کوجیما در مورد دید سوم شخص و اول شخص در Silent Hills می گوید

توسط Rzht در ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ , ۱۸:۱۸

آقای هیدئو کوجیما طی گفتگوی کوتاهی با WhatIfGaming در مورد Silent Hills صحبت هایی را کرده است.

WhatIfGaming: نمی توانم باور کنم که واقعا می خواهید بازی را با شخصیت نورمن ریدوس بسازید. در کنار این فقط می خواهم پبرسم که Silent Hills با نمای اول شخص خواهد بود و یا آن تیزر یک چیز کاملا بی ارتباط با بازی است؟

کوجیما: مطمئن نیستم. تیم سازنده در حال تصمیم گیری است به بازیکن این اختیار را بدهد که بتواند بازی را هم با دید اول شخص و هم دید سوم شخص بازی کند، و یا بازی بر روی دید سوم شخص ثابت باشد و تنها محیط های خاصی را با دید اول شخص بازی کنند. در هر صورت ما می خواهیم با دید اول شخص یک کاری را انجام دهیم. بازی حداقل تا سال ۲۰۱۶ عرضه نخواهد شد پس وقت زیادی باقی مانده است.

WhatIfGaming: آیا بازی یک عنوان جهان باز خواهد بود و یا روند آن خطی است؟

کوجیما: تنها چیزی که می توان بگویم این است که موتور فاکس به معنی جهان باز است. هم اکنون نمی توانم در مورد جزئیات طراحی بازی صحبت کنم.

قابل ذکر است که در کل سری سایلنت هیل تنها در Silent Hill 4 The Room دید اول شخص استفاده شده که به طرز مناسبی به کار گرفته شده بود و توانست هواداران سری را راضی نگه دارد. حال باید دید در آینده چه تصمیماتی برای سایلنت هیلز گرفته خواهد شد.

دیدگاه
۷۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

74 Replies to “کوجیما در مورد دید سوم شخص و اول شخص در Silent Hills می گوید”

  1. PSYCHO MANTIS گفت:

    این دید اول شخص در سوم شخص واقعا عالی میتونه باشه!!
    فک کنید دارید روی راهرو راه میرید و یه جونوری میپره رو صورتتون و یدفه دید به اول شخص تغییر شکل بده!
    ایده ی خوبیه.
    امیدوارم بازی اوپن وورلد نباشه چون اصلا نتونستم با داون پور در این واحد ارتباط برقرار کنم.
    خوشحال دوباره ژانر ترس داره به روز های اوج برمیگرده…
    و امیدوارم استارتشو ایلین آیزولیشن بزنه…( البته در صورتی ایول ویثین دیرتر عرضه بشه )

    ۰ ۰
  2. Amir.M گفت:

    اگه بخوان اول شخصش کنن که رسما نورمن نقش هویجو بازی می کنه (بعیده که شخصیت فرعی باشه ) . اگه بخوان هم اول و هم سوم باشه که صد در صد غیر ممکنه چون بعضی از صحنه ها مخصوص ترس از زاویه دوربین سوم شخصه بعضی دیگه مال اول شخصه به خاطر همین ممکنه بعضی از ایده ها به هدر بره
    بهترین ایده -از نظر من- ثابت بودن سوم شخص و تو بعضی لحظات حساس اول شخص شدن دوربینه =D

    ۰ ۰
    1. Amir.M گفت:

      آقا حسابش از دستم در رفته ده روز نشد ؟! :/

      ۰ ۰
    2. Project Siren گفت:

      ده روز رد شده ! -_-

      ۰ ۰
    3. Yamato گفت:

      نه رضا جان هنوز ده روز نشده!
      اگه یه نگاهی به تاریخ خبر شاهین بندازی، بیستم بود! امروز بیست و هفتم هست…!
      سه روز دیگه مهلت دارن، شاید هم پنج روز چون اونجا هم شاهین گفت ده تا دوازده روز مهلت به ما بدین :-s

      ۰ ۰
    4. Project Siren گفت:

