توسط RYU در ۱۹ آذر ۱۳۹۳ , ۲۰:۴۸

نقد: The Evil Within

ناشر : Bethesda

سازنده : Tango Gameworks

یک برادر و خواهر بنام تاریکی و ترس از پیدایش انسان ها نقطه ضعف انسان ها شدند ولی انسان ها با آتش، در ابتدا به جنگ تاریکی رفتند سپس به جنگ ترس رفت ولی …

انسان ها برای از بین بردن نقطه ضعفشون تلاش کردند ولی یک کوچه باریک تاریک در دل روشنایی، شهر ها  برای انسان ها چالش برانگیز هستش و تاریکی و ترس با قدرت به ذهن یک انسان نفوذ میکنند تا قربانی خودشان را روانه تیمارستان بکنند. در نقد The Evil Within | میکامیِ درون با ما باشید.

Fall to climb:

داستان با ورود به مکانی نا شناخته آغاز میشود مکانی که برای افسران و کارآگاهان پلیس هم ناشناخته است، بوی بدی همه جا رو فرا گرفته بوی تعفن و بوی گندیده شدن اجساد، همه چیز در حال مرگ و نابودی و ویرانی هستش یعنی قدرت ترس تا این حد پیشرفت کرده است، کارآگاه سباستین با همکارش جوزف و جولی مبهوت در میان اجساد هستند، یک نگاه به ترس برای درک قدرتش کافی هست منتهی فرصت جبرانی برای قربانی وجود ندارد و سقوط آغاز میشود برای زنده ماندن باید صعود کرد .

Origin:

در بخش گیم پلی ساخته جدید میکامی و تیمش یک کار ریشه ای و کلاسیک و بااصالت هستش، میکامی خوشبختانه روح طرفدارانش را خوب میشناسد و می داند که چه چیزی میخواهند. از او و تیمش برای ساخت یک بازی بقا گیم پلی روی مخفی کاری و تله گذاری بنا شده است برای هر دو جناح اما جناح ضعیف تر شما هستید که باید با یک رخ و یک فیل و ۳ تا سرباز جلوی سونامی ویرانگر تاریکی و ترس ایستادگی کنید.

نقد The Evil Within | میکامیِ درون

tew1

سونامی که وزیر زیاد دارد و رخ و فیل و اسب و سرباز هم بسیار زیاد دارد پس هر قدم باید با تفکر برداشته شود وگرنه چیزی جز مرگ نصیب کارآگاه قصه نمیشود. مخفی کاری سخته مخصوصا اینکه ابزار خاصی برای این کار ندارید و دست کارآگاه بشدت بسته هستش، یک چاقو و یک زوبین چند منظوره و یک اسنایپربا تعداد کمی گلوله در اختیار دارید برای پیشروی که هر کدام نه همون ابتدا که در مراحل بالاتر بدست می آورید پس شرایط هم سخت تر میشود .

بدون ابزار خاصی وارد دنیای بی رحمی میشوید، تعداد سلاح ها کم هستش ولی همین تعداد کم به خوبی کار شده اند و احساس کمبود نمیکنید، سیستم ارتقا کارآمد هستش و برای ارتقا باید تلاش کنید و ژلی سبز رنگ پیدا کنید، سیستم ارتقا بی ارزش نمیشه چون همه چیز گران هستش و برای ارتقا کامل راه درازی در پیش دارید.

گلوله نایاب و نیمه پر بودن خشاب سلاح ها و کمبود حمل گلوله خودش به تنهایی عامل استرس هستش، به این ها استرس کمبود  بسته سلامتی را هم اضافه کنید دوربین موقعه تیراندازی خیلی ها شاید ایراد بگیرند و حتی لبه های مشکی تصویر ولی میکامی به عمد این کار کرده فقط بخاطر کم کردن وسعت دید گیمر تا بازی حس اصالت و ریشه ای داشته باشد.

tew2

هوش مصنوعی در درجات سختی مختلف بسیار متغیر هستش هرچی سخت تر بشود هوش مصنوعی دشمنان هم ارتقا پیدا میکنه و بسیار باهوش تر و زیرک تر میشوند، هوش مصنوعی  همراه در حد نخود هرچه ببافید پنبه میکنند جوزف بشدت افتضاح هستش. چالش جوزف از کل چالش های بازی سخت تر هستش مشخص نیست یار خودی هستش یا همکار دشمنان، خنثی کردن تله ها پاداش دارد پاداشی ارزشمند ولی از آنطرف اگر اشتباه کنید بسیار گزاف و گران بها تمام میشود.

