نمرات The Evil Within منتشر شد

توسط Leon S.K در ۲۲ مهر ۱۳۹۳ , ۱۲:۵۰

بالاخره بعد از مدت ها انتظار طاقت فرسا، جدید ترین ساخته پدر سبک “ترس و بقا” یعنی “شیطان درون” امروز به طور رسمی منتشر میشود و به دنبال آن نیز نقد ها و نمراتش هم انتشار یافته است. همانطور که نگران بودید میکامی نتوانسته قله های موفقیت قبلی خود را از نظر “منتقدان” دوباره فتح کند.

البته قابل ذکر است که نمرات رنج وسیعی را در بر گرفته است و خواندن نقد ها لازمه فهمیدن نظر منتقدان است، زیرا سایت معتبری مانند IGN نمره بالا و قابل قبولی را در نظر گرفته اما برای مثال Joystiq پایین ترین نمره را داده، پالیگان نیز که کلا جزو منتقد ها حساب نمیشود. البته هنوز نمرات وبسایت های معتبر دیگر مانند گیم اسپات و یورو گیمر باقی مانده که به محض انتشار اضافه خواهد گردید.

چیزی که واضح است این است که منتقدان پس از گذشت این همه سال هر کدام دیدشان نسبت به این سبک عوض شده و چند دستگی شدید میان نقد ها دیده میشود.

آپدیت۱: با آمدن نمرات جدید متای هر نسخه یک نمره بالا رفت.

[tabs type=”vertical”][tabs_head][tab_title]متاکریتیک | PS4[/tab_title][/tabs_head][tab]نقد مثبت:    |||||||||||||||||||| ۲۰

نقد متوسط: |||||||| ۸

نقد منفی: ۰

میانگین نمرات: ۷۶[/tab][/tabs]

[tabs type=”vertical”][tabs_head][tab_title]متاکریتیک | Xbox One[/tab_title][/tabs_head][tab]نقد مثبت:    |||||||||| ۱۰

نقد متوسط: ||| ۳

نقد منفی: ۰

میانگین نمرات: ۸۴[/tab][/tabs]

دیدگاه
۱۳۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

130 Replies to “نمرات The Evil Within منتشر شد”

  1. جانم؟؟؟!!!!
    :( آخه چرا؟؟؟

    ۰ ۰
  2. Max tireless گفت:

    :11: :11: :11: :11: :11: :11: ………فاتحه دنیای گیم رو بخونید

    ۰ ۰
  3. Nate Drake گفت:

    اینم از سبک سروایول هارور ژاپنی :( گویا به تنها کسی که دیگه میشه تو این سبک اتکا کرد نیل دراکن و بروس استرلیه!
    به شدت از داستان و گرافیک انتقاد کردن

    ۱ ۲
    1. Nate Drake گفت:

      “پالیگان که کلا جز منتقد ها حساب نمیشود”
      خععلی دمت گرم محمدرضا :lol:

      ۱ ۱
    2. the director گفت:

      “گویا به تنها کسی که دیگه میشه تو این سبک اتکا کرد نیل دراکن و بروس استرلیه!”
      حوصله بحث ندارم…
      ولی زیاد میشه در مورد این حس تعصبت (که خوب هم هست) حرف زد..
      همون آخرین مایی که فکر میکنی تو سبک ترس خیلی موفق بود هم نوآوری ای نداشت…
      کسایی زیادی مثل کوجیما..تویاما..و حتی همین میکامی هستن که میتونن انقلاب ایجاد کنن

      ۰ ۱
    3. Nate Drake گفت:

      دیدم چه قدر تونستن :lol:
      شایدم میتونن ولی واسه اینکه ریا نشه نمیخوان بازی خوب بدن :lol:
      ———————-
      همون آخرین مایی که تو میگى نوآورى نداشت مخفی کارى اویل کپی برابر اصل آخرین ماست، ;)

      ۱ ۲
    4. Leon S.K گفت:

      والا آخرین ما نقطه احیای این سبک بود :lol: :lol:
      نو آوری نداشت؟
      والا الان حتی خود پدر این سبک هم ازش الهام گرفته !
      بازی های دیگه بماند !

      ۲ ۰
    5. Very Big Daddy گفت:

      آخرین ما ترکیبی عالی از المان های موفق گذشته بود.خودش از خودش چیز جدیدی نداشت انصافا.

      ۰ ۰
    6. KAZ Miller گفت:

      :۲۶: :۲۶: :۲۶: :۲۶: :۲۶:

      ۰ ۰
    7. Very Big Daddy گفت:

      البته دوستان به این حرف من به هیچ وجه به چشم بد نگاه نکنن ها…من میگم آخرین ما المان های موفق گذشته رو ترکیب کرد و یک بازی خوش ساخت و عالی از آب دراومد که روح تازه ای هم در سیک خودش دمید.اما خودش چیز جدیدی به گیم اضافه نکرد.حداقل من که نوآوری نمیبینم که آخرین ما اختراعش کرده باشه.

      ۰ ۰
    8. Project Siren گفت:

      اگه بخوایم در مورد آخرین ما و نوآوری صحبت کنیم باید با دقت صحبت کنیم:

      آخرین ما یه بازی هست که ساختش فقط از عهده خود ناتی داگ بر میاد، اما در این شکی نیست که از المان های رزدنت ایول و قدیمی بهره میبره.
      نمیشه گفت آخرین ما نوآوری نداشته؛ اما میشه گفت نوآوریش خیلی کم بود.
      بهترین نوآوری که داشت سیستم مبارزه تن به تن بود که خیلی سینمایی کار شده بود و دوم هوش مصنوعی خوبش؛ در کل برجسته ترین نوآوریش سیستم “Balance of Power” بود!
      اما چرا این بازی خیلی ها رو تحت تاثیر خودش قرار داده، چون تونسته همون المان های قدیمی رو به شکلی خیلی خوب و مدرنی داخل بازی پیاده کنه و با یه ترکیب عالی همه رو حیرت زده کنه.

      در کل ژانر ترس بقا داره با بن بست رو به رو میشه!
      باید کلیشه ها رو دور ریخت !!!
      شما نگا کنید میکامی سال ۲۰۰۴ واسه رزدنت ایول ۴ داخل بازی جعبه های آیتم طراحی کرد !
      با گذشت ۱۰ سال هنوز این جعبه ها رو داریم میبینم هم تو شیطان درون، هم تو رزدنت ایول و هم تو دد اسپیس!
      هر وقت از چنین کلیشه هایی رهایی پیدا کردیم اون موقع است که حس تازگی و نواوری بهمون دست میده !
      که فکر میکنم به زودی این اتفاق خواهد افتاد.

      ۰ ۰
    9. RYU گفت:

      با استاد موافقم
      سازنده و ناشر شرقی به شدت در این سبک گم شده اند
      میدونید مشکل کجاست !؟
      بازار مصرفی غرب و جوامع گیمر غرب زده
      ———————————–
      شرقی ها ( سازنده و ناشر ) بین دنیای شرق و غرب گیر کردند
      هم راه رفتن خودشون یادشون رفته هم نمیتونند مثل آنها راه بروند
      بلاتکلیف شده اند
      از یک طرف فروش می خواهند تا در رقابت باقی بمانند
      از یک طرف گیم پلی هم برای شرقی ها می خواهند و هم برای غربی ها
      که ۱۰۰۰ به توان n با هم در متفاوت و در تضاد هستند
      ————————————————————–
      اویل ۴ تکرار نشدنی هستش حتی تا چند دهه دیگه هم غیر قابل تکرار ( مگر اینکه …… )
      همپاش موجود نیست و نخواهد بود
      بازی که سراسر نوآوری بوده و حتی بعد از یک دهه هنوز که هنوزه
      پیرو و مرید و اسکی رو داره
      پس تا زمانی که یک لیدر جدید معرفی نشه دنیای سوروایوور هاروور هیمنی که هستش
      خواهد باقی ماند بدون نوآوری خاصی به راهش ادامه میدهد

      ۰ ۰
    10. Nate Drake گفت:

      “در کل ژانر ترس بقا داره با بن بست رو به رو میشه”
      تو پست خودت تو فیسبوک هم گفتم رضا: ۲۲مهر روز دادگاه این سبکه که گویا حکم مرگش هم داره صادر میشه! اینکه پدر این سبک بود این کارو کرد دیگه مطمئنا کارِ کوجیما هم در هاله ای از ابهام قرار میگیره که قراره با یه ip مثل سایلنت هیل که سیبر شدید نزولی رو سیر کرده چه کار کنه…
      ولی بحث من اینه که چرا سازندگان ناتی داگ میتونن بعد از گذشت ۱۰ سال این چنین المان های سروایول هارور رو به بهترین شکل ممکن پیاده سازی کنن ولی میکامی که خودش عمریه تو این سبکه تو این کار عاجز و شکست خورد!
      در کل من معتقدم که دیگه باید بین غربی ها دنبال یه سروایول هارور ناخالص ولی کامل و بی نقص باشیم تا اینکه بین شرقی ها دنبال یه هارور به شدت ترسناک اما معیوب و پرایراد…

      ۰ ۰
    11. Project Siren گفت:

      این مرگ باید اتفاق می افتاد تا فرزند جدید از ترسِ بقا متولد بشه!
      تقریبا مسائل بازار مصرفی رو میرابی توضیح داد و یکی از مشکلات اساسی همونه.

