توسط سعید زعفرانی در ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ , ۱۰:۳۳

به بهانه‌ی عرضه‌ی نسخه‌‌ی رایانه‌های شخصی بازی رزیدنت اویل ۶ تصمیم گرفتیم که نقدی متفاوت در قالب یادداشت‌های کوتاه و جامعی بر تک تک کمپین‌های این بازی در حالت تک‌نفره منتشر سازیم. با این وجود، بین انتشار قسمت سوم و قسمت آخر از این یادداشت وقفه‌ای چند روزه افتاد که از این بابت پوزش می‌طلبیم و علاقه‌مندان را به مطالعه‌ی قسمت آخر دعوت می‌نماییم.

۴. کمپین ایدا وانگ

کشف الماس در معدن زغال سنگ

سناریوی‌ «ایدا وانگ» همان چیزی است که می‌خواستیم

سناریوی «ایدا وانگ» ارزشمندترین بخش بازی رزیدنت اویل ۶ است. این ارزشمند بودن به کمک چندین و چند عنصر اساسی به وجود آمده است و اصلا هم سرکاری نیست. به همین دلیل، به واقع می‌شود این بخش از بازی را به الماسی در معدن زغال‌سنگ، بین آن همه تیرگی و تاریکی (که به وقت خود ارزشمند هستند؛ اما همیشه انتظار بالاتری داریم) تشبیه کرد. چیزهایی که ثابت می‌کنند هسته‌ی اصلی گیم‌پلی رزیدنت اویل هنوز منسوخ نشده و هنوز هم در صورت پیاده سازی درست، از جذابیت خاص و ارزش بالاتری نسبت به تمام اکشن‌های سطحی، پوچ و بی‌هدف خواهد داشت و به همین دلیل مخاطبین را در هر صورت راضی می‌کند.

سناریوی ایدا با این‌که یک رزیدنت اویل کامل و در اوج را نشان نمی‌دهد، اما به خوبی تمام ویژگی‌ها و خصوصیات مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک بازی در حد و اندازه‌های این نام پرآوازه را داراست. این بازی قبل از هر چیز بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌کاری و تغییر و تحول شعبده‌بازانه‌‌ای که بیش از همه مخاطب را احمق می‌انگارد، تمام خصوصیات شخصیتی ایدا وانگ را وارد بازی کرده است. ایداوانگی که یک شخصیت از گذشته است، دست نخورده باقی مانده و هنوز خصوصیات و صفات اصل خود را داراست و بهتر از آن، این‌که سازندگان بازی به خوبی از تک تک این خصوصیات در خلق گیم‌پلی این شخصیت محبوب کمک گرفته‌اند. علاوه بر آن، داستانی که بازی پیش گرفته و در سناریوی ایدا روایت می‌شود هم بر اساس همین شخصیت‌پردازی و نیز گذشته‌ی ایدا است. زن مرموزی که یک مزدور مرتبط با ماجراهای آمبرلا است و تقریبا هر جا خبری از لیان، کریس و دیگر نام‌های آشنا باشد در پشت پرده حضور دارد. در این قسمت، داستانی به مراتب متفاوت‌تر از تمام اتفاقات قبلی که ایدا در آن حضور داشته برای این شخصیت روایت می‌شود و برای اولین بار است که خود ایدا به عنوان یکی از مهره‌های اصلی شناخته می‌شود و داستان بازی اندکی او را به ماجراها نزدیک‌تر کرده است. سازندگان توانسته‌اند از گذشته‌ی ایدا در پرداخت قصه‌ی جدید خود استفاده کنند، از صفات او بهره بگیرند، رابطه‌ی او با لیان را وارد ماجرا کنند و همه‌ی این‌ها باعث شکل‌گیری قصه‌ای جذاب، متفاوت و مورد پسند می‌شود. هرچند در این بخش هم بازی ضعف‌هایی نشان می‌دهد که نمی‌شود کتمانشان کرد. به عنوان مثال، داستان ایدا خیلی یکنواخت دنبال می‌شود و از ریتم بسیار سریعی برخوردار است تا به جزئیات دقت بسیار کمی شود و بدین ترتیب چیزی جز خط اصلی برای داستان باقی نماند.

اما دلیل اصلی موفقیت این بخش از بازی، گیم‌پلی آن است. زن همیشه مرموز سری رزیدنت اویل، در این بازی مراحلی را پشت سر می‌گذارد که برای یک رزیدنت باز خسته (!) حکم نوشدارو را دارد. مراحلی استوار بر تکنیک‌های فردی، با تکیه بر مهارت‌های ذهنی و آکنده از لحظات کلاسیک که البته به گیم‌پلی ایدا وانگ در رزیدنت اویل ۴ نمی‌رسد. این موضوع را از همان اول بازی که چند معمای کلاسیک، اما ساده‌تر از رزیدنت‌های کلاسیک سر راهتان قرار می‌گیرد می‌فهمید. البته مهم خود معماها نیستند، بلکه دلیل اجبارمان به حل کردن آن‌ها مهم است که مثل همه‌ی رزیدنت‌اویل‌های خوب دوران «باز شدن در» است!

ترس، عنصری است که هیچ‌گاه وقتی رزیدنت اویل را با شخصیتی مثل ایدا بازی می‌کنید، نمی‌توانسته و نمی‌تواند در درجه‌ی اول اهمیت قرار گیرد. در رزیدنت اویل ۶ هم بازی‌کننده نمی‌ترسد، اما به خوبی مبارزه می‌کند،‌ دردسر می‌کشد، معما حل می‌کند و دیگر استانداردهای رزیدنت اویل را امتحان می‌کند. داستان بازی به خوبی بازی‌کننده را در تمام این مراحل همراهی می‌کند. مراحلی که از طراحی خوب و یکدستی برخوردارند و مثل دیگر کمپین‌ها از طراحی مرحله ضعیف و آشفته رنج نمی‌برند. اما با این که مراحل بازی از تنوع خوب و جذابیت بالایی برخوردارند و چه در لحظات برخورد و چه در لحظات آرامش بازی‌کننده را همراه می‌کنند، بازی خیلی سریع بین مراحل حرکت می‌کند و همچنین کوتاه است و خیلی زود به پایان می‌رسد. علاوه بر آن، بازی خیلی هم چالش‌برانگیز نمی‌شود و تقریبا محال است که بخشی از بازی را به دلیل سختی و چالشی بودن تکرار کنید. علاوه بر این، متاسفانه بخش‌هایی که ایدا سوار بر هلی‌کوپتر باید به مبارزه با دشمنان و کمک به دیگران بپردازد، به اندازه‌ای که باید و شاید خوب در نیامده و با اندکی سخت‌گیری حتا می‌توان این بخش را وصله‌ی ناجور قلمداد کرد. در طرف دیگر، تیر و کمان ایدا به خوبی به این شخصیت آمده و امکان بازی کردن مراحل به صورت مخفیانه به دل بازی نشسته است. لحظات غافل‌گیری که بر پایه‌ی همین سبک بازی ساخته شده‌اند در کنار غول‌آخرهای خوب بازی و اکشن‌های درگیرکننده‌ای که ایدا به حسب عادت در هیچ‌کدام از آن‌ها تنها نیست؛ از نکات مثبت سناریوی این مزدور دوست داشتنی است.

