کوجیما می خواهد با SILENT HILLS کاری کند که خودتان را خیس کنید!

توسط رضا حاتمی در ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ , ۰۳:۳۵

آقای هیدئو کوجیما امیدوار است که SILENT HILLS کاری با شما خواهد کرد که خودتان را خیس می کنید. او در مصاحبه ای که به طور زنده بر روی کانال تویچ کونامی در حال اجرا بود بیان کرد:

در اصل ما به ساخت بازی می اندیشیدیم که باعث شود خودتان را خیس کنید و هدف ما هم اکنون این است که بازی این اتفاق را بر سر شما بیاورد.

طبق گفته های کوجیما تعدادی از سازندگان که بازی های ترسناک می سازند به دلیل اینکه ممکن است مخاطب بازی را به اتمام نرساند و یا مجددا آن را تکرار نکند بازی های خود را کمتر ترسناک می کنند. اما با عنوان Silent Hills ما فراتر از این مباحث رفتیم و در واقع این دقیقا چیزی است که مخاطبان آن را می خواهند. تیم سازنده بازی به طرز قابل توجهی این محدودیت ها را نادیده گرفته اند و می خواهند تا جایی که می توانند بازی را ترسناک بسازند.

در مورد حرف ‘S’ که به آخر عنوان SILENT HILL اضافه شده به معنی جمع کلمه ترس (یا همان Scariness) می باشد. آقای کوجیما حتی به شوخی بیان کردند که نسخه Limited Edition بازی شامل دو جفت شلوار اضافه می باشد!

 

دیدگاه
۷۶ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

76 Replies to “کوجیما می خواهد با SILENT HILLS کاری کند که خودتان را خیس کنید!”

  1. MOHSEN f گفت:

    خدا میدونه کوجیما چه خوابی برای ما دیده!
    فقط خدا کنه سال انتشارش از ۲۰۱۶ اون ور تر نره!

    ۰ ۰
    1. MOHSEN f گفت:

      البته الان که بهتر فکر میکنم هیچ جوره نمیشه تا ۲۰۱۶ امادش کرد! :D

      ۰ ۰
    2. پایا گفت:

      دوستان یه شایعه ای اومده که خیلیا میگن بازی های اورجینالِ ps4 رو میشه رو هارد ریخت و بدونِ دیسک اجرا کرد و حتی انلاین بازی کرد…هر بازی ۵۰ هزار تومن هزینش میشه یا کمتر که خیلی به صرفه است…میخوام بپرسم حقیقت داره؟
      http://www.aparat.com/v/Javun

      ۰ ۰
  2. mohmmad گفت:

    خیلی مشتاقم مثل الان که اولین نظرو میدم اولین نفری هم باشم که بازی میکنه :D
    عاشق این سبکم :X

    ۰ ۰
  3. saket244 گفت:

    خدا رحم کنه فکنم بازی برای افراد بالای بیست سال و زیر چهل سال باشه :(

    ۰ ۰
  4. KILLZONE 4 گفت:

    این بازی بعد نصف شب می‌چسبه
    بلاخره شبا از بیکاری در می یایم

    ۰ ۰
  5. Dragunov گفت:

    استاد خوشت میاد عینک سازت بگه یه عینکی برات میسازم که هر وقت میزنیش باید بری توالت؟ :lol:
    خب نکن دیگه :mrgreen:
    با این که تریلرش ۲۰ ثانیه از بازی رو بیشتر نشون نداد ولی همین کافی بود که اتمسفر ترسناک بازی رو نشون بده…

    ۰ ۰
  6. PSYCHO MANTIS گفت:

    یا خدا…. :|
    من خودم در رگبار تا مرز جنون رفتم حالا خیس شدن بماند :|
    اینطور که استاد میگه من فقط کرکتر اثر رو حرکت بدم کار بزرگی کردم!! :))

    ۰ ۰
  7. AIDEN گفت:

    دو جفت رو بکن سه جفت :mrgreen: :mrgreen:
    واسه نسل هفت هم میاد ؟؟ /:)

    ۰ ۰
  8. Amir.M گفت:

    این جوری ک نمی شه بازی کرد خرج پوشک و قالیشویی سرسام آوره :|
    ______________
    کوجیما چرا انقد بازی رو زود معرفی کرد الان تا ۲۰۱۵ ک مشغول MGS V بعد اون هم حداقل دوسال طول می کشه بازی تموم شه :/

    ۰ ۰
    1. Amir.M گفت:

      تازه تریلر جعبه رو دیدم . ینی این بشر مسخره بازی تو زاتشه :))

      ۰ ۰
    2. شعیب گفت:

      همیشه اعلام یک بازی دلبخواهی نیست.یک مجموعه بزرگ مالی پشت قضیه هست که برای زمان مناسب تصمیم میگیرن

      ۰ ۰
  9. jasper گفت:

    مرسی رضا جان.دو روز نبودم چه خبر هایی که منتشر نشده.
    کوجیما!اگه رو PC عرضه کنی چالشتو میپذریم!من هنوز از بازی ترسناکی شکست نخوردم کوجیما!

    ۰ ۰
    1. PSYCHO MANTIS گفت:

      از بازی ترسناکی شکست نخوردی؟!!! :O :D
      رمز موفقیتت چیه ؟؟؟( پست هر ایول بازی یه ایدا موفق هست! :D )

      ۰ ۰
    2. Amir.M گفت:

      مدرسان شریف :lol:

      ۰ ۰
    3. jasper گفت:

      :lol:
      رمز موفقیت چیز خاصی نیست.فقط کافیه عادت کنی.از وسایل مورد نیاز برای روز های اول پودر هشت آنزیم تاژ و مایع سفید کنندست!

      ۰ ۰
  10. Assasins Fall گفت:

    خب پس کلا قید بازی رو زدم :)) :))
    نمیدونم والا … آخه این چه کاریه؟؟؟
    حال ببینیم چی میشه در نهایت…

    ۰ ۰
  11. I AM ALONE گفت:

    هر کی دموی P.T. رو بازی کنی می فهمه این کوجیما چه جونوریه!
    یعنی با همین دمو قشنگ هنر خودش توی ترسوندن رو هم نشون داد…

    ۰ ۰
  12. Nate Drake گفت:

    فکر نمیکنم چنین چیزی ممکن باشه! مگه چه قدر میخواد وحشت آفرین باشه که آدم دیگه هرگز سمت بازی نره؟؟
    کلا سری سایلنت هیل بخ خودیه خود ترسناک و تاثیر گذاره و مثل سروایول هارور نیست که ترسش فقط موقع بازی کردن همراهتون باشه… کلا بعد از بازی هم در روح و روانتون تاثیر شگرفی داره!
    ولی در اون حد نیست که شلوارمونو خیس کنیم :| مخصوصا اینکه استاد هیچ تجربه سبک ترسی تا حالا نداشته
    فکر میکنم هایپی بیش نیست

