نگاهی به فرضیات شکل گرفته پیرامون بازی Silent Hills

توسط علیرضا رنجبر در ۲۵ دی ۱۳۹۳ , ۱۹:۰۰
  • این مقاله حاوی اسپوبل از سری Silent Hill و بازی Bioshock Infinite می باشد.
  • تمامی مطالب موجود در این  مقاله فرضیاتی آمیخته با نظر شخصی نویسنده می باشد.

همواره از فرنچایز سایلنت هیل به عنوان یکی از مرموز ترین و فلسفی ترین فرنچایز های تاریخ گیم یاد می شود، حال به این معادله گیلرمو دل تورو و هیدئو کوجیما را اضافه کنید… مسلما حاصل یک اثر بسیار مرموز خواهد بود… اثری که فکر طرفداران را بشدت به خود مشغول خواهد کرد.

طبق چیزی که در پایان دموی P.T دیدیم،که نسخه دیگری ازبازی Silent Hills است.  اثر نهایی با دموی منتشر شده در PSN ارتباطی نخواهد داشت اما P.T مفاهیمی را به همراه داشت که آن را از یک دموی ساده جدا می کند. در این مقاله به فرضیاتی که P.T در مورد Silent Hills ایجاد کرده می پردازیم، با ما همراه باشید…

34

بازی Silent Hills مجموعه ای از چندین سایلنت هیل خواهد بود.silent-hills

یکی از ابتدایی ترین فرضیاتی که درباره “سایلنت هیلز” شکل گرفته، این باور است که بازی شامل چندین سایلنت هیل خواهد بود. میدانیم که “سایلنت هیل” دنیایی خیالی است که دسته خاصی از افراد(گناهکار، روانپریش) را به خود فرا می خواند و هدف این دنیا دستیابی به نوعی آرامش است این آرامش میتواند دست یافتن به یک حقیقت یا گرفتن انتقام باشد.

هر سایلنت هیل به تنهایی یک دنیای متوالی بسیار عمیق است. دنیای متوالی معادل رویاهای شبانه ماست، هیچ زمانی لحظه ورودتان را به این دنیا بخاطر نخواهید آورد و گویی در میانه راه در مسیر قرار گرفته شده اید.

اما دنیا های موازی تعبیر دیگری دارند. شاید یکی از بهترین تعریف ها متعلق به “لکس لوتر” شخصیت خیالی کمیک های شرکت DC باشد:

هزاران دنیا مثل اینی که توش داریم زندگی میکنیم وجود داره اما هرکدوم تفاوتی جزئی با بقیه داره…

سوال اینجاست که سایلنت هیل های چندگانه به چه صورت پیاده خواهند شد؟

برخلاف باور اکثریت، این فرضیه تنها از “s” پایانی “Silent Hills” ریشه نمی گیرد بلکه میتوان نشانه های دیگری نیز برای وجود چندین سایلنت هیل در P.T یافت…

بطور سنتی هنگام گردش بین لایه های مختلف دنیای متوالی (سایلنت هیل) با نوعی سقوط و پایین رفتن همراه است. در P.T این قاعده بطور زیرکانه ای رعایت می شود و شما هر بار از پله های زیرشیروانی پایین می آیید و در راهروی بعدی قرار می گیرید، مشکل اینجاست که راهروی جدید(لایه جدید) تفاوتی بنیادین با راهرو پیشین ندارد و این تفاوت در جزئیات بوجود می آید. چیزی که مارا به تعریف لکس لوتر از دنیا های موازی می رساند نکته بعدی اشاره کیسه خونین گوشه ی اتاق آغاز است، او این چنین می گوید:

فاصله بین در یک واقعیت جداست

لایه های مختلف دنیای متوالی با یک دیگر تشکیل یک واقعیت را میدهند واقعیتی که در طول سفر کم کم به مسافر القا شده و در آخرین لایه تکمیل می شود. پس میتوان به نوعی این نتیجه گیری را داشت که هر بار گردش در راهرو (پس از تمام کردن معمای هر قسمت) ما را به نسخه ای دیگر از راهرو می رساند حتی این صحبت می تواند تا حدودی در مورد دستشویی نیز صدق کند. در ادامه جمله بعدی کیسه خونی را داریم:

تنها [وجود] من خود من هستم…

آیا مطمئنی که تنها [وجود] تو خود توست؟

PT-1

کیسه خونی در اینجا به نوعی به مخاطب خود می گوید که تنها موجودیت از شخص تو، خودت نیستی، اگر ساده تر بخواهیم بگوییم کیسه خونی به نسخه ای دیگر از مخاطب خود اشاره می کند. چیزی که به این تعبیر از حرف کیسه خونی اعتبار بیشتری می بخشد لحظات پایانی تریلر Silent Hills در مراسم TGS 2014 می باشد:

من قدم زدم…

و اون موقع، دیدم که خودم دارم جلوی خودم راه میرم…

ولی اون واقعا من نبودم…

صحنه های پایانی Bioshock Infinite را بخاطر دارید؟

در کنار فانوس دریایی ما شاهد چندین الیزابت هستیم که هر یک مثل الیزابت دنیای فعلی بوکر درحال حرکت کنار فانوس هستند. آن ها همه الیزابت هستند اما در واقع هیچ یک الیزابت نیستند!!! آن ها الیزابت هایی از دنیا های دیگر هستند…

bioshock-infinite-elizabeth-wallpaper-36

( سه فرضیه بعدی فرضیاتی مستقل هستند که در کنار هم معنا پیدا می کنند)