      اما واسه کوجیما وسایلنت هیلز،
      کوجیما شخص خیلی خیلی باهوش و زرنگی هست!
      و قبل از اینکه یه بازیساز خوب باشه، یک بازار یاب و تاجر زیرک هست.
      من فکر نمیکنم کوجیما با سایلنت هیلز بر به مشکل بخوره،
      چون شخصی با استعداد از غرب به نام گیرمو دل تورو در کنارش هست.
      یک تیم بسیار قدرتمند داره!
      موتور قدرتمندی مثه فاکس داره!
      خود استاد هم که بسیار قهاره!

      سایلنت هیلز از همین الان تضمین شده است، چون تمام عواملی که برای موفقیت یک بازی لازم هست…
      واسه سایلنت هیلز فراهم شده.
      از موتور قدرتمند بگیر تا تیم و کارگردان قوی …

      کوجیما یا راهی رو نمیره یا گه بره خیلی سنجیده شده حرکت میکنه.

      ژانر ترس روانی با سایلنت هیلز مجددا آغاز میشه.
      اما ترسِ بقا رو کی میتونه مجددا استارت بزنه ؟ فعلا سوال بی جواب هست!

      ۰ ۰
    12. the director گفت:

      مسئله سر اینکه آخرین ما مخلوطی از ایده هایی بود که قبلا اجرا شدن.. با اینکه خیلی خوب این وصله زدن ها انجام شده بود ولی اونطوری که شما میگی و انتظار انقلاب داری..اصلا تو آخرین ما انقلابی دیده نشده!
      سبک بقا خودش شامل سیر زیادی از ترس ها و عوامله دیگه مثل صداگذاری…باس فایت ها..موقعیت های دشوار و به یاد ماندنی و تاثیر گذاری رو ذهن بازیبازه
      مثل رزیدنت اویل ۱-۲-۳-۴ و سایلنت هیل و فتال فریم و کلاک تاور و…
      وقتی میگی کوجیما نمیتونه یا نمیخواد باعث خنده ست… مگه طرف دیوونه ست بیاد تو یه راهی قدم بذاره که تهش بن بسته؟ … مطمئن باش این سبک خیلی بیشتر جا داره واسه انقلاب و همونطور که خودتم تجربه ش کردی (p.t) میدونی بازی کردن با روح و روان و ایجاد یه موج نو از ایده های ناشناخته کار کوجیما و ژاپنی هاست
      ولی یه مشکلی وجود داره و اون هم کشیده شدن شرکت ها به طرف ترس غربیه… ایده های غربی (اسکی رفته از شرق) بین مردم بیشتر باب شده (متاسفانه) و شیطان درون هم گرفتار این سی.است های غلط شده

      ۰ ۰
    13. Leon S.K گفت:

      انقلاب آخرین ما تعاملش بود !
      تمامی عناصر اصلیش دست به دست هم داده بودن و در خدمت هم بودن !
      داستان در خدمت گیم پلی بود و متقابلا گیم پلی هم در خدمت داستان بود !
      گرافیک در خدمت هر دو بود و هر دو هم در خدمت گرافیک بودن !
      و در آخر هم موسیقی و صداگذاری بی همتاش رو به این شبکه اضافه کن !
      این انقلابی هست که نمونش تا به حال در هیچ بازی دیگه ای دیده نشده !
      استفاده درست از تمامی المان های یه سبک میشه ولفنشتاین !
      اما آخرین ما این المان ها رو متحول کرد !
      نحوه تیر اندازی بازی به طور مثال و تعامل این بخش با دشمنانش ! چیزی که الان رزیدنت اویل داره از روش اسکی میره !
      یا میلی اتک ها ! جدا از سینمایی بودنشون ، ترس و بقایی بودن ! مثلا توی اویل ۶ میتونی با میلی اتک یه ارتش زامبی رو نفله کنی اما آخرین ما به این صورت نیست، برای کشتن یه رانر یا استاکر با دست خالی باید سختی بکشی و ریسک اینکه ضربه بخوری رو تحمل کنی !
      اصلا طرف بلوتر و کلیکر هم که نمیشه رفت چون درجا یا میخورت یا جرت میده !
      همچین میلی اتک های استادانه ای (جدا از انیمیشن و سینمایی بودن) در هیچ بازی هم سبکی دیده نشده !
      حس اکتشاف و بقا ! در بازی های هم سبک اکتشاف فقط برای پیدا کردن جایزس اما در آخرین ما برای بقاست !
      کل محیط رو میگردی که بلکه بتونی چهار تا سنگ و چوبی برای مجهز کردن خودت پیدا کنی، یا کمی ریسورس گیرت بیاد بتونی آیتم بدرد بخوری کرفت کنی ! من در هیچ بازی دیگه ای همچین چیزی ندیدم ! که این بخش با طراحی محیط بی نظیر هم ترکیب میشد !
      خیلی سخته که هم بتونی در اکتشاف حالت وجود در دنیای بهم ریخته رو حس کنی هم خوشحالی پیدا کردن یک محیط مخفی !

      ۰ ۰
    14. the director گفت:

      leon s k..تموم حرفات متین
      بحث در مورد سروایوال هارر بودن آخرین ما هست… تو این سبک بودن آخرین ما در کنار عناوینی مثل رزیدنت اویل و سایلنت هیلز.. واقعا جای سوال داره
      حس ترس و وحشت رو با آخرالزمانی یه ذره فرق داره… البته سیستم مدیریت سلاح ها و مهمات واقعا عالی بود ولی هوش مصنوعی بالا بازی جوری طراحی شده بود که به مخفی کاری شبیه بود تا هارر
      میدونم کلیکرها چقدر به یاد موندنی بودن.. سیستم دوربین و تیراندازی و هوش مصنوعی واقعا بالا بود ولی تموم ایده ها و گیمپلی انقلابی موجود.. همه تکراری بودن
      درسته حس عالی رو منتقل میکرد و انقلابی بودنش یه ذره جای بحث داره
      رزیدنت ۴—تم آخرالزمانی—- کرفتینگ.. همشون خیلی خوبن ولی بازم از ایده های انقلابی های دهه گذشته استفاده شده و یه چیز یونیک محسوب نمیشه

      ۰ ۰
    15. cheater47 گفت:

      واقعا آخرین ما هیچ چیز جدیدی نداشت. از اون گذشته کاملا مشخص بود سازنده قصد ترسوندن بازی کن هارو نداشت برای همین نمیدونم چرا اینجا حرفش شد! از این حرف ها گذشته اگه همینطوری تنها از بابت کیفیت بصری و ترسناک بودن (فقط اینا) مقایصه کنیم این بازی در مقابل دموی تپه های خاموش جوسک میشه. نظر شخصی

      ۰ ۰
  4. KILLZONE 4 گفت:

    خیلی ناراحت شدم

    ۰ ۰
  5. ۸۴ متای خوبیه، از این بازی در همین حد هم انتظار می رفت. من نمیدونم از چی ناراحت شدید. :D

    ۰ ۰
    1. The End Of Ps گفت:

      متا تا الان ۷۴ هست برادره من :۲۴: اون ۸۴ که کلا ۵ تا نقد ثبت شده براش !!