 در مجموع کمپین ایدا تنها بخش سر پا و درست رزیدنت اویل ۶ است که نه تنها ارزش بازی‌کردن و حتی تکرار را دارد؛ بلکه در صورت از دست دادن این بخش قطعا متضرر خواهید شد.

۸/۱۰
پلتفرم تست: پی‌سی
نوشته‌ی: سعید زعفرانی

نکات مثبت
نکات منفی
شاهکار
دیدگاه
۸۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

83 Replies to “یادداشت: «رزیدنت اویل ۶»؛ کشف الماس در معدن زغال‌سنگ”

  1. Dark hunter گفت:

    ممنون از نقدتون یکم زیادی نمره دادید ولی خوبه شاید ۷ مناسب تر می بود !!
    بخش ایدا یه ۲ یا ۳ تایی معما داشت ولی اصلا در حد معما های Code veronica یا ۴ , شماره های قبلی نبود !
    Boss fight هاش هم اصلا به من یکی حال نداد !
    شخصیت ‍ ایدا توی شماره ۴ خیلی زیباتر از شماره ۶ بود !!! توی شماره ۶ اصلا در حد و اندازه اون ایدا شماره ۴ ای نبود .

    ۰ ۰
    1. mohammad-sr گفت:

      با سلام خدمت دوستان و سروران گرامی با اجازه از تمامی گیمرهای دوست داشتنی از زمان عرضه اویل حدود ۱۶ سال میگذرد و تا زمان عرضه اویل ۴ تمامی اویل بازها در یک جبهه بودند و پس از ان به دو دسته تقسیم شدند انهایی که با وحشت اویل ۱ و فرار از راکون سیتی اویل ۲وهیجان تعقیب و گریز اویل ۳ زندگی کرده بودند با عرضه اویل ۴ شروع به بازی نمودند الحق و انصاف اویل ۴ گیم خوبی است اما اویل نیست و زیباییهای خودش را دارد و گروه دیگر که اصلا اویل را تجربه نکردهاند از این اویل به نیکی یاد میکنند وحق هم دارند چون اسم اویل را یدک میکشد اما دوستان خود اویل ۵ از لحاظ گیم پلی و داستان و هیجان از اویل ۴ سرتر است اما باز هم از نظر قدیمیها اویل نیست و دیگر از اویل ۶ نگوییم که همه می دانند ام با احترام از تمامی دوستان تمامی اویلها خوبند در جا و مکان خودشان اما باید باید به این نکته اشاره نمود که طرز تفکر گیمر امسال با ۱۶ سال پیش فرق دارد چون این را اینگونه تجربه کرده است و دیگر ما قدیمیها تجربه ترسناک اویل را نخواهیم داشت.
      کوچک همه شما محمد از ارومیه

      ۰ ۰
  2. princeofpersia گفت:

    زیبا و خوب بود این یادداشت.
    ولی با قبلی ها موافق نیستیم (جمع بستم چون من تنها نیستم :wink: ;;) )
    ______________________________
    Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۳ MEA Co. All rights reserved
    انجمن حقوق بگیران مایکروسافت
    و
    ________________
    SONY make.believe

    ۰ ۰
  3. Lennox گفت:

    نمره رو خیلی بالا دادین ، به بخش جیک ۱ و این یکی ۸ ؟

    ۰ ۰
    1. بخش جیک قابل بازی نیست و بخش ایدا منو یاد روزهای خوب رزیدنت اویل می‌اندازه. فکر نمی‌کنم ۷ نمره تفاوت برای این چیزی که گفتم زیاد باشه.

      ۰ ۰
    2. Lennox گفت:

      سعید خان ۷ نمره خیلی Subjective میشه ، چون اصول اصلی و مکانیک گیم پلی بازی تغییر نکرده ، حتی داستان هم تمش تغییر نکرده و کلاً همون ریتم ساده و سطحی خودش رو ادامه میده. گرافیک هم همونه بهتر نشده. میشه یکی دو نمره بالاتر یا پایین تر کرد ولی ۷ نمره تغییر بین کمپین ها خیلی زیاده.

      ۰ ۰
    3. Ebrahim گفت:

      دوست من انگاری همینجوری عشقکی نمره میدی تو نباید با احساست نمره بدی باید بازی رو درست و حسابی نقد بکنی نه مثل یک طرفدار یا نه مثل یک غیر هوادار بلکه به صورت یک منتقد عادل

      ۰ ۰
    4. Ebrahim گفت:

      منظورم سعید خانه

      ۰ ۰
    5. Leon S.K گفت:

      شما نمره جیک رو مث من فقط برای دقایق ابتدایی بازی حساب کن تا برات قابل هضم تر بشه !

      ۰ ۰
    6. Very Big Daddy گفت:

      موافقم!نمره ی ۷ برازنده تر بود!یک هم خداییش ۱ آخه؟!
      کمپیم جیک به من بیشتر از آیدا چسبید!

      ۰ ۰
    7. Very Big Daddy گفت:

      قبل از اینکه بیاید گیر بدید:
      آیدا=ایدا

      ۰ ۰
  4. Nate drake گفت:

    خیلی عالی :X حالا شد… بخش آیدا خیلی زیبا بود اما باز هم نمیشد با بخش لیان فرقی بینش پیدا کرد… واسه همینه که میگم نمره دادنتون یه مقدار عجیبه… اکثر مراحل آیدا با مراحل لیان مشترک بود و تنها تفاوتش معما و تیر کمان و تنها بودنش بود که فکر نمیکنم دلیل خوبی واسه این همه نوسان نمره داشته باشه… :-? آیدا یا از دست کریس فرار میکرد یا اتفاقی با جیک مواجه میشد… یا به کمک عشقش میرفت :دی در کل این بخش مرحله جدیدی نداشت و تمام مراحل بازی رو از زاویه دیگه ای نگاه میرد :| به همین دلیل من فکر میکنم اگه نمره آیدا ٨ بود پس حق بخش جیک انصافا ٣ نبود!! و همینطور لیان و کریس که واقعا به خاطر احساسات نوستالوژیک در حقشون ظلم شد!! در هر صورت سپاس از نقد نسبتا خوبتون :wink:

    ———————————–
    Sony make.believe

    ۰ ۰
    1. Ramses گفت:

      آیدا نه عزیز
      ایدا
      خیلی فرق میکنن
      :|

      ۱ ۲
    2. Nate drake گفت:

      سر کلاس داری درس میدی… همه دارن نگات میکنن… شما باید بدون اینکه کسی ببینه با گوشی کامنت بدی :| همین قدر که غلط املایی نداشتم خودش از معجزاته :D

      ۰ ۲
    3. Ebrahim گفت:

      شما معلم اید ؟ :D

      ۱ ۰
  5. avion گفت:

    یه امتیاز کلی به همه ی بازی هم میدادید بد نبود ?

