دیوید کیج: ما در حال کار برروی چیزی هیجان انگیز هستیم

توسط میلاد جهاندار در ۷ آذر ۱۳۹۳ , ۱۲:۰۲

ما در حال حاضر می دانیم که استودیو موفق Quantic Dream برروی یک بازی انحصاری PS4 مشغول به کار است اما متاسفانه اطلاعاتی درباره آن نداریم. حال به تازگی آقای دیوید کیج موسس استودیو و کارگردان بازی طی مصاحبه اش با وبلاگ Obsession blog بیان کرد:

ما در حال حاضر برروی یک چیز شگفت انگیزی مشغول کار هستیم اما نمی توانم بیشتر درباره آن بگویم. ما سعی می کنیم چیزهای مختلفی ایجاد کنیم که راه بازیهای قبلی را ادامه ندهد اما همون شور و حال را داشته باشد.

رویداد پلی استیشن چند روز دیگر برگزار می شود و استودیو Quantic Dream هیچ صحبتی از حضورش در این رویداد نکرده است. امکان دارد این استودیو در E3 2015 به معرفی بازی خود بپردازد و هیچ چیز فعلا مشخص نیست. تنها باید منتظر اعلام بازی از سوی Quantic Dream بود.

دیدگاه
۹۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

94 Replies to “دیوید کیج: ما در حال کار برروی چیزی هیجان انگیز هستیم”

  1. ahmad گفت:

    beyond: two souls که فوق العاده بود … حتما بازی جدیدم بازی خوبی میشه ….

    ۸ ۳
    1. ReHe73 گفت:

      کجاش فوق العاده بود ، دوتا داستان زده بود که به هم هیچ ربطی ندارند ، و گفت کسی نمیتونه این بازی رو درک کنه ، بازیی که کسی نتونه درک کنه بدرد خودش میخوره

      ۸ ۵۶
    2. Nima گفت:

      باز فکت فرستادی؟؟ :۲۳:

      ” دوتا داستان زده بود که به هم هیچ ربطی ندارند ” :11:
      ” گفت کسی نمیتونه این بازی رو درک کنه ، بازیی که کسی نتونه درک کنه بدرد خودش میخوره: :11:
      البته کسی ازت انتظار درکم نداره. :۱۸: فکر کنم نهایت تواناییت برای درک پیچیدگی داستان، داستانپردازی پیچیده و چندلایه سری COD هست! :lol:

      اینقدر این کامنت استثنایی بود که حتی حاضر نیستم رو – کلیک کنم ! :lol:

      ۱۶ ۴
    3. پارسا گفت:

      :lol: :lol: داداش شما چیزی از بازی سر در نمیاری چرا اثر استادو میبری زیر سوال؟ خخدا وکیلی خودت بازی کردی؟ دوتا داستانو تل زده بهم؟ :lol: خدا رحم کنه

      ۱۱ ۲
    4. ReHe73 گفت:

      همین منتقدین که میگم The last of Us بهترین بازی هست و متاش میشه ۹۵ و بعد شما روش مینازید ، گفتن فیلم نگاه کردن بهتر از این بازی هست ،
      من بازی سر در نمیارم ، بگو این منتقدین هم بازی سر در میارن ، و فقط فن های سونی بازی سر در میارن ،
      توی اونجا که این منتقدین یه نمره میدن پای اینها هستید ولی برای این بازی پای منتقدین نیستین

      ۸ ۲۹
    5. باز این نظر داد…………..
      مردک beyond: two souls داستانش بد بود…….عجب…..
      کسی ارپی جی داره من انو منفجر کنم!!!!

      ۱۳ ۰
    6. ReHe73 گفت:

      داستانش عالی بود ولی داستان خالی بدرد چی میخوره بری فیلم نگاه کنی بهتر نیست؟

      ۵ ۱۹
    7. Ali-killer 22 گفت:

      ReHe73 @
      چرا چرت و پرت بلغور میکنی ؟
      کلا اگه نوب نباشی میدونی که سبک بازی های دیوید کیج همینطوریه و تمام تمرکزش روی داستانه نه گیمپلی.
      پس اینقدر وقت خودتون رو با چرت و پرت هدر ندید :11:

      ۱۰ ۴
    8. Peter Quill گفت:

      شماها بلد نیستین جواب هم بدین ،باید بهش بگین برو فیلم لاکپشت های نینجاتو ببین تو چه رو به دیوید کیچ :D :D :D :D :D :D

      ۶ ۱
    9. zzzZED گفت:

      خو وزغ تو درکشو نداری :۲۳:
      تو کلا سمت این بازی ها نرو برو کود بازی کن داستانش برای تو بهتره :۲۳:
      کسی گرنید لانچر منو ندیده :۲۴: میخوام از خجالت این قور قوری دربیام :۲۴:

      ۸ ۱
    10. غورباغه@
      حالت خوبه؟
      دوستان جفت اکانت غورباقه و کلانتر مال خودشه !
      خودش میاد خودش رو ترول میکنه :۲۳:

      ۵ ۰
    11. امیر گفت:

      لاکپشت بیا برو تو …
      :11:
      شما شعورت به این بازی قد نمیده چرا چرت پرت میگی ؟ :۲۳: :۲۳: :۲۳:

      ۲ ۱
    12. Very Big Daddy گفت:

      دقیقا خودشه!چون کلانتر هم اون موقع اومده بود گفته متی!