درجات سختی واقعی هستند و بدانید که برای بقا در این درجات سختی کار دشواری دارید، تعقیب و گریز لذت خودش داره و موقع گریز باید مراقب تله ها باشید تله های که باعث گیر افتادن و مرگ کارآگاه میشوند بارها میمیرید بدون توقف اصلا ناراحت نباشید. چک پوینت ها خوب نقاطی انتخاب شده اند به بازی ضربه ای نمیزنند بارها میمیرید ولی از جای درستی شما دوباره ظاهر میشوید و بازی را ادامه میدهید.

هیچ راهنمایی وجود ندارد خودتان باید راه را کشف کنید که باز اصالت و ریشه را نمایش میدهد، معما هم در بازی وجود دارد فقط کمی دقت کافیه تا راحت آنها را حل کنید. منوی انتخاب سلاح هم در نوع خود جالبه؛ زمان آهسته میشود و درون درگیری ها چند ثانیه وقت برای ساخت و ساز و انتخاب سلاح مورد نظر دارید.

Sun flowers:

بخش گرافیک طبق وعده ۳۰ فریم قفل شده است و این مورد بخاطر انجین بازی هستش، که دیر لود شدن بافت ها را جبران بکند و در این زمینه بسیار هم موفق بوده است. محیط ها متنوع هستند و هرگز تکراری نمیشوند و بازی بشدت سینماتیک است، کیفیت بافت ها خوب هست ولی باور پذیر نیست ولی افکت ها مثل ذرات و آتش و نور جذابیت خودش را دارد.

tew3

کیفیت چهره متوسط هستش و چیز خاصی نیست و کار نکردن روی این بخش از طرف تیم سازنده به خوبی نمایش میدهد چون این انجین حداقل ثابت کرده که به تصویر کشیدن چهره بشدت قدرتمند است. ویران شدن شهر جلوی چشمان گیمر با حالت سینماتیک بشدت زیباست و چشم نواز. دورنمای بازی جذاب است ولی از نزدیک متوسط و مثال از دور دل میبره و از نزدیک … برای این بازی کاملا به کار میرود .

فیزیک برخورد گلوله به گوشت و استخوان هم یک برخورد کلاسیک است و همان چیزی است که واقعا باید باشد، نوع طراحی مراحل با اتمسفر بازی هماهنگ است حتی محیط های روشن هم کمی دلهره آور است.

Welcome to the Beacon mental hospital:

داستان بازی هر چقدر هم که خوب باشد اما اگر شخصیت پردازی خاصی نداشته باشد بازی را ماندگار نمیکند. ضعف داستانی نچسب بودن شخصیت های اصلی است؛ نه کارآگاه و نه همراهان و نه روویک هیچ کدام نمی توانند نفوذی در قلب گیمر پیدا کنند، شاید مرموز بودن تاتیانا و شخصیتش از همه کارکتر های درون بازی بهتر بود.

tew4

فایل های صوتی و نامه ای هم گوشه کنار مراحل یافت میشود، داستان چندان چیز خاصی ندارد یعنی برای بار دوم که بازی آغاز کنید کات های سینمایی می خواهید زود رد کنید و برید سر اصل مطلب یعنی گیم پلی. بازی در مبحث داستان و روایت یک عنوان عادی است شاید هم کلیشه ای بهترین کلام باشد.

