توسط osxcwntmmfg در ۱۶ تیر ۱۳۹۳ , ۱۷:۲۰

سری بازی Silent Hill راهش را در سال ۱۹۹۹ بر روی کنسول PlayStation آغاز کرد. در عصری که خیلی ها آن را عصر طلایی بازی های ترسِ بقا می نامند، سری سایلنت هیل توانست دوام بیاورد و ماندگار شود. دریایی از بازی های ترسِ بقا وجود داشت که همین مورد ماندگار شدن بازی ها را دشوار می کرد، اما سایلنت هیل قضیه منحصر به فرد و اتمسفر حقیقتا ترسناکی داشت. شما دائم در حالتی از پارانویا قرار داشتید، که تنها چیزی که می دانستید این بود اگر دشمن به شما نزدیگ شود، رادیویی که به همراه خود دارید از خود صدا تولید می کند و آن صدا مربوط به دشمنان بود. این حالت ترس قابل لمسی را خلق می کرد که در نوع خود بی نظیر بود و در دیگر بازی ها دیده نشده بود.

با گذشت ۱۵ سال سری سایلنت هیل به نهمین نسخه سری خود رسید، ۲ نسخه فیلم از آن ساخته شد، و یک HD کالکشن را به خود دید. این در حالی است که عده ای احساس می کنند که این سری با نسخه سوم به اوج خود رسید از طرفی عده ای دیگر معتقدند که باید ساخت آن از همان نسخه اول به بعد متوقف می شد. اما اکثریت بر این باورند که سایلنت هیل نباید به دست شرکت های غزبی می افتاد و در واقع با این اتفاق ما شاهد رکود و افول این سری بودیم، اما تنها کلمه ای که این روز ها اطراف این سری بازی میچرخد چیست ؟ ریبوت.

و این جایی است که تصویر خالق سری بازی محبوب و معروف Metal Gear آقای Hideo Kojima به ذهن ما می آید. شایعات زیادی در مورد آینده سری سایلنت هیل وجود داشته، اما هیجان انگیز ترین آنها در مورد ریبوت این سری توسط پدر متال گیر است. ماهیت عجیب و منحصر به فرد سایلنت هیل متناسب با سبک کوجیما است. او در طی مصاحبه ای رسما اعلام کرد که بسیار به این کار علاقه دارد و در آینده این کار را انجام خواهد داد. گرچه ممکن است این اتفاق به این زودی ها نیفتد ولی تصور اینکه کوجیما یک سایلنت هیل را کارگردانی و ایده های خود را در آن به نمایش بگذارد بسیار هیجان انگیز است.

و اینجا چند دلیل برای شما خواهم آورد که نشان می دهد ساخت یک سایلنت هیل توسط کوجیما فوق العاده خواهد شد و این سری می تواند به روز های اوج خود بازگردد.

۱- کوجیما می داند چگونه شما را بترساند:

در سال های اخیر، بازی های ترسناک به تجارت عجیبی تبدیل شده اند. المان های ترس به تدریج با اکشن های سطحی جایگزین شده اند. هنگامی که Resident Evil به چهارمین نسخه خود رسید، بنظر قسمت “ترسِ بقا” از بین رفته بود و در قسمت ترس بسیار متزلزل بود. در واقع این روزها بنظر نمی رسد بازی های به اسم ترس بقا بخواهند شما را (برای بقا) بترسانند. شاید این موضوع به رشد و قوی تر شدن سیستم ایمنی ما مرتبط باشد.

اما من فکر نمی کنم تمام موضوع به رشد و سیستم ایمنی ارتباط داشته باشد. بازی هایی مانند Amnesia و Bioshock نشان دادند که هنوز با یک اتمسفر و داستان مناسب می توان مخاطب را ترساند. هنوز ممکن است که مخاطبان خسته و ناامید را ترساند و کوجیما با این موضوع نا آشنا نیست. گرچه این درست است که کوجیما تابحال یک عنوان ترس بقا را مستقیما کارگردانی نکرده است اما او در بازی هایش لحظاتی را گنجانده که با ترسناک ترین بازی های هم زمانش به راحتی رقابت می کند.

