TGS 2014: کوجیما در مورد Silent Hills توضیح می دهد

توسط osxcwntmmfg در ۲۸ شهریور ۱۳۹۳ , ۰۱:۲۰

کوجیما در مورد Silent Hills توضیح می دهد

طی نمایشگاه TGS 2014 در استیج کونامی،کوجیما در مورد Silent Hills توضیح می دهد که تیم سازنده به دنبال این است که به چه سبکی بازی را منتشر کند.

tumblr_inline_nc36nve2Ur1sjbs4w

در این رویداد کوجیما شروع به توضیح دادن کرد که تیزر قابل بازی یا همان P.T تجربه جدیدی برای او بوده است. همانطور که می دانید هیدئو کوجیما علاقه زیاد به فیلم دارد و بیان کرد شخصا بر این گمان بوده که هیچ بازی نمی تواند آن ترسی را که فیلم ها منتقل میکنند به نمایش بگذارد.

او می خواسته یک بازی واقعا ترسناک بسازد و بداند حتی اگر بازی توسط یک استدیو ناشناخته ساخته شود باز هم مخاطبان را می ترساند، بنابراین این دلیلی بود که یک نام تقلبی را برای استدیو سازنده تیزر برگزید.

او همچنین بیان کرد برای به پایان رساندن تیزر P.T شما باید ۷ زبان دنیا را بدانید، اما من فرض میکنم که شما همه آن زبان ها را می دانید پس از آن میگذرم.

سپس آقای کویچیرو ایتو بر روی صحنه آمد و درباره اینکه آنها مجبور شدند در پایان کار ساخت بازی از درجه سختی آن کم کنند سخن گفت، زیرا مسئولان کونامی از بابت اینکه ممکن است مخاطبان نتوانند آن را به پایان برسانند نگران بودند.

این فیلم مفهومی Silent Hills که در مراسم به نمایش درآمد فقط برای اهداف داخلی ساخته شده بود (احتمالا کوجیما قصد داشته به کونامی نشان دهد که می تواند بازی ترسناک بسازد) و قرار نبود که در نمایشگاه به نمایش گذاشته شود. امسال غرفه کونامی در نمایشگاه TGS قرار بود فقط به MGS V: The Phantom Pain اختصاص داشته باشد. سپس از کوجیما پرسیده شد که تیزر P.T را در مقایسه با سری متال گیر چگونه می داند.

او بیان کرد که در تیزر قابل بازی، مخاطب نمی تواند هرکاری را که دوست دارد انجام دهد و فقط توانایی زوم کردن و راه رفتن دارد، و این محدودیت ها جایی است که ترس از آن نشات می گیرد. او همچنین گفت که در تیزر قابل بازی نمی خواسته که دشمن یا هیولایی ظاهر شود (حدس میزنم که لیسا یک دشمن محسوب نمی شود) و فقط می خواسته “یک راهرو ساده و معمولی” تنها چیز ترسناکی باشد که بازیکن آن را تجربه می کند.

سپس کوجیما به حضار این وعده را داد که سایلنت هیلز بسیار ترسناک خواهد بود. او اشاره کرد که معمولا بازی ها برای به پایان رساندن هستند، بنابراین در آنها اشارات و راهنمایی هایی برای متوجه شدن وجود دارند، اما سایلنت هیلز اینگونه نیست و به مخاطب این اختیار را می دهد که بازی را ترک کند. کوجیما گفت که اگر مخاطبی باری را تنها برای ۱۰ دقیقه بازی کند و سپس بخاطر سختی اش آن را رها کند، آنگاه کوجیما به هدفش رسیده است!

همچنین ذکر کرد که سازندگان بازی به دنبال این هستند که نمایش های تلویزیونی چگونه ساختاری دارند و با Silent Hills کاری مشابه آن را انجام دهند، هرچند این تصمیمی نیست که هنوز قطعی شده باشد.

سپس صحبت از ایفای نقش نورمن ریدس در بازی به جلو آمد و کوجیما بیان کرد “در سایلنت هیلز نورمن ریدسی را به نمایش خواهد گذاشت که هرگز در گذشته ندیده اید، او نه نورمنی است که در فیلم Boondock Saint دیده اید و نه دریل دکسون در سریال مردگان متحرک، او بسیار متفاوت خواهد بود.”

در آخر کوجیما بیان کرد که دوست دارد یک بازی بسیار ترسناک بسازد طوری که هنگام بازی کردن خودتان را خراب کنید اما در عین حال میخواهد پیام “”قوی بودن انسان ها” را به مخاطب منتقل کند و مخاطبان را تشویق کند. او به طور مثال شروع به توصیف صحنه پایانی فیلم ترسناک Exorcist کرد که انسان ها چقدر می توانند قوی باشند. او معتقد است ترس قرار است چیز زیبایی باشد و فرهنگ ترس از این جنبه زندگی ما را غنی کرده است.

