«توم ریدر» و جذابیت های آن برای طرفداران «آنچارتد»

توسط mikaelson در ۸ اسفند ۱۳۹۱ , ۲۲:۲۳

«جانی کولن» می گوید مقایسه ی بین آنچارتد و توم ریدر نباید شما را از بازی آینده ی کریستال داینامیکس غافل کند.شباهت هایی وجود دارد،اما لارای جدید شخصیت مستقلی دارد.

هفته ی آینده کریستال داینامیکس،پدیدآورنده ی شخصیت لارا کرافت از سال ۲۰۰۶ تاکنون،بازی مورد انتظار همگان یعنی توم ریدر را منتشر خواهد کرد.از همان زمانی که دو سال پیش اولین گیم پلی بازی در e3 به نمایش در آمد این بازی را با آنچارتد مقایسه کرده اند.شباهت ها قبلا مورد بحث قرار گرفته اند.وقتی «آنچارتد: سرنوشت دریک» در سال ۲۰۰۷ منتشر شد،این بازی را با نسخه های قدیمی ماجرایی لارا مقایسه کردند.
کاملا واضح است که توم ریدر جدید از کار ناتی داگ و ناتان دریک الهام گرفته شده است،اما این ضعف و مانعی برای کار آنها نیست.اکنون همه چیز به نفع کریستال داینامیکس است.
برای مثال، مبارزه های توم ریدر برداشتی کلیدی از آنچارتد است.مبارزه ها ممکن است بی منطق،نزدیک و شخصی شوند (با وجود این که برای کشتن یک دشمن به جای یک یا دو گلوله ی شات گان باید از ۳ یا ۴ گلوله استفاده کنید.)در حالی که مخفیانه کشتن انتخاب کاملا راضی کننده ای است.جنبه ی مخفیانه ی توم ریدر چیزیست که من انتظار دارم از آنچه در آنچارتد دیدیم بهتر باشد.در بازی،جنگلی در میان راهِ یکی از مراحل وجود دارد که هنگام عبور از آن شما باید چندین دشمن را از پا در بیاورید.وقتی از پشت به شکل مخفیانه آن ها را می کشید یا با تیرو کمان از راه دور اقدام به کشتن می کنید ، بسیار جذاب است.
آنچارتد صحنه های پس از مرگ بسیار ساده و بی جزییاتی دارد،اما کافی است شما در یکی از مراحل سخت توم ریدر اشتباهی بکنید تا شاهد مرگ وحشت ناک و خون آلود و رقت انگیز لارا باشید.(دوست دارید سر لارا را،در حالی که شاخه ای از یک درخت،آن را طی یک سقوط با پراگلایدر سوراخ کرده ببینید؟فکر نکنم!)
گشت و گذار در طبیعت و محیط اطراف نیز تا حدودی از آنچارتد الگو برداری شده،مانند ستون های رنگی هایلایت شده که مسیر درست برای بالا رفتن از ارتفاع ها را نشان می دهند.اما توم ریدر طراحی مفهومی و متفاوتی دارد که راه های زیادی برای رفتن از نقطه ی A به B در آن تعریف شده، برعکس آنچارتد که فقط باید یک مسیر را طی میکردید.
چیز دیگری که توم ریدر و آنچارتد در آن مشترک هستند،صحنه های اکشن عظیم است.کریستال داینامیکس انبوهی از این صحنه ها را در بازی جای داده، از اولین قسمت تا آخرین مرحله ی بازی.

نقشه‌ی جدید

من بازی های اصلی توم ریدر روی پلی استیشن۱ را تجربه نکرده ام و حتی بازی کردن “Underworld” نیز نتوانست مرا کاملا با این سری آشنا کند.اما مطمئن باشید در این بازی تجربه های بسیار خوبی در انتظار طرفداران و بازی کنندگان بازی های قبلی این سری است.شما همچنان می توانید به دلخواه در مقبره ها به جست و جو بپردازید و هنوز هم پازل هایی در مراحل اصلی و فرعی بازی وجود دارد(من فقط به یکی دو مورد از آن ها اشاره کردم چرا که می خواهم داستان مخفی بماند).