      ۶ ۰
    13. KNIGHT ARTORIAS گفت:

      نمیدونم چرا هر وقت این لاکپشت بیچاره رو میبینم یاد دیسلایک میفتم :lol:

      ۷ ۰
    14. AmirhosseinA گفت:

      دوستان من نمیخوام طرف خاصی رو بگیرم. اما واقعا Beyond بازی چندان خوبی نبود. فوقش بشه گفت قابل قبول بود. داستان شاخه به شاخه میشد و تکلیفش با خودش مشخص نبود. (که اتفاقا بحثش خییییلی مفصله!) گیم پلی هم انصافا چیز خاصی نداشت… (به جز بعضی فصول سینمایی هیجان انگیز مثل فرارها) البته گرافیک، موسیقی و حضور ویلم دفو و الن پیج تونست بازی رو نجات بده تا حدودی! وگرنه بازی به نیمه که رسید شخصا دلم میخواست زودتر تموم شه برم سراغ کار و زندگیم! :|
      مقایسه کنید با بازی قبلی دیوید کیج، Heavy Rain. داستان منسجم و گیم پلی هر چند جمع و جور و کم، ولی یکپارچه و جذاب. همینطور موسیقی عالی و فضاسازی بی نظیر.
      به نظرم عقلانی تر و منصفانه تره که جای استفاده از یه سری الفاظ جلوی هم و طرفداری بدون دلیل از بازی های انحصاری یه کنسول، بیشتر از نظر فنی بحث کنید با هم… :pc: :xbox: :ps: :n: :۱۵:

      ۴ ۱
    15. Very Big Daddy گفت:

      کاملا با نظر شما موافقم.بیاند یه قدم رو به عقب بزرگ نسبت به کارهای دیگه ی کیج بود!

      ۴ ۳
    16. PSYCHO MANTIS گفت:

      آهان…
      پس بشینیمو ببینیم این دوختناتونو…هان؟
      با یه کلمه از حرفات موافق نیستم.
      اصلا رو به عقب نبود هیچ…بلکه بنظرم یه تحول جدید در روایت داستان بود.

      ۳ ۳
    17. AmirhosseinA گفت:

      @PSYCHO MANTIS:
      دوست عزیز نظر هر کس محترمه. بنده نگفتم بشینید و ببینید! گفتم بامنطق و فنی بحث کنید. بهترین ویژگی سایت اول دنیای بازی این بود که اکثر کاربراش فنی بحث میکردن، صرفا کل نمینداختن با هم! اینکه یکی بگه بازی خوبیه اون یکی بگه بازی بدیه که کارو به جایی نمیرسونه. باید دلیل بیاریم واسه حرفامون…
      من گفتم داستانش رو دوست نداشتم چون منسجم نیست. مفصل اگه بخوام بگم:
      یه لحظه جنگ و نسل‌کشیه، یه لحظه خیانت دولت و توطئه و این حرفا، یه لحظه نجات زمین و مقابله با کره جنوبی، دانشمندای دیوانه، موجودات بیگانه، افسانه‌ی سرخپوستی، یهو وسطاش رمانتیک، بچگی غم‌انگیز (واسه نزدیک شدن به شخصیت جودی)، زندگی خیابونی.
      و همه اینا با فلش‌بک‌ و فلش‌فورواردهای پشت سر هم و زیاد.
      به نظرم آش شله قلم کاری شده که آشپزش دلش نیومده از هر چی دستشه یه مشت نریزه توش!
      این بازی چه تحولی تو روایت داستان داره که Heavy Rain نداشت؟!

      ۳ ۰
    18. محمد علی گفت:

      ReHe73 هی چرت پرت بگو همش… اخرشم بگو نه داستان خوب بود فقط پیچیدگی نداشت پس چرا می گی ربط نداشت بد بود نمی دونم افتضاح بود …….چرا نسنجیده حرفی می زنی که توش بمونی .حرفی بزن که ارزش داشته با شه جای بحث توام با امید باشه توهین نباشه این طرز بیان شما دوست عزیز همانند بچه ایی است که تازه حرف زدنو یاد گرفته وفقط میخواد یه چیزی بپرونه دوست عزیز انتقاد پذیر باش :۱۵: :۱۵: :۱۵:

      ۱ ۰
  2. princenima گفت:

    یکی از خلاق ترین افراد در دنیای گیمه این داوود قفس :۱۵: :۱۵: :۱۵: :۱۵:
    به شدت منتظر تکرار شاهکاری مثل هوی رین یا فارنهایتم

    _______________
    kratos will rise
    :ps: :ps: :ps:

    ۱۱ ۱
  3. پارسا گفت:

    اوه شت :( چقدر دیگه انتظار بکشیم؟ داش داوود داره میترکونه من مطمئنم :۱۵:

    ۳ ۰
  4. ReHe73 گفت:

    بازی قبلیش که خیلی خوب نبود و بیشتر شبیه فیلم بود
    به قول منتقدا:
    “ترجیح میدم برم ۱۰ دلار بدم برم پاپ کرن بگیرم رو صندلی سینما بشینم و فیلم نگاه کنم تا اینکه ۸ساعت کنترلر بگیرم دستم یه فیلم ۵۰ دلاری نگاه کنم!

    ۳ ۲۲
    1. پارسا گفت:

      منم ترجیح میدم ده ساعت پای فیس بوک بشینم ولی نیام اینجا دوتا عین تورو ببینم کلی بخندم :11: :11: :lol:

      ۶ ۲
    2. ReHe73 گفت:

      تأثیر کم بسیاری از انتخاب‌ها در روند بازی!!!!!! بخاطر همین بازی های نقش آفرینی ارزش بالایی دارند
      همین یعنی اینکه این بازی تف نمی ارزه! اگر میخواین کارتون تماشا کنین دیگه واسه دسته چی دستتون میگیرین؟؟؟؟؟؟

      ۲ ۱۵
    3. kamyab گفت:

      ReHe73
      شما هدفت از این کامنتها معلومه پس بحث کردن فایده ای نداره .

      ۵ ۲
    4. I AM ALONE گفت:

      ReHe73
      تو خودت Beyond رو تجربه کردی؟

      ۱ ۰
    5. Ali-killer 22 گفت:

      ReHe73
      نوب اعظم لطفا این چرت و پرت ها رو جمع کن ، تمام بازیهای دیوید کیج سبکش همینطور هست و تمرکز روی داستان هست، به خدا زبونم مو در آورد :11: :11: :11: :11: :11: :11:
      برات متاسفم :11:

      ۵ ۰
    6. Peter Quill گفت:

      نمرات بازی رو ببینی متوجه میشی همش توی یه رنجی نبوده مثلا گیم اسپات به این بازی ۹ داده
      این یعنی نمره دادن به همچین بازی به خود طرف بر میگرده ، ممکنه کسی از خوشش بیاد و ممکنه خوشش نیاد
      دیوید کیچ هم برای خودش یه سبک خاص داره که قابل تقدیره

