بحث هفته: به یوبی سافت نمره دهید

توسط علیرضا محمدی در ۲۳ آبان ۱۳۹۳ , ۱۶:۴۲

یوبی سافت یکی از قدیمی های دنیای گیم است. شرکتی که از بازی های ۲ بعدی بسیار ساده شروع کرد و به فرانچایز های بزرگی مانند سری اساسینز کرید و اسپلینتر سل رسید.

یوبی سافت برای ما ایرانی ها خاطره های خوبی را با بازی prance of persia رقم زد و نکاتی بسیاری به سازندگان بازی های پلتفرمر یاد داد.

اما سیاست های جدید یوبی سافت، باعث ایجاد مشکلاتی شده است. سیاست هایی که بعضی از آن ها بسیار خوب مانند بازی های یوبی آرت و بعضی بسیار بد مانند عرضه سالیانه فرانچایز اساسینز کرید است.

حال ما نمی خواهیم قضاوت کنیم و این را به شما می سپاریم.

 شما می توانید درباره بازی های مختلف یوبی سافت با یکدیگر بحث کنید.

کدام بازی این شرکت را بیشتر دوست دارید؟

دلیل این انتخاب چیست؟

با انتشار سالیانه بازی های این شرکت موافق هستید؟

شما می توانید هر نظری که در رابطه با این شرکت دارید در اینجا بیان کنید و بحث کنید.

*تنها به هیچ عنوان توهین نکنید*

دیدگاه
۹۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

90 Replies to “بحث هفته: به یوبی سافت نمره دهید”

  1. devillate گفت:

    شاهزاده پارسیش قدیم خیلی حاب میداد…بازیاش خیلی زیاده نمیشه همشو گف ولی در کل خیلی خوبه…(اگر در نظر نگیریم که خیلی خیلی تخیلش قویه) …سری بازی های سبک قدیمیش خوبه…بازی های سبک مدرنش هم خیلی ایده های خلاقانه ای داره ولی بیشترش رو درست در نمیاره(در حد استفاده معمولی از ایده هاس…رو کلیات کار میکنن) .نظر شخصیم بود …حرفه ای هم نیستم که بحث کنم…هر کسی نظری داره

    ۶ ۲
  2. Sirius گفت:

    من که اکثرا از بازی هاش لذت می برم و مشکلی هم با عرضه سالیانه بازی هاش ندارم. سود و ضررش به من هیچ ربطی نداره برای من فقط مهم اینکه هر سال یه بازی خیلی خوب تحویل بده.

    ۱۱ ۲
  3. وال عالی ظاهر شد مثل اساسین ۲ و بازی های بزرگ عالی ولی همینطور بازی ها رو ادامه داد و هیچ ایده قوی اضافه نمیکرد به فرانچایز هاش مثلا اساسین درسته جالب بود اما اونقدر جذاب نبود برام شماره ۴ یا ۳ به هر حال به اجبار تموم کردم! خلاصه خوبه ولی خیلی جای بهتر شدن داره

    ۴ ۰
  4. یوبی ایده های بسیار خوبی داره اون اساسینز که پارکو و تاریخو با هم مخلوط کرد اون از واچ داگز که هک و یه نواوری داشت اون از دیویژن که زمستون و محیط مرده داره همش یه نواوری حساب میشه ! ولی تو این سال های اخیر اصلا نتونسته ایده ها رو خوب یا بهتر بگم عالی اجرا کنه ! بهترین بازی این شرکت بنظره خودم و نظر شخصیم اساسینز هست دوست دارم هر سال یه نسخه عالی ازش منتشر شه ولی یوبی توانایی انجام این کارو نداره ( نه این شرکت بلکه بیشتر شرکت ها نمی تونن ) یوبی توانایی اینو داره که هر سال یه اساسینز منتشر کنه ولی نکته مهمش عالی بودنه بازی هست که بهش اشاره کردم ” نمیتونه ”
    کمیت مهم نیست کیفیت مهمه :۱۵:
    امیدوارم یه استراحت به بازی اساسینز بده و بره سراغ دیگر عنوانی شرکت که خیلیم طرفدار داره :۱۵:
    نکته مهمه دیگه این شرکت هایپ هایی که میکنه توقع ها رو خیلی میبره بالا به اون اندازه ای که حتی اگه مخالف بازی باشی تسلیم میشی و میگی این حتما شاهکاره و متا ۹۰ به بالا میشه ولی بعد از انتشار میبینی یه فاجعه هست ! برای مثال اگه همین یونیتی هایپ نمیکرد و متاش ۸۱ میشد امکان نشد از بازی به عنوان یک شکست نام برد همه میگفت متا ۸۱ هم خوبه ! ولی الان که همه انتظار متا ۹۰ داشتن یک شکست و نامیدی محسوب میشه …
    همین ! امیدوارم سیاست های یوبیسافت عوض شه ;)
    نمره به شرکت یوبی = ۸.۵ از ۱۰

    ۵ ۱
  5. یوبی سافت بازی های خوبی داره که البته بیشتر برای قشر کژوال گیمر هاست.بازی هاش رو دوست دارم اما از خیلی از سیاست هاش به عنوان ناشر بدم میاد که در درجه ی اولش هایپ های الکی هست.

    ۱۶ ۳
    1. Sirius گفت:

      علی جون حالا کسی که بشینه بازی های یوبی سافت رو بازی کنه حتما کژوال هستش؟! ;)

      ۵ ۰
    2. راستی در مورد بازی مورد علاقه هم ریمن و سری AC رو بیشتر دوست دارم از بازی هاش.

      ۵ ۰
    3. نه وحیدجان اصلا چنین حرفی نزدم!گفتم هدفش از طراحی بازی هاش تقریبا همیشه کژوال هاست و کلا کژوال پسند میسازه.وگرنه همه بازی میکنن. :۲۴:

      ۵ ۰
    4. Sirius گفت:

      درسته علی جان!

      ۰ ۰
    5. Rayman.E گفت:

      لایک
      فقط به خاطر اینکه ریمن دوست داری ;) ;)

      ۰ ۰
  6. قدیما طرفدار یوبی بودم ولی الان بهش هیت می‌ورزم. : D
    بهترین بازی‌هایی که از این شرکت انجام دادم Assassin’s Creed II و Splinter Cell: Pandora Tomarrow بود اما ACII خیلی قشنگ‌تر بود. واقعاً اون جو ایتالیا، رودهای جاری کوچه‌های ونیز و اون شخصیت خام Ezio که کم کم به یه Master Assassin تبدیل می‌شه و تو زندگیش پیشرفت می‌کنه فراموش شدنی نیست.
    ولی این انتشار سالیانه IPهاش رو خراب کرده. اون از Splinter Cell که با Conviction رسماً زدش اکشن کرد. واقعاً بعضی جاها اکشن مطلق بود یعنی یه راه ساده هم برای مخفی‌کاری نبود! اونم از AC و اخراج Patrice و اون گندهای پی‌درپی مثل Unity که برای اولین‌بار یه نسخه اصلی رو متاش رو به زیر ۸۰ کشوند! کلاً از انتشار سالیانه خوشم نمیاد. انگار آیه اومده هر نوامبر یه AC تکراری بزنیم! (واقعاً درک نکردم هر سال یه گیم‌پلی کلیشه‌ای با یه گیم‌پلی ۷-۸ ساعته چه لذتی داره!)
    سیاست‌های شرکت هم خیلی بدِ. این هایپ WD هم اصلاً نمی‌شه از یاد برد؛ خصوصاً اون مقایسه‌شون با GTA که جداً خنده‌دار بود. کلاً از هایپ کردن یه چیز وقتی در حد اسم و رسمش نباشه غلطه. دنباله‌ی PoP هم بهتره ساخته نشه تا بذاره تو همون خاطرات خوش گذشته باقی بمونیم.
    امتیازم به شرکت ۴/۱۰ هست. ۴ رو دادم بخاطر بازی‌های قشنگ گذشته مثل ACII و ۶ نمره کم کردم بخاطر سیاست‌های اشتباه و خراب کردن IPهاش. به قول Forbes یوبی‌سافت مثل EA جدید می‌مونه!

