توسط Death Magnetic در ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ , ۰۶:۰۶

مشخصات:

پلتفرم ها:Xbox 360,PS3,Wii U,PC

ماد ها: تک نفره و احتمالا چند نفره

سازنده: Warner Bros. Montreal Games

ناشر: Warner Bros.

تاریخ انتشار: ۲۱ اکتبر ۲۰۱۳

“بتمن:بیمارستان آرکام” و “بتمن:شهر آرکام” قطعا بهترین بازی های لایسنس شده ی تمام دوران نیستند،اما قطعا از بهترین بازی های این نسل هستند.با یک حرکت هوشمندانه از سوی شرکت “برادران وارنر”، آن ها به استودیوی خلاق”راک استدی” زمان کافی بین این دو بازی دادند تا هر دو تبدیل به یکی از بهترین بازی های این نسل شوند و آن ها را مجبور نکردند تا ساخت این دو بازی را زود (برای عرضه به بازار) به پایان برسانند.نتیجه ی این کار هوشمندانه را می توان در نسخه ی نهایی بازی”بتمن:شهر آرکام” دید.با این که مدت قابل توجهی است که از عرضه ی بازی گدشته،اما روز به روز تعداد طرفداران این بازی رو به افزایش است.”برادران وارنر” برای ادامه ی این موفقیت بعد از گذشت حدود دو سال از “بتمن:شهر ارکام”، به استودیوی تازه  نفسشان،””Montreal Games اجازه دادند تا بر روی بازی جدید این سری کار کنند.

داستان “بتمن:ریشه های آرکام” ،در شب کریسمس،هنگامی که “بروس وین” تازه بتمن(شوالیه ی تاریکی) شده است،سال ها قبل از ماجراهای دو بازی قبلی می گذرد.داستان بازی تا حد زیادی از دو کمیک “بتمن: سال اول” و “افسانه های شوالیه ی تاریکی” الهام گرفته شده است.تا به این شب،بتمن در برابر قاتلان و قتل های خیابانی کاملا موفق بوده است،اما امشب همه چیز عوض می شود… .

آنتاگونیست این بازی،از معروف ترین شخصیت های منفی “دی سی کامیکس” یعنی Black Mask  است.او برای سر بتمن جایزه ی گران بهایی در نظر گرفته و تمامی قاتلان حرفه ای(از جمله Deathstroke) و سوپر آنتاگونیست های معروف بتمن به گاتهام می آیند تا بتمن را بکشند.حتی جمعیت قبل توجهی از پلیس های شهر (GCPD) نیز به Black Mask  روی آوردند و با این وضع حتی پلیس نیز بر علیه بتمن است.اما هم چنان تعداد کمی از پلیس های خوب داستان،طرف بتمن هستند و یکی از ماموریت های بتمن،یافتن پلیس هایی است که با او دوست هستند.در یکی از خط های کمیک”سال اول” می آید:”او این جاست تا یک شهر کثیف را پاک سازی کند.”

ریشه ی ریشه ها

استودیوی Warner Bros. Montreal Games  در سال ۲۰۱۰ تبدیل به یک استودیوی رسمی شد.”مارتین کاریر” که قبلا در یوبیسافت فعالیت داشت،شروع به برپا کردن یک استودیو در مونترال کانادا و “برادران وارنر” کرد و کمپانی “برادران وارنر” نیز بلافاصله چراغ سبز را به او نشان داد.سپس “کاریر” که رئیس این استودیو است،شروع به جمع آوری یک تیم با تجربه کرد.او برای این کار از کارکنان استودیو های محلی همچون”یوبیسافت”،”ادیوس”و “الکترونیک آرتز” استفاده کرد.این استودیو ابتدا با بازی هایی همچون Loony Toons Scooby-doo Cartoon Universe  و Lego Legends of Chima  شروع کرد و سپس کمپانی وارنر بازی بعدی سری آرکام را به آن ها سپرد.

“کاریر” می گوید:”شروع کردن برای برپایی یک استودیوی جدید و سپس پیشنهاد داده شدن از سوی وارنر برای ساخت بازی برای چنین فرانچایز بزرگی،حرکتی متواضع برای ما محسوب می شد.”

