۵ ایده که در نسل بعد باید کمتر دیده شوند

توسط Kurosaki Ichigo در ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ , ۲۲:۰۱

هدف از انجام بازی های رایانه ای این نیست که ناراحت شویم و یا مدام درد سر بکشیم . اینکه در یک بازی رایانه ای شما دچار احساسات بشوید خوب است و اینکه بازی رایانه ای احساسات شما را با داستان و گیم پلی زیبا درگیر کند عالی است اما هیچ وقت یک بازیکن دوست ندارد که فقط برای اجرا شدن یک بازی دردسر های بیشماری را تحمل کند . هر چه بازی راحت تر اجرا شود بهتر است .

وقتی بحث پول و کسب و کار در بین باشد به کمترین چیزی که توجه می شود احساسات گیمر است .ظاهرا همیشه بهترین افکار و راه حل ها برای شرکت های بازی ساز  بهترین ها برای بازی کننده نیستند. بعضی از سازندگان راه حل ها و یا بعضا فعالیت هایی را انجام می دهند که باعث می شوند بازیکن ها از خشم زیاد به دیو هایی خطرناک با دندان ها کشیده تبدیل شوند .

برخی از این ویژگی ها برای جلوگیری از سرقت ها و کپی شدن ها و بعضی دیگر برای افزایش درامد و برخی هم برای ترویج و استفاده اجباری از فن آوری !

اینکه واقعا این ایده ها خوب هستند یا نه و کسی که این ایده ها را به اجرا در اورده است اصلا به فکر بازیکننده ها بوده است یا نه خود به تنهایی بحثی طولانی است . در این مقاله پنج ایده واقعا غذاب اور را معرفی می کنیم :

۱ – اتصال دائم به اینترنت

بازی SimCity در این ماه گذشته به خاطر سرور های دائم انلاینش در صدر خبرگذاری ها بود و واقعا اعصاب بازیکننده ها را خورد کرده بود . اما این پایان ماجرا نیست و نخواهد بود . شما وقتی یک بازی راتهیه می کنید هیجانی وجود دارد که هر چه زودتر بازی را اجرا کنید و از ان لذت ببرید ولی این پیغام های اشکال در اتصال به سرور واقعا اعصاب خوردکن هستند.
حتی وقتی کمپانی فوق موفق Blizzard در سال ۲۰۱۲ همزمان با ارائه بازی Diablo III خود این مشکل را مشاهده کرده بود نتوانسته بود به موقع این مشکل را حل کند که باعث شده بود خیلی از هواداران نسبت به این عمل واقعا ناراحت و سرخورده شوند .
در واقع این مشکل در بازی هایی مثل World of Warcraft و Star Wars: The Old Republic نیز دیده شده بود،بازی هایی که واقعا پرطرفدار هستند.

ناشران با وعده پوشالی و دروغین “اماده بودن سرور ها ” بازیکن ها را در فریب می دهند در صورتی که حتی این سرور ها نمی توانند جوابگوی بازی کننده های روز اول باشند .

متاسفانه راهی برای فرار از این مشکل در این نسل وجود نداشت و ندارد و اگر واقعا علاقه مند به بازی هایی مثل Diablo یاSimCity هستید مجبورید از یک خط اینترنت پر سرعت استفاده کند تا به یک سرور ماقبل تاریخ متصل شوید . ( مشکلات اینترنت در ایران کلا خارج از این بحث است ! )

۲ –  بسته های اپدیت تمام نشدنی

این یکی واقعا روی اعصاب است . چطور یک بازی با ان همه مشکل و باگ و .. منتشر می شود . مثلا بازی Rage در هفته اول بیش از یک گیگ آپدیت برای رفع مشکلات و باگ هایش داشت و یا بازی GT5 که برای کنسول PS3 منتشر شده بود مقدار حجم قابل توجهی آپدیت نیاز داشت تا اجرا شود.
گویا شرکت های بازی ساز اصلا بازی هارا تست نمی کنند که این همه بسته های بروز رسانی ارائه می دهند .
نگته جالب بسته های بروزرسانی کنسول ها است که هر از چند گاهی منتشر می شوند و با اینکه در بعضی مواقع به صورت مخفی و در پس زمینه اقدام به بروز رسانی خود می کنند اما با این حال باعث کندی و اعصاب خوردی بازیکن ها می شوند .
تصور کنید شما یک بازی جدید تهیه کرده اید و مشتاق هستید که هر چه سریع تر ان را اجرا کنید ولی باید مدتی را خیره به مانیتور شوید تا یک نوار آبی رنگ بروز رسانی تکمیل شود .

