توسط Death Magnetic در ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ , ۰۰:۳۹

یک شب قبل از کریسمس

دمویی که از بازی برای ما گذاشته شد،حدود یک ساعت از بازی را تشکیل می داد.بتمن بر فراز ساختمان Jezebel Plaza  قرار گرفته و در حال نگاه کردن معامله ی سلاح های نه چندان کوچک بین دو گروه است.برف تمام گاتهام را فرا گرفته و بر تمام سیاختمان ها و چراغ های شهر نشسته است.در هر شهر معمولی ای،شب کریسمس یک شب صلح دوستانه و لذت بخش است.اما این جا،قاتلان(Assassin) های Black Mask همانند بتمن بر فراز ساختمان های بلند در حال چک کردن افراد خودی هستند تا مطمئن شوند که بتمنی در کار نیست و معامله انجام می شود.همین نشان از چیزی بیش از یک جنایت ساده برای بتمن است.

WB Montreal  از بازی کردن در این مکان های دلهره آور در پشت پرده ی شب کریسمس لذت می برد.این تنها یکی از تغیرات خاص بازی در زمینه ی مکان وقوع داستان است.این مکان،همانی است که در “شهر آرکام” استفاده شد.اما تفاوت این است که گاتهام،این شهر قدیمی هنوز تبدیل به یک زندان نشده است،پس هنوز هیچ برج امنیتی برای نگه داشتن دشمنان در یک منطقه وجود ندارد و بسیاری از شهروندان هنوز توانایی تماس گرفتن با خانه شان را دارند.مورد توجه ترین نکته در این نمایش،Amusement Mile  است که کاملا خرابه به نظر می رسد.

ماموریت بتمن این است تا بفهمد چرا Black Mask  او را تا فردا صبح مرده می خواهد.در این شهر بدون”پنگوئن” سکوت اش شکسته نمی شود.”پنگوئن” تعدادی از محافظانش را به طرف معامله کنندگان می فرستد.این جاست که بتمن از فرصت استفاده می کند و به پایین در خیابان می پرد و با سیستم مبارزه ی عالی و لذت بخش بازی که همه مان عاشقش هستیم،یکی پس از دیگری را به زمین می زند.یکی از تهیه کنندگان بازی،”بن ماتس” می گوید:”وقتی ایرادی ندارد،تعمیرش نکن.ما نمی خواهیم تن ها انرژی بر روی سیستم مبارزات بازی که همین گونه نیز عالی هستند،بگذاریم تا آن را تغییر دهیم یا حتی خرابش کنیم.اما قطعا چندین المان جدید به آن اضافه کرده ایم…تاکتیک های جدید،لایه های جدید و فرصت های جدید.”ما می توانستیم دموی بازی را بعد از تمام شدن سخنان سازندگان بازی کنیم و به راحتی همان حس و حال بازی های قبلی این سری به ما دست می داد.با این حال در بخش اکشن بازی چیز جدیدی ندیدیم.وارنر می گوید نوع جدیدی از دشمنان بتمن او را وادار به استتفاده از مانور های جدید برای از بین بردنشان می کند که در بازی های قبلی از آن ها استفاده نکرده بود.

بعد از این که بتمن تمامی مشتری ها را لت و پار کرد،یکی از آن ها را که هنوز زنده بود بلدن کرد و به گوشه ای انداخت.

بتمن همان طور که گردن او را گرفته بود،پرسید:”پنگوئن کجاست؟”

او جواب داد:”نمی دونم.قسم می خورم.”سپس بتمن کمی بی تجربگی می کند و تنها بازمانده ی این مبارزه را خفه می کند و سپس می گورد:”لعنتی”.

تیم سازنده با این داستان و بازی می خواهد به بازیباز ثابت کند که این بتمن،بتمن با تجربه و کم اشتباه دو بازی قبلی نیست.”هولمز” می گوید:”این بتمن اشتباه می کند.این بتمن،بتمنی نیست که به سادگی دشمنانش را در تله بیندازد،بلکه با عصبانی شدن و بی تجربگی،اشتباه می کند.این ها نکاتی است که بتمن همین طور که در داستان این بازی پیش می رود یاد می گیرد.او یک اشتباه را دو بار تکرار نمی کند.”

