میکامی و کوجیما در مورد بازی های ترسناک گفتگو می کنند

توسط osxcwntmmfg در ۱۲ مهر ۱۳۹۳ , ۲۳:۳۲

بگذارید شینجی میکامی و هیدئو کوجیما را در اتاق یکی از ساختمان های متروکه توکیو قرار دهیم و از آنها بخواهیم در مورد بازی های ترسناک گفتگو کنند، باید جالب باشد نه؟ صحبت های این دو بازیساز بزرگ و قهار که با مجله ژاپنی Famitsu داشته اند را باهم ببینیم. در این مطلبمیکامی و کوجیما در مورد بازی های ترسناک گفتگو می کنند

ابتدا میکامی:

 با نگاهی به بازی های ترس بقای اخیر به عنوان یک سرگرمی، من فکر می کنم آنها زیادی بر روی اکشن تمرکز کرده اند. من می خواستم بازی بسازم که هم به جنبه ترس پرداخته باشم و هم به عنوان یک بازی سرگرم کننده باشد.

سپس از کوجیما پرسیده شد که نظرش را درمورد شیطان درون بگوید:

ترسِ بقا فرزندِ شینجی میکامی است، بنابراین اعتقاد دارم که The Evil Within زور آزمایی نهایی او هم از لحاظ محتوا و هم از لحاظ فروش با این ژانر خواهد بود.

کوجیما در مورد Silent Hills و تیزر قابل بازی آن خوشحال و اما نگران بود:

صادقانه بگویم، بازخورد ها در مورد تیزر P.T بسیار مثبت بود. و در حال حاضر به این فکر می کنم که باید برای سایلنت هیلز چه کاری انجام دهم.

سپس میکامی صحبت های کوجیما را قطع کرد و گفت:

من فکر می کنم تو باید سایلنت هیلز رو به عنوان ادامه ای برای تیزر P.T بسازی، من واقعا ترس ‘واقعی’ رو در تیزر احساس کردم.

درحالی که کوجیما به ترسو بودن اعتراف کرد که از بازی کردن بازی های ترسناک خودداری می کند، در مقابل میکامی بیان کرد که “هرگز نمی ترسد، و با خنده گفت “شاید حس من نسبت به آن از بین رفته است”.

کوجیما پاسخ داد:

ما به این خاطر قادر هستیم چیزهای ترسناک بسازیم که به راحتی می ترسیم، میکامی فقط تو باید این قضیه رو اعتراف کنی. تمام بازیسازان ترسو هستند، ما چیز هایی می شنویم که دیگران نمی شنوند، چیزهایی را می بینیم که دیگران نمی بینند، ما دچار حساسیت شده ایم.

میکامی اقرار کرد که درست است چیز های فانتزی و خیالی او را نمی ترساند اما در عین حال بعضی از واقعیت های زندگی او را می ترساند.

کوجیما و میکامی هردو در مورد سلیقه مخاطبان اینکه چه چیزی را ترس لقب می دهند و چه تجربه ای دریافت خواهند کرد توضیحاتی را بیان کردند، ابتدا کوجیما:

ترساندن یا ناراحت کردن افراد کار آنچنان سختی نیست، در واقع خنداندن آنها سخت ترین کار است. در تیزر P.T من به جای استفاده از یک خرابه تصمیم گرفتم از یک راهرو ساده استفاده کنم، بنابراین لازم نبود در مورد زمینه های فرهنگی مخاطب نگران باشم. من می خواستم مخاطبان ترسی را تجربه کنند که حاصل عدم توانایی قرار از جهان بازی باشد، جایی که هیچ اطلاعات خاصی در تصویر وجود ندارد. در حال حاضر با سخت افزار هایی که ما در اختیار داریم، می توانیم اطلاعات زیادی را در پس زمینه بازی قرار دهیم، بنابراین سازندگان تمایل دارند که شکافی از ترس را طراحی کنند.

سپس میکامی به صحبت های کوجیما اضافه کرد:

اما اگر اطلاعاتی بیش از اندازه وجود داشته باشد، حتی اگر اتمسفر بازی هم ترسناک باشد، مخاطب نمی داند کجا تمرکز داشته باشد. یک صندلی ساده در یک اتاق سفید به مراتب می تواند ترسناک تر باشد.