      این سه چهار روز هم مثه همه روز های دیگه میگذره ! -_-

      ۰ ۰
    5. Yamato گفت:

      منم چشمم آب نمیخوره :-s

      ۰ ۰
    6. جو الکی ندید داریم کارا رو می کنیم :D

      ۰ ۰
    7. daaanteee گفت:

      رضا تو هم هی فرت و فرت این عکس داغ دل رو بذار دق مرگ کن منو

      ۰ ۰
    8. Yamato گفت:

      رضا @
      :))

      ۰ ۰
  3. Snake Forever گفت:

    سوم شخص بهتره به دو دلیل، یک اینکه به سایلنت هیل نزدیک تر خواهد بود. دوم هم اینکه از وجود نورمن فیض ببریم. اگر اول شخص باشه هم از صداش و حضورش در کات سین ها فیض میبریم. در هر حال فیض میبریم. ممکنه هم مثل متال گیر از دوربین اول شخص در مواقع خاص استفاده بشه، مثلاً MGS 3 که با گرفتن یه دکمه صحنه های خاصی رو اول شخص میدیدیم.
    دنیای باز بودن هم بعید نیست، بعد OW کردن متال گیر. ولی کار سختی میشه چه برای بازیباز چه بازیساز. اگه بازی اصلی این حجم معما و به همون دشواری داشته باشه خیلی طاقت فرسا میشه مگه اینکه بالانس داشته باشه. در هر حال هیچ نگران نیستم و برای انتشار یه تریلر رسمی و اصلی از خود عنوان اصلی لحظه شماری میکنم.

    ۰ ۰
  4. Project Siren گفت:

    من نمای مورد علاقم سوم شخص هست، البته بنظرم اگه میخوان از دید اول شخص هم استفاده کنند همون حالت دوم بهتره یعنی دوربین ثابت سوم شخص باشه و در بعضی از مکان ها به اول شخص تبددیل بشه (یه چیزی شبیه SH4).

    در مورد جهان باز بودن هم سایلنت هیل از همون نسخه اول هم اوپن ورد بود …
    منتها بخاطر محدودیت سخت افزاری کم تر میتونستن مانور بدن رو این قضیه.
    من بشخصه با اوپن ورد بودن Downpour خیلی حال کردم …
    اینکه قضایای مختلفی تو جای جای شهر سایلنت هیل رخ می داد.
    داستان های فرعی جذاب …
    امیدوارم سایلنت هیلز هم اوپن ورد باشه حتی بیشتر نسخه دون پور …

    ۰ ۰
    1. ali گفت:

      رضا جون اوپن ورد برای بازی سایلنت بی معنی واقعا ایده جالبی نیست باید خطی نهایت ازادی مثل Downpourباشه

      ۰ ۰
    2. Project Siren گفت:

      چرا بی معنی هست ؟

      ۰ ۰
    3. ali گفت:

      چه جوری بگم رضا جون..داستان بازی بی معنی کسل کننده گیم پلی خسته کننده مراحلی شبیه به هم میشه که برای بازی هایی مثل رزدنت اخرین ما سایلنت ایده جالبی نیست..تاید کن رضا جون

      ۰ ۰
    4. aliya گفت:

      علی جان داداش… هیچ بازی ای تو دنیا به اندازه ی سایلنت هیل دارای فلسفه و معنی دار نیست…. اصلا کل بازی سایلنت هیل به روی فلسفه و داستانش استواره… برای اینکه داستان بازی رو درک کنی باید خیلی مطالعه و تحقیق کنی…

      ۰ ۰
    5. ali گفت:

      منظورمو اصلا نگرفتی من یه چیز دیگه گفتم بحث داستان نیست

      ۰ ۰
  5. Nima گفت:

    هیچوقت طرفدار دو آتیشه سری “سایلنت هیل” نبودم. تنها نسخه ای هم که تمومش کردم Shattered Memories روی PSP بود. انصافا هم لذت بردم! ;;)

    در کل اول شخص بودن بازی رو بیشتر میپسندم. چون ترس رو در وجود آدم نهادینه می کنه! :|

    ۰ ۰
  6. ali گفت:

    سوم شخص به نظر من خیلی بهتره ولی خوب ثابت شده بازی مثل مترو واقعا اول شخص یعنی ترس معنی می ده

    ۰ ۰
  7. MahanGM گفت:

    این sh جدید یکی از عجیب طرین گیم پلی هایی رو که تا حالا دیدم داره. واقعا کلی ایده پردازی برای اینکار شده و مطمئن هستم که قبل از شروع با خودشون گفتن باید یکاری کنیم sh از این منجلابی که توش هست در بیاد. فقط امیدوارم انحصاری نشه.