  • راهرو خونین مملو از قربانیان گری فاکس: آن صحنه در Metal Gear Solid را به یاد آورید، جایی که اسنیک به راهرویی خونین میرسد که در آن اجساد نگهبان های کشته شده توسط گری فاکس (نینجا) بر روی زمین افتاده اند. کوجیما در این صحنه به راحتی حس تشویش را در مخاطب ایجاد می کند و او را از اینکه در انتهای این راهر چه چیزی انتظارش را می کشد می ترساند و مخاطب را به حال خود رها می کند. در این راهرو یکی از نگهبانان هنوز کلماتی را به زبان می آورد “….یک روحه” و بعد بر اثر خونریزی می میرد، و همچنان فریاد وحشت آور نیمه انسانی گری فاکس در داخل راهرو منعکس می شود.
  • صحنه رودخانه غم انگیز در لبه زندگی: در نسخه Metal Gear Solid 3 Snake Eater اسنیک بعد از فرار از زندانِ گرازنی گرد، مجددا به دام اسلات و افرادش می افتد اما خود را از ارتفاعی بلند به داخل رود خانه ای پرتاب می کند. او هوشیاری خود را از دست می دهد، و ناگهان خود را در دنیایی بین زندگی و مرگ می یابد. رود خانه ای کم عمق که اطراف آن گیاهان در حال سوختن هستند و باران شروع به بارش می کند، فریاد ارواح به طرز نا به هنجاری به گوش می رسد. اسنیک به آرامی در رودخانه عبور می کند در حالی که ارواح کسانی را که در گذشته جان آنها را گرفته بود از کنار او عبور می کنند، ابتدا ماهی ها و حیوانات و سپس سربازان که گردن هایشان در اثر خفی کج شده با حالتی غمناک و عصبانی به سوی اسنیک می آیند. و در نهایت جایی که اسنیک با شخصیت The Sorrow مواجه خواهد شد، سربازی که بین مرگ و زندگی گذر می کند. اسنیک به دلیل ناتوان بودن در آسیب رساندن به او که در قالب یک روح ظاهر می شود ناچار به پذیرفتن شکست است. او سرانجام از این خواب بیدار می شود اما هرگز این تجربه را فراموش نمی کند.

  • چهره تهدید کننده JFK: در پایان نسخه Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty رایدن با جریانی مواجه خواهد شد که بیشتر شبیه به یک کابوس است تا چیز دیگری. مواردی غیر قابل توضیح اطراف او رخ خواهند داد. فرمانده او Roy Campbell بسیار مرموز صحبت میکند و گاها پیام هایی مزخرف و بی معنی به او می دهد، تا اینکه در پایان از حقیقت ماجرا باخبر می شود. نقش او این بوده که قسمتی از یک آزمون باشد. آزمونی که وظیفه اش جمع آوری اطلاعات در مورد چگونگی کنترل جمعیت است. هوش مصنوعی هایی که این تست را انجام دادند در مورد اینکه چگونه باید جهان اداره شود البته نه به دست انسان ها بلکه به دست ماشین ها چشم انداز حود را توضیح می دهند، ماشین هایی که با دقت انتخاب می کنند چه اطلاعاتی باید حفظ شود و چه اطلاعاتی باید حذف. در طول این گفتگو های پایانی، چهره ی کمبل شروع به تخریب شدن می کند، او دیگر یک انسان نیست، صدایش خش دار، ماشینی و عجیب می شود، پوست صورتش ناپدید و جمجه اش مشخص می شود. این توهم ناپدید می شود و تصویر از هم جدا می شود، یک تصویر رنگ پریده، چشم هایی تهی، دندان ها، چهره ای بدون صورت، و چهره ای فراتر از انسانیت تنها چیزی است که از او باقی می ماند.

  • مبارزه با Crying Wolf در کولاک: در نسخه Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots اسنیک هنگامی که به جزیره Shadow Moses باز می گردد، خود را یک تاسیسات متروکه میبیند، جایی که در آن فقط ربات هایی نگهبان سکونت دارند، اسنیک در میان کولاک و ساختمان های متروکه گذر میکند تا جایی که به میدانی برفی که در آن ۹ سال پیش Sniper Wolf را از بین برد می رسد. در اینجا گرگ رباتیک بزرگی به نام  Crying Wolf با یک سلاح بر پشتش برای او کمین کرده است. آنچه گه در این مبارزه عصبی-مخرب دیده می شود جدال بین یک سرباز پیر و یک دشمن با تکنولوژی  پیشرفته است که دارای قابلیت حس بویایی گرگ ها و یک سلاح نابود کننده است. چیزی که در این مبارزه بر اظطراب شما می افزاید محیط تاریک برفی همراه با کولاک است که فقط تا چند متری جلو خود را بیشتر نمی توانید ببینید، و در طرق دیگر دشمنی بسیار سریع قرار دارد که می تواند از دور دست حضور اسنیک را از طریق بویایی حس کند و به سمتش حمله ور شود. پس از پایان این مبارزه شما از اینکه می دانید این محل را ترک می کنید بسیار خوشحال خواهید شد و احساس امنیت خواهید کرد.

