“Gone Home” بیش از ۲۵۰ هزار نسخه فروش رفته است

توسط سعید زعفرانی در ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ , ۲۱:۰۷

“Gone Home” به عنوان یک بازی مستقل فروش قابل توجهی داشته است. این بازی تا کنون بیش از ۲۵۰۰۰۰ نسخه فروخته است. ظاهرا بیش از ۸۰ درصد از این رقم به فروش بازی از طریق استیم اختصاص دارد. این رقم که بیش از انتظار فروشنده بوده است، توسط “Fullbright Company” رسما تایید شده است.

بازی “Gone Home” که در ماه آگوست سال گذشته برای رایانه‌های شخصی و مک منتشر شد، در ماه اول خود فروشی بالغ بر ۵۰ هزار نسخه را تجربه کرد.

بازی مذکور توانست در مراسم VGX دو جایزه‌ی بهترین بازی مستقل و بهترین بازی رایانه‌های شخصی را از آن خود کند.

به تازگی سازنده‌ی این بازی در مصاحبه‌ای اشاره کرده است که انتظار از بازی‌های مستقل بالا رفته و دیگر نمی‌شود مثل گذشته بازی مستقل ساده روانه‌ی بازار کرد و انتظار موفقیت داشت. وی همچنین گفت که در گذشته تنها مشکل از میان برداشتن بازی‌های AAA بود که می‌توانستید با خلاقیت آن‌ها را کنار بزنید، اما اکنون، رقابت سنگینی بین عناوین مستقل شکل گرفته است.

استودیوی سازنده‌ی این بازی، برای آینده برنامه‌ی مشخص اعلام شده‌ای ندارد.

دیدگاه
۱۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

14 Replies to ““Gone Home” بیش از ۲۵۰ هزار نسخه فروش رفته است”

  1. ps1 یه بازی داشت پرونده های مجهول فکر کنم این بازی مثل اونه .

    ۰ ۰
  2. شعیب گفت:

    ببینید چقدر کپی غیر مجاز بازی ش کردن وگرنه راحت به میلیون میرسید
    تشکر

    ۰ ۰
  3. God of Games گفت:

    ما ایرانیها که اصلا کپی باز نیستیم و مطمئنم نصف این رقم رو ایرانیها خریدن :mrgreen: :mrgreen: :lol: :P :D

    ۰ ۰
  4. Hotsun گفت:

    “این رقم که بیش از انتظار فروشنده بوده است”
    دلیل:
    برای چنین بازی که هر کسی خوشش نمیاد خیلی خوبه؛ فقط حساب کنید اگر ۸ دلار از هر نسخه سود خالص(قیمتش تو استیم ۱۹.۹۹ دلاره) به سازنده رسیده باشه که ضرب در ۲۵۰ هزار نسخه میشه ۲ملیون دلار و برای بازی بعدیشون راحت میتونن خرج کنن :roll:

    به تومن و ریال ربطی نداره ولی محض اطلاع ۲ملیون دلار میشه چیزی حدود ۷ ملیارد تومن :D

    بازی سازای ایرانی یک چهارم اینم بتونن در بیارن خیلی موفقیت بزرگی میتونه باشه براشون : :wink:

    ۰ ۰
    1. شعیب گفت:

      پس بازی مثل جی تی ای که تا الان ۳۲ میلیون نسخه فروخته چقدر سود کرده؟! :O

      ۰ ۰
    2. Hotsun گفت:

      تازه GTA با ۶۰ دلار شروع شده :D
      البته برای GTA V که ۲۶۵ ملیون دلار خرج کردن + اون همه سابقشون ,برای اینا که تازه کارن مبلغ زیادیه ;)

      ۰ ۰
    3. ahmadpop4 گفت:

      من فک نکنم تو کل یه سال مالی گیم تو ایران کلا ۷ میلیارد بچرخه. من که بودجه های ۲۰ میلیونی! هم شنیدم تو ایران.( فرض کن مثلا بت بگن با ۲۰ میلیون بازی بساز!؟).
      البته این تبدیلات دلار و ریال نباید با هم مقایسه بشه چون شرایط هم مهمه.

      ۰ ۰
    4. Hotsun گفت:

      ۷ ملیارد بچرخه :O :mrgreen:
      کلاً تو این همه سال کل بازیای ساخته شده ایرانی تجاری ۷ ملیارد ارزش ندارن متاسفانه :>

      ۰ ۰
  5. Vahid گفت:

    “… در گذشته تنها مشکل از میان برداشتن بازی‌های AAA بود که می‌توانستید با «««خلاقیت»»» آن‌ها را کنار بزنید…”

    چه قدرم بازی شون خلاقیت داشت!

    ۰ ۰
    1. hessam گفت:

      واقعا !
      یه ادونچر بنجول به تمام معنا بود

      ۰ ۰
    2. Milad RFM گفت:

      بنجول؟! والا بازی اتفاقا خلاقیت بسیاری داشت. همین که اول شخص رو ماجرایی کرده بودن و تو یه خونه بود و داستان عالی داشت خلاقیت محسوب میشه. بنجول بازیهای اکشنه که ۹۰ درصدشون اصلا قابل تحمل نیست. بالاخره سلایق متفاوته.در ضمن این بازی هم عالی بود.

      ۰ ۰
  6. farshad گفت:

    آقا یکی بگه سبکش چیهت نگرفتم

    ۰ ۰
    1. Hotsun گفت:

      first-person interactive story adventure
      :mrgreen:
      در واقع اول این بازی نقش اصلی میره خونش میبینه هیچ کس نیست,حالا باید بگردی ببینی چه خبره,اول شخص غیر اکشن :P

      ۰ ۰
    2. don`t eat me گفت:

      این :P یعنی چی الان؟اگه اینجوری :P بود که اینقدر فروش نمیکرد؟(به عنوان یه بازی مستقل)

      ۰ ۰