    ۴ ۱
  7. The last Son گفت:

    یوبی سافت شرکت خیلی خوبی هست و ایده های خوبی هم برای بازی هاش استفاده می کنه ولی زیاد هایپ می کنه که به ضرر خودش هست . و یه چیزی که خیلی اعصاب خورد کن هست همین AC و عرضه ی سالیانش هست
    به نظرم ۷ نمره ی خوبی براس باشه

    ۳ ۲
  8. reza_only گفت:

    they either die my hero or they live long enough to become another EA

    ۲ ۵
    1. پست گفته در مورد یوبی حرف بزنید نه اینکه پای ناشرهای دیگه رو وسط بکشید!این کامنت شما فقط به جدل ختم میشه! :۱۲:

      ۲ ۱
    2. PSYCHO MANTIS گفت:

      آقا نظر خودته دگ؟
      ای ای بد؟
      باشه!
      ای ای بدترین!
      فقط خواهشن این رو داخل قلبت نگه دار.فقط واسه خود و خواهش میکنم اینجا حرفی از نفرتت از ای ای نزن!
      دارم خواهش میکنم!
      —————–
      سه ماه پیش با علی صگدها بحث سر ای ای با رفقا کردیم!
      حالا کی حوصله داره ایشونو از گمراهی خارج کنه!
      من که عمرن دگ داوطلب بشم!
      پس بهتره تو گمراهیش بمونه!

      ۱ ۴
    3. zzzZED گفت:

      من از گمراهی خارج “میکنم”اگه بخواد :16: :17:
      Ea اگه نگیم بهترین ، یکی از بهترین ناشر های این صنعته :۱۵:
      کدوم بازیش خیلی بد بوده . درسته بعضی بازی هاش به خوبی قبل نبودن مثل دد اسپیس ۳ ولی افتضاحم نبودن .
      دیگه چی
      بتل فیلدش که یکی از بهترین مولتی هارو داره . مس افکتش که بهترین بازی تمام دورانه . دراگون ایجش از بهترین نقش افرینی هاست . فیفا که بهترین شبیه ساز فوتباله . دد اسپیسش که از بهترین بازی های ترسناکه تاریخه . دیگه چی
      بدم میاد از کامنتا بی ربط
      (گرچه خودمم بعضی وقتا کرمم میگیره :۲۴: )

      ۵ ۱
    4. H.Sabour گفت:

      PSYCHO MANTIS عزیز@
      حالا به اشتباه بودن کار ایشون که پای ای ای رو وسط کشیدن کاری ندارم…ولی شما با کمال احترام نمیتونی به ایشون بگی که چی رو تو نظرش بگه چی رو نگه …ایشون عضو این سایت شده و قسمت نظرات هم بازه پس هر چی که درمورد گیم هست میتونه بگه و حتی اگه ترول هم بکنه شما نمیتونی بهش بگی چی بگه یانگه.
      امیدوارم ناراحت نشده باشی ;)

      ۲ ۰
    5. zzzZED گفت:

      اگه اون متونه نظرشو بگه ما هم میتونیم نظرمونو بگیم
      نظرمونم همون بالاییاست :۲۳:

      ۱ ۰
    6. H.Sabour گفت:

      zzzZED@
      نه عزیز من اصن با شما نبودم…
      با PSYCHO MANTIS عزیز بودم ;)
      من نگفتم نظرت رو نگو گفتم به ایشون نمیتونی بگی نظر درمورد چی بده چی نده ;)

      ۱ ۰
    7. PSYCHO MANTIS گفت:

      میدونم عزیز!
      دارم میگم بحث باز نکنه! همین…

      ۱ ۱
    8. aliya گفت:

      @ zzzZED
      اتفاقا دد اسپیس ۳ خیلی بازی خوب و خوش ساختی بود ،گرافیکش هم که قربونش برم، حرف دیگران رو ولش کن

      ۰ ۰
  9. iman aiziz گفت:

    شرکتی که بازی رو فقط به هدف پول بسازه ارزش نمره دادن نداره
    اگه به گذشته ا ش نمرده بدم ۹ به الانش ۶.۵
    اما به اینده اش کمی امیدوارم
    ۱-یوبیسافت به جای این همه اساسین می تونست ip هایی با همون تم ولی در لباسی دیگهالانناتی کرد مثلا بازی با این مظمون
    یه بازی اپن ورلد توی زمان حال قاتلی رو در نظر بگیرید که برا پول ماموریت می گیره(ترکیب هیتمن ،اساسین ،جی تی ای)
    ۲-الن ما همه کریتوس رو دوست داریم چون توی چند تا نسخه شخصیت پردازی شده می شه با شخصیت اخت گرفت اما اساسین هی داره کارکتر عوض کنه به جای اینکه توی چند تا نسخه یه نفرو شخصیت پرداازی کنه
    الان به نظر شما ناتی داگ نمی تونه سال بعد اخرین ما ۲رو بده
    نمی شه
    راک استار نمی تونه سالی یه جی تی بده تا یوبیسافت سیاست هاشو عوض نکنه همین اشه و همین کاسه

    ۴ ۳
    1. aliya گفت:

      @ علی سورنا تک مرد رپ فارسی مرد تنها
      حالا چرا تنها ؟ :11: :۲۶: :۲۶:

      ۰ ۰
  10. iman aiziz گفت:

    مضمون
    الان

    ۱ ۱
  11. Meraj Fathi گفت:

    اوبین بازی از یوبی که بازی کردم Prince of Persia بود(حالا الان پرنسمون کجاست نمیدونم!)
    فرانچیزهاش رو که دنبال میکنم:
    Assassin’s Creed
    Prince of Persia
    Rayman
    Far Cry
    Splinter Cell
    نظرم راجع به یوبی اینه که از EA بیشتر دوسش دارم ولی خب از حق نگذریم چند بار پول پرستیه خودش رو نشون داد مخصوصا تو نسخه ی Revelations اساسین ولی خب بازم پول پرستیش به اندازه ی کپکام و EA نیست. ولی ایراد دیگه ای که میشه ازش گرفت هایپ هایی که در مورد بازی هاش میکنه اونم از ماهها قبل
    ولی در کل چون ناشر پول پرست تو صنعت بازی زیاده من خودم بعد از سونی امپراطور یوبی رو به عنوان ناشر محبوبم انتخاب میکنم

    ۱ ۱
  12. PSYCHO MANTIS گفت:

    من که حرفامو قبلا زدم همه هم فک کنم اطلاع دارن! :lol: توی دو سه جمله میگم.
    اوبی شرکت خوبیه اما نه بلده بازی بسازه!
    نه بازاریابی درستی داره!( بالانس ، فروش جزوی از بازاریابیه نه کلش )
    ختم کلام! : lol:
    نمره: ۳ :lol:

    ۲ ۲
    1. zzzZED گفت:

      زیاد دادی :۲۴:

      ۳ ۰
    2. zzzZED گفت:

      یه وقت ور شکست نشی با این دستو دل بازی :۲۶:

      ۳ ۰
  13. H.Sabour گفت:

    هرگز نمیشه به یوبی توهین کرد چون با یک سری از بازی هاش زندگی کردیم شخصا با سری پرنس ,اسپیلینتر ,ریمن ,۲وac 1 و….
    خاطره های زیادی دارم
    ولی دو الی سه ساله که یوبی سیاست های خودش رو به سمتی برده که تقریبا فقط میخاد سود کنه و به هیچی فک نمیکنه…
    فقط شده هایپ های تو خالی و عرضه بازی هایی که نهایتا متوسط هستن …
    به گذشته این شرکت بخام نمره بدم قطعا ۱۰ میدم ولی الان… نهایتا ۷ :11:

    ۱ ۱
  14. نمره: ۱۰۰
    تمام بازیاش شاهکاره و هیچ نقصی تو هیچ بازیش ندیدم
    یک سوال از کسایی که از یوبیسافت بدشون می یاد:
    چرا پس هربازیش می یاد نفراول میری می خری؟ :lol:
    دوست نداری کلا بی خیال بازیش شو برو با کپکام بازی کن؟ چه کاریه اعصابتو خورد می کنی؟ :lol:
    :۲۴:

    ۳ ۳
    1. zzzZED گفت:

      نمره ۱۰۰ :۲۳:
      به این دلیل میخرم که برعکس امثال تو بازی کنم و نظر بدم نه از تو مقعدم فکت در بیارم :۲۳:

      ۳ ۲
    2. H.Sabour گفت:

      @zzzZED
      دقیقا اولین نفر میخرن تا وقتی میخان ترول کنن با سند و مدرک باشه و الکی مثله بعضی نباشه :lol:

      ۰ ۰
    3. PSYCHO MANTIS گفت:

      یا خدا تو دگ از کجا پیدات شد؟ :lol:

      ۰ ۰
    4. ABI RAZOR گفت:

      پاپ ژان پل سوم
      ب لویی چهاردهم سلام برسون :11:

      ۱ ۱
    5. maxinquaye گفت:

      @abi razor
      چه ربطی داشتن این دوتا؟
      @بسیجی
      حتی ترول درست و حسابی هم بلد نیستی بکنی! اونموقعها حتی ترولرای این سایت هم حرفه ای بودن!

      ۱ ۰
    6. princenima گفت:

      @پاپ
      تو دیگه از کجا فرار کردی باز؟؟؟ :11: :11:

      ۱ ۰
    7. zzzZED گفت:

      @ماکسی نمیدونم چی چی
      حالت خوبه برادر؟ :۲۳:

      ۰ ۰
    8. ABI RAZOR گفت:

      مگه قراره بهم ربطی داشته باشن

      سرت تو کار خودت باشه عمویی

      ۰ ۰
    9. maxinquaye گفت:

      همین آدم چندین بار با یوزر نیم بسیجی حزب الهی روی سایت عضو شده و ترول کرده. یه نگاه به پروفایلش بکنی میفهمی!

      ۰ ۰
    10. Samsara گفت:

      بله ایشون به اسم بسیجی حذب الهی و پرانتز بی طرف و حالا هم این کلا به دنبال مسخره بازی هست.
      به حرف ها اهمیتی ندید بادیست که به ناگاه خارج می شود و می رود.

      ۲ ۰
  15. Ulfric گفت:

    راستش واقعا نمیدونم این استودیو رو دوست دارم یا نه!
    از یه طرف وقتی به خاطراتم با pop نگاه میکنم یوبی برام خیلی محبوب میشه از یه طرفم وقتی به عملکردش تو این اواخر نگاه میکنم برام خیلی بی ارزش جلوه میکنه.
    به نظرم بهترین بازی های این شرکت یا شاید دو تا از بهترین بازی های عمرم pop the sands of time و warrior within هستش.کلا تو بازه ی زمانی ۲۰۰۳-۲۰۰۵ یوبی سافت با شاهزاده ی ایرانی برام خیلی عزیز بود.
    ولی این سال های اخیر مخصوصا ۲۰۱۴ یوبی سافت مثل یه شرکت درجه دو داره ظاهر میشه و جالبه به جای این که کمی به خودش بیاد داره این سیر نزولی رو با سرعت بیشتری طی میکنه. که البته خودش داره با دستای خودش قبرشو میکنه! کلا تو این چند سال به این نتیجه رسیدم که یوبی سافت وقتی میبینه یه بازی خیلی موفق میشه سعی میکنه تا میتونه ازش استفاده کنه و اوایل هم به خوبی این کارو انجام میده تا این که با یه نسخه ی افتضاح دیگه دست از سر بازی میکشه!(نمونه ی بارز pop) همین اتفاق هم چند سال دیگه برای AC اتفاق میفته…
    بزرگترین مشکل این شرکت هم همون هایپ های الکی و نشون دادن همه ی قسمت های مهیج بازی تو تریلر هاست! الان من واقعا صحنه ی خاصی از فارکرای ۳ که تو تریلر ها نمایش داده نشده بود یادم نمیاد! و مشکل اینجاست که معمولا بازی ها خیلی پایین تر از حد انتظار دارن عمل میکنن. در حال حاضر شاید تنها آیپی که ابهتش رو زیر دستای یوبی حفظ کرده ریمن باشه!
    بحث نمره هم اگه بخوام به ده سال پیش این شرکت نمره بدم ۹.۵ و اگه بخوام به حالش نمیره بدم نمرم بالای ۶ نمیره…!

    ۳ ۱
  16. zzzZED گفت:

    ای پی هاش شاهکاره
    ایده هاش شاهکاره
    بازاریابیش افتضاحه
    قدرت خراب کردن ایده که ماشاالله :۲۴:
    به خاطر اهمیت ندادن به سری های تام کلنسی به مقدار کافی و همینطور بازی هایی مثل پرنس و به جاش اهمیت به اس اس اینز کی رید؟
    نمره =۱
    اونم فقط چون صاحب سری تام کلنسی و مخصوصا اسپلینتر سله

    ۱ ۰
  17. KILLZONE 4 گفت:

    عذر میخام از همه یوبی فنهای عزیز
    و همچنین از آقای محمدی
    آخه بحث از این بهتر ب ذهنتون نرسید!!!

    ۰ ۲
    1. zzzZED گفت:

      به این خوبی :۲۴:
      کلکل خونم زده بود پایین . این پستا خوب کمک میکنه

      ۲ ۰
    2. اگر ایده ای برای بحث هفته دارید می تونید بیان کنید.