    ۰ ۰
    1. Project Siren گفت:

      شما تیزر (PT) رو که در حال حاضر واسه دانلود رو PSN هست با هدست بازی کن !
      تا متوجه بشی کوجی تو ایجاد ترس چقدر استاده !
      خود بازی اصلی بماند دیگه … :X

      ۰ ۰
  13. crash گفت:

    استاد پوشک نصب میکنیم شما کار خودتو بکن

    ۰ ۰
  14. xneon گفت:

    بقول یه دوست عزیزی :


    اشتباه شما همینجاست جناب کوجیما. سایلنت هیل را نساختند که با بازی کردنش «شلوارمان را خیس کنیم»، سایلنت هیل را نساختند که با نام یک عنوان قابل تعامل و دکوپاژهای اغراق شده و نورپردازی های عجیب و غریب به دنیایش قدم بگذاریم. ترس روانشناسانه و سمبلیک جناب، ترس از خود، ترس از ناشناخته ها، ترس از تک تک خیابان های آن شهر و مـه کوچه هایش، این سری را سایلنت هیل کرد. حیف… ”

    ____________________________________

    و همچنین :
    “بالاخره بعد از دو روز حرص خوردن، یه خبر خوب هم شنیدیم. توئیت امروز آکیرا یامائوکا دوست داشتنی. احتمال بازگشت او به عنوان آهنگساز به ریبوت سایلنت هیل بالاست. از معدود اخبار خوب پیرامون این عنوان طی ۲۴ ساعتی که از معرفی بازی میگذره. به امید خبرهای خوب بیشتر… “

    ۱ ۰
    1. PSYCHO MANTIS گفت:

      به قول یه عزیزی:

      ” ما در سال ۲۰۰۱ یا ۲۰۰۲ زندگی نمیکنیم.نسل ها پیشرفت می کنن و دگ آدم ها مثل قبل نیستن.
      اگر بخوان به مانند آن موقع ها و بر مبنای آن ها بازی ترسناک بسازن موفقیتی درش یافت نمی شه.اگر قراره موفقیتی اعمال بشه باید ریسک کنیم.اگر نتیجه خوب و قابل قبول بود همین راه رو ادامه میدیم.”
      روزبه خان…با حرف و حدیث نمیشه که آینده ی یک اثر رو مشخص کرد!
      بشخصه خودم دوست دارم این سری تغییراتی داشته باشه.
      نه اینکه به مانند سری رزیدنت درجا بزنه!! بلکه در همون سبک خودش تغییر ایجاد کنه.
      به هر حال این تغییر نیازه چرا که اثر قبلی -با اینکه به نطرم عنوان قابل قبول و خوبی بود و همچنین کمی وفادار به آثار پیشین بود-چندان مورد توجه قرار نگرفت!
      گفته ی اون عزیزی که سخن شما رو نقل کرده فعلا مورد تایید نیست!
      بهتره تا انتشار تریلر های جدید صبر کنیم.

      ۰ ۰
    2. Project Siren گفت:

      قضاوت هنوز خیلی زوده …
      در ضمن اگه کوجیما میاد میگه قراره خودتون رو خیس کنید به این معنی نیست مواردی رو که شما ذکر کردی در بازی وجود نداره و یا کوجی به اونها اهمیتی نمیده!
      کوجیما کارش رو بلده و مطمئن باش حتی ممکنه تو ترس روانشناسی سطح جدیدی رو معرفی کنه !
      شخصا با کوجیما و دل تورو منتظر انقلاب تو این ژانر هستم و کاری ندارم بقیه چی میگن!

      استاد یامائوکا هم به احتمال زیاد آهنگسازی بازی رو به عهده گرفته :X

      ۰ ۰
    3. Leon S.K گفت:

      عزیز اصلا تیزرش رو بازی کردی؟ یا چون تیزرش انحصاری PS4 هست داری ترول میکنی؟ :lol:
      برو تیزرش رو بازی کن تا ترس از ناشناخته ها رو ببینی ! تا پازل های کلاسیک رو ببینی ! تا ترس روانی رو بفهمی !
      شک دارم اصلا بازیش کرده باشی وگرنه همچین حرفی نمیزدی !
      برو پیرهن آبی تنت کن !

      ۰ ۰
    4. Project Siren گفت:

      آره ممدرضا شک نکن این اظهارت فقط بخاطر اینه که فعلا بازی در انحصار سونی و PS4 هست …
      وگرنه تیزر فوق العاده است و اکثر المان های سایلنت هیل داخلش بود!
      از ترس روانی گرفته تا معما، نوپردازی خیره کننده، اتمسفر مریض و غیره …

      ۰ ۰
    5. I AM ALONE گفت:

      اصلا شما فکر کن اسم کوجیما کنار یه اثر باشه و مباحث پیچیده ی روان شناسانه در اون وجود نداشته باشه!
      توی این زمینه کوجیما خودشو جاهای مختلفی توی سری متال گیر اثبات کرده
      کسی که این حرف رو می زنه یا تا حالا متال گیر بازی نکرده (که می دونم این دوستمون کرده) یا همینی که شما گفتی!
      البته همیشه حرکت های کوجیما با مخالفت جمع کثیری از دوستان مواجه میشه!

      ۰ ۰
    6. PSYCHO MANTIS گفت:

      دقیقا سجاد…
      نمونش همون جریانات کوایت.
      کلا این جماعت فقط بلدا ادا در بیارن..فقط بلدا فیلم باری کنن!!!
      خود استاد اونقدر در مساعل روانشناسی وارد هست که بدونه چیکار کنه!
      نمونش همین تیزر P.T. که ببینین چقدر صدا دروورده!

      ۰ ۰
    7. PSYCHO MANTIS گفت:

      رضا …ممد جوری توضیح داد تیزر رو اصلا پشیمون شدم از دانلودش :|
      اون تصاویری هم که گذاشت بدم داشت تیکه تیکه می شد! :|
      الان موندم چیکار کنم!! سیصد مگ بیشتر نمونده تا اتمام دان :D :( (
      ————–
      ممد رضا خود روزبه خان فور دارن!