Deja Vu:

بخش موزیک این اثر یکی از بهترین هاست گوش نواز و همراه با اتمسفر بازی پیش میرود و اوجش را در چپتر های پایانی میشود شنید. صدا گذاری محیط و خس خس کردن دشمنان خوب کار شده است ولی نه آن گونه که توقع میرفت. دوبلور ها هم نفری یک کیلو یخ میل کرده اند سرد و بی روح شاید روویک بهترین صدا رو داشت اما بقیه اصلا وجود نداشتند و غیر قابل باور.

Don’t be a hero:

اما کارگردانی بازی بسیار ضعیف است، بازی دارای ۳ بخش است:

چپتر ۱ تا  ۵ – چپتر ۶ تا ۸ – چپتر ۹ تا ۱۵

بخش اول تعریف داستان و بخش دوم برای چی نبودش فرقی نداشت با بودنش و بخش سوم موتور میکامی تازه روشن میشود. دشمنان از یک کیلومتری به راحتی اسنایپتان میکنند مانند یک سرباز ویژه و از نزدیک خیلی راحت مورد اصابت گلوله قرار میگیرید ولی جوزف حتی نمی تواند به عنوان یک پلیس از خودش دفاع کند. خط سلامتی شما زیر خط فقر هستش ولی جوزف نمی تواند شما را احیا بکند اما شما باید همیشه حواستان به جوزف باشه تا ایشان خراشی بر ندارند در غیر اینصورت در حال نیمه جان هم باشید باید او را احیا کنید.

ولی بازی ارزشمند هستش و در جای جای بازی اصالت و ریشه و امضا کارگردان اثر دیده میشود. اولین برخورد و ماشین تحریر ها و اتاق سیو و چندین مورد دیگر ارزش تکرار دارد، چندین برابر بازی های دیگر ولی وقتی به آثار قبلی میکامی مینگریم و مقایسه میکنیم به این نتیجه میرسیم که اسم شخص کافی نیست بلکه کار تیمی باعث میشود یک اثر شاهکار شود و ماندگار تر و کامل تر.

نکات مثبت:

  • گیم پلی اصیل
  • موسیقی و اتمسفر خوب و سینماتیک
  • عدم راهنمایی در پیش برد مراحل

نکات منفی:

  • شخصیت پردازی ضعیف
  • بی روح بودن و طراحی ضعیف چهره ها
  • شخصیت همراه بدرد نخور

نویسنده: سعید میرابی

نکات مثبت
نکات منفی
شاهکار
دیدگاه
۶۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

62 Replies to “نقد The Evil Within | میکامیِ درون”

  1. KNIGHT ARTORIAS گفت:

    تشکر اقا سعید
    البت یه بار دیگ این بازی رو سایت نقد شده بود!
    ولی بازم تشکر نقدت خیلی زیبا بود

    ۴ ۰
  2. Very Big Daddy گفت:

    و باز هم سعیدخان میرابی و استیل نقد مخصوصش!تشکر سعیدحان! :۱۵: :۱۵:

    ۱ ۱
  3. بازی خوبیه درکل تجربه یک اویل ناب مثل قدیم بود تا حدی

    ممنون از نویسنده

    ۲ ۰
  4. عجب نقدی ……واقعا نکات قوت و ضعف بازی به شدت نمایان شدن :۱۵:
    با تشکر :*:

    ۳ ۰
  5. darkdn49 گفت:

    ممنون از نقد
    ولی فکر کنم نقد بازی نوشته شده بود! :۲۴: البته نویسنده زحمت کشیده ولی این نوشتن نقد دوباره یه بازی یه خورده تو ذوق میزنه :۲۴:

    ۲ ۰
  6. The End Of Ps گفت:

    مرسی برادر سعید :۱۵: چقدر خوبه نقد میرابی رو خوندن چون من خیلی خیلی زیاد قبولش دارم :۲۴: بازی هم بازی کردم و لذت هم بردم و لذت نقد ۲چندان شد . مرسی

    ۲ ۰
    1. RYU گفت:

      ممنون علی جان
      نظرت برام با ارزشه
      چون یاد خودم تو دوران جوانی افتادم که بعد از تجربه بازی نقدی می خواندم
      حال میداد تو ذهنم تفکرم همین بود
      تجربه بازی و خواندن نقد حال خودش داره :۲۴:

      ۰ ۰
    2. The End Of Ps گفت:

      قربانت استاد :۲۴:

      ۰ ۰
  7. Pandora7 گفت:

    نقد خوبی نبود در کل :۲۵: ولی به هر حال نمره نزدیک اون نمره ای که من به بازی می دم . توجه کردین حاجی جدیدا چقدر منفی گرا شده

    ۱۰ ۰
    1. The End Of Ps گفت:

      دقیق هستند :۲۴:

      ۲ ۰
    2. پارسا گفت:

      حاجی منفی گرا بودن :۲۴: جدیدا مثبت گرا شدن :۲۴:

      ۱ ۰
    3. Mondo گفت:

      خودت منفی گرا هستی
      بقیه رو منفی میبینی
      من واقع بین هستم

      ۱ ۰
  8. MetallicA گفت:

    ممنون سعد خان.

    ۱ ۰
  9. Max tireless گفت:

    چپتر ۹ به بعد واقعا ضعیف بود

    ۲ ۷
    1. برعکس گفتی :11:

      ۰ ۰
  10. bijan joker گفت:

    به به… باز هم یک نقد و نوشته‌ی ناب که مشخصه با عشق نوشته شده و کاملا دِلی کار شده و راحت به دِل میشینه. با اینکه اعصاب تجربه‌ی این مدل بازیها رو ندارم ولی بعد از خوندن این نقد دوست داشتنی باز هم پیچ‌هام برای تجربه‌ی این اثر (که همین الانه در نظرسنجی سایت هم بهش رای دادم!) شُل شد…
    باز هم ممنون از سعید عزیز و گرامی که بعد از مدتها شاهد نقدی خواندنی ازشون بودیم، با سپاس…

    _______________________________________
    ( The HOBBIT: The Battle of the Five Armies )

    ۲ ۰
    1. Mondo گفت:

      بردیا تا الان بازی نکردی واقعاً
      برو بترس از دنیای گیم که عذابش
      بی رحمانه است و پاداشش جاودانه :۲۴:

      ۴ ۱
    2. حاج سعید من که بازی نکردم هنوز چیکار کنم؟ :))

      ۲ ۰
    3. RYU گفت:

      محمد رضا محاله
      دروغ میگی مثل …………….. :11:
      واقعا بازی نکردی

      ۱ ۱
  11. gow4 گفت:

    عدم راهنمایی در پیش برد مراحل از این نکته ی منفی خیلی خوشم اوم خیلی عاشقشم :-) :۱۵: :۱۵:

    ۱ ۰
  12. gow4 گفت:

    ممنون نقد عالی بود خیلی حال کردم ;)

    ۱ ۰
  13. gow4 گفت:

    ببخشید نکته ی مثبت

    ۱ ۰
    1. Mondo گفت:

      یعنی واقعاً بازی نکردی
      برو بترس :17:

      ۲ ۰
  14. ps3 with ps4 گفت:

    تشکر فراوان از پیر گیمرها سعید خان میرابی

    خیلی حال کردم با لحن نقدت
    ولی کاشکی به بازی بیشتر نمره میدادی ۸.۵ رو باید میگرفت

    در ضمن من با کمبود سلاح تا وقتی که زوبین رو نگرفتیم موافقم بعد از اون دیگه با وجود زوبین اصلا تیر نیاز نیست میشه راحت ساخت و کمبود حس نکرد

    ۱ ۰
    1. ps3 with ps4 گفت:

      منظور از کمبود سلاح همون کمبود تیر بود که اشتب نوشتم

      ۱ ۰
    2. Mondo گفت:

      درست رضا جان
      ولی کمبود گلوله برای من که مشکلی نبوده
      یا کمبود سرنگ سلامتی یا پکش
      من خودم راضی بودم از این موارد
      زوبین انتهاش مخصوصا
      هارپونش تا انتها اپگرید میکنی :11:

      ۲ ۰
  15. I AM ALONE گفت:

    تشکر از آقا سعید
    داستان به کنار
    نوع طراحی مراحل و روندی که توی اونها طی می کردیم بی نهایت دل نشین بود
    نشون میده میکامی کار خودش رو به نحو احسن انجام داده بود و ضعف بازی ضعف تیم نویسنده بوده
    میکامی نویسنده نیست. طراح گیم پلی و کارگردانه
    و از یه داستان واقعا معمولی روند کاملا قابل قبول کشیده بیرون. شخصیت ها توی ذهن نمی مونن
    ولی مراحل چرا! تک تک سکانس های داخل تیمارستان
    داخل دهکده و مراحل عظیم تر همه در ذهن ماندگار هستن
    باس فایت ها هم همه خیلی خوب بودن
    در کل باز هم میگم ضعف های بازی توی قسمت هایی هست که حوضه فعالیت میکامی نبوده و میکامی توی هر قسمتی بوده گل کاشته
    اشتباه ما این بود که از میکامی انتظاری مثل کوجیما داشتیم. کوجیما فوق العاده وسواسی هست و توی همه ی زمینه ها دخالت می کنه و تا خودش راضی نشه ول کن نیست.
    رزیدنت ۴ که در همه ی زمینه ها سرآمد بود به خاطر این بود که تیم اون زمان میکامی پر از استعداد های مختلف بود. استعداد هایی که بعد از اون هر کدوم یه استدیو زدن!

    ۴ ۰
    1. Project Siren گفت:

      من از بین باس فایت ها، فقط از باس فایت پایانی ناراضی بودم … :۱۴:
      مبارزه خاصی نداشت، چالش هم نداشت!
      باس فایت پایانیِ Godhand ساخته خود میکامی رو یادآور بشیم بد نیست!
      عجب چیزی بود اون! مقایسه کنیم … :22:

      ۲ ۰
    2. Mondo گفت:

      منم تو متن نوشتم
      بازی شاهکار اثر یک تیمه نه یک فرد :11:
      در ضمن نه جولی می تواند جیل بشود
      نه سباستین می تواند لیون شود

      ۱ ۰
    3. ps3 with ps4 گفت:

      سجاد اتفاقا داستان اصلا معمولی نبوده و بسیار زیبا و با عمق و دلنشین بوده طوری که میشه ساعت ها در موردش بررسی کرد
      متاسفانه هم هیچ جا ندیدم فنهای اصلی بتونن کامل داستان رو بیان کنن هنوز برای من سواله که پرستار به یکباره چی شد و نقش زن داستان که از همه مرموز تر بود چی بود و اصلا ما رو کی به این دنیا اورد این ها ذهن من رو درگیر کردن و این نشون میده که چقدر داستان غنی بوده

      کلا میکامی رو هم از نظر بازیسازی از کوجیما برتر میدونستم که با این بازیش راحت بهم ثابت کرد مرد اول ژاپنی ها تو بازیسازی میکامی هست نه کوجیما (با احترام به فنهاش )

      ۲ ۱
    4. The End Of Ps گفت:

      دقیقا ، بقیه باس ها فوق العاده بود ولی باس آخر انتظار بالایی داشتم

      ۲ ۰
    5. ps3 with ps4 گفت:

      نمیدونم چرا پستم پاک شد یا من باز توهم زدم :D

      من با باس فایت اخر مشکل نداشتم برخلاف رضا و علی جان دلیلش هم این بود که میکامی خواست اخر بازی یه خسته نباشید به گیمرها بگه و به شخصیت بازی و گیمر یه حس قدرت بده بعد از مبارزه با ۲ تا کله صندوقی و اون همه جک و جونور این چپتر یک اب خنک برای گیمر بود که راحت باش عزیزم :D

      ۰ ۰
    6. I AM ALONE گفت:

      باس فایت آخر بیشتر اون ۲ تا کله صندوقی ها بودن تا خود وریک!

