Box Office + نتایج سیمرغ‌های سی‌و دومین جشنواره فیلم فجر

توسط bijan joker در ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ , ۲۲:۱۵

باری دیگر با جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های آخر هفته‌ی سینماهای آمریکای شمالی در خدمتتان هستیم. در این هفته سه فیلم تازه اکران شده Vampire Academy و The Monuments Men و The LEGO Movie توانستند خود را در بین ۱۰ عنوان پر فروش اثبات کنند، که از این بین انیمیشن برگرفته از موجودات لگویی همانطور که در بین بازیهای کامپیوتری به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد موفق شد در عالم سینما هم موفقیتش را تکرار کند و فیلم پرستاره The Monuments Men را با اختلافی شدید شکست دهد و در صدر جدول قرار بگیرد.
جدول Box Office این هفته به این شرح است:

۱- The LEGO Movie – $69,050,279 – $69,050,279
۲- The Monuments Men – $22,003,433 – $22,003,433
۳- Ride Along – $9,589,940 – $105,312,530
۴- Frozen – $6,872,811 – $368,637,437
۵- Lone Survivor – $5,565,860 – $112,852,146
۶- That Awkward Moment – $5,237,186 – $16,545,221
۷- Vampire Academy – $3,921,742 – $3,921,742
۸- The Nut Job – $3,753,080 – $55,025,744
۹- Jack Ryan: Shadow Recruit – $3,531,287 – $44,400,702
۱۰- Labor Day – $3,184,785 – $10,127,181

فیلم شماره اول جدول: The LEGO Movie
ژانر: انیمیشن/اکشن/کمدی – زمان: ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه – درجه بندی: PG – هزینه ساخت: ۶۰ میلیون
کارگردانان: Phil Lord و Christopher Miller/ صداپیشگان: Chris Pratt و Will Arnett و Elizabeth Banks و Will Ferrell و Jonah Hill و Channing Tatum و Shaquille O’Neal و Liam Neeson و Morgan Freeman
خلاصه داستان: در دنیای لگوها یک کارگر ساختمانی ساده به نام Emmet به شکلی ناخواسته وارد گروه دیگر قهرمانان لگویی مثل بتمن و سوپرمن و لاکپشتهای نینجا و … می‌شود تا در مقابل لگوهای شرور ایستادگی کند، باید دید که در انتها Emmet می‌تواند به بزرگی دیگر قهرمانان مشهور باشد یا خیر.
+این فیلم بعد از عنوان “مصائب مسیح” The Passion of the Christ که در هفته اول فروش $۸۳,۸۴۸,۰۸۲ را به ثبت رسانده بود موفق شد عنوان دومین فیلم موفق اکران فصل زمستان را در تاریخ تصاحب کند.

فیلم شماره دوم جدول: The Monuments Men
ژانر: اکشن/درام/زندگی‌نامه‌ای – زمان: ۱ ساعت و ۵۸ دقیقه – درجه بندی: PG-13 – هزینه ساخت: ۷۰ میلیون
کارگردان: George Clooney/ بازیگران: George Clooney و Matt Damon و Bill Murray و Jean Dujardin و John Goodman و Cate Blanchett
خلاصه داستان: گروهی از جوخه‌ی نظامی در زمان جنگ جهانی دوم مامور می‌شوند تا به خاک آلمان بروند و چند اثر هنری را از موزه خارج کنند و به صاحبان اصلی بازگرداند، اما این ماموریت کار چندان آسان و بی‌دردسری نخواهد بود.

فیلم شماره هفتم جدول: Vampire Academy
ژانر: اکشن/کمدی/فانتزی – زمان: ۱ ساعت و ۴۴ دقیقه – درجه بندی: PG-13 – هزینه ساخت: اعلام نشده
کارگردان: Mark Waters/ بازیگران: Zoey Deutch و Lucy Fry و Olga Kurylenko و Sarah Hyland
خلاصه داستان: رُز هاتوی یک نیمه خون‌آشام/انسان است که وظیفه مراقبت از لیزا که یک خون‌آشام دمِ‌بخت است! را عهده دار است، اما این دو دختر جوان برای اینکه بتوانند به مقامهای بالا‌رتبه در بین جمع خون‌آشامها برسند باید از سد دیگر خون‌آشامهای بی‌رحم عبور کنند، البته در این بین گرگنماها هم بیکار ننشسته‌اند.

فروش جهانی سه فیلم The Hobbit 2 و Frozen و HG: Catching Fire تا به امروز به ترتیب ۸۵۸ و ۹۱۴ و ۸۶۱ میلیون دلار گزارش شده است.

__________

و اما همانطور که احتمالا در جریان هستید ۳۲امین جشنواره فیلم فجر هم مانند هر سال با حواشی فراوان مخصوص به خود به پایان رسید و سیمرغ‌های امسال هم به آرامی به روی شانه‌های هنرمندانمان آرام گرفتند، بنابر این بدون هیچ داوری و گفتن نظر به سراغ لیست برندگان امسال می‌رویم:

+ برندگان بخش اصلی:__________

سیمرغ بلورین بهترین فیلم:

برنده: “رستاخیز” و “آذر،شهدخت،پرویز و دیگران”

سایر کاندیدها:

-شیار ۱۴۳

-قصه ها

سیمرغ بلورین فیلم برگزیده تماشاگران:

-شیار ۱۴۳

-خط ویژه

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی:

برنده:احمدرضا درویش(رستاخیز)

سایر کاندیدها:

-ابراهیم حاتمی کیا(چ)

-محمد مهدی عسگرپور(مهمان داریم)

-حمید نعمت الله(آرایش غلیظ)

-بهروز افخمی(آذر،شهدخت،پرویز و دیگران)

سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه:

برنده: بهروز افخمی(آذر،شهدخت،پرویز و دیگران)

سایر کاندیدها:

-مصطفی کیایی(خط ویژه)

-پیمان قاسم خانی(طبقه حساس)

-سامان سالور(تمشک)

-حسین مهکام(برف)

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد:

برنده: رضا عطاران(طبقه حساس)

سایر کاندیدها:

-پرویز پرستویی(امروز)

-مهدی فخیم زاده(آذر،شهدخت،پرویز و دیگران)

-آرش آصفی(رستاخیز)

-حامد بهداد(آرایش غلیظ)

-نوید محمدزاده(عصبانی نیستم)

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن:

برنده: مریلا زارعی(شیار ۱۴۳)

سایر کاندیدها:

-رؤیا تیموریان(شیفتگی)

-ساره بیات(فصل فراموشی فریبا)

-باران کوثری(عصبانی نیستم!)

-حسیبا ابراهیمی(چند متر مکعب عشق)

-سمیرا حسن پور(تمشک)

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد:

برنده: بابک حمیدیان(“چ” و “رستاخیز”)

سایر کاندیدها:

-فرهاد اصلانی(قصه ها)

-اکبر عبدی(خواب زده ها)

-میلاد کی مرام(خط ویژه) *دیپلم افتخار*

-صبا گرگین پور(مردن به وقت شهریور)

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن:

برنده: شبنم مقدمی(امروز)

سایر کاندیدها:

-سهیلا گلستانی(مهمان داریم)

-هنگامه حمیدزاده(اشباح) *دیپلم افتخار*

-ملیکا شریفی نیا(اشباح) *دیپلم افتخار*

-نعیمه نظام دوست(آذر،شهدخت،پرویز و دیگران)

سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری:

برنده: حسین جعفریان(رستاخیز)

سایر کاندیدها:

-هومن بهمنش(امروز)

-مرتضی غفوری(چند متر مکعب عشق)

-علی محمد قاسمی(همه چیز برای فروش)

-محمد آلادپوش(مهمان داریم)

سیمرغ بلورین بهترین تدوین:

برنده: مهدی حسینی وند(چ)

سایر کاندیدها:

-نیما جعفری(خط ویژه)

-حسن حسندوست(برف)

-هایده صفی یاری(عصبانی نیستم)

-خشایار موحدیان،سودابه سعیدنیا(آرایش غلیظ)

سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن:

برنده: استفن واریک(رستاخیز)

سایر کاندیدها:

-سهراب پورناظری(آرایش غلیظ)

-فرید سعادتمند(شیار ۱۴۳)

-علیرضا کهن‌دیری(مهمان داریم)

-پیمان یزدانیان(طبقه حساس)

سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری:

برنده:”چ”(صدابردار: بهمن اردلان / صداگذار: سیدعلیرضا علویان)

سایر نامزدها:

-“چند متر مکعب عشق”(صدابردار: مهدی صالح‌کرمانی/ صداگذار: امیرحسین قاسمی)

-“رستاخیز”(صدابردار: یداله نجفی/ صداگذاران: جرمی‌پرایز،دن جانسون،ریچارد کانوی)

-“شیار ۱۴۳”(صدابردار: کامران کیان‌ارثی/ صداگذار: آرش قاسمی)

-“عصبانی نیستم”(صدابردار: نظام‌الدین کیایی/ صداگذار: محمدرضا دلپاک)

-“همه چیز برای فروش”(صدابردار: محمد حبیبی/ صداگذار: حسین ابوالصدق)

سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی:

برنده:محسن موسوی(رستاخیز)

دیگر کاندیدها:

-سودابه خسروی برای فیلم(شیار ۱۴۳)

-محسن دارسنج(همه چیز برای فروش)

-سیدرسول سیدعربی(انارهای نارس)

-مهرداد میرکیانی(قصه‌ها)

-مهرداد میرکیانی(میهمان داریم)

سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس:

برنده: مجید میرفخرایی(رستاخیز) و شراره سروش(همه چیز برای فروش)

سایر کاندیدها:

-آبتین برقی(چند متر مکعب عشق)

-عباس بُلوندی(چ)

-حسن روح‌پروری(انارهای نارس)

-شراره سروش(همه چیز برای فروش)

-مرجان شیرمحمدی(آذر، شهدخت، پرویز و دیگران)

-مجید میرفخرایی(رستاخیز)

سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه بصری:

برنده:سیدهادی اسلامی(چ)

دیگر کاندیدها:

-بهنام خاکسار(طبقه حساس)

-امیر سحرخیز و کامران سحرخیز(عصبانی نیستم!)

-سایمون فریم(رستاخیز)

سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی:

برنده:حمیدرضا سلیمانی(چ و رستاخیز)

دیگر کاندیدها:

-رضا ترکمان(پنجاه قدم آخر)

-حمیدرضا سلیمانی(چ)

-حمیدرضا سلیمانی(رستاخیز)

-زنده‌یاد محمدجواد شریفی‌راد و محسن روزبهانی(معراجی‌ها)

جایزه ویژه هیات داوران:

نرگس آبیار برای کارگردانی «شیار ۱۴۳» و حمید نعمت الله برای کارگردانی «آرایش غلیظ»

سیمرغ ویژه نگاه ملی:

فیلم «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا

+ برندگان بخش نگاه نو:__________

سیمرغ بهترین فیلم:

-نوید محمودی برای «چند متر مکعب عشق»

-هومن سیدی برای «سیزده» *دیپلم افتخار*
سیمرغ بهترین کارگردانی:

-جمشید محمودی برای «چند متر مکعب عشق»

-هومن سیدی برای «سیزده» *جایزه ویژه هیات داوران*

دیپلم افتخار بازیگری مرد:

-امیر جدیدی برای «پایان خدمت»، «سیزده»

دیپلم افتخار بازیگری زن:

-پانته‌آ پناهی‌ها برای «خانوم»

سیمرغ بهترین فیلمنامه:

-هادی نائیجی برای «حق سکوت»

-سیدجلال دهقانی اشکذری برای فیلم «خانه‌ای کنار ابرها» *دیپلم افتخار*

دیپلم افتخار بهترین فیلمبرداری:

-مسعود سلامی برای «ناخواسته»

+ برندگان بخش سینما حقیقت:__________

سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند:

-مرتضی رزاق کریمی برای «خاطراتی برای تمام فصول»

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی مستند:

-محسن استادعلی برای «جایی برای زندگی»

-مجتبی میرطهماسب برای «شش قرن و شش سال» *جایزه ویژه هیات داوران

سیمرغ بلورین بهترین دستاورد فنی- هنری فیلم مستند:

-مهدی نورمحمدی برای «درپناه بلوط»

سیمرغ بلورین بهترین پژوهش و تحقیق فیلم مستند:

-سیدغلامرضا نعمت‌پور و لاله روزگرد «برای گونگادین بهشت نیست»

دیدگاه
۶۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

63 Replies to “Box Office + نتایج سیمرغ‌های سی‌و دومین جشنواره فیلم فجر”

  1. Light گفت:

    با تشکر از بردیا
    من که ندیدم ولی میگن جشنواره امسال نسبت به سال های قبل افت داشته ولی به هر حال خوشحالم که خانم زارعی سیمرغ برده من بازی ایشون رو از همون پلیس جوان دوست داشتم :X
    The Walking Dead Season 4 Episode 9
    خطر به اسپویل نزدیک می شوید

    یه قسمت تقریبا معمولی بود کمی از داستان میشن سر در آوردیم فقط امیدوارم ۸ قسمت همین جوری نباشه تا این که گروه دوباره دور هم جمع بشن و همچنین دوست دارم شخصیت مورد علاقه من یعنی کارول به سریال برگرده ولی خیلی زود نشه مثل مرل مه بعد ۲ فصل برگشت یه سوال جودیث مرده فکر نکنم مرده باشه ؟؟ :-?

    یه قسمت تقریبا معمولی بود از

    ۰ ۰
    1. Light گفت:

      نشه = برگرده

      ۰ ۰
    2. xsajad1 گفت:

      واقعا معمولی بود من حتی نقدش رو ننوشتم این همه صبر کردیم بعد یک قضیه ساده رو ۴۰ دقیقه کش بدهند جز بدترین قسمت هاش بود هر چند صحبت های پسر یک جالب بود

      ۰ ۰
    3. EPIC SINA گفت:

      جشنواره فیلم فجر؟!!!!!!!!!!!!!!! این جشنواره راجب همه چیز هست بجز فیلم

      ۰ ۰
  2. در مورد سیمرغ که واقعا باید بحال سینمای ما تاسف خورد که بخاطر مسائل سیاسی حق عصبانی نیستم رو خوردن…
    ________________________________________

    pulp fiction 1994

    شاهکار سینمای جهان!..همینکه آخر فیلم وقتی وینسنت و جولز از رستوران خارج میشن و ما از سرنوشت هردوشون خبر داریم نشون میده چقدر روایت غیرخطی فیلم درست بکار رفته…۱۰/۱۰

    _________________________________

    Don Jon 2013

    فیلم خوبی بود و بنظرم تونست تاثیر دیدن فیلمهای پ . و . ر . ن رو تو زندگی روزانه افراد و رفتاراشون نشون بده…۷/۱۰

    _________________________________

    The Hunt 2012

    شاهکار توماس وینتربرگ!یکی از برترین فیلمهایی که تا به الان دیدم…اتمسفر و فضاش و نوع داستان شبیه کارهای اصغر فرهادی بود!…۹/۱۰

    _________________________________

    The Shining 1980

    عالی!نمیدونم چرا استنلی کوبریک دیگه تو این ژانر فیلم نساخت!بازی فوق العاده جک نیکلسون که در نوع خودش تک بود…داشتن یه زن نچندان زیبا و پسری که مشکل روانی داره باعث شد تا دیوانه شدن نیکلسون منطقی بنظر برسه!..برای فریدون جیرانی هم متاسفم که فیلم پارک وی رو از روی این فیلم کپی کرد و ساخت…۹.۵/۱۰
    _________________________________

    ۰ ۰
    1. MSG گفت:

      تبریک میگم که زدی تو کار شاهکار و فیلم متوسط هم ندیدی(البته جز دون خوان که اونم فیلم آموزشی خوبیه :D )

      ۰ ۰
    2. Nemesis گفت:

      ایراد shining چی بود که بهش ۱۰ ندادی ؟

      ۰ ۰
    3. ایرادی نداشت!ولی لایق ۱۰هم نیست…

      ۰ ۰
    4. Nemesis گفت:

      به نضر من که لایقه
      شما نوشتی که پسر جک تورنس (اسمش دنی بود) مشکل روانی داره , اما فیلم همچین چیزی نمیگه (چند تا نقد هم خوندم چیزی از روانی بودن دنی نبود)

      ۰ ۰
    5. Nemesis گفت:

      نضر = نظر :mrgreen:

      ۰ ۰
    6. مشکل روانی نداشت :| شما فیلمو دیدی؟ یارو با خودش حرف میزد!یک شخصیت خیالی داشت که بعضی موقعها میرفت تو جلدش ازش بیرونم نمی اومد :lol: در ضمن اتفاقهایی که در گذشته تو اون هتل افتاد رو میتونست ببینه!!

