شینجی میکامی: هدف «شیطان درون» رسیدن به بازار «ندای وظیفه» نیست

توسط Leon S.K در ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ , ۲۲:۱۷

شینجی میکامی بعد از اتمام پروژه تفننی خود یعنی بازی اکشن «Vanquish» در سال ۲۰۰۹، با بازی جدید خود The Evil Within به ژانر خود یعنی “ترس و بقا” بازگشته است. گرافیک آخر نسلی، فضا های روانی و بیمارستانی، دشمنان اره به دست آن را مستقیما به قالب رزیدنت اویل شبیه کرده است. ما چیز هایی شبیه به بازگشت این موارد در بازی را از میکامی پرسیدیم.


  • از زمان ساخت آخرین بازی ترسناک شما، ژانر ترس و بقا چقدر تغییر کرده است؟
  • آیا شما همچنان از همان روش هایی که در بازی های گذشته خود داشته اید استفاده می کنید؟

در ابتدا (رزیدنت اویل) ما تعادل خوبی را به عنوان ترس داشتیم، اما وقتی که دنباله های آن ساخته شد، آنها هر چه بیشتر به سمت بازی های اکشن کشیده متمایل شدند. بنابراین من هم اکنون می خواهم به ریشه ایده ی “ترس و بقا” برگردم و آن را واقعا ترسناک کنم.

از آنجایی که “شیطان درون” یک بازی جدید است، کسی جهانش را نمی شناسد، درسته ؟ اولین بار است که افراد می توانند تجربه این جهان را داشته باشند، بنابراین این برای ما خیلی آسان تر است که چیزها را ترسناک کنیم. اما اگر بازی ما دنباله یک عنوان قبلی بود، مخاطبان جهان آن را می شناختند و چیز های کمتری برای آنها جدید می بود.

  • پس بنابراین هدفغ شما رسیدن به بازار «ندای وظیفه» نیست ؟

بله، دقیقا.

  • آیا شما برای مخدوش کردن ذهن افراد از تاکتیک های مشابه استفاده می کنید، یا ترفند های مختلفی استفاده کرده اید؟

هسته ی ترسناک کردن چیز ها به محیط و فضا بستگی دارد، چیزی که بازیکن احساس می کند. من موجودات ترسناک،موقعیت های ترسناک و حیله و ترفند های ترسناک را به بازی افزوده ام، اما مرکز اتمسفر و محیط بازی است.

  • کینکت جدیدی که ساخته شده می تواند ضربان قلب و حالت چهره را تشخیص دهد، این چیزی هست که شما می توانید استفاده کنید؟

اگر کینکت جدید واقعا به اندازه کافی دقیق باشد که بتواند حالت چهره افراد را تشخیص دهد ، ما می توانیم از آن استفاده کنیم. این چیزی است که شاید بعد ها از آن در بعضی نقاط بازی استفاده کنم.

  • آیا شما قصد دارید از خاصیت triggers کنسول Xbox One به هر روشی استفاده کنید؟

این روشی است که می توان بطور فیزیکی بازیکن را لمس کرد. من در حال حاضر ایده خاصی برای آن ندارم، اما باید بتوانم از آن استفاده کتم. انگشتان بسیار بسیار حساس هستند و این ویژگی خوبی است.

  • اینکه یک بازی در ابتدا با یک جهان واقعی آغاز شود چقدر مهم است؟

خیلی مهم است. یکی از موارد بسیاز جذاب در بازی این است که شما واقعا نمی دانید چه چیز واقعی و با خیالی است! شبیه همان فیلم است، فیلم حلقه (Ring) که سطح آشکار و سمت سیاه داشت، شما نمی دانید در دنیای واقعی هستید یا خیالی! نمی خواستم این را بگویم.

  • اهداف شما در بازی چگونه عملی می شود؟

ما در بازی مانند گذشته شلیک کردن داریم، اما تخیلی نیست چونکه بازی سنتی است و حرکت ما کاملا محدود است. به عنوان مثال، ما در بازی تله داریم، که می توان از آن استفاده کرد، در بازی تله های متنوعی وجود خواهد داشت. شما تله ها را می بینید و آنها را خنثی می کنید.