پروتاگونیست بازی شما هستید، یک “گیمر”

pic002-jv21nk

بسیاری بر این عقیده هستند که شخصیتی که نورمن ریداس نقش آن را بازی می کند بطور قطع پروتاگونیست خواهد بود، اما بیایید حقایق را باری دیگر بررسی کنیم. به احتمال بسیار بالا شخصیت “پدر” است که همسر خود را به قتل رسانده است، البته در این بین مشکلی وجود دارد و آن این است که طبق گزارش رادیویی پرد خود را دار زده و تا بحال نیز سابقه نداشته فردی مرده هدف سایلنت هیل باشد به این مسئله جداگانه می پردازیم.)، اما از پدر چه می دانیم

بابا آدم مضخرفی بود …

هر روز اون یجور غذا می خورد … یجور لباس می پوشید

جلوی یجور بازی می نشست…

آره، اون اینجور آدمی بود …

k08b67hedov6s21vjt3h

دقت کنید چه شخصیت شاخصی از نظر اطرافیان و بخصوص فرزندش با این مشخصه ها تعریف می شود؟

او مضخرف است، هر روز یک نوع غذا می خورد و یک لباس خاص می پوشد و مهمتر از همه، همیشه یک دسته خاصی از بازی ها را انجام می دهد.

بله پدر یک گیمر افراطی است. و اعتیاد او به بازی ها می تواند عاملی مهم در ارتکاب او به قتل باشد. نکته دیگری که می تواند تاییدی بر گیمر بودن پروتاگونیست باشد شرایط گیمپلی دمو است، بطور کلی گیمر ها روند “Live ,Die ,Repeat” را در بازی ها پیاده می کنند. شکست های پیایپی منجر به افزایش تجربه و در نهایت غلبه بر بازی می شود. اما در P.T این روند قابل اجرا نیست، مردن در P.T تنها معما را پیچده تر می کند تا کنون با وجود گذشت مدت زمان زیادی از انتشار P.T کماکان راه حلی ثابت و منطقی برای به پایان رساندن این دمو پیدا نشده و روز به روز اسرار تازه ای در P.T کشف می شود. P.T به گونه ای طراحی شده بود تا بتواند هفته های گیمر های سراسر جهان را سرگردان کند، اگرچه دختری انگلیسی پس از ۱۲ ساعت موفق به حل کردن معما شد اما راه حل همچنان نامشخص باقی مانده است. فرد حاضر در سایلنت هیل همواره به واسطه ” گناهان ” خود مجازات می شود و در شهر با مواردی روبرو می شود که اشاره ای به شخصیت او دارد، برای فهم بهتر به دو مثال زیر توجه کنید:

جیمز ساندرلند به دنبال همسرش می گردد ودر هر لایه شاهد شکست خود در نجات دادن اوست

مورفی پندلتون و انی کانینگهام هر دو هیولایی را مشاهده می کنند که رابطه تباه شده پدر و فرزندی آن تحت الشعاع قرار می دهد.

پس دور از ذهن نیست که قرار گرفتن در یک معما که دست یافتن به راه حل آن برای یک گیمر بسیار سخت است نشانی از شخصیت پروتاگونیست باشد.

Norman Reedus نقش آنتاگونیست را ایفا می کند.

main

در پایان دمو شاهد قدم زدن شخصیتی هستیم که نورمن ریداس ایفای نقش او را عهده دار است، با توجه به این صحنه رسانه ها نتیجه گیری کردند که نورمن ریداس که پیش از این در سریال “واکینگ دد” نیز به ایفای نقش پرداخته به عنوان پروتاگونیست در بازی سایلنت هیلز ایفای نقش می کند اما این نظر را می توان به سادگی به چالش کشید. نخست آن که شخصیتی که کنترل آن را در طول دمو در اختیار داشتیم هیچگاه از محیط خانه خارج نشد و در پایان دمو با خروج از در زیر شیروانی باری دیگر به ابتدای راهرو بازگشت پس لزوما نورمن ریداس همان کسی نیست که در طول دمو کنترل او را در دست داشته ایم. در لحظات پایانی دمو در یک مقطع با صفحه ای قرمز رنگ مواجه می شویم که جمله ای به زبان های متفاوت را دربر دارد:

الان دارم میام اونجا

PT-77

حال این شخص چگونه می خواهد به راهرو وارد شود؟ تنها راه ورود به این راهرو دری است که میان راهرو دوم قرار گرفته است و شخصیتی که کنترل اورا در دست داشتیم همانطور که قبلا گفته شد از این در بخصوص خارج نشده است. پس شخصی که قصد ورود به راهرو را دارد باید از محیط بیرون که احتمالا یک خیابان است به سمت این در بیابد. پس میتوان از این لحاظ گفت که قدم زدن نورمن ریداس در خیابان برای رسیدن به راهرو بوده است. حال باید به صحنه قدم زدنکمی دقت کنیم، نورمن ریداس با اعتماد بنفسی بالا در خیابان قدم می زند، گویا او هیچ هراسی از سایلنت هیل ندارد و در چهره او کوچکترین نشانه ای از بهت، سردرگمی و وحشت دیده نمی شود حال آن که حتی شخصیت سرسختی چون درل دریکسون نیز در سایلنت هیل کنترل خود را از دست می دهد و دچار وحشت زدگی می شود. پس می توان گفت مسافر جدید سایلنت هیل نورمن ریداس نیست.

pic006-c9e56p

اما نورمن ریداس در سایلنت هیلز کیست؟

با پذیرفتن این مسئله که نورمن احتمالا آنتاگونیست بازی است ساده ترین نتیجه گیری این است که او تجسمی از جنین درون سینک دستشویی باشد (همانند ماریا و مری در سایلنت هیل ۲) اما پیش از این ما تجسم دیگر جنین را دیده بودیم، در ابتدای بازی… بله کیسه خونی … کیسه خونی پتانسیل این را دارد که تجسم دیگر جنین باشد، کیسه خونی در ابتدای کار راهنمایی کوچکی به ما ارائه می دهد، او از ما کینه ای به دل ندارد این مشخصات میتواند نشانه این باشد که تجسمی از جنین است که از “پدر” کینه ای به دل ندارد.