معرفی Black Mask

اکثر طرفداران، دشمنان معمول بتمن همچون “جوکر”،”پنگوئن”،”Two-Face” و “Scarecrow” را می شناسند اما بعضی ها ممکن است با دشمن اصلی بتمن در “ریشه های آرکام” آشنا نباشند.

“هولمز” می گوید:”ما متوجه شدیم که “Black Mask” به برجسنگی برخی دیگر از دشمنان بتمن نیست.ما باید در این بازی نشان دهیم که چرا او”باحال” است و ما این ویژگی را در بازی نشان خواهیم داد.او شخصیتی نیست که اگر شخصی او را ببیند و برایش عادی باشد.باید او را به شخصیتی ترسناک تبدیل کنیم.”

کمیک بازان حرفه ای ،”Black Mask” به عنوان شخصی بی رحم و شخصی که از زجر دادن دیگران لذت می برد، می شناسند و هم چنین یک رهبری که نام واقعیش “رومان سایونیس” است و برای اولین بار در سال ۱۹۸۵  در کمیک شماره ی ۳۸۶ بتمن ظاهر شد.وقتی که پدر و مادر ثروتمندش مردند،او مدیریت کمپانی Janus Cosmetics  به عهده گرفت و تصمیم گرفت محل کمپانی را به زیر زمین منتقل کند.سپس بلافاصله وارد دنیای جرم و جنایت شد و تصمیم گرفت ماسکی سیاه که از جنس چوبی سیاه از تابوت پدرش است،بسازد و به صورت بزند.

در “ریشه های آرکام”،Black Mask  یک فروشنده ی مواد مخدر در شهر گاتهام است و شخصا عاشق شکنجه دادن دشمنانش است.بنابراین او همانند “پنگوئن” نیست که در شهر بچرخد و در دسترس بتمن باشد چرا که او در مبارزات بسیار نیرومند است.افراد مسلح او همگی همانند خودش ماسکی سیاه به صورت می زندد و تعدادی دشمنان جدید از گروه او طریقه ی مبارزه ی بتمن را تغییر می دهند.

یک شب قبل از کریسمس…ادامه

بتمن فریاد می زند:”بلند شو!”میان پرده به جایی کات می شود و تمرکز می کند که قهرمان ماجرا یکی از مبارزان خیابانی را از یکی از چراغ های میدان آویزان کرده است.فرد مورد نظر از بتمن خواهش می کند تا او را رها کند و بتمن نیز مجبور به انجام این کار می شود.طناب به دور پای او مخکم بسته شده و بتمن بلافاصله صورت فرد مورد نظر را محمکم به یک ساعت دیواری می کوبد.او به بتمن می گوید که هر چیزی که می خواهد را می گوید اما بتمن می گوید:”خیلی دیر شده،الان چیز های که می خواستم را می دونم.”سپس بتمن بار دیگر او را به زمین می اندازد.بتمن می گذارد تا فرد مورد نظرش زنده بماند و از طریق اسکن کردن تلفن آن مرد،پایگاه اصلی “پنگوئن” را پیدا می کند.

چون مخل مورد نظر او نزدیک نیست،او از Batwing  برای رسیدن به آن جا استفاده می کند.”بت وینگ” هواپیمایی است که با سرعت وارد صحنه می شود و مکان نشستنش مانند یک موتور سیکلت می ماند.بتمن سوارش می شود و به محلی که می خواهد می رود.بازیباز ها نمی توانند مستقیما این هواپیما را کنترل کنند اما در سکانس های از بازی که محل مورد نظرتان بسیار دور است می توانید با استفاده از این وسیله ی نقلیه به مخل مورد نظر سریع تر برسید.