    من ترجیح میدم بازی سوم شخص باشه.

    ۰ ۰
  8. kamyab گفت:

    سوم شخص هم به نظر من بهتر است مگر در مکان های تنگی مثل همین راهرو. جهان باز هم اگر باشه خیلی به لذتش اضافه میکنه…میخوام یه چیزی بگم ولی شاید مسخره باشه در همین تیزر مطمئن شدم که شخصیت بازی همان نورمن هستش(نه از روی لباس) اگر برید جلوی آینه بخاطر لکه ای که روش هست نمیزاره چهره شخصیت معلوم بشه ولی اگر به پشت(یعنی روتون به آینه باشه) به اون پرده ای که کنار وان هست بچسبید و به سمت عقب حرکت کنید قسمت پایینیه چهره معلوم میشه که بسیار شبیه نورمن هست(یعنی کاملا تابلوئه که خودشه). تشکر بابت خبر

    ۰ ۰
  9. صددرصد اول شخص ترسناک تره…فقط بدیش همونطور که دوستان اشاره کردن این میشه که اولا از حالت سایلنت هیلز خارج میشه و دوم اینکه نورمن موز میشه.
    ــــــــــــــــــــــــــ
    آقا غیر از سایلنت هیلز خبر دیگه ای نیست؟! :D

    ۰ ۰
    1. Yamato گفت:

      والا نه سرور درست و حسابی داریم و نه اونجامون تنگه :D
      بهتر هم هست که تا زمان روبراه شدن سرور صبر کنیم!

      ۰ ۰
    2. Elgar Durand گفت:

      ” اولا از حالت سایلنت هیلز خارج میشه و دوم اینکه نورمن موز میشه. ”
      اون نورمن موز میشه رو کاملا موافقم
      واقعا دلیل استفاده از این هنر پیشه به غیر از بازاریابی چه میشو ؟ ( اگر بازی اول شخص باشه ، البته ! )

      ۰ ۰
  10. m.a 07 گفت:

    می تونه ایده ی خیلی خوبی باشه که بازی رو اوپن ورلد کنن و یه جورایی کوجیما هم این مسیله رو تایید کرده.
    صد البته نمای اول شخص تاثیر گذار تره ولی در کل فکر کنم در محیط های باز سوم شخص و در ساختمان ها و راهرو های بسته همانند تیزر اخیر به اول شخص تغییر پیدا کنه که البته با توجه به ریشه های سایلنت هیل ،محیط باز و البته استفاده از نورمن ریداس این احتمال محتمل تره.

    ۰ ۰
  11. nima payne گفت:

    به نظره من که ایده خوبی
    اگه به کوجیما باشه ته بازی می فهمیم که همه این روح ها و جن ها نانو ماشین بودن و کله سایلنت هیلز در اصل یه آزمایش نظامی بوده :D :|

    ۰ ۰
  12. RYU گفت:

    P.t که بی ربط هستش
    به سایلنت هیلززززززززززز
    ارتباطی نداره
    پس نمیشه چیز خاصی گفت
    ولی جهان باز
    خوب یه جوری مثل اسکایریم و فال اوت بکنش
    حله دیگه
    جفت دید الزامی هستش

    ۰ ۰
  13. Snake Forever گفت:

    آقا رضا وقت داشتی زحمت اینو بکش:
    tay.kotaku.com/7-silent-hill-connections-in-pt-1622515796

    ۰ ۰
    1. Project Siren گفت:

      چشم اگه فرصت کنم حتما ;)