      ۰ ۰
    2. آره من یه لحظه متوجه نشدم جدا کردن PS4 و XONE رو. ولی خب باز هم نمره های خوب هست و هم متوسط، یه جورهایی ازتریلرها هم مشخص بود که همین طوری میشه.

      ۰ ۰
  6. بریزین دور این نمره ها رو این همه متا پرست نباشین اینا نظرات ۴ تا ادم مثل خودتون یکی خوشش اومده یکی بدش اومده خودتون بازی کنید بعد نظر بدید به خدا همین دستینی که این همه کوبیدنش من الان دارم با هاش زندگی میکنم نمیگم مشکل نداره داره ولی قابل چشم پوشی لذتی که انتظارش داشتم رو بهم داده مطمینم از شیطان درون هم خوشم مباد مگه میشه میکامی کار بد بده بیرون شاید به مزاق منتقد Joystiq خوش نیومده به ما ربطی نداره به درک بره ماریو بازی کنه :|

    ۰ ۰
    1. حرفات تا حدی درست بود اما آخرش رو خراب کردی…اون جمله آخر که بره ماریو بازی کنه…این یعنی چی؟ یعنی ماریو بازیه بد یا کوچیکیه؟! :11: :11: :11:

      ۰ ۰
    2. Very Big Daddy گفت:

      مگه ماریو چشه؟! :۱۲:
      اما این رو قبول دارم که منتقدای گیم عموما مثل خودمون گیمرن.فرق بین مخاطبا و منتقدا تو گیم مثل سینما خیلی زیاد نیست.

      ۰ ۰
    3. منظورم این نبود که ماریو بازی بدیه بخاطر این گفتم ماریو چون همیشه متاش بالا میشه گفتم کسایی که متا پرستن همش باید همونه بازی کنن الان ملتفت شدین!

      ۰ ۰
    4. ماریو اگه متاش بالاست حقشه. درهیچ بهره ای از زمان نبوده یه پلتفرمر بهتر از ماریو باشه چرا؟ چون مغز پشتش هیچ وقت دست خالی نیست همیشه یه ایده داره و برای اجرای این ایده عظیم ترین استودیو گوش به فرمانشه
      ماریو متاش بالاست چون هدفش بالاست…
      هدف این نیست که پس فردا n قدر سود کنه هدف اینه اونی که بازی میکنه لبخند رضایت به لبش باشه…

      ۰ ۰
    5. Bazam harfamo nafahmidi dost aziz

      ۰ ۰
  7. blind گفت:

    تیم‌ بی‌تجربه کار دسته شینجی داد.
    امیدوارم gs بده ونورد بنقده د لو روده بازی رو بریزیه بیرون بینیم چه خبره
    ارزش نمره‌ها بر عکس سال‌های آخر نسل قبل داره شدیدا میاد بالا.

    ۰ ۰
    1. blind گفت:

      باز جا شکرش بقیه اون پریویو‌های منفی‌ قبل از بازی اومدن و انتظارات رو کم کردن، وگرنه یهو با دیدن این نمره‌ها اونم بازی که خود میکامی نفر اولش حساب میشده یه چی‌ در حد سکته مغزی میبود.

      ۰ ۰
    2. Leon S.K گفت:

      “ارزش نمره‌ها بر عکس سال‌های آخر نسل قبل داره شدیدا میاد بالا”
      این باز بافت :11:
      مثلا آخرین ما نمراتش بی ارزش بود؟

      ۰ ۰
    3. The ClockWerk گفت:

      محمدرضا به نظر منم کمی درست میگه! پارسال و پیارسال هر بازی میومد بازار نمرات بالا میگرفت! امسال باز سختگیری ها بیشتر شده…

      ۰ ۰
    4. Very Big Daddy گفت:

      باو محمدرضا راست میگه دیگه بنده خدا!الان خیلی ارزش نمرات رفته بالا.وقتی یه بازی متای ۸۵ به بالا میگیره الان همه تحسینش میکنن اون زمان عادی بود! :۱۲: اتفاقا تو به دید خوبش نگاه کن که نمرات آخرین ما ریمستر چقدر نمراتش ارزش دارن!

      ۰ ۰
    5. blind گفت:

      تو حالت خوب نیستا
      یه چیزیت میشه
      این‌همه ارادت نشون دادیم به tlou خوبه
      بنده خد ا فقط میخواد پاچه بگیره

      ۰ ۰
    6. The End Of Ps گفت:

      من یخودم دقیقا یادمه میگفتی که آخره نسل سخت گیر شدن و با این سخت گیری های اخره نسل سخته نمره گرفتن چون آخرای نسل قبل هم همین اتفاقات داشت میفتاد (مخصوصا سال ۲۰۱۲ و اون داستانا) ولی چون ۲۰۱۳ حالا چند تا بازی ۹۰+ نمره گرفتن میگی آخره نسل دست و دلبازی میکردن ! البته نمیشه منکر شد که دو سه سالیه با وجود ثبت شدن نمرات برخی سایت ها متا بالا گرفتن سخت شده

      ۰ ۰
    7. blind گفت:

      سالهای آخر عزیزم
      نه سال آخر.
      اون سالهایی که بالا ۳۰ تا بازی متا +۸۰ میشد

      ۰ ۰
    8. Nate Drake گفت:

      اگه الان هم یه بازی مثل آخرین ما یا جی تی ای یا بایوشاک بیاد همتون مطمئن باشین که متاشون همون قدر میشه (تلو ریمستر اومد و متاش هم مجدد ۹۵ شد)!! سال ۲۰۱۳ ip موفق خیلی زیاد بود!!! درست مثل سال ۲۰۱۱ که یه عالمه متا بالا ۹۰ داشتیم حتی بیشتر از سال ۲۰۱۳!
      این قدر این موضوع سخته که نمیتونید تمییزش بدید؟ :|

      ۰ ۰
    9. The End Of Ps گفت:

      منم همینو گفتم !! سال های آخر منظورت کل نسل و ۵ , ۶ سال که نبوده ؟ ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ بوده دیگه که سال ۲۰۱۲ خیلی ها از جمله جنابعالی میگفتید که سخت گیر شدن منتقدها و چون آخره نسله سخت شده نمره خیلی بالا گرفتن که الان با این جملت “ارزش نمره‌ها بر عکس سال‌های آخر نسل قبل داره شدیدا میاد بالا” داری میگی یعنی آخره نسل نمره بالا میدادن و تازه ارزش واقعی هم نداشته که هم با حرف های قبلی خودت نمیخونه و هم اشتباهه چون این سایت های اضافی که الکی شلوغش میکنند و نمره پایین میدن پارسال و ۲ سال پیش هم بودن ! تازه منم که دارم میگم در دو سه سال اخیر نمره بالا گرفتن سخت تر شده بخاطر همین سایت ها که خودت هم میدونی ولی دیروز دیدیم که میشه ۹۰+ شد .

      ۰ ۰
    10. blind گفت:

      والا حرفه منو نمی‌تونین انگار تمیز بدین
      مشکلتون اینه فکر کردین میخوام ارزش امتیاز بالای tlou یا gta و بیارم پایین.
      حوصله‌‌ لیست کردن گیمهای سالهای ۲۰۰۹-۲۰۱۱ رو ندارم که فله‌ای بالا ۸۰ می‌شدن و صدا همه درومده بود که امتیاز دیگه بی‌ ارزش شده

      ۰ ۰
    11. blind گفت:

      end of جان هر چی‌ تو میگی‌ درسته بی‌خیال دیگه.

      اون موقع که ما می‌گفتیم منتقد‌ها سخت گیر شدن (۲۰۱۲-۲۰۱۳) میگفتی نه و داری برا هیلو چهار میگی‌.

      الانم که اینطوری. تکلیف خوتو روشن کن

      ۰ ۰
    12. The End Of Ps گفت:

      خب راست میگفتم دیگه و ۲۰۱۳ حرفم کاملا ثابت شد :۲۴: منتقدها نمیشه گفت سخت گیر شدن بلکه همونطور که بالا هم گفتم موضوع اینه که چند سایت که نمراتشون ثبت میشه و نباید ثبت بشه از جمله تام و پولیگان و یکی دو تا دیگه نمرات رو از میانگین که باید بشن پایین تر میارن در حد ۱ یا ۲ , نهایت ۳ نمره که نمونه هاشو همون پارسال یعنی ۲۰۱۳ هم دیدیم .

