیلی نخ‌نما شده. چندین بار هم در این خصوص جواب داده شده. ناتی‌داگ نگفت بازی ۶۰ فریمِ گفت که هدف ما ۶۰ فریمِ. در ضمن اون تریلر مال مرحله‌ی Pre-Alpha بود؛ یعنی اگه اشتباه نکنم اولین مرحله‌ی بازی‌سازی و تا رسیدن به Beta و Gold شدن هنوز خیلی مونده. جالبِ بدونید یکی از افرادی که گرافیک بازی رو قبل PS Experience دیده گفته که تا هفته‌ی پیش اصلاً پایین‌تر بوده. یعنی در ظرف یه هفته گرافیک رو چندین پله ارتفاء دادن.

      ۰ ۰
    2. http://8pic.ir/images/5j90dpw6hu1zu1dkhdev.jpg
      آقا وقتی قد گوساله اطلاعات ندارید نظر ندین دیگه :۲۴:

      ۳ ۱
    3. I AM ALONE گفت:

      خلاصه کامنت ایشون:
      سونی خر است
      مایکروسافت خیلی خوب است
      ===========
      اولا که خیلی علاقه مند هستم بدونم دقیقا انتشار MW برای اولین ایکس باکس رو از کجات کشیدی بیرون! در کنار این گرافیک MW چه ربطی به Toy Story داره؟ اصلا کلا چه ربطی دارن به مقایسه PS2 و Xbox ؟ کسی تو اون پاراگراف این ۲ تا کنسول رو با هم مقایسه کرده؟
      دوما این که کپ کام گفت متاسفانه دد رایزینگ ۳ فقط برای ایکس باکس وان منتشر میشه و اگه کسی قصد داره اون رو تجربه بکنه تنها راهی که داره اینه که ایکس باکس وان بخره. معنی این رو خودت بهم بگو! PC کنسول به حساب نیاد دستگاه که هست؟ نه؟
      در مورد آنچارتد ۴ هم هر وقت اومد و اون گرافیک رو نداشت بعد می تونید اظهار فضل بکنید!
      بعضی ها…

      ۲ ۱
    4. PSYCHO MANTIS گفت:

      اینو ولش کنین تو یه Stem جداگونه داره واسه خودش رویا پردازی می کنه :lol:

      ۵ ۰
    5. من خودم PS4 دارم ، در مورد گرافیک آنچرتد ۴ هم اون چیزی که نشون داده مهمه
      فعلا نه گرافیک گیم پلی بازی در اون حد بود و ۶۰ فریم هست ، همه منتقدین همیچین چیزی رو تایید فقط چهار تا فن تعصبی زیر بارش نمیرند ،
      این عکس که گزاشتی توی خود گیمپلی نیست ، عکس از همین صحنه ها برات میرام ده برابر همین
      http://8pic.ir/images/0xksqyku5jl57js13jp1.jpg

      ۰ ۱
    6. اون عکسی که ایشون گذاشته کاملاً از گیم‌پلی هست. برخلاف گذشته دیگه تو بازی کات‌سینای Pre-Render نیست و همه Real-Time هستن. در ضمن نمی‌دونم باید چند بار بگیم بازی تو مرحله‌ی Pre-Alphaست. (رجوع شه به صحبت بالایی.) و بهتر هم می‌شه. بازی همین الانش هم یکی از بهترین گرافیک‌ها رو داره و تو تصویرای جدید همینطوری داره پیشرفت می‌کنه.

      http://www.psmania.net/wp-content/uploads/2015/02/Color-Corrected-Nathan-Drake-leaves-uncanny-valley-behind-Looks-photorealistic.jpg

      http://8pic.ir/viewer.php?file=etardn7z5z665r8ov6ao.jpg

      ۰ ۰
    7. I AM ALONE گفت:

      ببین اصلا به فرض حرفت در مورد آنچارتد درسته…
      بقیه جفنگیاتی که گفتی رو چه جوابی داری بدی؟
      آخه من نمی دونم واقعا اون انتشار MW برای Xbox از کجا در اومد :lol:

      ۰ ۰
    8. daaanteee گفت:

      بابا جواب این لاکبچرو ندین
      این هنو فرق بین عکس واقعی که محمدرضا گذاشته و عکس ترولی که خودش گذاشته رو نمیدونه
      ولش کنین بقول مبین یه جای دیگست
      :11: :11: :11:

      ۲ ۰
  27. I AM ALONE گفت:

    البته یه سری دروغ ها هستن که به خاطر اسم و رسم سازنده از یاد ها فراموش میشن!
    برای مثال راکستار برای GTA V اسکرین شات هایی منتشر کرد قبل از عرضه ی رسمی بازی روی PS3 و X360
    اون موقع خبری از نسخه PC و نسل جدید هم نبود
    اما اسکرین شات های راکستار کیفیت خیلی بیشتری نسبت به بازی نهایی داشتن…
    یا آخرین ما توی اولین تریلر های گیم پلی اش از نظر هوش مصنوعی واقعا یه چیز ماورائی بود. چیزی که حتی توی تریلر آنچارتد ۴ هم شاهد اون نبودیم. اما تو اولین تریلر گیم پلی آخرین ما اون هوش مصنوعی دیده شد که در بازی نهایی در اون حد نبود
    یا فورتزا موتور اسپورت ۵ که گیم پلی نهایی گرافیک به مراتب کمتری نسبت به تریلر هاش داشت
    اینا همه نمونه هایی بودن از دروغ هایی که سازنده های اسم و رسم دار گفتن. ولی به خاطر اسم و رسمشون زود فراموش شدن…

    ۲ ۰
    1. theBigD گفت:

      GTA V روی ۳۶۰ دست کمی از اسکرین شاتاش نداشت. شما کافیه فقط روی تلویزیون HD اجراش کنی…

      ۰ ۰
    2. I AM ALONE گفت:

      والا ما رو TV فول اچ دی هم نسخه PS3 رو بازی کردیم هم نسخه X360 رو
      در کنار این اصلا گرافیک بازی از نظر فنی چه ربطی داره به TV ؟
      TV قراره کیفیت تکسچر و سایه زنی و Depth Of Field رو زیاد بکنه؟
      کیفیت بازی از همه نظر نسبت به اسکرین شات هاش پایین تر بود…

      ۰ ۰
    3. ایشون درست می‌گه.

      http://i.imgur.com/30tocTQ.jpg

      این عکس فکر کنم دیگه نشون‌دهنده باشه. البته بازم GTA V به نظرم یکی از بهترین گرافیک‌ها رو داشت در کنار محیط بزرگ‌اش.
      البته به اینم اشاره کنم یادمه گفته بودن نقشه‌ی بازی چندین برابرِ RDR و SA هست! اما اینطوری نبود.

      TLoU تو E3 2012 مشکلم بیشتر با گیم‌پلی بود. مخصوصاً اون تیکه آخر که دشمن جوئل رو می‌ندازه زمین که تو بازی اصلی همچین صحنه و هوش مصنوعی‌ای نبود.

      ۰ ۰
    4. البته یه سری دروغ ها هستن که به خاطر اسم و رسم سازنده از یاد ها فراموش میشن! :|
      با حرفتون تقریبا موافقم :-) .اما بنظرم اینطوری مینوشتید بهتر یا صحیح تر بود ;)
      البته یه سری دروغ ها هستن که سازندها به خاطر براورد کردن کافی انتظارات گیمرها و طرفدارها و منتقدان زود تر از یادها فراموش میشن!
      چون اگر غیر این بود این بازیها نه میتونستن نمرات عالی از این منتقدها سر سخت بگیرفتن مثل GTA V و هم اینقدر فن نمیداشتن مثل آخرین ما و نه فروشی بالایی میداشتن مثل GTA V و آخرین ما.
      اگر حرفی بدی زدم پوزش. :-)