      ۰ ۰
  14. (Role) گفت:

    من تنها تجربه ی دو عنوان the room و شماره ۵ از این سری رو داشتم.به شخصه نظرم اینه که شماره ی ۴ یا the room کشش داستانی بهتری رو در این سری داشت. در رابطه با شماره ۴ باید بگم که در محیط بسته(در واقع خانه ای که شخصیت اصلی در آن گیر کرده بود)دوربین در حالت اول شخص قرار میگرفت.درمواقعی که شخصیت اصلی به دنیا های silent hill سفر میکرد(از طریق اتاق) دوربین در حالت سوم شخص قرار میگرفت و دید بهتری را در اختیار قرار میداد.
    دید اول شخص برای انتقال ترس بهتر است.همین طور دید سوم شخص اطلاعات هم زمان بیشتری رو در اختیار مخاطب قرار میدهد.

    ۰ ۰
    1. aliya گفت:

      داداش شما بهترین نسخه هاشو بازی نکردی…نسخه ۲ و ۳ ، توصیه میکنم حتما بازی کنی

      ۰ ۰
  15. Yamato گفت:

    با توجه به ایده های ناب کوجیما، اگه بتونبم از هردو دید استفاده کنیم فوق العاده ست، در صحنه های فوق ترسناک دید اول شخص و صحنه های نسبتا ترسناک و حل معماها سوم شخص، چه شود…
    در مورد اپن ورلد بودن بازی هم باید بگم که امروزه بازیها دارن به سمتی میرن که هرچه بیشتر دست گیمر رو برای انتخاب در بازی باز بذارن و با محیط های بزرگ و اتفاقات و مراحل جذاب،هرچه بیشتر گیمر رو به بازی خودشون مشغول کنن. شک نکنید که بازی در اکثر موارد جهان باز خواهد بود! کوجیما خودشو با MGS V TPP ثابت میکنه!
    چقدر لذتبخشه برای حل معماها توی محیط وحشتناک بازی گشت و گذار کنی و آیتم ها رو برای حل معما پیدا کنی!
    —————————
    با تشکر از رضای عزیز :X

    ۱ ۰
    1. Yamato گفت:

      راستی اگه یادتون باشه توی تیزر قابل بازی، یه در بود که سمت چپ و روبروی رادیو بود!
      فک کنم اون دره همش بسته بود…!
      کسی تابحال اون در رو باز کرده؟ شاید این همون در باشه که به گاراژ و قسمت های دیگه میرسه :-?

      ۰ ۰
    2. kamyab گفت:

      والا یکی بیاد به ما بگه چجوری باید خنده اون توله سگو درآورد اون دره دیگه پیشکش……شما خودت بازی کردیش ؟ :D

      ۰ ۰
    3. Yamato گفت:

      نه والا…
      تا دوسه روز دیگه PS4 قسمت ما هم میشه :D

      ۰ ۰
    4. kamyab گفت:

      مبارک باشه….انشاءالله به خوشی ازش استفاده کنی

      ۰ ۰
    5. Yamato گفت:

      سلامت باشی برادر :X

      ۰ ۰
    6. Nima گفت:

      اون درِ ،در اصلی خونه بود! ;;)

      ۰ ۰
    7. Yamato گفت:

      درٍ اصلی خونه؟!! میشه لطفا واضح تر بگی؟ اون در به کجا میرسه؟

      ۰ ۰
    8. Nima گفت:

      در اصلی خونه هست که رو به خیابون باز میشه! هرچند که تو تیزر شاهدش نبودیم، اما کرکتر از اون در وارد خیابون میشه و ادامه ماجرا…

      ۰ ۰
    9. Yamato گفت:

      فک نکنم ها !
      پس اون دری که به گاراژ میرفت کجا بود؟

      ۰ ۰
    10. I AM ALONE گفت:

      در گاراژ همون بوده که می رفتیم توش دوباره اول راهرو در میومدیم…
      ==============
      خوبه تازه PW رو شروع کردی ها!
      سریع آواتار رو تغییر دادی… :D
      یعنی اینقدر حال کردی ؟