نواری که نامش نوار بروز رسانی است اما برای بروز شدن به شدت تنبل است !

با اینکه خبر ها حاکی از این است که کنسول PS4 نیاز به اتصال دائم به اینترنت ندارد اما باز این نگرانی برای بسته های بروز رسانی وجود دارد و سونی ممکن است بازیکن ها را به سمت ویژگی و پیامدهای تعیین نشده ای سوق دهد . کاری که ممکن است کمپانی های دیگر مانند مایکروسافت و نینتندو نیز انجام دهند .

۳ –  صفحه لمسی در همه جا

حتما اولین گوشی ها ی لمسی که وارد بازار شدند را با خاطر دارید . شماره گیری با گوشی های لمسی واقعا لذت بخش بوده،است و خواهد بود .

آیا کنسول های لمسی نیز به اندازه  گوشی های لمسی لذت بخش هستند ؟ احتمالا خیر

قطعا جایی برای صفحه های لمسی در بازی های رایانه ای وجود دارد اما تجربه یک بازی تیر اندازی ،اکشن ، مسابقه ای ، ماجراجویی و غیره در صفحه لمسی واقعا عذاب آور است . مخصوصا که کنسول شما را مجبور به استفاده از تاچ پد و صفحه لمسی کند .
در کنسول دستی ویتا و کنسول جدید نینتندوWii U و حتی در دسته های PlayStation 4’s DualShock صفحه های لمسی قرار گرفته اند اما چقدر می توان مطمئن بود که این صفحه های لمسی واقعا کارامد باشند ؟

۴ –  محتوای قابل دانلود پولی

بعضی از محتوا های قابل دانلود پولی واقعا ارزش دار هستند . وقتی کمپانی راک استار بعد از انتشار بازی Grand Theft Auto IV اقدام به انتشار اپیزود های پولی کرد کسی به آنها خرده ای نگرفت چرا که پولی که بابت انها پرداخت شد واقعا ارزشش را داشت .
DLC ها نیز محتواهایی هستند که ممکن است تعدادی اسلحه و یا نقشه جدید به بازی اضافه کنند که واقعا ارزشش را داشته باشداما بعضا ثابت شده استد که تنها بسته های بی ارزش بوده اند و برای خالی شدن جیب کاربران ارائه شده اند .

بعضا از کاربران برای چیز هایی پول در یافت می کشود که واقعا مضحک و خنده دار است . مثلا در بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion از بازیکنان برای ارتقاع یک زره اسب مبلغ ۳ دلار دریافت شد ! (گرچه بتسدا بعد ها درس های جالبی از ان اقدام دریافت کرد)

اخیرا نیز EA در بازی Dead Space 3 اقدام به فروش ابزار آلات پولی برای کشتن موجودات داخل بازی کرده است .
این اقدام ان هم در زمانی که بازیکن برای خرید بازی مبلغی را هزینه می کند می تواند کمی ناراحت کننده باشد چرا که بعضا به این نتیجه می رسند که بازی به دست انها رسیده ممکن است کلا ناقص باشد .
این چند دلار های اضافی ممکن است در دید اول پول کمی باشند اما وقتی به انها از دید درامد های جانبی سرمایه گذاری ان هم سود خالص نگاه شود واقعا مبلغ های هنگفتی خواهند بود .

۵ –  بخش چند نفره انلاین غیر ضروری

شاید چون بازی Call of Duty در بخش چند نفره انلان فوق موفق بوده است باعث شده است که بازی های دیگر نیز به این حیطه کشیده شوند .بخش چند نفره واقعا عالی است و تجربه باور نکردنی از یک بازی را ارائه می هد اما همیشه نیمه خالی از لیوان نیز وجود دارد و بازی هایی هستند که اصلا نیاز به بخش چند نفره ندارند .
به عنوان مثال ۲۰۱۳ Tomb Raider به عنوان یک بازسازی واقعا یک تجربه عالی و منحصر به فرد را در بخش تک نفره ارائه می دهند . حتی هیچ ایرادی به بخش چند نفره ان نمی توان گرفت ولی واقعا نیازی هم به این بخش نداشت. تمام لذت یک ماجراجویی به تنها و تک نفره بودن ان است .

