اسپکتر: مدیوم بازی به بازی‌های متفاوت برای مخاطبان متفاوت نیاز دارد

توسط رضا حاج‌محمدی در ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ , ۱۱:۲۶

“وارن اسپکتر” در اظهار نظری تازه به این موضوع اشاره کرده است که در صنعت بازیسازی باید برای ساخت بازی‌های فکری به اندازه‌ی بازی‌های دیگر فضا فراهم شود. این چیزی است که باعث می‌شود تا این مدیوم رشد پیدا کند. به این شکل نباید باشد که یک ژانر در مقابل بقیه‌ی ژانر‌ها قرار بگیرد.

او می‌گوید: “من سعی نمی‌کنم که محتوای بازی‌ها را محدود کنم. من می‌گویم که بازی‌ها باید هرکاری بکنند تا ما را مجبور به ترک این ژانرهای تکراری کنند و کاری کنند تا مدیوم بازی رسانه‌های دیگر را تحت شعاع قرار دهد, یا اینکه روند بازیسازی را همینگونه ادامه داده و این ما بایم که از دیگر رسانه‌ها الگو بگیریم”

“منظور من این است که این مدیوم و مخاطبانش زمانی رشد پیدا می‌کنند که بازی‌ها کارهای X انجام دهند. حالا هر گونه که شما X را معنا می‌کنید. زمانی که ما ژانر جدیدی را معرفی کنیم, این می‌تواند مکمل ژانر‌هایی باشد که ما همه آنها را می‌شناسیم و دوست‌شان داریم. ما باید طیف محتوای بازی‌هایمان را گسترش دهیم. نه اینکه آن را فقط محدود به چیز‌هایی کنیم که می‌شناسیم”

“مطمئنا همه از بازی‌های فکری خوششان نمی‌آید, اما این بدین معنا نیست که این بازی‌ها قابل بازی نیستند. ما حق داریم که بازی‌های متفاوتی را تجربه کنیم. مدیوم ما باید بازی‌های متفاوتی را برای مخاطبان متفاوت عرضه کند”

با توجه به این اظهار نظر, شما چه فکر می‌کنید؟ آیا به همین ژانر‌ها و سبک‌های بازی‌های امروزی راضی هستید یا اینکه دلتان می‌خواهد چیز متفاوتی را تجربه کنید و مدیوم مورد علاقه‌تان را گسترده‌تر شاهد باشید؟

دیدگاه
۳۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

32 Replies to “اسپکتر: مدیوم بازی به بازی‌های متفاوت برای مخاطبان متفاوت نیاز دارد”

  1. Ali Hybrid گفت:

    هرچقدر هم ازاین سبک هایی ک حضور دارن خوشم بیاد ولی بازم اگه چیز جدیدی معرفی بشه ، استقبال میکنم !!
    بالاخره ذات انسان تنوع طلبه و این انکارناپذیره !

    ۰ ۰
  2. محسن گفت:

    دقیقا با صوبت های ایشون موافقم :D

    ۰ ۰
  3. محسن گفت:

    علی بلاخره ۱ روز شکستت میدم :D :P

    ۰ ۰
    1. mr.zombie گفت:

      عمرا این علی که من میبینم حالا حالاها از اون بالا پایین نمیاد…مگه اینکه یه روز نباشه… :D :lol:

      ۰ ۰
    2. Ali Hybrid گفت:

      معمولا ۴ روز از هفته تا عصر خونه نیستم !! تو اون روزا برید کیف کنین !! :D :D :P

      ۰ ۰
  4. Survivor گفت:

    داستان جایی که این ناشر‌های پول‌پرست سمت ساخت بازی برای مخاطب‌های خاص نمی‌رن… هرچی که برای اکثریت مهمه, برای سرمایه‌گذاری هم بهتره…. این میشه که ما باید تجربه‌های خاص رو از سازند‌ه‌های مستقل شاهد باشیم و چندسال یک بار در بازی‌های همچون “سرافکنده” و بایوشاک ببینیم…

    ۰ ۰
    1. Ali Hybrid گفت:

      واقعا هم همینجوره ! مثال بارزش هم کال آو !!

      ۰ ۰
    2. Meraj Fathi گفت:

      la noire هم برای من یه تجربه ی خاص بود.

      ۰ ۰
    3. victor hogo گفت:

      به شما the cave رو پیشنهاد می دم و خدای جنگ : عروج (!!!)