      ۰ ۰
    11. Yamato گفت:

      آره یه بار دیگه تیزر رو دیدم، فهمیدم!
      ===================
      جون سجاد زندگیه :D :X
      مرحله به مرحله ش عشقه :X جدی جدی داره به بهترین نسخه از متال گیر برام تبدیل میشه!
      اصن با اینجور تیریپ مکالمه هاشون حال میکنم، کاریکاتوری و کلاسیک :X
      فک نکنم حالا حالاها ازت کمک بخوام چون راه حل تموم مراحل رو سعی میکنم خودم کشف کنم :D :D :D

      ۰ ۰
    12. PSYCHO MANTIS گفت:

      چرا باید خودشو ثابت کنه؟؟؟
      خیلی وقت پیش ثابت کرده دگ دلیلی برای این کار وجود نداره!

      ۰ ۰
    13. Yamato گفت:

      اون که بعله…!
      البته ساخت بازی در محیط های بزرگتر هم تبحر خاصی میخواد که اگه کوجیما یه شاهکار دیگه با TPP خلق کنه که میکنه، دیگه Silent Hills رو باید از همه جهات کامل بدونیم.

      ۰ ۰
  16. Dragunov گفت:

    مخلوطی از سوم شخص و اول شخص عالیه.
    برای مثال در مواقعی که جستجو و چیزی در کار است اول شخص باشه و وقتی هم که تو یه معمایی یا جایی تنگ و تاریک هستی اول شخص.
    چیز قشنگی از آب درمیاد.

    ۰ ۰
    1. Yamato گفت:

      این که جفتش شد اول شخص :lol:

      ۰ ۰
    2. AxeL گفت:

      :))
      این یکی از اثرات “COD فن” بودنه . :D

      ۰ ۰
    3. Yamato گفت:

      آره دیگه، کمپلت اول شخص :D

      حالا فردا میان میگن فیفا باید اول شخص باشه ۸-O
      :lol:

      ۰ ۰
    4. نه سعید جان!این اثر معتاد شدن یک کود فن به بتلفیلده! :lol:

      ۰ ۰
    5. ALFA گفت:

      اینا همش زیره سره خودته که اینجور ملت رو معتاد میکنی

      ۰ ۰
    6. ALFA گفت:

      فرنام کمتر بتل بازی کن

      ۰ ۰
    7. DEAD MAN گفت:

      زیادی بدون من هلی سوار شدی !
      :|

      ۰ ۰
    8. Dragunov گفت:

      دهنتون سرویس :lol:

      ۰ ۰
  17. FALL OF DREAM گفت:

    با اینکه ماهیت این سبک با زوایه ی فرست پرسون میتونه ترسی غلیظتر و واقعی تری رو به مخاطب القا کنه و مانور های زیادی هم در این زوایا و رویات میشه جلوه داد ولی پیاده سازیش نمیتونه برای سایلنت هیل جالب باشه(در صورتی که به معنای واقعی فاقد زوایه ی ترد پرسون باشه) و انتخاب شخصیت اصلی و نقش اون توسط نورمن ریداس هم میتونه کاملا بی معنی جلوه کنه!!!بشخصه همون دوربین و زوایای سوم شخص با دوربین ثابت سایلنت هیلی رو ترجیح میدم ولی مخلوط و معجونی از این دو میتونه انقلابی باشه و ایده های جالبی میشه دربارش پردازش کرد و تجربه ی کوجیما هم میتونه در این بعد مفید باشه (متال گیر)…!ولی بشخصه امیدوارم در بعضی از مکان و جاهای مختلف حکم تغییر رو پیدا کنه و خوده کوجیما و صد البته دل تورو میتونه این موضوع رو بیشتر روش کار کنند و دست پخت خوبی رو به نمایش عموم بذارن…!
    مهم نیست این دستپخت کی اماده ی انجام وظیفش میشه مهم اینه که همچین دستوری به دست کوجیما در حال ساخته شدن هستش و این میتونه کافی باشه…!