      ۱ ۰
    5. GTA V اسکرین شات هایی منتشر کرد قبل از عرضه ی رسمی بازی روی PS3 و X360
      اون موقع خبری از نسخه PC و نسل جدید هم نبود
      اما اسکرین شات های راکستار کیفیت خیلی بیشتری نسبت به بازی نهایی داشتن…
      یا آخرین ما توی اولین تریلر های گیم پلی اش از نظر هوش مصنوعی واقعا یه چیز ماورائی بود. چیزی که حتی توی تریلر آنچارتد ۴ هم شاهد اون نبودیم. اما تو اولین تریلر گیم پلی آخرین ما اون هوش مصنوعی دیده شد که در بازی نهایی در اون حد نبود
      یا فورتزا موتور اسپورت ۵ که گیم پلی نهایی گرافیک به مراتب کمتری نسبت به تریلر هاش داشت

      ۰ ۰
  28. Ulfric گفت:

    تشکر مقاله ی خیلی خوبی بود.
    این تصویر مقایسه ای دارک سولز ۲ انصافا ادم رو پوکرفیس میکنه :| قشنگ انگار دو تا بازی متفاوتن!

    ۱ ۰
    1. I AM ALONE گفت:

      البته اون رو هم بگم بهت که رو نسخه PC تقریبا همون گرافیکی رو داشت که وعده داده بودن از اول
      تقریبا که چه عرض کنم فکر کنم همون بود اصلا…

      ۰ ۰
    2. Ulfric گفت:

      من دارک سولز ۲ رو پی سی با جزییات مدیوم بازی کردم و بیشتر شبیه عکس راست بود! حالا شاید رو high گرافیکش خیلی بهتر باشه ولی انصافا این دوتا عکس انگار یه نسل با هم فاصله دارن! دیگه تفاوت نسخه ی پی سی و کنسولی اینقدر ها هم فاحش نیست…

      ۰ ۰
    3. I AM ALONE گفت:

      اتفاقا تو این یه مورد خاص هست!
      اگه شد فردا برات چند تا اسکرین شات که از pc خودم گرفته بودم برات می فرستم ببین
      خود سازنده هم گفت کیفیت اون تریلر ها رو ما به خاطر محدودیت کنسول ها نتونستیم پیاده سازی بکنیم
      اما نسخه PC با دو ماه تاخیر اومد و روی اون پیاده سازی کردن…

      ۰ ۰
    4. Lennox گفت:

      مشکل اصلی دارک سولز ۲، ضعف در کنسول های نسل قبل نبود، بازی مشکل در نورپردازی داره. حتی توی PC هم تا حدودی این مشکل هست. کافی یک بار توی یک محیط تاریک مثل غار مشعل رو روشن کنید. تا تفاوت رو ببینید.

      ۰ ۰
  29. aliya گفت:

    کل مقاله یه طرف اون قسمت صحبت های بیهوده ی یوبی هایپ یه طرف…. :11:

    نور به قلمت بباره :11: :۱۵:

    ۲ ۰
    1. k1lo گفت:

      چرت و پرت نگو بابا
      یه مشت آدم از خود راضی جمع شدین فقط بلدین یوبی سافت رو مسخره کنین
      اتفاقا بزرگترین دروغ مربوط به صحبت های اقای «کن کوتاراگی» هست که میگفت PS3 بازی هارو ۱۲۰ فریم اجرا میکنه
      حداقل دروغ های یوبی سافت مربوط به بازی هاش بوده نه اینکه مثل سونی بخواد کنسولشو قویتر نشون بده.