      ۰ ۰
    13. blind گفت:

      دو تا سایت نخاله که کلا متا رو یکی‌ دو تا (نهایت ۴ تا) اینور اونور می‌کنن باعث این داستان شدند!!!
      نخیر عزیز من. روند سختگیری از دو سه‌ سال پیش شروع شد و به اینجا رسید که تازه ارزشمند شده متا.
      سخت گیری موقع تلو هم بوده و اونقدر خوب بوده که بتونه متا +۹۰ بیاره.

      ۰ ۰
    14. The End Of Ps گفت:

      خب درست اون خط آخرت هم من تایید میکنم خوبه ؟
      خودت الان داری میگی سخت گیری از دو سه سال پیش شروع شد و به قول خودت اون موقع شما می‌گفتید منتقد‌ها سخت گیر شدن (۲۰۱۲-۲۰۱۳) . این ها رو الان مگه خودت نگفتی ؟ پس چطوری الان در اولین کامنت اینو گفتی : “ارزش نمره‌ها بر عکس سال‌های آخر نسل قبل داره شدیدا میاد بالا”
      من برا همین نقل قول کردم که آقا جون خودت میگفتی که آخره نسل سخت گیر شدن که پس چرا الان اینو میگی !!
      اگه منطورت سال های قبل ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ هست که اون میشه وسطای نسل :۲۴:

      ۰ ۰
    15. blind گفت:

      چرا خودتو عذاب میدی؟
      رو چی‌ بحث میکنی‌؟ “سال‌های آخر”؟
      ۴ سال آخر میشه سالهای آخر
      حله الان؟

      ۰ ۰
    16. The End Of Ps گفت:

      تیکه “نسل قبل” رو جا انداختی , رو “سال های آخر نسل قبل” دارم بحث میکنم . نمیدونم شاید نسلی که ۷ سال بود ۴ سال آخرش میشه سال های آخره اون نسل ! چون به قول خودت هم اون سخت گیریه از ۲۰۱۲ شروع شد پس با ۲ سال قبلش (که وسطای نسله) نمیتونه جمع بشه !
      حله :۲۴:

      ۰ ۰
    17. blind گفت:

      هفت سال؟ از وقتی‌ که کنسول نسل بعد معرفی‌ شد فاتحه خوندی؟ بعد نسل رو با ps شروع کردی یا xbox?

      دیگه کلا حله :10:

      ۰ ۰
    18. The End Of Ps گفت:

      وای پیچوندی الان منو !!! :۲۳:
      مرد حسابی چه فرقی داره ! با PS3 میشه ۷ سال با ۳۶۰ میشه ۸ سال !! اگه ۳۶۰ هم حساب کنی و یکم ریاضیات هم در حد باشه فکر نکنم آخر نسل ۴ سال باشه :11: فکر نمیکردم از این موضوع بخوای استفاده کنی !! :۲۴:
      حله اقا حله :!:

      ۰ ۰
    19. blind گفت:

      حرص نخور حالا
      ۲۰۰۵-۶-۷-۸-۹-۱۰-۱۱-۱۲-۱۳-۱۴
      میشه ۱۰ سال
      هنوز‌م زندست و بازی روز میاد براش.
      اگه اختلاف داری دیگه برا من مهم نیست چون این سال‌ها رو آخر نسل میدونمblink

      ۰ ۰
    20. blind گفت:

      تازه زوره چی‌ میزنی‌ اصلا؟
      کل نسل گیریم ۵ سال
      ۴ سال آخر، یعنی‌ ۴ سال آخر؟ problem?

      ۰ ۰
    21. The End Of Ps گفت:

      ایول , ۲۰۱۴ هم حساب میشه ؟! من فکر کردم ۲۰۱۳ که نسل جدید اومده آخرین سال نسل قبل بوده نمیدونستم که تا هر وقت براش بازی بیاد و زنده باشه حساب میشه !!
      ۳۶۰ (لانچ نوامبر ۲۰۰۵) :
      نوامبر ۲۰۰۵ تا نوامبر ۲۰۰۶ (۱ سال)
      نوامبر ۲۰۰۶ تا نوامبر ۲۰۰۷ (۲ سال)
      نوامبر ۲۰۰۷ تا نوامبر ۲۰۰۸ (۳ سال)
      نوامبر ۲۰۰۸ تا نوامبر ۲۰۰۹ (۴ سال)
      نوامبر ۲۰۰۹ تا نوامبر ۲۰۱۰ (۵ سال)
      نوامبر ۲۰۱۰ تا نوامبر ۲۰۱۱ (۶ سال)
      نوامبر ۲۰۱۱ تا نوامبر ۲۰۱۲ (۷ سال)
      نوامبر ۲۰۱۲ تا نوامبر ۲۰۱۳ (۸ سال)
      نوامبر ۲۰۱۳ نسل جدید وارد شد …
      بله ۴ سال آخر میشه ۴ سال آخر ولی مشل اینه که اون جمله ۴سال آخره نسل قبل بود .
      no problem

      ۰ ۰
    22. blind گفت:

      خوب کاملا اشتباه فکر میکردی، وقتی‌ هنوز‌م پا به پای نسل حاضر داره براش بازی میاد.
      “اون جمله ۴سال آخره نسل قبل بود .”
      با اینکه بحث به این سادگی‌ و نمیدونم برا چی‌ به دستور زبان تبدیل کردی اما
      قربون آدم چی‌ز فهم
      ۴ سال آخر نسل قبل
      میشه همون ۲۰۱۰-۲۰۱۱
      دیگه پیله نکن

      ۰ ۰
    23. Pandora7 گفت:

      نمی خواد با کسایی که بحث می کنی رو راست باشی یکم با خودت رو راست باش. نمرات منتشر شده و اون متایی که داریم می بینیم از اساس مشکل دارن . توی این چند سال هیچ بازی نتونسته یه همچین فضا سازی رو به وجود بیاره . شینجی بینظیر عمل کرد . مشکل اصلی موتور بازی بود که پر از ایراد. تیم کار خودش به بهترین شکل انجام دادن داستان پیچیده گیم پلی ترکیبی از بهترین وحشت و بقا و موسیقی همخوان با محیط بازی . تنها چیزی که جلوی یه انقلاب دیگه رو گرفته موتور گرافیکی id tech 5 بود .

      ۰ ۰
    24. id Tech 5 از برترین Engine هاست!
      فقط میدونی مشکل چیه؟؟
      به درد جان کارمکو id Software میخوره!
      یعنی Engine خوش خلقی نیست!!
      و اینجور که مشخصه اصلا تیم میکامی بلد نبوده باهاش دستو پنجه نرم کنه!
      الکی به موتور نچسبونین وقتی خود تیم طرف نتونسته بهره ی لازم رو ببره! در ضمن بهینه بودن اصلا ربطی به حجم بازی نداره!
      بحث بحثه خروجیه که یه چیز جداگونست!
      @
      علی کره ای و آبتین :۲۴: @
      مشخصا دلیل این سخت گیری یه چیز بیشتر نیست.
      New gen!!
      انتظار متقابل
      خروجی نا متعارف!
      منتقد ها یه چیز نو و ” در حد نسل هشتم” می خوان!
      زمانی که واقعا وارد این نسل شدیم ممکنه دوباره همه چیز به حالت قبل برگرده!
      و مشخصا در سال ۲۰۱۵ شاهدش هستیم!
      البته امیدوارم…

      ۰ ۰
  8. itachi گفت:

    فکر کنم موتور بازی کار دست استاد داده
    لطفاً بازی رو یه چند روز تاخیر بزنین اون پچ دیر لود شدن تکسچرهارو با خود بازی بدین حوصله نداری دو سه گیگ پچ دانلود کنیم

    ۰ ۰
  9. ABI RAZOR گفت:

    واقعا متاسفم واس کسایی ک بازی استادو با متا میسنجن :11:
    اونایی ک دیر شدن تکسچر هارو ایراد گرفتن اینا با ی پچ حل میشه
    چیزی از توانایی های استاد کم نمیشه و هویتشون زیر سوال نمیره
    ولی میتونستن یکم اونورتر بندازن
    یادمه تاریخ انتشار ۲۱ اکتبر بود خودشون ی هفته انداختن زودتر :11:

    ۰ ۰
    1. aliya گفت:

      کاملا درسته…متا رو بذار دم کوزه آبشو بخور… :11:

      ۰ ۰
  10. Max tireless گفت:

    اخرالزمان فرا رسیده بنده خداها………تو کمیک های مقدس گیمرها اومده اگه استادم نتونه این سبک رو نجات بده,نمسیس زنده میشه همرو میکشه!!!