      ۰ ۰
    4. Meraj Fathi گفت:

      عروج رو نگرفتم ولی نسخه ی سومش رو که بازی کردم صددرصد معماهاش نسبت به نسخه ی اول و دوم ضعیفتر بود و کمتر نیاز به فکر کردن داشت.

      ۰ ۰
    5. victor hogo گفت:

      نخیر!!
      معمای باغ هرا که در اواخر بازی با اون رو برو میشیم بهترین معمای سری خدای جنگ هستش!
      در عروج هم۴-۵ معمای جذاب وجود داره.
      سایلنت هیل رگبار هم از بازی های به روز و پیشنهادی من به دوستان هست که در داخلش چند.ین معمای جذاب و فکری اختیاری و غیراختیاری وجود داره که نباید از دستشون داد :X

      ۰ ۰
  5. Meraj Fathi گفت:

    بازی فکری مثله portal.

    ۰ ۰
    1. Survivor گفت:

      درسته پورتال… بی‌نظیر بود..
      اما منظور ایشون از بازی‌ فکری یه مثاله… یعنی بازی‌های که خیلی کم اونارو می‌بینیم… که فکری هم جز اوناست…

      ۰ ۰
    2. avion گفت:

      اگه بازی فکری مثل پورتال میخای برو Antichamber بازی کن.

      ۰ ۰
  6. victor hogo گفت:

    درست می فرمایند
    البته نه تنها عناوین فکری کم شده اند بلکه این بخش و عنصر در بازی های دیگه هم کمرنگ شده!
    مثلا مقایسه کنید المان های فکری و معماهای فکری resident evil 6 و tomb raider 2012 رو با نسخ قبلی خودشون و خیلی بازی های دیگه….
    البته نمیشه تمجید نکرد از سانتامونیکا که در یک عنوانی که در سبک هک اند اسلش هست هر شماره با ۳-۴ معمای جالب کمی مغزها رو به چالش میکشه!!!
    …..و مشتاقانه چشم انتظار portal 3 هستیم :X

    ۰ ۰
    1. Ali Hybrid گفت:

      خب اینا میخوان با آسون کردن معماها و بالطبع بازی ها ، افراد بیشتری رو ب سوی گیم بکشن و پول بیشتری ب جیب بزنن ! واسه همین بازیهایی ک چالش برانگیزتر هستن کمتر میفروشن و یا کمتر ب چشم میان !

      ۰ ۰
  7. Very Big Daddy گفت:

    کاملا درست میفرماین ایشون…خسته شدیم از این بازی های تکراری.بازی های دوبعدی الان عموما خیلی لذت بخش ترن.

    ۰ ۰
  8. A.F.A گفت:

    خوب مسلما شرکت هایی که به فروش یه بازی خیلی اهمیت میدن(مثله اکتی,یوبی,ea)
    خیلی دنبال ایده هایه جدید نمیرن.نه اینکه نمیرن.میرن ولی وقتی میبینن یه ایدشون گرفت دیگه انقدر از اون ایده استفاده میکنن تا کاملا خز و از دست رفته بشه یا حد اقل از اوج خودش فاصله بگیره.نمونش assassins creed یا call یا همین فضایه مرده خودمون.
    همه ی این بازیا عنوان های فوق العاده و عالیی بودند.ایده هایه بکر و جالبی داشتند.ساعت ها گیمرو سرگرم میکردند.ولی بدلیل سیاست هایه پول پرستانه از اوج خودشون فاصله گرفتند.
    بازم با این وجود هنوز هم بازی هایه خوبی هستند ولی دیگه اون کشش قبل رو ندارند.
    این شرکت ها هم وقتی میبینند که یه ip پول ساز دارند به جایه اینکه مثله قبلا به دنبال خلق ایده هایه جدید باشند هی شیره ی این بازیهارو میکشند و پدرشون رو در میارند.و همینطور ایده هشاون کم تر و کم تر میشه.
    سخنان این اقا هم کاملا درسته.سبکه هایه مختلف احتیاج به ایده هایه جدید و نو داره.مثله کاریکه half life 1 و بعد از اون half life 2 با اول شخص کرد.یا پیشرفت هاییی که halo به اول شخص هدیه داد و نمونه هایه زیاده دیگه.
    کلا برایه جلوگیری از تکرار و یکنواخت نشدنه بازیا,سازنده ها باید ریسک کنند و ایده ها و تغییراتی که مد نظرشونه رو بدند.حالا یا کارشون میگیره و موفق میشن یا جواب نمیده و شکست میخورند.ولی بازم نتیجه ی کارشون رو سال ها بعد در بازیهایه دیگه میبینن.
    کلا ایده ی جدید چیزیه که هر صنعتی بهش احتیاج داره ولی بدلیل مساعل مالی و فروش و اینجور چیزها روز به روز داره کم تر میشه.که یکی از دلایل بیشتر به چشم اومدن بازیهایه مستقل و گوشی هایه همراه هم همین ایده هایه جالب و بکریه که پشته این بازیاست که متاسفانه در بازیهایه aaa روز به روز داره کم تر دیده میشه.
    ولی میبخشید که یکمی زیاد شد.دیگه رفتیم تو بحث و هرچی دلم تنگم گفت نوشتیم. :mrgreen:

    ۰ ۰
  9. Derpy گفت:

    آقا فقط من از تیتر خبر چیزی نمی فهمم یا شما هم اینجورین ؟ o.O

    ۰ ۰
    1. Vahid گفت:

      راستش رو بخوای من کلاً هیچی از این خبر نفهمیدم؛ فقط فهمیدم داره حرفای خوبی می زنه. :D

      ۰ ۰
    2. آرویــن گفت:

      با صحبت هاش موافقم به شرطی که خودش نیز به این افکار عمل کند …
      ________
      بله تیتر گمراه کننده ای دارد … :D
      ________
      آروین از pc $

      ۰ ۰
  10. HTD_no1 گفت:

    آره اسپکتر عزیز، ۲ تا دیگه میکی موز و آناناس بسازی قطعاً این مدیوم به بلوغ کامل می‌رسه.
    یه زمان برو بیایی داشت، system shock, thief ، deus ex

    ۰ ۰
    1. Vahid گفت:

      Ultima 7 رو فراموش کردی که از اون RPG های گردن کلفت تاریخه. :D
      البته این رو خودم قبول دارم؛ واقعاً ساخت بازیی مثل Epic Mickey اونم واسه Wii از آدمی مثل اِسپکتور بعید بود. :| :))

      ۰ ۰
  11. Amin گفت:

    مگه بد گفته؟ :D

    ۰ ۰
  12. xneon 360 گفت:

    همه جا فکر فکر !!! تو محیط کار،تو خونه،تو موسسات آموزشی،تو جلسات،سر خرید وفروش!! بسه دیگه فکر !! تو بازی هیجان و واقعیت پذیری میخوایم نه فکر،البته باز یهای فکری رو خیلی دوست دارم ولی در مواقعی که واقعا هوس کنم بازی کنم نه همیشه و در هر بازیی!!

    ۰ ۰
    1. mr.zombie گفت:

      ولی روزبه جان به نظرم اینا با هم یکی نیستن…فکر کردن داخل بازی یه حس دیگه ای داره و به محض اینکه یه معمایی رو حل میکنی یا از یه چلنج فکری سربلند بیرون میای حس موفقیت و خرسندی خوبی دست میده… :wink:

      ۰ ۰
  13. mr.zombie گفت:

    قطعا درسته صحبتاش…فقط سئوال من اینه….چرا همه از تکراری بودن کال او دیوتی و خطی شدن یا ساده شدن خیلی از بازیای دیگه شکایت میکنند ولی باز این بازیا به محض عرضه شدن این همه فروش میکنند…شاید به خاطر اسمشون…نمیدونم…. :?:
    _________________________________
    Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۳ MEA Co. All rights reserved :arrow:
    انجمن حقوق بگیران مایکروسافت

    ۰ ۰
  14. ****Ice Boy**** گفت:

    همه ما تنوع رو دوست داریم و ازش استقبال میکنیم :!:

    ۰ ۰
  15. AmEEr گفت:

    وارن اسپکتر کی هست حالا؟ :roll:

    ۰ ۰
  16. اسپکتور کارش واقعا درسته. حداقل اگه قرار باشه شاهکار بسازه می سازه!
    اگه این اواخر هم دیزنی مخش رو نزده بود الان یه IP جدید و خفن در ادامه معنوی دوس اکس داشتیم…
    البته دوس اکس اخری که اومد شاهکاری بود برای خودش… ولی همه میدونن کار اسپکتور یچیز دیگه اس… :X

    ۰ ۰
  17. crash گفت:

    نه که خودش با اپیک میکی شاهکار کرد.
    اگه این روند رو ادامه بده خودشو خراب میکنه

    ۰ ۰
  18. general amin گفت:

    گذر زمان تاثیرات فراوانی را بر ایشان گذاشته است …
    یک نگاه اجمالی به کارنامه و تکاملشان این قضیه را به خوبی نشان می دهد …
    —————————-
    SONY make.believe

    ۰ ۰