      ۰ ۰
  18. ABI RAZOR گفت:

    driver parallel lines
    مث سن اندریاس با این نسخه زندگی کردم
    بهترین بازی من از این شرکت :11:

    من فقط با هایپ های یوبی مشکل دارم وگرنه بقول امیر
    اگه یوبی نباشه کلا تو گرسنگی بسر میبریم :lol:
    تو این دوره بازی های دو بعدی یوبی خیلی محبوب تر از بازی های AAA شدن
    با حرف میلاد هم موافقم ک همیشه میگه ی سال اسسین ی سال شاهزاده
    تنوع میره بالا
    بد ترین بازی شرکت هم واچ هایپز
    اونقد هایپ شد و سعی کرد با کینگ این سبک خودشو مقایسه کنه
    بازیش نمیکنم تا اخر عمر

    ۰ ۰
  19. WoRaGo گفت:

    من با عرضه سالیانه مشکلی ندارم و بنظرم اساسینز کرید نسخه ی بد نداشته
    واچ داگز هم “خوب” بود
    اما سیاست های یوبی و هایپ کردناش واقعا حماقت محضه :11:
    ۸ از ۱۰

    ۰ ۰
  20. Pandora7 گفت:

    نمره من به یوبی سافت نسل ۷ هفتمی ۵ از ۱۰

    ۰ ۱
  21. Samsara گفت:

    یوبی سافت رو دوست دارم و بسیار ازش خاطره دارم به خاطر ساخت و انتشار این عناوین: :۱۵:
    Valiant Hearts: The Great War
    Child of Light
    Rayman
    Far Cry
    I Am Alive
    Prince of Persia
    Assassin’s Creed ( سه گانه اتزیو ادیتوره )
    Tom Clancy’s Splinter Cell: Chaos Theory
    Tom Clancy’s Splinter Cell
    Tom Clancy’s Splinter Cell Pandora Tomorrow
    From Dust
    Beyond Good & Evil
    R.U.S.E.
    Call of Juarez: Bound in Blood
    Tom Clancy’s EndWar
    Brothers in Arms
    Call of Juarez
    Tom Clancy’s Ghost Recon
    Tom Clancy’s Rainbow Six
    Tom Clancy’s Splinter Cell Double Agent
    Myst
    The Settlers
    کارهاش تنوع خوبی داره، تعجب می کنم از روند کاری اخیرش.
    به خاطراتم با این کمپانی ۱۰ می دم ولی به وضعیت کنونی فعلا نظری ندارم.

    ۰ ۰
    1. maxinquaye گفت:

      رئسای یوبی همیشه یه جای کارشون میلنگیده، اون دوره پرنس فارسی که drmای که رو بازیها پیاده میکرد اعصاب بازیکنا رو خورده میکرد و مشکل درست میکرد. الان هم که یه نیم روز از انتشار یونیتی گذشته، سایتهای نقد اجازه انتشار نقدشونو هنوز نگرفته بودن!
      ولی فقط یه نگاه انداختن به لیست بازیهایی که توی کارنامه اش داره کافیه تا مخ آدم سوت بکشه!
      بهترینشم Beyond Good and Evil بود به نظرم! جدا از گیم پلی و داستان و کاراکترهای به یاد موندنیش، توی اون دوره ای که بحث های فمینیستی توی زمینه بازیهای کامپیوتری هنوز شکل نگرفته بود، ریسک میکنه و جید رو میکنه پروتاگونیست بازی! کاراکتری که بر خلاف سنت بازی های رایانه ای به هیچ وجه سکشوالایزد نشده بود و در عین حال جذابیت بالایی داشت!و در نهایت هم بزرگترین عامل شکست تجاری بازی شد این انتخابشون!

      ۱ ۰
    2. Samsara گفت:

      خوب آره یه جورایی ولی این لیست برای من سال ها خاطره شیرین بوده و هست.
      Beyond Good & Evil این بازی برای زمان خودش خیلی خاص بود ولی من با استراتژی هاشونم بسی حال کردم.
      و در مورد صحبتت تا اندازه ای درست هست ولی باز هم کم و بیش چند عنوانی این استارت رو زده بودن نمونه بارزشون Tomb Raider هست که شخصیت زن به عنوان عامل اصلی و محوری یک داستان قابل بازی بود.

      ۰ ۰
    3. Dathush17 گفت:

      این اوتارت بد حالمو گرفت ….خدا بیامورزتش :(

      ۰ ۰
    4. Samsara گفت:

      به احترامش و علاقه ای که بهش داشتم گذاشتم.
      روحش شاد واقعا، این همه برامون خاطره ساخت. :(

      ۰ ۰
    5. Samsara گفت:

      راستی توی اون نکته خاصت در مورد شخصیت های زن، واقعا از این موضوع حالم به هم می خوره چون غیر قابل باور می کنه یک شخصیت رو ولی خوبیش اینه که هستند اندک سازندگانی که بر خلاف این جریان حرکت می کنن ولی خوب بسیار کم هستن. این بازی توی این موردش واقعا تک بود. به نکته درستی اشاره کردی.

      ۰ ۰
  22. Milad RFM گفت:

    عرضه سالانه بازیها نتیجش میشه متای ۷۳ واسه اساسین یونیتی.
    من اسپلینتر سل و شاهزاده پارسی رو دوست دارم. یوبی این دو فرنچایز رو از عرش به … حالا نگیم فرش! :lol: ولی بالاخره مقداری افت کردن.
    نمره عملکرد یوبی: ۳/۱۰

    ۰ ۰
    1. zzzZED گفت:

      تو هم مث خودمه نظرت
      بجز نمره :10: :-)

      ۰ ۰
  23. ReHe73 گفت:

    کلا باید بجای watch dog یه بازیی مثل همین رو میزد و از دیوار شهر ها هم بتونی بری بالا و امسال کلا این اساسین کرید رو نمیزد
    کلا ۸ خوبش هست

    ۰ ۱
  24. Nate Drake گفت:

    حتی اگر بخوام به خاطر فارکرای ۲ نمره بهش بدم ولی بازم سنگینی عناوین آشغالش به حدیه که هیچ نمره ای غیر از ۰ نمیتونم بدم
    پس نمره من به این شرکت: ۰ از ۱۰

    ۰ ۳
  25. princenima گفت:

    یوبی نسل ۶ : ۹ :۱۵: :۱۵:
    یوبی نسل ۷ : ۳ ( اونم فقط بخاطره فارکرای ۳) :11: :11:

    ۱ ۰
  26. mohammad.m گفت:

    بهترین بازی که من تاحالا از این شرکت بازی کردم king kong شاید عجیب باشه انتخابم ولی گیم پلی این بازی اون زمان خیلی بهم حال می داد حتی حالا هم بازیش می کنم البته با سری رینبو سیکس هم خیلی حال می کنم ولی هیچی همو کینگ کنگ نمی شه با انتشار یک سال درمیون یا هر دوسال هم خوبه ولی این که هرسال داره یکی دوت اسسین میده خیلی بده

    ۰ ۰
  27. شعیب گفت:

    یوبیسافت از معدود کمپانی هایی هست که به سینگل پلیر اهمیت زیادی میده و حتی بیشتر از بخش چند نفره.مطمئن باشید روزی که همه بازیها مولتی بشن دیگه روح از گیم گرفته میشه.مورد بعدی که در مورد یوبیسافت(و هر کمپانی بزرگ دیگر) باید توجه کرد ایهست که همه اون رو در چند ترولی که ازش میشه خلاصه نکنیم.دانشمندانی در این کمپانی وجود دارد که باید احترام گذاشت به انها.برنامه نویسانی که انجین هایی میسازند که خروجی شان غیر قابل باورند.الان حداقل ۱۵ شعبه بزرگ دارد با حدود ۹۲۰۰ کارمند!
    ای پی هایی دارد که با رو کردن انها در هر زمانی شرکت را نجات خواهند داد.Brothers in Arms series / Driver series / Prince of Persia series / Tom Clancy’s Ghost Recon کسی هست که دوست نداشته باشد اینها رو بازی کنه؟
    در هر زمانی که طرح ابتکاری پیدا کند ای پی جدید میسازد. South Park: The Stick of Truth / و دو بازی دیگری که امسال با انجین یوبی ارت انها را تولید کرد.در هر سال حداقل ۴ بازی AAA میسازد که واقعا باید مجموعه منسجمی باشد که اینطور کار کند.در بین اینها بازیهای AA یا A هم میسازد Call of Juarez series / Beyond Good & Evil series مثالی از ان هستند.
    حرف زیاد هست برای گفتن ولی کسی که خواب هست رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش رو به خواب زده نه!