سپس از هردو خواسته شد که نظرشان را در مورد یکدیگر بیان کنند، ابتدا میکامی:

آقای کوجیما معرف و نماینده ژاپن است، من واقعا اون رو تحسین می کنم.

کوجیما نیز به همان اندازه به تعریف میکامی پرداخت:

ما هر دو پیرمرد های زود رنجی هستیم. (با خنده)

آقای میکامی شخصی است که برای ساخت بازی که مد نظرش است با تمام وجود مبارزه می کند، من اعتقاد دارم او یکی از معدود بازیسازان ‘واقعی’ ژاپن است.

دو بازیساز زود رنج که تابحال بازی های انقلابی و به یادماندی ساخته اند.

میکامی و کوجیما در مورد بازی های ترسناک گفتگو می کنند

wd3iy9xw2pb8pfwf6gov

بازی The Evil Within در تاریخ ۱۴ اکتبر برابر با ۲۲ مهر ماه برای تمامی پلتفرم های نسل هفت و هشت و همچنین PC منتشر خواهد شد. تیزر قابل بازی P.T بطور رایگان تنها برای PS4 هم اکنون بر روی شبکه PSN قرار دارد. هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه Silent Hills مشخص نشده است.

___ مصاحبه توسط توشی ناکامورا

دیدگاه
۴۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

41 Replies to “میکامی و کوجیما در مورد بازی های ترسناک گفتگو می کنند”

  1. چه عالی گقتگوی استا ها :۲۴: انصفا هر دو بازی باید عالی باشند ! الیته با توجه با سابقه سازنده ها

    ۰ ۰
    1. من یکی که منتظر بودم همدیگرو دیس کنن و کار به رپ بتل بکشه :۲۴:

      ۰ ۰
    2. :۲۴: :lol:

      ۰ ۰
  2. Assasins Fall گفت:

    چقد مصاحبه خوبی بود…آفرین فامیتسو! :۱۵:

    ۰ ۰
  3. Light گفت:

    عجب دل و قلوه ای به هم دیگه می دن :۱۵:
    کوجیما : ما هر دو پیرمرد های زود رنجی هستیم :۲۵: :lol: :26:
    جدا من خدایی از اون متنی که محمد رضا نوشته بود وحشت به تمام معنا رو درک کردم
    بعدا هم که نگاهش کردم مو به تنم سیخ شده بود

    ۰ ۰
  4. kamyab گفت:

    گفت و گو جالبی بود.تشکر
    فقط بعضی جمله هاشون رو نفهمیدم مثل :”مخاطبان ترسی را تجربه کنند که حاصل عدم توانایی قرار از جهان بازی باش”…خب مفهوم این یعنی چی ؟
    یا مثلا :”ما دچار حساسیت شده ایم”….این جمله یعنی اینکه این حساسیت باعث بیشتر ترسیدن کوجیما شده ؟ یا این جمله رو گفته که حرف میکامی رو نقض کنه ؟

    ۰ ۰
    1. Project Siren گفت:

      معنی جمله اول: یعنی بخاطر اینکه نمیتونی از اون جهان ترسناک بازی (اون راهرو حلقه وار) فرار کنی بترسی!

      معنی جمله دوم: منظورش از حساسیت اینه که بخاطر اینکه بازیساز هستند به کوچکترین چیز های توجه می کنند، کوچکترین جزئیات که خیلی ها بهش توجه نمی کنند، یه جورایی سعی در قانع کردن میکامی داشته با این جمله!

      ۰ ۰
    2. kamyab گفت:

      ممنون دوست عزیز

      ۰ ۰
  5. ABI RAZOR گفت:

    چقد فروتن هم هستن اینا :۱۵:
    کوجیما : ما هر دو پیرمرد های زود رنجی هستیم :13:
    بابا شما مث جوونای ۲۰ ساله میمونین :۱۵:
    این کوچیما مگه پیر میشه
    اصلا نمیتونم این دو بازی رو در مقابل هم قرار بدم
    درسته از سایلنت هیلز تیزر نیومده
    ولی مطمنم هردوتاشون میترکونن
    مگه استاد کوجی بلده بازی بد بسازه
    صددرصد داستانش هم تضمین شدس
    گرافیکش هم ک با فاکس انجین میسازن :۱۵:
    ۹ روز تا شروع عصر تازه ای در سبک ترس بقا :۱۵:
    تنکس بابت خبر رضا جون :-)