سرانجام بتمن به محل مورد نظر که”پنگوئن ” در آن حضور دارد میرسد.افراد وی که حامل تفنگ های دوربرد هستند آن جا ایستاده اند و از امکانات دفاعی خوبی در برابر بتمن استفاده می کند.بتمن کشتی مخصوص”پنگوئن” یعنی Final Offer را شناسایی می کند و بدون دریافت یک گلوله وارد کشتی می شود.او سپس با تعدادی از دشمنانش مبارزه می کند و وارد سالن اصلی می شود.کشتی قدیمی و زنگ زده به نظر می رسد اما “پنگوئن” آن را با یک کازینو،گودال مبازه و طبقه ی فروش که پر از سلاح حتی یک تانک است مجهز کرده است.از آن جایی که او به دور از شهر است، او از یک راه به دور از خطر خوب این سلاح ها را به جنایت کاران گاتهام می فروشد.بازیباز می تواند کل کشتی را با بتمن جست و جو کند اما دمویی که برای ما گذاشته شد،ما را مستقیم به پایان این مرحله در کشتی برد.در طول این سکانس ما شاهد تمام مکانیک ای مبارزه ای هستیم که دوستش داریم.بتمن می تواند در مکان های بزرگ پرواز کند تا به دور از چشمان دشمناش باشد،می تواند بر روی یکی از مبارزان فرود بیاید و با ضربه ی پا آن ها را به عقب پرت کند و با استفاده از وسیله ی مخصوصش بر روی دیوار ها و لبه های مختلف بشیند.در طول این مرحله یک سلاح کاملا جدید که متعلق به بتمن است به ما معرفی می شود.چنگال(پنجه ی ) کنترل از راه دور با شباهت های بسیار نزدیکش به  قلابی که در Just Cause 2  بود.بتمن دو نفر را هدف می گیرد و سپس یک قلاب به سمت یکی از آن ها پرت می کند و بلافاصله،آن قلاب پرت شده،طناب و قلابی دیگر را به سمت دیگر دشمن بتمن پرت می کند.هنگامی که هر دو در طناب و قلاب گیر کرده اند،بتمن از این فرصت استفاده می کند تا سر دو دشمن را به یک دیگر بکوبد و یا وسایل خیلی سنگین را به سمتشان پرت کند.اگر می خواهید گره بزرگی از مبارزان را یک جا نابود کنید،اول آن ها را مجبور کنید تا به جایی بیایند که یک بشکه ی موارد منفجره در بالای سرشان آویزان است و سپس با بترنگ طنابی که بشکه از آن آویزان است را پاره کنید و شاهده منفجر شدن گروه بزرگی از دشمنان باشید!

                         (بخش شمالی شهر گاتهام همانی است که در”شهر آرکام” استفاده شد.اما بخش جنوبی کاملا جدید است.)

بعد از پاکسازی سالن،بتمن به سمت دفتر اصلی کشتی می رود و چندین وسیله ی امنیتی را نابود می کند.بعد از باز کردن آرام  در،او “پنگوئن” و افرادش به همراه “آلبرتو فالکونه” را می بیند که خانواده اش باید از بیسینس سلاح بیرون بی آیند.(کمیک بازان او را از کمیک”بتمن:هالویین طولانی” به یاد می آورند.) “پنگوئن”بعد از زدن “فالکونه” و منفجر کردن سیگارش در صورتش،یک میله ی دارای نیروی الکتریکی را به سمت صورتش می گیرد و به او می گوید:”حالا خوب گوش هاتو باز کن “فالکونه”،به خاطر این که این آخرین باری ـه که ازت می پرسم،تو چی قراره به پدرت بگی؟””که ما داریم از بیسینس سلاح می آییم بیرون.””فالکونه” با وحشت ادامه می دهد:”قول می دهم،مجبورش می کنم که دیگه ادامه نده.”