    ۰ ۰
  18. Ulfric گفت:

    به هیچ وجه با اول شخص موافق نیستم!
    سوم شخص باشه نصف بازی رو به نورمن نگاه کنم! :D
    یه crossbow هم براش بذارن میشه نور علی نور!

    ۰ ۰
    1. daaanteee گفت:

      چطوره چند تا شخصیت به اسم ریک و دیل و گلن و … هم توش باشه؟
      :D :D :D

      ۰ ۰
    2. Ulfric گفت:

      اونا هم به عنوان ایستر اگ :D

      ۰ ۰
  19. Milad RFM گفت:

    قربون دستت بکنش اول شخص مشتری شیم :D
    اول شخص بیشتر حال میده. هیجانش بیشتره. ترسش بیشتره.
    من که الان دارم دد اسپیس۱ بازی میکنم چندان ترسناک نیس.
    میگم خبرای دیگه هم هستا :D

    ۰ ۰
  20. saket244 گفت:

    اول شخص با کوجیما چی به شه

    ۰ ۰
  21. KILLZONE 4 گفت:

    اصلا هیچ وقت نتونستم با بازی های اول شخص انس بگیرم. هیچ وقت هم هیچ کدومشو بازی نکردم حتی اگه بازی های سبک SH. که از طرف دارای این سبکم با این دوربین ساخته شه بیخیالش…
    دوستان همه گفتن دوربین اول شخص میتونه ترسو بهتر ب مخاطب القا کنه.سوم شخص هم که ب حل کردن معما میخوره با ترکیب این دو تا دوربین ب هدف خودش که القای ترسه ب راحتی میرسه و یکی از بهترین بازی های این سبک میشه

    ۰ ۰
    1. I AM ALONE گفت:

      برادر اگه از بازی اول شخص خوشت نمیاد چرا همه چیزت کیلزونه که اول شخصه؟! :-?

      ۰ ۰
  22. به نظر من دیگه اول شخص و سوم شخص جواب نمیده :lol: سازندگان باید به فکر چهارم شخص پنجم شخص و … شخص های بعدی باشن :lol:

    ۰ ۰
    1. Milad RFM گفت:

      من همیشه به ایده بازیهای دوم شخص فکر میکردم. یعنی طرف روبرو به سمت دوربین بدوه :lol:

      ۰ ۰
    2. Elgar Durand گفت:

      ” یعنی طرف روبرو به سمت دوربین بدوه ”
      :lol:
      یه رزومه کاری برای یوبیسافت بفرستی تو نسخه جدیده اسسین استفاده میکنن ازش

      ۰ ۰
  23. crash گفت:

    تا ۲۰۱۶ بازی تاخیرخورد

    ۰ ۰
    1. بازی تاریخ عرضه نداشت که تاخیر بخوره :D گفتن ۲۰۱۶ به بعد میاد همون اول …

      ۰ ۰
  24. AIDEN گفت:

    جهان باز ۸-O 8-O

    ۰ ۰
  25. aliya گفت:

    سایلنت هیل ۲ خیلی گیج کننده بود اما ۳ راحت تر بود…در کل یه چیزی تو این مایه ها در بیاد خیلی عالی میشه…

    ۰ ۰
  26. Falconl3OY گفت:

    سایلنت هیل آخری که فقط واسه کنسولها اومد که به غیر از طراحی هنری خوب و گرافیک قابل قبول هیچ نکته مثبت و جالبی نداشت طراحی مرحله به فرار از کابوسها ختم میشد مبارزاتش هم که بی سروته بود بسیار راحت بود و از همه بدتر حتی هیولاهای left4dead هم از هیولاهایی که اینا ساخته بودن ترسناک ترن!
    به امید اینکه سایلنت هیل جدید هیچ چیزی مثل این آخری و origins,Homecoming نباشه

    ۰ ۰
  27. pyro گفت:

    معلوم نیست که کوجیما میخواد چیکار کنه؟! ولی هر کاری بکنه عالی از آب در میاد یقیناً :)

    ۰ ۰
  28. Max Payne گفت:

    خیلی هم عالی :)

    ۰ ۰