    :pc:

    ۴ ۱
    1. Samsara گفت:

      ” …مطمئن باشید روزی که همه بازیها مولتی بشن دیگه روح از گیم گرفته میشه. ”
      این قسمت حرفت رو واقعا موافقم، اگه آینده بازی ها به این جا ختم بشه واقعا تاسف آوره.
      بخش سینگل نباید بی اهمیت و بی ارزش بشه یا این که فقط حالت تمرینی برای بخش مولتی محسوب بشه، به خاطر همین امثال دیوید کیج رو ستایش می کنم. ( البته اسامی بسیارند ولی اسم ایشون چون مخالف زیاد داره در ذهنم پر رنگ تر هست. )

      ۱ ۰
  28. ReHe73 گفت:

    به نظرم این قضیه مثل فوتبال هست اول نسل هست یا همون اول فصل ، کامپانی ها مندن بازی ها رو چطور و برای چه پلتفرومی عرضه کنند و کمی طول میشکه تا هماهنگ بشن

    یوبی سافت هم یکی از اونها هست که فقط قربانی شده یوبیسافت تنها اینطور نبوده ، کمپانی ها دیگه هم مثل این بوده ولی کسی صداشو در نیاورده
    سونی ، Bethesda ، اکتیوژن ، ، هم توی این نسل دست کمی از یوبیسافت نداشتن ، حتی مایکروسافت هم اول نسل خیلی خیلی ضعیف بوده
    Square Enix هم امسال هر چی بازی داد زیر ۷۵ نمره گرفتن
    نمیدونم چرا همش گیر به یوبیسافت دادن
    این قضیه بیشتر به فاز دادن رو گرافیک و رزلیشن بازی ها ربط داده که مدام جو سازی میکنند ۳۰ فریم باشه یا ۶۰ فریم یا ۱۰۸۰p باشه که این باعث میشه سازنده ها روی خود بازی تمرکز نکنند

    ۱ ۱
  29. the director گفت:

    نمره ۷..

    هایپ زیاد…. گند زدن به ایده های عالی… اخراج بیش از حد کارکنان در ۵ سال اخیر
    کپی کردن بعضی از المان های بازی های معروفش
    ولی از بازی های دو بعدیش خوشم میاد.. واقعا در این زمینه دو بعدی ساختن عالیه

    ۰ ۰
  30. Rayman.E گفت:

    کلا یوبی رو فقط به خاطر ریمنشه که دوست میدارم :۱۵: :۱۵:
    به خاطر همین ریمنم بهش ۹.۹ میدم از ۱۰.

    ۰ ۰
  31. Gish2012 گفت:

    مشکل اش اینه که از اواسط نسل هفت تقریبا همه بازی هاش رو داره شعبه مونترال میسازه. استودیوت ۳۰۰۰ نفر هم که باشن باز کم میارن. این همه استودیو تو دنیا داره اما نمیذاره از پتانسیل شون استفاده شه. الان هم جای اینکه رینبو سیکس رو بده دست استودیوی اصلیش داده دست مونترال
    نمره ۸

    ۰ ۱
  32. خو من دو بخش بهش نمره میدم بخش اول بخاطر یوبی ارتش که فقط شاهکار میسازه ۱۰ میدم بخش دوم بخاطر فروکردن تو اساسین و درنیاوردن از این سری و کاملا فراموش کردن یکی از بهترین ای پی هاش ینی پرنس پرشیا نمره که بهش میدم ۵

    ۱ ۰
  33. xneon گفت:

    یوبی سافت قدیم یا یوبی سافت جدید ؟

    قدیم ها یوبی سافت از بهترین و پیشرو ترین ها در این عرصه بود ولی خب متاسفانه چند سالیه یکم بازی های تجاری میده بیرون و اون کیفیت فوق العاده بالای قبلش رو از دست داده ولی بخاطر فرانچایز های برگرفته شده از تآثار تام کلنسی و بازی هایی مثل شاهزاده پارسی و … به این شرکت از ۱۰ نمره خوب ۸.۵ رو میدم
    ولی خب یوبی سافت این روزها رو خیلی دوست ندارم

    ۲ ۰
  34. من از اکثر بازی هاش لذت میبرم ;)

    ۰ ۰
  35. من به یوبی سافت در وضعیت فعلی نمره ۸۷ رو میدم….
    AC Rogue رو تموم کردم. در کل لایق نمره ۸۲ بود…. پایان جذابی هم داشت.
    در کاری که قرار بود انجام بده موفق بود….
    از یوبی سافت ممنونم Yes
    —-
    Unity… عنوانی که می تونست تبدیل به یک شاهکار بشه. طراحی بی نظیر پاریس. مکانیزم های جدید… مکان ها تمام نشدنی… اما همه و همه به خاطر توجه نکردن یوبیسافت به باگ های بی امان بازی از دست رفت….
    این عنوان رو هم تقریبا تا آخراش رفتم. لایق نمره ۸۴ بود….
    —–
    FarCry 4 شاهکاری است لایق نمره ۹۰….

    پس در کل به یوبیسافت در وضعیت فعلی ۸۷ میدم و راضیم ازش…

    ۱ ۰
  36. از حق نگذریم بازهای خوب کم نداره دلیل نمیشه به خاطر بی کفایتی های چند تا از مدیراش کا مجموعه رو زیر سوال ببریم !!!

    ۱ ۰
  37. amir گفت:

    با سخنانی که دوستان گفتن میشه گفت یوبیسافت=هایپ های فضایی , ایده ای خوب همراه با اجرای ضعیف و شیردوشی!
    نمره هم ۷ از ۱۰ فقط هم به خاطر فرنچایز فارکرای که گویا نسخه چهارم این سری عنوان خوبی هم از اب در اومده

    ۱ ۰
  38. امیر گفت:

    من فقط بخاطر بازی های دو بعدیش دوسش دارم ! از جمله rayman و valiant hearts the great war . از اسپلیتر سل هم زیاد خوشم نمیاد ! همچنین کلا از assassins :11: در کل از نظرم بازی هاش جوری هست که تو اوقات بی بازی ای بدرد میخوره ! نه زمانی که بازی های AAA میان :۱۲: ارزش بازیاشم تو ایران همون ۱۰ هزار که کپی رو PC بزنی

    ۰ ۰
  39. theBigD گفت:

    ۶.۵/۱۰
    خوب بلده ایده ی جدید بسازه ، هم خوب بلده یده های خودشو تکراری کنه. یوبی همیشه قابل احترامه ولی اصرارش روی بعضی بازیای پرفروشش زیاد جالب نیست. سود زیادی براش داره اما… خب مطئنا جیب خودش براش مهم تره.
    , Rabbids و ریمن Prince of Persia , Valiant Hearts رو فراموش نمیکنم.