هر چند قبل از این که این استودیو کار بر روی “ریشه های آرکام” را شروع کند،نسخه ی Wii U  عنوان “بتمن:شهر آرکام” را ساختند.”رید اشنیدر” از تهیه کنندگان “ریشه های آرکام” می گوید:”کار کردن بر روی نسخه ی Wii U به ما کمک کرد تا با طرز کار استودیوی “راک استدی” آشنا شویم که با موتور Unreal 3  کار های فوق العاده ای انجام داده بودند.این هم چنین فرصتی بود تا این بازی را بر روی سیستم Wii U عرضه کنیم.پس این برای ما فواید استراتژیک نیز داشته است تا بیش تر با طرز کار “راک استدی” آشنا شویم.”

بعد از این که “وارنر” بازی بعدی را به استودیوی جدید “کاریر” سپرد،حال او باید به دنبال یک کارگردان هنری خوب می گشت.ظاهرا”اریک هولمز” بهترین گزینه برای او بود.او فهم کافی از کمیک بوک های بتمن داشت و نویسنده ی بازی های همچون Transformers: Megatron Origin  و The Incredible Hulk: Ultimate Destruction بوده است.یکی دیگر از علت های که”هولمز” گزینه ی خوبی برای این پست است، این بود که او قبلا در استودیوی Epic Games ـی کار کرده بود که موتور Unreal  را ساخت و بعدا برای دو بازی سری”آرکام” نیز استفاده شد.هم چنین افراد زیادی در “وارنر” او را مدت ها می شناختند تا این که او برای این پست برگزیده شد و برای زندگی به کانادا مهاجرت کرد.

“هولمز” می گوید:”این برای ما یک پروژه ی رویایی از جهات مختلف است.تنها چندین IP  بودند و هستند که من با دل و جان برایشان وقت می گذارم و این یکی شان است.ما طرفداران پر و پا قرص استودیویی هستیم که کار به این بزرگی را با بازی های قبلی این سری انجام داده است و با رسیدن و اضافه کردن المان های جدید به این بازی های عالی، از دید من فرصت فوق العاده هستند.”

با این که “راک استدی” در زمینه ی مکانیک های بازی و بحث های تکنیکی بازی کمی این استودیوی جدید را راهنمایی می کند اما وقتی حرف از داستان و جزییات داستان می شود،راک استدی می گوید باید بگذاریم این بازی مال این استودیوی جدید شود.

کارگردان دو بازی قبلی این سری،”سفتون هیل” می گوید:””راک استدی” از این که استودیوی مونترال وارنر بر روی یک prequel  بر دو بازی قبلی کار می کند هیجان زده است.”ما مطمئن هستیم که این تیم با استعداد یک تجربه ی فوق العاده را برای شروع راه بتمن در نظر می گیرند.”

“هولمز” می گوید:”این به ما این فرصت را می دهد تا برخی چیز ها را کمی تازه کنیم.شخصیت ها،ایده ها،داینامیک بین بتمن و دیگر شخصیت ها و هم چنین دنیای بازی.بتمن هنوز به آن شخصیتی تبدیل نشده است که ما در دو بازی قبلی می شناسیم.دو بازی قبلی این سری بین کمیک بوک های شماره ی ۵۰۰ و ۶۰۰ بودند و در این جا همه ی شخصیت ها،یک دیگر را می شناسند.پس چیز زیادی برای یادگیری از دیگر شخصیت ها برای بتمن نمانده است.اما در این بازی، ما به دنبال این فرصت برای این شخصیت ها هستیم تا متوجه شویم این شخصیت ها چگونه با یک دیگر متحد شدند و هر یک برای دیگری چه معنایی دارند.”

 ترجمه:سام محسنی

دیدگاه
۵۸ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

58 Replies to “شکار خفاش…|”بتمن:ریشه های آرکام”-ترجمه شده از مجله ی Game Informer-قسمت اول”

  1. FARZAM.PANZER گفت:

    با این نعاریف باید منتظره یک شاهکار دیگر بود :wink: :X
    ————————————–
    SONY make.believe

    ۰ ۰
  2. pouria af گفت:

    عالی بود ممنون

    ۰ ۰
  3. Death Magnetic گفت:

    من علاوه بر این مقاله دارم یک سری مقالات دیگه هم آماده می کنم که همشون جالب هستن و مطمئنم خوشتون میاد.کلا میشه گفت این یک پرونده ای ـه برای این بازی که دارم روش کار می کنم.