      ۰ ۰
    8. Amir.M گفت:

      خو یکی ویدئو ی بازیشو بذارن دلمون آب شد :| :( (

      ۰ ۰
    9. xneon گفت:

      یکی باید به این جماعت گفت که این روزا تو هر خونه ای دیگه یدونه پی اس ۴ پیدا میشه !
      بعدشم اصلا چه ربطی به پلتفرم هاش داره ؟ مگه اصلا گفتن انحصاریه؟ حالا گیرم که باشه به من چه مربوط ! من برام فرقی نداره چون نهایت قرار باشه بازی رو بخرم بلاخره باید ۶۰ دلار پول بدم و بخرم( حالا رو ۴ بازیش میکنم مثلا ! ) ، بعدشم من علاقه زیادی به این سبک ندارم و این صحبت های یکه عرض کردم مربوط به یکی از دوستانم بود که اتفاقا آدم کار درستیه و قبولش دارم
      خودم معتقدم باید صبر کرد و دید روند چطور پیش میره ! حسم به بازی ۵۰-۵۰ است ! ۵۰ دردصد موفقیت و ۵۰ درصد عدم موفقیت

      ۰ ۰
    10. xneon گفت:

      سایرن جان حالا من تو باب این سبک نوب !

      شما که عاشق سینه چاک این سبکی کی تو سایلنت هیل یه شهر پر زرق و برق و نورانی دیدی ؟ این مه اعجاب انگیز بازی کجاست ؟ من فعلا از روی همین ها صحبت کردم شاید در اینده کوجیما ثابت کنه که تصورم اشتباه بوده

      به نظرم از نویسنده حرفه ای بعیده بگه چون فلان ای پی انحصاری فلانی این حرفو زده ! من اتفاقا خوشحال میشم انحصاری باشه چون بیشتر بهش رسیدگی میشه !

      ۰ ۰
    11. Leon S.K گفت:

      فقط همین رو داشته باش که بعد ۲ روز مردم سر پازل آخر که کات سین پایانی رو آنلاک میکنه مث خر تو گل گیر کردن ! یه سری ها ردش کردن یه سری ها هنوز موندن ! جالبیش اینه که راه حل برای هرکی متفاوت بوده ! میدونی یعنی چی؟ یعنی معما های بازی راه حلش برای هرکی رندومه ! یعنی دیگه نمیتونی تا گیر کردی از کسی کمک بگیری یا شیرجه بزنی تو IGN ! آخرین باری که همچین پازل های مغز آب کنی توی صنعت گیم دیدیم همون نسل شیش بود !

      ۰ ۰
    12. xneon گفت:

      اره دوستان زیاد گفتن ، فید بک ها مثبت و منفی بوده

      ولی شمایی که خودت قدیمی تر هاشو بازی کردی ب نظرت این تم همون تمه ؟

      ببین اگه کوجیما این بازی رو با خاک هم یکسان کنه بازم از عظمت و بزرگیو تاثیر گذاریش در تاریخ این صنعت هیچ چیز کم نمیشه ( بازی هم معتقدم خراب نمیشه فقط ممکنه پوست بندازه )
      من ازاین بچه ۱۴-۱۵ ساله ۲ روز ها نیستم از رو شکم یچیزی بگم خودم با کارای کوجیما بزرگ شدم و میدونم چه بازی ساز تواناییه ولی خب دل تورو و کوجیما تعریف دیگری از ترس دارن به نظرم تا تسوبویاما یا تویاما
      بهر حال من متال گیر را با موجیما میشناسم و سایلنت هیل را امثال تویاما

      ولی ازالان میگم که قطعا این شماره به ایزی لایف نیاز داره چون توسط شرقی ها داره ساخته میشه ! حرف من اون ایجاد ترس روانی خود اتمسفر بازی و غرق شدن در افکار سایر موجودات بازیه ! امید وارم که کوجیما یبار دیگه خودشا تو یه فرانچایز ثابت کنه

      ۰ ۰
    13. xneon گفت:

      تو پرانتز هم بگم که من اخرین سایلنت هیلی که تموم کردم the room بود و هومی ساید هم تا حدودی رفتم و بعدشدیگه اصلا بازیش نکردم شاید برایهمین یکم حس میکنم با این سبک جدیدش بیگانه ام ، اورجین هم روی پی اس پی بود فکر کنم همون تم قبلی رو داشت

      ۰ ۰
    14. FALL OF DREAM گفت:

      xneon@
      عزیز شما و اون دوسته خوبتون اظهار دارید که اون تم و اتمسفر و ریشه های سایلنت هیلی مشاهده نشده!!میشه بپرسم بر چه مبنا و مقیاسی به این نکته پی بردید؟!(از روی یک playable teaser و یک ویدیوی کوتاه که اصلا قصد این دو مورد هم نشون دادن سایلنت هیل نبوده جز یه گیف کوتاه؟!)
      شک دارم در حالی که کوجیما این تیزر رو فقط برای معرفی و فاقل گیریه طرفداران محیا کرده و یکی از عادت های خاصش محسوب میشه و به دفعات مشاهده شده…!
      متال گیر یه فرانچایز چندین چند ساله محسوب میشه و نسخه های متعددی هم به انتشار رسونده ولی ایا کوجیما برای زنده نگه داشتنش پا روی وفادار موندن به ریشه ها و المان های گذشته ی یه متال گیر ناب گذاشته؟!مسلما خیر بلکه نتنها در حفظشون کوشا هستش و هنوز که هنوز وفاداره و در عین حال نواوری و خلاقیت خودش رو هم در بطن این المان ها به بهترین شکل ممکن پیاده سازی میکنه و هنوز که هنوزه هیکس نمیتونه خودشو از لذت یه متال گیر محروم کنه…!
      بازی هنوز هیچ اطلاعات و تصاویر رسمی و درست و حسابی بیرون نیمومده و فقط هوادارا و کوجیما تو حس و حال معرفی بازی و قافل گیریه اون هستن…!

      ۰ ۰
    15. I AM ALONE گفت:

      شما می دونی قضیه چیه؟
      همیشه تغییرات با مخالفت یه سری مواجه میشه
      این هم جزو تغییرات به حساب میاد
      چون مدت ها با سایلنت هیل مه گرفته و خفه زندگی کردیم فکر می کنیم غیر از این باشه غلطه
      ولی وقتی قراره سری رو ریبوت کنن مطمئنا تغییراتی هم به وجود میاد
      اصل توی سری سایلنت هیل Psychological Horror بودن بازیه
      اگه قراره با شیوه ای جدید وارد این سبک بشه چرا باید مخالف باشیم؟
      مطمئنا کوجیما تویاما نیست. پس نمی تونه تقیلد کنه. تعریف خودشو از Psychological Horror تعریف می کنه.
      از الان هم این حرف رو از من داشته باش : منتظر همون سایلنت هیلی که توی نسخه های اول و دوم دیدی نباش. مطمئن باش تغییرات زیاد خواهد بود…
      و به نظر من که یه سایلنت هیل نو بهتر از هیچیه!