    ۰ ۰
  11. darkdn49 گفت:

    در حق بازی ظلم شد فقط اینو بدونین
    بازی به غیر از یه کمی داستان گنگ هیچ مشکلی نداره و یه SH ناب رو رو میکنه
    امیدوارم بازی فقط خوب فروش کنه تا نسخه دوم هم ببینیم , دوست ندارم پدر این سبک با این متا خداحافظی بکنه

    ۰ ۰
  12. Max tireless گفت:

    اینو از یه جا دزدیدم……!!
    بازی یک ترسناک ناب هستش…

    Game Informer – ۹۰/۱۰۰

    بازی The Evil Within عرق شما را از ترس در خواهد آورد در حالی که شما از یک گیم پلی خوب بهره می برید. پایان یافتن بازی و تماشای اسامی سازندگان خیال شما را راحت نخواهد کرد و این فکر را می کنید که زنده مانده اید.

    Gameblog.fr – ۸۰/۱۰۰

    سخت، کثیف اما قطعا خارق العاده. The Evil Within بیانگر بازگشت به سبک وحشت و بقا با استعداد Shinji Mikami می باشد. خودتان را آماده کنید: شما زجر خواهید کشید.

    TheSixthAxis – ۸۰/۱۰۰

    صرف نظر از موارد قرض گرفته شده از بسیاری از عناوین موفق دیگر (همچون Hello و مانکن های ترسناک Silent Hill ) بازی The Evil Within ترسناک و تازه جلوه می کند. توصیه این بازی به هوداران اولین عنوان از سری Dead Space و بازی های ابتدایی Resident Evil بسیار راحت است.

    Polygon – ۶۵/۱۰۰

    The Evil Within زمانی که عناصر وحشت را در کنار گیم پلی عالی خود قرار می دهد، لحظات لذت بخشی را فراهم خواهد کرد. اما تمامی این لحظات با گیر کردن در ایده های چند دهه پیش هدر می روند.

    Joystiq – ۵۰/۱۰۰

    The Evil Within شانس های عادلانه ای را برای پیروزی به شما عطا نمی کند. این بازی به میزان کافی برای شما اطلاعات تهیه نمی کند که در تصمیم گیری ها راحت تر باشید. گیم پلی به خاطر آزمون و خطا به قدری تکرار می شود که هر گونه حس تنش از بین می رود و داستان نیز خیلی بی هدف در میان این همه صحنه گم می شود.

    ۰ ۰
    1. Leon S.K گفت:

      سختی بازی در تمام نقد ها اشاره شده !
      اینجاست که منتقد ها الک میشن !
      نوب ها یه طرف !
      پرو ها طرف دیگر
      :11:

      ۰ ۰
    2. aliya گفت:

      ((گیم پلی به خاطر آزمون و خطا به قدری تکرار می شود که هر گونه حس تنش از بین می رود ….))
      بدبخت ببین تو یه مرحله چقدر به ف….ا…..ک…. رفته که انقدر توپش پره از بازی… خب بازی کردن بلد نیستی برو سان اف د بچ بازی کن

      ۱ ۰
  13. هیچ بازی اونم حتا شاهکار از دست اینا سالم در نمیاد :11:
    من حرف این زاغارارو خیلی وقت پیش ول کردم :۱۲:

    ۰ ۰
  14. RYU گفت:

    مشخصه بازی این متا رو میگرفت
    الکی هم بازی حمایت نکنید که بشدت داغونه
    بشدت داغونه
    چند چپتر لهیده باید طی کنیم تازه داستان و گیم پلی جون بگیره
    —————————————————-
    اینجاست که کار تیمی همون ( تیم ورک ) خودشو بشدت نشون میده
    یک فرد توی دنیای گیم به این بزرگی هیچ کارست حتی کوجیما باشی یا میکامی
    وقتی یک بازی بزرگ میشه که تمامی تیم درست کنار هم مچ باشند
    میکامی اگر با رزیدنت اویل نامش سر زبون ها افتاد
    به تنهایی نبوده بلکه یک تیم فنی قوی کنارش داشته
    یک تیم فنی بسیار قوی و رویایی
    —————————————————–
    بازی بیشتر یک تنها در تاریکی هستش شاید کمی بهتر ولی به همون داغونی و ذلالت

    ۰ ۰
    1. AxeL گفت:

      دقیقا سعید خان.
      زمانی که تو کپکام کار میکرد علاوه بر حمایت یه ناشر و بازی ساز بزرگ, افراد بزرگی هم کنارش کار میکردن
      کلا این خروج میکامی از کپکام یه بازی دو سر باخت بود.

      ۰ ۰
  15. the director گفت:

    بازی رو تمم کردم و متاش کم و بیش حقش بود
    همونطور که تو اکثر نقدها مشهود بود اینه که بازی آزمون و خطاست و نقطه اوج بازی مثل رزیدنت ۴ خیلی خیلی دیر شروع میشه
    ولی ایده ترسناک کردن بازی به سبک اسلشر واقعا عالی بود.. باس فایتا خیلی خوب طراحی شده بودن ولی حتی ذره ای از ماندگاری های رزیدنت رو نداشتن… جو بازی هم به شدت شبیه دد اسپیس و سایلنت هیل بود
    منتقدها هم تو بعضی مواقع خیییلی الکی گیر دادن…
    در کل منتظر کوجیما و فتال فریم هستم تا احیا رو به معنی واقعی ببینم

    ۰ ۰
    1. Max tireless گفت:

      پس امکان ش.ا.ش.ی.د.ن به خومون هست؟؟؟!!

      ۰ ۰
    2. the director گفت:

      نسبتا… بعضی از نقاط بازی واقعا به یاد موندنیه

      ۰ ۰
    3. Max tireless گفت:

      آخ جون

      ۰ ۰
  16. Max tireless گفت:

    یعنی انقد که تو این بازی ضد و نقیض شنیدم هیچ جا نشنیدم….
    ولی به نظرم برا بعضی از ماها که عشق اویل کلاسیک داریم یه عنوان بسیار لذت بخش باشه

    ۰ ۰
  17. حال کردم نمرات ایکسبونو ببینید!! واقعا که متاسفم واسه سونی!! :lol: :lol: :lol:
    ———
    حیه نظره واقعیمو بگم….من بازی نکردم.
    ولی باید بگم انتظار بنده متال ۹۶ بود :۲۳:
    و حالا که دارم میبینم انگار ککه بایک فاجعه در نمرات طرفیم!
    ولی خوشحالم که این سبک با Alien دوباره احیا شد.

    ۰ ۰
    1. متال ۹۶! :|
      برادر من تعداد نقد ها روی وان کمتره!
      فاجعه هم نیس!متای ۷۵ یعنی بازی خوبه.عالی نیست.ولی خیلی خوبه!و ارزش بازی کردن رو داره!مث عناون انحصاری شما ددرایزینگ!البته یادم نبود دیگه همون ی دونه انحصاری هم ندارید

      ۰ ۰
    2. Very Big Daddy گفت:

      انحصاری شما! :lol: :26:
      باو هنوز نفهمیدی این کیه؟! :lol:

      ۰ ۰
    3. به
      این که مبینه!!!!خخخخخخخخ
      اسم کاربریش چرا شده این؟ :20: :20: :۲۱:

      ۰ ۰
    4. ABI RAZOR گفت:

      معادلاتش بهم خورده واس همین :11:

      ۰ ۰
    5. چه فازی میده ناموثا!! :lol:

      ۰ ۰
  18. Project Siren گفت:

    انتظار همچین نمراتی رو داشتم اما نه دیگه مثه نمره جوی استیک که ۵ داده !!!
    یعنی بعضی نمرات سایت ها شیطان درون رو با یه بازی مثه رزدنت ایول ۶ هم تراز کردن !
    که این اصلا عادلانه نیست !
    قبلا هم گفتم شیطان درون یک بازی شاهکار نیست اما بشدت ارزش بازی کردن داره …
    و “تلاش برای بقا” درش موج میزنه اونم از نوع میکامی-سان !
    گیمر ها هم باید دنبال همون بازی کردن و سرگرم شدن باشن نه متا و نمرات …
    این اثر میکامی ضعف هایی داره اما بخش هایی که خوب دراومده رو باعث میشه بار ها بازی رو بازی و تکرار کنید.