  • از تله ها چگونه باید استفاده کرد؟ آیا آنها فقط برای لحظات محاصره شدن است؟

شما می توانید از تله ها مواقع زیادی استفاده کنید. این در بازی اختیاری است. شما هم می توانید از شلیک کردن و هم از تله برای خنثی کردن دشمنان استفاده کنید. همچنین شما می توانید در بازی از مخفی کاری استفاده کنید. تاکتیک ها و استراتژی های زیادی در بازی وجود دارد. شما در اکثر اوقات بازی می توانید مخفیانه جلو بروید. مخفی کاری، تله گذاری و بعد پنهان شدن.

  • آیا شما حتی لحظه ای به بازیکن این اجازه را می دهید که احساس امنیت کند؟

ما در بازی مناطقی را داریم که واقعا ترسناک و خطرناک است، جایی که شما احساس خطر می کنید و بعضی مناطق هستند که این احساس کمتر به شما القا می شود و تقریبا می توانید احساس آرامش کنید.


  • بنظر شما ساخت یک بازی ترس و بقای جهان آزاد ممکن است و یا این ضروری است که مسیر و روند بازی را به بازیکن نشان دهید؟

ممکن است، اما از لحاظ فرم دادن به نمای تکنیکی و خلاقانه بازی هدف بسیار مشکلی است. همچنین Tango Gameworks یک استدیو تازه تاسیس است، بنابراین ما در حال حاضر چنین هدفی نداریم. من دوست دارم روزی این کار را انجام دهم.

  • بنظر شما شخصیت اصلی بازی چه عنصری باید داشته باشد؟

او باید واقع گرایانه باشد، و این که قادر است با بعضی چیز ها مبارزه کند اما او قوی و نیرومند نیست!

  • و اینکه آنطور که ما در تریلر های دیدیم شخصیت اصلی در بازی تنها نیست و شخصیت همراه در بازی وجود دارد؟!

بله، اما شما باید تنها باشید تا بترسید. بنابراین اکثر اوقات در بازی شما تنها هستید و آن شخصیت های همراه فقط بعضی وقت ها می آیند و بعد می روند. وقتی که شما تنها هستید، این زمانی هست که شما می ترسید درسته؟ اما از طرف دیگر برای ایجاد یک داستان احتیاج به شخصیت های دیگر هم وجود دارد.

  • راز ساخت شخصیت های واقعا ترسناک چیست ؟

شما باید چیز های ترسناک را واقعا دوست داشته باشید و فیلم های زیادی ببینید.

  • شما واقعا تابحال در مورد گرافیک تبلیغاتی انجام نداده اید. آیا این عمدی است؟ شما فکر می کنید جنبه های بصری هنگام ساخت بازی های ترسناک مهم نیستند ؟

بله، ما برای بازی های ترسناک احتیاجی به زرق و برق نداریم، در بازی های ترسناک احتیاج است بیشتر خاص باشید تا زرق و برق دار. اما در پایان ممکن است بازیکن از آن خسته شود و ما هم در پایان صحنه های زرق و برق دار و درحشانی برای بازیکنان داریم.

  • بعد از این همه سال “رزیدنت اویل ۴” همچنان نشان یکی از برترین ها در سبک ترس و بقا است، رقابت با خودتان چه شکلی است ؟

مهم ترین چیزی که ما می خواهیم با «شیطان درون» کسب کنیم “ترس” است. اینکه بازی چطور ترسناک باشد. با این احساس من فکر می کنم بازی های گذشته خودم را پشت سر می گذارم اما فکر نمی کنم بتوانم تمام جنبه های آن را عملی کنم.


  • ما تابحال عناوینی مانند Dark Souls را دیده ایم که با استفاده از ارتباط های آنلاین بازیکنان می توانند بر روی جهان یکدیگر تاثیر بگذارند که تقریبا تاثیر بهتری نسبت به ترس های از پیش تعیین شده دارد. آیا تابحال به چنین چیزی فکر کرده اید ؟

بله، ممکنه از طریق محتویات قابل دانلود، من فکر کنم اکنون نمی توانیم وارد جزئیات شویم.

  • شما فکر می کنید با این بازی بطور کامل بازیکنان جدیدی کسب می کنید یا اینکه فقط هوادران ترس را هیجان زده می کنید ؟

ممکنه. اما برای رسیدن به آن هدف (دوم) بازی میبایست خیلی خیلی ترسناک باشد.