    ۰ ۰
  40. Peyman Ad گفت:

    اینا فقط نظر یه گیمر که مثل شما تجربه اى تو به اشتراک گذاشتن نظرش در فضاى مجازى نداره و به قول معروف تازه کاره تو مقوله فروم بازى،خلاصه به بزرگى خودتون اشتباهاتشو ببخشید.
    دقیق که فکر مى کنم شرکت یوبى قطعا یکى از نوآورانه ترین و خلاق ترین ایده پردازها در دنیاى کیمیگه ولى با فرمولاسیون خاص خودش.یوبى همیشه یه دستور العمل برا بازیهایى که بیشتر دستش بازه برا دخالت داره و معجونش رو اینجورى به خورد مردم مو ده.یه ایده ناب که هر کس با شنیدنش به فکر فرو بره و کنجکاو به امتحان و تجربه اون بشه به اضافه یه گیم پلى دقت کنید “عام پسند” و تکرارى و گرافیک انصافا عالى و داستانى که صرفا خیلى مهم نیست چون هایپى که ایده اولیه بین مردم ایجاد میکنه کافیه تا شکى باقى نذاره که قطعا این کانسپت پزدازش خوبى داره و همین باعث شده که وقتى اسم یوبى میاد ناخودآگاه یاد نپختگى و خامى بیوفتیم.دقت کنید همه این عوامل در کنار هم یه گیم محشر رو تحویل یه گیمر عادى و کژوال میده و همه جامعه گیمر ها رو منتقدها و هاردکورها تشکیل ندادند و این هیچ نتیجه اى نمى تونه داشته باشه به جز فروش خوب و پول سازى که بزرگترین هدف شرکت.
    یادم میاد زمانى که پرینس دو اومده بود همزمان باهاش یه بازى دیگر از یوبى راجع به لاکپشتهاى نینجا اومده بود که همزمان اتفاقى تو اون دوران تداخل پیدا کردن براى من و با هم نصبشون کردم.اونایى که این عنوان رو تجربه کردن باید بدونن که بازى شامل گیم پلى پرنیس بود تو یه لباس دیگه به اسم نینجا ترتلز.راه رفتن رو دیوار ها شمشیر بازى ها و کمبو ها همه چى.
    اگه یادتون باشه یوبى عملا با نسخه آخر پرینس داشت کل فرنچایز رو بگا میداد که اسسینز دقیقا مجهز شده به پارکورى قوى تر از پرینس ظاهر شد و درواقع یهو یه راه در رو پر سود جلو پاى یوبى گذاشت. تمام اینارو بچسبونین به هم میفهمین یوبى چیه.آره یه قسمت عظیمى از خاطرات همه مارو ساخته،آره هیچ وقت فراموش نمیکنم شباى مدرسه یواشکى تا صبح پرنس بازى کردنارو،یادم نمیره ریمن چى بود ولى هیچوقت هم نمى تونم اینو باور کنم که یوبى شرکتیه که در درجه اول هنر و عشق بازى سازى ایده آلش باشه. هیچوقت نمى تونم کنار راکستار و ناتى داگ بهش نگاه کنم،یوبى بیشتر از بازى ساز بودن،ناشره بازیه،یعنى بازى فروش برا من بیشتر.
    اینا نظر من بود،ببخشید اگه خام بود یا با نظر شما مغایرت داشت.ممنون از کسانى که واقعا اینجان که بحث کنن،اشتباهشون رو بپذیرن یا اشتباه دوستشون رو اصلاح کنن و هنوز دقدقشون مال من بهتره مال تو بده نیست.

    ۰ ۰
  41. Yamato گفت:

    ۵/۱۰
    زیاد هم دادم!

    ۱ ۱
  42. Hamedgh گفت:

    سلام!
    از دیبازی و مدیران سایت تشکر می کنم که یکی از هرزه نگاری های آقای zzzZED را در این بحث پاک نمود. دیدگاهی که نوشته بودم از طریق پیام خصوصی ارسال نشد(خطا می گرفت) بنابراین ناچار شدم در همین قسمت درج کنم.

    امتیاز من: میانگین امتیازات برای همه بازیهای یوبی سافت(هر چند امتیاز بازیها خالی از اشتباه نیست)!
    در ابتدا از شرکت یوبی سافت بابت تهیه بازی های شاهزاده پارسی/POP و فرقه یا رسم آدمکش/AC و شطرنج باز/CHM و همرزمان/BIA و موارد دیگر تشکر می کنم و کافیست کمی چشمان باز داشته باشیم تا به بزرگی این شرکت پی ببریم.
    در امر بازیسازی موفق بوده و در زمینه های مختلف پیشرو بوده است. کسی نمی تواند منکر پیچیدگی و عظمت طراحی در بازی شاهزاده پارسی(به خصوص بازی شاهزاده پارسی:‌ جنگجوی درون) به مدد آقای مچنر باشد. بازی اساسین کرید، نوزاد شاهزاده پارسی است. گمان نمی کنم شرکتی باشد که علاقمند نباشد تا یک نسخه از بازیهای شاهزاده پارسی یا اساسین کرید را در کارنامه خودش نداشته باشد. نگاهی به طراحی برخی از مراحل در این دو بازی می تواند انگشت حیرت بگزد! گمان ندارم که کسی از بالا و پایین پریدن “شاهزاده دستان” لذت نبرده باشد.
    مرحله آخر از جستجو برای نامه های رومولوس در بازی “اساسین کرید: برادری” به یادتان است؟ همان مرحله ای که باید موجب آوار صلیب بزرگی بر روی درب بسته ای شویم.
    یک توضیح برای همیشه درباره تولید سریالی بعضی از بازیها می نویسم که امیدوارم نظر شما را برای همیشه جلب کند. این بخش را برای نقد آقای رسولی درباره نقد ایشان از بازی شیطان درون نوشته بودم اما ناقص باقی ماند و در سایت درج نکردم. اما خلاصه متن من(درباره بازی اساسین کرید صدق می کند):
    بدون تردید خط مشی بازیسازی آقای میکامی با شرکت سازنده و ناشر بازی شیطان مقیم(رزیدنت اویل/ Resident Evil) متفاوت است یا در ادامه می تواند متقاوت شود. بازی شیطان مقیم ۴ در نوع و جنس اکشن/ماجرایی/ترسناک (البته بعضی سایت ها و صفحات الکترونیکی آنرا یک بازی ترسناک/بقا نام برده اند- Survival horror) در سال ۲۰۰۵ منتشر شد(نسخه کامپیوتری یا رایانه ای در سال ۲۰۰۷). سازنده آن، آقای میکامی بود. شیطان مقیم ۵ در سال ۲۰۰۹ و شیطان مقیم ۶ در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. همانطور که می دانید یا نمی دانید عملیات ساخت یک بازی در سطح تولیدات حجیم و بزرگ(Big Production) می تواند در حدود سه یا چهار سال(یا بیشتر) به طول انجامد(مصداق سخن، حرف های سازندگان کیش یا فرقه آدمکشها/ AC). بنابراین به روشنی در می یابیم که داستان پردازی و تولید عنوان پنجم درحین یا قبل از بازی چهارم در حال پیگیری بوده است(درباره بازی ششم به همچنین). حتا به این معنی می تواند باشد که آقای میکامی از این جریان و پروسه مطلع بوده است. عنوان های پنجم و ششم در ادامه همان عنوان چهارم و در مجموع در طول روند و داستان بازی شیطان مقیم بوده است. این تغییر در طول دو دوره با سه شماره بوده و می توانیم دریابیم که آقای میکامی برای نسخه چهارم و برای یک تغییر روند برای بازی انتخاب شده است و می تواند انتخاب هوشمندانه ای قلمداد شود(دقت بفرمایید- دوستان عزیز! ممکن است در جای دیگری، حتا سایت های خارجی نخوانده باشید. پس از روی بی منطق به بازی ایراد نگیرید).
    بنابراین می توانیم عنوانهای شیطان مقیم ۵ و ۶ را ادامه ای بر خط مشی میکامی دانست و به وی نسبت داد هرچند که وی کارگردان و نویسندگی آنرا به عهده نداشته باشد. پایه و اساس بازی(گیم پلینگ و گیم پلی) یک چیز بوده است! (دقت بفرمایید. پس بازیبازهایی که از بازی ایراد فراوان می گیرند ممکن است از داستان بازی خوششان نیامده باشد)…
    آیا تا بحال یک کتاب ده جلدی نخوانده اید؟ آیا داستان یک بازی نمی تواند تا چندین عنوان با پایه و اساسی مشابه پیش رود؟ این بازی در دنیای بازیهای ویدیویی به یک بازی کالت(مکتب تفکر- رسم و طرز فکر برای الهام و تقلید- آیین بازی سازی) تبدیل شده است که به شخصیت های اصلی سرایت کرده است…
    پایان متن.
    حالا در این بین ممکن است یکی از بازیبازهای سایت، مست کرده و بیاید و در زیر این دیدگاه بگوید(همانطور که مدتها پیش گفته بودند): “یعنی الان هر چی بنویسی درست است و خطایی ندارد…”
    در همین جا می گویم خیر! علاقمندان قدم رنجه کرده و سرنخ ماجرا را گرفته و تحقیقات بیشتری کرده تا به نتایج مفیدتری دست یابند. بعضی از دوستان اینکار را کرده و خواهند کرد. همانطور که در نقدها و نوشته های آنها نمود پیدا کرده است.
    زیاد دور نشویم.