می توان از نسخه جدید بازی God Of War نیز یاد کرد که واقعا نیازی به بخش چند نفره نداشت و ندارد چرا که بخش تک نفره آن به تنهایی می تواند در کل  بازی تاثیر گذار باشد.

این به اندازه کافی بد است که سازندگان از بخش های تک نفره کم می گذارد و بخش های چند نفره را توسعه می دهند اما همه بازی ها نیاز به بخش چند نفره ندارد و بازی هایی هستند که باید به صورت تک نفره اجرا شوند تا تجربه و لذت اصلی خود را به بازیکن انتقال دهند .

دیدگاه
۴۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

40 Replies to “۵ ایده که در نسل بعد باید کمتر دیده شوند”

  1. avion گفت:

    با هر پنج تاش کاملا موافقم.مخصوصا اتصال دایم به اینترنت.

    ۰ ۰
    1. himsy گفت:

      متاسفانه هر سه هر بیشتر در نسل بعد دیده خواهند شد دوستان؛ حقیقت تلخه اما سرویس های ابری اتصال دائم رو طلب خواهند کرد و شرکت های حریص محتواهای قابل دانلود و پولی رو سرازیر خواهند نمود و صفحات لمسی تمام سطوح قابل تماس را خواهند پوشاند و …. خیلی خوب بود اگه این طور نبود اما هر چه به جلو می ریم این واقعیت ها نمود بیشتری پیدا خواهد کرد….

      ۰ ۰
  2. marcus payne گفت:

    کمتر که نه اصلا نباید دیده بشند به خصوص بخش چند نفره غیر ضروری و اتصال دائم به اینترنت

    ۰ ۰
  3. Curunir گفت:

    یک چیزی رو جا انداختی!
    بخش چندنفره به صورت Lan اما نیازمند اتصال به اینترنت!
    من موندم چه کاریه اخه! ما دوست داریم افلاین و به صورت لن بازی کنیم با هم باز هم باید به سرور های لعنتی این ناشرین عزیز متصل شویم! واقعا خیلی رو مه هست این سیستم! البته برخی بازی ها هم مثل بردرلندز ۲ که سازندگان با مرامی دارن این سیستم رو استفاده نمی کنن!

    ۰ ۰
  4. Mr.Death گفت:

    با مورد ۵ کاملا موافقم.

    ۰ ۰
  5. ****Ice Boy**** گفت:

    کاملا باهات موافقم نکات خوبی رو متذکر شدی افرین =D =D

    ۰ ۰
  6. King Tiger گفت:

    به نظر من حرف دل همه ی گیمر ها رو زدی … واقعا ممنون! :X

    ۰ ۰
  7. slayer گفت:

    خدا کنه که این ۵ مشکل دیده نشن

    ۰ ۰
  8. mori360 گفت:

    باهمشون موافقم,مخصوصا اولی

    ۰ ۰
  9. MilAd.gH گفت:

    با همه موارد به خصوص اتصال دائم به اینترنت موافقم شدید

    ۰ ۰
  10. Mikaelson گفت:

    با تمام موارد موافقم :X

    ۰ ۰
  11. sephiroth گفت:

    این اتصال داِئم به اینترنت واقعا ایده ی مضحکی هستش.باعث شد منی که این همه سال منتظر دیابلو بودم هنوز از تجربش بی نصیب باشم

    ۰ ۰
  12. Very Big Daddy گفت:

    کاملا صحیح!خصوصا اتصال به اینترنت مضحک!