پ.ن: با تشکر از رضا حاتمی

دیدگاه
۳۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

33 Replies to “شینجی میکامی: هدف «شیطان درون» رسیدن به بازار «ندای وظیفه» نیست”

  1. Lord Kefka گفت:

    امید زیادی به این بازی دارم.
    ساخته میکامی بزرگ و رونمایی از تمامی استعدادش.
    این مشخص است که فروش بازی قابل قیاس با ندای وظیفه نخواهد بود و حتی ممکنه بازی شکست تجاریم بخوره ! ولی اینا دلیلی نمیشه که به این بازی لقبی جزء بهترین داد.
    با تشکر از شما و رضا سایرن.

    ۰ ۰
    1. شعیب گفت:

      از همین الان گیمر ها تشنه تجربه این بازی ان چرا شکست تجاری؟! حتی همه له له میزنن برای یک تریلر گیم پلی.در ثانی فروش دداسپس ۱ و ۲ یادتون نره

      ۰ ۰
    2. MAD CATz گفت:

      منم منتظر این بازیم ولی مثل علی هایبرید اون افکت پاشش خون رو دوست ندارم انگار هندونه رو متلاشی میکنه!

      ۰ ۰
  2. من به این بازی ایمان دارم هرچی نباشه کار استاد دیگه :X

    ۰ ۰
  3. ****Ice Boy**** گفت:

    خیلی به این بازی امید دارم تصاویر لیک شده رو هم که دیدم امیدم بیشتر شد و در عوض تحمل و صبر برای تجربه عنوان استاد سخت تر :X :X
    مصاحبه خیلی خوبی بود با تشکر از هردو عزیز .

    ۰ ۰
    1. ****Ice Boy**** گفت:

      راستی اینم یادم رفت بگم که شیطان درون احتیاجی به رسیدن به بازار ندای وظیفه رو نداره اصن کار استاد در حد یه این بازی نیست که بخوان مقایسه بشن کلاس کارشون کاملا متفاوته !!

      ۰ ۰
  4. I AM ALONE گفت:

    میکامی واقعا داره برای این بازی سنگ تموم میذاره.
    امیدوارم موفق بشه.
    ——————————-
    این چند وقت به خاطر یه دلایلی فیلم های ترسناک زیادی دیدم و بازی های ترسناک زیادی هم بازی کردم.
    در کل همه شون یه نکته مشترک دارن:
    “هر چه قدر هم که ترسناک باشه باز بعد از ۲-۳ ساعت آدم کاملا بهش عادت میکنه”
    (البته این در مورد بازی ها صدق میکنه.فیلم ها چون زمانشون کمتره اگه درست ترسناک باشن تا آخرش جواب میدن)
    اما توی این بازی میکامی یه چیزی نگران کننده است
    فضای بازی تیمارستانه.فضایی که بار ها مورد استفاده قرار گرفته.همین اخیرا در Outlast هم مورد استفاده قرار گرفته بود.
    میکامی برای بازی های بعدی اگه قراره باز هم روی سبک ترسناک کار کنه بهتره از کلیشه ها فاصله بگیره.(دهکده توی جنگل,تیمارستان,خانه متروکه,رعد و برق,رفتن برق,صدا های عجیب و غریب و…)
    نمونه بارزش هم بعضی از فیلم های اسپیلبرگ و بعضی از فیلم های هیچکاک که هیچ کلیشه ای ندارن.ولی به شدت آدرنالین خون رو بالا می برن.
    یه حرف خوبی هم زده.ادامه ساختن برای یه فرنچایز از ترسناک بودنش کم میکنه.چون آدم میدونه با چی طرفه.
    یکی از بزرگترین عامل های ایجاد استرس ناآگاهی فرد در مورد محیط و اتفاقات هست.

    ۰ ۰
    1. Very Big Daddy گفت:

      موافق نیستم!در مورد امنژیا صدق نمیکرد!لامـصـب اصلا بهش عادت نمی کردی!