      ۰ ۰
    7. Nemesis گفت:

      دنی مثل اون اشپز سیاه پوست (اسمش یادم نیست) “شاینینگ” بود.چیزهایی رو میدیدن که ادم عادی نمیدید.حتی خود اون هتل هم “شاینینگ” بود و یه مکان معمولی نبود (طبق دیالوگ های اون اشپز سیاه پوست و واقعیتهایی که دنی میدید)
      این که کسی اتفاقهای گذشته رو میبینه دلیل نمیشه که صرفا روانی باشه

      ۰ ۰
    8. اینکه آدم با یک شخصیت خیالی حرف بزنه و اون شخصیت خیالی بعضی اوقات بره تو جلدش بنظرت یارو مشکل روانی نداره :| :| :|

      ۰ ۰
    9. Nemesis گفت:

      دنی قدرت فوق طبیعی داره و خودش از این مضوع اگاه نیست.به همین دلیل تمام چیزهایی رو که میبینه و یا حس میکنه به عنوان توهمات به دوست خیالی خودش نسبت میده(چون نمیدونه که این وقایع چی هستن اونها رو توهم درنظر میگیره که بعد از ملاقاتش با اشپز سیاهپوست از این قدرت ماورایی اگاه میشه.وچون نمیدونسته که چه طور این وقایعو بیان کنه برا خودش دوست خیالی به وجود میاره و همه چیزو به اون نسبت میده)

      ۰ ۰
    10. به هرحال این قدرتها باعث شد چنین رفتاری براش بوجود بیاد و بنظر من هرکس چنین رفتاری داشته باشه روانیه ;)

      ۰ ۰
    11. Nemesis گفت:

      قبول دارم دنی به هیچ وجه انسان عادی و نرمال نیست

      ۰ ۰
    12. MSG گفت:

      با اجازه…کوبریک تو همه فیلماش یه نوع بیماری روانی (هر دفعه متفاوت)رو تحلیل و برسی میکنه. این سنت اشه. با این قانون میشه فهمید که اون چیزی که ما و اون میدیدم زایده تخیلاتشه.

      ۰ ۰
    13. Survivor گفت:

      صحبت در مورد شاینینگ خیلی طولانیه… فقط باید بگم دنی از توانایی ماوراطبیعه‌اش اطلاع داره اما تا آخر فیلم ازش استفاده نمی‌کنه… در این بین جک و وندی هم این توانایی رو دارن ولی نمی‌دونن… اون هتل هم یه هتل عادی هست و هر اتفاقی که توی اون می‌افته به ذهن جک برمی‌گرده…. . البته توضیحات‌ش خیلی خیلی زیاده… راستی فقط دنی دوست خیالی نداره… هرکسی که شاینینگ داشته باشه…. یه همراه هم داره… اما چون جک و وندی از توانایی‌شون خبر ندارن… از حضور اون همراه خیالی اما واقعی هم خبر ندارن… اما کوبریک به زیبایی اونارو در جریان فیلم نشون بیننده‌ی تیزبین می‌ده….

      ۰ ۰
    14. Nemesis گفت:

      MSG@
      اگه قرار کسی تو این فیلم دیوانه باشه اون جک تورنسه

      survivor@
      دنی بعد از ملاقات با اون سیاهپوست به طور کامل از این قدرت اگاه میشه
      در ضمن دنی با تله پاتی از اون سیاهپوست کمک میخواد و اونو به هتل میکشونه (البته مطمئن نیستم شاید خودش فهمیده و به هتل رفته)
      اون هتل هم خیلی عادی نبود.اگه یادت باشه تو فیلم ذکر شد که این هتل رو قبرستون سرخپوستها بنا شده.طراحی خیلی از قسمتهای هتل بر اساس سمبولها و فرهنگ سرخپوستهای امریکای شمالی (ناواهو,اپاچی,…) تا سرخپوستهای امریکای مرکزی و جنوبی (مایاهی,ازتک ها)
      اشپز سیاهپوست هم به این موضوع اشاره میکنه که این هتل شاینینگ هست و عادی نیست و به دنی هشدار میده که به اتاق ۲۳۷ نره و خیلی هم تاکید میکنه
      البته فیلم بعدها (لایه های)دیگه ای هم داره و نمیشه به این سادگی ها بهش نگاه کرد یکی از این نظریات هم پروژه Apollo 11 (فرود انسان به ماه) هست (نویسنده : جی ودنر)

      ۰ ۰
    15. Survivor گفت:

      @Nemesis

      درسته دنی بعد از صحبت با سیاهپوسته (دیک هالوورین) میفهمه که دقیقا این قدرتی که داره چیه…. اما کسی که باعث میشه دیک به هتل برگرده دنی نیست… بلکه جک هستش… (حالا چراش خیلی طولانی میشه.. اگه می‌خوای بهت می‌گم)

      هتل هم در رمان استیفن کینگ تسخیر شده است… اما در فیلم اینطور نیست… ببین اصولا کسایی که می‌درخشند میتونن اتفاقایی که در گذشته یا آینده افتاده رو ببینن… اما موضوع به همین سادگی هم نیست… برای مثال شما باید کسی که قبلا در خونه‌تون زندگی می‌کرده رو دیده باشید (برای مثال از طریق عکس‌اش) تا بتونید گذشته‌ی اون فرد رو ببینید…. در فیلم کوبریک همه‌ی اتفاقات ترسناک فیلم در ذهن جک و دیگر کاراکترها اتفاق می‌افته… و هتل اونارو بهشون نشون نمی‌ده… . همه‌ی اون تصویرها هم از ذهن جک نشات میگیره… چون اون آلبوم (Scrapbbok) هتل رو دیده و در اون آلبوم قیافه‌ی آقای گریدی و دختراش رو دیده… برای همین میتونه تصویر اونا در هتل رو ببینه و به دیگران هم منتقل کنه…

      آشپز هم نمیگه که هتل اورلوک شاینینگ هست… میگه بعضی از مکان‌ها شاینیگ هستن بعضی‌ها نیستن… حرفی از این نمیزنه که این مکانی که در اون هستن, شاینینگ هست یا خیر… که البته در طول فیلم مشخص میشه.. هتل تسخیر شده یا چیز دیگری نیست…

      در مورد اون لایه‌های پنهان فیلم هم موافقم… پیشنهاد میشه مستند Room 237‌ رو ببینید.