    ۰ ۰
  6. jasper گفت:

    مرسی رضا جان.مصاحبه ی بسیار جالبی بود و ترجمه ی خوبی هم داشت :*:

    ۰ ۰
  7. punisher007 گفت:

    مصاحبه ی جالبی بود تشکر :-)

    ۰ ۰
  8. Nero گفت:

    دو نفر از بزرگان این صنعت :۱۵: :۱۵:
    شیطان درون بازی خوبی خواهد بود و بسیار منتظرشم :*: این سبک داشت به سمت فیلم های هالیوودی پیش میرفت و نیازمند یه تغییر اساسی بود که به لطف اساتید این تغییرات داره شروع میشه :13: :*:

    ۰ ۰
  9. Project Siren گفت:

    حالا اینجا مشخص شد که اون راهرو حلقه وار با قالب L مانند ایده خود کوجیما بوده، که در کنار موزیک های فوق العاده ambient تیزر در واقع اصلی ترین و نو اورانه ترین المان P.T همون راهرو حلقه وارد هست که باعث تخریب روانی گیمر میشد!
    دیگه مجددا نیاید بگید کوجیما فلان و کوجیما این و اون … :20:
    که دیگه اون موقعه است باید کلاس فاز شناسی بزاریم !
    کسی هم منکر نقش تاثیر گذار دل تورو نشده !

    ۰ ۰
    1. Mondo گفت:

      راهرو شکل L که از ۱۷ سال پیش باب بوده ! چیش نوآورانه است :11: ( کپی و پیست )
      سایر موارد هم از کلاک تاور و فاتال فریم و امناژیا و غیره ( کپی و پیست ) شده
      —————————————
      ارجاعت میدم به سایرن
      شما می توانستی ( شیمبونو ها ) را از زاویه دید خودشون ببینی
      عملا مخفی نبودند ( شیمبونو ها ) شما می دانستید کجا هستند
      ولی جرات قدم برداشتن نداشتیم شاید اگر نمیدونستیم راهورو جلویی چی هستش
      با دلهره کمتری وارد میشدیم ولی وقتی میدونی اون راهرو چه خبره
      با استرس و دلهره دو برابری وارد راهرو میشدیم یا فرار و دور زدن انتخاب میکردیم که باز
      تفاوتی نداشت چون در محاصره بودیم
      این یعنی ترس و این یعنی نوآوری در ترس
      پ.ن : یادم نیست شیمبونو درست یا نه !!!! در صورت تغییر اسم پوزش می طلبم
      ——————————–
      حالا می خواهی کلاس فاز شناسی بگذار !!!! می خواهی نگذار :11:

      ۰ ۰
    2. Project Siren گفت:

      :11: میرابی میدونی
      ? Do you know P.T declared as the world’s first interactive teaser
      قطعا سایرن نواورانه بود شکی درش نیست!
      در ضمن منظور من راهرو حلقه وار (loop) بود که در انتها برمیگردی سرجای خودت! کاری به L شکل بودنش نداشتم!
      در کل حس توضیح دادن نیست!

      این تیزر اگه واسه رزدنت ایول بود الان همه رو با خاک یکسان میکردی !!!
      ____
      موجودات نسخه اول سایرن: شیبیتو
      موجودات نسخه دوم سایرن: شیبیتو / یامیبیتو
      موجودات نسخه سوم سایرن: شیبیتو

      ۱ ۰
    3. Pandora7 گفت:

      این حاجی حاجی قدیم نیست
      خیلی دم دمی مجاز شده

      ۱ ۰
    4. Mondo گفت:

      اگر برای رزیدنت اویل هم بود
      من باز همین ها رو میگفتم
      خوشبختانه نبود
      چون اگر بود فاجعه می بود
      خوب سایرن هم خودت قبول داری
      پس نیازی به ادامه بحث نیست :13:

      ۰ ۰
    5. Project Siren گفت:

      رزدنت ایول رولیشنز ۲ کلا سر و ته کپی آخرین ما و شیطان درون و فاتال فریم هست هیچی نگفتی و نمیگی!
      فقط یه ایده درجه سه دستنبد داشت که همه جا رو به خاک و خون کشیدید با اون ایده دستبند!
      حالا ‘فقط’ این تیزر سایلنت هیلز با این همه غوغا بیش از ۱ میلیون بار دانلود، و بیش از ۳۰،۰۰۰،۰۰۰ بار مشاهده شدن، این همه مقاله و تعریف و تمجید سایت های مختلف معتبر میخوای بی ارزشش کنی! :20:
      وات دِ فــــــــــــاز !!! :۲۱:

      ۰ ۰
    6. Mondo گفت:

      رولیشنز دوم
      داشته های که خودش قبلاً داشته از
      خودش کپی و پیست کرده
      فرقش اینه
      ایده تازه هم چپونده تو بازی
      خورشید ( رزیدنت اویل) تا زیر زمین ( سایلنت هیلززززززززززز) فاصله دارند اونم بسیار

      ۰ ۰
    7. Project Siren گفت:

      رولیشنز ۲ چی از گذشته خودش کپی کرده؟ فقط کلر و گیاه سبز …
      بقیه بازی کلا کپی بازی های دیگه است !
      اون مویرا که کلا الی آخرین ما است .
      چراقوه مویرا از فاتال فریم ۴ گرفته شده واسه پیدا کردن آیتم !
      فضاسازی هم کاملا از کپی شیطان درون هست (که خود شیطان درون هم از سایلنت هیل الهام گرفته) !!!

      سایلنت هیلز اگه کپی پیست میبود انقد ازش تعریف و تمجید نمی شد، هم از طرف منتقد ها و هم از طرف مخاطب ها!
      چون بازی کپی پیست زیاد داریم !!!

      ما تو همین زیر زمین زلزله به پا میکنیم! ;)

      ۰ ۰
  10. The last Son گفت:

    مصاحبه ی خوبی بود امیدوارم هردوشون همیشه موفق باشند :۱۵:

    ۰ ۰
  11. aliya گفت:

    دو تا از بهترین بازی های عمر گیمریم خواهد بود این دو بازی

    ۰ ۰
  12. xbox1rising گفت:

    عجب مصاحبه ای بود!دو اسطوره گیمی کنار هم!عجب عکسی :۱۵:

    ۰ ۰
  13. daaanteee گفت:

    با سپاس از رضا عزیز
    این دو استاد به علاوه استاد کامیا مثلث عشقی من هستند تو دنیای گیم
    :۱۵: :۱۵: :۱۵:

    ۰ ۰
    1. daaanteee گفت:

      که البته باید اینو اضافه کنم :
      محیط این مثلث پر شده از روح موسیقی استاد یامائوکا
      :۱۵: :۱۵: :۱۵:

      ۰ ۰
    2. ABI RAZOR گفت:

      چقد پر احساسین شما داش ممد :۲۴:

      ۰ ۰
    3. daaanteee گفت:

      مگه تا حالا نمیدونستی؟
      :۲۴: :۲۴: :۲۴:

      ۰ ۰
  14. Mr.Death گفت:

    من عاشق این دو نفرم :۱۵: جفتشون شاهکار درست می کنن :۱۵:

    ۰ ۰
  15. Samsara گفت:

    بسیار عالی، خیلی لذت بردم از نحوه ی صحبت کردنشون با همدیگه. :۱۵:
    سپاس.
    ( فکر نو، اجرای نو، هوای تازه و …. زمانی کار یک نفر با این الفاظ همراه می شود که نتیجه ای درست با رضایت حداکثری گرفته می شود، اصلا مهم نیست که ردپایی از گذشته در اثری جدید باشد و نباید به آن تقلید و تکرار مکررات را نسبت داد، مشخصا می توان از چارچوب ها و ردپاهای گذشتگان عبور کرد و به پختگی رسید که هیچ زمانی در اون موضوع وجود نداشته است. به نظر من این هم تعریفش نو آوری ، هوای تازه ، ابتکار عمل و… می شود. )
    *کوجیما در این مسیر قدمی محکم و رو به جلو برداشته و این بسیار جای تحسین داره*

    ۰ ۰
  16. cheater47 گفت:

    چیزی خاصی نگفتن. مشخصه اصلا حال نمیکنن به هم دیگه اطلاعات بدن. جالبیش اینه که کوجی میگه قبول داره که خندوندن سخت تر از ترسوندنه ولی تاحالا تلاشی درمورد ساخت همچین بازیی نکرده. اینجا جا داره از شاهکار یوبیسافت یعنی ریمن رابیدز یادی بکنم که توی زمان خودش ته خنده بود و لحظه لحظه ی بازی لبخند به ارمغان میوورد.