    ۱ ۰
  6. crash گفت:

    کلا این بازی بهم نچسبید.
    شماره ۵رو بیشتر قبول دارم چون تکلیفش با خودش مشخص بود.
    ولی این شماره تو خودش گیر کرده.کپکام با این شماره ابروی خودشو برد.مطمینا تو شماره های اینده یه ریبوت از کل سری میدن بیرون تا گند این شماره رو جمع کنن

    ۰ ۰
  7. slayer گفت:

    بخش ایدا خیلی خوب بود

    ۰ ۰
  8. arian گفت:

    این نمره به درد سناریو ایدا تقریبا میخوره !!!
    اما معماهاش که اصا خیلی چرت بود !!
    حتی یه کوچولو هم فکر نکردم :|
    بعدشم شما دارید ایدا رو با RE4 مقایسه میکنید ؟
    معما های RE3 و RE : code veronica که اصا مغز ادم رو اب میکرد :|
    در هر صورت ممنون از نقدتون :D

    ۰ ۰
  9. silver گفت:

    تو کل کمپین ایدا یه جاش بهم چسبید اونم آخر بازی بود که از فاصله دور به لیان نگاه کرد وگفت:
    So Cute
    صحنه نسبتا احساسی بود…
    ————————————
    داستان کارلا و ایدا و سیمونز چندان قوی روایت نشد ولی از بقیه بخش ها بهتر بود.
    مراحل چین هم هنوز تم سینمایی داشت که یکمی رو اعصاب بود.
    کش و قوس های همیشگی ایدا و لیان هم خیلی خوب بود مخصوصا دیالوگ های بخش های آخر.
    در کل نمیشه گفت این بخش از بقیه بخش ها بهتر بود بلکه بهتره گفت سناریو ایدا تکمیل کننده رزیدنت اویل۶ بود و بدون حضورش یه پای این بازی میلنگید.

    ۰ ۰
  10. Ali Hybrid گفت:

    درمجموع ۴ یاداشت فقط با این موافقم ! :roll:

    ۰ ۰
  11. RANDYORTON گفت:

    با تشکر از سعید خان که فکر کنم بعد از مدت طولانی ای به سایت بازگشتند
    باید بگم نمره کاملا به حق بود(جدا از بخش جیک چون حداقل صداگذاری این بخش چندان بد نبود و این بخش در بدترین حالت ۳ میگرفت!) فقط یک نمره کلی هم به بازی میدادید بد نبود!

    ۰ ۰
  12. MilAd.gH گفت:

    عالیه…لذت بردم از نقده زیباتون آقا سعید…بخش ایدا واقعا سخت بود و نمره ای که به این بخش دادین حقش است.
    من از شماره ی چهار به بعد عاشق ایدا شدم :X :X
    ====================
    میلاد از $PC
    :X

    ۰ ۰
  13. Leon S.K گفت:

    برای دوستانی که زبان قوی ندارن و یا اون هایی که دارن و فایل های بازی رو نخوندن داستان کامل این بخش رو می نویسم امیدوارم که مورد استفاده باشه:
    در سال ۱۹۹۸ ایدا ونگ برای شخصی به اسم سیمنز کار میکرد، سیمنز همیشه هوش و زیبایی ایدا رو تحسین میکرد و اون رو یکی از بهترین جاسوسان جهان میدونست، بعد از حادثه راکون سیتی سیمنز که قدرت بالایی داشت با فشار اوردن به دولت دستور حمله اتمی رو صادر کرد، بعد از این حادثه دیگه ایدا برای سیمنز کار نکرد و یجورایی اون رو پیچوند، سیمنز هم یجورایی غرورش لکه دار و شکست خورد و یجورایی در قلبش عاشق ایدا بود !!! بعد ها سیمنز با شخصی به اسم کارلا رادامز آشنا میشه که توی علم زیستی برا خودش یه پا انیشتن بوده و در سن ۱۵ سالگی از دانشگاه فارق التحصیل شده بود! سیمنز، کارلا استخدام میکنه و مثل ایدا همیشه ازش تعریف و تمجید میکنه ! اما هنوز ته قلبش ایدا رو دوست داشت، کارلا چند.ین مرحله ویروس رو ارتقا میده تا اینکه سیمنز بهش دستور میده که روی پروژه ای کار کنه که بتونه با دستکاری توی DNA خودش، خودش رو شبیه ایدا کنه ! کارلا هم که متقابلا به سیمنز علاقه داشت اینکار رو کرد و بعد از چند.ین سال آزمون و خطا و شکست بالاخره موفق شد و خودش رو تبدیل به ایدا کرد ! این موجود جدید که از پیله در اومده بود یه انسان جدید بود ! سیمنز اون رو تعلیم داد تا دقیقا مثل ایدا رفتار کنه و حرف بزنه و تفکر کنه ! حالا کارلا یه انسان جدید بود اما هنوز در وجودش چیز هایی از کارلا مونده بود، اون تعلیم دیده بود که عاشق سیمنز باشه و همیشه به حرفاش گوش کنه ولی اون چیز هایی که از شخصیت قبلیش در وجودش مونده بود کم کم رشد کرد و باعث شد کارلا به پوچی خودش پی ببره و تمامی این قضایا رو تقصیر یک نفر انداخت ! سیمنز ! اون باور داشت که سیمنز کاملا زندگیش رو خراب کرده و برای همین نفرتش هر روز بیشتر شد و تا اینکه بالاخره کار خودش رو کرد و یکی از قوی ترین و کمیاب ترین نمونه های ویروس C رو به سیمنز تزریق کرد ! بعد از اون هم موشک هایی رو آماده کرد تا کل دنیا رو از بین ببره اما قبل از اینکه بتونه به رویاش برسه خانواده سیمنز زدن با یک اسنایپر ترکوندش و آخر هم به دستان ایدا ونگ اصلی کشته شد !

    ۰ ۰
    1. MilAd.gH گفت:

      ممون علی آقا…من از وقتی که تو کمپین لیون توی اون نوار ویدئو دیدم که ایدا از پیله دراومد و یکی از اونا شده…خیلی ناراحت شدم
      تشکر که من را روشن کردید :) ;;)

      ۰ ۰
    2. Leon S.K گفت:

      خواهش ! من محمدرضا هستم :D

      ۰ ۰
    3. MilAd.gH گفت:

      ببخشید…با VICTOR HOGO (علی آقا)اشتباه گرفتم :oops:
      =============
      :oops:
      اشتباهی گزارش تخلف هم زدم
      :oops: :oops:

      ۰ ۰
    4. Leon S.K گفت:

      اشکال نداره دوست عزیز :wink:

      ۰ ۰
    5. ****Ice Boy**** گفت:

      حالا که بحث پیش اومد منم سوالمو بپرسم وقتی برای کسی گزارش تخلف میزنی چه اتفاقی برای اون شخص میوفته؟؟

      ۰ ۰
    6. Leon S.K گفت:

      معمولا هیچی ! وقتی برای یه کامنت ۳ تا گزارش تخلف بزنی حذف میشه ! یدونه بزنی چیز خاصی نمیشه !