      ۰ ۰
    16. I AM ALONE گفت:

      یه چیز دیگه هم اضافه کنم
      با توجه به این که تویاما توی SCE کار می کنه و دیگه توی کونامی نیست
      احتمالا این رابطه کوجیما با سونی برای اینه که از تویاما هم توی پروژه کمک بگیرن
      و شما این رو هم یادت باشه که تویاما و کوجیما قبلا توی ساخت Snatcher با هم کار کردن. و اکثر اعضای تیم سایلنت هم الان یا توی کوجیما پروداکشنز کار می کنن یا توی خود کونامی هستن و ۱۰۰ درصد از اونها هم توی این پروژه کمک گرفته میشه
      پس این همکاری با تویاما و حتی برگشتن یامائوکا اصلا دور از ذهن نیست…

      ۰ ۰
    17. xneon گفت:

      بله دوست عزیز فعلا برای قضاوت زوده ولی خب چیزی که مطئنم و خودت هم اشاره کرده ای اینکه بعید میدونم دیگه شاهد چیزی شبیه شماره ۱ و ۲ باشیم
      بهر حال من خودم ادمی هستم که همیشه از تغییرات خوشم میاد و استقابل میکنم ولی خب تغییرات در راستای کلیت قبلی نه تغییرات یکباره ای ! مثلا تغییر دوربین از سوم شخص به اول شخص میتونه به ترس بازی به شدت اضافه کنه ولی خب همه ما به دوربین سوم شخص این بازی عادت کردیم ( البته ظاهرا بازی دو نوع دوربین خواهد داشت چون اول تیزر هم گفته شد که این فقط یک تیزر و بازی اصلی جور دیگه ای
      بهر حال صبر میکنیم و منتظر نمایش بعدی هستیم ، دیدم از روز اول یکم مثبت تر شده ولی خب هنوز باید صبر کنم

      ۰ ۰
  15. شعیب گفت:

    یک مشت ادم خسته و خاک این هنر خورده که دیگه افتخاری نیست که بهش نرسیده باشن دور هم جمع شدن از روی دل یک هر جور که میخوان یک بازی بسازن
    چه شود!

    ۰ ۰
  16. Jim گفت:

    فک نکم به درد من بخوره :-/
    مغزم همه چیزو خیلی جدی میگیره و تو دنیای واقعی هم من بعضی اوقات بازی میبینم
    مثلا وقتی که بعد از ۵ ساعت بازی کردن “سرزمین مرزی ۲ ” اومد بیرون تا چند لحظه ساختمونا رو سل شید میدیدم ( خودم کف کردم )
    یا جدیدن که rpg خوب کم شده تو خواب دارم quest میرم و گشت میزنم همیشه هم mage ام :D
    یه دفعه انقد داستان بازی قشنگ بود که وقتی از وسط داستان از خواب بیدارم کردن میخواستم فوش بدم …

    ۰ ۰
  17. Sephiroth گفت:

    کوجیما همیشه هایپ زیاد میکنه اما اون تیزرو که بازی کرده بودن, فیدبکش رو تو تریلر ابتدایی نشون داده بودن ملت کنترلر رو پرت میکردن و جیغ میزدن فقط! البته سایلنت هیل نباس با این چیزا بترسونه, با داستان و اتمسفر خاص خودش اینکار باید انجام شه.

    ۰ ۰
  18. saket244 گفت:

    کوجیما گفت ترس یاد اون مرحله ار متال ۳ افتادم که اسنیک از زندان فرار میکنه بعد میفته تو اب تمام اون های که کشترو میبینه.
    بازی مخفی کاری بود اونجوری ترسیدم
    این یکی چیکار گنیم :-/

    ۰ ۰
  19. A.M.A گفت:

    “آقای کوجیما حتی به شوخی بیان کردند که نسخه Limited Edition بازی شامل دو جفت شلوار اضافه می باشد!”

    :)) :))

    دم استاد گرم

    ۰ ۰
  20. FALL OF DREAM گفت:

    بشخصه شک دارم کوجیما به همراه دل تورو نتونه از عهده ی اینکار بر بیاد.(مخصوصا زمانی که اسمی از اکیرا و فاکس انجین و یه روایت سایلنت هیلی برده بشه و زیر مجموعه ی کار باشه)!
    این سبک جدا از هر چیزه دیگری نیاز به نواوری و خلاقیت و یه روند جدید و المان های جدید داره که کوجیما در حفظ المان های گذشته و درعین وفادار بودن به ریشه ها نواوری ها و ایده های منحصر به فردی که مخصوصه خودش رو در بطن بازی پیاده میکنه و اسم این روند رو میشود گذاشت یک تکامل واقعی…!
    از دموی بازی به دفعات احساس یه انقلاب رو حس کردم و یه حس سایلنت هیلی اصیل ژاپنی و ناب و به معنی واقعی شرقی تبار و زاویه ی دوربین هم به خوبی تونست اون حس رو القا کنه و واقعا زمان زیادی بود که این حس بهم دست نداده بود و به معنی واقعی نترسیده بودم اونم توسط یه تیزر قابل بازی…!
    فکر میکنم زمان احیای این سبک دیگر فرا رسیده و مشتاق و خرسند هستم که این زمان با زمان حضور من در این صنعت مطابقت داره و حس انتظار میتونه دلچسب باشه…!

    ۰ ۰
    1. I AM ALONE گفت:

      فقط من امیدوارم بازی اصلی سوم شخص باشه!
      یه دوربین از نوع اصلاح شده ی آلن ویک و رگبار!
      فاکس انجین حیفه بخواد اول شخص استفاده بشه
      و البته با توجه به این که یه بازیگر خوب رو برای نقش اصلی انتخاب کردن احتمال این که بازی سوم شخص باشه فوق العاده زیاده
      این دمو هم فکر کنم برای این که معلوم نباشه کی به کیه اول شخص شده بود…

      ۰ ۰
    2. FALL OF DREAM گفت:

      شک نکن محصول نهایی بصورت سوم شخص هستش و فقط این تیزر یه قافلگیری به سبک و سیاق کوجیما هستش و به دفعات در سری متال گیر دیدیم و این از اون تفکر هایی هستش که کوجیما رو به اقای خاص این صنعت تبدیل میکنه و مطمئنن زوایه ی محصول نهایی بصورت بهینه شده سوم شخص هستش…!
      یکی از بهترین نقاط قوتی که تو بطن تیزر بهش برخوردم و در حال حاضر مطمئنم هستم که در اینده به یکی از برترین نقاط قوت جلوه های سایلنت هیل و القای حس یه سروایول ناب و جنبه ی های مختلف این سری رو میتونه بیش از پیش به چالش بکشه “نورپردازی”خارق العاده ی فاکس انجین هستش که واقعا میتونه به تم و اتمسفر اون کمک بسزایی کنه…!
      بازم میگم اصلا نباید شک کرد به سوم شخص بودنش و انتخاب نورمن ریداس تا حدودی میتونه مهر تاییدی بر این قضیه باشه…!
      این دمو فقط برای محک زدن بازیباز ها و تنها گوشه ای از خلاقیت کوجیما بوده و عادت های کوجیما هستش که اگه اینکارو نمیکرد باید بهش شک کرد:دی!