اگر بخواهیم به این موضوع به طور  کامل تری بپردازیم نمونه هایی بیشتری را می توان در اثار کوجیما یافت. از شخصیت های ماورا الطبیعه مانند Psycho Mantis، Vamp، The Sorrorw گرفته تا لحظات و فضاسازی هایی با قالب و شکلی که در نمونه های بالا ذکر شد.

۲- کوجیما می داند چطور لحظات به یاد ماندنی خلق کند:

یکی از المان هایی که بازی های ترسناک احتیاج دارند، لحظات به یاد ماندنی است. بازی های ترسناک به لحظاتی احتیاج دارند که بعد از بازی کردن آن تا ماه ها و حتی سال ها در ذهن مخاطب باقی بماند. هرکسی آن لحظه ملاقات اولین زامبی را در Resident Evil را به یاد دارد که در حال خوردن گردن آن سرباز بیچاره بود. و یا اخیرا بطور مثال در بازی مانند Heavy Rain قطعا آن لحظه را که بازی شما را مجبور به قطع کردن انگشتتان می کند فراموش نخواهید کرد. این ها مثال هایی از لحظاتی هستند که در خاطر مخاطبان باقی می مانند. و کوجیما می داند چطور این کار را انجام دهد زیرا در آثار خود کوجیما هم نظیر این لحظات به وفور دیده می شود.

بسیاری از هواداران داستان خود را در مورد شکست دادن Vulcan Raven در نسخه متال گیر سالد برای شما تعریف می کنند. و اینکه برای شکست دادنش شاهد چه لحظاتی بودند. یا زمانی که در بازی Snatcher بدن ناقص Gibson را پیدا می کنند چقد وحشت زده شده اند. نسخه متال گیر سالد کالکشنی از همین لحظات شاهکار و به یاد ماندنی هستند. قسمت پایانی در نسخه سوم متال گیر سالد، زمانی که بیگ باس بر خلاف میل باطنی اش مجبور به کشتن رئیسش The Boss می شود بدون تردید یکی از به یاد ماندنی ترین لحظات تاریخ بازی های رایانه ای است. لحظات پایانی در نسخه چهام متال گیر سالد، مبارزه تن به تن بین سالد اسنیک و لیکوئید قطعا باید در این مقاله از آن یاد شود. لحظه ای که این دو در ابتدای مبارزه شان با صدا کردن اسم یکدیگر “اسنــــــــــــــــــــــــــــــــیک” …… “لیکوئــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــید” مو بر تن آدمی سیخ می کنند. کوجیما این لحظات شاهکار را خلق کرده است خواه آنها ترسناک باشند و خواه نباشند، هر مخاطبی آنها را برای همیشه در ذهنش به یاد دارد.

بازی های ترسناک اغلب از چنین لحظاتی تشکیل شده اند. وقتی مخاطبان در مورد بازی های ترسناک مورد علاقه شان صحبت می کنند، تقریبا بحث لحظاتی که آنها را ترسانده و در خاطر آنها مانده به جلو میاید. کوجیما دقیقا می تواند چنین لحظاتی را برای مخاطب رقم بزند، و ما در آینده خواهیم دید که اگر دوست داشته باشد می تواند شما را بترساند به طوری که خودتان را خیس کنید و افسرده شوید.

۳- کوجیما به یک استراحت احیتاج دارد:

در واقع؛ کوجیما از سال ۱۹۹۸ تا به کنون به طور دائم در حال ساخت نسخه های مختلف سری متال گیر بوده است. او بعد از ساخت Metal Gear 2: Solid Snake به خود استراحتی داد و بازی Policenauts را ساخت. اما کوجیما به محض ساخت متال گیر سالد برای PS در سال های بعد به سختی توانسته در پروژه های دیگر مشارکت داشته باشد.