      ۱ ۰
    7. daaanteee گفت:

      لاکبچه
      ترجیح میدم ۱۰ دلار بدم و کامنتای نوبی مثل تو رو نبینم
      برو بشین کارتونتو ببین
      تو رو چه به اینترنت

      ۲ ۰
    8. zzzZED گفت:

      درسته که بازیش به خوبی هوی رین نبود یا حداقل من به اون اندازه لذت نبردم ولی اصلا دلیل نمیشه که بازی بدی باشه
      شما اول برو بازیش کن بعد بیا کسشر بگو
      اصلا ادم اعصابش خورد میشه :۲۳:

      ۲ ۱
    9. Samsara گفت:

      ReHe73 : “…همین یعنی اینکه این بازی تف نمی ارزه! ”
      اولا که این لحن حرف زدن در مورد این اثر یعنی این که سمبل حماقتی.
      دوما یه جوری زندگی کن و رفتار کن و حرف بزن و اوقاتت رو بگذرون که این حرف به خودت نرسه که بگن حرف و وجودش به اندازه تف نمی ارزه، دست کم تو به اندازه تف برای خودت ارزش قایل شو.

      ۲ ۱
  5. بیصبرانه منتظر بازی جدید استودیوی Quantic Dream هستم

    ۲ ۰
  6. Nima گفت:

    David Cage بدون اغراق در کنار Hideo Kojima بزرگ و چندی دیگر … در حال حاضر پرچم گیم رو به عنوان یک هنر (نه صرفا تجارت!) بالا نگه داشتن! اصلا به گیم پرستیز میدن لامصبا :۲۳:

    بهرحال درک عمق هنر Cage کار هرکسی نیس. پس هیچ عجیب نیست اگر مخالفان خودش رو داشته باشه. یه عده(که تعدادشون کم هم نیس) تونایی هضم داستانپردازی چندلایه و معناگرا رو ندارن متاسفانه یا خوشبختانه! :۱۸:

    Love You Cage :15:

    ۶ ۰
    1. ReHe73 گفت:

      David Cage بره فیلم بسازه میتونه اسکار بگیره ، یه عده هم منتقدین هستند که تجربه اونها از بازی صد برابر شماها هست

      ۴ ۹
    2. پارسا گفت:

      شما نمیخواد نظر بدی دیوید بره چیکار کنه شما همون لاک پشتهای نینجاتو رو پی اس ۲ برو بازی کن صفا کن :lol:

      ۳ ۲
    3. ABI RAZOR گفت:

      لاک بچه
      کجا بودی ی هفته
      جالبه دیوید کیج رو هم زیر سوال بردی
      نظرت در مورد کوجیما چیه؟ :11:

      ۳ ۱
    4. ReHe73 گفت:

      ign هم این شخصیت رو زیر سوال برد ، من رو خنگ فرض کنید و بی زحمت ign با این همه سابقه هم خنگ فرض کنید ،

      ۲ ۱۰
    5. ReHe73 گفت:

      درمورد کوجیما هم بگم در کمینش هستم ، فعلا سکوت میکنم

      ۱ ۱۰
    6. Ali-killer 22 گفت:

      لاک پشت های اینجا خیلی عالی بود با با اون داستان حماسی خودش، دیوید کیج و کوجیما و کامیا و … باید بیاند جلوی لاک پشت های نینجا لنگ بندازن :۲۵: :۲۵: :۲۵:

      ۳ ۰
    7. ABI RAZOR گفت:

      “درمورد کوجیما هم بگم در کمینش هستم ، فعلا سکوت میکنم”
      یک دقیقه سکوت برای این سخن گهربار :۲۶: :lol:

      ۶ ۰
    8. پارسا گفت:

      درمورد کوجیما هم بگم در کمینش هستم**
      اونم در کمینته مواظب باش یه وقت ایدز نگیری :lol: :lol:

      ۳ ۱
    9. Ali-killer 22 گفت:

      نه داداش جملش خیلی زیبا بود باید ی ۱۰-۲۰ دقیقه براش سکوت کنیم :lol:

      ۵ ۰
    10. Peter Quill گفت:

      ای کاش همیشه سکوت میکردی

      ۱ ۰
    11. Samsara گفت:

      ReHe73 : ” من رو خنگ فرض کنید… ”
      تو رو کسی خنگ فرض نکرده ، همه به این موضوع ایمان اوردن. ;)

      ۱ ۰
    12. میخای ادای بهرامو در بیاری لاک پشت ؟؟؟؟ :lol:

      بترسید از روزی که دهنشو باز کنه این لاکی خان ما :۲۴:

      ۱ ۰
  7. Nate Drake گفت:

    نزدیک رویداد سونی داریم میشیم و کم کم همه ی بزرگان دارن به صدا میان :۱۴: اول سانتا بعدم ناتی و بعد استاد کیج! :۱۵: من دیگه چی از صنعت گیم میخوام؟ :۱۴:

    ۳ ۱
    1. ABI RAZOR گفت:

      the last guardian :11:

      ۱ ۰
    2. Ali-killer 22 گفت:

      ABI RAZOR دقیقا به نکته ی مهمی اشاره کردی :۱۵:
      لایک :۱۵:

      ۰ ۰
  8. ReHe73 گفت:

    این هر کسی نظر خودشو رو در مورد این کارگردان گفت و من نظر خودمو گفت ، کسی اجبار نکرده حتمی جواب منو بدین

    ۴ ۶
  9. هر کسی یه سلیقه ای داره دیگه… دوستان خواهشا به هم دیگه احترام بزارید
    هر کسی رو که دوست دارین، فقط فقط باید ازش حمایت کنید! (خرید بازیش به صورت اورجینال)
    ﯾـﻪ ﻭﻗـﺘـﺎﯾﯽ ﺑـﺎﯾـﺪ ” ﺑــَـــﺪ ” ﺑـﺎﺷﯽ … !!!

    ﺗـﺎ ﺑـﺪﻭﻧﻦ ” ﺧـﻮﺏ ﺑـﻮﺩﻥ ” ﻭﻇـﯿـﻔـﻪ ﻧـﯿـﺴـﺖ … !!!