      ۰ ۰
    3. Project Siren گفت:

      در مورد دوربین باید بگم که در آخر تیزر هم گفته شد که تیزر ارتباط مستقیمی با بازی اصلی نداره!

      آپلود عکس

      یعنی سیستم گیم پلی قطعا در بازی اصلی تفاوت داره!
      البته گفته شده که کوجیما بازی رو طوری ساخته که میشه هم با دوربین اول شخص بازی کرد و هم دوربین سوم شخص !
      اما همونطور که گفتین بخاطر انتخاب نورمن ریدوس ختما شاهد دوربین سوم شخص هم خواهیم بود.

      ۰ ۰
  21. rasool گفت:

    بی صبرانه منتظرشم

    ۰ ۰
  22. یعنی من نابودم !!!
    رضا جان نفهمیدی آهنگ سازی بازی رو استاد یامائوکا به احده داره یا نه ؟

    ۰ ۰
    1. Project Siren گفت:

      فعلا به طور رسمی اعلام نشده ولی احتمال زیاد خود استاد هست !

      ۰ ۰
  23. aliya گفت:

    آهنگ ساز استاد یامائوکا هست….چجوری باید این همه سال صبر کنیم؟

    ۰ ۰
  24. هولی فاکینگ شت..! کوجیما یعنی قصه یعنی پیچیدگیه روایی یعنی درام یعنی نماد یعنی نوآوری؛ دل تورو یعنی اتمسفر یعنی فضاسازی یعنی پارادوکسیکال اتمسفریکه نرمه قصه‌گو یعنی فرم یعنی پرداخته شخصیت…
    همه‌ی اینا یعنی وحشتناک‌ترین اتفاقه ممکن برای یه گیمر در کناره «شیطان درون»! یعنی یه سایلنت هیله قصه‌گوی اتمسفریکه نمادگرای پر از لایه‌ی شخصیت پردازه ماورایی که خواب رو رسما از وجودم گرفته…
    هولی فاکینگ شت دوباره..! لامصب با یه چراغ قوه و چهارتا تابلوی عکس و یه صدای خنده و یه اتاق و داستانه ما با مای بِی بی و ایزی لایف و… هی وایه من… اون نگاهه آخره نورمن و یه مکسه کوتاه و رفتنش توو لانگ‌شات کلِ قضیه رو گفت لعنتی :( (

    ۰ ۰
    1. Project Siren گفت:

      با SILENT HILLS فقط باید منتظر انقلاب باشیم … :X

      ۰ ۰
    2. Hamedgh گفت:

      سلام(با وجه طنز آمیز)!

      !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟ هولی ….. .. ..؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      استاد رستم خانی، یعنی سردبیر سایت دیبازی، یعنی سر تیتر سایت، یعنی عضو تحریریه دنیای بازی، یعنی نماد جماعت گیمر، یعنی پارادوکسیکال اخلاقی، یعنی …
      یعنی هنوز شیطان درون را بازی نکرده ای شیطون بازی در آورده ای.

      با تشکر از مابقی دیدگاه شما!

      ۰ ۰
  25. Hamedgh گفت:

    سلام(در صورت استقلال بخش خبرگذاری، امکان درج این متن به صورت یک خبر تحلیلی وجود داشت اما اینک چنین امری مهیا نیست)!


    سر تیتر: “S……..S”

    حضور آقای کوجیما به عنوان بازیساز- کارگردان بر این نکته تاکید می کند که روایت داستان و جزییات داستانی در یک اثر(بازی) به خوبی نمود می یابد. خطوط پر رنگ داستانی با دیالوگ های فراوانی که به صورت صحنه های نمایشی در میان بازی به وفور در پیش دیده های مخاطبین اجرا خواهد شد. یا این بازی به شخصیت های اصلی این سری در قسمت های اول و سوم و چهارم(یا بازی آغاز- سرچشمه/ origins) ربط دارد یا داستانی با شخصیت های مجزا به روایت در می آید. در هر صورت می توان امیدوار بود که رازهای بیشتری از این سری بازی به مخاطبین ارایه شود.

    تجربه آقای کوجیما در بازی شیطان درون یا در حصار اهریمن(Evil Within) می تواند در این بازی جریان یافته و امتداد یابد. وی از سال ۲۰۰۸ میلادی برای ساخت بازی سایلنت هیل ابراز تمایل کرده بود. این تمایل از طریق توییت عکسی از فیلم سایلنت هیل در کنار ابراز خرسندی از پیشرفت موتور بازیسازی فاکس برای کنسول های نسل هشتم، صورت پذیرفت. در جای دیگری نیز، بعد از پرسش آقای جف کایلی، در ابنباره که کدام بازی را دوست داری از نو شروع کنی(شروع مجدد) یا کارگردانی نمایی؟… آقای کوجیما از سایلنت هیل نام برده بود.


    وی درباره بازی سایلنت هیل گفته است: “در گذشته و در مصاحبه های خودم درباره سایلنت هیل ذکر کرده بودم رییس کونامی با من تماس گرفت و ابراز تمایل کرد که سایلنت هیل بعدی به توسط من ساخته شود. با صداقت بگویم که وقتی موضوع فیلمهای ترسناک پیش می آید به وحشت می افتم. اطمینان ندارم که بتوانم آنرا به خوبی بسازم. یک نوع مشخص از ترس وجود دارد که مردم از آن می ترسند و شاید بتوانم آنرا بسازم. فکر میکنم سایلنت هیل از آتمسفر خاصی بهره میبرد و چاره ندارد که امتداد و ادامه یابد و دوست دارم که برای امتداش کمک کنم. دوست دارم در این بزرگداشت شریک شوم اگر بتوانم تکنولوژی موتور بازیسازی فاکس را قرض داده یا سرپرستی کنم تا از این طریق و به مدد تکنولوژی فاکس کمکی کرده باشم. سایلنت هیل در فضای اطاقی شکل و محصور اتفاق می افتد و نیازی به اکشن یا کنش کامل ندارد. بطوریکه بر روی کیفیت گرافیکی می توانیم تمرکز کنیم. همچنین نیازی به تعداد زیاد دشمنان و یا کنش سریع آنها نیست. فقط به کمک گرافیک(طراحی محیط بازی) و نحوه نمایش برای ایجاد ترس نیازمند است. در این زمینه سازندگان گاهی اوقات در یک محیط باز و عریض به ساخت بازیهای اکشن می پردازند و بطور رشک انگیزی، این بازی جذاب است. ساخت این بازی با موتور بازیسازی فاکس، آرزوی هر شخصی است. اگر با موتور بازیسازی فاکس ساخته شود یک بازی خیلی ترسناک خواهد شد. من، مردی هستم که مثل جوجه است و به راحتی می ترسد و در حال ساخت این بازی است. بسیار اطمینان دارم که چیزهای ترسناکی از آن بیرون خواهد آمد. بعبارت دیگر، برای کابوس هر روزه، خودم را آماده می کنم. امید دارم که باز هم در آینده بر روی این پروژه کار کنم اما واقعن(واقعا) نیاز خواهم داشت برای کابوسهای روزانه آماده شوم.” (پایان نقل قول)