      ۰ ۰
  14. xneon 360 گفت:

    سعید جان به نظرم بخش ایدا بخش متفکرانه بازی است و دارای معماهای خوبی است وگرنه باز هم مکانیزمش همان مانیزم ۳ کمپین دیگر است، در کل من اینجوری برداشت کردم که کمپین لیان مقداری ترسناک ، کمپین کریس کاملا اکشن و درگیر ! و کمپین جیک مولر کاملا مرموز بر اساس مبارزه های دو نفره ! و بخش ایدا کاملا متفرکانه طراحی شده هر چند من هیچ علاقه ای به این شخصیت ندارم و با اکراه بازیش کردم،در کل ممنونم از بررسی متفاوتت
    ********************************
    سعید یسری به بخش مدیریت ارسال ها بزن برای من ظاهرا مشکلی دارد !

    ۰ ۰
  15. ****Ice Boy**** گفت:

    این دفعه تو این نقد انصاف رعایت شده بود =D
    ولی من هنوز تو شک اینم : جیک = ۱/۱۰ :O :O

    ۰ ۰
  16. saeed mirabi گفت:

    بخش آیدا شروع خوبی داشت ! مخفی کاری و معما
    ( تصور میکردم ) تا انتها اینگونه است و لذت بخش تر و از بقیه کمپین ها کمی متفاوت تر
    ولی در ابتدا طوفانی در میانه متوسط و در انتها چپتر پایانی درهم و آزار دهنده
    ( درست مثل کمپین لئون ) شروعی خوب در میانه متوسط و در پایان افتضاح
    ————————————————————————————————
    از کارگردانی بد این دوتا کمپین هم نباید بگذریم
    چون دقیقا توی این دوتا کمپین یک مورد مشابه وجود دارد
    کات سینمایی – درگیری – لودینگ – کات سینمایی – لودینگ
    بعد باز کردن یک در دوباره لودینیگ – کات سینمایی
    نمیدونم چرا فقط هم توی این دوتا کمپین این مورد هست !!! :-?
    در صورتی که می توانست از تعداد لودینگ بازی کم کند و الکی بازی لود میکرد .
    اصلا نیازی نبوده که برای یک در باز کردن دو بار لودینگ دیده شود .
    احساس میکنم کارگردان نیت های پلیدی در سر داشته است :-s
    ———————————————————————————————–
    کمپین آیدا را هم دو نفره رفتم و Agent دنباله رو آیدا هستش
    البته ایشون در هیچ کات سینمایی حضور ندارد و فقط دنباله رو آیدا هستش
    و حتی توانایی در باز کردن هم ندارد و فقط آیدا باید در را باز کند
    یا موقعه طناب بازی اگر آیدا به موقع رسید به محل مورد نظر دکمه X یا ضربدر زد
    که هیچی دوتایی میروند ولی اگر دیر برسه ! Agent باید بخاطر بی توجهی آیدا
    عذاب بکشد .
    ( نکته : این Agent شبیه کریس رد فیلد هستش فقط ماسکی زده است )
    ————————————————————————————————
    اسپویل خطرناک :
    انتهای داستان آیدا هم بسیار بد بود .
    با خشم بخاطر بشریت همه جا رو آبکش میکنه
    بعد با یک تلفن کاری از سمت ( وسکر ) برای کار بعدی آماده میشود .
    اگر بشریت بوده این کارها ! پس کار و وسکر چی بودن این همه مدت
    در کل چپتر پایانی آیدا بسیار بد بود .
    ————————————————————————————————
    بخش تکنفره : ۵
    بخش همکاری : ۸
    با تشکر

    ۰ ۰
    1. saeed mirabi گفت:

      انتظار ! انتظار
      کامنت تایید

      ۰ ۰
    2. Leon S.K گفت:

      سعید جان شخص تماس گیرنده آلبرت نبود ! الکس بود به احتمال زیاد ! همان شخصی که در پایان دمنیشن دیده شد !

      ۰ ۰
    3. saeed mirabi گفت:

      حالا من فرض می گذارم ( وسکر ) بوده است ! :D
      که احتمالا هم وسکر بوده است
      بالاخره قرار جایی پدر و پسر رو در روی هم قرار بگیرن :D

      ۰ ۰
    4. BEST GAME گفت:

      آیدا :-| = ایدا :-|
      ببخشید ولی اسمه بنده خدا رو بر عکس کردین :-|

      ۰ ۰
    5. saeed mirabi گفت:

      زیاد فرقی نمیکنه
      حالا آیدا با آ با کلاه یا ایدا بدون آ با کلاه :mrgreen:
      خوب این برعکس شدن ها دلائلی دارد :mrgreen:

      ۰ ۰
  17. GAME STAR گفت:

    :X خوب سعید ! اینو میگن نقد خوب ! نمره ت هم عادلانه ست ! تنها کمپینی که دوبار کامل رفتمش همین ایدا وانگ بود

    درود برتو ای دلاور

    ______بهروز از PC$______

    ۰ ۰
  18. AxeL گفت:

    با تشکر از سعید زعفرانی عزیز
    ……………………………………
    به نظر من هم کمپین ایدا بهترین کمپین بازی بود . مخصوصا که مثل بقیه کمپین ها خیلی شلخته نبود
    همچنین چند تا معما هم داشت (هر چند که ساده بود) و در کل میشد کمی از المان های re کلاسیک رو توی این کمپین دید.
    به نظر من به این کمپین میشه نمره ی ۷ داد
    ………………………………….
    به امید موفقیت RE:R

    ۰ ۰
  19. Pishro گفت:

    ممنون نمره بسیار خوبیه ولی به نظر من کمپین لئون از همه جذاب تر بود :X

    ۰ ۰
  20. The End Of Ps گفت:

    هر چند با ۳ نقد قبلی موافق نبودم ولی نقد ایدا رو تا حدود زیادی موافقم . قبلا هم n بار در نظراتم گفتم که بدون شک بهترین , خوش ساخت ترین و رزیدنت اویلی ترین کمپین برا ایدا بود با همان شخصیت همیشگیش :X
    _______________
    SONY make.believe

    ۰ ۰
  21. IllUsIoN گفت:

    سلام.
    مرسی.
    نقد و دیدگاه بسیار غنی و پر محتوایی را نوشته بودید که بنده از خواندن آن لذت بردم .
    به نظر بنده هم فقط بخش ایدا را میتوان خوب دانست و این بخش همان خصوصیات منحصر بفرد رزیدنت اویل های گذشته را دارا می باشد.
    {حداقل سعی بر انجام دادن این موضوع داشته است}
    بخش های دیگر در مقابل گذشته درخشان این بازی، بسیار کودکانه و پیش پا افتاده بنظر میرسند.
    بدون شک شما آقای زعفرانی هستید و رضا نام شما را درکنار چند اعضای محترم دیگر برشمردند. ایشان شما و چند شخص دیگر را افرادی متفکر، نویسنده، منتقد و کارشناس می نامیدند.
    ایشان به بنده متذکر شده بودند که نقد ها و دیدگاه های شما و اشخاصی که نام بردند را از دست ندهم، و گویا ایشان همیشه درست میگویند!