      ۰ ۰
    2. I AM ALONE گفت:

      من به اون هم عادت کردم.البته میدونی قصد من از بازی کردن اون بیشتر این بود که ببینم از چه عواملی برای ترس استفاده کرده و همش دقت می کردم ببینم از چه روش هایی استفاده می کنه.
      دلیل موفقیتش به نظر من این بود که از عوامل زیاد و در زمان کاملا مناسب استفاده شده بود.و البته محیط بازی هم کاملا جدید بود و کمتر استفاده شده بود.سبک روایت داستانی هم جدید بود.
      اما به خاطر این که این چند وقت آثار ترسناک زیادی دیدم تقریبا می تونستم حدس بزنم کجا از چه روشی استفاده می کنه.
      ولی باز هم می گم.دلیل اصلیش اینه که محیط و چیزی که باهاش طرف هستیم رو اصلا نمیشناسیم.
      در واقع از دوعامل بزرگ ناآگاهی و ضعف در کنار یک سری کلیشه به بهترین نحو استفاده کرده بود و این باعث موفقیتش شده

      ۰ ۰
    3. Very Big Daddy گفت:

      شما کارتون درسته!من که سر استیج سیاهچالش به بهونه ی بازی های جدید عطاش رو به لقاش بخشیدم!خدایی ترسناک بود فلان فلان شده!

      ۰ ۰
    4. I AM ALONE گفت:

      کار من درست شد…
      اتفاقا قبلا خیلی ترسو بودم.شب جرئت نداشتم برم آشغال بندازم(در این حد…)
      از جگرنات های COD می ترسیدم.از موجودات سام جدی می ترسیدم…
      سر این قضیه که مجبور شدم در مورد آثار ترسناک اطلاعات جمع کنم حسابی شجاع شدم!
      شما هم توی ۱ ماه نزدیک ۱۰۰ تا فیلم ترسناک مختلف ببینی و بیشتر بازی های ترسناک مشهور از قبیل Siren و Silent Hill و Dead Space و Resident Evil و Amnesia و Outlast و غیره رو بازی کنی و بشینی در باره موجودات ترسناک توی فرهنگ های مختلف از جمله ایران مطالعه کنی و با چند نفر بحث کنی کم کم خودت تبدیل به موجود ترسناک میشی!
      حساب کن همه ی اینا توی یه ماه…

      ۰ ۰
    5. Milad RFM گفت:

      دوست دارم این عنوان رو تجربه کنم.۱ Dead Space که خیلی ترسناک بود.فکر کنم چند تا صدای بچه هم بذارن تو تم بازی عالی بشه کلا ادمو دیوونه میکنه.

      ۰ ۰
    6. HAYABUSA گفت:

      خوب میشه به ( سلندر من ) چیه ! آره همون هم میشه اشاره کرد
      یک بازی ۱۰ دقیقه ای که یک محیط ناشناخته داری و یک صدا و ظاهر شدن
      ناگهانی که برای یک لحظه قلب از شدت استرس می خواهد منفجر کند
      ولی فقط برای یک لحظه شاید کمتر از ۲ ثانیه باشد
      ( تازه این به شرطی هستش که یک عدد هدفون ۷.۱ روی گوشت باشه )
      بعد از ۱۰ دقیقه و اولین مرگ دیگه به همه چی عادت میکنی و عادی میشود
      چون طول و عرض محیط آشنا میشوی و همه چیز رنگ می بازد
      فقط هم کلیشه ! همین
      چرا چون درحالت نیمه باور هستیم و یک چیزهای برامون تعریف شده است
      که اینها ممکن هستند ترسناک باشند
      تعریفات دستوری و تاکیدی را خیلی ها هم قبول میکنند !
      مثلا وسط یک دشتی یا بیابانی یک سردابی نیمه خراب باشد
      ( که در اکثریت فرهنگ ها گفته شده است که در این گونه مکان ها جن وجود دارد )
      خوب این برای اکثریت تعریف شده است !
      که یک همچین مکانی یعنی علامت خطر :mrgreen:
      کسی هم حاضر نمیشود تنهای به همچین جای برود
      حالا شاید باشد و شاید نباشد
      اینم کلیشه ای از باورها
      ولی حالا مثلا بمب اتم خطرناک تر هستش ! اگر کسی ترسید :mrgreen:
      چون این مورد از چندین قرن پیش بصورت کلیشه ای تکرار نشده است
      و درون ژن های ما موجود نیستش :mrgreen:

      ۰ ۰
    7. I AM ALONE گفت:

      بله منظور من هم همین بود.مثلا همون جن که شما می گی
      تا وقتی نبینیمش ازش وحشت داریم.چون تا حالا سرداب وسط بیابون نرفتیم ازش می ترسیم.
      ولی وقتی بریم اونجا و چند ساعت بمونیم ترس کم کم از بین میره.
      از نکات دیگه ای که وجود داره (مثلا توی سلندر من) موجودی به این اسم توی محیط بازی هست که ما تا اون لحظه باهاش ملاقات نکردیم.برای همین همه ی حواسمون به اینه که ببینیم کی میاد.این باعث میشه حواسمون روی یه چیز متمرکز بشه و یه عامل خارجی ساده مثل رعد و برق که ترس نداره توی اون لحظه به ما شوک وارد می کنه.چون منتظر ورود اون جانور بودیم و حواسمون به چیزی نبود.
      (مثل وقتی که آدم توی فکر فرو میره و حواسش جایی نیست وقتی یه نفر بیاد دست بذاره روی شونه مون یهو یکه می خوریم)
      توی این قسمت هم همون عامل ناشناخته باعث این موضوع میشه.وگرنه شما همون محیط سلندر من رو با زامبی تصور کن.
      اینقدر همه ی ما توی محیط های مختلف با زامبی ها سروکله زدیم که دیگه میدونیم الان چی در انتظارمونه و این باعث میشه ما نیاز به تمرکز نداشته باشیم و درنتیجه عوامل دیگه هم باعث به وجود اومدن شوک نمی شن

      ۰ ۰
  5. Very Big Daddy گفت:

    نمیدونم چرا بر خلاف اوایلش احساس میکنم این بازی قرار نیست خیلی موفق بشه!امیدوارم از اون حس چرندا باشه! :D هر چی باشی پای میکامی وسطه دیگه!

    ۰ ۰
    1. AxeL گفت:

      علی آقا این روز ها چقدر از این حس چرندا سراغ شما میاد. :D
      در مورد GTA V هم که از همین حس چرندا داشتی
      فک کنم نمرات دور از انتظار توتال وار :روم رویه PC گیمر ها تاثیر منفی داشته.

      ۰ ۰
    2. Very Big Daddy گفت:

      عموما هر وقت حس میکنم یک بازی موفق نمیشه حسم چرنده! :D
      ولی برعکس حسم در مورد موفق بودن بازی ها همیشه درست بوده.

      ۰ ۰
  6. Kestrel Kage گفت:

    متاش روی هفتاد هشتاد خواهد چرخید! :|
    البته سوتفاهم نشه این یه پیشبینیه من متا پرست نیستم :lol:

    ۰ ۰
  7. blind گفت:

    استاد یه فکری به حال این افکت خون ژله ای نسل قبلیت بکن، بازی و صحنه‌های ترسناکش که گویا رو همین چیزا می‌چرخه پس روش یکم بیشتر کار بشه بد نی‌

    ۰ ۰
  8. HAYABUSA گفت:

    تله گذاری و مخفی کاری و بعدش ترسیدن ! :|
    ———————————-
    میشه ( هانتیگ گرند ) مثال زد :X
    که اتفاقا هم انحصاری PS2 و سونی بود و هم دست پخت کپکام کبیر :X
    ( فیونا ) :X جان یک دختر زیبا و دوست داشتنی و ضعیفه کامل که حتی از پرتاب کردن
    یک عدد گلدان هم عاجز بود که باید مخفی میشد از دست یک عدد هیولا
    نه مخفی کاری بکند مثل ( بیگ باس ) و توانایی خاصی هم نداشت ( جیل والنتاین )
    ( مثلا راکت لانچر بگیره دستش )
    بله استرسی از شدت ضعیفه بودن فیونا به گیمر وارد میشد
    چون یک ضعیفه و ناتوان و دختر گی گیل را کنترل میکردید
    استرسی وارد میشد مثل بازی ( کلاک تاور ) که آن هم نیز از دست پخت کپکام کبیر :X
    هستش
    ————————————
    ولی اینکه یکی مثل لئون فوفول و النگو شکن کمی پلیس باشد
    مخفی کار و تله گذار باشد مثل کیت آرچر
    قطعا ترسی که منتقل نمیکند هیچ ! فکر کنم سبک بازی از حالت ترس و بقا خارج شود
    و وارد سبک مخفی کاری شود و برای رقابت با متال گیر و هیتمن توانای خاصی هم داشته
    باشد و خودش را بتواند وارد یک رقابت مثلثی مخفی کاری خوب بکند :-s
    ———————————-
    نسخه چهارم رزیدنت اویل اگر ترسیدید ! :-o در این بازی هم میترسید البته کمتر
    بازی بسیار جذاب و دوست داشتنی میشود ولی مطمئنا ترس این روزها و حتی دیروز ها
    واقعا مضحک هستش برای من
    با تشکر