    قطعا انتظار ها بالاتر بود از میکامی، اما فراموش نکنید استدیو میکامی یک استدیو تازه تاسیس با افراد کاملا جوان هست، که حتی یک موتور خانگی درست و حسابی هم نداشتن!
    و مجبور به استفاده از id tech شدن که مشکلات فراوانی رو واسشون ایجاد کرد.
    الان یه شرکت بزرکی مثه کپکام با این همه سابقه و سرمایه و نیروی انسانی جرات نمیکنه یک بازی مثه همین شیطان درون رو بسازه؛ از ترس فروش کم!
    باید از میکامی تقدیر کرد که چنین ریسکی رو انجام داد و یک بازی واقعا چالشی و ترسناک رو ساخت.
    در واقع میکامی به تنهایی جور کپکام رو کشید با این بازی …
    کدوم استدیو تازه تاسیس رو سراغ دارید که تو ساخت اولین بازیشون به سراغ ژانر ترسِِ بقا اونم یه بازی AAA برن ؟

    یه بازی مثه رزدنت ایول ۶ با اون نمرات داغونش goty و “مظلوم ترین بازی سال” خیلی ها شد (کامنت هاش هم هنوز موجوده) !
    حالا شیطان درون میخواد چی باشه !!! :20:

    ۰ ۰
  19. Very Big Daddy گفت:

    حقیقتش انتظار این نمرات رو از همون اول داشتم.اگرم یادتون باشه از همون اول میگفتم حس میکنم خیلی موفق نمیشه ولی همش میگفتین این فرق میکنه استاد پشت سرشه و بسیار موفق میشه! :۲۴:
    اما مسلما دست پخت پدر این سبک اثری خوب و یک ترس بقای واقعیه و باید تجربه بشه.

    ۰ ۰
  20. KAZ Miller گفت:

    بازی در همین حد ۷ و ۸ است ولی دیگه ۵ رو واسه جلب توجه دادن (منتقدین خوشتیپ :۲۴: ).
    بازی نقص فنی داره ولی میشه درونش چیزهایی یافت که فقط “یه شخص” می تونه از پسش برمیاد :۱۵:

    ۰ ۰
  21. Meraj Fathi گفت:

    مسلمه که شاهکار رزیدنت اویل تکرار شدنی نیست

    ۰ ۰
  22. RYU گفت:

    بعد از تجربه رزیدنت اویل ریمستر
    خیلی هاتون متوجه میشوید که این ( شیطان درون ) لگن هستش

    ۰ ۰
    1. Mr.Death گفت:

      حالا خوبه کپکام همین رزیدنت اویل رو هم از صدقه سر میکامی داره….
      لگن…. :11:

      ۱ ۰
  23. پارسا گفت:

    یه کلام:
    دیگه من یکی به متای هیچ بازیی کار ندارم اینطوری که معلومه یه سری گیمر عقده ایی شدن منتقد که فکر میکنن ایراد گرفتن از بازی خیلی کاره شاخیه جای اینکه بازی رو برسی کنن بدتر میرنن توش :۲۳: :۲۳:
    در کل نباید به متا اعتماد داشت یک کلام ختم کلام

    ۰ ۰
    1. Nate Drake گفت:

      اتفاقا متا خیلی هم ملاکه از نظر من!!
      ابتدای نسل خودم رو با این حرفا گول میزدم اما بعدا رفته رفته بعد از تجربه عناوین با متای ریز و درشت متوجه شدم که هر ip کاملا به اون چیزی که شایستشه دست یافته تو متا!!
      هرچه قدر میزان فروش تو میزان ارزش یه بازی بی ارزش باشه در عوض متاکریتیک میتونه بهترین و مهمترین ملاک واسه یه گیمر واسه خرید یا نخریدن یه بازی باشه! مخصوصا برای کسی که بخواد پول بابت بازی اورجینال بده

      ۰ ۰
    2. Very Big Daddy گفت:

      میگم این ها رو در مورد سری بایوشاک و هیلو و… هم قبول داری دیگه استاد هان؟! :۲۴:

      ۰ ۰
    3. به هیلو فحش دادی؟:lol:
      استاد@
      مناصلا اینطوری فکر نمیکنم!
      چون از همه چی لذت میبرم.
      البته بغیر از نام کاربریم :۲۳:
      ولی ای هنوز که هنوزه من نمیتونم متا رو نادیده بگیرم…
      بحث من اینکه چرا الکی به یه منتقد تهمت بزنیم؟
      مشکلی داری برو نقدشکو بخون! نکات منفی رو بررسی کن و بعد اگر دیدی واقعا مسخرس بیا ترول کن!
      حرف من اینه…
      هیچوقت نگفتم که گیم اسپات سایت مزخرفیه… و نمیگم!
      حداقل بخاطر سابقه و گذشتش…حداقل بخاطر اینکه افرادی چون رایان دیویس داخلش فعالیت می کردن.
      الان خیلی ها این سایتو زیر سوال میبرن!
      درحالی که اصلا نقداشو حتی نگاهم نمیکنن!

      ۰ ۰
    4. aliya گفت:

      با پارسا موافقم… بعضی از متاها واقعا از روی باد معده به بازی ها :11: داده میشه

      ۰ ۰
    5. Nero گفت:

      اتفاقاً مت خیلی هم مهمه! این سایتا میان از چند بُعد بازی رو بررسی میکنن! خصوصاً سایتهایی مثل ign و gamespot خیلی هم کارشون درسته! حالا ممکنه یه سایتی مثل polygon بیاد و گیر الکی بگیره از بازیها! اونم بیشتر واسه اینه که میخواد اسم خودشو به سخت گیر بودن بندازه سر زبونها!
      در مجموع خیلی از ایرادهایی که گرفتن بعضی از سایتها منطقی هست و نمرات رو هم عادلانه کم کردن بابت این ایرادها و نمره کلی خوبی به بازی دادن ولی بعضیاشون هم نه :| :11:

      ۰ ۰
    6. Nero گفت:

      *مت = متا
      **بگیره از = بده به
      :۲۳:
      :۲۳: :۲۳:

      ۰ ۰
  24. knight artorias گفت:

    نمرات اصلا جالب نیست البته نسخه ps4 با این وجود باید گفت انتظارتمون زیاد بود و این عنوان اصلا در حد شاهکار های استاد نیست

    ۰ ۰
  25. knight artorias گفت:

    میشه گفت تا حدی هم دلم خنک شد :lol: :lol: :lol:

    ۰ ۰
    1. Nero گفت:

      چرا دلت خنک شد؟! :۲۳:

      ۰ ۰
    2. knight artorias گفت:

      چون ds گوتی میشه :lol:

      ۰ ۰
  26. Ali-killer 22 گفت:

    ای وای چه نمراتی :( :( :( :( :( :(
    ولی در کل تجربش میکنم :D
    به نمرات هم کاری ندارم :|
    به نظر من اگه با موتور گرافیک دیگه ایی ساخته میشد وضع نمرات این نبود :11:
    _______
    Project Siren عزیز :
    ی توضیح کلی بدون اسپم درباره ی بازی میدی ؟

    ۰ ۰
    1. Project Siren گفت:

      تو پست اولین نمره The Evil Within توضیح دادم بدون اسپم. اونجا میتونی بری بخونی. :-)

      ۰ ۰
    2. Ali-killer 22 گفت:

      دمت گرم داداش ;)

      ۰ ۰
  27. I AM ALONE گفت:

    کاش این دوستانی که لگن لگن راه انداختن متن نقد اونایی که زیر ۷ دادن رو می خوندن
    اگه دقت کنید این پولیگانی های بی پدر مادر چند وقته متای همه ی بازی ها رو خراب می کنن
    همچنان فقط نمره ign برای من ملاکه
    چون بقیه فقط از روی معده نمره دادن