    ۰ ۰
  13. crash گفت:

    به نظرمن سریه half life بهترین بازیه تاریخه ولی از این جهت ازش متنفرم که ایده بازیهای انلاین امروزی رو هاف لایف مد کرد
    مثلا بازیه کرایسیس۳ ۴.۵ ساعت بخش تک نفره داره و همه وقتشونو رو بخش انلاین گذاشتن که واقعا عذاب اوره
    ازمعدود مقاله های سایت بود که واقعا لذت بردم
    تشکر از نویسنده =D

    ۰ ۰
  14. NSR گفت:

    بسیار زیبا …
    خیلی خوب بود :wink:

    ۰ ۰
  15. xneon 360 گفت:

    داش حسین با بیشتر نکاتت موافقم،و معتقدم بعضی بازی های اصلا با بخش چند نفره تناسب ندارن،مثال براش هم زیاده! در کل مرسی،سال نوتم پیشاپیش مبارک :wink:

    ۰ ۰
  16. itachi گفت:

    ما که خوشمون نمیاد استفاده بشه ولی سازنده ها یه جور دیگه فکر میکنن :-? یا اصلا فکر نمیکنن

    ۰ ۰
  17. general amin گفت:

    با بعضی موارد موافقم …
    مخصوصا شماره یک که به طور ویژه امیدوارم ریشه اش خشک شود …
    همان طور که در مورد dlc ها ذکر کردی بعضی ها انصافا ارزش خرید را دارند . dlc های بازی هایی مثل بوردرلندز یا مس ایفکت جدا ارزشش را داشتند . اما بعضی ها پشیزی ارزش ندارند حداقل برای من ! به عنوان مثال همین مس ایفکت ۲ بالای بیست دی ال سی داشت . سه چهارتایش داستانی بودند و بسیار عالی ولی مابقی هر کدام یا یک اسلحه یا یک لباس اضافه می کردند درسته بعضی ها رایگان بودند اما یک سری پولی !
    یا همین بازی فاینال فانتزی ۱۳-۲ ! تا دلتان بخواهد دی ال سی داشت ! دو سه تا داستانی مابقی یکی یک لیاس دیگری یک جوراب یکی اسلحه یکی … جدا مسخ.ره است !
    به نظرم این ایده یک دی ال سی یک لباس یا یک زره بدترین ایده ای بود که وارد گیم شد !
    بخش آنلاین هم ذاتا به بعضی بازی ها نمی آید ! اما یک سری از بازی ها فقط آنلاینشان ارزش دارد ….
    با تشکر بابت این مطلب ….
    —————————
    SONY make.believe

    ۰ ۰
  18. sand man گفت:

    مطلب خوبی بود مرسی
    امیدوارم هیچ کدوم تو نسل بعد به کار برده نشه مخصوصا شماره ۱
    که البته نبودن بخش چند نفره غیر ضروری و dlc ها و بسته های دانلودی بعید به نظر میرسه که بهکار برده نشن
    در هر حال مرسی بابت مطلب :wink:

    ۰ ۰
  19. rezulex گفت:

    دوستانی که مایل به بازی انلاین در PSN هستند خصوصا گاد اف وار من را دعوت کنید. نام من در psn همین نام کاربریم است REZULEX

    ۰ ۰
  20. Meraj Fathi گفت:

    اولی که فکر نمیکنم یدونه موافق هم داشته باشه ولی در مورد بخش انلاین با توجه به اینکه بازی ها هی دارن به سمت مولتی شدن پیش میرن از نظر من بودنش بهتر از نبودنشه اما به شرطی که به بخشهای دیگه اسیب نزنه.

    ۰ ۰
  21. Pedram Iderli گفت:

    کاملا موافقم ممنون

    ۰ ۰
  22. Frank Woods گفت:

    موافقم ولی احتمالش کمه که عملی بشه.شاید اتصال دائم به اینترنت رو عملی کنن شاید

    ۰ ۰
    1. Meraj Fathi گفت:

      شاید این جمعه بیاید شاید! :lol: :lol:

      ۰ ۰
  23. conner گفت:

    صد و بیست درصد موافقم =D

    ۰ ۰
  24. mani گفت:

    آفرین چه نکته هایی

    ۰ ۰
  25. محسن گفت:

    با تشکر از حسین براتی عزیز اما من سر بازی کرایسیس ۳ واقعا تا مرز جنون رفتم با اون اخطار مسخره دایریکس :-x :-x :-x :-x :-x :-x :-x x-( x-( x-( x-( x-( x-( x-( x-( x-( x-(

    ۰ ۰
  26. Jhon f Keendy گفت:

    همه موارد خوب ولی تو این مملکت جواب نمیده.