    منتظر باشید.:)

    ۱ ۱
    1. caner گفت:

      راستی این بتمن برای کنسول های نسل بعد میاد؟قسمت بعدیش کی میاد؟

      ۰ ۰
    2. caner گفت:

      منظورم قسمت بعد این مقالس!

      ۰ ۰
    3. Death Magnetic گفت:

      سلام

      همون طور که تو بخش مشخصات هست، برای کنسول های همین نسله

      فردا آماده میشه

      ۰ ۰
  4. BEST GAME گفت:

    نمیدونم چرا واسم تکراری میاد :cry:

    ۰ ۰
    1. Amir.M گفت:

      چون حدودا تا حالا ۱۰ تا پست در مورد مجله گیم اینفورمر تو سایت اومده :|

      ۰ ۰
    2. Death Magnetic گفت:

      احیانا بده ترجمه کردن مقالات مجله ی گیم اینفورمر برای کسانی که دسترسی به این مجله ندارند؟

      ۰ ۰
  5. Ali Hybrid گفت:

    اینطور ک اینجا گفته شده باید منتظر یک بتمن ب یادماندنی باشیم !
    از مقاله ی زیباتون بسیار ممنونم !

    ۰ ۰
  6. mohammad.m گفت:

    امیدوارم مثل دو شماره قبل بازی خوبی باشه.راستی این Black Mask غذا نمی خوره ایا؟ :-?

    ۰ ۰
    1. Amir.M گفت:

      با سرم بهش می دن :D

      ۰ ۰
  7. reza vampire گفت:

    منتظرش هستم
    اینطور ک معلومه بازیه خوبیه

    ۰ ۱
  8. milad two face گفت:

    با تشکر فراوان از شما برای ترجمه.به شخصه دوست دارم و امیدوارم مقالات بیشتری در مورد کمیک ها توی دیبازی داشته باشیم.هر چند عدم حضور بنده در این بازی قابل بخشش است چون اون موقع هنوز صورتم نسوخته بود و دادستان بودم.راستی اون کچله که تو عکس دوم داره کتک میخوره چقدر شبیه مکس پینه.

    ۰ ۰
  9. به نظرم «بتمن: ریشه ها» ضمن این که به موفقیت نسخه قبل نمی رسه بازی خیلی هم افت می کنه و روی نسخه های بعدی هم در فروش و هم در کیفیت تاثیر می ذاره, به نظرم نمی بایست اینقدر زود وارنر براس به فکر بازی جدید بیفته واقعا پول پرسته. حتی گرافیک پیشرفت انچنانی نداشته. بخش چند نفره هم که برای بتمن لازم نیست مهم شخصیت پردازی و داستانه. این نسخه یک بازی تکراری مثل بازی قبل و حتی ضعیف تر میشه که فقط همون مراحل رو به شیوه روایت دیگر تکرار می کنیم.

    ۰ ۰
    1. gta3 گفت:

      واقعا. ۸-O .تریلری چیزی جایی دیدی.

      ۰ ۰
    2. از اسکرین شات ها, استودیو سازنده, سال انتشار, مقدار کار کردن بر روی بازی, اعلانات و گفتار سازنده که گفتن بازی از کمبو ها و همون ابزار و موتور فیزیکی و گرافیکی بتمن ارکام سیتی استفاده می کنه معلومه تغییرات زیدی در بازی حاصل نشده جز یکم بهبود گرافیکی.

      ۰ ۰
    3. rauof گفت:

      ما که ایمان داریم تو نداشته باشی این خط این نشون متاش بالا ۸۳ میشه (نمیدونم چرا به ۸۰ یه ۳ دادم :lol: )

      ۰ ۰
    4. در صورتی که متاش بالای ۹۵ نشه یعنی پسرفت داشته.(نسخه قبلی ۹۶ بود) من قکر می کنم متاش به زور ۸۷.۵ بشه.