    از نظر من، ساخت بازی شیطان درون یا در حصار شیطان می تواند پیش زمینه ای تجربی برای ساخت سایلنت هیل بوده باشد(بعبارت عام، یک دست گرمی). بنابراین همکاری با آقای دل تورو می تواند موید این مطلب باشد که آقای کوجیما به مشاوره و همفکری متخصصین این ژانر، نیازمند بوده است. کسانیکه ناف آنها در این ژانر و با این ژانر، بریده شده است. بنابراین منتظر یک سایلنت هیل با جزییات داستانی فراوان، بهمراه صحنه های نمایشی و میزانسن های سینمایی باشید.

    اما با توجه به تفاوت هایی که هنر بازیسازی با هنر سینما دارد ساخت ژانرهای سینمایی در بازی ها بسیار سخت تر است. صحنه های انیمیشنی سه بعدی به همراه طراحی های بازی(اجزای گیمپلی) در روند اجرای بازی می تواند فضا سازی ترس را برای مخاطب به لکنت انداخته و از زمان بندی های لازم برخوردار نباشد. ترس در افراد می تواند شدت و ضعف داشته باشد و امری نسبی گردد. ممکن است یک فیلم(هر اثری) از عناصر تولید ترس برخوردار باشد و از آنها در ساختار خودش بهره مند گردد اما در رویارویی با مخاطب(حتا/حتی با توجه به میزان سن و میزان تجربه افراد) به ایجاد ترس منجر نگشته و انتظار آنها را برآورده نسازد. اما کماکان در ژانر ترس رده بندی گردد(برای دوستانی که به فقدان ترس در سایلنت هیل و رزیدنت اویل و یا سایر بازیها ایراد وارد می کنند).

    بدون تردید همکاری آقای گیلرمو دل تورو با این پروژه از نکات مثبت است. ایشان در زمینه نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی تجربه بسیاری دارد. ایشان در ساخت فیلمهای هزار توی پن(Pan’s Labyrinth) و یتیم خانه(The Orphanage) و ماما(Mama) و کرونوس(Cronos) و تقلید(Mimic) و ستون فقرات شیطان(The Devil’s Backbone) در ژانر ترسناک دست داشته است. همچنین آقای دل تورو در ساخت بازیهایی ویدیویی به نام غروب(Sundown)، پسر جهنمی(Hellboy: The Science of Evil)، دیوانه(Insane) همکاری داشته و تجرب کسب کرده است. به طور مکرر در همایش های مختلف، نامزد کسب جایزه برای آثار خودش شده است و برای فیلم های کرونوس و هزار توی پن، موفق به کسب جوایز زیادی گشته است.

    بد نیست بر روی چند فیلم از آقای دل تورو تمرکز کرده تا جمع علت ها برای انتخاب ایشان، روشن تر شود. شخصیت اصلی در فیلم یتیم خانه بر عهده زنی است که بچه های کوچکی را در یتیم خانه ای متروک می بیند که از چشم دیگران پنهان هستند. در واقع آن بچه های مرده، با این زن ارتباط برقرار کرده تا به فجایع آنجا پی ببرد. در فیلم هزار توی پن با دختری روبرو می شویم که در بحبوحه جنگ، متوجه حضور موجودی عجیب می شود و در نهایت وی را می بیند و به محیطی هزار توی کشیده می شود.

    در سایلنت هیل با همین پیش زمینه مواجه هستیم. اگر شخصیت اصلی به نوعی با تاریخچه شهر یا افراد درون شهر و یا با گذشته تیره خودش مواجه گردد و ارتباط برقرار کند، وارد دنیای روانی آنجا و افراد آنجا و یا خودش می شود. بعبارت بهتر، نام شیطان درون، برای این بازی(سایلنت هیل) برازنده است. همانطور که می تواند کارگردانی این بازی، برازنده آقای کوجیما و دل تورو باشد.

    اگر می توانید فیلم یتیم خانه را ببینید تا با ترس و دلهره ای خاص مواجه شوید. این دلهره، ترس و حس زیر پوستی از نوع رویارویی با موجودات ترسناک و عجیب نیست. شباهت هایی با سایلنت هیل دارد(قسمت اول و سوم و چهارم و آغاز یا سرچشمه). بچه، یتیم خانه، شبح، فاجعه، خودخواهی، معصومیت… اما از سایلنت هیل لطیف تر است صداقت دارد قابل فهم تر است. اله ها و الهه های مختلفی در سایلنت هیل حضور دارند که به توسط فرقه های مذهبی منحرف، پرستش می شوند به طوری که فضای سایلنت هیل و اطراف آنرا دستخوش نیروهای ماورا طبیعی می کنند. حتا می توانید این طور در نظر گیرید که استفاده از نشانه ها یا سمبول ها و عقاید فرقه های منحرف باعث شده است چنین پنداری در فضای شهر پدید آید و موجب آن فجایع گردد. در نتیجه این وهمیات به واقعیات کشیده شده و شکل مادی یافته و فضای سایلنت هیل را تیره و تار می کند. اما در فیلم یتیم خانه با چنین افسانه سرایی و فانتزی گویی روبرو نیستیم. در مجموع می توانیم بگوییم پیام سایلنت هیل در معنا درست است: از آنچه که هستی و انجام داده ای نمی توانی فرار کنی و سرانجام با نتایج اعمالت روبرو می شوی.

    شهر فرضی سایلنت هیل به یکی از نقاط قوت و شخصیت های جاندار در بازی مبدل شده است. این محل به پای ثابت در این سری از بازیها تبدیل شده است بنابراین خصوصیات ثابتی در اجزای ساخت بازی(گیمپلی) تولید کرده است. شهر بی جان و متروکی که به محل شهری های جاندار و متحرکی بدل می شود که در محیط باز و بسته آن، در حال پیاده روی ِ جانور مانندی هستند. مه های سیاه و سفید و قرمزی، آژیرهای مقطع، راه های بسته از فرار، تله های مجازات، کابوس های فراخوان دهنده، ایزدان کنترل کننده، قدرت های ماورایی، پارازیت های آلوده کننده، ایجاد تماس و ارتباط با مسبب ها، نشانه ها(سمبول ها) و فرقه های منحرف و … (برای دوستانی که به تکرار و عادت شدگی بازیهای سریالی خرده وارد می کنند. این موضوع به بحث بیشتری نیازمند است).