    ۲ ۰
    1. Hamedgh گفت:

      درباره مطلب آقای محمدی(موفق باشی- ایشان در سایت بازیهای مستقل/ ایندی فعالیت داشتند. یکی از رفقای قدیمی دیبازی هستند)، تحت عنوان “جادویی از دل کلمات ” نوشته بودم اما در سایت درج نکردم اما بخاطر بازی اساسین کرید و ناشرش یوبی سافت در همین جا می نویسم. این هم آن دیدگاه(می تواند برای علاقمندان بازی مفید باشد):
      قدمت نقش و خط از سایر هنرها(سینما و موارد دیگر) بیشتر است. تمامی آنچه که از نسلهای قبل به یادگار مانده و موجب پیشرفت بشر شده، در قالب کتاب است. تنها حافظه نوشتاری و ماندگار از بشر، همین کتاب ها(مجموعه متون) هستند. خصایص کتاب ها بیشتر از آنچیزی است که بر شمردی. به خصوص آنهایی که اصیل بوده و از نویسنده اصلی باقی مانده است. بیشتر کتاب های علمی، از دخل و تصرف مغرضان و جاهلان در امان مانده اند هر چند بعضی از آنها به واقعیات علمی نادرست دست یافته و کامل نبوده اند(به عمد و غرض نبوده است) و محقق آنها در همان سطح علمی بوده و در نهایت برای سایر دانشمندان به یادگار(آن دست آورده ها) باقی گذارده است. چرا که کسب علم ساده نیست و نتایجش به سوی منطق و صحت نشانه می رود. بر خلاف بعضی روایات دینی! اصل آنها دست خوش تغییرات گشته و به دست مغرضان و منفعت طلبان به انحراف کشیده شده و انشعابات می یابند. آب و تاب داده شده تا از ادیان دیگر، برتر شود. آبی شود نانی شود. بد استفاده شده اند. ادیانی که نامی نداشته و به نام مریدانشان زده شده اند. یعنی آن دین و معرفت از اصل خودش دور شده و با اضافات منحرفان به نام خودشان ضرب شده اند.
      بگذریم…
      درباره فرقه یا رسم آدمکش/ اساسین کرید(یکی از کتاب های نامبرده شده در مطلب جادویی از دل کلمات و بازیهایی که از آن تهیه شده است): از نظر من، این نامی نبوده که این گروه(از زمان جنگ های صلیبی) بر روی خودش گذارده است(برای کسانی می نویسم که در ترجمه ها و نوشته های خودشان از حسن صباح و حشاشین ها نام می برند). آنها افرادی باهوش و کارکشته هستند که بر ضد دشمنان استثمارگر و ستمگر از شیوه های منحصر به فرد استفاده می کرده اند سرور بکارگیری از ابزار آلات جنگی و تکنیک های رزمی بوده اند(در بازیها هم می توانید نمونه ای از این تعریف را ببینید. بسته مکمل بازی دیابلو۲). این نام به دلیل نوع فعالیت و تبلیغات دیگران(تمپلارها و مردم آن دوره) بر روی آنها نقش بسته است. حتا در بازی اساسین کرید۲ و در زیرزمین دایی اتزیو، اشاره شده است که یکی از اولین اساسین ها، داریوش بوده و مبدع تیغ مخفی(هیدن بلید) وی بوده است. مجسمه وی، در کنار هفت مجسمه دیگر قرار دارد. پس قدمت و فلسفه ای مزبور و مورد نظر سازندگان، پیش تر از آنچه که در جنگ های صلیبی ذکر شده،‌ بوده است. پس مجموعه ای از فعالیت ها و اتفاق های مشابه در طول تاریخ، به یک گروه خاص، با نام جعلی فرقه یا رسم آدمکش یا هم کیش آدمکش(اساسین کرید) نسبت داده شده است.
      در بازی یا شاید در طول تاریخ، تمپلارها نماد بهره وری از علم معرفی می شوند. اما نکته در نحوه بهره وری نهفته است و اساسین ها از دیواره این تمثال های نمادین بالا رفته(همان صعود از برج و باروها) و چشمان شاهینی(همان خاصیت منحصر بفرد در بازی) تیز کرده اند. در بازی “فرقه یا رسم آدمکش ۲: برادری” با مرحله ای مواجه می شویم که در آن لیوناردو داوینچی اسیر شده است و تمپلارها با زور سعی در ترغیب لیوناردو برای بازکردن مکانیزم درب پنهانی دارند. به بخشی از گفتگوها دقت بفرمایید(اینها عقایدی است که در نزد بعضی انسانها حضور داشته و مورد تحقیق قرار گرفته است):
      تمپلار یا اسیرکننده لیوناردو: چرا دنبال دانشی می گردی که از آن استفاده نمی بری؟‌ ما شانس این را داریم تا دنیای بهتری بسازیم. آزادیی که برای شکل دهی سرنوشت مان داریم.
      لیوناردو: چه میشود اگر انتخابم بخشی از رویای تان نباشد؟
      تمپلار: تو احمقی! نمی بینی؟ ما می توانیم نادانی را دور کنیم. مردم را از سلسله مراتب اجتماعی و پادشاهی دور کرده و به آزادی برسانیم. از غرایز حیوانی شان آزاد کرده تا همه حقیقت را به چنگ بیاورند.
      لیوناردو: آنهم با کتک زدن من در تاریکی روشن فکرهای مردم ایتالیا؟
      تمپلار: متحدگر فیثاغورثی در معبد است. آن شماره موجب می شود همه طبایع، همه چیز جفت شوند. آن متحدگر منبع است و با کمک آن می توانیم همه اذهان و ارواح را بگشاییم و همه مردم را با دانش سیراب سازیم.
      لیوناردو: هر چقدر بالا بروی همانقدر هم سقوط خواهی کرد!
      تمپلار: این یک پیمان رویایی است. با همدیگر قادر خواهیم بود بشریت را به خداوندی برسانیم. حالا بگو درب کجاست؟
      لیوناردو: بدنم احساس درد می کند اما ذهن و عقلم آسیب نخورده است.
      تمپلار(بعد از حضور اتزیو): … در حال متقاعد کردن دوستمان، لیوناردو هستیم. تا درب معبد را باز کند و به سمت عصر طلایی بشریت رهنماییمان کند.
      تمپلار(وقتی در برابر اتزیو مغلوب می شود): تو یک اساسین و دشمن دانش هستی؟
      اتزیو: یکی باید در جستجوی حقیقت باشد. به آن تقویت و نیرو بخشد تا کمی توسط دیگران وفا بیند.
      تمپلار(در حال مرگ): این مردم گمشده، با امپراطوری ها مبارزه می کنند و من باید به رنجشان پایان بدهم.
      اتزیو: شاید در مرگ به حقیقت نایل شوی. در صلح بیآرام.