    ۰ ۰
  22. محسن گفت:

    منم موافقم اما یکی از مشکلاتش چالش نداشتن بود

    ۰ ۰
    1. Leon S.K گفت:

      شما اگه بازی روی حالت نرمال بری بعله اصلا چالش نداره ! مثلا خودم دفعه اول اصلا نفهمیدم میشه کمپین ایدا رو اول بازی مخفی کاری رفت ! ولی روی حالت No Hope اگر کوچک ترین اشتباهی بکنید که موجب شناسایی شما بشود باران تیر و گلوله است که از هزاران طرف سرتان خراب میشود و با توجه به کمبود فضا عمرا بتوانید زنده بمانید ! هر بازی ای روی حالت نرمال کمترین چالش را دارد ! ولی روی حالت های خیلی سخت تر بروید تا مزه سختی را به خوبی حس کنید !

      ۰ ۰
    2. محسن گفت:

      درست عزیز من اما این یکی از ضعف بازی حساب میشه نه تنها این بازی بلکه هر بازی دیگه واگرنه من N تا بازی بازی کردم در درجه نرمال چالش قابل قبولی داشت اما خوب درکل با نظر شما موافقم که درجه هر چی بالاتر باشه بازی سخت تر این رکن تمام بازی هاست :D

      ۰ ۰
  23. mr.zombie گفت:

    کمپین ادا میتونست با یه سری مهمای پیچیده تر و موارد دیگر خیلی بهتر بشه ولی همین که یار کمکی نداشتی این کمپینو اندکی از بقیه بهتر کرده بود…..نمره من ۷هستش و تشکر بابت این نقد متفاوت…. :wink:
    ______________________________
    Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۳ MEA Co. All rights reserved :arrow:
    انجمن حقوق بگیران مایکروسافت

    ۰ ۰
  24. dmc-X360 گفت:

    با تشکر . نمره و نقد بسیار منصفانه ای هست . اگه بازی معما های بیشتر داشت , لذت بخش تر هم میشد .

    ۰ ۰
  25. Masoud76 گفت:

    منتظر بودم که همین چند روزه نقدش رو منتشر کنید ولی اختلاف نمره بین این چهار تا کمپین غوغا می کنه.هر چند که به نظرم این کمپین عالی بود با وجود اون تیر و کمانش و این که تنهایی بعد از سه تا کمپین اکشن و نیمه ترسناک و داستان های …. :D و … خب این کمپین خیلی بهتر ساخته و پرداخته شده و معما های خوبی هم داره , با نمره و کلیت نقد موافقم امیدوارم موفق باشی برادر و نظرت رو هم نسبت به جیک عوض کنی حداقل به همون شخصیت پردازیش ۳ می دادی :!:

    ۰ ۰
  26. psyco گفت:

    آقا یه مشکلی با این بازی پیدا کردم و خیلی معذرت که اینجا بیانش میکنم باس ببخشین.بازی من توی اون لحظه که برای بار اول کریس ولیون و آدا به هم میرسن,بعداز اینکه آدا فرار میکنه و میان پرده تموم میشه لیون خودبه خود میمیره وهربار همین اتفاق میفته,کرکو عوض میکنم درست نمیشه!میخاستم بدونم کس دیگه ای این مشکلو داشته!؟واقعا اگه کسی میتونه کمکم کنه,فدای شما! :-/ :((

    ۰ ۰
    1. saeed mirabi گفت:

      نسخه PC دردسری شده ها !!! :/
      اگر کرک ریختی باز همین مشکل داره
      یک روش ساده میگم انجام بدی
      ( وقتی لئون سقط شد و به درک واصل شد )
      شما بازی را ادامه نمی دهید ! میای بیرون گزینه کمپین را دوباره انتخاب میکنی
      بعد گزینه کمپین لئون سقط شده را انتخاب میکنی ! بعد از موقعه انتخاب چپتر و مرحله
      یک مرحله بالاتر ظاهر شده ! که آن را انتخاب میکنی و بازی را ادامه میدهی
      البته یک مقداری از بازی را از دست میدهی ولی خوب بهتر از هیچی هستش
      حداقل می توانی دنباله بازی را ببینی ! البته کمی از اون بخش از دست رفته را
      می توانی در کمپین جیک ببینی !

      ۰ ۰
    2. psyco گفت:

      آقا دمت گرم خیلی آقایی

      ۰ ۰
    3. Masoud76 گفت:

      دوست عزیز شما آپدیت شماره ۴ را برای این بازی دانلود کن توی محل نصب بازی نصبش کن اوکی میشه (این اتفاق واسه خیلی از دوستان حتی توی کمپین های دیگه هم افتاده)

      ۰ ۰
    4. psyco گفت:

      ممنون دوست عزیز

      ۰ ۰
  27. Black Artemis گفت:

    خیلی هم خوب این ایدا شخصیت واقعا دوست داشتنیه منم با قسمت هلیکوپترش موافقم زیاد جالب نبود یعنی اصلا به اویل نمیومد

    ۰ ۰
  28. kilzone64 گفت:

    هنوز این بخشو آزاد نکردم. :((

    ۰ ۰
  29. ایدا هم مگه قابل بازی بود…؟ =))

    بخش لیان که چیز خاصی نبود. بخش کریس که اصلا چی خاصی نبود! جیک هم که ندید گرفتم! در دست دیگه، ایدا خیلی زشته تو این شماره..:| evil 4 خیلی بهتر بود…. به همین علت ۱% هم شانس بازی کردنش وجود نداره… :mrgreen:

    ۰ ۰
  30. ps3 with xbox گفت:

    با تشکر از نویسنده ولی ضعیفترین نقدی که تا حالا تو عمرم دیدم رو امروز سعید نوشتی
    انگار اسلحه گزاشتن تو سرت و مجبورت کردن که این نقد رو بنویسی بعضی جاهای نقد فکر میکردم اصلا این بخش هم بازی نکردی و فقط نوشتی
    نقد بدون خلاقیت و دارای کلمات تکراری بالا هست و فقط دلیل خوب بودن بخش ایدا رو گفتی چون مثل دیگر قسمتها نیست و ۲تا نعما در به داغون داره شد خوب
    غول اخرهای خوب بازی ۸-O 8-O یعنی از غول اخر اخر قسمت ایدا ضایع تر و ضعیفتر غول اخر تو بازی ها داشتیم که میگی خوبه به نظر من ایدا ضعیفترین کمپین بود و تکرار سناریوهای قبل با یک مقدار تغییرات بود

    ۰ ۰
    1. mefistofles گفت:

      اینکه نظرت بد بودن این سناریو است دلیل نمیشه که نقد مذکور ضعیفترین نقد زندگیت باشه پسر خوب.

