توسط John Doe در ۵ بهمن ۱۳۹۳ , ۲۰:۳۹

زامبی، زامبی و باز هم زامبی؛ یک کلیشه‌ی همیشگی که گریبان‌گیر عرصه‌های گوناگونی نظیر سینما، داستان‌‌ها و… شده است. بازی‌های رایانه‌ای هم از این قائده مستثنا نیستند و چندین سال است که همیشه شاهدشان هستیم. دیگر نیازی به توضیح نیست که جمع کثیری از عناوین «زامبی‌محور» همگی در ورطه تکرار افتاده‌اند و چیز جدیدی برای ارائه ندارند. با این حال، هنوز هم این زامبی‌ها ممکن است عنصری نسبتاً موفق به‌شمار بروند. در این گیر و دار، یک عنوانِ زامبی‌محور دیگر با نام  نور فانی”Dying Light” معرفی می‌شود؛ دست‌پختی دیگر از استودیوی لهستانی «تک‌لند» (Techland) که پیش از آن بازی‌هایی مانند «ندای خوآرز» و «جزیره‌مردگان» را در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند. «نور فانی» عنوانی است که سازندگان‌اش ادعا دارند می‌تواند با «پارکور» و چرخه‌ی «شبانه‌روزی»، تحولی در بازی‌های زامبی‌محور به وجود آورد و بازیکنان را در سرتاسر جهان سورپرایز کند.

پیش‌نمایش Dying Light

سازنده: Techland

ناشر: Warner Bros. Games

پلتفرم‌ها: PC, Xbox One, PlayStation 4

تاریخ انتشار: ۲۰۱۵ ,January 27

سبک: Survival Horror

موتور پایه: Chrome Engine 6

حالت‌ها: Multiplayer, Single Player

 Dying Light پروژه ساخت‌اش در اوایل ۲۰۱۲ شروع شد و قرار بود تا ادامه‌ای دیگر بر بازی جزیره‌مردگان (Dead Island) باشد. ولی در ادامه سازندگان متوجه شدند که ساخت نسخه‌ای جدید از بازی مذکور از لحاظ اقتضادی کار درستی نیست. همچنین، این بازی به اندازه‌ی کافی ویژگی‌های جدیدی در خود داشت تا تبدیل به یک “IP” مستقل شود؛ بدین سبب، سازندگان تحولاتی در بازی ایجاد کرده و نام آن را به نور فانی تغییر دادند. تک‌لند معتقد است این بازی نسبت به جزیزه مردگان متفاوت است؛ به این دلیل که دارای گیم‌پلی‌ای پیچیده‌تر و داستانی جدی‌تر، گسترده‌تر و خشن‌تر است. تیم توسعه‌دهنده، همچنین تایید کرده این بازی فرصتی است تا به طرفداران نشان دهند که یک بازی AAA واقعی را عرضه خواهند کرد. جالب است بدانید که این بازی تا به‌حال به دلیل «میل به نوآوری» ۳ بار تاخیر خورده و حتا نسخه‌های نسل هفتمی‌اش (Xbox 360 و PlayStation 3) کنسل شده است. 

دیدگاه
۳۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

33 Replies to “زامبی‌کشی با چاشنی پارکور | پیش‌نمایش Dying Light”

  1. DARYL گفت:

    پیش نمایش خیلی خوبی بود :۱۵: با تشکر

    ۰ ۰
  2. Lone Star گفت:

    مرسی بابت زحمتی که کشیدید
    هم دل سرد شدم هم هیجان زده ولی بیشتر هیجان زده
    دلسرد برای اینکه گفتید شخصیت پردازی قوی نداره من به شخصیت پردازی خیلی اهمیت میدم امیدوارم بخش داستانی قوی باشه و اهنگ ساز بازی هم گفتید پیشینه درخشانی نداره
    اما… قطعا اضافه شدن پارکور به گیم پلی و اپن ورد بودن و ازاد بودن در بازی تجربه جدیدیه همچنین صحبت ها درباره گیم پلی در شب برام جالب بود اما امیدوارم هفت دقیقه بیشتر باشه اخه ۶۴ به ۷ منطقی نیست حداقل با تغییر درجه سختی شب طولانی تر بشه. ۵۰ ساعت گیم پلی هم واقها فوق العادست :27:

    ۰ ۰
    1. هنوز معلوم نیست شخصیت پردازی قوی داره یا نه :| خیلی از بازی ها توی تریلر هاشون چیزی برا گفتن ندارن ممکنه شخصیت پردازی این بازی طوری به دلتون بشینه که ول کنش نشید

      ۰ ۰
  3. Ali-killer 22 گفت:

    قطعا یکی از بزرگان سبک زامبی کشی خواهد بود این عنوان :۱۵:
    در عالی بودن گیمپلی و گرافیک که شکی نیست :۱۵:
    اما اگر به عناوین قبلی تکلند نگاهی بیندازیم متوجه میشید که تمامی عناوین در بخش داستانی و شخصیت پردازی دچار مشکل بودند و بازیکن نمیتوانست با شخصیت های بازی ارتباط بر قرار کند ، در کل امیدوارم تکلند در این زمینه هم موفق عمل کرده باشه :-)
    فقط ۲ روز تا گشت و گذار در Harran باقی مانده :۱۵:
    GOOD NIGHT GOOD LUCK :15:

    ۰ ۰
  4. masiha20 گفت:

    من که از بازی Dead Island حالم به هم خورد.باید دید این یکی چی از آب در میاد.

    ۲ ۱
  5. MetallicA گفت:

    ممنون بابت پیشنمایش زیبا. :۲۴: :۱۵:

    ۰ ۰
  6. Jim گفت:

    اگه مثه دد ایلند گیمپلی قوی داشته باشه کافیه
    چون تو همون همه بازی رو یه تنه میکشید
    این یکی که به نظر خیلی بهتر میاد ( اقا جون یه کلام یه کاتانا با یه شوکر متصل بهش به من بده و هرکاری خواستی بکن :۲۴: )
    ممنون از توضیحات :-)

    ۰ ۰
  7. پارسا گفت:

    من هرکاری میکنم نمیتونم خودمو برای این بازی هایپ کنم :( الانم پیش نمایشو خوندم همون حسو حالی بهم دست داد که قبل از منتشر شدن دد ایلند داشتم :۲۴: البته برای اون بشه شدت هایپ داشتم ولی برای این اصلا بنظرم خوب نمیشه یه حس درونی بهم میگه :-)
    البته نا گفته نماند که ایده های بازی بسیار جالب هست ولی منو به طور شدیدی اون تیکه هاای پارکورش جذب کرده ولی اونقدری نیست که حالا حالا ها بخرمش :lol:

    ۱ ۰
  8. Milad RFM گفت:

    “ولی در این بین خود را بین “Runners”ها می‌بیند؛ ”
    من قبلا بین پارکور توی این بازی و میرورز اج تشابهاتی دیده بودم ولی اسمشونم عین همه!!! احتمالا در بخش پارگور از حرکات فیت تو میرورز اج الهام گرفتن. چون فیت هم عضو گروه رانر ها بود!
    الان که صفحه اخرو خوندم خودشونم به شباهتهاشون اشاره کردن.
    چیزی که توی متن اشاره نشد اینه که ماموریتهای بازی شامل چه چیزهایی میشه؟ چون ماموریتها گیمپلی رو تشکیل میدن. اگه ۵۰ ساعته و میشن هاش تکراری باشن فاتحه بازی خونده هست. امیدوارم میشنهاش دارای داستان و تنوع باشه.

    ۰ ۰
  9. یکی از بازیهای موفق و حتی خیلی موفق امسال میتونه باشه اگه متاش از ۸۷ بالاتر بشه میشه گفت در سبک و سیاق خودش شاهکاری به پا کرده :۱۵:
    ممنون از نویسنده ی بابت پیشنمایش :*:

    ۱ ۱
  10. The last Son گفت:

    ممنون پیش نمایش خوبی بود

    ۰ ۰
  11. RYU گفت:

    کلیشه :lol:
    عزیزم اگر اینطوری حساب کنی
    کل دنیای گیم و سینما و رادیو و تلویزیون و کتاب و روزنامه شده
    کلیشه که یا تروریست یا زامبی داریم میکشیم یا حداکثر در نقش خلافکار ظاهر میشیم
    نپسندیدم
    با تشکر