      ۰ ۰
    16. Nemesis گفت:

      Survivor@
      برا من مشکل از جایی شروع میشه که جک با سرایدار سابق دلبرت گریدی تو دستشوئی بحث میکنن.اما مدیر هتل در اول فیلم اسم چارلز گریدی رو میاره که خانواده اش رو در سال ۱۹۷۰ کشته.در حالی که دلبرت که در این سکانس هست در دهه ۲۰ وجود داشته با توجه به تم تکرار تاریخی و نقش انعکاسی آینه در فیلم(خیلی از صحنه های فیلم حتی تکرار انعکاسیه صحنه های قبلیه), چارلز تصویر بازتابی دلبرته و جک هم تصویر بازتابی چارلز. در واقع دلبرت گریدی شبحی از گذشته است و سکانس دستشوئی یک گفتگوی سه نفره است با چارلز در بازتاب آینه ی پشت سر پیش خدمت یعنی دلبرت(جک شبح پیرزن رو هم در آینه می بینه) اینکه چرا جک خارج از آینه با چارلز مواجه نمی شه احتمالا به این دلیله که دلبرت شروع این سیکل قتل رو نمایش می ده.(یکی از نقدها این سکانس رو به این صورت تفسیر کرده)

      در ضمن اگه توضیح بدی که چرا جک,دیک هالوورینو به هتل میکشونه و چرا دیک به دنی تاکید میکنه که به اتاق ۲۳۷ نره و جک چطور از اتاقی که درش که قفل شده بود بیرون میاد ممنون میشم(یا حداقل دیدگاه کلی خودتو درباره فیلم توضیح بده)

      این رو هم اضافه کنم که جک و دنی هر دو از این قدرت بهره میبرن ولی عکس العملشون نسبت بهش متفاوته.دنی وقتی چیزی میبینه میترسه و شوکه میشه اما جک جذبش میشه(حتی نور سفیدی تو چهرش دیده میشه که این موضوع رو نشون میده)اما زن جک تا اواسط فیلم یک انسان معمولیه و چیزی نمیبینه اما در اواخر فیلم با توجه به اتفاقهایی که می افته و چیزهایی که میبینه باعث شک بیننده میشه که جای بحث داره

      متاسفانه یا خوشبختانه شاهکاری در مقابل ما قرار داره که نمیشه نظری قطعی در موردش داد و هر دفعه که فیلمو میبینیم یه چیز جدید کشف میکنیم که دیدگاه های قبلی ما رو زیر سوال میبره و یا اونارو تکمیل میکنه و البته چند لایه بودن فیلم هم تاثیر زیادی رو این موضوع داره که از ویژگیهای فیلمای کوبریکه

      ۰ ۰
    17. Survivor گفت:

      @Nemesis

      مدیر هتل اسم درست سرایدار رو می‌گه و در واقع این سرایدار قبلیه هست که در مورد اسمش به جک دروغ می‌گه…. اصلا کلا این گریدی دروغگو هست و در طول فیلم فقط دروغ می‌گه… ولی اینقدر این کار رو با ظرافت انجام میده که به راحتی نمی‌تونید متوجه بشین… آره در مورد آینه‌ها هم همونطور که گفتم تمام این آدم‌ها در ذهن جک هستن… روح یا چیز دیگه‌ای نیستن.. فقط تصویری از گذشته در ذهن جک هستن… جک هم وقتی با اونا داره صحبت می‌کنه, درواقع داره با انعکاس خودش در آینه حرف می‌زنه…

      در رابطه با سوال دومت اول باید بدونی که کسانی که شاینینگ دارن, اتفاقات گذشته یا آینده رو میبینن, می‌تونن اون تصاویری که در ذهنشون شکل گرفته رو به کسای دیگه‌ای که شاینینگ دارن بفرستن و همچنین قدرت تلکنسیس دارن, یعنی می‌تونن اجسام رو به وسیله‌ی ذهنشون حرکت بدن…

      در ضمن باید بدونید که تنها کسی که وارد اتاق ۲۳۷ میشه در طول فیلم جک هستش… نه دنی. جک وارد اتاق میشه, اون تصاویر رو میبینه و اونارو به ذهن دنی و دیک انتقال میده… اگه دقت کنی دیک روی تخت‌اش دراز کشیده که ناگهان چشماش میخکوب میشه و اون تصاویر زن داخل اتاق ۲۳۷ رو میبینه… اینجاست که می‌فهمه یه اتفاقای بدی در هتل داره میافته برا همین برمی‌گرده اونجا….

      گفتم که کسی که می‌خواد گذشته رو ببینه باید ابتدا “چهره‌ی افراد گذشته” رو بشناسه… دیک چون آلبوم هتل رو ندیده… برای همین با اینکه شاینینگ داره ولی هیچ تصویر بدی از هتل ندیده… برای همین حرف‌های دنی براش عجیب میاد و میگه “نه بابا هتل چیز ترسناکی نداره”… اما می‌دونه که ممکنه دنی در اتاق ۲۳۷ چیزی رو ببینه برا همین بهش میگه اونجا نرو.. چون اونجا قبلا یه زنه خودکشی کرده…

      گفتم که کسی که شاینینگ داره قدرت تلکنسیس هم داره… جک در آخرای فیلم با استفاده از همین قدرت درب اون store room رو با ذهنش باز میکنه… و در واقع گریدی توی اون صحنه هیچکاره هست… چون اون فقط یک صدا و تصویر در ذهن جک هست و توانای دیگه‌ای نداره…

      اون جملات آخرت هم در مورد لایه‌های پنهان فیلم نظیر اعداد, مسئله‌ی سرخپوست‌ها, موضوع ماه و اینا صدق میکنه نه قصه‌ی فیلم…. زیرا حداقل ۹۵ درصد خط اصلی داستان فیلم مشخصه… و کوبریک با روش‌های مختلف تمام این چیزهایی که گفتم رو در فیلم جا داده… و هیچکدوم به تئوری‌های بیرون از فیلم مربوط نمیشه…

      ۰ ۰
    18. Nemesis گفت:

      Survivor@
      مثلا همون سکانسی که دیک رو تخت دراز کشیده اول قیافه دنی رو میبینه که تشنج بهش دست داده و خیلی ترسیده(طبق گفته شما جک تصویر دنی رو به دیک نشون میده تا اونو به هتل بکشونه که به نظرم کمی جای بحث داره چون دنی خیلی از گفتگوهای بین والدینشو به صورت شاینینگ گوش میکرده,میتونسته از تله پاتی های پدرش هم مطلع بشه) در ضمن به نظرم دیک کاملا میدونسته که تو هتل چه اتفاقی افتاده(تو همون سکانس به دنی میگه که تو دیدی تو اینجا چه اتفاقی افتاده)اون قسمتی هم که به دنی میگه اینجا اتفاقی نیافتاده فقط نمیخواسته که اونو خیلی بترسونه(اگه یادت باشه بهش گفت که گاهی اوقات اتفاقاتی میفته که ردی از خودش به جا میذاره و همه تفاقاتی که تو این هتل افتاده
      خوشایند نبوده)این جمله رو هم میگه که “بعضی از مکان‌ها شاینیگ هستن بعضی‌ها نه اما به نظرم هتل overlook شاینینگ هست”
      در مورد دلبرت گریدی هم اگه یادت باشه وقتی جک به اتاق Gold Room میره یه پارتی اونجا در حال برگزاری هست که مربوط به دهه ۲۰ میشه و دلبرت تو اون پارتی هست نه چارلز گریدی(که تو دهه ۷۰ خانوادشو کشته)اما شما میگی که داره به جک دروغ میگه,چرا ؟
      در ضمن چه دلیلی داشته که دیک رو به هتل بکشونه(دیک چیزی جز دردسر و وقت تلف کردن برای جک نیست)خود دلبرت هم به جک میگه پسر شما یه غریبه رو به مهمونی دعوت کرده(اگه ما دلبرت رو تصویری از جک در نظر بگیریم و با توجه به اینکه دلبرت دروغگو هست,یعنی جک داره به خودش دروغ میگه تا بهونه ای برای کشتن خانوادش جور کنه؟)
      تمامی عکسهایی رو که جک دیده بود رو دیوار هتل بود و برای همه در دسترس بود ودیک ودنی هم میتونستن اونا رو ببینن(مخصوصا دیک که سالها اونجا کار میکرده)اما با توجه به گفته شما که زن جک(وندی) هم چنین قدرتی داره و مثل جک ازش اطلاع نداره,چرا باید تو اخرین روز بعضی از چیزا رو ببینه با توجه به گفته شما اینطور میشه برداشت کرد که جک تو اخرین روز براش تله پاتی کرده اما خودتون گفتید که جک هم از این قدرت اطلاع نداره برا همین فقط میتونه چیزهایی رو ببینه نه اینکه برای کسی بفرسته(اینکه جک بخواد از قدرتش استفاده کنه مستلزم این است که نسبت به قدرت خودش اگاهی داشته باشه و مدتها از اون استفاده کرده باشه که تنها کسی که از این قدرت اگاه بود و به خوبی ازش استفاه می کرد کسی نبود جز دیک)