      ۰ ۰
    5. reza vampire گفت:

      شما علم غیب دارید؟

      ۰ ۰
    6. Amir.M گفت:

      درسته که اسم این بازی بتمنه اما باید انتظاراتو آورد پایین
      این بازی می تونه یه شروع جدید باشه در ضمن در قبل اطلاعی دیده بودم که راک استدی رو یه نسخه ی دیگه کار می کنه که به احتمال زیاد برای نسل بعده :X
      اگر هم گیم پلی و گرافیک همونی باشه که AC داشت حداقل پسرفتی نداشته و در حال حاضر از خیلی بازی های هم سبک خودش بالا تره

      ۰ ۰
    7. این حرفا رو بذارین کنار, بازی جدید وقتی موفق هست که پیشرفت قابل توجهی نسبت به قبل داشته باشه. انتظارات هم نباید اورد پایین چون اشتباه کردن که به این سرعت در عرض دو سال یه بازی دیگه دارن می سازن باید تمرکزشون رو روی یک بتمن عالی بذارن که واقعا مثل نسخه های قبلی شاهکار بشه. هنوز که چیزی مشخص نیست ولی چون بازی به این سرعت می خواد منتشر بشه و برای این نسل هست باید قبول کنیم که پیشرفت قابل توجه گرافیکی نداشته از لحاظ گیمپلی هم که سازنده «راکستدی» نیست. من بعید می دونم حتی به خوبی گذشته باشه. در هر صورت باید صبر کرد.

      ۰ ۰
    8. Vahid گفت:

      محمد حسین کریمی@
      AC هم دقیقاً ۲ سال بعد از AA منتشر شد، الان هم ۲ سال از AC گذشته و بازی جدید داره میاد. مشکل کجاست؟ حالا تازه WB شده پول پرست؟
      گرافیک AC هم نسبت به AA پیشرفتی نداشت؛ جفت شون «یکسان» و عالی بودن. مشکل کجاست؟ همون AC نامزد بهترین گرافیک سال بوده دیگه چه پیشرفتی لازمه؟
      شخصیت پردازی؟! اصلاً همون AC مگه شخصیت پردازی داشت؟ تو به اون می گی شخصیت پردازی؟! هر کاراکتر رو سر جمع توی ۴ تا سکانس کوتاه ببینی می شه شخصیت پردازی؟!
      توی این پست داری می گی گرافیک پیشرفت نداشته، توی پست پایین می گی «فقط» گرافیک پیشرفت کرده! از یه طرف می گی تغییرات زیادی توی بازی ایجاد نشده و از طرف دیگه سازنده های بدبخت که اومدن بخش چند نفره گذاشتن (به عنوان تغییر و تحول) می گی بازی نباید بخش چند نفره داشته باشه!
      الان خواستی لج کنی دیگه، هان؟
      بهت پیشنهاد می کنم زیاد وارد این بحث ها نشی، بشین راجع به همون متا پتا صحبت کن.

      ۰ ۰
    9. NSR گفت:

      شخصیت پردازی AC بد بود ؟؟؟؟
      الا تو فیس فک نکنم شخصیت پردازی بد دیگه ای داشتیم …

      ۰ ۰
    10. Meraj Fathi گفت:

      ممدحسین منم با حرفت موافقم ارکام سیتی اخر بازی بود و بازی بهتر از اون ساختن کار بسیار مشکلیه.

      ۰ ۰
  10. gta3 گفت:

    ای کاش یه open-world و نقش آفرینی میشد. :-x ولی هنوز هم دوست داشتنیه. :-D

    ۰ ۰
    1. rauof گفت:

      داش open-world :lol:
      یه جورایی هم نقش آفرینی ولی نه زیاد اگر اشتباه نکنم :roll:

      بعدش اینجا دارند ۱۰۰ نفر (برفرض) اعتراض میکنند که موفقیت قبلی و شکوهمندش رو نخواهد گرفت تو هنوزم میگی باید این شکلی شه اون شکلی شه :mrgreen: و تازه تو میخوای یه بازی بزرگ از سبکش خارج شه فقط برای حرف تو؟