    ۰ ۰
    1. I AM ALONE گفت:

      :-) نقد جوی استیک نوشته به دلیل سختی و ندادن توضیح کافی مجبور میشیم با ازمون و خطا راه رو کشف کنیم و این خسته کننده میشه!
      واقعا جالبه.دارک سولز ۲ توی این زمینه همه ی بازی ها رو روسفید کرده.
      اصلا دارک سولز به خاطر این سیستم محبوب شده.متاش هم شد ۹۱ و همین جوی استیک هم بهش از ۵ نمره ۴ داده.
      پولیگان هم که ادم نیست کلا. هم نمره ی بایونتا ۲ رو کم داد هم اخرین ما رو
      اون وقت میگم متا در حال حاظر بدترین ملاک هست قبول نکنید. به خاطر این که نمرات کودن هایی مثل اینا که تکلیفشون با خودشون معلوم نیست هم ثبت میشه.درست مثل مدرسه یادانشگاه که یه استاد کرم میریزه و گند میزنه تو معدل!
      بهترین راه اینه که یه سایتی که نقد هاش به سلیقتون می خوره رو انتخاب کنید فقط به نمره ی همون نگاه کنید.

      ۰ ۰
  28. sand man گفت:

    انتظار نمره های بیشتری داشتم :|
    البته میکامی تکی بازی رو نمیساخت . یه استدیو تازه کار پشتش بود تک نفری کاری از دستش بر نمیومد

    ۰ ۰
  29. Assasins Fall گفت:

    انتظارات بیشتر بود…خوب ظاهر نشده…
    من که در هر صورت فعلا قصد تجربشو ندارم!

    ۰ ۰
  30. Mr.Death گفت:

    این منتقد joystiq معلوم نیست قبل نقد چی کشیده… :11:
    پولیگان هم کلا تکلیفش معلومه….

    ۰ ۰
  31. (Role) گفت:

    joystig:
    “”The Evil Within شانس های عادلانه ای را برای پیروزی به شما عطا نمی کند. این بازی به میزان کافی برای شما اطلاعات تهیه نمی کند که در تصمیم گیری ها راحت تر باشید. گیم پلی به خاطر آزمون و خطا به قدری تکرار می شود که هر گونه حس تنش از بین می رود و داستان نیز خیلی بی هدف در میان این همه صحنه گم می شود.”
    په نه په ، بیاد اینفوگرافی باس ها رو و نحوه ی ازبین بردنشون رو بگه.آن وقت میشه بگی survival horror چیه؟ :۲۶:

    در رابطه با داستان هم میشه گفت نسبت به بازی های هم سبک خودش در سطح قابل قبولی قرار دارد.من که حالم به هم خورد از بس فیلم و سریال و بازی بر اساس آخرالزمان درست کردند.زامبی هم خز شد :۲۵:

    اصلآ کار درستی نیست که با tlou(اخرین ما) مقایسه بشه.با توجه به سرمایه ای که پشت ناتی داگ خوابیده بود معلوم “اخرین ما” بازی خوبی از اب درمیود.هم از نظر موسیقی متن هم از نظر داستان هم از نظر کیفیت.الان تو برو تو ویکیپدیا در مورد اهنگساز tlou تحقیق کن یک صفحه کاملا جدا برای نویسنده(های) و اهنگساز باز میشه.تازه انجین ناتی داگ بسیار پیشرفته تر از انجین id tech5 هست.تمام میان پرده های tlou به شکل موشن کپچر ضبط شده بود، برخلاف شیطان درون.
    بیشتر این کسری نمرات از مبحث انجین بازی(id tech 5) هست، مثل دیر لود شدن بافت ها و لودینگ طولانی با توجه به اینکه در این بازی زیاد خواهید مرد.البته زیاد هم این انجین، زوار در رفته نیست.فقط بهینه نیست و برای سیستم های غیر خفن خوب اجرا نمیشه.
    در مورد مقداری شباهت اش به “اخرین ما” همون طور که دوستان قبلا گفتن، از میکامی در طراحی بعضی بخش های بازی”اخرین ما” کمک گرفتن.
    سبک ترسوندن سایلنت هیل هم با شیطان درون فرق میکند.خداییش حاضرید P.T رو ۵ بار انجام بدید؟چون بعضی بازی ها فقط هدفشون ترسوندن هستش،بعد از دو بار بازی جذابیت خودشون را از دست میدهند.درصورتی که من رزیدنت اویل ۴ رو ۵ بار تمام کردم و هر بار چیزی جدید برای رو کردن داشت.مهمات هم به شکل منطقی(بر اساس منطق گیمر) پخش شده بود. مثلآ بعد از بازی کردن رزیدنت اویل ۶ سرگیجه گرفتم.
    اون هایی هم که میان میگن Alien ترسناکه و شیطان درون کم اورده،یک سوال منطقی دارم.به نظر شما از اول تا اخر بازی فقط یک دشمن و باس بیشتر نداشته باشید،اسلحه هم نداشته باشید،قبلا هم فیلم alien رو دیده باشید و ۱۰ فیلم مختلف از این هیولا درست کرده باشند،اونوقت از چشمتون نمیوفته؟ :۱۲:
    من از چند نفر که شیطان درون رو بازی کردند سوال کردم بیشترشان گفتن بازی خوب و “لذت بخشی” هست.

    “نمیدونم ماریو که تا حالا صد تا بازی از روش درست کردن،چرا همچین نمرات بالایی میگیره؟تا اونجا که من میدونم از نظر داستان و گرافیک هیچ چیزی نداره،همین منتقد هایی که گیر دادن به شیطان درون چرا به کلیشه محور ترین بازی همچین نمراتی دادن؟”
    یکی از دوستام جمله ی جالبی گفت:((۹۰% بازی هایی که بیشتر از ۳_۴ شماره از روشون ساخته شد،دیگه امیدی بهشون نیست.))

    ۰ ۰
    1. اون دوستتون شعر گفتن :)

      ۰ ۰
    2. I AM A GAMER گفت:

      دقیقا
      اون دوستتون بسیار شعر گفتن
      اگه اینطوریه
      الان نه به بتل امیدی هست
      نه به توتال وار
      نه به دزد مقبره
      نه به سرقت بزرگ اتوموبیل
      نه به کتیبه های کهن
      نه به سری بزرگ فال اوت
      نه به ولفنشتاین
      نه به ………
      بازم بگم تا قبول کنی دوستتون شعر تلاوت کرده
      اصلا شما ماریو رو بازی کردی ؟
      شما A:I رو بازی کردی؟
      شما RAGE رو بازی کردی که میگی IDT بهینه نیست؟
      کلا نیمه ی دوم کامنتت بدجور رفت تو خاکی
      _____________________________________
      BSAA.INC

      ۰ ۰
    3. I AM A GAMER گفت:

      البته بگم که بازی هایی که کلی نسخه از روشون ساخته شده و هنوز هم موفق هستن
      خیلی بیشتر از ۱۰ درصد هستن

      ۰ ۰
    4. the director گفت:

      “؟چون بعضی بازی ها فقط هدفشون ترسوندن هستش،بعد از دو بار بازی جذابیت خودشون را از دست میدهند”…
      :lol: :lol: :lol: :lol:
      :lol:
      حاجی… چند بار سایلنت هیل بازی کردی؟
      میترسی بگو میترسم خب :lol:

      ۰ ۰
    5. (Role) گفت:

      حاجی من خودم سایلنت هیل رو بیشتر از چند بار تموم کردم :D منظور من بازیهای دیگست.
      در جواب i am a gamer :خب ۹۰% نه ۷۰%. اون هایی هم که Rage رو عین هلو اجرا کردن با پچ بروزرسانی (حدودآ یک گیگ) اجرا کردن. بعضی از بازی ها پتانسیل این رو دارن که چند تا نسخه از روشون ساخته بشه.بعد هم اینقدر محترمانه اظهار نظر نکن یا ایراد نگیر :D

      ۰ ۰
    6. Nero گفت:

      برادر عزیر (Role) : اون Joystiq هست عزیز دل نه Joystig ! :23:

      ۰ ۰
    7. I AM A GAMER گفت:

      نه خیر من ریج رو بدون هیچ افت فریمی
      روی سیستم بسیار ذغالیه قدیمیم که الان داره خاک میخوره
      اجرا کردم
      در کل id5 موتور بسیار بهینه ای هست این که این بازی با این موتور مشکل داره
      به دلیل عدم توانایی سازندگان در کار با این موتوره(قصد توهین به استاد رو ندارم)
      خیلی از بازی های این پتانسیل رو دارن
      شما در حدی نیستی که بخوای به نظرات من گیر بدی
      __________________________________
      BSAA.Inc

      ۰ ۰
    8. (Role) گفت:

      در رابطه با id tech 5 میشه گفت این موتور بسیار قدرتمند دو طرفه عمل میکنه،از یک طرف اگر یک تیم کار بلد با موتور بازی بسازه ،عالی از آب درمیاد.نمونش همین بازی ریج که خود استدیو برای معرفی انجینش و موتور قدرتمندش این بازی رو ساخت.از یکطرف هم اگه یک تیم بی تجربه(مثل همین استدیو tango games) کار ساخت با این موتور رو به دست بگیره،کاملا نیجه عکس داره.من جانب داری نمیکنم ولی دیکه نمره زیر ۶ برای این بازی(فقط بخاطر داستان که اواسط بازی کشش رو از دست میده و مشکلات گرافیکی با توجه به استدیو تازه تاسیس و اینکه تقریبا همه ی فشار زیر دوش میکامی هست) بی انصافی هست.اینکه بیشتر محیط های بازی شبیه سایلنت هیل هست هم به این خاطره که چند تا از طراحان سایلنت هیل تو کار ساخت بازی هستن. دد اسپیس هم زمانی که منتشر شد میگفتن شبیه بایوشاک هست فقط تو فضاست.در صورتی که خود بازی موفقیت های زیادی کسب کرد(بگذریم از اینکه بیشتر مراحل تکراری و شبیه هم بودن و بعد از چند وقت خسته کننده میشد).حتی همین بایوشاک هم از system shock(فکر نکنم اصلا اسمش به گوشت خورده باشه یا بازیش کرده باشی)تقریبا تقلید کرده بود.
      بعد هم احترام خودت رو نگه دار.و اینقدر به شکل مسخره ای دیگران رو تحقیر نکن سلطان. ;)

      ۰ ۰
    9. Leon S.K گفت:

      حاجی ولی ریج هم همچین روی کنسول ها مشکل گرافیکی کم نداشت !
      دیر لود شدن تکسچر ها ظاهرا یکی از مشکلات بارز این موتور هست !

      ۰ ۰
    10. (Role) گفت:

      خب دیگه اون به بحث های فنی و تخصصی مربوط میشه.کلا هر کسی یجور ریج رو اجرا کرده.فقط اینو بگم که انجین id tech 5 برای اولین بار از قابلیت mega texture رونمایی کرد.ما بقی رو خودتون میتونید از برادر ویکیپدیا بپرسید.

      ۰ ۰
  32. Ali-killer 22 گفت:

    خدایی میکامی این بازی رو با ی استودیو ی تازه کار ساخته و میشه گفت که این بازی رو تنهایی ساخته :۱۵:
    پس نباید انتظار رزیدنت اویل رو با افراد با تجربه ی کپکام داشته باشید ;)
    من که اورج میگیرمش ;)

    ۰ ۰
  33. Ali-killer 22 گفت:

    بچه ها بازی برای پیسی با حجم ۳۰ گیگ اومده ;)

    ۰ ۰
  34. silver گفت:

    یکی به من بگه نوآوری که همه میگن چیه؟چیکار باید کرد که به دستش اورد؟
    وحشت بقا همینه که هست.فقط باید خوب ساختش که اگه میکامی نتونه بسازه پس کی میتونه؟!
    از زمان عرضه اویل ۴ یا سایلنت هیلهای کلاسیک تا الان اوضاع فرق کرده!و مطمئنا این نمره هام به همین دلیل داده شده!البته من انتظار متای ۹۵ نداشتم ولی ندید میگم نمره زیر ۸۰ یا ۸ نامردیه!
    البته اصل کار که گیم اسپات هوز خبری ازش نیست.

    ۰ ۰
    1. I AM A GAMER گفت:

      اصل کار شما گیم اشغال هست؟عایا؟ :11: :11:

      ۰ ۰
    2. Nero گفت:

      Polygon که کلاً رد داده و کارش شده گند زدن به متای بازیها! :| من نمیدونم این منتقدین چی میخوان؟ :|

      ۰ ۰
  35. Max tireless گفت:

    نو اوری نو اوری نو اوری………بسه باو…..چه نواوری؟دلمون یه بازی اصیل کلاسیک میخواست که مثل اینکه بهمون تحویل داده

    ۰ ۰
  36. Mr.zombie گفت:

    تا چپتر ۸ بازی شد…
    تا اینجای بازی فقط داشتم دنبال ترس در بازی میگشتم و با خودم میگفتم کی قراره بترسیم پس؟ به غیر از دو سه تا صحنه که بازی به سبک دد اسپیس شوک وارد میکنه و البته چند تا لوکیشن که اونم به دلیل تاریکی بیش از حد محیط بود…
    مهمات و گلوله هم در ابتدای بازی به شدت کمیاب هست (یکی از امضاهای استاد) و جالب اینجاست که حتی با پیدا کردن گلوله محدویت در حمل اون دارید…
    گرافیک بازی هم شدیدا تو ذوق میزنه…
    ——————————————-
    نسخه ای هم که تهیه کردم زبان انگلیسی نداره و چیزی از داستان نفهمیدم :۲۳: :lol:
    ——————————————-
    در اخر رزیدنت اویل ۴ تا بینهایت دست نیافتنی :۱۵:

    ۰ ۰
    1. Max tireless گفت:

      :11: :11: :11: ناامیدم کردی

      ۰ ۰
    2. Mr.zombie گفت:

      چرا نا امید؟؟! :20:

      ۰ ۰
    3. Max tireless گفت:

      چرا نشم….؟؟؟دنبال ترس تو بازی بودم

      ۰ ۰
  37. soheil arfaei گفت:

    بروبچه های گل لطفا به نمرات منتقدین توجه نکنید چون اونها برای اینکار پول میگیرن و ممکنه نظر شخصی خودشون نباشه و به دستور یکسری افراد خاص نقدهای منفی بدن تا محصول نهایی رو تخریب کنن :۱۲:

    ۰ ۰
  38. I AM A GAMER گفت:

    غلط نکنم
    منتقد گیم اشغال وسط بازی از ترس بر خودش ر.ی.د.ه
    و خدا رحمتش کرده :۲۶: :۲۶: :۲۶:

    ۰ ۰
  39. Light گفت:

    یادمه موقعی که رزدینت اویل ۶ اومد دنیای بازی یک پرونده کار کرد که بازی ساز های ژاپنی رو به چند دسته تقسیم کرد
    الان دقیقا میکامی جز اون دسته ای که در برقراری ارتباط با بازار غرب شکست میخوره
    هر چقدر بازی خوب بسازه بازم یه عده روشن فکر میان گیر الکی به بازی میدن :11:

    ۰ ۰
  40. Nero گفت:

    Polygo دیگه پر رو شده ها! :۲۳: همه بازیها از نظرش خوب نیستن! :۲۳:
    گیم اسپات هنوز نمره نداده! ولی من انتظارم از این اثر استاد خیلی بیشتر بود :11: متاش تا این لحظه اصن خوب نبوده :11:

    ۰ ۰
    1. Nero گفت:

      *Polygon :|

      ۰ ۰
  41. Behnam-IT گفت:

    سلام
    نظرات دوستان رو خوندم و استفاده کردم…
    به نظرم باید بازی رو انجام داد و لذت برد…
    هنوز فرصت برای غوطه ور شدن در عمق داستان زیاده…
    نظرات سایت های بازی هم محترمه ولی کاملاً معتبر نیست…
    ————-
    *** همیشه شاد و همیشه خوش باشید ***

    ۰ ۰
  42. daaanteee گفت:

    متا چرته
    خود بازی رو عشقه
    کلن با متای هیچ بازی ئی کار ندارم

    ۰ ۰