      من خودم فیلمو با ۳ دیدگاه که دیدم

      ۱-تمام این اتفاقات تو ذهن اعضای خانواده بوده و هیچ چیز عجیبی اونجا نبوده(همون دیدگاهی که شما میگی)
      ۲-این که هتل توسط ارواح تسخیر شده(که احتمالش از همه کمتره)
      ۳-این که علاوه بر شخصیتهای داستان خود هتل هم شاینینگ بوده

      اما متاسفانه هیچ کدومشون منو به طور کامل قانع نکردن

      ۰ ۰
    19. Nemesis گفت:

      لطفا این کامنت ما رو تایید کنین

      ۰ ۰
    20. Survivor گفت:

      جک تصویر دنی رو نشون نمی‌ده… جک تصویر اون پیرزن اتاق ۲۳۷ رو به ذهن دنی و دیک شاین می‌کنه… همون باعث میشه دیک بیاد هتل…

      چالز گریدی و دلبرت گریدی هر دو یکی هستند… اسم اصلی‌اش چالرز هست… ولی به جک دروغ می‌گه… فقط به جک دروغ نمی‌گه بلکه از دیالوگ‌ها استفاده میکنه تا مخاطب رو هم فریب بده… برای مثال چالرز میگه شما برای همیشه سرایدار اینجا بودید… می‌گه من زن و بچمو نکشتم… کاگردان هم می‌خواد بیننده رو برای پایان‌بندی فریب بده و هم چالرز با این صحبت‌هاش می‌خواد جک رو دیوونه کنه… که بره زن و بچشو “درست” کنه… یا همون بکشه…

      من گفتم جک عکس آدم‌های قبلی هتل رو از روی “آلبوم” دیده نه عکس‌های روی دیوار… اگه دقت کنید در طول فیلم یه آلبوم بزرگ همواره روی میز جک در کنار ماشین تحریرش بازه…. در لحظات پایانی فیلم وندی هم یه نگاهی به داخل اون آلبوم میندازه… برا همین میتونه بعضی چیزها رو ببینه… اما دوربین این مسئله رو نشون نمیده….

      ۰ ۰
    21. Survivor گفت:

      در مورد تله کینسیس هم باید بگم درسته در داخل فیلم حرفی زده نمیشه که کسی که میدرخشه این قدرت رو همه داره… اما در طول فیلم این رو هم نمیگن که کسی که میدرخشه می‌تونه صدا و تصویر جای دیگرو هم ببینه (مصل همون کاری که دنی کرد و صدای صحبت پدر و مادرش رو می‌شنید)…. این بیننده است که باید با استفاده از سرنخ‌هایی که کارگردان گذاشته اونارو پیدا کنه… در طول فیلم بارها یا اشیا جا به جا میشن یا رنگ چیزها عوض میشه…. هر موقع که کسی میدرخشه, یه چیزی هم جا به جا میشه… برای مثال در پایان فیلم جک درب اون هزارتو رو حرکت میده و سر راه دنی قرار میده… تا اون رو به داخل اونجا هدایت کنه تا بهتر بتونه بگیرتش… یا وقتی که جک درب انباری رو باز می‌کنه…. یا تغییر رنگ ماشین تحریر جک از خاکستری به سفید… یا خیلی خیلی چیزهای دیگه به راحتی قابل تشخیص نیستن اما هستن…

      بعد جک هم از قدرتش آگاه نبوده… اما در جریان فیلم آروم آروم می‌فهمه موضوع چیه… البته جزییات زیاده در این رابطه من هم خیلی چیزها رو یادم رفته…

      ۰ ۰
    22. Nemesis گفت:

      اینکه چیزی تو اون هتل جابجا میشه میتونه کار اعضای خانواده(دیدگاه شما) یا کار ارواح(با توجه به رمان استفن کینگ)ویا کار خود هتل باشه(اگه در نظر بگیریم که هتل هم شاینینگ هست)
      در ضمن پیشنهاد میکنم فیلمو دوباره ببینین چون احساس میکنم بعضی از دیالوگ ها (مثلا مکالمه بین دنی و دیک)و صحنه ها رو فراموش کردین(اون سکانسی که دیک رو تخت دراز کشیده و از اتاق ۲۳۷ با خبر میشه اولین چیزی که میبینه دنی هست که به طرز وحشتناکی ترسیده و بهش تشنج دست داده)
      در ضمن,از اینکه به سوالاتم پاسخ دادین خیلی ممنونم.من خودم مثل شما همین دیدگاه رو نسبت به فیلم داشتم اما به مرور زمان تغییر کرد و نمیدونم چرا هرطور فیلمو میبینم قانع نمیشم

      ۰ ۰
  3. Gish2012 گفت:

    بردیا جان بسیار بسیار ممنون
    _____________
    اختتامیه رو به صورت زنده تونستم ببینم. گروه داوری خیلی خوب عمل کرده بودن تا اینکه رسید به سه چهار رشته آخر و از همه مهم تر که اونجا گند زدن!
    ____________
    بیگانه
    همین یه فیلم رو تونستم از بین فیلمهای جشنواره ببینم و همین هم از دیدنش پشیمون شدم. افتضاح محض. به قول یکی از دوستان تن تنسی ویلیامز تو تابوتش لرزید! فیلمنامه بی‌هدف، شخصیت های آبکی‌، اصلا نکته مثبت بزرگی نداشت این فیلم. فقط و فقط بازی امیر جعفری و هومن برق‌نورد بهتر از دیگر بخش‌های فیلم بود.
    این فیلم لکه سیاه بزرگی است در کارنامه بهرام توکلی. نا امیدم کرد.
    ۲۵/۱۰۰
    —————-
    Sympathy For Lady Vengeance
    سومین و آخرین عنوان از سه‌گانه «انتقام» پارک چان ووک
    خشن‌ترین، عجیب و غریب ترین و پیچیده‌ترین فیلم سه‌گانه
    به شخصه که خیلی ازش خوشم اومد. کارگردانی خیلی خوب مثل دو عنوان قبل، بازی‌ها خیلی خوب و بازی شاهکار «لی یونگ ائه»(همون یانگوم خودمون!) اصلا نقش یانگوم و نقش جیوم ها رو بذارید کنار هم تا چند ساعت دهن تون باز می‌مونه! من موندم چرا بازیگری رو گذاشت کنار! تصویربرداری هم مثل همیشه خوب. این دفعه موسیقی بیشتر از دو عنوان قبلی به دلم نشست. شاید یه مقدار تدوینش نسبت به دو عنوان قبل ضعیف‌تر بود. روند فیلم هم طوری بود که ممکنه با یه بار دیدن همه چیز رو نفهمید.
    اما یکی از جالب‌ترین نکات استفاده از انبوه بازیگران دو عنوان قبلی سه‌گانه یعنی Sympathy For Mr Vengeance و Oldboy بود که خیلی خیلی برام لذت بخش بود. در ضمن فیلم سه چهار تا ایستر اگ هم داشت که حسابی سرحال اومدم!
    البته فیلم خالی از اشکال نیست و اشکال هاش باعث میشه فیلم بهترین عنوان در سه‌گانه نباشه و از Oldboy عقب بمونه. اولا به جز شخصیت اصلی بقیه شخصیت ها مثل دو فیلم پرداخت نشده بودن و از این منظر ضعف داشتن. دوم نقش منفی فیلم بود که یه مقدار نچسب بود. سوم ده دقیقه آخر فیلم هم یه مقدار نچسب بود. اگه دیده باشید متوجه منظورم می‌شید.