    ۰ ۰
  17. rdante گفت:

    کوجیما کمی ترسوهست شاید کمی تو رسانه ها اقرار کرده باشه برای کمی سطح طرفدارا روپایین بیاره این طبیعی هست که بالا رفتن سن عنصر ترس کم رنگ میشه به جاش ترس از وقایع امروزی مثل اجاره خونه ، قبض ها و مواردی از این قبیل ولی در عوض میکامی خیلی رو راست با مسله برخورد کرده که از تفاوت نگاه ها هست البته نباید از این بگزریم که داریم با خالق سری های res رو برو میشیم

    ۰ ۰
  18. i love DmC گفت:

    ممنون!!!!

    صحبت های جالبی بود!!!!!

    درباره ی بازی های ساخته شده هم باید بگم به شخصه از شیطان درون بسیار خوشم میاد ولی خیلی میترسم خراب کنه با این حال بودن میکامی از این ترس کم میکنه ولی خدا کنه بازی زیادی از اخرین ما و رزیدنت ۴ الگو برداری نکنه!! تاریخ انتشار هم نزدیکه ببینیم چه کار کرده میکامی !!!! :۱۵:

    درباره ی p.t و سایلنت هیلز هم من به شخصه سایلنت هیل باز نیستم ولی این پی تی ترسش واقعا روانی بود بدجور !!!! و با انتشار این تیزر سایلنت هیلز خیلی امیدوار کننده به نظر میرسه کوچیما هم که معنی بازی بد رو نمیشناسه !!!! منتظر یک تریلر گیم پلی خواهیم بود تا ببینیم کوجیما چه استعدادی تو این سبک داره !!! ;)

    ۰ ۰
  19. Nate Drake گفت:

    فکر نمیکردم این دو قطب منفی بتونن همدیگه رو جذب کنن! فکر میکردم خیلی بتونن همدیگه رو تحمل کنن واسه ۲ تا سلفی زورکی باشه :۲۴:

    دوتا از آبرو های صنعت گیم و پدید آورنده های دوتا از اساسی ترین سبک های گیم!! بدون این دو نفر سخت بود تصور اینکه الان صنعت گیم همش شده بود یوبی سافت و EA!

    تنها چیزی که میخوام… امیدوار بودن به ۹ روز آینده است!!! چون واقعا یه جورایی آینده سبک سروایول هارور در ۲۲ مهر به صورت کامل مشخص میشه و میکامی به عنوان یه قاضی حکم اعدام یا تداول حیات این سبک رو خواهد داد در اون روز :'(

    ۰ ۰
  20. اعصابم خورده از یک طرف بازی مال ۲ استاد بزرگه :-) از طرف دیگه میترسم :( سایلنت هیل بازی کنم فعلا دلم به متال گیر خوشه :D

    ۰ ۰
  21. silver گفت:

    آیا امکان داره یه زمانی این دو نفر با هم یه بازی بسازن؟!
    واقعا تو همچین روزی کره زمین بهشت برین میشه…

    ۰ ۰
  22. Yamato گفت:

    ممنون رضا جان …
    ترجمه هم عالی بود مرسی.
    “من فکر می کنم تو باید سایلنت هیلز رو به عنوان ادامه ای برای تیزر P.T بسازی، من واقعا ترس ‘واقعی’ رو در تیزر احساس کردم.” باید منتظر انقلاب در Silent Hills باشیم، کوجیمای انقلاب آفرین…

    ۰ ۰
    1. Snake Forever گفت:

      تیزر ۲۵ دقیقه ای از بس ترسناک بود بیش از ۱ ساعت وقت میبرد تموم بشه ( اگه معماها رو بی وقفه تموم میکردی ) حالا خود بازی چطور بالانس شود خدا داند! ولی جای نگرانی نیست!

      ۰ ۰
  23. Simon-Says گفت:

    سایلنت هیلز و رزیدنت ایرویل باید استادان بسازن تا حرفاهی بششه

    ۰ ۰
  24. amir گفت:

    این دو بشر نابغه گیمند. :13:

    ۰ ۰
  25. fisher گفت:

    آیا بازی the evil within روی cpu core i5-4200M 2.5 لپتاپ می شه بازی کرد خواهشا دوستان اگر اطلاع دارید منم در جریان بزارید ممنون

    ۰ ۰