    ﻣــَــﺮﺍﻣـﻪ ! ﻣــَــﻌـﺮﻓـﺘـﻪ.. ;)

    ۳ ۰
    1. ReHe73 گفت:

      نه توی ایران ، که اون ها از شما همایت نمیکنند

      ۱ ۵
    2. فرقی نداره کجای این کره ی خاطی زندگی میکنی! اونا بازی رو میسازن (حالا هر سازنده ای)، ما هم حمایت میکنیم (از بازی مورد علاقمون)
      من خودم تو استیم بازی اورجینال میگیرم (از طریق بخش ساپورت استیم، گیمر ها حمایت میشن)
      همین مزایای نسخه های اورجینال، خودش حمایته…
      قرار نیست که سازنده ها به ما پول بدن!
      (این نظر منه دوست عزیز)

      ۳ ۰
    3. Peter Quill گفت:

      یه روز تو کف بازی آنلاین هستی میخوای به xbox live وصل بشی ، می نویسه console is banned
      یا موقعه که میخوای بازی بخری از xbox live می نویسه کشور شما ساپورت نمیشه

      ۰ ۰
  10. Ali-killer 22 گفت:

    منتظر شاهکار استاد دیوید کیج عزیز هستم :۱۵:

    ۲ ۰
  11. Peter Quill گفت:

    یادم یه سری شایعات بود که میگفت احتمالا HR2 باشه ، اگر این باشه معشره هست ، احتمالا ۲۰۱۶ عرضه میشه

    ۲ ۰
    1. Ali-killer 22 گفت:

      امیدوارم ،
      با نسخه ی اول زندگی کردم ، یکی از بهترین داستان ها در دوران گیمریم رو داشت :۱۵:

      ۱ ۰
    2. عمرا بششه برای هوی رین ادامه ساخت!!!
      داستان کاملا بسته شد!
      عنوان دیگری هست!
      گرچه من ارزو می کردم که ای کاش هوی رین ۲ بود ولی مطمئنم اون نیست!

      ۰ ۰
    3. Ali-killer 22 گفت:

      رضا جان مگه به استاد دیوید کیج ایمان نداری ؟
      از استاد هر کاری بر میاد :۱۵:

      ۰ ۰
    4. بهتره زیاد به فکر ادامه HR یا حتی Beyond: Two Souls نباشین. یادم هست که دیوید کیج قبلاً اعلام کرده بود وقتی IP رو دنباله براش می‌سازیم خلاقیت‌ها از بین می‌ره و به فکر ساخت دنباله برای بازی‌ها نیست.

      ۱ ۰
  12. The last Son گفت:

    فقط باید منتطر موندو دید چی کار می کنه

    ۰ ۰
  13. Nero گفت:

    از زمانیکه فارنهایت رو تجربه کردم عاشق دیوید کیج و بازیهاش شدم. یقیناً بازی جدیدش هم عالی از آب درمیاد :*:

    ۰ ۰
  14. bijan joker گفت:

    احتمالا باید شاهد تریلر جدیدی از The Dark Sorcerer باشیم که قطعا اثر متفاوتی از عنوانهای قبلی این بزرگمرد هست…

    _______________________________________
    ( The HOBBIT: The Battle of the Five Armies )

    ۱ ۰
  15. zzzZED گفت:

    کلا اونایی که خوششون نمیاد فازشون چیه :lol:

    حداقل بگو من خوشم نمیاد و بگو نظر شخصیه نه اینکه زرتی فکت صادر کنی :11:
    به قول عمو ام جی
    هر کی هم میگه بده حتما داور بدیه … خودش هیچی نشده هنوز الت ددیه :۲۴:

    ۱ ۰
  16. Very Big Daddy گفت:

    امیدوارم بازی جدیدش شاهکاری در حد باران شدید باشه…بیاند به شخصه برای من ناامیدکننده بود!

    ۲ ۱
    1. Samsara گفت:

      چرا استاد؟
      اگه دقت کنی دو بازی قرار بوده دو تجربه متفاوت رو از طریق گیم پلی منتقل کنن، یکی از ایرادهایی که به این بازی گرفته شد در شکل و تاثیرگذاری انتخاب ها و داستان پاره پاره بود، که وقتی دقت کنی می بینی این ایراد نیست و گیم پلی در اختیار داستان بازی هست و داستان هم پاره پاره نیست بلکه این شیوه روایت به عنوان عاملی جهت تاثیرگذاری هر چه عمیق تر بر روی بازیکن هست.

      ۰ ۰
    2. Very Big Daddy گفت:

      حقیقتش دوست عزیز یه سری ایراداتی در بیاند بود که به نظر من اون رو قدمی رو به عقب برای کیج میکرد!
      اول بحث گیم پلی…شما اگر مروری بر شاهکار باران شدید بکنید،به خاظر میارید که با اینکه گیم پلی به همین دکمه زنی ها محدود میشد،اما چقدر نفس گیر و هیجان انگیز بود!مهمتر از اون تاثیر گذاری اونا بود!اینکه شما اگر در حین فرار دکمه ای رو اشتباه میزدید دستگیر میشدید،یا شخصیت کشته میشد بر هیجان اون چندین برابر اضافه میکرد!اما بیاند چی؟!گیم پلی و روند روایتش بسیار خسته کننده و کسل کننده بود…اشتباه زدن دکمه ها هیچ تاثیری در روند و سرنوشت شحصیت ها نداشت!تاثیر گذاری انتخاب ها مسئله ی دیگست!رقم نجومی روایت های آلترنتیو باران شدید مدیون تغییر روند بازی به وسیله ی انتخاب ها و همونطور که گفتم دکمه زنی ها بود!درحالیکه توی بیاند عملا جز سکانس پایانی شما هیچ حق انتخاب درست درمونی نداری!اگر روایت های مختلف و موازی باران شدید نبود هیچ وقت اینقدر موفق نمیشد…شناسنامه ی دیوید کیج همین مسئلست!چیزی که بیاند نداشت!اگر من نتونم روند رو تغییر بدم و خودم کارگردانی کنم،صرفا یک تماشاگرم و این میشه یک فیلم هشت ساعته ی ۶۰ دلاری!