      در انتهای ماموریت، اتزیو و لیوناردو متوجه می شوند این اعداد فیثاغورثی کارا نبوده و اعداد به تنهایی نمی توانند سرنوشت بشریت را تغییر دهند.
      این توضیحات درباره بازی با دیدگاه دیگری در خبر ” احیای بازی برج ساعتی/ Clock Tower ” کمی کاملتر می شود. این بازیها شایسته توجه بیشتری است.
      /////
      دیدگاهی در خبر “احیای بازی برج ساعتی/ Clock Tower – مصاحبه با آقای کونو” نوشته ام که دوستانم می توانند در آنجا مطالعه کنند. این دیدگاه دو بخش دارد که ضمیمه آن درباره خبر “پاستای مورمورکننده/CreepyPasta ایستگاه شماره ها” ‌می باشد.
      با تشکر از همه دوستان(به خصوص آقایان xneon و maxinquayeو امین حسینی و Sirius و جواد سیاوشی)!
      هر چند با آن بخش از دیدگاهها درباره فدا کردن کیفیت بر کمیت به خاطر پول موافق نیستم. یوبی سافت شرکتی خصوصی است و از داشته های خودش به خوبی محافظت می کند و با جمع آوری نیروهای کاری، از کنار آنها در دنیای رقابت و تجارت به سودآوری می اندیشند تا این چرخه به خوبی حفظ شود. خودشان به خوبی می دانند چه زمانی یک عنوان بازی به پایان خط می رسد. برایم عجیب است که در این سری، عنوان جدید آنها را شکست می نامند.
      یادم می آید یکی از دوستان، بافت ها و مفروش سازی های عنوان فرقه آدمکش: افشاگری را تکراری نامیده بود و آنرا وام گرفته از عنوان برادری نامیده بود. در حالیکه چنین نبود و این موضوع با مستندات قابل اثبات است. کمی به مفروش سازی لباس های مردم استانبول در بازی دقت کنید مبهوت می مانید. ایده ای وجود دارد و قابلیت گسترش آن بسیار!
      هر کسی از دوستان عزیز،‌ایرادی می بیند بیاید در همین جا با یکدیگر بحث و گفتگو نماییم.

      پانوشت۱: تشکر از آقای قرآلو و طاها رسولی با بابت نقدهای شان!
      امیدوارم فرصت کنم نقدی برای نقد آنها فراهم کنم که از نکات جالب و جزییات خوبی برخوردار بودند. در مجموع بعضی موارد از دید دوستان بازیباز پنهان مانده بود که می توانست مورد بحث و گفتگو قرار گیرد.

      پانوشت۲: اما پرسش اساسی من از همه دوستان عزیز اینست: معنای واقعی “گیم پلی” چیست؟ چرا به طور مسلسل می گویند چه تغییراتی در گیم پلی وارد آمده است؟ آیا منظورتان خروجی بازیست؟ پس چرا منتقدین در امتیازدهی به طور مجزا به گرافیک امتیاز می دهند؟ پس چرا بعضی منتقدین، گرافیک را بر بازی موثر می دانند؟ چرا بعضی دوستان، یکی از ارکان ژانر ترسناک را صدا می دانند و آنرا به طور مجزا امتیاز می دهند؟ گیم پلی تکراری، چه چیزی را محکوم می کند؟ اگر منظورتان…
      در چندین دیدگاه قبل، پرسشی را راجب نرخ قاب، کیفیت تصویر و ۱۰۸۰p و ۷۲۰p مطرح کرده بودم اما جوابی داده نشد؟ اما از تلاش دوست عزیزم، آقای محمدی با تهیه مطلب ” آیا می توانید فرق بین ۹۰۰p و۱۰۸۰p را تشخیص دهید؟” قابل ستایش است. همین تلاش از طرف بعضی از دوستان مورد نکوهش قرار گرفته شده بود. اما باز هم پاسخی درخور به جز یکی دو مورد(آنهم به طور خلاصه- از طرف آقای هومن- البته این موجب برتری کامل نمی شود) دریافت نکردم. چرا دایم از این مورد برای برتری پلی استیشن ۴ سود می برند/ می برید؟ آیا از پاسخ های خودتان راضی بودید؟ شاید لازم شود در این مورد مطلبی بنویسم.

      پانوشت۳: با تشکر از مطالب “چند دقیقه ای شوک زیست محیطی/ بایوشاک- شیر و خارپا” و “دریافت جایزه نوبل برای تولید ال ای دی” و “جادویی از دل کلمات” و “بازاریابی معکوس” و “شافعان پاریس” و “تشخیص گفتار پارسی در گوگل” و “ویندوز ایکس” و “گفتگوی میکامی و کوجیما” و “جشنواره فکاهی بازیهای ویدیویی/ توضیح: هر چند که گزارشی برای جشنواره بازیهای مستقل در نظر گرفته نشده بود”.
      هر چند نتوانستم برای این مطالب دیدگاهی تهیه کنم. شاید در روزهای آتی.

      ۲ ۰
    2. aliya گفت:

      آقا شما کامنت گذاشتی یا کتاب نوشتی ؟ :11:

      ۰ ۰
    3. شما ایشون رو نمیشناسین….آقا حامد جزو قدیمی های سایتن و واقعا کامنت هاشون از خیلی از کامنت های دیگر بچه مفید تره…

      ۰ ۰
  43. با سیاست خز کردن موافق نیستم ….
    برای همین….
    ۴.۵/۱۰

    ۰ ۰
  44. aliya گفت:

    یوبی هایپ بهترین اسمی هست که تو یکی دو سال اخیر میشه به این شرکت بزرگ و دوست داشتنی داد :11: :۱۵:

    ۰ ۰
  45. ali27 گفت:

    من تنها از مجموعه فاکرای از این شرکت خوش میاد نه کل فقط۳و۴

    مورد انتظارترین بازی از این شرکت بازیسازیThe Division هستش

    بجز اینا بقیه بازی هاش بدرد نمی خوره

    فقط فقط :pc:

    ۰ ۰
    1. ali27 گفت:

      ببخشید امتیاز یادم رفت بدم

      نمرم ۵۰ از ۱۰۰ هستش

      ۰ ۰
  46. HARPER گفت:

    بازی های یوبی سافت همیشه خوبن –اما هیچموقع شاهکار نمیشن====
    اگر راکستار ۱۰ باشه یوبی میشه ۸ :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

    ۲ ۰
  47. Nero گفت:

    کلاً این روزها بیشتر توجه اوبی به پول سازی جلب شده! درسته که پول برای بقای یه شرکت لازمه ولی برای بالا بردن سود نباید خواسته های مشتریان رو نادیده گرفت و همچنین نباید برخی از دستاوردهای شرکت (در اینجا IP های اوبی) رو زیر سوال برد و ارزششون رو آورد پایین! این کار بیشتر از هرچیز دیگری باعث میشه که شرکت منفور بشه!
    نمره به اوبی => 8/10

    ۰ ۰
    1. ali27 گفت:

      چرا ۸ از ۱۰ دادی بهش توضیح میدی برام؟

      ۰ ۰
    2. Nero گفت:

      باهوش بخاطر فونت فارسی اون بهم ریختش! :۲۳:

      ۰ ۰