    ۰ ۰
  27. Amir.M گفت:

    با این که موافقم ولی همشون باز دیده خواهند شد

    ۰ ۰
  28. dead of war123 گفت:

    حرف دل خیلی هارو زدی.با همه موافقم.اینایی که گفتی خیلی رو اعصابن.
    :P اصلا باز رو چه به مولتی؟؟؟!!!

    ۰ ۰
  29. mr.zombie گفت:

    با تشکر از حسین براتی عزیز…
    مطلب خیلی خوبی و حرف دل همه ی ما بود…گزینه های ۱ و ۲ که جای بحث نداره…گزینه ی ۴ و ۵ که فقط واسه یه مشت پـــــــــول… :wink:
    ______________________
    ۸ روز تا اولین شاهکار… :X
    _____________________
    Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۳ MEA Co. All rights reserved :arrow:
    انجمن حقوق بگیران مایکروسافت

    ۰ ۰
  30. RANDYORTON گفت:

    “مجبورید از یک خط اینترنت پر سرعت استفاده کنید تا به یک سرور ماقبل تاریخ متصل شوید .” :D
    کاملا درست بود
    از همه بدتر اتصال دائمی هست که البته من در این نسل مشکلی باش نداشتم چون اصلا این کار رو نکردم امیدوارم تو نسل بعد هم مشکل نداشته باشم

    ۰ ۰
  31. Marlon Brando گفت:

    مرسی حسین جان
    با همه‌ی موارد موافق هستم
    مخصوصا اون گزینه‌ی اول
    —————————-
    SONY make.believe

    ۰ ۰
  32. Ali Hybrid گفت:

    اتصال دائم به اینترنت ظلمیست در حق گیمرهای ایرانی !! :D

    ۰ ۰
  33. Survivor گفت:

    اتصال دائم به اینترنت اعصاب خردکن ترین ایده بود… بقیه هم کاملا درست هستن…

    ۰ ۰
  34. آرویــن گفت:

    با تمامی موارد موافقم … امیدوارم چنین باشد …

    ___________
    آروین از pc $

    ۰ ۰
  35. Hamedgh گفت:

    با سلام!
    در همین ابتدا قابل ذکرست…
    در حال تکمیل کردن قسمت دوم(و احتمالا سوم) مقاله پلی استیشن ۴ هستم که اگر مشکلی پیش نیاید همانند مقاله پیشین با کمک آقای روزبه سامانی در سایت درج می گردد.