با نو کردن این سری،کریستال داینامیکس توم ریدر را برای طرفداران آنچارتد مناسب کرده است.من آنچارتد و ناتی داگ را بسیار دوست دارم و داستان اصلی توم ریدر می تواند جای «دریک» را برای من پر کند.
اما در حالی که مقایسه کردن این دو کار آسانی است،باید گفت که آنچارتد درباره ی یک گنج عظیم بود.اما توم ریدر(که باید توسط ریحانا پراچت نوشته شده باشد) درباره ی ساختن یک شخصیت از هیچ تا نهایت قدرت و شهامت در شرایط مختلف است.کریستال داینامیکس در بازگرداندن یکی از بهترین بازی های خود به ریشه هایش بسیار موفق بوده است.
فاز بعدی سری توم ریدر پایه و اساس جدیدی برای ساخته های آینده ی کریستال داینامیکس خواهد بود و بعید است کریستال داینامیکس در بخش داستان هم از ناتی داگ الهام بگیرد.
توم ریدر در تاریخ ۵ مارس برای پلی استیشن۳ و ایکس باکس۳۶۰ و پی سی منتشر خواهد شد.

دیدگاه
۶۶ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

66 Replies to “«توم ریدر» و جذابیت های آن برای طرفداران «آنچارتد»”

  1. Ali Hybrid گفت:

    نویسنده ی عزیز تشکر میکنم از شما . :X متن جالبی بود .
    لارا با این نمره هایی که گرفته همه رو تشنه ی خودش کرده ! :lol: :D

    ۰ ۰
  2. ps3 with xbox گفت:

    خوب این را بازی میکنم تا نسل بعد منتطر شاهکار ناتی داگ برای انچارتد ۴ باشیم
    کلا طرف خودش هم میدونه هیچ بازی ای به انچارتد نمیرسه ولی باز خواسته یه تعریفیم از تومب رایدر بکنه دیگه
    لطفا بازی هاتون رو به شاهکار ما نچسبونین که سالار یه دونست و باقی خواهد ماند

    Sony Make Believe

    ۰ ۰
    1. princeofpersia گفت:

      بقول سعید فکت صادر نکن! میتونی بگی نظر شخصیم اینه ولی تعمیمش به کل اشتباه هست اخوی رضا
      ______________________________
      Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۳ MEA Co. All rights reserved
      انجمن حقوق بگیران مایکروسافت

      ۰ ۰
    2. ps3 with xbox گفت:

      سید حالت خوبه عزیزم تازگیا مد شده این فکت شده قضیه پ-ن-پ و دکتر شریعتی و WTF که هرکی رو تو خیابون میدیدی میگفت
      الان کجای نظر من فکت بود فقط خواستی یه ساز مخالف بزنی دیگه ولی داداش گلم این راهش نیست

      ۰ ۰
    3. princeofpersia گفت:

      خوب رضا جان شما در این موارد تو نظرت باید بنویسی نظر من این هست تا سوء تفاهم پیش نیاد! :wink: :)
      ______________________________
      Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۳ MEA Co. All rights reserved
      انجمن حقوق بگیران مایکروسافت

      ۰ ۰
    4. xneon 360 گفت:

      د آخه مرد حسابی!! برادر!! تام راید یه نزدیک به ۱۱ -۱۲ سال قبل آنچارتد خلق شد و خیلی از ایده های آنچارتد برگفته از اونه،تنها مساله ای که شاید انچارتد رو بهتر جلوه بده،گرافیک و جلوه های بصری خوبشه

      ۰ ۰
    5. ps3 with xbox گفت:

      من کاری به ۱۱ ۱۲ سال ندارم میدونی چرا برام این مهمه که
      خود سازنده بازی تامب رایدر میگه ما از انچارتد تقلید نمیکنیم و این منتقد هم گفته از انچارتد خوب الگو برداری کردن بعد شما دو عزیز فن باز میاین از ایده های انچارتد برای من میگین یه سوال الگو برداری انچارتد از تامب رایدر رو میتونی برام مثال بزنی َ؟

      ۰ ۰
    6. Winchester گفت:

      اگه TOMB باز باشی خودت میدونی کجاهاش!!! که کاملا مشهوده نیستی… البته NO Offence
      یکیشُ واست میگم برو پیدا کن بازی کن شباهتشُ خودت میفهمی…حالا اونموقع تکنولوژیای الان نبوده دنگ و فنگ نداشته ولی عینا Realtime شده ی همونه!!!

      TOMB RIADER – Last Revelation مرحله Desert Railroad البته فک نکنم بهش برسی بازیش زیادی فسفر میخواد ؛ پلیر HARDCORE میطلبه

      ۰ ۰
    7. Very Big Daddy گفت:

      خدایی ترکوندید شما!تو هر پستی در حال کل کلین! :)) :))
      مسلما بازی شباهت های زیادی داره ومقایسه خیلی دور از ذهن نیست ولی دیگه شورشو در نیاریم.

      ۰ ۰
    8. Winchester گفت:

      تو که راس میگی اونم ۲ بار :|
      بچه جان , اونموقع که سونی هنوز تو گیر و دار نشر کراش بود TOMB RAIDER با معماها و سبک پلفترمینگش غوغا میکرد!!! حالا اومدید جلو ما پز نیتن دریک که کل حرکاتش جمع آوری شده از ۱۰ تا بازی دیگسُ میدین؟!
      زور داره بخدا…پدید آورنده ی یه سبک بیاد زیر دست بچه فوفولِ نیتن :-)

      ۰ ۰
    9. Mikaelson گفت:

      سازندگان توم ریدر گفتن ما از آنچارتد الهام گرفتیم برای ساختن این بازی!

      ۰ ۰
    10. ps3 with xbox گفت:

      Winchester
      بچه جان :)) :)) :)) اینو خوب اومدی افرین اخر شبی بیاین عقده هاتون رو خالی کنین من جنبم انقدر بالاست که با این چیزا از کوره در نمیرم هر موقع سنت به من خورد و بچه ها تایید کردن جوابت رو میدم اینهایی که جوابشان رو میدم همه مورد تاییدن ولی تو …………… بی خیال

      فرهاد جان من هم همینو میگم سازنده های تامب رایدر خودشون گفتن از انچارتد الهام گرفتین برای ساختن این بعد اینها برای خودشان از دوران طفولیت سخن میگن

      ۰ ۰
    11. Winchester گفت:

      مِستر با جنبه ی گرامی :دی TOMB RAIDER از سال ۱۹۹۶ داره منتشر میشه….ینی سر جمع چیزی حدود ۱۰ سریه ؛ خوب؟!
      توی این ۱۷ سال هم با احتساب آخرین تعویض سازنده ۳ بار سازنده عوض کرده!!! بعد واقعا میخوای بگی بازی که ۱۴ سال سابقه داره , تو سبک خودش همه قبولش دارن , از روی آنچارتد کپی کرده!؟ :| آنچارتد که خودش خیلی بخواد ریشه دار باشه ۴ ۵ سال اصن وارد صنعت گیم شده؟!
      قبول , ممکنه از یه جهاتی بهتر باشه ولی تو خودت هیچوقت تونستی بگی مثلن METAL GEAR تو مخفی کاری زیره SPLINTER CELL ئه؟! هر کدومشو فن خاص خودشونُ دارن ولی همیشه یکی صاحب نام و صاحب سبک…بین آنچارند و تامب هم هممینطوره ممکنه آنچارتد بهتر بشه ولی در هر صورت تامب صاحب سبکِ!