در کنار بازی Zone of the Enders، کوجیما به نوعی تنها در فرنچایز خود یعنی متال گیر محدود شده است، او پس از MGS2 مستقیما MGS3 را  ساخت و همینطور بعد از آن MGS4 و بعد MGS Peace Walker و هم اکنون مشغول ساخت MGSV است.

هر هنرمندی باید تشویق شود که نقاشی های متنوعی بکشد. اما کوجیما همیشه این انتقاد در کنارش بوده که چرا دست به ساخت بازی های دیگر نمی زند و مدام در ساخت نسخه های متال گیر مشارکت دارد. شاید برای شخصی به نبوغ و استعداد کوجیما تا حدی مایه شرمساری باشد، اینکه تنها با یک فرنچایز شناخته شود. اما ساخت سایلنت هیل به او این اجازه را خواهد داد که استعداد هایش را انتعطاف بخشد و نشان دهد که تنها استعدادش در یک فرنچایز نیست.

۴- سبک حیله گری و ویرانگری کوجیما عالی است:

کوجیما همیشه میل شدیدی برای ویران کردن مخاطب دارد. بازی های او اغلب با حسی گسترده از خود آگاهی تعریف شده است. یکی از مخلوقات او یعتی شخصیت Psycho Mantis به راحتی بیان کننده این موضوع است، شخصتی که با استفاده از توانایی تلپاتیک (انتقال فکر) خود حافظه کنسول شما را بررسی می کرد و بازی های مورد علاقه شما را بیان می کرد!

کوجیما همیشه شخصیت هایی را طراحی می کند که در مرز بین رئال و سورئال وجود دارند. آنها خیلی غیر واقعی هستند اما در عین حال واقعی بنظر می رسند و بسیار به سبک این دنیا زندگی می کنند. گرچه ممکن است این موضوع با یک تجربه ترس ارتباطی نداشته باشد اما من فکر می کنم دید کوجیما نسبت به واقعیت در مقابل سورئال راه بسیار جالبی است برای نگاه کردن به دنیای سایلنت هیل. در نسخه ایتدایی سایلنت هیل ما شاهد جریان مشابهی بودیم، جایی که شخصیت اصلی بازی یعنی هری میسون مدام در تعجب است که جریاناتی که مشاهده می کند آیا واقعی هستند یا خیر!

در سال ۲۰۰۱ و در نسخه MGS2 ایده رئال در مقابل سورئال به شیوه ای بسیار زیبا استفاده شد. در بازی های ترسناک نیز، پروتاگونیست بازی مدام از خود می پرسد که جریانات حوالی اش واقعی هستند یا نه، و کوجیما به طرز شگفت انگیزی می داند که چطور این مرز را به تعادل برساند. این جریان کلید به پادشاهی رساندن سایلنت هیل را به کوجیما می دهد، و مطمئنا شما در این رابطه نا امید نخواهید شد.

۵- کوجیما سایلنت هیل را به ریشه اش باز می گرداند:

چیزی که بسیار مشهود است این است که کوجیما فرد باهوشی است. به همان اندازه که او کارگردان و نویسنده نابغه ای است، به همان اندازه هم یک تاجر باهوش است. اگر وظیفه ساخت سایلنت هیل را بر عهده بگیرد، انقدر باهوش است که بداند باید چه کاری را انجام دهد.  او می داند که نسخه های اوریجینال از چه اساسی شکل گرفته اند و مطمئنا تا جایی که بتواند تلاش می کند آن المان ها را به بازی برگرداند.

کوجیما شخصی است با وسواس فراوان، و می تواند تجربه ای را که واقعا مخاطبان احتیاج دارند را با یک اتمسفر گیرا فراهم کند. اگر سایلنت هیل به ریشه هایش باز گردد، به کوجیما اختیارات بیشتری را می دهد تا بتواند خشونت و ترس بیشتری را نسبت به گذشته به نمایش بگذارد. کونامی حتی در سال ۱۹۹۹ در نسخه اول با وجود محدودیت های فراوان تجربه ترسناکی را برای مخاطبان رقم زد. اما وضعیت کنونی را تصور کنید، اینکه کوجیما چه امکانات و تکنولوژی های پیشرفته تری نسبت به آن زمان را داراست و می تواند چه تجربه منحصر به فردی را ایجاد کند. کوجیما می تواند با Fox Engine از لحاظ بصری مجددا به سایلنت هیل زندگی ببخشد، مخصوصا در بُعد نور پردازی که سایلنت هیل همیشه در این مبحث حرف های زیادی برای گفتن داشته و از طرفی یکی از نقاط قوت موتور فاکس نور پردازی بسیار قوی آن است.