    ۰ ۰
    1. Mr.Death گفت:

      کپکام کبیر؟؟؟؟؟!!!!!! :|
      بله واقعا بعد از شاهکار :| رزیدنت اویل ۶ باید بهش لقب کبیر داد

      ۰ ۰
    2. Sami Järvi گفت:

      تو سایت که خیلی رها ازش راضی بودن! البته نمیگن شاهکار بود . نه همه میدونن کمپین لیان خیلی بد بود. مشکل زیاد داشت. ولی به لطف کمپین عالی کریس ردفیلد کبیر سطح بازی رو میشه گفت تقریبا خوب بوده

      ۰ ۰
  9. mohammadreza گفت:

    سلام میدونم اسپمه ولی یکی جوابمو بده چرا خبر رو ناقص در سایت میذارید!!!!!!!!!!!!!!!! برای نسخه xobox360 بازی gta v تعداد نقد ها ۳۷ تا تعداد نقد های کامل ۲۸ تا
    آقای زعفرانی چرا نظر سنجی درست کردین در حالی که بازی های بزرگ دیگری که ممکنه متای بالای ۹۰ داشته باشن هنوز عرضه نشدن

    ۰ ۰
  10. Amir.M گفت:

    نباید باشه کد یه بازیه هم گیره (با گرایشات نوب پسند) ولی این یه سبک مشکل پسند تره (در کل اگه بخوایم قضاوت کنیم هیچ بازی نمی تونه به سرعت کد بفروشه)

    ۰ ۰
  11. شعیب گفت:

    ممنون.بعد از چند وقت یک مطلب کاردرست که تو سایت های دیگه هم پیدا نمی شه کار کردید.
    در مورد بازی ترسناک اپن ورد الان داینگ لایت این کار رو کرده و بنظرم بد نیست ولی خیلی شبیه ددایلند شده!
    “مخفی کاری، تله گذاری و بعد پنهان شدن” از الان منتظرم این استراتزی رو در بازی پیاده کنم! :-)
    در اخر تشکر فقط منبع این مصاحبه رو هم ذکر کنید.

    ۰ ۰
    1. Amir.M گفت:

      من کلا با تله گذاری توی بازیا مشکل دارم حتی اگه با استفاده از اونا کار راحت تر بشه :-s

      ۰ ۰
  12. ممنون ولی رسیدن به بازار کال آف براتون خیلی خوبه ها :D

    ۰ ۰
  13. DeadSpace گفت:

    من که به این بازی امیدوارم :X

    ۰ ۰
  14. یک نفر گفت:

    من به این بازی ایمان دارم چون کار استاد میکامیه ولی امیدوارم وضع کیفیت خون بهتر بشه بیشتر شبیه رب چین چینه تا خون .هر چقدر هم گرافیک کم اهمیت باشه تو یه بازی ترسناک ولی باز هم نباید داغون باشه دیگه. :D
    __________________________________
    (نشان مخصوص حاکم بزرگ: :D )

    ۰ ۰
  15. sephiroth گفت:

    دست پخت آقای میکامی هرچی باشه بنده دوسش دارم.البته به جز اویل ۴ که با تمام خوبی هاش برای من خاطره ی خوبی نبود

    ۰ ۰
  16. Mr gamer گفت:

    مطمئنا بازی خوبی خواهد بود ولی با این طرز نمره دادن افتضاح سایتا در مورد نمرش مطمئن نیستم

    ۰ ۰
  17. sony4 گفت:

    امید بسیار تصاویر عالی دم آقای میکامی هم گرم :X

    ۰ ۰