      ۲ ۰
    3. توی هوی رین سکانس رد شدن از سیم برق ها من یادمه از دندون و دماغ هم استفاده میکردم :lol: :lol:
      سر سکانس رانندگی در جهت خلاف بزرگراه هم که عرق سرد کل بدنم رو گرفته بود !!!!
      ولی متاسفانه در بیاند نه هیجانی تجربه کردم و نه سختی ای کشیدم !
      بیاند به عنوان خودش بازی خوب و لذت بخشی بود ! اما در برابر شاهکاری مثل هوی رین عقب گرد حساب میشد !

      ۲ ۰
    4. Samsara گفت:

      من هر سه بازی رو به میزانی تجربه کردم که بتونم درک کنم دیوید کیج به دنبال انتقال چه چیزهایی در داستان و چه چیزهایی در احساسات بوده. واقعیت اینه که هر سه بازی با سه داستان و هدف مختلف برای من کاملا دلچسب بودن.
      یه مسئله ای که هست، قبول داری سبکی که دیوید کیج بازی میسازه بیشتر از موافق مخالف داره؟
      چون بزرگترین مسئله این هست که بسیاری نگاه ها پذیرای پیوند سینما و گیم نیست و فکر می کنن این یعنی پایان سرگرمی، در حالی که صنعت گیم با پیشرفت های چشمگیری که داشته امروز به نقطه ای دست پیدا کرده که نه تنها می تونه از صنعت سینما در تاثیرگذاری پیشی بگیره که چارچوب های تازه ای هم برای هر دو صنعت می تونه تعریف کنه و نسل تازه ای از پیوند این دو هنر متولد بشه با سطحی از تاثیرگذاری که انسان امروز به اون نیاز داره، شکل سنتی سرگرمی ها در دنیای امروز دیگه جایگاهی ندارن، به نظر من سرگرمی در آینده شکلی کاملا جدی و بسیار هدفمند به خودش می گیره و افزایش میانگین سنی گیمرها این رو ثابت میکنه که این صنعت به چه سمتی در حال حرکت هست.
      هدف از این حرف ها این هست که دیوید کیج به نظر من پیشگام در این مسیر هست و در آینده تاثیرات بیشتری از او رو بر روی سازنده های دیگه شاهد خواهیم بود و این حجم مخالفت با او فقط به خاطر نگرانی و ترسی هست که نسبت به تغییرات زیاد و خارج شدن از چارچوب ها انسان ها از خودشون نشون می دن، به بیانی دیگه تغییر کردن چیزهایی که بهش عادت کردن و باهاش نزدیکی و آشنایی بیشتری دارن.
      حالا در مورد Beyond: Two Souls خوب داستان بازی در مورد چیه، یه انسانی که به مرگ رسیده…
      به انتخاب بین مرگ و زندگی در پایان بازی لحظه ای فکر نکن، به کلیت داستان نگاه کن، با فیلم Stay مقایسه می کنم، در لحظه مرگ تمام زندگی که تا به این لحظه داشتیم جلوی چشممان می آید ولی نه طبق یک الگوی منظم بلکه به شکلی پراکنده و به میزان تاثیرگذاری که اتفاق ها در زندگی ما داشتن.
      Jodie Holmes شخصیتی که در جوانی زندگیش رو از دست میده، در لحظه مرگ با قسمت های مهم و تاثیر گذار زندگیش آشنا میشیم و تا رسیدن به این پایان نافرجام به درکی واقعی از شخصیت او و اتفاق هایی که به زندگیش شکل دادن می رسیم، یعنی قطعات به هم ریخته این پازل که ذهن آشفته در حال مرگی برای ما تدارک دیده رو به هم می چسبونیم. و انتخاب آخر ما حکم این رو داره که اگه بازیکن می تونست با آگاهی نسبت به زندگی جودی خودش رو در جای اون تصور کنه آیا مثل جودی مرگ رو انتخاب می کرد و یا زندگی رو؟!!
      در حقیقت دیوید کیج در این بازی قرار نبوده به بازیکن حق انتخابی بده بلکه قرار بوده بازیکنان رو با جودی به سفری درونی همراه یک انسان ببره که در جامعه به عنوان فردی خاص حق زندگی عادی از اون صلب شده، کودکی و نوجوانی و جوانی که ازش محروم شده و در هیچ گروه اجتماعی پذیرای او نبودن و بلوغی که به تنهایی و در انزوا تجربش می کنه و بسیاری مسایل دیگه.
      در کل دغدغه ی متفاوتی رو نسبت به باران سنگین می خواسته به تصویر بکشه، پس عقب گرد نبوده بلکه هدف متفاوتی داشته که به درستی درک نشده.
      شکل پاره پاره ای که داستان داره به یکی از دلایلش که اشاره کردم و دلیل دیگه هم اینه که کمک کرده بازیکن در لحظات مختلف زندگی جودی که می تونی کارهای مختلفی انجام بدی، تصمیمات خوب و بد و گاهی با خشمی بگیری، در جایگاه ناظر ( خدا ) که آگاه به تمام لحظات و حالات درونی یک انسان هست نباشه که این انتخاب های احساسی به بازی کودکانه ای تبدیل بشه بلکه شما بدون هیچ پیش زمینه و شناختی نسبت به جودی به عنوان یک انسان انتخاب می کنی و با چالش مواجه میشی و این بازیکن رو به فکر میندازه که ما همیشه دیگران رو در لحظات و تصمیم های مختلف قضاوت می کنیم ولی اگر در لحظات مهم زندگی ما هم به جای اون ها تصمیم می گرفتیم فرجامی جز اون در انتظارمون نبود و بسیار حرف های دیگه ای هم هست. ( بازم کامنتم طولانی شد )
      باران سنگین داستان دیگریست و اگه این جا بخوام صحبت کنم و از تفاوت هاشون بگم و این که عقب گردی در کار نبوده، چندین صفحه حرف برای گفتن هست.