    این سری از بازیها، همیشه از برخی اجزا و ارکان ثابت برخوردار بوده است. هدف بازی بر این اصل استوار است که شخصیت اصلی با کردار و افکار خودش(و دیگران) روبرو شده و سرانجام در برابر نتایج حاصله به عبرت و فرجام نهایی رسد. این کشف حقایق و رهایی از ابهام به سفری درونی می انجامد که طی آن با حل گره ها و معما ها سر و کار داشته است(ژانر ترسناک و اکشن و ماجرایی/ معمایی) و این روند با تولید سری های بعدی به گره گشایی های کلی در مجموعه داستانی سایلنت هیل، ادامه یافته است(در برخی عنوان ها).

    معماها در این سری از بازیها حضوری همیشگی داشته اند. طراحی مکانیزم(طرز کار- اجزا و عوامل دستگاه) معماها، تطابق و هماهنگی آنها برای این نوع از ژانرها می تواند بسیار دشوار باشد. جستجو کردن و دنبال کردن نشانه ها برای رهایی از طعمه ی خود خواهی(شخصیت گناهکار، تله خودش شده است) با رهنمایی ویران شهر ِ سایلنت هیل، منجر به نوع خاصی از معماها می باشد که از نوع معماهای شرلوک هولمزی نیست. هر درب بسته می تواند حاوی پیامی رهنمای یا کلید سرگردانی باشد. متاسفانه! همیشه به این موفقیت در طراحی معماها دست نیافته اند. جیمز در بازی سایلنت هیل۲ به بیمارستان رهنمایی می شود. ماریا بیمار شده و جیمز برای باز کردن یک صندوق، ناچار می شود چند وسیله را پیدا کند. این صندوق با دو عدد کلید متفاوت و دو عدد کد یا رمز عبور باز می شود. برای دستیابی به آنها لازم است ساختمان بیمارستان جستجو شود. در انتها به چه چیزی دست می یابد؟ یک عدد تار موی ناقابل! تا به کمک ترکیب آن با یک سوزن قلاب شکل، بتوانید از راه آب حمام به کلید آسانسور دست یابید. این جستجوی ساعتی، به این نتیجه عجیب منتهی می شود. بد نسیت در اینجا از بازی شیطان مقیم ۱ (Resident Evil) یادی نمایم. معمای عجیبی که در یکی از قسمت های بازی بکار گرفته شده بود. یادتان می آید جیل به درون زیرزمین راه می یابد و در آنجا مجبور به استفاده از اهرم چرخان برای چرخش تونل می شود تا راهی به درون دربی پیدا کند(همان جایی که سنگ بزرگی به دنبال وی می افتد). چرخش تونل یا بخشی از ساختار زیرزمین غیرمنطقی می نماید. همینطور درباره حرکت ناگهانی سنگ بزرگ صدق می کند. چگونه سنگ بزرگ به راحتی و بدون علتی منطقی از جای خودش لغزید؟ از خودتان بپرسید این معماها در درون بازی، چه کارکردی دارند و اصلن(اصلا) از کارآیی لازم برخوردار هستند؟ از علت منطقی پیروی می کنند؟ (امیدوارم از این چند پاراگراف سود برده باشید که احتمالن/ احتمالا در جای دیگری نخوانده اید).

    آقای کوجیما در سال ۲۰۰۸ میلادی موفق شد در مراسم ام تی وی( MTV – در بخش بازیها) جایزه یک عمر فعالیت موفقیت آمیز برای طراحی بازیها را به دست آورد. و در سال ۲۰۰۹ میلادی در کنفرانس تولید کنندگان بازی توانست جایزه یک عمر فعالیت موفقیت آمیز در عرصه بازیها را بدست آورد.

    با تشکر از دوستان عزیز!


    پانوشت۱: نام موتور بازیسازی فاکس به لوگوی شرکت کوجیما و نام واحد نظامی در بازی متال جیر، در ارتباط است.

    پانوشت۲: می‌توان گفت بارزترین تفاوت wi-fi و wire less در روش اتصال می‌باشد. یک اتصال وایرلس از یک شبکه موبایلی استفاده کرده و به شما امکان استفاده از اینترنت درهمه جا را می‌ دهد در حالی که برای ایجاد یک ارتباط wi-fi نیاز به نصب سخت افزار درخانه دارید یا درمحدوده روتری که از طریق آن به اینترنت دسترسی دارید مجبورید باقی بمانید. به عبارت دیگر wi-fi ابزار استانداردی است که سیستم‌های کامپیوتری از طریق آن به شبکه‌های بی سیم متصل می‌شوند در حقیقت ارتباط wi-fi تنها بین دستگاه و روتر برقرار می‌شود. اگر روترها به یک مودم dsl یا کابلی یا هر نوع دیگر متصل‌ باشند که دسترسی به اینترنت را برای همه دستگاه های متصل، زودتر از wi-fi فراهم می‌کند. ارتباط وایرلس محدوده‌ی وسیع تری نسبت به ارتباط wi-fi را تحت پوشش قرار می‌دهد. سرعت آپلود و دانلودی که یک ارتباط وایرلس در اختیار قرار می‌دهد معمولاً از یک ارتباط wi-fi کم تر است. (منبع از ورد آی تی)

    پانوشت۳: آقای فیل اسپنسر(رییس ایکس باکس) گفته است: کسب توازن با پلی استیشن۴ بر روی وضوح تصویر یا رزولوشن اهمیت دارد اما برای گیمپلی، نرخ فریم در ثانیه مهم است. دسترسی به رزولوشن ۱۰۸۰ با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه به بازیهای خاص بستگی دارد.(مصاحبه به طور خلاصه)

    ۰ ۰
    1. Hamedgh گفت:

      دیدگاه مرداد ۲۴, ۱۳۹۳ ۷:۳۱ قبل از ظهر
      برای تایید رفته است. امیدست مورد پسند واقع شده و مفید گردد.
      با تشکر از آقای سایرن/ رضا عزیز!

      ۰ ۰
    2. Project Siren گفت:

      با سپاس از آقا حامد عزیز …
      واقعا مطالب و اطلاعات خوب و مفیدی بود !
      مخصوصا بخش توضیح درباره دل تورو و شهر سایلنت هیل و معما ها !

      فقط یک نکته اینکه شما از نام “شیطان درون” استفاده کردید که من رو همچنان دچار اشتباه میکنه !
      چونکه اگه بخوایم سایلنت هیل رو به فارسی برگردونیم میشه “تپه خاموش” !
      من ابتدا فکر کردم منظور شما بازی The Evil Within که آقای شینجی میکامی در حال ساختشه منظورتون هست که فارسیش میشه همون “شیطانِ درون” !
      اگه یک ابهام زدایی هم در این مورد بکنید بسیار ممنون میشم !