دیدگاه
۳۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

34 Replies to “TGS 2014: کوجیما در مورد Silent Hills توضیح می دهد”

  1. A.M.A گفت:

    استاد داره خواب های بدی برامون میبینه،،،

    ۰ ۰
    1. reza_only گفت:

      خواب های بد رو ک قراره ما بعدا ببینیم. :10:

      ۰ ۰
    2. Dark Light گفت:

      نه بابا. خودش وقتی که برای کارگردانی سایلنت هیل ابراز تمایل کرده بود گفته بود که خودش میخواد خواب ببینه :lol:

      ۰ ۰
  2. de_mh گفت:

    اگر نگران سلامتی روح و روانم نبودم حتما بازیش می کردم. حیف معما هایی که از دست میدم. :'(

    ۰ ۰
  3. I AM ALONE گفت:

    متاسفانه یا خوشبختانه کوجیما این بلا رو توی متال گیر هم سر ما آورده
    مثلا سر سایکو مانتیس (یا کلا خیلی از باس های سری) انصافا چه جوری می شد حدس زد که روش شکست دادنش اون باشه!؟
    توی P.T. هم من با شیوه های ترسوندنش حال کردم. ترس این شکلی که نوع طراحی محیط و صدا ها استرس ایجاد می کنن و مخاطب اصلا خبر نداره با چی طرفه
    هر چند نوع طراحی اون راهرو توی P.T. اینقدر خوب بود که حتی بعد از چند دفعه هم باز اگه چراغ ها رو خاموش کنی و با هدفون بازی کنی دچار یه حس خاص میشی
    اما با نوع طراحی معما های دمو حال نکردم.مخصوصا آخرین معما. انصافا اگه اینترنت و کمک نبود من بیست سال دیگه هم اون آخریه رو نمی تونستم حل کنم!
    چون معماش اصلا منطقی نبود! و روش حلش هم آخر معلوم نشد.خود من ۳ مدل مختلف اون رو حل کردم!
    ولی اگه معما منطقی و سخت باشه انصافا هم لذت بیشتری داره هم بدون کمک قابل حله
    یا مثلا اون تیکه از عکس که توی منوی بازی بود رو از کجا می شد حدس زد؟ من هم کاملا اتفاقی دستم خورد که پیداش کردم!
    امیدوارم این سیستم توی بازی نهایی حل بشه.هر چند می دونم نمیشه!
    توی روند ساخت این بازی هم مطمئنا دل تورو با توجه به تجربه ای که داره کمک بزرگی میشه
    وگرنه مطمئنم طراحی های این شکلی رو کوجیما به تنهایی نمی تونه انجام بده…
    تشکر از شما

    ۰ ۰
    1. Project Siren گفت:

      معمای آخر P.T مطمئن باش منطقیه و راه حل داره، اما هنوز کشف نشده !
      خود کوجیما هم گفته جوریه که باید ۷ زبان دنیا رو بدونی تا بازی رو تموم کنی! و خیلی چیز های منطقی دیگه که هنوز کشف نشده!
      تمام شیوه هایی که بازی رو تموم کردید یک منطق پشتش وجود داره که ماها ازش بی خبریم و معماها فقط به طور راندوم حل شدند توسط شما !

      ۰ ۰
    2. bomberman گفت:

      مسلما یک منطقی پشنش هست اما به نظرم این چنین معما هایی لذت بازی رو از افراد زیادی میگیره….خیلی ها شانسی این رو پیدا کردند…خیلی ها تو اینترنت دنبالش گشتن….اینطوری نفس بازی کردن از بین میره و حل کردن اینجور معما ها یه جورایی حالت تحقیق پیدا میکنه

      ۰ ۰
    3. PSYCHO MANTIS گفت:

      نخیر جناب BomberMan!
      اتفاقا امیدوارم برای اولین بار یک اثر سخت و خشتک دریدنده( :۲۴: ) ساخته بشه که دقیقا همون چیزی باشه که سازنده ها می ساختن!
      خلاف حرف شما رو Dark Soulsو Demon Souls ثابت کردند.
      اون موقع ها هم میگفتن این دو اثر موفق نمیشدند که دیدید چطور عمل کردن!