      اگرم دیشب بد حرف زدم ببخش…تلویزیون برفک گرفته بود نمیذاشت بازیو عین آدم ببینم :| :-D

      ۰ ۰
    12. sephiroth گفت:

      در تعجبم از همه ی شما.یعنی چی این تقلیده اون تقلیده؟
      خب وقتی یه استانداردی وجود داره چرا نباید دیگران ازش استفاده کنن؟
      اگه اینطوری بود که الان تو این سبک ما فقط یه بازی داشتیم تو اول شخص فقط دوم و کواک رو داشتیم تو ریسینگ فقط ماست وانتد و گرن توریسمو..و.. خب یه استانداردی رو تعریف کردن بعضی ها و بعضی دیگه هم چیزای جدیدی بهش اضافه کردن و شده یه استاندارد واحد و همه ازش استفاده میکنن..تموم کنید این بحث های بی ارزش رو.مهم اینه که از بازی لذت ببریم.

      ۰ ۰
    13. Argada گفت:

      sephiroth
      بالاخره ما یه حرف منطقی دیدیم…
      انچارتد خودش تقلیدی از تام رایدر بود منتها تونست به یه سری نوآوری در سبک خودش مطرح بشه…تا جایی که نسخه ریبوت و جدید تام رایدر مجبور به الهام گرفتن از انچارتد بشه…

      چین و کره و تایلند و غیره از بزرگترین تقلید کنندگان جهان هستند…ما هر روز به اونها می گیم که چرا کپی زدند و فلان…در حالی که خودمون توان همون کپی زدن رو هم نداریم!

      ۰ ۰
    14. dead of war123 گفت:

      ببین توهین نکن. x-( x-(
      خودم فن سونی هستم . اما اینو قبول دارم که انچارتد یک(توجه کن فقط یک)از تومب رایدر تقلید کرد.اما شماری ی دومش اصلا این توری نبود و تونست استاندارد های جدیدی رو به وجود بیاره.
      تومب رایدر بازیه عالی ای هستش. منم مث انچارتد این بازی رو دوست دارم ونمی یام بگم این از اون یکی بهتره و قدمت دوازده سالشو خورد کنم.بلکه سعی می کنم به جای این فن بازی های بی مورد و وقت طلف کن از بازی لذت ببرم

      ۰ ۰
  3. Nate drake گفت:

    سپاس! ولی من که یقین دارم این ضعیفه نمیتونه به گرد پای نیتن دریک کبیر برسه… چه برسه سخواد باهاش رقابت کنه! در ضمن بخش مخفی کاری آنچارتد به بهترین شکل ممکن پیاده سازی شده و کاملا واقع گرایانه است(نمونش مراحل توی اسکله) در زمینه گرافیک هم که کرایسیس با اون همه غارت و غورت نسل بعدی نتونست حتی به آنچارتد ۳ برسه :mrgreen: چه برسه به مهاجم مقبره کوچیک و نازک و خوجکل و تو بغلی خودمون :D

    ۰ ۰
    1. Ali Hybrid گفت:

      جملات پایانی کامنتت یه بو هایی میده :D >:) :twisted: ! منظوری که نداری احیانا عایا ؟!! :D :lol:

      ۰ ۰
    2. Nate drake گفت:

      والا ما از هرکی پرسیدیم این بازی رو فقط به خاطر همون خوجکله بازیش میکنن :D کلا جماعت تو کف زیاد داریم /:)

      ۰ ۰
    3. Ali Hybrid گفت:

      من که قبلیهاشو بازی نکردم ، این اولین سری ازاین بازی هست که میخوام بازی کنم ! :wink:

      ۰ ۰
    4. ps3 with xbox گفت:

      ای مرحله اسکله رو گفتی بازیهای تو سبک مخفی کاری هم به گرد پای این مرحله نرسیدن کلا قسمت شد فردا دوباره بریم سراغش چه مرحله ای بود یعنی تا الان تنها بازی ای که پرده بین واقعیت و بازی رو زد کنار همین مرحله بوده