      ۴ ۶
    2. آخه یوبی سافت کنسول نمیسازه ! اگه میساخت مطمئنا دست سونی و مایکرو رو میبست از پشت ! :۲۴:

      ۲ ۲
    3. aliya گفت:

      @ k1lo

      من انسانی بسیار وارسته هستم و اصلا هم از خود راضی نیستم… :۲۳: :۱۸:
      ببخشید که کمپانی تون رو به همراه بچه ها ترول کردیم و کلی خندیدیم :۲۶: :۲۵:
      ———————————-
      :ps:

      ۲ ۱
  30. Dante366 گفت:

    بیل گیتس پیش خودش چی فکر کرده بود گفته بوده گرافیک بی نهایت خدایی!!! :20:

    ۰ ۰
  31. old gamer گفت:

    مقاله عالی بود
    کن کوتاراگی فک کنم بچه آبادان بوده :۲۴:

    ۱ ۱
  32. sam گفت:

    یوبیسافت از همه وضعش داغون تره.گفته بود در AC 3 فصل ها به تور اتوماتیک عوض می شن که نشد.و برای واچ داگز هم فک کنم گفته بود ماموریت ها به صورت رندوم تولید میشن که شد ولی مثلا ابتدا باید آن را مارک کنید و… :17:

    ۲ ۱
  33. Milad RFM گفت:

    دروغ ۱۶ رو یادشون رفته:
    سونی: کنسول ما پذیرای ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم خواهد بود. در نهایت بسیاری از بازیهای ps4 همان ۳۰ فریم هستند.
    همچنین دروغ ۱۷:
    ناتی داگ: ما به ۶۰ فریم قانع نیستیم و بر روی فریم ریت های بالاتر از ۶۰ فکر میکنیم. مدتی بعد اعلام شد که ۳۰ فریم برای بازی مناسبتر است.

    ۳ ۲
    1. sam گفت:

      عزیز کنسول پذیرای این کیفیت ها هست ولی سازنده ها فریم و کیفیترو تعیین میکنن.
      همچنین قراره uncharted 4(اگه منظورت با این بازیه)در نسخه نهایی روی ۶۰ فریم اجرا بشه.
      اول اطلاعات کسب کن بعد بیا کامنت بذار!

      ۰ ۱
  34. یه نظری هم بندازیم به دروغهای بازی سازان ایرانی بدک نیست به نظرم
    یکی از تابلوترین هایپ ها هم مربوط میشه به بازیه شبگرد … البته تو ایران متاسفانه بیشتر منتقدین هایپ میکنن تا خود بازی سازها … البته توجیحش هم گذاشتم به فضایی هست که بازی بعد از انتشار بتونه فروش بره
    ما هم که هیچ منبع دیگری به جز نقدهای کسانی که بازی ها رو قبل از انتشار دیدن نداریم به راحتی فریب میخوریم
    نه تریلر درست و حسابی وجود داره و نه چیز دیگری .. صرفا محدود میشه به یکی دو تا تریلر سینمایی از پیش رندر شده

    ۳ ۰
  35. قربون اوبی برم من! :lol: :lol:
    ولی هیچی بدتر از واچ داگز نبود!

    ۱ ۰
  36. lichking گفت:

    همین ۵ تا؟ :11:

    ۰ ۰
    1. k1lo گفت:

      صفحه ی ۲ و ۳ هم هست

      ۰ ۰
    2. lichking گفت:

      گفتم. خدا خیرت بده داشتم نا امید میشدم :۱۸:

      ۰ ۰
  37. lichking گفت:

    آقا متن زیباو خوبی بود تشکر فقط یه انتقاد کنم.متن هات یکمی گنگ بود مثلا راجع به عکس دارک سول یا نقل قول های افراد یکم بیشتر دقت کنی عالی میشه ;)

    ۰ ۰
  38. caner گفت:

    بزرگترین دروغی که من شنیدم این بود:
    “این بازی می تواند به راحتی(!) عنوان GTA V را شکست دهد” :۲۱:
    حالا خودتون حدس بزنید کی بوده :lol:
    _____________________________________
    :ps: JUST :ps:

    ۲ ۰