    در کل این فیلم پایان خیلی خوبی بود بر سه‌گانه «انتقام» . اگه با عقلم بخوام بگم این فیلم و Sympathy For Mr Vengeance در یک رتبه هستن و Oldboy بالاتر از این دو قرار می‌گیره. اما اگه با دلم بگم این فیلم دومین فیلم برتر سه‌گانه هست.
    ۸۳/۱۰۰
    ————–
    در ضمن همین الان فیلم «گشت ارشاد» رو هم دیدم ولی صحبت دربارش رو میذارم هفته بعد
    موفق و سلامت باشید!
    باز هم تشکر از بردیای عزیز

    ۰ ۰
  4. True Detective SO 1 EP 4
    واقعا یه سریال دیگه چقدر می تونه خوب باشه؟ هر قسمت ادم به خودش می گه از این با مفهوم تر و بهتر میشه بیاد می بینی اپیزود بعد زیبا تر میشه مقدار هیجان هم که افزایش پیدا کرد. در کل شاهکاره ….
    ۱۰/۱۰
    Hannibal
    دو قسمت اول رو دیدم خیلی تحرک نداره ولی فکر کنم اوج بگیره … در کل بدک نبود…
    EP 1: 8/10
    EP 2: 7.5/10
    Walking Dead Season 4 EP 9
    اصلا جالب نبود! یعنی واقعا این سریال داره به فنا میره، بازی کارل پسر ریک خیلی بده خیلی! اصلا واقعی بازی نمی کنه …. خیلی خشکه فیلمنامه و روند داستان هم که اَبکی … گند زدن رفت..
    ۵.۵/۱۰

    ۰ ۰
    1. Light گفت:

      بازی این پسره اونجایی که میگه من نمی تونم بیا تمومش کن آخر خنده بود :lol:

      ۰ ۰
    2. xsajad1 گفت:

      تازه به نظرم پسرش نسبت به قبلش پیشرفت کرده بود هر چند باز هم مسخره به نظر می اومد

      ۰ ۰
  5. فقط متاسفم برای این جشنواره که به خاطر یکسری مسائل اون فیلم رو حذف کردن…تاسف ویژه هم برای جناب علی جـنـتی که اینقدر ساده زیر بار رفتن…فقط میتونم بگم متاسفم.اما خب مثل اینکه امسال فیلم ها خوبن.

    ۰ ۰
  6. AxeL گفت:

    با تشکر از آقا بردیا عزیز

    هر چند که از بازی های لگو اصلا خوشم نمیاد اما The LEGO Movie انیمیشن خوبی به نظر میرسه

    تو جشنواره فجر هم مثل تمام جشنواره ها دنیا سی.ا.سی کاری دیده میشه متاسفانه .
    در بین این فیلم ها امسال هم فقط منتظر اکران “طبقه حساس ” و تا حدی هم “چ” هستم

    Transformers 3:Dark of the Moon
    یه فیلم نسبتا سرگرم کننده با داستان کاملا آبکی و جلوه های وِیژه فوق العاده.
    به نظر من بهترین قسمت این سه گانه همون قسمت اول بود . که داستان نسبتا بهتر و جدی تری داشت و اینقدر هم شیر تو شیر نبود .
    اما تو این دو نسخه اخیر ( Revenge Of The Fallenو Dark of the Moon ) دوز طنز و لوده بازی فیلم زیادی بالا رفته (مخصوصا لوده بازی روبات ها ) و به هیچ وجه حس حال قسمت اول را نداره . ضمن این نکاتی تو این قسمت بود که کاملا با داستان قسمت اول در تناقضه و هیچ دلیل منطقی هم براش وجود نداره
    مگان فاکس هم که نبود و این خودش چند نمره از فیلم کم میکنه :D
    ۲۰ از ۱۰۰

    ۰ ۰
  7. AxeL گفت:

    آها راستی یه مورد جالب که تو اختتامیه که به صورت زنده پخش میشد وجود داشت و اونم بی شع.ور و بی جنبه فرض کردن مردم توسط صدا سیما بود .
    کافی بود که یک بانو بیاد روی “سن ” و اینجا بود که بلافاصله کارگردان دورترین دوربین به سن را انتخاب کنه و یک نمای” سوپر لانگ شات ” به نمایش در میومد . که هیچی معلوم نبود.
    یعنی مردم ایران اینقدر بی جنبه اند که با دیدن یه خانم … :roll:

    ۰ ۰
    1. Light گفت:

      :)) :lol:

      ۰ ۰
    2. slim shady گفت:

      بحث بیجنبه بودن نیس… بحث سر محدودیت حجاب این بانوان حین فیلم برداری و قوانین خاص صدا و سیما هست. بعدشم شما یک خانوم رو توی فیلم با حجاب ببین بعدش برو تو جشنواره اینطوری(!) ببین…!!!
      منظورم رو متوجه میشی که؟

      ۰ ۰
    3. AxeL گفت:

      خو عزیز من .
      همون قوانین خاص صدا سیما خودش توهین به شعو.ر مخاطبه .

      ۰ ۰
  8. xsajad1 گفت:

    رستگاری شاوشنگ
    شدیدا لذت بخش بود اصلا از همون اول زیبا بود روابط بین زندانی ها همه چیز عالی بود یک فیلم بدون ایراد پایانش عالی بود خیلی دوست داشتم این طور تموم بشه قبلا علاقه ای به فیلم قدیمی نداشتم اما به نظرم الان شاهکار ها رو ببینم بهتره
    ۹.۵/۱۰
    سون
    این فیلم واقعا در ژانر خودش بسیار تاثیر گذار بود قاتل نوع قتل ها بازیگری مورگان فریمن و برد پیت بی نقص بود فکرش رو نمیکردم این قدر قشنگ باشه البته یک ایرادی داشت این فیلم این بود که کارگردان عوضی زن برد پیت رو طوری نشون داد که در پایان عذابت بده واقعا عجب ادمی بود حرص ما را اخرش در اورد البته از پایان فیلم با کشتن قاتل تموم شد خوب بود اما به نظرم این فیلم پایان خوبی نداشت یعنی پایان فیلم به جای این که خوب و خوشحالت کنه مثل شاوشنگ نبود و دقیقا پایانش در نقطه مقابل بود در کل عالی بود
    ۷/۱۰
    true detective s01 e1&4
    این سریال ژانر پلیسی و جنایی هست و فضایی دقیقا مثل سریال کیلینگ داشت پیچیدیگی معما ها و.. شبیه هست هر چند در دیالوگ ها شدیدا متفاوتند فضای سریال سنگین هست ولی خیلی خوب وعالی تدوین شده طوری که خسته کننده نیست کلا دوستانی که میخواهند سریال جدید شروع کنند این عالی هست (اسپویل)یک پیش بینی هم میکنم اینه ک در این سریال مگی زن مارتی قطعا با کوهل همکارش رابطه برقرار میکنند قشنگ مشخصه :-?
    ۹/۱۰
    intellegence s01 e1&6
    داستان این سریال درباره یک مامور امریکایی هست که در مغزش یک چیپ کار گذاشته و با اون میتونه هر وسیله الکترونیکی رو هک کنه این مامور در یک سازمانی کار میکنه که با حملات تروریستی و.. مقابله میکنه و… این سریال با این که خوب شروع میکنه اما این دو سه قسمت اخر دچار کلیشه شده بیننده های این سریال از قسمت اول که ۱۶ میلیون بوده رسیده به میانگین ۷ که ممکنه کنسل بشه هر چند به نظر ارزشش رو داره این سریال که ادامه پیدا کنه یک کار جالبی که اتفاق افتاد(اسپویل) که زن گمشده مامور ما بعد از ۶ سال پیدا شد و در قسمت دوم کشته شد که جالب بود چون همیشه اخر سریال این اتفاق ها می افتاد یک نکته دیگر هم این که کاملا مشخصه همکار زن مامور ما عاشق این قهرمان شده که امیدوارم به رابطه منجر نشه چون واقعا این سریال اسیر کلیشه بیشتر میشه که شانس کنسلیش بیشتر خواهد بود
    ۸/۱۰

    ۰ ۰
    1. avion گفت:

      این فیلم پایان خوبی نداشت :|
      WOW

      ۰ ۰
    2. xsajad1 گفت:

      نه دیگه پایانش بیشتر عذاب اور بود تا لذت بخش برای همین ۳ نمره کم کردم وگرنه حقش همون ۹.۵ هست

      ۰ ۰
    3. avion گفت:

      فیلم هندیه مگه :-|

      ۰ ۰
    4. xsajad1 گفت:

      اینم حرفیه :|

      ۰ ۰
    5. Gish2012 گفت:

      آیا می‌دانید که خون تان حلال است؟

      ۰ ۰
    6. xsajad1 گفت:

      چرا :-?