مثلثِ تجربه وحشت آور سایلنت هیل را احساس وحشت، پارانویا مداوم، و معما ها تشکیل داده بودند. کوجیما ترسِ روانی را می شناسد حتی شاید بهتر از هر کس دیگری، و این دلیل به تنهایی او را به بهترین کاندید برای این کار تبدیل می کند.

۶- کونامی او را پشتیبانی می کند:

مدت ها پیش حتما به یاد دارید که کونامی رسما از کوجیما درخواست کرد که سایلنت هیل بعدی را او بسازد. دقیقا مشخص نیست که چه صحبت هایی بین او و کونامی انجام شده است، تنها چیزی که مشخص است درخواست ساخت نسخه بعدی توسط اوست. ممکن است او در انتظار به پایان رساندن ساخت MGSV The Phantom Pain است و  میخواهد تمام تمرکز خود را بر روی سایلنت هیل بگذارد. اما چیزی که وجود دارد این است که اگر کونامی از او درخواست کرده پس قطعا از او در ساخت این بازی پشتیبانی خواهد کرد.

در واقع اعضای Team Silent که چهار نسخه ایتدایی سری را ساختند، تعدادی از آنها به نوعی وارد تیم کوجیما شدند. ممکن است کوجیما مجددا تیم سایلنت را مانند یک ققنوس از خاکستر احیا کند و سایلنت هیل را به جایی که به آن تعلق دارد باز گردانند.

تیمی که کوجیما احیا کند مطمئنا به سوی همان خواسته های هواداران که سال ها آرزویشان بوده حرکت می کنند. کوجیما در سال های اخیر به پست معاونت ریاست کونامی منتصب شده و در شرکت از اعتبار خاصی برخوردار است. کونامی به کارنامه او اعتماد دارد و مطمئنا به او اختیاراتی را خواهد داد که تمام خواسته هایش تبدیل به محصول نهایی شود، یک ایده وسوسه کننده.

و در پایان نظر شما چیست:

آیا بنظر شما هیدئو کوجیما در ساخت Silent Hill موفق خواهد بود؟

  • بلی با ۲۸۵ رای - ۸۷%
  • خیر با ۴۴ رای - ۱۳%

تعداد شرکت کنندگان: ۳۲۹

Loading ... Loading ...

دیدگاه
۳۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

30 Replies to “چند دلیل که ساخت یک سایلنت هیل توسط کوجیما فوق العاده خواهد شد”

  1. Mehrdad گفت:

    موفق باشی پسر B-) :D

    ۰ ۰
  2. ahmadpop4 گفت:

    ممنون پست خیلی جالبی بود. سایلنت هیل با دست پخت کوجیما چه طعمی پیدا خواهد کرد!
    به نظر من هم مهمترین دلیل همون سبک حیله گری کوجیماست. اگر کوجیما سایلنت هیل بسازه با استفاده از ترس های ما در واقعیت و ترس هایی که ریشه در اعماق ذهن ما داره جایی که واقعیت و فیزیک ما با حقیقت روح و روانمون گره خورده جوری ما رو خواهد ترسوند که تا آخر بازی ده باری دچار حملات هیستریک بشیم. من که از الآن بخش عقبی مغزمو برای تیر کشیدن آماده میکنم! آرزوی موفقیت داریم برای استاد و اینکه امیدوارم کل out last رو بخوابونه!

    ۰ ۰
  3. Gish2012 گفت:

    بسیار عالی رضا جان. کوجیما بی‌شک توانایی زنده کردن نام سایلنت هیل رو داره. امیدوارم چه کوجیما چه شخص دیگه ای که میخواد سایلنت هیل بسازه بتونه به خوبی سایلنت هیل رو زنده کنه.