      ۰ ۰
    5. Very Big Daddy گفت:

      فرمایشات شما درست!ولی من حرفم رو خیلی ساده بیان کردم!درام تعاملی که به سبک کیج نسبت داده میشه زمانی جذابیت و معنا داره که شما خودتون درام رو کارگردانی کنید!در بیاند شما کارگردان نیستید صرفا بازیگرید!اگر همین بیاند به شکل یه فیلم دربیاد و صرفا آخرش یک پایان باز باشه هیچ فرقی با این بازی نداره عملا!مسئله اینه که بیاند هیچ فرقی با یک فیلم طولانی نداره!بالاخره برای گرفتن اسم بازی یا حداقل درام تعاملی باید یکسری مولفه ها داشته باشه.

      ۱ ۰
    6. Samsara گفت:

      به نظر من دیوید کیج ابتدا حرفی برای گفتن پیدا می کنه و سپس گیم پلی برای لحظه های مختلف داستانی طراحی می کنه، شما ببین در باران سنگین با پایان های مختلف ، دیویدکیج در هر کدام از شخصیت ها و داستان هاشون حرفی داشت که براش اهمیت داشت تا بازیکن درگیرش بشه، پلیس و خبرنگار و پدر سه زاویه مختلف از یک داستان رو نشون دادن و حتی برای کیج این که چرا یک انسان به یک قاتل تبدیل میشه هم مسئله بوده و می خواسته بازیکن هم بهش فکر کنه ولی در بیوند دیویدکیج فقط علاقه مند به جودی و مشکلاتش بوده، و داستان از زاویه این کودک، این انسان دغدغه کیج محسوب میشده و نه پلیس و دکتر و همکارش که هر کدام در بازی به قانون و وظیفه و جایگاه و خودخواهی گرفتار بودن، دقت کن این شخصیت ها به تو نگاهی یا زاویه دیگری از داستان رو ارایه نمیدن و دغدغه همکار و پلیس هم اون قدر عمیق نیست که بازی به اون بپردازه و دکتر هم به کل از فضا دور می شدیم و …. دوست و همکار جودی هم که هیچی.
      ما تجربه قبل از مرگ جودی رو داریم که به نوعی این موضوع انتخاب ها رو بی تاثیر می کنه، باور کن در القای داستان و احساس و هدفش خیلی خوب بازی رو ساخته، شاید که تکنولوژی به روزتر این نسل بتونه بهش کمک کنه داستان های بلندپروازانه تری تعریف کنه با شخصیت های متعدد ولی بیوند فقط یک شخصیت داشت به اسم جودی که اونم مرده بود، چه جوری می تونی با باران سنگین مقایسش کنی.

      ۰ ۰
    7. Samsara گفت:

      از طرفی در هر صورت با فیلم متفاوت هست اگر چه تعدد شخصیت های باران سنگین رو نداره ولی به درستی بر قسمت هایی از زندگی جودی تاکید میکنه که جای تفکر داره و اعمال مختلفی که به عهده بازیکن گذاشته میشه اون رو به فکر وادار میکنه. ( این تفاوت اساسی یک فیلم با بازی هست که در بازی کارگردان نخ رو به دستت میده ولی در فیلم اگر اون میزان از آگاهی لازم برای درک برخی مسایل و نمادها و… رو نداشته باشی کارگردان دستت رو نمیگیره بلکه خودت باید دنبال مطالعه بری و با فکری کامل تر دوباره به تماشای فیلم بشینی و از طرفی در بازی انتقال احساس به مراتب قوی تر از یک فیلم اتفاق میفته که دیوید کیج واقعا در این کار مهارت داره. )

      ۰ ۰
    8. Samsara گفت:

      یک نکته هم اضافه کنم باران سنگین در مورد آدم هایی با سن های بالا و جا افتاده و دارای جایگاه اجتماعی بود که بسیار اشخاصی عادی در اجتماع محسوب میشدن که تعاملات اجتماعی داشتن پس میشد از گره خوردن داستان هاشون به هم دیگه استفاده کرد ولی جودی در یک محدوده قرنطینه شده رشد کرده به خاطر خاص بودن در اجتماع جایگاهی نداره و در عین حال با هیچ کسی هم تعاملی نداره، زندگی جودی رو ماورا رقم زد به نوعی سرنوشتی از پیش تعیین شده ، ولی در باران سنگین آدم ها خودشون سرنوشتشون رو رقم میزدن. ( تفاوت گیم پلی به خاطر این هست. )

      ۰ ۰
    9. Very Big Daddy گفت:

      دوست عزیز شما لپ کلام من رو متوجه نمیشی!من به تفاوت های داستان دو عنوان کاری ندارم!یا اینکه تفاوت شخصیت هاشون و این چیزا!حرف من اینه که بیاند نه گیم بود نه درام تعاملی!رسما فیلم انیمیشنی بود!شما هر حرکتی که میزدی روایت هیچ تغییری نمیکرد!شما کوچکترین تاثیری در روندش نداشتی!خود شما هم قبول داری که بیاند صرقا هدفش انتقال یک داستان و مصیبت های یک شخصیت به نام جودی بود!این هدف سینماییست نه گیمی!اگر داستان به گونه ای بود که نمیذاشت کیج گیم بسازه،حق انتخاب و … بذاره مثل باران شدید،پس ساختنش اشتباه بود!میتونست فیلم نامش رو به یک کارگردان نقدیم کنه تا براش فیلم بسازه!

      ۱ ۰
  17. ali گفت:

    فروش کم بیوند کناره نمرات کم خودش سند افت استاد هستش این کسایی که هم که میگن بیاند شاهکار بودش فلان پشمدان حکایت افرادیه که میگن evil within شاهکاره :|

    ۳ ۹
    1. Ali-killer 22 گفت:

      the evil within که عشقه و بدون شک مظلوم ترین بازی سال هست :۱۵:

      ۲ ۱
    2. I AM ALONE گفت:

      The Evil Within شاهکاره!
      خوشت نمیاد توهین نکن!