      ۰ ۰
    4. aliya گفت:

      bomberman درست میگه بازی حالت تحقیق و جستجو به خودش میگیره، اما خاصیت و لذت سایلنت هیل همین هست ، کسی که سایلنت هیل ۲-۳-۴ رو بازی کرده باشه میدونه که حتی با وجود داشتن راهنما باز هم چند ساعت طول میکشه تا بتونه بازیو تموم کنه…

      ۰ ۰
    5. Project Siren گفت:

      سایلنت هیل از همون نسخه اول یکی از سخت ترین معما های تاریخ رو داشت، معمای معروف پیانو !
      که خیلی ها ماه ها نتونستند حلش کنند، اما نتیجه؛ سایلنت هیل یکی از بهترین بازی های تاریخ شد و اکثرا تونستند بازی رو تموم کنند.

      ۰ ۰
    6. daaanteee گفت:

      رضا یعنی من با ذات ادونچرم سر اون معمای پیانو جون دادم
      :۲۳: :۲۳: :۲۳:

      ۰ ۰
  4. MahanGM گفت:

    واقعا این عجیب ترین عنوانی هست که تا حالا دیدم. اولش یه چیزی به اسم تیزر قابل بازی میاد، بعدش میبینی یه شخصی مثل نورمن ریداس که هیچوقت فکر نمیکنی توی همچین جایی ببینیش سر و کلش پیدا میشه، بعد هزارتا معمای دیگه که نه خود کوجیما حرف میزنه نه افرادی که در این عنوان دخیل هستن.

    ۰ ۰
  5. silver گفت:

    آخر فیلم جن گیر؟!
    حتما نورمن ریدوس قراره آخر بازی بمیره!یا شاید قراره خودش هیولا بشه؟!
    ——————————————————
    هفت زبان؟خوب عزیز دل برادر شما هیچ ژاپنی بازی سازی دیدی که بتونه انگلیسی صحبت کنه؟!چه انتظارهایی داری آخه؟!

    ۰ ۰
    1. bomberman گفت:

      بابا خودش هم هنوز نمی تونه انگیلیسی رو درست حرف بزنه اون وقت انتظار داره ما هفت تا زبان بلد باشیم…؟
      یادتونه که…تو VGA 2010 این عزیز چقدر شیوا صحبت می کرد… :11: :۲۵:

      ۰ ۰
    2. aliya گفت:

      آنچه را که برای خود نمیپسندی برای دیگران هم نپسند… ما زبان خودمون رو هم حالیمون نمیشه برادر کوجیما… خدایی موقع ساخت این بازی فازت چی بوده؟؟؟

      ۰ ۰
  6. PSYCHO MANTIS گفت:

    استاد کوجیمای عزیز…
    والا ما توی همین ENGLISH هم موندیم دگ چه برسه به ۷ زبان برتر دنیا!!!
    منتظر اثری هستم که فقط به عشق طرفداران داره ساخته میشه.
    استارتشو کوجی با همون جمله ی “جوری میخوام بسازمش که….” زد و فهمیدیم هدف اصلی Silent Hills طرفداران این سری هستش.
    البته امیدوارم Konami در فروش PES 2015 موفق بشه تا حداقل از لحاظ مالی فشاری روی استاد نیاد و SH همونطور که استاد درنظر داره ساخته بشه.
    چرا از استاد نمیپرسن نقش دل تورو دقیقا چیه؟
    شایدم پرسیدن من خبر ندارم.

    ۰ ۰
    1. daaanteee گفت:

      مبین
      تو که خوندن ذهن بلدی برو تو ذهن استاد ببین چی تو کلشه
      :۲۴: :۲۴: :۲۴:

      ۰ ۰
  7. antientity گفت:

    با تشکر از رضای عزیز.
    این یه بازی خاص برای افراد خاص هستش.هرکسی از این بازی لذت نخواهد برد.”کوجیما گفت که اگر مخاطبی باری را تنها برای ۱۰ دقیقه بازی کند و سپس بخاطر سختی اش آن را رها کند، آنگاه کوجیما به هدفش رسیده است!”

    ۰ ۰
  8. No Comment
    چی بگم :|
    استاد فقط خوهشا واس پی سی هم در نظر بگیر سایلنت هیلز رو :۱۵: :۱۵: :۱۵:
    ____________________________________
    Aşkım Sana Açık Duygum, Yok Altyazı

    ۰ ۰
  9. ebrahim گفت:

    دوستان زبان برتر دنیا یعنی انگلیسی-فرانسوی-اسپانیایی-عربی-پرتغالی-چینی-روسی ؟
    این سیاست جالبی نیست خیلی از افراد به گفته خودش از بازی پس ازمدتی دست می کشند و طرفدارانش را از دست میده !

    ۰ ۰
    1. Mondo گفت:

      در P.T زبان آلمانی و سوئدی موجود بوده است
      ربطی به برتری زبانی ندارد

      ۰ ۰
    2. ebrahim گفت:

      خوب بدتر شد که .