پس نورمن کیست؟

نکته بزرگی را از قلم انداختیم… گزارش رادیویی را بخاطر بیاورید…

این قتل وحشیانه زمانی اتفاق افتاد که بعد از ظهر یکشنبه خانواده در خانه جمع شده بودند…
روز وقوع این جنایت پدر خانواده به سمت صندوق عقب ماشین خود رفته و یک تپانچه بر میدارد و به وسیله آن مادر خانواده را که در حال تمیزکاری در آشپزخانه بوده به قتل می رساند

در این گزارش از واژه های “پدر” و “مادر” استفاده شده است فارغ از اینکه میتوان لیسا را مادر درنظر گرفت و جنین داخل سینک را فرزند او فرض کرد با کمی دقت می توان دریافت اعضای این خانواده بیشتر از آن چیزی است که فکر می کردیم. در فرهنگ غربی به لحاظ فنی (!) زمانی که نوزاد شما به دنیا بیاید پدر نامیده می شوید، به علاوه در ابتدای گزارش گفته می شود “بعد از ظهر یکشنبه خانواده در خانه جمع شده بودند” پس می توان مطمئن بود که فرزند دیگری نیز در این خانواده وجود دارد و این فرزند احتمالا نورمن ریداس است.

Silent Hills می تواند Killer App هدست مجازی سونی باشد.

اکثریت بازی های ترسناک جدید دارای نمای دوربین اول شخص هستند چرا که این نما محدودیتی برای دید بازیکن ایجاد می کند که به حس ترس بازی می افزاید، با پذیرفتن دو فرضیه پیشین قرار گرفتن بازی در حالت اول شخص منطقی بنظر می رسد. به جز صحنه هایی کوتاه تمام بازی سایلنت هیل در نمای سوم شخص دنبال شده و قرار گرفتن بازی در حالت اول شخص سنت شکنی بزرگی به حساب می آید اما از کوجیما هیچ چیز بعید نیست. اما هدست مجازی سونی که با نام پروژه مورفیوس شناخته می شود چه زمانی وارد میدان می شود؟ در حاشیه مراسم TGS یک ویدیو دایری از بازی سایلنت هیلز منتشر شد که در آن گیلرمو دل تورو درباره روال ساخت بازی توضیح مختصری ارائه می دهد او می گوید

من همینطور می توانم به شما بگویم که طرح های که داریم در موردشان بحث می کنیم و ایده های که در نظر داریم و همچنین ابزارها… ابزارهایی که داریم در ساخت بازی بکار می گیریم نهایتا این اطمینان رو به ما میدهند که بازی نهایی بشدت نفس گیر و ترسناک خواهد بود.

Guillermo-del-Toro

دل تورو در این ویدیو به ابزاری اشاره می کند که محصول نهایی را نفس گیر و ترسناک خواهد بود، شاید در نگاه اول فکر کنیم منظور دل تورو از ابزار کیت توسعه کنسول PS4 یا فناوری نرم افزاری استودیو کوجیما پروداکشن باشد، اما دل تورو سابقه کار کردن برروی بازی های ویدیویی را به صورت جدی داشته ( بازی بلا تکلیف inSane که بخاطر ورشکستگی THQ معلق شد توسط دل تورو در دست ساخت بود) پس کمی غیرعادی بنظر می آید که دل تورو تنها بخاطر یک کیت توسعه از واژه ابزارها استفاده کند.

در این روز ها فناوری داغ بازی های ویدیویی هدست های واقعیت مجازی است و بعید بنظر نمی رسد که یکی از “ابزارها”ی دل تورو هدست واقعیت مجازی سونی باشد، در این صورت تجربه سایلنت هیلز بسیار ترسناک و نفس گیر خواهد بود؛ این تجربه می تواند به قدری هولناک باشد که “شلوار خود را خراب کنید” اما به نظر نمیرسد که حتی در صورت درست بودن این فرضیه پروژه مورفیوس تبدیل به یک ابزار ضروری برای تجربه سایلنت هیلز شود.

۲۰۴۸۶۳

در نهایت به مرموز ترین راز P.T میرسیم عدد شش رقمی ۲۰۴۸۶۳…

در طول دمو هیچ کاربردی برای این عدد یافت نشد اما تکرار مکرر این مجموعه عددی خبر از رازی در پس آن می دهد.

عده ای معتقدند این عدد اشاره ای به تاریخ تولد هیدئو کوجیما دارد، او در او در تاریخ ۲۴ آگوست سال ۱۹۶۳ به دنیا آمده، اما این فرضیه دو مشکل اساسی دارد: نخست اینکه این فرضیه بدون جابجا کردن اعدا ۰ و ۴ با هم معنا ندارد و دوم این که کوجیما در همین دمو از رابطه عددی به شکلی پیچیده تر و معنا دار استفاده کرد پس احتمال آن کم است که کوجیما با تاریخ تولد خود کاربران را سرگردان کرده باشد. ( ۷۷۸۰s که نام استودیو سازنده جعلی بود، عدد ۷۷۸۰ مساحت نقطه ای درژاپن است که نام آن به تپه ساکت ترجمه می شود و s پایانی نیز عنوان بازی را کامل می کند => Silent Hills )

فرضیه دیگر این است که مجموعه عددی ۳-۶-۸-۴-۰-۲ تشکیل یک مجموعه حروف در هم ریخته را می دهد!!!

ژاپنی ها گاها برخی از بخش های زبانی خود را به عدد تبدیل می کنند و از این کد های عددی در گذشته برای پیغام های رمزگذاری شده استفاده می کردند. امروزه نیز استفاده از این شیوه کد گذاری در بازی ها و فیلم های کارآگاهی  و ترسناک ژاپنی رواج دارد.