      ۰ ۰
    2. ps3 with xbox گفت:

      داداش ضعیفترن به دلیل خوب نمره دادن به این بخش نبوده
      به نوع نوشتن نقد است سعید زعفرانی نقدهای بسیار خوبی داشتن و همشون معلوم بوده که با اشتیاق بوده و وقت گزاشتن براش ولی این نقد خیلی بد نوشته شده گفتم انگار عجله داشته و تو ۵ دقیقه سر و تهش رو بهم وصل کرده و دقیقا مثل کارشناسهای فوتبال ایران هست که بازی رو که خودمون دیدیم برامون گزارش میکنن نه کارشناسی

      ۰ ۰
    3. The End Of Ps گفت:

      خدایی رضا کمپین کریس بد نبود منم بالاخره لذت بردم ولی ضایع ترین غول آخر برا کریس بود :D شرمنده :D چون اصلا در جریان بازی و داستان نبود و اصلا معلوم نیست چی بود یهو اومد! انگار این غول رو به زور چپونده بودن تو کمپین که غول آخر داشته باشه ولی غول آخر ایدا اصل داستان خود کمپین ایدا و حتی بخشی از بقیه کمپین ها بود (مثلا غول آخر لیان شخصیت منفی اصلی بازی بود که کلی تو بازی نقش داشت) حتی غول آخر جیک از همون اول بود باهامون هر چند که اصلااااااااا مثل نمیسیس نشد چون میخواستن مثل اون بشه ولی بازم تو روند بازی بود .
      رضا جون :X :D

      ۰ ۰
    4. ps3 with xbox گفت:

      علی جان طراحی و روند مبارزه با غول اخر بخش کریس اگه هم از خود داستان نباشه بهترین بود و قبل از ان هم مار که بسیار عالی بود و تو تونل وقتی یهو میزد بیرون اوج هیجان بود و قلبت رو به تکاپو مینداخت ولی غول اخر ایدا اصلا خیلی داغون بود نه چالشی داشت نه طراحی نه روند مبارزه باهاش اخرشم که دیدی چه طور میکشیش خیلی ابتدایی و بد کار شده بود کافی بود فقط بدون تیر زادن مراحل ابتدایی مبارزه رو فقط بدویی و تا برسی به اونجا که از وسطش اون کپسول رو میترکونی ولی برای کریس خدایی همش دنبال تیر و علف بودیم و عالی کار شده بود

      ۰ ۰
    5. ps3 with xbox گفت:

      علی جان :X :X :D

      ۰ ۰
    6. The End Of Ps گفت:

      قربونت رضا جون :X من که واقعا عاشق رزیدنتم و کلا از همه ی شخصیت هاش هم خوشم میاد (حالا کمتر یا بیشتر داره) حتی کارلوس در RE3 که بدجوری دلم براش تنگ شده :cry:

      ۰ ۰
    7. saeed mirabi گفت:

      مثلا تایرنت نسخه اول هم توی جریان بازی بوده است !!! :/
      یا باس های کد ورونیکا توی جریان بازی بودن !!! :/
      اتفاقا همین که توی روند بازی نبودن باعث بهتر شدن شده بود
      غافلگیر کننده تر هم بودند
      مثلا سیمونز دائما توی جریان بازی بود باس خوبی بود ! نه
      چرا چون انتهای چپتر لئون الکی کشش داده بودند و آخرش به صورت کاملا
      مسخره سقط شد !!! که اصلا انتظار همچین چیزی را نداشتم

      ۰ ۰
    8. The End Of Ps گفت:

      اتفاقا سیمونز بهترین باس رو داشت چون n بار باهاش انواع و اقسام باس ها رو داشتیم و غیر منتظره هم هی دوباره به یه نوع دیگه میمود و چالش برانگیزتر ولی باس کریس که نصفش رو باید در میرفتی فقط :D

      ۰ ۰
    9. Leon S.K گفت:

      برادر سعید الان پس قرار به این باشد وسکر هم باس فایت خوبی بود؟ نه ! اتفاقا باس فایتی که شخصیت پردازی داشته باشد بهتر است ! آن صحنه ای که لیان و هلنا و جیک و شری دسته جمعی با سیمنز مواجه میشوند خیلی کارگردانی خوبی داشت !

      ۰ ۰
    10. The End Of Ps گفت:

      تازه غافل گیری که میگی سعید جون باید تو باس های وسط بازی (باس های فرعی) باشه مثل باس قایق RE4 یا باس اون موجود درون خاک در RE3 نه غول آخر بازی !! غول آخر به نظر من باید از اول داستان بازی با شخصیتش آشنا شی و بازی رو باهاش بگذرونی که یه حس دیگه هم داره آخر بازی مخصوصا بعد از شکست دادنش .

      ۰ ۰
    11. ps3 with xbox گفت:

      محمدرضا گرفتی ما رو :D
      خوب معلومه بازی کردم اتفاقا فکر کنم قبل تو تمومش کردم تو بعد من بازیش کردی یادمه خیلی وقت هم میشه ولی چون نیست کامنتهای ما طرفدار زیاد داره اونهایی که بازیش نکردن میخونن داغون میشه بازی میره ها :D

      ۰ ۰
    12. Leon S.K گفت:

      کلا باس فایت ایدا قرارم نبود زیاد شاخ باشه بلکه قرار بود یک صحنه بیاد ماندنی از هند تو هند شدن دو ایدای بازی باشد ! و آخر کمپین هم نیز یک پایان بندی فوق العاده و صحنه های کارگردانی شده استادانه داشت و + موسیقی بیادماندنی که باعث میشد دیدن خشم و کینه و بغض در چهره ایدایی که همیشه به خونسردی و آرامش معروف بود دیدنی و جذاب باشد !
      ولی غول آخر کریس اصلا چپونده شد تو بازی ! نحوه مبارزه باهاش هم چیز خاصی نداشت و همان کمبود تیر خودش یک مشکل بزرگ حساب میشد چون برای کمپین اکشنی مانند کریس باید یک مبارزه بهتر و سریع تر و اکشن تر و بزرگ تر در نظر گرفته میشد ! کمپین پایانی کریس فقط بخاطر پایان بندی شاهکار و مرگ بیادماندی و فوق العاده احساسی پیرز بیاد ماند نه غول آخرش !

      ۰ ۰
    13. ps3 with xbox گفت:

      محمدرضا دیگه خدایی مبارزه با غول اخر کریس با ایدا یکی بود ؟؟
      چیکار داری به زور چپوندن
      واقعا غول اخر ایدا خیلی خیلی داغون بود یه بار دیگه برو با غول اخرش مبارزه کن خندت میگیره اتفاقا مبارزه ۲ تا ایدا باید خیلی خیلی قویتر میشد ولی گفتم کارگردان این قسمت رو اصلا بهش زیاد توجه نداشته
      در مورد پایان حماسی کمپین کریس هم اسپویل کردی رفت داش :D

      ۰ ۰
    14. Leon S.K گفت:

      :| مگه نمیدونستی؟ :|

      ۰ ۰
    15. saeed mirabi گفت:

      محمد رضا !ببخشید شما احیا رزیدنت اویل ۴ را بازی کرده ای !!! :/
      نوع باس های که آیدا با آنها مبارزه کرد را آیا به یاد داری !!! :/
      قبول کنید ! هم بخش لئون و هم آیدا باس ضعیفی داشت .