اما این “پنگوئن” را راضی نکرد.او میله ی الکتریکی را به صورت “فالکونه” نزدیک و نزدیک تر کرد و بلند می خندید تا این که یک بترنگ ناگهان به دست او خورد و میله ی فلزی حاوی برق را از دستش انداخت و بتمن برای نبرد تن به تنی دیگر وارد اتاق می شود.بعد از چندین شکاندن بازو و صورت،”پنگوئن” تنها شخصی است که مانده است.بتمن بازیجویی از او را با بلند کردن این مرد کوچک از زمین کوباندن صورتش به آیینه ای در دیوار شروع می کند.بتمن او را از گردنش نگه می دارد و به صورتش مشت می زند و از او می خواهد تا اطلاعاتی از یکی از “قاتلان” Black Mask  به او بدهد.”پنگوئن” یک سری اطلاعات از قتل هایی که او در شهر انجام داده به بتمن می دهد،اما قبل از این که حرف هایش تمام شود، ناگهان یک قلاب دارای پنجه به مچ پای بتمن پرتاب می شود و گیر می کند و یکی از قاتلان با تجربه و درجه یک کمیک های DCیعنی Deathstroke  بتمن را برعکس آویزان می کند.

همین طور که Deathstroke  با شمشیرش به دور بتمن قدم می زند به او می گوید:”ظاهرا بازی هنوز شروع نشده،به پایان رسیده .”همین که نزدیک بتمن می شود،بتمن تعادل او را به هم می ریزد در یک حرکت زیرکانه شمشیر او را می دزد و خودش را آزاد می کند و با ضربه ی پا او را به عقب پرت می کند و می گوید:”من بازی نمی کنم،”اسلید”.

معرفی Deathstroke

بسیاری از دشمنان بتمن،در “ریشه های آرکام” حضور دارند.اما تنها قاتلی که در حال حاضر،سازنده ی بازی تمایل به معرفی دارد،یکی از قاتلان برجسته و درجه یک کمیک های بتمن،Deathstroke  است که برای اولین بار در سال ۱۹۸۰ در کمیک های بتمن حضور یافت.تیم سازنده دوست دارد تا در مورد او به عنوان یک ضد بتمن فکر کنند.او از نظر فیزیکی و روانی،همیشه یک قدم از دشمنانش جلوتر است.نام واقعی او “اسلید ویلسون” است و در تمامی کمیک ها او فقط با یک چشم سالم،زندگی می کند.او چشم دیگرش را در یک شرایط بد از دست داد.در مبارزه،او از سلاح هایی همچون شمشیر،نوع های مختلف نارنجک و یک قلاب کنترل از راه دور که بتمن نیز استفاده می کند،استفاده می کند.

“بن ماتس” یکی از تهیه کنندگان می گوید:”Deathstroke” شخصیتی نیست که کنار ساحل برود و یا با دوستانش تفریح کند.او همیشه از یک ماموریت به ماموریتی دیگر می رود.تقریبا همیشه یک سطح خاصی در وسایلی که در ماموریت هایش استفاده می کند،دیده می شود.او یک شخصیت کارکشته است که مدت هاست در گاتهام به سر می برد و همیشه در مبارزات مختلف حضور دارد.برای او ظاهرش مهم نیست،مهم این است که ماموریتش را به پایان برساند.”

ترجمه:سام محسنی

(یادداشت مترجم:دوستان لطفا از ترجمه ی هرگونه مطلب(نه خبر) در مورد این بازی خودداری کنید.این یک پرونده ی عظیم برای این بازی هست که با مطالب مختلف قراره پر بشه.با تشکر)

دیدگاه
۲۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

22 Replies to “شکار خفاش…|”بتمن: ریشه های آرکام”-ترجمه شده از مجله ی Game Informer-قسمت دوم”

  1. GAME STAR گفت:

    متشکر از سام عزیز :-)

    ۰ ۰
    1. Death Magnetic گفت:

      خواهش می کنم :D

      ۰ ۰
  2. FARZAM.PANZER گفت:

    دوست عزیز در طول مقاله مرتب به کشته شدن تبهکار ها به وسیله ی بتمن اشاره کردی فکر کنم منظورت بیهوش کردنه اونا بوده دیگه :-|
    با تشکر از شما دوسته عزیز :wink:
    —————————————-
    SONY make.believe

    ۰ ۰
    1. Death Magnetic گفت:

      سلام،چیزی که مجله ی گیم اینفومر نوشته بیش تر شبیه به قطع نخاع دمشنان هست تا بیهوش کردن با توجه به حرکاتی که بتمن میزنه xD

      ولی بله منم یکم زیاده روی کردم.ممنون از این که گفتید

      ۰ ۰
  3. BEST GAME گفت:

    به امید تحقق آرمانها

    ۰ ۰
  4. mr.zombie گفت:

    دوست عزیز دست مریزاد بسیار زیبا بود….فقط یه چندتا غلط املایی هم بود که خیلی مهم نبود…. =D
    این بتمن هم مثل بقیه عالی خواهد شد وبرای انتشارش لحظه شماری میکنم… :X
    _____________________________________
    :arrow: Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۳ MEA Co. All rights reserved
    انجمن حقوق بگیران مایکروسافت

    ۰ ۰
  5. Pishro گفت:

    ممنون از زحمتتون خوب بود :X

    ۰ ۰
  6. ? گفت:

    عالی عالی و عالی =D =D =D بتمن چه در سینما و چه در بازی های کامپیوتر همیشه عالی بوده :* :* :* :* :D :D :D :X :X :X

    ۰ ۰
  7. Sirius گفت:

    سپاس از سام عزیز
    به شخصه خیلی دوست دارم روی مراحل مخفی کاری بازی مانور بدن به شخص فکر می کنم هنوز از قابلیت ها و گجت های بتمن توی مراحل مخفی کاری زیاد استفاده نشده
    نمی دونم بالاخره یه روزی میرسه ما تو خیابونه های گاتهام با بت موبیل و متور سیکلت بتمن جولون بدیم یا نه! امیدوارم راک استدی این آروزی من رو بر آورده کنه!

    راستی یه سوال تو این نسخه خبری از ریدلر نیست؟!

    ۰ ۰
    1. Death Magnetic گفت:

      سلام! نه ظاهرا.خبری از ریدلر نیست

      ۰ ۰
  8. AxeL گفت:

    با تشکر از By Death Magnetic
    همینطور که آقای میرابی تو پست قبلی اشاره کرده بود که بتمن باید خیلی خشن باشه
    منم امیدوارم با یک بتمن خشن (و نه دلرحم ) روبه رو باشیم

    هرچند میدونم که این اتفاق بعیده بیوفته

    ۰ ۰
    1. AxeL گفت:

      ادیت کامنت ها هم که در کار نیست :roll:
      اون BY اول کامنت رو نادیده بگیرید دوستان :D

      ۰ ۰
  9. caner گفت:

    خیلی خیلی ممنون،مثل اینکه مبارزه سختی با Deathstroke داریم.مثل اینکه این بازی می خواد بهترین بازی سال شه.

    ۰ ۰
  10. caner گفت:

    ببخشیدا ولی جوکر این وسط چیکارس؟

    ۰ ۰
  11. محسن گفت:

    با تشکر استفاده کردیم :D

    ۰ ۰
  12. آرویــن گفت:

    با تشکر از Death Magnetic …
    منتظرشم امیدوارم همانطور که میخاهم باشد …
    __________
    آروین از pc $

    ۰ ۰
  13. DeadSpace گفت:

    باتشکراز سام محسنی عزیز
    این بتمن معلومه یه شاهکاره :X

    ۰ ۰
  14. Amin گفت:

    از نظر من بهترین بازی open world هستش :X

    ۰ ۰
    1. Death Magnetic گفت:

      البته این بازی به اون معنایی که شما میگی open world نیست

      ۰ ۰
  15. DEAD MAN گفت:

    تشکر خیلی جالب بود .

    ۰ ۰
  16. DEAD MAN گفت:

    “Deathstroke ” شخصیت باحالی داره .

    ۰ ۰
  17. general amin گفت:

    متشکر …
    شاید از لحاظ شخصیتی این بتمن را بیشتر دوست داشته باشم …
    اما از نظر گیم پلی نمیدانم در مورد این نسخه چه باید گفت ? تکرار مکررات یا …
    ————-
    SONY make.believe

    ۰ ۰