    و اما…
    با تشکر از حسین براتی عزیز (عیدت مبارک)!
    توضیحات خود را برای هر قسمت ارائه می دهم با این پیش شرط که نگاهی جهانی داشته و کل پیکره تولید و عرضه را مد نظر قرار داده و از احساسات بازیبازان/کرک بازان به گریه احساسی نیفتیم، خصوصا برای جامعه بازیبازان و برای این سرزمین که نه نگاهش جهانی است و نه شرایط تجارتش… که برای دوستان واقعی، امیدست مفید واقع شود:
    ۱-اتصال دائم به اینترنت: یک تکنیک است برای ارائه بازی در سطح جهانی که دیگر آفلاین نیست بلکه از توانایی های جاری بر روی شبکه به بهترین نحو به قصد استفاده آنلاین! به خطوط فیبر نوری/اتصال بی سیم زده است. دیگر بازی در حالت آفلاین به صورت “ولنگواز” و پا در هوا به بازی در نمی آید. بیشتر به کنترل در آمده و بیشتر منافع تولید کننده را به تامین در می آورد به انضمام اینکه ممکن است بازیبازان با استفاده از این سرویس ها از مزایای خاصی بهره مند شوند. این هم طبیعی است. از روی همان منطق که برای محافظت از خانه یا مغازه خود به قفل و زنجیر روی آورده و برای حفظ سرمایه خود به بانک یا گاو صندوق رجوع می کنید. که این هم یک تکنیک است. یا حتی گاهی بر روی دیوارهای خانه به نصب “میله سیخی” اقدام می کنید و این هم یک تکنیک است.(طنز)! اینجا دیگر احساسات جامعه سارقین برایتان مهم نیست.
    اما مسئله وقتی برای بازیباز به اشکال در حل کردن می رسد که به کمبود منابع برای نیل به خواسته خود مواجه می شود. اما باید به خوبی این مسئله را سبک و سنگین کرد و از این منظر بدان نگریست که شرکت های بزرگ بازیسازی(بلیزارد) که تجربه چنینی عملکردی را داشته اند بدون منطق دست به تجربه دیگر نمی زنند. مگر دیوانه اند؟! آنها منابع را بر اساس پیش بینی ها و ظرفیت سرمایه خودشان تخمین زده و آنرا برآورده می کنند. موضوع بر سر احتمالات است. اینجا اگر صدها هزار نفر سرریز در فروش داشته باشند و به یکباره در بازه زمانی ۷ تا ۱۰ شب به سرورها هجوم آورند بله…! به هدف خود نائل نمی شوند. اینجا دیگر با سرویس دهنده ایمیل طرف نیستیم که فقط به بخشی از ظرفیت هارد دیسک اختصاص داده شده به قصد دسترسی آمده و فعالیت شان به نوشتن و خواندن محدود می شود. بلکه به صدها هزار بایت پردازش در طول ارسال و دریافت، که آنهم در طول مدت زمان بالای در طول پروسه بازی کردن مربوط می شود.
    شرکت های سرویس دهنده ممکن است برای رفع این نیازها به روش های مختلفی متمسک شوند. درخواست های ورودی همانند ورود به صف در نظر گرفته شده و هر بازیباز به مدت زمانی خاصی برای بازی کردن محدود شود یا حتی می توان طول مدت زمانی که از آخرین اتصال و بازی کردن وی می گذرد مورد محاسبه ای خاص قرار داده تا در طول آن مدت و در طی زمان های پرکار سرور، نتواند به اتصال اینترنت در آمده و امکان اتصال به بازیبازان دیگر داده شود و یا یا یا یا …
    نگران نباشید شرکت های سازنده در کنار حفظ منافع خود به بازیبازان هم توجه دارند چرا که در دنیای رقابت و تجارت… یک اشتباه کوچک می تواند موجب ضرر فراوان شود و اگر یک بازیباز در حدود ۶۰ دلار از دست بدهد آنها ۶ میلیون دلار از دست خواهند داد!!! بعلاوه اینکه شرکت های تولید کننده با دستیابی به میزان تخمین احتمالی(از نظر فروش بازیهای ارژینال و جذب تعداد بازیبازان مورد نظر) و تدارک منابع سرویس دهنده در جهت تامین هدف، به مقاصد سودآوری خود در صورت تولید یک بازی سرگرم کننده… نائل خواهند شد.

    ۰ ۰
    1. Hamedgh گفت:

      ۲- بسته های آپدیت تمام نشدنی: من به آنها بسته های الحاقی، مکمل، آپدیت و پشتیبان گر لقب می دهم. در جامعه تجارت جهانی، ارائه پشتیبانی از محصول برای شرکت های تولید کننده واجب است. اینکه گناه نیست. اگر آنرا مورد شماتت قرار دهیم می بایست دائما به آپدیت های مایکروسافت برای پوشاندن حفره های امنیتی و نواقص ویندوز ایراد گیریم. یا یا یا …
      بازی خشم/Rage باگی نداشت. اشکال فنی و کمرشکنی نداشت که بازی را از اجرا باز دارد. بارگذاری دیرهنگام بافتها به هر علتی می تواند رخ دهد. در این بحبوحه نمی توان به قدرت فوق العاده موتور بازیسازی و گرافیکی “آی دی/id” ایرادی گرفت. در اینجا کاری به موفق یا ناموفق بودن بازی(نقد) ندارم. اینکه شرکت کرایتک مجبور شد بعد از بازی کرایسیس۲ به انتشار فایلهای پشتیبان کننده از دایرکت ایکس ۱۱ و تکسچرهای حجیم تر بزند از اشکالات شرکت تولید کننده نیست. نیازی از طرف بازیبازان محسوس کرده و از روی لطف به احساس در آورده اند!
      کما اینکه در این میان قدرت نمایی هم کرده اند و دنیای کنسولی را به جنبش برای تغییر واداشته اند(که در این زمینه هر شخصی نظری دارد و من هم موافق تولید زود هنگام کنسولهای جدید نیستم اما به چند شرط… که شاید در مقاله پلی استیشن۴ بدآن پرداختم).
      موضوع مهم به “بهینه سازی” ختم می شود. بعبارت بهتر، تعیین حداقل و حداکثر(منطقی) سیستم مورد نیاز در کامپیوترها و حداقل سازی و بهینه سازی در جهت بهبود عملکرد در کنسول ها با توجه به سخت افزار محدود و قابل شمارش آنهاست. چاره ای در این کار نیست. فیفا ۱۱ را در دو کنسول پلی استیشن۲ و پلی استیشن۳ یا کامپیوترهای شخصی بررسی کنید. آنچه که در کنسول پلی استیشن ۲ به اجرا در آمده به تفاوت ها حکایت می کند(هوش و گرافیک و تجربه بازی…). یا اینکه در سال ۲۰۱۳ از پردازنده های نسل هشتم و نهم “رادئون” به همراه تکنیک های جدید پرده برداری می شود و بازیها به تخیمن حداقل و حداکثری بازیها با توجه به نیازهای خودشان و شعاع منطقی بازیبازان دست می زنند در حالیکه طیف زیادی از بازیبازان به سوی بازی های جدید و قدرتمند امروزی با دهانی باز به حالت تشنه نشسته اند اما از پردازنده های گرافیکی نسل چهارم و پنجم سود می برند. درباره پردازنده اصلی و مرکزی یا حافظه هم صدق می کند. اگر به هر دلیلی تکسچرها به موقع بارگذاری نشوند یا دستور العمل بازیباز در یک فرکانس معین به اجرای پردازنده در نیاید و با وقفه همراه شود آنوقت کاسیاس(دروازه بان رئال مادرید) واکنش درستی از خودش بروز نمی دهد و تیم رئال و آقای مورینیو(مربی فوتبال) را به فنا می دهد یا یا یا یا …(طنز).
      نکته مهم دیگر اینجاست. اینکه بدلیل وجود دشمنان بیشتر یا افکت های زیادتر در مرحله ای از بازی کرایسیس به یکباره لختی یا افت فریم در یک لحظه محدود رخ می دهد… مثلا ممکن است در طول یک مرحله پانزده دقیقه ای به دو افت فریم چند ثانیه ای برسیم که چیز بسیار مهمی نیست تا بسیار بزرگش نماییم. در واقع این موارد موجب از کار افتادن بازی نشده و تجربه بازیباز را به فاجعه نمی کشاند و بازی تا انتها نیز ادامه می یابد.
      دقت بفرمایید
      اما…
      اینکه شرکت های بزرگ به تست بازیهای خود نمی پردازند، نادرست است. این فعالیت و پردازش، همانند دریافت ایزو برای کالای تولیدی است. کافیست به لیست تست کننده ها در تیتراژ پایانی دقت فرمایید. اصلا فرآیند تست و بازبینی، یکی از شاخه های تولید محصول در آنجاست.
      !!!هر “آپ” به یک هدف خاص “دیت” می شود!!!

      ۰ ۰
    2. Hamedgh گفت:

      ۳-صفحه های لمسی: مطمئن باشید این صفحات به کارکردهای اصلی و واقعی خودشان در خواهند آمد. حتی اگر شرکتی به تولید بازی تیراندازی/اول شخص دست بزند(همانند بازی ندای وظیفه/COD) که در آن با صفحات لمسی به دشمن شلیک شود باز هم امکان استفاده از گیم پد یا صفحه کلید را خواهد داد!
      صفحات لمسی در بازیهای نقش آفرینی، آرکید، معمایی و ماجرایی… کارکردهای زیادی خواهند داشت. حتی در بازیهای اکشن/تیراندازی، که هدفش استفاده در جهت تیراندازی نیست. اما نقشه بازی، تشخیص محل دشمنان، تشخیص نقاط مخفی، بخش تعیین اسلحه و آپگریت آن، اطلاعات ویژه برای هر وسیله یا محل و ارتباط با همگروهی ها در بازیهای آنلاین… می تواند مورد استفاده در آید.
      تقریبا مطمئن هستم این نوع گیم پدها، تاثیر مثبتی بر روی جریان بازی خواهد گذاشت. از شرکت نینتندو ممنون!

      شاید این دیدگاه ادامه یابد…

      ۰ ۰
  36. A.F.A گفت:

    امیدوارم دیگه از اون ۳۷ تا نبینم که اگه ببینم…. :(( :(( :((

    ۰ ۰