      ۰ ۰
    7. Nate Drake گفت:

      :lol: :lol: :lol:

      ۰ ۰
    8. xsajad1 گفت:

      اینقدر میخندی چشم نخوری دوست من هر چند سلایق متفاوتند!!!

      ۰ ۰
  9. xsajad1 گفت:

    اقا کامنت ما را تایید کنید ممنون
    ————————-
    جشنواره فجر هم مثل همیشه به دنبال ارمان های انقلاب و سیا.ست زده بود واقعا متاسفم

    ۰ ۰
    1. xsajad1 گفت:

      راستی دوستان امیدوارم دیروز رفته باشید راه پیمایی تا ارمان های انقلاب رو ادا کنید یک مرگ بر امریکای تپل گفته باشید :))

      ۰ ۰
  10. bijan joker گفت:

    -فیلم پنجم: کلاشینکف “اگر عطاران نبود…”
    کارگردان: سعید سهیلی/ بازیگران: ساعد سهیلی، رضا عطاران، فرهاد اصلانی، جمشید هاشم‌‌پور، شهرام حقیقت‌دوست، جواد عزتی، شقایق فراهانی، سارا سهیلی و سینا سهیلی
    ماجرای این فیلم در مورد یک سرباز وظیفه‌ هست که بعد از اینکه متوجه میشه خواهرش مورد آزار و اذیت قرار گرفته و در بیمارستان بستری شده نمیتونه خودش رو کنترل کنه و با رها کردن پستش به همراه کلاشینکف همراه فراری میشه و اتفاقات تلخی رو رقم میزنه…
    در کل میشه گفت که این عنوان هم بسیار شبیه به دیگر کارهای سعید سهیلی بود (به ویژه شباهت بیش از اندازه پایان ماجرا با فیلم “گشت ارشاد”) و از این رو با عنوانی طرف هستیم که حوصله سر بر نیست و کارگردانی و فیلبرداری خوبی داره اما تا دلتان بخواد در فیلمنامه پر از چاله چوله موجوده، خیلی از بخشها و ماجراهای داخلی فیلم اصلا قابل قبول و باور پذیر نیست، از همین رو نمیشه این عنوان رو یک اثر سطح بالا و جشنواره‌ای نام‌گذاری کرد، اما در کل اگر فیلم رو خیلی جدی نگیریم با عنوان قابل قبول و خوبی طرف هستیم به ویژه نیمه دوم فیلم که پای عطاران به ماجرا باز میشه که کاراکتر خوب با نویسندگی کمدی و قوی‌ای همراه هست.
    نکته مثبت فیلم: قطعا حضور رضا عطاران
    در صندوق شیشه‌ای راهروی خروجی سینما:
    اصلا نپسندیدم( ) نپسندیدم( ) میانه(*) پسندیدم( ) خیلی پسندیدم( )

    -فیلم ششم: عصبانی نیستم! “خیلی عصبانی هستم!”
    کارگردان: رضا درمیشیان/ بازیگران: نوید محمدزاده و باران کوثری
    داستان این فیلم در رابطه با یک دانشجوی اخراجی شهرستانی (کرد) در تهران هست که عاشق هم‌دانشگاهی‌اش به نام ستاره شده، اما برای بدست آورد ستاره باید شرایط پدر ستاره مبنی بر همان نکات همیشگی یعنی پول و ماشین و خونه و … را بدست بیاورد…
    چقدر خوشحالم که این فیلم رو دیدم و الانه که این هم حرف و حدیثها پیرامونش ایجاد شده احساس عجیبی دارم که حتی شک می‌کنم که شاید من فیلم دیگری رو دیده باشم! چرا که این فیلم یک عنوان فوق العاده ضعیف و حال خراب کن و منفی نگر بود که مشخصا با کینه فراوان ساخته شده، یک گونه نمایشی که هیچ چیز به جز شعارهای تاریخ گذشته و لوس نشون نمیده. شعارهای فیلم فوق العاده بچه‌گانه و غیر حرفه‌ای و خنده آور هست. فیلمساز خیلی علاقمند به این موضوع بوده که دستهای بازی برای فیلمسازی داشته باشه تا کلیت فیلم رو مثل اکثر فیلمهای هنری اروپایی با اضافه کردن مواردی درجه فیلم رو به NC-17 تبدیل کنه اما این هم موضوع مشخصی هست که شدنی نیست از این رو فشار کارگردان اومده رو همان موارد و شعارهایی که به بدترین شکل ممکن تصویر سازی میشه. فیلمی پر از حرفهای تکراری، پر از اغراق‌نمایی، پر از سیاهی و تباهی، پر از حس ناامیدی و عصبانی کردن بیش از حد تماشاچی با نشون دادن تصاویر با کات سریع و خیلی عوامل دیگر و پایانی فوق‌العاده مضحک. با وجود اینکه گفتنی زیاد هست اما بیش از این دوست ندارم در مورد یک چنین اثر زشتی که هیچ حرفی در قالب یک اثر سینمایی و قصه گو نداره بگم فقط در آخر میگم که درسته که اتفاقت پیش آمده در جشنواره امسال در مورد این فیلم جالب نیست اما باید قبول کنیم که هر چیزی جایی دارد که برای همان چیز است، مثلا جای قوطی کنسرو لوبیا بعد از خالی شدن محتویاتش کجاست!؟…
    نکته مثبت فیلم: بازی خوب نوید محمدزاده
    در صندوق شیشه‌ای راهروی خروجی سینما:
    اصلا نپسندیدم(*) نپسندیدم( ) میانه( ) پسندیدم( ) خیلی پسندیدم( )

    -فیلم هفتم: شیار ۱۴۳ “یه دل پاک …”
    کارگردان: نرگس آبیار/ بازیگران: مریلا زارعی، مهران احمدی، جواد عزتی و گلاره عباسی
    در این فیلم شاهد ماجرای برگرفته از واقعیت هستیم که ماجرای مادری به نام اُلفت را بازگو می‌کند که چشم انتظار بازگشت فرزندش است که به جنگ رفته است…
    ترکیب شدن کارگردانی خوب خانم آبیار با بازیگری خانم زارعی معجون دوست داشتنی‌ای رو پدید آورد که با وجود سادگی بیش از حد ماجرا به شدت به دل میشیند و دل تماشاچی رو به راحتی میلرزاند و درگیر می‌کند، بازی مریلا زارعی در این نقش که نشان دهنده جوانی و میانسالی و پیری شخصیت اُلفت است بی شک یکی از بهترین و ماندگارترین بازیهای چند سال اخیر سینمای ماست. این فیلم از چند دیالوگ ماندگار هم بهره برده است که به همین راحتی‌ها از دل تماشاگر خارج نمیشود.
    نکته مثبت فیلم: مریلا زارعی + نرگس آبیار
    در صندوق شیشه‌ای راهروی خروجی سینما:
    اصلا نپسندیدم( ) نپسندیدم( ) میانه( ) پسندیدم( ) خیلی پسندیدم(*)

    -فیلم هشتم: طبقه حساس “به یاد مارمولک”
    کارگردان: کمال تبریزی/ بازیگران: رضا عطاران، پانته‌آ بهرام، بهاره رهنما، پیمان قاسم‌خانی، محمد بحرانی و محمدرضا فروتن
    مردی که در بازار دارای اسم و رسم است بعد از فوت همسرش او را در یک قبر دو طبقه دفن می‌کند، بعد از مدتی که از سفر چین بازمیگردد متوجه میشود که به اشتباه مردی را در طبقه بالایی همسر دفن کرده اند…
    این فیلم پر از صحنه‌ها و دیالوگهای خنده دار است و از همان ابتدای فیلم با تیتراژ متفاوت و جالبی که دارد خیال همه را راحت می‌کند که بعد از فیلم “مارمولک” این بار هم همکاری تبریزی و قاسم‌خانی جواب داده است (البته تیتراژ پایانی هم متفاوت و جالب است). اما اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم با “مارمولک” باید گفت که اینجاست که “طبق حساس” کمی کم میاره! شاید بعضی شوخی‌ها و دیالوگها به سمت لودگی و سطحی بودن میره و در کل میتونست که از فیلم حذف بشه، حتی بعضی حرفها عینا از فیلم “مارمولک” کپی/پیست شده ولی در کل با وجود کاستی‌هایی اینچنینی فیلم قابلی قبولی رو تجربه کردیم که بعد از فیلمی که مقایسه‌اش رفت دومین فیلمی بود که خیلی جاها صدای خنده تماشاگران سالن سینما بیش از اندازه احساس میشد!
    نکته مثبت فیلم: حضور بهادر مالکی و محمد بحرانی و کاظم سیاهی در کنار هم (صدا پیشگان فامیل دور و ببعی/همساده و جیگر)
    در صندوق شیشه‌ای راهروی خروجی سینما:
    اصلا نپسندیدم( ) نپسندیدم( ) میانه( ) پسندیدم(*) خیلی پسندیدم( )