حال وقت رمزگشایی است!!!

۲ = fu ,ni, tsu
۰ = o, n, to
۴ = shi, yo
۸ = ha, ba, pa, ya
۶ = ro, mu
۳ = mi, sa, san

گروهی از بخش های زبانی را جمع می کنیم:

fu o yo ba ro mi

تغییر ترتیب:

o fu ro ba mi yo

تشکیل کلمه:

ofuroba miyo

ترجمه:

ofuroba: وان [حمام]

miyo: نگاه کن به …

پس عبارت نهایی به شکل “به وان [حمام] نگاه کن” در خواهد آمد.

نتیجه نگاه کردن به وان کشف حفره درون دیوار است که در جریان حل یکی از معما ها کلیدی است.

اما آخرین فرضیه درباره این عدد بسیار جالب است…

کوجیما در سری Metal Gear علاقه خود را به دستکاری های ژنتیکی نشان داده است وب عید نیست معمایی از جنس ژنتیک در عدد ۲۰۴۸۶۳ نهفته باشد

پس از بررسی میتوان دید که عدد ۲۰۴۸۶۳ به شمارگان ژنوم نوعی درخت بومی آمریکا اشاره می کند نام این علمی این درخت Populus trichocarpa می باشد و به در نواحی شمال غربی آمریکا می روید. اما این درخت چه ارتباطی با Silent Hills دارد؟

درخت هایی که در پس زمینه تصویر معرفی P.T قرار دارند به احتمال زیاد از این نوع هستند، در این تصویر می توان در ختی قطع شده را دید که برروی آن عبارت های “P.T” و “۷۷۸۰s Studios” می شود. یک برداشت جالب این است که تصویر به رخ دادن بازی در محل رویش بومی این درخت اشاره دارد. شاید در نگاه اول نظری خنده دار و بی ربط برسد، اما با کمی دقت می توان فهمید که این مسئله بسیار مهم است!

pt-demo-silent-hills-teaser-header

تمامی بازی های سری سایلنت هیل در ایالت Maine آمریکا دنبال می شوند، این ایالت در شمال شرقی آمریکا واقع شده، اما محل رویش Populus trichocarpa در شمال غربی آمریکا و در ایلت های واشنگتن و اورگان قرار دارد. در صورت درستی این فرضیه محل رخداد بازی  بطور کامل تغیر پیدا می کند و این تغییر می تواند شرایط خود سایلنت هیل را تغییر دهد و دنیا های موازی را شامل شود.

اما معمای ژنتیکی آنجا جالب می شود که در برخی از گونه های Populus trichocarpa برگ های برخی از این گونه درخت گاهی اوقات ژنومی متفاوت از ژنوم ریشه درخت دارند. به عبارت ساده تر گاهی اتفاق می افتد که یک Populus trichocarpa دارای چندین ژنوم متفاوت باشد

آیا ژنوم ها متفاوت در یک درخت نشانه دنیا های چندگانه است؟؟؟

نظر شما درباره این فرضیه ها چیست؟

کوجیما و دل تورو چه چیزی را برای ما آماده خواهند کرد؟

playstation-4s-pt-silent-hills-demo-downloaded-1-m_87r4.1920

دیدگاه
۶۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

61 Replies to “نگاهی به فرضیات شکل گرفته پیرامون بازی Silent Hills”

  1. Ali-killer 22 گفت:

    بسیار عالی و کامل بود :۱۵:
    یک دنیا تشکر از علیرضا رنجبر عزیز :۱۵:

    ۱۷ ۰
  2. با تشکر از این مقاله ی عالی! :۱۵: :۱۵:
    تصور این بازی سخته…ترکیب کوجیما و دل تورو هولی فاک! :۱۵: :۱۵:

    ۱۹ ۰
  3. مقاله بسیار عالی تشکر ! :۱۵:

    ۱۰ ۰
  4. Dathush17 گفت:

    یه دمو و این نکات ریز و مبهم…. عجب چیزی بشه دستپخت کوجیما…امیدوارم مثل نسخه دوم یه شاهکار رو تجربه کنیم..

    ۱۴ ۰
  5. تو روحشون
    من باید یه ویی یو و PS4 رو حتماً بخرم

    ۷ ۰
  6. I AM A GAMER گفت:

    تشکر
    ولی خواب شب رو از من گرفتید :lol:

    ۱۱ ۰
  7. A.F.A گفت:

    فقط و فقط
    :۲۳: :۲۳: :۲۳:
    و بعد از گذشت مدتی و خروج از شوک
    :۱۵: :۱۵: :۱۵:

    ۸ ۱
  8. mhs گفت:

    واقعا مقاله خوبی بود….آقا دست مریضاد!!
    من که به شدت منتطرم اومدن بازیشم….کو تا ۲۰۱۶!!

    ۳ ۱
  9. واقعا اطلاعات عجیب و بازم عجیبی بود :*:
    ممنون از نویسنده عزیز به امیده تجربه ی این عنوان :۱۵:

    ۶ ۱
  10. uchiha madara گفت:

    خدایا چیکار کرده این کوجیما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :۲۱: :۲۱: :۲۱: :۲۱: یه راهرو با یه وان و یه دستشویی…………. واقعا شاهکاره… خیلی ممنون بابت این مطلب…. .این نشون میده حتی ساده ترین جاها هم میتونن تاچه حد ترسناک و رمزآلود و شوک آور باشن :۱۵: :۱۵: :۱۵: :۱۵: :۱۵: :۱۵: :۱۵:

    ۶ ۰
  11. M.N.G گفت:

    یه تیزرو این همه راز و رموز کشف شده و نشده دیگه خود بازی که تو تصورات من نمیگنجه :11:
    تشکر مقاله خیلی خوبی بود

    ۴ ۰
  12. Lone Star گفت:

    عالی بود عالی :۱۵:

    ۴ ۰
  13. jokeram گفت:

    با تشکر از نویسنده ی عزیز ;)
    به یک نکته ی ریز اشاره می کنم : بیایید تا موقعی که بازی بیاد به جمع کردن ایزی لایف مشغول باشیم :۲۴:

    ۱۰ ۰
    1. jokeram گفت:

      اضافه میکنم به جمله بالاییم
      یکی بیاد یه مقاله بنویسه و کل داستان نسخه ۱ این بازی تا آخرین نسخه رو بنویسه و بهم بچسبونه خیلی خوب میشه :|

      ۵ ۰
    2. jokeram گفت:

      بازم یه چی یادم رفت بگم :11: نویسنده ی عزیز این تصویر درخت ها رو فول اچ دی نداری؟

      ۴ ۰
    3. Arnold گفت:

      دیگه چیزی یادت نیودمد ؟؟ :۲۴:

      ۵ ۰
    4. jokeram گفت:

      اگه بود اضافه میکردم :lol:

      ۴ ۰
    5. aliya گفت:

      تو اینترنت بگردی داستان کل سری و تحلیلشون رو میتونی پیدا کنی ولی درک فلسفه این بازی خیلی سخته برای بیشتر متوجه شدن باید همشونو بازی کرده باشی

      ۱ ۰
  14. silver گفت:

    به شخصه دچار یاس فلسفی و دوگانگی ارزشی شدم! :۲۴:
    درعجبم که روز انتشار بازی چه اتفاقی می افته!!!! :۱۵: :۱۵: :۱۵: :۱۵:

    ۸ ۰
  15. kitty cat گفت:

    من که رسما دارم به وجود خودم در دنیا های دیگه می باورم….!!!!!!این لامسب اخر سر ی کار نکنه از رد شدن کنار گکلدون های اتاق هم دیگه به وحشت بیفتم!؟!؟!؟درخت چند ژنومی دیگه چه سیقه ای هست؟؟؟
    تازه اگه فرضیه در مورد گیمر بودن کرکتر درست باشه که اونوقت یعنی خود ما….فکر کنم این بشه آخرین بازی زندگیم…دیگه بعدش کی جرات داره سمت دستگاه بره :۲۱: :۲۱: :۲۱: :'( :'( :'(

    ۸ ۰
  16. Dante366 گفت:

    خیلی مقاله جامع بود تشکر
    اون تیکه رمزگشایی عدد۲۰۴۸۶۳ خیلی جالب بود

    ۳ ۰
  17. masoudps3 گفت:

    ممنون از آقای رنجبر عزیز بابت نقد موشکافانشون.واقعا عالی بود.کوجیما واقعا مرد مرومزی هست از همون تخم مرغ شکستنای اول هر مرحله متال گیر ۴ و چیز هایی دیگه ایشون هم معنایی خیلی خاصی داشت و این بازی هم اینطور که معلومه پر از رمز و رازه …
    :۱۵: :۱۵: :۱۵: :۱۵: :۱۵:

    ۳ ۰
  18. Arnold گفت:

    اقای ونجر واقعا دست مری زاد کارتون درسته ، این کوجیما عجب ذهن خلاق و پیچیده ای داره :13:

    ۲ ۰
    1. jokeram گفت:

      ونجر=رنجبر :۲۳:

      ۲ ۰
  19. the director گفت:

    یکی از بهترین مقاله های عمرم…. :۱۵: :۱۵:
    عااالی بود علیرضا عزیز….
    عالی بود…

    والله ایده های خیلی زیادی در مورد جهان های موازی گفت.. این که آیا تاثیری که شخص مورد نظر در یه دنیا میذاره.. تو دنیای دیگه به چه صورت دیده میشه…
    تو تریلر آخری شاهد این بودیم که دنیایی دیگه به واسطه یه راهرو واسه شخصیت فراری باز شد.. و آیا این دنیا تاثیرات خودشو از کجا میگیره؟؟ از ذهن شخصیت گناهکار؟؟ یا سایلنت هیل؟.. چون اگه یادتون باشه گفته میشه که YOU ARE CHOSEN…
    تو سایلنت هیل های قبلی کسی برگزیده نشده بود… سایلنت هیل این بار شخص خاصی رو دعوت کرده به خودش.. یعنی قضیه فقط نمیتونه به قتل منتهی بشه… یه خطر یا گناه خیلی جدی تر در شرف وقوعه…
    کسایی که بازی کردن یادشونه که رادیو داشت در مورد داستان بازی یه چیزایی میگفت..اگه همون موقع به صداهای پس زمینه گوش بدین… یا برین نزدیک یخچال یا دستشویی… اونجایی که رادیو میگفت: ””و پدر خانواده با یه شلنگ خودکشی کرد…”” این صدا رو میشنوین:
    ””پدر خانواده با یه بند ناف خودکشی کرد…”
    بند ناف؟؟؟؟… عجیبه.. ناف یه وسیله حیات بخشه… ولی خفگی جنین به خاطر گره خوردن بند ناف تو پزشکی امکان پذیره…ممکنه جنین قبل تیر زدن پدر به شکم مادر مرده باشه….شاید هم بازی با زمان صورت گرفته… شاید جنین در شکم مادر خودشو دار زده تا اثرشو به صورت دیگه ای تو واقعیت ببینیم..