      ۰ ۰
    16. Leon S.K گفت:

      اگر قرار به مقایسه باشد که شما بیا و Haos رو با وسکر مقایسه کن :/
      یا بیا و مار رو با مار اویل ۱ مقایسه کن :/
      بله بخوایم مقایسه کنیم همه باس فایت های بازی له می شوند !

      ۰ ۰
    17. The End Of Ps گفت:

      باس لیان رو که اصلا موافق نیستم چون هر جور حساب میکنم سخت ترین و چالش برانگیزترین باس بود و در عین حال در روایت داستان (دیگه بی انصافی نکنید خدایی) همون رزیدنت ۴ تمام باس های اصلی (نه فرعی مثل اون باس تو قایق) لیان و حتی ایدا در جریان اصلی داستان بودند و چند بار هم قبلش با همشون مواجه شد : big cheese, سالازار(حتی اون نوچش) , کرایزر , سدلر . واقعا خودمونیم RE4 ورای شاهکار بود :X :X :X :X

      ۰ ۰
    18. ps3 with xbox گفت:

      محمدرضا گرفتی ما رو :D
      خوب معلومه بازی کردم اتفاقا فکر کنم قبل تو تمومش کردم تو بعد من بازیش کردی یادمه خیلی وقت هم میشه ولی چون نیست کامنتهای ما طرفدار زیاد داره اونهایی که بازیش نکردن میخونن داغون میشه بازی میره ها :D

      Sony Make Believe

      ۰ ۰
    19. saeed mirabi گفت:

      !!! :/
      سیمونز انصافا کجاش چالش برانگیز بود
      از ابتدا تا انتها هم که گلوله زیر دست پای لئون و هلنا ریخته بود
      حتی No Hope هم اون بخش به راحتی طی طریق میکنید
      ( خدا وکیلی موقعه مبارزه با اون باس کمپین کریس روی درجه No Hope
      اگر تنهایی کریس را انتخاب کرده باشید کار بسیار مشکلی دارید ! چون اصلا
      مهمات کمی در اختیار گیمر می گذارد بازی اینقدر که باید دقیق بزنی و اصراف
      کردن = است با باقالی شدن )
      —————————————————————————————-
      اینم بگویم منظور بد برداشت کردی
      سیمونز را می خواستند مثل وسکر جلوه دهند ! ولی نتوانستند
      برای همین گفتم اصلا طراحی خوبی هم نداشت .
      البته مهم نیست باس در جریان بازی باشد یا نباشد !
      چون هیچ قانونی یا چیزی نیستش که حتما توی این سری رعایت شده باشد
      که باس باید از ابتدا با کارکتر ها درگیر باشد .
      ————————————————————————————–
      انصافا کمپین کریس بدون نقص بود از ابتدا تا انتها ! استاندارد بدون حواشی
      اضافه و فقط در جهت بازی بود
      ولی کمپین لئون و آیدا زیر سایه رومانسشان رفت در انتها

      ۰ ۰
  31. sobhan گفت:

    با سلام خدمت شما دوستان عزیز دنیای بازی فقط من میخواستم بگویم که اتفاقا سناریوی جیک مولر نه تنها بر خلاف حرف نویسنده عزیز قابل بازی هست که صد البته یکی از بهترین لحظات بازی رزیدنت اویل شش را در خود دارد چون نمیگویم خیلی ولی بعضی از المانهایش مانند همان غول سناریویش که ustanak باشه دقیقا خاطرات من را که تمام نسخه های اصلی این سری را تجربه کرده ام به یاد رزیدنت اویل سه و نمسیس انداخت از دویدنهای سریع ustanak گرفته که دقیقا عین نمسیس در رزیدنت اویل سه دنبالت می افتاد تا دوباره زنده شدنش و اسلحه به دست گرفتنش که بر خلاف نمسیس که بعضی جاها با راکت لنچر با ما مبارزه میکرد بعضی جاها دست خالی بعضی جاها هم با شلاق دقیقا ustanak هم در انتهای چپتر یک سناریوی جیک از روی هلیکوپترها اینبار با machne gun با ما مبارزه میکند در جایی که باید به هلیکوپترها شلیک کنیم یک نکته دیگه هم اینکه در بحث بازیهای رایانه ای نظرها متفاوتند به عنوان مثال همین رزیدنت اویل شش از بعضی سایتها مثل گیم اسپات و دسترکتوید می آید نمرات پایین ۴.۵ یا ۳ میگیرد از بعضی سایتها مثل مثلا متاکریتیک نمرات متوسط و از بعضی سایتها مثل ign یا gametrailers نمرات بالا شاید بازی رزیدنت اویل شش از نظرها بعضی ها مثل دو نویسنده عزیز مثل آقای سعید زعفرانی یا رضا حاج محمدی یا بقیه دوستان خوش نیامده باشد ولی من که بازی کردم اتفاقا خیلی هم لذت بردم چ.ن نسخه چهار و پنج را هم تجربه کرده ام حالا درسته که اکشنش از چهار وپنج بیشتره یا المانهای ترسناک ندارد که دقیقا چهار و پنج هم اکشن بودند یا معمای سختی مثل رزیدنت اویلهای کلاسیک ندارد اما همیشه باید نیمه پر لیوان را دید یعنی بعضی چیزهای خیلی خوب دارد که چهار و پنج نداشتند یکی همان کنترل روان شخصیتهاست که در نسخه چهار و پنج مخصوصا در نسخه های رایانه های شخصی بعضی اوقات باعث اذیت میشد تیک زدن در حال حرکت خیلی بهتر از تیر زدن وایستاده است یا مسایلی مانند لیز خوردن شخصیتها در روی زمین و در همان لحظه تیر اندازی کردن یا خودت را روی زمین انداختن و تیراندازی کردن یا ضربات فیزیکی و یکی دیگر از مزیتهایش داستان بهتر نسبت به نسخه های قبلی و صداگذاری بسیار بهتر و غیره رزیدنت اویل شش درست است که نسبت به نسخه چهار و پنج اکشنش بسیار بیشتر است یا اصلا ترسناک نیست یا معما ندارد اما این دلیل نمیشود که بگوییم بازی بدی است با توجه به موارد مثبت بالا که نوشتم و بگوییم تمام بار ترس این مجموعه باید بر روی این نسخه میبوده یا باید مادرزاد ترسناک ساخته میشده اتفاقا چهار و پنج هم ترسناک نبودند چون من هر دو را تجربه کرده ام حالا درست است چهار سعی کرده بود که المانهای خاطره انگیز نسخه های کلاسیک این مجموعه را داشته باشد و بعضی را هم در حد قابل قبولی داشت ولی باز هم به نظر من اکشن شدن این سری از نسخه چهار به بعد بود چهار اکشن بود با حفظ ویژگیهای خاطره انگیز نسخه های کلاسیک پنج هم همین طور یک کپی از روی چهار بود با یکم تغییرات بیشتر و اتفاقا اضافه شدن حالت دونفره از پنج به بعد بود که دیگه حس ترس تنهایی را از بین برد و شش هم که از هردوی آنها اکشن تر شده بود در انتها میخواستم بگویم که آقای سعید زعفرانی عزیز سناریوی جیک هم مانند سناریوی ایدا و سناریوهای کریس و لیون جذاب است از بابت شخصیت پردازی خوبی که برای جیک شده و حالت سینمایی که دارد آدم هیچوقت یک بازی را همان اولش را بازی نمیکنه بعد بگه این قابل بازی نیست نمیدونم مضخرفه شلختگی داره و از اینجور چیزهای دیگر شما سناریوی جیک را تا انتها بازی کن بعد متوجه میشوی که با توجه به نقدهایی که نوشته ای بسیار بهتر است و طراحی مراحلش هم در چپترهای دو و سه بهتر میشود حالا درست است که شما گفتی که سناریوی جیک دکمه زنی بسیار زیادی دارد من هم موافقم مخصوصا در بخش آخر چپتر دو قسمت غارش اما دلیل نمیشود بگوییم که مضخرف است و قابل بازی نیست باور کن وقتی نقد سناریوی جیکت را میخوانم اینقد آتیش میگیرم از بابت این نقدی که نوشتی و کلمات غیر قابل بازی و مضخرف و رزیدنت باز بودن را به کار بردی در انتها میخواستم بگویم که سناریوی جیک هم قشنگ بود و سناریوی لیون و کریس و ایدا هم همینطور..با تشکر