      ۰ ۰
    2. Amir.M گفت:

      مگه تا حالا نبود؟

      ۰ ۰
  11. rauof گفت:

    عالی بود خوندیم فیض بردیم امید هنوزم است باید تریلر دید و گیم پلی چشید تا فهمید بازی چی شکلید :mrgreen:

    ۰ ۰
  12. MilAd.gH گفت:

    عالی بود…ممنون
    اگر همینجوری که اینجا گفته شده باشد.باید منتظر یه بتمن شاهکار و بهیادماندنی دیگر باشیم

    ۰ ۰
  13. AmEEr گفت:

    من که میگم شاهکاره حالا هی بیان بگین مثه قبل نمیشه :roll:

    ۰ ۰
  14. GH@ST گفت:

    عکس اولی زیاد شبیه خود بتمن قبلی نبود

    ۰ ۰
    1. Death Magnetic گفت:

      نبایدم باشه،داستان بازی سال ها قبل از دو بازی قبلیه،بتمن هنوز بی تجربست و جوونه

      ۰ ۰
  15. crash گفت:

    این موتور پایه مضخرفشو عوض کنه واقعا بازی شاهکارمیشه.حیف که اینا هم به راحت طلبیفک میکنن

    ۰ ۰
    1. محسن گفت:

      خواستی یه چیزی بپرونی الکی گیر دادی با موتور بازی اونم انریل :-x x-( x-( x-( x-( x-(

      ۰ ۰
  16. Sam_Fisher گفت:

    سری بازی های “بتمن ارکام” کلا در هر سالی که عرضه شدن تحولات خوبی رو در صنعت گیم ایجاد کردند و یک نواوری خاصی در ساخت بازی های رایانه ای بوجود اوردند.در نسخه های پیشین واقعا همه ی نکاتی که موجب سرافکندگی یک عنوان میشه وجود داشتند,اما مهم ترین مسئله در این نسخه ی جدید تغییر و تحولات سازنده است,که به نظر من تاثیر چندانی از خود نخواهد گذاشت و شوالیه مثل همیشه با قدرت ظاهر میشه… ;) :wink:
    ______________________________
    Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۳ MEA Co. All rights reserved
    انجمن حقوق بگیران مایکروسافت

    ۰ ۰
    1. Vahid گفت:

      “در نسخه های پیشین واقعاً همه ی نکاتی که موجب «««سرافکندگی»»» یک عنوان میشه وجود داشتند.”

      این چی تلاوت می کنه؟ ۸-O 8-O 8-O

      ۰ ۰
    2. Sam_Fisher گفت:

      یعنی من اعتقاد دارم که “بتمن ارکام سیتی” می بایست بهترین بازی سال ۲۰۱۱ می شد.
      یعنی تمامی این سری دارای گرافیک,گیم پلی,داستان,موسیقی و صداگذاری,جذابیت توصیف زدنیی هستند که میشه تمامی این ویژگی ها رو از نسخه ی جدید هم انتظار داشت!!!
      ______________________________
      Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۳ MEA Co. All rights reserved
      انجمن حقوق بگیران مایکروسافت

      ۰ ۰
    3. Vahid گفت:

      آهان پس لابد توی پست اولت از «افعال معکوس» استفاده کردی. ۸-O 8-O 8-O

      ۰ ۰
    4. Meraj Fathi گفت:

      دوست عزیز منم یه زمانی بتمن رو بازی سال ۲۰۱۱ میدونستم ولی وقتی قشنگ روی اسکایریم وقت گذاشتم تا حدودی نظرم عوض شد.