      ۱ ۱
    3. ali گفت:

      اگر Evil within شاهکاره پس استاندارد های شما خیلی پایین هستش منم توهین نکردم

      ۱ ۴
    4. I AM ALONE گفت:

      استاندارد های ما پایین نیست
      ما فقط تلاش نمی کنیم تا به زور نظر بقیه و آمار فروش و متا و کوفت و زهرمار لذت بازی کردن رو برای خودمون کوفت کنیم!
      مشکل افرادی هم که با The Evil Within حال نکردن اینه که ژاپنی باز نیستن
      احتمالا شما از Shadows Of The Damned هم خوشت نیومده…
      در حالی که ما حدود دو سه هفته ای داشتیم باهاش زندگی می کردیم
      همین طور Killer Is Dead یا ونکوئیش.
      بازی های پلاتینیوم گیمز یا گرس هاپر
      این جور بازی ها با سلیقه ی طرفداران بازی های غربی خیلی جور نیست.ربطی هم به استاندارد

      ۲ ۰
    5. ps3 with ps4 گفت:

      The evil whitin نه تنها شاهکاره بلکه بهترین بازی سال ۲۰۱۴ هم هست
      البته معمولا گیمرهای جدید که کلا با ۳۶۰ گیمر شدن توقع نمیشه داشت از این بازی ها خوششون بیاد چون عادت دارن به بازی های درپیتی و راحت

      در مورد بیاند هم بازی از نظر من ۱۰ هست یک اثر متفاوت و فوق العاده درسته به هوی رین نمیرسه ولی دلیل نمیشه که بازی خوبی نباشه بلکه هوی رین فراتر از شاهکار و صنعت گیم و روایت بود

      ۶ ۱
    6. zzzZED گفت:

      البته ربطی به ژاپنی باز بودن نداره
      من به نظرم اویل ویث این شاهکار بود ولی کلا از بازی ها ژاپنی نفرت دارم مث متال گیر یا فاینال فانتزی (البته اشتباه نشه اینا نظر شخصیه و توهین نیست)

      ۱ ۱
    7. Samsara گفت:

      ali شما این جور سندها رو بذار در کوزه آبشو بخور.
      به جای این مزخرفات به دنبال دلایل درست و واقعی باش، منتقدان خدا نیستن که بی بروبرگرد بخوای پذیرای تمام نظراتشون باشی.
      در سینما همین منتقدان که میذاری روی سرت حلوا حلوا می کنی شاهکاری مثل Babel رو متاش رو تا ۶۹ رسوندن، این یعنی حماقت، بله در تمام اقشار جامعه نادانی و حماقت و تعصب در نظر و نگاه وجود داره و من ترسی ندارم که منتقدان رو هم به چالش بکشم و نمی خوام مانند امثال شما باشم که منتقدان شدن چشم و گوش و عقلتون.

      ۲ ۰
    8. ali گفت:

      I AM ALONE@ ببین شما میای اصلا هیچی به هیچی رو ربط نمیدی من خودم یکی از دلایلی که Xbox one خریدم این بودش که فهمیدم پلانتیوم گیمز میخواد h&s بزنه به صورت انحصاری .محبوبترین فرانچایز و محبوب ترین شخصیت من bigboss و mgs به خاطره mgs 4 رفتم سمت ps3 ! من هنوز مستر چیف کالکشن رو بعده این مدت تهیه نکردم ولی evil within امدش ۳ روز بعده لانچ جهانی من شروع کردم به بازی کردنش اینقدر منتظرش بودم در کل نمیخواد منو پیش داوری کنی !.در مورده evil within اصلا به منتقد ها چیکار داریم خودمون عقل داریم چشم داریم که دیگه evil within یک کپی/پیست از رزیدنت اوی ۴ بود با یک داستان ضعیف با این فرق که اویل ۴ ده سال پیش امده این بازی ۲۰۱۴ شما خودت میتونی اصلا این بازی رو با the last مقایسه کنی ؟ شینجی میکامی امده از فرمول اگه درسته دستش نزن استفاده کرده.
      Samsara@ عزیز نقد فیلم سینمایی با نقد ویدیو گیم فرق داره تو نقد های سینمایی یک نظره خیلی اوقات از لحاظ ساختاری بررسی نمیشه بلکه حرفش رو نقد میکنن در حالی که تو نقد ویدیو گیم ها ۹۰% منتقد ها از یکسری استاندارد ها برای نقد استفاده میکنن البته قبول داریم

      ۰ ۱
    9. PSYCHO MANTIS گفت:

      مرگ من اگه تو دو کلوم سواد انگلیش داشته باشی!
      داستانش ضعیف بود!
      شک دارم تو اصلا ایکسبون داشته باشی! :lol”

      ۱ ۱
    10. Samsara گفت:

      ali
      تا زمانی که گیم در حد آتاری بود حرف تو درست بود ولی در حال حاضر عوامل بسیاری باید در نقد یک منتقد مورد توجه قرار بگیرن و این باعث میشه که نقدهای سلیقه ای وجود داشته باشه یا تاثیرگذاری چارچوب های فکری ساخته شده برای یک منتقد در نقدش مشخص بشه.
      منتقدها افرادی هستند که مشخصا برای این کارها وقتی رو می گذارن که آدم هایی در مشاغل دیگه نمی تونن بگذارن ولی لزوما نظرات درستی در تمامی موارد نمی تونن داشته باشن و تنها کاری که برای ما می کنن اینه که عوامل مهمی که باید بهش توجه کرد رو جداسازی و لیست می کنن ( مثبت و منفی ) که البته منتقدین برای من فراتر از این جایگاه نمیرن و نخواهند رفت. ( یعنی لیستی که تهیه کردن رو خودم قضاوت می کنم و از قضاوت های اون ها با نگاهی گذرا فقط رد میشم و قبولشون نمی کنم ) پس از اون نوبت ماست که ذره بین خودمون رو روی منتقد بگیریم به درستی و غلطی نظرش پی ببریم.