    ۰ ۰
    1. میشه یکم مودبانه تر هم گفتا :۱۲:

      ۰ ۰
    2. من کاری به سینما، رادیو، تلویزیون و… ندارم. منظور از کلیشه توی متن، همین بازی‌های زامبی‌محورن. هر چیزی هم ازش چندین بار بدون یه تغییر درست و حسابی استفاده بشه می‌شه تکرار و کلیشه. دقیقاً مثل همین زامبی‌ها. فکر نمی‌کنم کسی باشه که بتونه بگه بازی‌های زامبی‌محور اصلاً کلیشه‌ای نیستن.

      ۰ ۰
    3. RYU گفت:

      پس کلا دنیای گیم در حال حاضر کلیشه است
      یا تروریسم یا زامبی یا اژدها کشی یا خیار کشی
      پس کسی هم نمیتونه بگه نه دنیای گیم کلیشه ای نشده است
      با این احتساب بشدت هم کلیشه ای شده دنیای گیم

      ۰ ۰
    4. دنیای گیم نوآوری خاصی توش نمی‌بینم بگم نه اصلاً کلیشه‌ای نیست. (نظر شخصی) و البته بازم بگم منظور از کلیشه توی این متن بازی‌های زامبی‌محور بودن.

      ۰ ۰
    5. MetallicA گفت:

      گیر بنی اسرائیلی بودها. :۲۳:

      ۰ ۰
  12. شعیب گفت:

    تشکر از پیشنمایش به موقع هست :*:

    ۰ ۰
  13. Jake Muller گفت:

    فک کنم بازی خوبی بشه. ترکیب پارکور و چرخه شبانه روزی!
    فک کنم یه چیز توو مایه های ترکیب شاهزاده ایرانی و اویل و جی تی ای!
    :13:

    ۰ ۰
  14. بسیار عالی منتظرشم بدجور

    ۰ ۰
  15. Yamato گفت:

    ممنون، پیش نمایش بسیار عالی ای بود و به موقع!

    ۰ ۰
  16. omid omidi گفت:

    دیگه حوصله زامبی کشی ندارم :17: دیگه وقتشه یه موضوع یا عنوان جدید برا بازیها انتخاب کنن تا یه تحولی تو صنعت گیم ایجاد بشه همش مثل هم با یک سری المانهای تکراری و کلیشه ای :(

    ۰ ۰
  17. پیشنمایش زیبا و خواندنی تشکر

    ۰ ۰
  18. PSX گفت:

    یعنی چی الان؟

    ۰ ۰
  19. PSX گفت:

    این بازی عالیه. دیشب دانلود شروع شد دی ال سی هم همراهش داد بعد یکی دو ماه یه بازی ناب تلفیقی از dead ricing و mirror’s edge البته در شهری که زامبی ها حکومت می کنن :20: :!:

    :*: GOOD NIGHT GOOD LUKE :*:

    ۰ ۰
  20. PSX گفت:

    راستی مرسی بابت پیش نمایش و ارتقا رتبه :۱۵: :۲۴:

    ۰ ۰
  21. King-Amir گفت:

    پارکوری که این بازی هیچ بازی دیگه ای نداره
    عاشقشم :۱۵:

    ۰ ۰
  22. Link گفت:

    تشکر پیشنمایش کامل و خوبی بود

    ۰ ۰
  23. maziar گفت:

    comentaro pak mikonin yani chi :!:

    ۰ ۰
    1. PSX گفت:

      داداش حتما اسپم دادی که پاک شده اینجا اسپم نده به سایت همسایه مراجعه ;) شود

      ۰ ۰
    2. aliya گفت:

      فارسی تایپ کن برادر من ، فارسی :11:

      ۰ ۰
    3. کامنت شما اسپم بود (ارتباطی با موضوع نداشت) و هم انگلیسی تایپ کرده بودید به همین دلیل پاک شدن. ممنون می‌شم رعایت کنید.
      تشکر

      ۰ ۰
  24. Mr.Fazeli گفت:

    چقد زیاد بودا :| خسته نباشین بسی عالی بود

    ۰ ۰