    ____________________________
    “tLoU” & “GTA V” Are “GotY 2013”

    ۰ ۰
    1. xsajad1 گفت:

      جالبه عصبانی نیستم خیلی بد اما شیار ۱۴۳ خوب :-? شما هم مثل داورهای امسال نظر دادی همه که گفتند شیار ۱۴۳ کلا فیلمش یک خط بوده هر چند هیچ کدوم رو ندیدم ولی نظرت جالب بود منم قطعا موافقم عصبانی نیستم شعاری اگر شعاری نبودطرفدار نداشت!!ولی باز هم فکر میکنم یک سرگردن باید از شیار ۱۴۳ بیشتر باشه

      ۰ ۰
  11. Yui گفت:

    نکته جالب پخش زنده این بود که موقعی که یکی از برندگان میخواست انتقاد کنه , رسیع پخش زنده قطع میشه و میایم به بیرون سالن و مجری خوشحال رو میبینیم که یه شری میگه!
    بعد لحظاتی برمیگردیم.

    بعد دروز کاشف به عمل اومد که آقای برنده جایزه خودش رو تقدیم به فیلم آشغال های دوست داشتنی کرده!
    ——————————
    Pulp Fiction
    ۹۲/۱۰۰ (نکته : فیلم هنوز کامل دیده نشده , حتی به نیمه هم نرسیده! :D )

    فیلم رو هنوز نتونستم تموم کنم. وقت نشد. فقط تا اونجایی دیدم که تراولتا و تورمن رستوران رفن و بعد برای به اصرار تورمن میرن که برقصن و اون جایزه رو ببرن. تا همین جا ش هم بازی تراولتا و جکسون عالی بوده و از فیلم لذت بردم.
    ——
    Blue Is The Warmest Colour
    ۸۸/۱۰۰
    بله , اینجا باید بگم که آبی واقعا گرمترین رنگ است! مخصوصا آبی این فیلم که واقعا گرم بود! :D خیلی خیلی گرم بود. جدای از صحنه های جنسیش که یخورده زیادی هستند , اون قصه فیلم و ماجراهای ادل به شکل خوبی به اجرا در اومده . البته پایان فیلم با پایان اون رمان گرافیکی که فیلم براساس اون ساخته شده , فرق داره و اتفاقات طول فیلم هم عینا مانند کتاب ساخته نشدن. توصیه میشه دیدنش به همه عزیزانی که بالای رده بندی سنی NC-17 هستند! O:-)
    —————
    فیلم های در لیست انتظار تماشا :
    ادامه پالپ فیکشن , تاجر ونیزی
    در لیست دانلود :
    Fight Club

    ۰ ۰
    1. سید کامل میدیدی بعد نقد می کردی … :|

      ۰ ۰
    2. Yui گفت:

      خوب این نمره تا همونجا دادم. حالا بقیه اش رو هم میبینم وتقریبا مطمئنم نمره ای که در پایان میدم از این بیشتر هست!
      B-)

      ۰ ۰
    3. MURRAY گفت:

      اون سکانس رقص وینسنت و میا شاهکار بود :X

      ۰ ۰
  12. gachsaran گفت:

    Born on the Fourth of July فیلمی از الیور استون درباره جنگ ویتنام حرف نداشت
    the walking dead s4 e9 برای شروع بد نبود
    badgrandpa یعنی از خنده روده بر شدم حتما ببینید
    gravity خیلی فیلم خوبی بود سراسر استرس و هیجان

    ۰ ۰
  13. Play گفت:

    خیلی ها از قرار گرفتن جشنواره زیر سایه سنگین سانسوری گله میکردن ، حالا من که ندیدم ولی به هر حال …
    .
    gravity
    چند روز پیش یه انیمیشن کوتاه از همین شخصیت های خوشمزه ی منه نفرت انگیز دیدم که سر بدست اوردن موز باهم درگیر بودن ، چیز خاصی نداشت ولی جالبو خنده دار بود. این جاذبه هم همین بود! یعنی نه اینکه سر موز تو فیلم دعوا میکردن یا صحنه های خنده دار داشت. این بود که هیچی نداشت! معمولا وقتی یه فیلم ساخته میشه غیر از صحنه های کارگردانی شده بد نیست که تو لایه های زیرین فیلم یه موضوعی رو دنبال کنن. یه صحنه بود انگار ساندرا بولاک جنینه! و هنوز بدنیا نیومده من انتظار داشتم بعد از اون صحنه تغییراتی تو شخصیت ساندرا بدست بیاد که اونم نشد. به هر حال شاید من اشتباها دنبال یک چیز خاص تو این فیلم میگشتم . در اخر باید بگم که حس جاذبه ای که اخر فیلم به ادم منتقل میکنه بی نظیره و اینکه شاید این فیلم تنها مناسب اینه که بشینی تو سینمای سه بعدی دید
    ۵ از ١٠

    ۰ ۰
  14. تشکر فراوان از بردیا عزیز واقعا زحمت کشیدی.
    جشنواره امسال بیشتر به دلم نشست.مخصوصا وقتی که رضا عطاران و مریلا زارعی جایزه بردن :X

    ۰ ۰
  15. Yui گفت:

    بیکارید سر اختتامیه جشنواره و دلقک بازی صداوسیمای میلی بحث می کنید. بجاش برید فیلم زیبای آبی گرمترین رنگ است رو دانلود کنید. فیلم بسیار آموزنده و اخلاقی میباشد! O:-) ;;) ;;)

    ۰ ۰
    1. از نظر تو صحنه های غیر اخلاقی ، اخلاقی هستند .
      سواستفاده کردن از غریزه ی مخاطب اموزنده است ؟

      ۰ ۰
    2. Dead Walker گفت:

      شاید حقیقت های بعضی اجتماع ها رو به تصویر میکشید و جالب بود. اما به هیچ وجه اخلاقی نبود

      ۰ ۰
  16. deniro گفت:

    من سه تا خوشحالی نصیبم شد امسال تو جشنواره فجر,یک گرفتن سیمرغ زارعی که ازش خوشم میاد و بازیگر هنری هست و بازیش تو سربازهای جمعه خیلی به دلم نشسته بود و امسالم واقعا کاراکترشو خورده!
    دوم نقش مکمل مرد به بابک حمیدیان که الحق حقشه و بازیگر بسیار توانا و البته مودب و با شخصیتیه!
    سوم صحبت های سعید راد در افتتاحیه جشنواره که دلم شاد شد برا کسی که عمری تو این سینما زحمت کشید و سینما رو یه تکون اساسی داد و حقش بود که حداقل یه نامی ازش برده بشه و اون کف و سوت و دست ها شایستش بوده!میدونید کی رو میگم دیگه.
    ممنون بردیا جان بابت اطلاع رسانیه خوبت عزیز
    نکته آخر دوستان خیلی روی جشنواره های ایران تمرکز نکنید اینقدر بوی س.ی.ا.س.ت و کد قرمز خوردن میده و اینقدر فیلمهای خوب به جشنواره راه نمیدن که نیازی به دقت و وسواس تو دادن جوایز نیست تقریبا واضح و مبرهنه.

    ۰ ۰
  17. bijan joker گفت:

    مثل همیشه سپاسگزارم از لطف و انرژی مثبت همگی رفقا، مرسی از همه… ;)

    _____________________________
    “tLoU” & “GTA V” Are “GotY 2013”

    ۰ ۰