    در مورد عدد ۲۰۴۸۶۳….. درسته یه اینوالفبائه… یعنی جوری به ژاپنی این عدد خونده میشه که میتونه شبیه کلمه “نگاه کن به..” باشه… کافیه این عدد رو تو گوگل سرچ کنین.. تا عکسایی که میاد یه وان حموم رو نشون بده
    ولی این عدد خیلی نکات ریز و درشت دیگه ای هم داره… مثلا کافیه یه بار دیگه p.t رو برین.. این بار تاریخ ps4 خودتون رو به ۳ ژوئن سال ۲۰۸۴ تغییر بدین…. اونوقت ببینین چه سورپرایزی در انتظار شماست :D
    نکته بعدی…. رادیو به طور خاصی این اعداد رو میگه… یعنی بین ۸ و ۶ یه مکس بذاریم… یعنی ۶۳ رو از ۲۰۸۴ کم کنیم… میشه ۱۹۸۵….
    ۱۹۸۴ متال گیر… ۱۹۸۵ سایلنت هیلز… :11:
    اینو تازه پیدا کردم.. در مورد همون واقعه ای در مورد موجودات فضایی که ۷۵ سال پیش گفته شده…
    http://8pic.ir/images/krgdvedon8ngn95u38zk.jpg

    بازم ممنونم از علیرضا عزیز که یکی از بهترین پست های عمرمو گذاشت… :۱۵: :۱۵:

    ۹ ۰
    1. I AM ALONE گفت:

      به یه چیزی دقت کردی؟
      لوگوی P.T. بالای همین صفحه رو نگاه کن. خط صاف رو T شکل سوسک هست و پشت قسمت گرد حرف P هم یه سوسک دیگه مخفی شده!

      ۴ ۰
    2. the director گفت:

      با این حرفت مطمئن شدم این جفت گیری سوسک ها به اون صورت خاص باید به یه مفهومی اشاره کنه…
      میگردم دنبالش…

      ۲ ۱
    3. I AM ALONE گفت:

      شاید برمی گرده به همون شخصیت موئنثی که نمی دونیم کیه و می خواسته توجه رئیسش رو جلب بکنه تا …
      همونی که بچه ی توی دستشویی در موردش صحبت می کنه
      امیدوارم متوجه منظورم شده باشی
      ممکنه نماد کاری باشه که اون شخصیت موئنث قصد انجامش رو داشته

      ۴ ۰
    4. the director گفت:

      آره… درست میگی
      تحریک رئیس با لباس های خاص و….
      ولی فک کنم جفت گیری برعکس بیشتر از تحریک جنس*ی باشه. هر چند شاید یه المان باشه واسه ترس بیشتر

      ۱ ۰
  20. Ulfric گفت:

    خیلی ممنون واقعا جامع بود.

    ۲ ۰
  21. I AM ALONE گفت:

    با تشکر از آقای رنجبر (همچنان منتظر ادامه ی Creepy Pasta ی شما هستیم! :۲۴: )
    یه سری نکات
    اوایل به این نتیجه رسیدم که لیزا مادر خانواده نیست. اما نشانه های این که مادر خانواده هست رو هم کامل داره.
    فقط چیزی که در موردش قابل درک نیست وضعیت چشم سمت راستش هست.
    و این که تو راهروی طولانی وقتی از درون سوراخ به حموم نگاه می کنیم صدای کشته شدن میاد اما شبیه کشته شدن مادر با گلوله نیست. پس اون کسی که داره بهش اشاره میشه کیه؟
    نکته ی بعدی در مورد جنین داخل دستشویی هست. اون توی قسمت معمای راهروی طولانی بعد از حل شدن معما حرف می زنه با همون صدایی که تو ویدئوی آخر بازی هم شنیده میشه و در مورد فرد موءنثی حرف می زنه که تو یه فروشگاه حسابدار بوده و… این فرد کی می تونه باشه؟ مطمئنا دختر کشته شده در حمام نیست. مادر خانواده هم نمی تونه باشه چون دنبال جلب توجه رئیسش با پوشیدن لباس های خاص بوده. مطمئنا مادر خانواده که باردار هم بوده نمی تونسته این کار رو بکنه. پس یه نفر دیگه هم هست.
    در کنار این شما هم اشاره داشتین تو مقاله. میگه خانواده دور هم جمع شده بودن. اگه تمام افراد خانواده فقط مادر و پدر و دختر بچه و نوزاد داخل شکم مادر باشن از این اصطلاح استفاده نمی کنن! مگر این که افراد بیشتری هم عضو خانواده هستن که جدا زندگی می کنن و اون روز اونجا اومده بودن.
    نکته ی بعدی در مورد این هست که رادیو میگه دقیقا یک سال قبل اتفاق کاملا مشابه افتاده بوده و همسایه ها در هر دو مورد قاتل رو دیدن که توی حیاط رو به آسمان ایستاده بودن و یه سری عدد رو تکرار می کردن. این یعنی از قبل توسط چیزی تسخیر شده بودن. حالا این “چیز” فرا زمینی بوده یا فرا دنیایی (!) دقیقا معلوم نیست اما با توجه به صدایی که توی رادیو شنیده میشه تو بعضی از قسمت ها احتمال موجودات فرا زمینی وجود داره.
    بعد از اینا می رسیم به تغییر رنگ چراغ قوه که هیچ دلیلی براش به نظرم نمیاد
    در نهایت من تو آخرین دوری که بازی رو امتحان کردم تو معمای آخر وقتی رو شیشه ی دوم از سمت در حمام زوم کردم یه متن ژاپنی اومد رو صفحه که توی نت چیزی در موردش نفهمیدم امیدوارم دلیلی براش پیدا بشه
    تصویرش رو هم سعی می کنم بگیرم اینجا بزارم
    ————————-
    یه باز مرموز و ترسناک و پر راز و رمز که کوجیما و دل تو رو دارن می سازنش اونم با حضور نورمن ریداس و در حال ساخته شدن با فاکس انجین. فقط یه چیز کم داره تا تبدیل به بهترین ترسناک تاریخ بشه : تیم قدیمی سایلنت

    ۴ ۰
    1. the director گفت:

      درست گفتی… فکر نکنم لیزا مادر خانواده باشه….چون اشاراتی هم به یه زن دیگه شده بود
      تو تریلر دومی از این دمو.. اونجایی که اون توپ صورتی میخواد وارد در بشه… رو سر درش یه اسم نوشته…Mrs Angela s Class.. یه شخصیت تو سایلنت هیل دوم…

      راستی…اونجایی که تصویر یه زن و مرده تو قاب عکس تغییر میکنه.. یه سری شکلات ها و بسته های خوراکی هست… که انگار تازن… یعنی یکی انگار قبلا اینجا بوده…
      اون نوری که رنگ های مختلفی هم داره.. حس میکنم یه ربطی به دکمه هایی که میزنیم داره…

      ۴ ۰
    2. I AM ALONE گفت:

      لامصب رو هنوز هم می بینم خوف می کنم! بله این که لیزا هست
      داخل بازی رو نمی گم. داخل بازی به غیر از لیزا و نوزاد و شخصیتی که ما کنترلش می کنیم شخصیت دیگه ای اونجا نیست.
      منظور من زمانی هست که قتل اتفاق می افتاده

      ۲ ۰
    3. I AM ALONE گفت:

      این هم عکس اون نوشته ای که می گفتم:
      http://8pic.ir/images/vz5tuf6piihc0ldsxn8o.png

      ۲ ۰
    4. I AM ALONE گفت:

      آها یه چیز دیگه
      در مورد درخت ها. اسم اون درختی که گفتید Populus trichocarpa رو اگه سرچ کنیم نتایج تصویری خیلی شبیه به درخت های بک گراند p.t. هستن
      اما کوجیما گفته بود تصویر این درخت ها مربوط به پشت خانه ی یکی از اعضای استدیو می شه!

      ۲ ۰
  22. Link گفت:

    عالی بود تشکر
    با اینکه Ps4 ندارم ولی اطلاعات P.t برام جالبه
    هر چی در موردش می گن بازم نکته داره الان ۳ روزه تو انجمن هم هی نکته جدید در میارن از توش

    ۲ ۰
  23. daaanteee گفت:

    با سپاس از علیرضای عزیز
    :*: :*: :*:
    تا حالا به اون پله های رو به پائین و شاید رفتن به راهروی پائینی دقت نکرده بودم

    ۳ ۱
  24. Yamato گفت:

    تشکر …
    ایده های جالبی رو گفتید!

    ۲ ۰
  25. Kshn_Hey گفت:

    تشکر از علیرضا جان بابت مقاله…این ترکیب کوجیما و دل تورو و نورمن ریدوس چی میخواد از آب در آد :O همون P.T با اینکه بازی نکردم و فقط تو یوتیوب دنبالش کردم چیزی ازم نمونده بود :d این کوجیما به قول دوستان پر از رمز و رازه :/ فرض کنید این ذهن پیچیده با داستان خوف این بازی و…چی از آب در آد :D
    دوستان هنوز مشخص نشده بازی انحصاری یا اگر هست زمانی یا …؟

    ۲ ۰
    1. I AM ALONE گفت:

      کوجیما خیلی وقت پیش گفت دیگه انحصاری نمی سازه…

      ۳ ۱
    2. Kshn_Hey گفت:

      چه بهتر…همه از این بازی لذت ببرند…مرسی بابت پاسخ ;)

      ۲ ۰
  26. the director گفت:

    نکته دیگه ای که در مورد درخت های اشاره شده تو متن وجود داره.. اینه که این درخت ها میتونن ریشه و ژن خودشونو تغییر بدن
    و یاد این جمله افتادم:
    The Only me is me…

    ۲ ۰
  27. ممنون از شما به خاطر مقاله ی خوبتون . لذت بردم

    ۲ ۰
  28. eagles گفت:

    فوق العاده بود :۱۵: واقعا برام سوال شده،این کوجیما کیست واقعا؟! چه جونوری میتونه باشه؟ خدا را شکر (!) p.t رو بازی نکردم ولی حقیقتا فقط با دیدن ویدئو ها ترسیدم.امیدوارم انحصاری ps نباشه ولی آیا جرات بازی کردن دارم؟!

    ۳ ۰
    1. eagles گفت:

      مثل اون بنده خدا بالایی jokeram نکته فراموش کردم :11: لطفا این ویرایش رو بذارید باشه کلا
      با خوندن مقاله این فکر تو کلم جریان افتاد که بازی کلا بین دنیاهای مختلف سوییچ میکنه.یعنی نه فقط بین یک یا دو دنیا،بلکه چندیدن دنیای مختلف.توی تریلر بازی هم توی اون محیط پرورشگاه (؟) یهو محیط تغییر میکنه که البته توی همه ی سایلنت هیل ها بوده ولی خب بازم آخرش یه پله رو به پایینی هست که انگار میره یه جای متفاوت

      ۲ ۰
    2. aliya گفت:

      ویرایش دایمی نیست به خاطر اینکه نشه کسی که میاد یه حرفی میزنه بعد از یه مدت که به ضررش باشه نتونه بره حرفشو عوض کنه

      ۱ ۰
  29. من از همین الان دارم خودمو خیس میکنم وای به حال اینکه بازی منتشر بشه :'( :'(

    ۲ ۰
  30. Project Siren گفت:

    شخصا فعلا نظر خاصی ندارم راجبه سایلنت هیلز …
    چون واقعا کوجیما در به گور بردن تئوری ها و پیش بینی ها مقام استادی رو هم رد کرده !!!
    ممنون از مقاله پربار و جذابت، خواندنی بود واقعا …
    ___
    اما یه چیزی که مدت ها در سر دارم راجبه ساختار بازی …
    اینه که کوجیما گفته بود ممکنه ساختار بازی بصورت اپیزودی باشه!
    (اون حرف S هم که به آخر سایلنت هیل اضافه شده ممکنه نشانه ای برای همین موضوع باشه.)
    بنظرم اگه سایلنت هیلز به شکل اپیزودی ارائه بشه …
    ممکنه در هر اپیزود یک بازیگر سرشناس رو وارد دنیای سایلنت هیل کنه با داستانی متفاوت از همدیگه …
    حالا اپیزود اول نورمن ریدس هست …
    اما یادمه کوجیما قبل از رونمایی سایلنت هیل تو توئیت خودش اشاره کرده بود که میخواد چهره چند بازیگر مطرح رو ۳D capture کنه و با اون ها بازی بسازه.
    تو این لیست به جزء نورمن ریدس بازیگرایی دیگه ای مثه Masso Michaelsen و Benedict Cumberbatch و Ryan Gosling هم بودند.
    احتمال داره سایلنت هیلز چهره های مطرح هالیوودی زیادی رو در خودش جای بده …

    zpaf6

    ۱۲ ۰
    1. Kshn_Hey گفت:

      بندیکت :O یا حضرت شرلوک :d

      ۳ ۰
    2. Ulfric گفت:

      انصافا این که این صنعت زیادی داره میره سمت هالیوود خوب نیست، حس می کنم بیشتر جنبه تبلیغات داره…

      ۰ ۳
    3. Project Siren گفت:

      بنطرم این هالیووده که داره به سمت صنعت بازی میاد نه برعکس.

      ۴ ۰
  31. DaRkLoRd گفت:

    با تشکر از نویسنده محترم ، باید عرض کنم هنوز خیلی زوده برای تصمیم گرفتن درباره چگونگی روند بازی همانطور که خودتان اشاره کردید سایلنت هیل یعنی رمز و راز هیچ چیز از این دنیای بی رحم بعید نیست مقاله رو که میخوندم قشنگ رفتم تو سایلنت هیل های قدیمی به خصوص شماره ۲ و ۳ این بازی فقط کافیه به روح و جن و دنیای موازی اعتقاد داشته باشید اینجاست که واقعا جرات میخواد این شماره جدید بازی کردن نا خود آگاه یاد سریال فرینج افتادم با اون همه معما و رازی که داشت !!!

    پ.ن : قبلا گفتم باز هم میگم دهنت سرویس استاد کاش میشد فهمید تو مغز این بشر چی میگذره !!! :۱۲: :|

    ۱ ۰
  32. سایلنت هیل، ”برزخ گناهکاران” است! تجسم عینی گناهانی که کردی! از صد تا منبر ، بیشتر، رو آدم تاثیر داره! ” استاد” باید آخوند میشد!دمت گررررررررم استاد بزرگ
    :۱۵: :۱۵: :۱۵:

    ۲ ۰
  33. واقعا متن و کامنتا فوق العاده بودن ! عالی بود ! نویسنده و بچه ها :۱۵:
    ________________
    یه ویدئو بود که اعداد بازی رو به حروف بر می گردوند !! که اسم “جریث” در میومد !! که اگه تو بلند گو آخر بازی میگفتی بچه می خندید ! اونم مشکوک میزد ! ینی اسم پدر میتونه جریث باشه ؟؟
    ________________
    رادیوی توی بازی میگه که مادر با تفنگ به قتل میرسه ! اما وقتی توی حمومو نگاه می کنی و یه سری صدا میاد صدای قتل با چاقو میاد !! اینم نکته ی عجیبیه ! ینی چنتا قتل داریم تو اون خونه ی لعنتی ؟؟
    ________________
    رنگای متفاوت چراغ قوه آخر بازی واقعا عجیبه !! .اقعا دلیلشو دوست دارم بدونم …

    ۳ ۰
    1. the director گفت:

      به به..سعید جان عزیز :27:
      والله اون جریث هم خیلی رو مخمه… مخصوصا این که این اسم در انجیل اسم یه فرشته یا شخصی بوده که به خاطر گناهانش (قتل خانواده و فرزندانش)… سقوط میکنه به زمین و برزخ…
      گرچه تو یه مسیج مخفی اسم JACK نام برده میشه…
      در مورد قتل درست میگی… احتمالا قوی بیشتر از یه قتل داریم….. و مطمئنا این قتل ها یه ریشه ماورایی داره.. که میتونه موجودات فضایی باشه
      اون رنگ ها هم نمیدونم…

      ۱ ۰
    2. قربونت برم داداش :۱۵:
      راستی گفته بودی تاریخ دستگاهو تغییر بدی بری تو بازی یه تغییری پیدا میشه ! چیه ؟؟
      حسش نی برم تاریخ دستگاهو عوض کنم :۲۴:

      ۱ ۰
  34. Max tireless گفت:

    عااالی و بسیار لذت بخش

    تشکر

    ۱ ۰
  35. R.M.G.S گفت:

    میخواد از پدرش یا یکی انتقام بگیره به خاطر قتل مادرش!
    :22: :22: :22:

    ۱ ۰
  36. Hanna گفت:

    یک عدد رو جا گذاشتى. ١٠. ده قدم به سمت ساعت، ده قدم به سمت رادیو. کلاً این حرکت بى ریط زیاد اتفاق میافتاد.

    ۱ ۰
  37. aliya گفت:

    مقاله خوب و جالبی بود اما احتمال ها توش زیاد بود،بهتره همیشه قویترین احتمال رو به عنوان سرنخ بگیریم و بریم جلو،اما بدترین موضوع واسه ما اینه که کوجیما گفته پی تی ربطی به بازی اصلی نداره،و این یعنی اینکه اگه این حرف درست باشه تمام استدلال های ما میره قاطی باقالیا :11: :11:

    ۱ ۰
  38. Mr.Fazeli گفت:

    حاج خانوم پیتی رو ببینید اشکتون در میاد:|

    ۰ ۰