    ۰ ۰
    1. Leon S.K گفت:

      دیگه خدایی داستان اویل ۶ خوب نبود ! یعنی خوب بود ها ولی انقدر کپ کام قبل انتشار اسپویل گرده بود که حد نداشت مثلا به موارد زیر توجه کنید:
      – در کمپین کریس ما داریم شخصی به اسم ایدا ونگ را تعقیب میکنیم و ما هیچ چیزی از کارلا نمی فهمیم و در ادامه ایدا هایی با لباس های متفاوت مشاهده میکنیم که باید سوال هایی در ذهن ما بوجود بیاورد که باعث انجام دادم کمپین های دیگر شود اما ما در همان ابتدا فرق بین کارلا و ایدا رو میشناسیم و کلا این حقه سازنده باطل میشود.
      – در پایان کمپین دوم جیک، کارلا میاد بالا سرمون و به جیک میگه که تو پسر وسکر هستی ! این قرار است یک شوک داستانی باشد اما کپ کام خیلی راحت قبل بازی اسپویلش کرد !
      – در کمپین لیان قرار است ما با دیدن نوار ویدئویی و بیرون آمدن ایدا از پیله گیج شویم و سوالاتی در ذهنمان به وجود آید اما خودمان جواب تمام سوال ها را از قبل میدانیم.
      – در کمپین ایدا قرار است ما به تمام جواب ها مانند فرق بین دو ایدا برسیم در حالی که از قبل خودمان جوابش را میدانیم.
      بله اگر ما فرض کنیم که قبل از انتشار بازی فقط به همان تریلر اولیه بسنده میشد و ادامه نمی دادند خیلی خیلی خیلی داستان برای ما جذاب و مرموز و زیبا میشد و پر بود از پیچش ها و شوک های داستانی اما چه بگوییم که …

      ۰ ۰
  32. sobhan گفت:

    با سلامی دیگر خدمت شما دوستان عزیز دنیای بازی فقط من میخواستم یک گله دیگر از بابت تاسف درباره نویسنده محترم جناب آقای سعید زعفرانی عزیز بکنم شما آمدین به کمپین ایدا وانگ که هیچ تفاوتی از بابت روند بازی و گیم پلی و داستان با بقیه کمپینهای بازی ندارد دادید ۸ از ۱۰ بعد به کمپینهای جیک و کریس و لیون امتیازات پایین ۱و۵و۳ فقط به خاطر اینکه کمپین ایدا دو سه معمای اضافی دارد تازه درست است که گنجاندن معما در خود بازی بسیار خوب و منطقی است اما معماهای کمپین ایدا در مقایسه با رزیدنت اویلهای کلاسیک و رزیدنت اویل چهار و پنج خیلی راحت تر است به عنوان مثال یکی از معماهاش همان دری است که باید شکل عقاب را رویش کامل کنی عکسی که روی تابلو هست و باید شکل را درست کنی یا یکی دیگر از معماهاش در زیرزمین هست که آون هم آنقدر حل کردنش سخت نیست تازه کمپین ایدا در مقایسه با کمپینهای دیگر ساده تر است و از بابت غول داشتن یکی همان غول آخر کمپین لیون است که درک سیمنز باشد که بین هردو مشترک است یا یکی دیگر همان ایدا وانگ بده هست که در چپتر چهار به هیولا تبدیل میشود که آن هم باید با تیر انفجاری بهش شلیک کنی بعد به آن بشکه آبی ها اگر بخواهیم مقایسه بکنیم غولهای کمپین لیون و کریس خیلی سخت ترند به نظر من سخت ترین غول آخر بازی مال کریس است که در انتهای چپتر پنج هست و شما فقط به خاطر اینکه کمپین ایدا یکم معما دارد که فقط همان دو سه تا را دارد و بعد دیگر ندارد به کمپین ایدا ۸ دادید درست است که کمپین ایدا هم جالب است اما در حق کمپینهای دیگر ظلم کردید و در مورد کمپین جیک نوشتید که قابل بازی نیست شلختگی دارد ما قبل نقد است مضخرف است اگر قابل بازی نیست پس برای چی ساخته شده برای دکور حتما داخل بازی قرار داده شده دیگه نه فقط در انتها میخواستم بگویم که بار دیگر در مورد نمره های کمپینهای دیگر تجدید نظر کنید با تشکر…

    ۰ ۰
  33. آرویــن گفت:

    این بخش به علت معماهایی ( البته نه چندان سخت ! ) جذاب و خوب بود …
    در کل نقد خوبی بود ، تشکر آقای زعفرانی …
    و در انتهای این چهار بررسی از رزیدنت اویل ۶ به نظر بنده منطقی ترین نقد همین بود …
    نمره هم به نسبت عادلانه است …
    تشکر
    ________________
    آروین از pc $
    SONY make.believe

    ۰ ۰
  34. Mr. EZIO گفت:

    به به جناب زعفرانی!!!!آقا واقعا زیبا بود و البته پر محتوا نمره هم این بار خیلی خوب بود معلوم اعتراض بچه ها جواب داه!!!!!!!!!! :lol:

    ۰ ۰