    ۰ ۰
  4. maziar گفت:

    درود بر کوجیما کبیر.

    ۰ ۰
  5. PewDiePie گفت:

    مدت ها بود از شما همچین مقاله ای ندیده بودم در یک کلام : عالی بود
    به نظر من کوجیما موفق می شود و می تواند سایلنت هیل را به روز های اوجش برگرداند کوجیما تجربه بازی ترسناک ندارد البته در سری متال گیر کمی در بعضی از قسمت ها حس ترس موجود است مثلا در متال گیر صفیر صلح در یکی از مراحل باید به کمک دوربین روح ها را دید و عکس گرفت
    البته اگر واقعا قرار باشد این سری زنده شود به نظر من حتما به کیچیرو تویاما نیاز است هر چند که بعیده ولی هرچی باشد اگر توباما نبود سایلنت هیل یا وجود نداشت یا اگرم داشت موفق نمی شد

    ۰ ۰
  6. Elgar Durand گفت:

    بازگشت رضا حاتمی به ریشه ها !
    خیلی خوب بود رضا جان ، کوجیما هم یقینا میتواند نفسی تازه در سری سایلنت هیل بدمد .
    نتیجه کار هر چه باشد ، سایلنت هیل سایلنت هیل است و تجربه اش واجب

    ۰ ۰
  7. تشکر ، اما از نظر من سایلنت هیل IP ای نیست که انقدر برای ساخت نسخه جدیدش انتظار بکشی. والا شما جای منی بودید که الان ۱۱ ساله برای Warcraft 4 انتظار می کشه و کلی فانتزی راجبش داره چه می کردید؟

    ۰ ۰
    1. Project Siren گفت:

      ما فن های سایلنت هیل هم ۱۰ سال هست در انتظار هستیم (از سال ۲۰۰۴) !!!
      برای یک سایلنت هیل ناب و اوریجینال …

      ۰ ۰
    2. Pandora7 گفت:

      هر کسی دوست داره واسه عنوانی که دوستش داره فانتزی بسازه مثلا من برای مکس پین ۳ کلی فانتزی داشتم چقدر توی خواب براش داستان سرایی می کردم ولی سر آخر همه چی با منتشر شدنش باد هوا شد :cry:

      ۰ ۰
  8. Dragunov گفت:

    بلاخره یه مقاله ی خوب
    خسته نباشی :X
    ————–
    کوجیما کلاٌ کار بلده :D

    ۰ ۰
  9. RYU گفت:

    کوجیما بازی بسازد! بد باشد
    من سایلنت هیلی نیستم ولی بدم نمیاد
    تستش کنم

    ۰ ۰
    1. Project Siren گفت:

      سعید خان منظورت سایلنت هیل کوجیما است که میگی بدت نمیاد تستش کنی ؟
      یا کلا سری سایلنت هیل منظورت بود ؟

      ۰ ۰
  10. nero1 گفت:

    ببینیم پرچم سایلنت هیل میره بالا یا میره تو وایتکس

    ۰ ۰
  11. blind گفت:

    آیا کوجی میتونه SH خوب بسازه: بله اما به شرطها و شروطها:
    -اول اینکه کونامی کاملا آزادش بسازره تا هر ایده‌ی می‌خواد پیاده کنه نه مثل کپ کام زور کنه که مخاطب غربی چرک زیر ناخن رو بیشتر میپسنده پس چرک زیر ناخن بسازین، و البته از اونجا که یه جوراییkonami=koji این قضیه ok میشه
    -دوم اینکه فاندر‌های سری بهش برگردن حالا نه همه، ولی‌ شروع با یه تیم‌ کاملا نو خیلی‌ ریسکه که اینم بهش امید هست.
    ولی‌ اونجایی‌ نگران کننده میشه که به احتمال زیاد بازی تا شکل چند تا ایده و پیش تولید و کانسپت آرت پیش میره و می‌رن تو ساخت که کوجی چون میبینه بازی به استاندارد هاش نزدیک نیست (شاید به استاندارد‌های ما نزدیک باشه حتا) و اینکه این ایده‌ها خیلی‌ حیفه و جون میده برا یه متال گیر جدید با محوریت کبرا یونیت و جنگ جهانی‌ دوم و سوپر پاور‌های سارو پس همه چیو کنسل میکنه و ته نشینه هر چی‌ مونده رو میده به گراس هاپری، فرام سافتوری، اتلوسی یا هر جای دیگه که نهایت با یه ملغمه (شاید خوب اما نه کوجیمایی) سر و تش رو هم بیارن. (mgr)؟
    پس کوجی به احتمال خیلی‌ زیاد میتونه SH بسازه اما هیچ موقع این اتفاق نمیفته.