      ۰ ۰
    5. Sam_Fisher گفت:

      Meraj Fathi@
      عزیزم “اسکایریم” فقط یک جهانی گسترده و فوق العاده وسیع داشت که مخاطبینش افراد خاصی بودند که به سبک های نقش افرینی علاقه ی خاصی دارند ولی “بتمن ارکام” به راحتی میتونه هر گیمر رو به خودش مجذوب کنه!!! (نظری کاملا شخصی)…
      ______________________________
      Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۳ MEA Co. All rights reserved
      انجمن حقوق بگیران مایکروسافت

      ۰ ۰
    6. Kol Mikaelson گفت:

      مبین چقدر سوتی میدی جان برادر :D :))

      ۰ ۰
  17. mr.zombie گفت:

    ممنون بابت ترجمه…باید بگم امیدوارم بازی دچار تکرار نشه ولی تا انتشار بازی چیزی معلوم نمیشه…با این حال این بازی بدجوری تو دلم جا باز کرده و ارزوی موفقیت این بازیو دام…. :X
    ______________________________
    Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۳ MEA Co. All rights reserved :arrow:
    انجمن حقوق بگیران مایکروسافت

    ۰ ۰
  18. Amin گفت:

    ممنون عالیه عالی بود ولی حیف که آخرین نسخه ی بتمن هستش :sad: :sad: :sad:

    ۰ ۰
    1. محسن گفت:

      اینو میشه بگی کدوم مبع خبری گفته :-/ :|

      ۰ ۰
    2. A.F.A گفت:

      از متنه خبر معلومه.
      گیم اینفورمر

      ۰ ۰
    3. Death Magnetic گفت:

      خیر آخرین بازی نیست

      ۰ ۰
    4. BATMAN LOVE گفت:

      کی گفته؟
      اونطور که تو خبرا شنیدم وارنر بتمن مهمتری برای نسل بعدی ترتیب داده!

      ۰ ۰
  19. arvin گفت:

    عالیه :)) :)) من عاشقشم :X

    ۰ ۰
  20. A.F.A گفت:

    من خودم به شخصه توقعه یه بازیه عالی و در سطحه Arkham City رو ندارم.ولی توقعه یه بازی خوبو چرا.توقع ندارم متایه بازی بالایه ۹۰ بشه.ولی بالایه ۸۰ چرا.
    کلا با توجه به اینکه این سومین بتمنیه که در این نسل میاد و بازیه فوق العده ای قبلی میشه توقعه یه بازیه سرگرم کننده و خیلی خوبو مثله نسخه ی قبل داشت.ولی اینکه در اون حد و اندازه بدرخشه رو نمیشه داشت.ولی بازم اینا دلیل نمیشه که از این بازی لذت نبریم.
    حالا تا ۲۱ اکتبر که بازی میاد صبر کینیم ببینیم چی میشه.یا حرفایه من درست در میاد و با هی بازیه خوب و سرگرم کننده و نه عالی طرف هستیم یا در کمال تعجب با یه عنوانه فوق العاده.

    ۰ ۰
  21. caner گفت:

    کاشکی جوکر و ماسک سیاه با هم متحد بودن،اینجوری هیجان انگیز تر بود.

    ۰ ۰
  22. general amin گفت:

    معتقدم این بازی حداقل باید دو الی سه سال دیگر عرضه میشد …
    مگر این که تغییرات خوبی را این نسخه به همراه داشته باشد تا بتواند نظر مرا عوض کند …
    —————————
    SONY make.believe

    ۰ ۰
  23. DEAD MAN گفت:

    با تشکر از مقالتون .
    باید بازی جذابی بشه .

    ۰ ۰
  24. DEAD MAN گفت:

    این “Black Mask” جولوی دهنش بسته هست پس چه جوری غذا میخوره ؟

    ۰ ۰
  25. آرویــن گفت:

    با تشکر از مترجم …!
    منتظر شاهکاری دیگر هستم نه تکرار …
    ____________
    آروین از pc $

    ۰ ۰
    1. GAME STAR گفت:

      آروین حرف رو زدی که خواستم بگم ! من هم همش نگرانم که یک بار دیگر این بازی در محیطی جدید تکرار باشه ! امید وارم یک سری نو آوری مخصوصا تو مبارزات بشه ! حداقلش می تونن بت موبیل رو بزارن تو بازی !

      گذر زمان همه چیز رو مشخص میکنه (( حلوای من ))

      ۰ ۰
  26. DeadSpace گفت:

    ای جان بتمن رو عشقه :X :X
    خیلی به این بازی امیدوارم

    ۰ ۰
  27. RANDYORTON گفت:

    THANKS IT WAS AWSOME!!!!!

    ۰ ۰