      ۰ ۰
    11. I AM ALONE گفت:

      ali@
      داستان ضعیف؟ کپی پیست از اویل ۴؟
      گیم پلی که بیشتر شبیه آخرین ما بود تا اویل ۴. اگر هم بخوای کلی بگیری الان همه ی بازی های سوم شخص کپی اویل ۴ هستن چون معرفی کننده ی استاندارد های الان سبک بود!
      اصلا به فرض کپی رزیدنت ۴ باشه. مگه گیم پلی رزیدنت ۴ چش بود؟ تغییراتی که به نسبت زمان نیاز داشت همه روی گیم پلی اعمال شده بود! بازی رو هم خود میکامی ساخته بود دیگه سبک گیم پلی هاش همین شکلیه. Shadows Of The Damned هم بیس گیم پلیش همین شکلی بود. کپی پیست نمی گن به این حرکت. مثل این که یه نفر یه عمر با خط تحریری بنویسه بعد بگن چرا نمی تونی نستعلیق بنویسی! اصلا به خاطر همین سبک گیم پلی هست که دوستش داریم وگرنه اگه قرار بود تغییر عمده تو سبک گیم پلی بده من یکی که سمتش نمی رفتم.
      داستان ضعیفی هم ندیدیم ما! برای بازی های این سبک انتظار چه داستانی میشه داشت؟ درسته شخصیت ها همه نچسب بودن ولی داستان ضعیفی رو ندیدیم! در مورد مقایسه با آخرین ما هم من سونی فن و فن ناتی داگ هستم
      ولی از شیطان درون بیشتر لذت بردم تا آخرین ما.
      این بازی هایی هم که نام بردی ژاپنی های غربی پسند هستن. هر وقت به خاطر بازی های سودا۵۱ خودت رو به آب و آتیش زدی اون وقت میشه بهت گفت ژاپنی باز هستی…
      برای شیطان درون هم ایراد درست و حسابی اگه می تونی پیدا کنی گیر بده به بازی. مثلا بگو فلان مکانیزم گیم پلی ایراد داشت یا فلان قسمت از داستان بد پرداخت شده بود یا طراحی فلان مرحله یا فلان غول ایراد داشت! همین جوری دیمی میای گیر میدی به بازی انتظار نداشته باش کسی به حرفت اهمیت بده…

      ۰ ۰
  18. KNIGHT ARTORIAS گفت:

    خوب ببینیم چه میکنه من که تا به حال از بازی های ایشون فقط beyond رو بازی کردم و به نظرم زیاد عنوان جالبی نبود (خوب بود)
    امیدوارم پاسخ گوی طرفداران باشد

    ۲ ۰
  19. Yamato گفت:

    به سخصه کیج رو یکی از نوابغ این ژانر میدونم، هرسه اثرش فوق العاده تاثیر گذار بودن و یک الگو برای دیگران :۱۵:
    خدا میدونه توی رویداد چه چیزهایی منتظرمونه :۱۵: :۱۵: :۱۵:

    ۰ ۰
  20. ps3 with ps4 گفت:

    صنعت گیم برای من یه استاد داره اونم استاد کیج هست

    یعنی بعد از فارنهایت و هوی رین و بیاند بازی هاش رو چشم بسته میخرم این اثرش هم که برای قدرتمندترین کنسول دنیا میاد دیگه چه خواهد شد فقط خود خدا میدونه

    ۱ ۰
  21. هر چه از استاد بزرگ رسد خوش است بی صبرانه منتظر عنوان جدید هستم :ps: :ps: :ps: :ps:

    ۰ ۰
  22. nathan گفت:

    یعنی به هر بازیی توهین میشد انقد ناراحت نمیشدم.آخه مرتیکه وزغ اصلا بیاندو بازی کردی یا فقط رفتی چارتا نقد چرت و پرت خوندی حالا اومدی …میخوری.

    ۰ ۰
  23. ArianAwesome گفت:

    بسیار عالی!
    نسل پیش کیج یکی از بهترین گرافیک های ps3 رو داد مخصوصا اون افکت موهای خیس و … واقعا دیوونم میکرد!
    بنظر من بیاندم خیلی بازی خوبی بود فقط یسری مشکلات تو داستان سرایی داشت و اینکه کیج می خواست گیم پلی رو افزایش بده تو بازیاش یکم به بازی ضربه زد و اصلا در حد باران سنگین نمی دونمش ولی در کل دوست داشتمش واقعا!
    امیدوارم تو این یکی بازی بیشتر به کارهای قبلیش ادامه بده و تحت تاثیر نظرات دیگران قرار نگیره!
    ___________
    یه چندتا نکته هم بگم سبک بیاند نقش آفرینی نیست دوستان لطفا بازی های داستان محور و تعاملی رو نقش آفرینی خطاب نکنن! :))
    داستان پیچیده و چندلایه به هیچ وجه یک ضعف نیست بلکه مزیت هم هست نمونش بایوشاک یک و اینفینیت که از شاهکارهای نسل بودن یا حتی سری متال گیر!
    فرق بیاند با فیلم این هست که انتخاب های مختلفی داری و هر انتخاب نتایج خودشو داره بنابراین میتونی چندین و چند بار بازی رو تموم کنی و هر بار تجربه جدیدی داشته باشی!

    ۰ ۰
  24. Samsara گفت:

    ali و ReHe73 باز شما دو نفر که عقلتون به چشمتون هست و چشمتون به متا هست، نقدتون نشخوار نقد برخی منتقدین، غزل گفتین؟؟؟!!!!
    حالا بیاین دیوید کیج رو زیر سوال ببرین ببینم سوادتون چند کلاسه، شماها رو چون کسی به چالش نمی کشه، دچار بادکردگی حاد شدین…
    آخه بشرهای بدوی اگه شما چیزی رو تجربه نکردین بیخود می کنین دربارش نظر میدین و اگر هم در محدوده درک شما نبوده و نیست بیخود می کنین که نادانی خودتون رو در نسبت دادن نادانی به دیگران می خواین پنهان کنین.
    شماها و امثال شماها هر زمان دو تا کتاب درست خوندین و دو تا فیلم درست دیدین و دو تا حرف درست از دهانتون خارج شد و دانش تحلیل کردن پیدا کردین می تونین بیاین ابراز وجود کنین.
    دیوید کیج هر سه بازیش برای من قابل احترام هست و مسیری که در صنعت گیم در اون قدم گذاشته رو ستایش می کنم و برای هر عنوان تازه ای از او هم بی صبرانه منتظر و کنجکاوم. :۱۵: :۱۵: :۱۵:

    ۴ ۱
    1. princenima گفت:

      آخ گل گفتی…..
      هم راجع به اون دوتا نوب کوته فکر… :16:
      هم راجع به شاهکار های استاد :۱۵:

      ۴ ۰