      Sony Make Believe

      ۳۱۰H and 59 m until God of Games
      کوشن این بارسایی ها :D

      ۰ ۰
    5. princeofpersia گفت:

      طرز کامنت دادن و ادبیات یک فن سونی ! واقعا که! این ترول ها میمونه! ولی . . .
      اون زمان که لارا داشت مقبره نوردی میکرد ناتان هنوز به دنیا نیومده بود! ;) :wink:
      ______________________________
      Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۳ MEA Co. All rights reserved
      انجمن حقوق بگیران مایکروسافت

      ۰ ۰
    6. dead of war123 گفت:

      اینم از طرز حرف زدن فن های سونی که از سر لجبازی دارن شورشو در میارن

      ۰ ۰
    7. Winchester گفت:

      ۱۰۰% واقعیه :| یه چیزی بگو بگنجه خو!؟ با دست خالی میپری ۴ تا آدم کلاش به دستُ خلع سلاح میکنی بعد تک تکشونو میکشی واقعیه!؟ یا رو قطار حرکات موزون زدن!؟:|

      هیتر آنچارتد نیستم ولی شور حرکات سینمایی رو درآورده دیگه…بازی نیست اینکه دیگه ؛ سر آدم شیره میماله که داری بازی میکنی و گرنه همه چیزاش از قبل تعیین شدس

      ۰ ۰
    8. dead of war123 گفت:

      نه اصلا این رو قبول ندارم.تو مثل این که تومب رایدر بازی نکردی.
      تازی بخش مخفی کاریه انچارتد بیشتر خنده دار هستش تا واقه گرایانه!!!

      ۰ ۰
  4. crash گفت:

    این دوبازی بطور مستقیم از هم ایتمهایی رو گرفتن که به نفع هردوشونه
    ایشالا تو انچارتد ۴ عروسیشون و تو انچارتد ۵ هنر نمایی فرزندان این دو عزیز رو ببینیم :))

    ۰ ۰
  5. god of gamers گفت:

    من که آنچارتد بازی نکردم ، پس وقتی تومب ریدر رو بازی کنم نمیتوانم دریابم که کریستال داینامیکس کجاهاشو دقیقا از آنچارتد الهام گرفته !!! چی شد اصلا !!؟! :-?

    ۰ ۰
    1. Nate drake گفت:

      :)) :)) ماهم نفهمیدیم چی شد!

      ۰ ۰
    2. ps3 with xbox گفت:

      یعنی ps3 داشتی و انچارتد بازی نکردی یا اگه نداری که اگه اینطوری باشه که god of games هم نمیتونی بازی کنی که

      Sony Make Believe

      ۳۱۰H and 44 m until God of Games

      ۰ ۰
    3. god of gamers گفت:

      فاقد ps3 میباشم که اگر داشتم تا کنون آنچارتد را زده بودم بر بدن مبارک .
      منظورت از god of games چی بود؟ god of war بود؟

      ۰ ۰
    4. ps3 with xbox گفت:

      yes god of war is god of games

      ۰ ۰
  6. incoming گفت:

    با تشکر از مترجم محترم هر دو عنوان عالی هستن

    ۰ ۰
  7. The End Of Ps گفت:

    اون تریلری که در E3 دیدیم خیلی ها یاده آنچارتد افتادن (از منتقدا گرفته تا کاربرا) و الگو برداری زیاد مشخص بود که خیلی هم بحث حداقل در این سایت هم شد . با این بازی و الگو برداری از نکات قوت آنچارتد در واقع خواستن موفقیت بازیشون رو تضمین کنند و تقریبا موفق هم بودند و به نظر بازیه خیلی خوبی رو ساختن ولی بازم اون چیزی که مشخصه اینه که کلاس آنچارتد واقعا بالاتره و بهتر و سخته مثل ناتی داگ بازی ساختن
    ________________
    SONY make.believe

    ۰ ۰
  8. xneon 360 گفت:

    من توم ریدر رو با ریشه تر و قابل احترام ترمیدونم ولی خب آنچارتد هم بازیی خوبی است ولی خب طبیعتا از بچه های دهه ۷۰ و ۸۰ انتظاری نیست که بیان بگن آنچارتد بهتره :lol:
    جملاتی که کلاس توم ریدر به آنچارتد نمخیوره و بر عکس هم درست نیست و فقط از دهان فن بوی ها خارج میشود،هر بازی لایق احترام وشخصیت هست و اگه بزرگ تر هم باشد،که احترامش واجب تر است،ولی خب مساله اینه که بعضی ها به بزرگ تر احترام نمیذارن،چه برسه به بازی!