    ۰ ۰
  12. MetallicA گفت:

    به کار استاد که نمیشه شک کرد. :-D
    ولی کاش واسه PC بیاد.

    ۰ ۰
    1. MetallicA گفت:

      راستی تشکر میکنم از بابت خبر.دارم امیدوار میشم. ;)

      ۰ ۰
  13. مرسی از اقا رضای عزیز!سایت بوی مقاله گرفت بالاخره! :X

    ۰ ۰
    1. m.a 07 گفت:

      :lol: :D

      ۰ ۰
  14. Ulfric گفت:

    تو همین متال گیر هم بعضی اوقات بازی تم ترسناکی می گرفت که البته بیشتر به خاطر موسیقی بود!
    ولی در هر صورت کوجیما از اون نابغه هایی هست که تو هر سبک بتونه یه شاهکار خلق کنه.حالا ترس و بقا که سهله باور کنید اگه کوجی یه شوتر اول شخص هم بسازه از خیلی از بازی های الان بهتر از آب در میاد! :D

    ۰ ۰
  15. TecharT گفت:

    آری این کوجیماست و میداند که تو چقدر دوستش داری
    لذا تو را نومید نخواهد نمود.

    ۰ ۰
  16. m.a 07 گفت:

    اگــــــــــــر بسازه! :sad: اما در کل نظر نمی خواد نتیجه ی نهایی پر واضحه! :X

    ۰ ۰
  17. Mr.Death گفت:

    شما با این مقاله های عایتون سایت رو زنده نگه میدارن واقعا ممنون
    من فکر کنم کوجیما بتونه یه سایلنت هیل بسازه ولی بنظرم هیچوقت این اتفاق نمی افته

    ۰ ۰
    1. Mr.Death گفت:

      عالیتون *

      ۰ ۰
  18. psycho mantis گفت:

    خب فک کنم من تنها کسیم که میگه موفق نمیشه!!
    دلیل خاصی ندارم برای این خرفم ولی یه حس درونی بهم میگه!!
    بنده از طرفدارای این سری هستم و واقعا دارم میگم که من هیچوقت نتونستم به غیر از دومین سایلنت هیل بقیه رو تموم کنم!!
    نه بخاطر معما ها یا سختی بلکه بخاطر اینکه به شدت می ترسم :D :|
    فقط و فقط از این سری می ترسم.
    به طوری که نه از رزیدنت های قدیم، نه دد اسپیس ها، نه فیتال فریم و نه سایرن و اوت لست و خیلی های دگ نمیترسم و نود درصدشونو تمامیدم اما این سایلنت هیل نمیدونم چه اثری روی بنده داره که اصلا اجازه ی دست درازی به دسته رو نمیده بهم!! :-|
    به نظر من سایلنت هیل هنوزم ترسناکه!! برای من که حتی اسمشم میشنوم بدنم مور مور میشه حداقل هست!!
    نیازی به ریبوتو اینا نیست!!
    ممنون از رضا خان که داره سایتو زنده نگه میداره!!

    ۰ ۰
    1. TecharT گفت:

      بابا ترسو
      نگاهت منو کشته

      ۰ ۰
    2. kamyab گفت:

      آخ گفتی منم هرچی تلاش میکنم بیشتر از چند دقیقه نمیتونم بازیش کنم بعد کلا میزارمش کنار

      ۰ ۰
    3. psycho mantis گفت:

      باور کن من از هیچ بازی ای به غیر از سایلنت هیل نمیترسم!!
      حتی از فیلم هاشم همینطور ولی بازی هاش….چی بگم؟

      ۰ ۰
  19. Vault Hunter گفت:

    مقاله عالی بود خسته نباشی.

    ۰ ۰
  20. pyro گفت:

    مقاله عالی بود =D
    اگه سایلنت هیل رو رو کوجیما بسازه یقیناً سبک ترس وارد مرحله جدیدی میشه! B-)

    ۰ ۰