      ۱ ۰
  16. پارسا گفت:

    با تشکر فراوان از برادر میرابی :۱۵:
    نقد عالی بود
    خوده بازیم قبلا همینجا کلی دربارش گفتم حال ندارم دیگه بگم :lol: :24:

    ۱ ۰
  17. old gamer گفت:

    گرافیک: ۵
    گیم پلی:۶/۵
    موسیقی:۹
    داستان:۸/۵
    تنها نکته ی مثبت این بازی فقط داستان و موسیقیشه همین و بس گیم پلی و گرافیک اصلا جای بحث نداره تا صبح هم بخواید راجبش بحس کنید همینه قبول کنید تو این ۲تا مورد حرفی واسه گفتن نداره.

    ۱ ۴
  18. daaanteee گفت:

    با سپاس از جناب میرابی
    :*: :*: :*:
    بجز نوار سیاه بالا و پائین بازی که بشدت رو مخم بود از باقی چیزاش بسی لذت فراوان بردم
    :۱۵: :۱۵: :۱۵:

    ۱ ۱
  19. Lennox گفت:

    در کل نقد بدی نیست، نسبت به عزیزان دیگه سایت که به نظر من بیش از حد به بازی لطف دارن خیلی بهتره.
    در مورد بخش داستانی باید بگم که در مورد شخصیت پردازی های نچسب و بد بازی با شما موافقم ولی داستان پردازی بازی مشکل مهم دیگه بازی. بیان داستان گنگ، نافرم و بدساخته که کادربندی مناسبی ندارد.
    در مورد بخش گیم پلی بازی با اینکه امضای میکامی رو میشه دید موافقم توی بخش گیم پلی بازی نکاتی رو میشه دید که نشون میده میکامی بازی رو ساخته ولی خروجی اصلی بازی برجسته از کار در نیومده.
    وجود Letterbox ها فکر اشتباهیه، تنها دست آوردی که این نوار ها دارن احساس ناراحتی و آزار گیمره که همراه شده با حرکات بد دوربین و تجربه بصری بازی رو پایین آورده.
    با تشکر از جناب میرابی

    ۲ ۱
    1. RYU گفت:

      ما گیمران در گذشته یک محدودیت دید در این سبک داشتیم
      امروزه با دوربین پشت شانه اون محدودیت از بین رفت
      اما میکامی با ترکیب دو حالت دید برای گیمر محدود کرد
      بنظرم کار شایسته ای بود
      لبه سیاه و زوم بیش از حد موقعه نشانه گیری یک محدودیت زاویه دیدی را برای گیمر ایجاد میکرد
      که خودش همیشه باعث استرس میشه و نحوه تیراندازی در گیم پلی دچار تغییرات فراوان میکند
      صد در صد برای من قدیمی مثبت ترین نکته بازی همین دیدش بوده
      اصلا نوستالژی از تو قبر کند آورد بیرون
      —————————————————-
      خروجی اصلی بخاطر تم ضعیف داستان و شخصیت پردازی کارکتر ها هستش
      اگر جولی می توانست به نزدیکی جیل برسد
      یا سباستین نزدیک به لیون میشد شاید خروجی دلچسب تر میشد
      ولی به صرف اگر گیم پلی فقط بررسی کنیم واقعا بازی درستی هستش
      انصافا این بخشش لذت بخش هست حتی با نواقصش

      ۳ ۱
    2. Lennox گفت:

      Resident 4 یک زاویه دید جدید رو معرفی کرد. ما توی این سری محدودیت دید نداشتیم. زاویه دوربین فرق میکرد. این حاشیه های به اون قطوری داره گیمر رو آزار میده. اصلاً دوربین بازی حس مناسبی نداره. داره به انتقال اتمسفر صدمه میزنه.