      ۰ ۰
    3. Hamedgh گفت:

      سلام!
      سایرن عزیز!
      به نکته درستی اشاره کرده ای. بازی شیطان درون یا در حصار شیطان به توسط آقای میکامی ساخته خواهد شد.
      بد نیست به یک موضوع مرتبط با این مورد اشاره ای داشته باشم. البته ممکن است برخی دوستان از این موضوع مطلع باشند و در این باره اطلاعات کسب کرده باشند. کلمه ترکیبی Evil Within در کشور ژاپن به کلمه ترکیبی Psychobreak اشاره دارد. این کلمه از معنای روان شناسی بهره می برد. برای شخصی رخ می دهد که تجربه بیماری روانی داشته است. این وضعیت به کمک ناراحتی های روانی همچون، بیماری های شیزوفرنی، اختلال دوقطبی، افسردگی های شدید، تجربیات دردناک جنگی، تب، آسیب مغزی و اختلال های وهمی ایجاد می شود و به نوعی اختلال های چند شخصیتی گذرا می باشد. حتا ممکن است در اثر مصرف اشتباه داروهای روان درمانی به وجود آید. و ارتباط شخص بیمار با دنیای واقعی قطع یا مختل می شود(شنیدن، چشیدن و …).
      در وهم، بیمار تصور می کند موضوعات صحیح، اشتباه و خیالی است. کنترل افکار بی ربط از دست بیمار خارج می شود. احساسات بیمار با واقعیت بیرونی در تناقض قرار می گیرد. درک واقعیت تحمل ناپذیر می شود و ذهن در تقابل با آن قرار می گیرد. از نشانه های بیماری به طغیان های شدید، افسردگی های سخت، افکار عجیب، اعتقادات سحرآمیز، تجربیات غیر واقعی، دریافت ارتباطات معنادار از میان اتفاقات غیرمرتبط و موارد دیگر می باشد.
      بنابراین شخصیت اصلی بازی می تواند دارای این نوع بیماری باشد و از شیطان درونش رنج ببیند.

      از توجه و یادآوری شما تشکر می کنم.

      ۰ ۰
    4. ali گفت:

      اقا حامد گل گلاب برگشتی

      ۰ ۰
    5. ehsankf گفت:

      مرسی از مطلبت حامد جان. امیدوارم این مطالب تحلیلیتو به جای بخش دیدگاه ها به عنوان پست هایی مجزا در سایت بخونیم.
      فقط یه سوال اینکه مگه کوجیما تو ساخت شیطان درون یا به قول تو در حصار اهریمن (به نظرم ترجمه ی بهتری است!) مشارکت داره؟!

      ۰ ۰
  26. m.a 07 گفت:

    به امید خیس خوردگی! :D

    ۰ ۰
  27. m.a 07 گفت:

    راستی پلتفرم های نسخه ی نهایی اعلام نشدن؟

    ۰ ۰
  28. The Raven گفت:

    دوستان معذرت میخوام انجمن ها درست نیست مجبورم اینجا ازتون بپرسم.
    من از کجا میتونم فیکس ۴.۳۰ بازی ASSASSINS CREED REVELATIONS رو گیر بیارم؟
    من کپی خورم ۴.۵۵ rogero هستش ولی وقتی میرم تو بازی بلک اسکرین میده پرسیدم گفتن مثل اینکه باید فیکس ۴.۳۰ بازی رو دان کنم.
    میخواستم بپرسم شما جایی رو سراغ دارید؟
    please help me! :(

    ۰ ۰
  29. Very Big Daddy گفت:

    بخواب بینیم باو کوجی!عمرا! :lol:

    ۰ ۰
  30. avion گفت:

    کوجیما با این تیزر خلاقانه توجه ی همه ی سایت های بازی رو به سایلنت هیل جلب کرد .بازیی که قبل از این فقط محدود به یک فن بیس مشخص بود به داغ ترین بازی گیمزکام تبدیل شد .
    تعداد زیادی ویدیو از بازی در یوتوب آپلود شده و فقط با نگاه کردن به این ویدیو ها میشه فهمید که کوجیما و دل تورو یکی از وحشتناک ترین بازی های (حالا نه یه بازی کامل) تاریخ رو ساختند .
    نکته ی جالبی که در این تیزر وجود داره اینه که اتفاقات بازی رندومه و هر شخص تقریبا تجربه ی متفاوتی از بازی خواهد داشت .
    شاید حال و هوای این تیزر با سایلنت های کلاسیک متفاوت باشه ولی کوجیما با سری متال گیر ثابت کرده که میتونه با وجود تغییر المان های بازی میشه بازیی ساخت که هم طرفدارهای قدیمی رو راضی کرد و هم با اضافه کردن ویژگی های مدرن و به روز افراد بیشتری رو جلب کرد.
    دوستانی هم که به ترسناک بودن بازی شک دارند GIF پایین رو نگاه کنند .
    این GIF یه از یکی از مجری های برنامه ی “Spooking with Scoops” از سایت Giant Bomb
    http://8pic.ir/images/t6m58uqp7pcpafpi1zi0.gif

    ۰ ۰
    1. avion گفت:

      اگه کسی هست تایید کنه لطفا

      ۰ ۰
  31. Max tireless گفت:

    برا pc تایید نشده هنوز؟

    ۰ ۰
  32. ali گفت:

    من که منتظرم شیطان درونم بیاد ببینم چه می کنه ولی صد درصد از لحاظ گرافیکی سایلنت هیل بهتر

    ۰ ۰
  33. Meraj Fathi گفت:

    خوشحالم برات اقای خاتمی که به ارزوت رسیدی.
    بازیگر سریال واکینگ دد هم که بود!
    دوستان میگم نظرتون چیه بگیم کراش و رزیدنت اویل رو هم بگیم اقای کوجیما بازسازی کنن!

    ۰ ۰
  34. Yamato گفت:

    شما هرچه زودتر بازی رو منتشر کن، بنده شخصا قول میدم حداقل ۵۰ بار خونمونو آبیاری کنم !
    اون تیزر قابل بازی … وااااااااااای …. :( ( خداوکیلی چند جاش نفسم توی سینه حبس شد ۸-O 8-O 8-O

    ۰ ۰
  35. silver گفت:

    مدت طولانیه که گیم و گیمینگ رو گذاشتم کنار ولی انگار باید وام بگیرم و یه PS4 بخرم و PC رو ارتقا بدم!
    این چند روزه انقدر خبرهای خوب مبشنوم که احساس میکنم همش یه خواب طولانیه!

    ۰ ۰
  36. nemsis گفت:

    بازیگر سریال walking dead ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ محشره…………… عاشقتم norman reedus

    ۰ ۰