      ۰ ۰
    3. Project Siren گفت:

      کوجیما گفته ۷ زبان دنیا رو بلد باشی، نگفته ۷ زبان ‘برتر’ دنیا!
      یعنی قصدش بوده که برای تموم کردن بازی و حل معما از اکثر نقاط دنیا که این ۷ زبان رو میدونن همه با هم متحد شن و یک راه حل رو به اشتراک بزارن.
      در اصل کوجیما هدفش این بوده که یک معمایی طرح کنه که با جمع افکار مختلف دنیا حل بشه نه فقط توسط یک نفر !

      ۰ ۰
    4. ebrahim گفت:

      خوب اگه بخواییم براى حل معما ها از مردم دیگر کمک بخواهیم باید زبان اونا رو بدونیم یا حداقل زبان انگلیسى بدونیم که خیلى از افراد انگلیسى هم بلد نیستند مثل خودش پس خیلى از افراد براى ادامه ى بازى به دردسر مى افتند.

      ۰ ۰
    5. Project Siren گفت:

      و این جایی است که سایلنت هیلز به سر زبان ها میفته و همه رو مشتاق میکنه که با همکاری هم هرجور شده معما رو حل کنند!

      ۰ ۰
  10. Mondo گفت:

    ۱۰ دقیقه بعد گیم رها بکنه و بره !!! کوجیما به هدفش رسیده است :11:
    —————————————
    کاراکتر هم با حالت بختک افتادگی پیشروی میکنه
    می دونم خیلی ها بختک تو خواب جربه کردید
    همه اطراف راحت و سریع میبینیم ولی به کندی حرکت میکنیم ار آن سو در حال اذیت شدن هستیم
    یک چیزی تاریک بشدت آزارمان میدهد ( حالت بختک در خواب بیشتر در کودکان و نوجوانان )
    کوجیما هم مثل اینکه بختک زیاد روش می افتاده :۲۴:

    ۰ ۰
    1. Mondo گفت:

      در ضمن برای زبانی که بلد نیستیم !
      App های زیادی موجود هستش با گرفتن تصویر اون متن ترجمه کند
      فرضا مترجم گوگل که بنظرم بهترین هستش
      مشکلی در این بخش نیست ! مگر یک مورد مشکل ساز بشه
      نوشته را نتوانیم دوباره ببینیم و عکاسی کنیم :11:

      ۰ ۰
    2. daaanteee گفت:

      سعید عزیز
      میبینم که به راه راست سایلنت هیل هدایت شدی
      کابوسهای خوبی واست آرزومندم
      :۲۴: :۲۴: :۲۴:

      ۰ ۰
  11. ashkan momeni گفت:

    اصلا معما رو باید جوری ساخت که حل نشه :۲۵: :۲۵: :۲۵:
    دمت گرم استاد

    ۰ ۰
    1. daaanteee گفت:

      معما باید معما باشد . معمائی که معما نباشد معما نیست
      :۲۴: :۲۴: :۲۴:

      ۰ ۰
  12. raner گفت:

    بعضی از معماهای سری sh (نظر شخصی) نامتعادل و نامنصفانه بودند مثل sh1 ,sh origin یعنی بازی مثل اویل روشنای بالای نداشت تا بشه تو معما چند ساعت یا چند روز!غرق شدوبه دلیل تاری وتنش بازی بعد از مدتی باعث عصاب خوردی میشد و دیگه نمیتونستی تمرکز کنی البته همیشه اینطور نبود مثلsh4!
    این قسمت رو هم باید بازی کنی تا بدونی میتونی با معماهاش کنار بیای یا نه!

    ۰ ۰
  13. حتما بازیش میکنم هرجور شده باید این نسخه رو تمام کنم روح و روان و خواب های بد هم اصلا مهم نیست

    ۰ ۰
  14. D3AD W4LKƎR گفت:

    کوجیما واقعا انسانه ؟! :۲۳:
    خدااااااااا , دارم میمیرم از کنجکاوی
    ____________________
    Shady XV – Black Friday

    ۰ ۰
  15. SF_3rd گفت:

    ین فیلم مفهومی Silent Hills که در مراسم به نمایش درآمد فقط برای اهداف داخلی ساخته شده بود (احتمالا کوجیما قصد داشته به کونامی نشان دهد که می تواند بازی ترسناک بسازد) و قرار نبود که در نمایشگاه به نمایش گذاشته شود. امسال غرفه کونامی در نمایشگاه TGS قرار بود فقط به MGS V: The Phantom Pain اختصاص داشته باشد. سپس از کوجیما پرسیده شد که تیزر P.T را در مقایسه با سری متال گیر چگونه می داند.

    ۰ ۰