      ۱ ۱
    3. RYU گفت:

      من منظورم قبل از نسخه چهار هستش
      توی سه نسخه اول رزیدنت اویل
      جیل و کریس و لیون و کلیر از یک دوربین ثابت مورد نظاره بودند دوربینی ثابت
      ما کارکتر ها را از طریق این دوربین های ثابت هدایت میکردیم
      این ثابت بودن برای گیمر ایجاد دردسر میکرد دردسری که امروز در عنوان اویل ویتین قابل لمس هستش
      زاویه دید محدود تر و دردسر بیشتر
      این روز ها چون عادت کردیم بازی ها FOV وسیع و بالا داشته باشند
      کمی دوربین بنظر آزار دهنده میرسد ولی بعد از اتمام بازی مانند اجدادش
      گیمر به سطح و لولی ارتقا پیدا میکند که براش مثل گذشته همه چیز قابل پیش بینی هستش
      تک تک لحظه ها را حفظ میکند در حافظه بلند مدت از این در یکی میاد از اون در یکی دیگه و از اون پشت یکی
      چیدمان سلاح ها در ذهن گیمر نقش میبند و چگونه با چیدمان و در دست گرفتن سلاح برای هر شرایط
      حفظیاتش را بصورت یک ازمون پس بدهد

      ۳ ۰
    4. Lennox گفت:

      قبل ۴ که دوربین یک چیز دیگه بود. اون موقع مناسب با زمان خودش بود، آزار دهنده نبود گیم پلی با همون مقداد دیدی که داشتیم هماهنگ شده بود. حالا شما بدت نمیاد خوبه ولی این حاشیه ها برای من بلکل آزار دهنده و خسته کننده بود کلاً تجربم قبل و بعد پچ بازی زمین تا آسمون فرق می کرد.

      ۱ ۱
    5. RYU گفت:

      در واقعه باید بگم
      ایده محدودیت دوربین نسخه های کلاسیک رزیدنت اویل با دوربین جدید سری رزیدنت اویل ترکیب شده بود
      محصول نهایی دوربین و لبه های سیاه و محدود کردن دید گیمر بود
      البته این به مذاق بعضی از دوستان مثل شما خوش نمی آمد ولی من و بعضی از دوستان دیگر
      را راضی کرده است

      ۲ ۰
  20. درود بر شما
    نقد بسیار خوبی بود زنده باشی
    این بازی متاسفانه مشکلاتی داشت (که همه هم از مشکلاتش خبر دارند)
    اما نمره من ۸/۱۰

    ۱ ۰
    1. gow4 گفت:

      مشکلاتش انچنان نبود که مارو از انجام بازی دلسرد کنه گیم بلی بازی بافتها ترس تاریکی نبودن راهنمای عددی در بازی بسیار خوب بود نمره ی من به این بازی ۹ :-) :-)

      ۱ ۰
    2. آره، اما تو داستان هم مشکل داشت (نا مفهوم نبود! اما چالشی نداشت… که از میکامی بعید بود)
      گیم پلیش هم عالی بود اما هنگام شلیک خیلی زوم میشد! یه مشکلاتی هم تو این بخش داره
      گرافیک هنریش عالی بود، اما فنیش متوسط
      انیمیشن های بازی متوسط بود

      ۰ ۰
  21. BEHROOZ SHAHIDI گفت:

    داداش نقدت عالی بود.البته اگه مشکل داستان بازی رو هم اضافه میکردی نمرش یه چیز دور و بر ۷/۵ می شد. که بازم خوبه ….بعضی از دوستان نمیدونم چرا زیاد به این بازی لطف دارن….. :۲۱:

    ۱ ۰
    1. gow4 گفت:

      چون حقشه حقه شینجیه عزیزم عشقم بهروز جونم :۲۴:

      ۰ ۰
    2. BEHROOZ SHAHIDI گفت:

      باو میدونم حقشه .ولی همین هفت و خورده ای رو هم بخاطر استاد شینجی میگیره دیگه…..دروغ چرا من خودم اخراش اعصابم خورد شده بود از نحوه روایت داستان و جابجا شدن یکباره از مکانی به مکان دیگر…… :۲۱:

      ۰ ۰
  22. Dante61 گفت:

    ۷.۹ که عالی نمیشه! میشه خوب

    ۰ ۰
  23. Yamato گفت:

    باز هم یه نقد عالی به سبک میرابی :۱۵:
    با همه ی نمرات تقریبا موافقم بجز موسیقی، انصافا موسیقی بازی چیزی از شاهکار کم نداشت بخصوص در مبارزات با باسفایت ها و مخصوصا چپتر ۷ و فرار از دست The Kipper برای بستن لوله ها، واقعا ترس به سبک میکامی رو توی این چپتر و چپتر ۱۴ تجربه کردم :!: :۱۵: :۱۵:
    نمره ی من به بازی ۸ هست …

    ۱ ۰
    1. Mondo گفت:

      مشکل اینجاست
      تو بخش موسیقی باید صداگذاری و دوبله را هم در نظر بگیری یعنی مجموع میشه بخش صداگذاری
      که موسیقی خوب ولی دوبله ها افتضاح

      ۰ ۰
  24. ABI RAZOR گفت:

    مگر میشود
    نقد میرابی را خواند
    و لذت نبرد
    ممنون سعید خان :۱۵:
    عالی نقد کردین
    متاسفانه تجربش نکردم
    نظری ندارم :11:

    ۰ ۰
  25. CH گفت:

    نمره ی منتقد تو این نقد یکمی نسبت به نقد قبلی عادلانه تر بود .

    ۰ ۰
  26. devillate گفت:

    ممنون از نقد خوب و زیبا با ریزه کاری های کار آمد

    ۰ ۰
  27. the director گفت:

    چقدر من میرابی و نقداشو دوست دارم :۲۴:
    واقعا سبک خاصی داری سعید خان…
    نمره هم به شدت عادلانه بود
    تمام نکات رو گفتی…. و باید باز هم آفرین گفت به استاد که تفکرات خودشو (هر چند نه کامل) به بازی تزریق کرد و باز هم سبک ترس رو به میادین برگردوند

    ۰ ۰
  28. RYU گفت:

    من همینجا از رضا عزیز ( پروژه سایرن ) خودمان تشکر ویژه میکنم
    که ویرایش و گذاشتن نقد تقبل کرده اند
    با سپاس

    ۱ ۰
    1. Project Siren گفت:

      سپاس :۱۴:

      ۰ ۰
  29. x-pc-gamer گفت:

    مرسی از نقد خوبتون ;)

    بازی بسیار خوبی بود . طراحی هنری خیلی خوبی داشت ، گیم پلی عالی و طراحی مراحل بسیار خوبی داشت . کلا استاد کابوس ها کارشو خوب بلده :-)
    اما بازی بدون مشکل هم نبود و همون طور که همتون میدونید شخصیت پردازی بسیار خوبی نداشت .

    ۰ ۰
  30. محمد علی گفت:

    به به درود خسته نباشی سعید جان لذت بردم از این کارا بکن زیاد :ps:

    ۰ ۰
  31. rasool گفت:

    در مجموع بازی خوش ساختیه،ولی ای کاش در تولیدش تامل بیشتری میشد،چون پتانسیلش رو داشت که بهتر از این بشه :ps:

    ۱ ۰
  32. احمدی گفت:

    لطفا یکی داستان کامل بازی رو به من بگه چون دارم دیوونه میشم
    ۱- کیدمن و جوزپ اخرش چی شدن ? :۲۱:
    ۲- لیزلی اصن چیکاره بود ? :۲۱:
    ۳- اخرش که اومدی از تیمارستان بیرون لیزلی رو دیدیم اون یعنی چی ? :20: :20:

    ۰ ۰
  33. نقد عالی و دقیق بود مرسی
    به نظر من طراحی فضا تو انتقال حس ترس خوب کار کرد
    موسیقی هم بی تاثیر نبود
    اما طراحی هنری بیشتر به چشم میومد

    ۰ ۰