    ۰ ۰
  9. princeofpersia گفت:

    لیدی کرافت :X :X :X جای خود ع نیت هم جای خود . هر دو عنوان عناوین بزرگ و الگوسازی هستن و طرفدارن بسیار دارند! صد البته در قلب ما (منظورم کل گیمر ها نیست!) لیدی کرافت مقام بالاتری دارد.ما خاطرات بسیار داریم از این سری.
    پس بیایید با هم مهربان باشیم و سلایق و علاقه ی یکدیگر توهین نکنیم!
    ______________________________
    Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۳ MEA Co. All rights reserved
    انجمن حقوق بگیران مایکروسافت

    ۰ ۰
  10. یک کامنت متشنج دیگه از هر نوع، چه فوتبالی، چه کل کلی و ترولینگ = سه ماه بن از تمام امکانات سایت
    ببینم نفر اول کیه …

    ۰ ۰
    1. ضمنا ممنون از ترجمه‌ی بسیار خوب شما … از ترجمه‌های من خیلی بهتر بود.
      فقط من شخصا به اونایی که بازی رو مقایسه می‌کنند با آنچارتد حق میدم، چون شباهت‌هایی داره، ولی این که بازی کلا از اون الگو گرفته یه حرف بی‌اساس و غلطیه. چون اساسا دو تا چیز متفاوتن. اولی یک بازی خطی غیرواقعی و اغراق شده است که خیلی بازی ارزشمند و خوبیه، و دیگری یک بازی که هنوز بازیش نکردیم ولی به نظر میاد که یک بازی وسیع، پرجزئیات و درگیرکننده باشه.

      ۰ ۰
  11. rezulex گفت:

    من اولای بازی هستم نسخه ایکس باکس از اون بازی ها است که من خیلی دوست دارم. مثل انچارتد میمونه. گرافیکش که تا اینجا خیلی قشنگه(درسته مثلا افکت اب و اتش . و تکسچرها و نور پردازی به انچارتد نمیرسه..یا تعداد پولیگان های شخصیت لارا به اندازه ناتان نیست.. ولی مناظر خیلی زیباست) (من هنوز بازی ندیدم که اب رو و فیزیکش رو مثل انچارتد حتی ۱ نشون بده!!) ولی لارا کرافت رو به همه پیشنهاد میکنم . ۱ ایراد فقط داره که در میان پرده ها که از پیش رندر شده هم تصویر مربع مربع میشه و حیف که ایکس باکس بلوری نداره که مجبور شده تا این حد ویدیو های سینمایی وسط بازی رو فشرده کنه(نمیدونم با چه فرمت و یا کانتینری این کار رو میکنه و باعث میشه تصاویر تو نمایشگرهای بزرگ مثل۵۵” این طوری بشه؟؟)(تلویزیون من sony kdl-55hx295است ایا کسی از این نوع تی وی داره که به هم اطلاعات ردوبدل کنیم؟؟)ولی خود بازی این گونه نیست و شفاف است. من به کیفییت فوقالعاده اهمییت میدم و واسش سر کیسه رو شل میکنم ولی عصبی میشم وقتی تو دموی wach dogs تو ps4 تو کمتر از ۱ دقیقه شاید ۲۰ جا شکستگی تصویر وجود داشت و اگه کنفرانس رو HD ببینید خودتون متوجه میشید. بابا نسل بعده ……یعنی چیییییییییییی ؟؟؟؟؟ :twisted:

    ۰ ۰
  12. Black Cat گفت:

    با نمرات خوبی که گرفته امید زیادی به لارا جان دارم :X

    ۰ ۰
  13. ما که تا به حال اصلا رنگ آنچارتد را هم ندیدیم ولی از همان دوران کودکی که بانو کرافت را دیدیم ، مهرش به دلمان افتاد اصلا هم برایمان مهم نیست که این بازی شبیه چیست ، از چه چیزی الگو برداری کرده و از این جور چرندیات . فقط منتظریم که دستمان بهش برسد و … :D

    ۰ ۰
  14. victor hogo گفت:

    اول که بگم هر دو بازی جزو بهترین هه هستند و تجربه های فراموش نشدنی از هر دو داشتم….
    —————-
    ولی توم ریدر همیشه در اوج نبوده وگاهی با برخی شماره ها که ضعیف ظاهر شده خیلی ها رو ناامید کرده….
    ———
    کلا برخی ها حرف حالیشون نمیشه…خود سازنده های توم ریدر جدید میان میگن ما از بازی موفق آنچارتد الهام گرفتیم و وقتی ما میایم این حرف رو می گیم میگن نه اینطور نیست وسابقه ی توم ریدر خیلی طولانی هست…. کمی کار بنداز اونو …دقت کن خود سازنده ها دارن میگن!!
    آنچارتد هم همینطور الهاماتی گرفته ولی تقلید نکرده چرا که با وجود شباهتهایی که سری ابر شاهکار آنچارتد به توم ریدر های قبلی داشته ولی راه خودش رو هم تا حدودی جدا کرده…
    —————
    خلاصه :
    بیشتر از اون که سری انچارتد شبیه تمو ریدر ( آندر ورد وقبل از اون) باشه این توم ریدر جدید هست که شبیه آنچارتد هاست!!
    ———
    نکته ای هم بگم که خیلی ها که تحمل این همه موفقیت آنچارتد رو ندارن و هر وقت بحث این بازی میشه میگن سابقه ی توم ریدر بیشتر هست و از این حرفا…..اصلا چه ربطی داره؟؟…حالا هر بازی جدیدی که منتشر میشه و موفق هست باید زیر سایه ی عناوین هم سبک قبلی باشه؟؟..نه…همه ی ما فکر میکنیم بازی های قدیمی همیشه بهتر بودن در حالی که اینطور نیست ودلیل اصلی این فکرمون به نتوانستن در تحمل موفقیت های بازی جدید (آنچارتد) و حس نوستالژی بر میگرده!!
    آنچارتد از توم ریدر بزرگ الهام گرفت ولی هرگز زیر سایه ی اون قرار نگرفت و خودش رو به اوج قله رسوند…..
    ——–
    با ابن حال همونطور که گفتم هر دو جزو بزرگان هستند و شایسته ی احترام :X

    ۰ ۰
    1. The End Of Ps گفت:

      موافقم . دقیقا نظر منم همینه علی … به نوعی ترجمش بود :D

      ۰ ۰
  15. RANDYORTON گفت:

    با تشکر بسیار بالاخره اروز دستم به دست لیدی کرافت میرسد ان…. هم جمعه نقدش میکنم :X

    ۰ ۰
  16. general amin گفت:

    به نظرم این لارا نسبت به لاراهای قبلی برایم قابل پذیرش تر است …
    سازنده ها تصمیم بسیار خوبی گرفتند …
    ببینیم بعد از یک مدت طولانی لارا چه کرده است …
    ——————————
    SONY make.believe

    ۰ ۰
  17. avion گفت:

    الهام گرفتن از بازی فوق العاده ای مثل آنچارتد چیز بدی نیست که بعضی ها اینقدر ناراحت شدن.اتفاقا این نشان هوش بالای سازندگان توم ریدر میده.اگه به تقلید هم باشه هر دو از ایندیانا جونز تقلید کردن مخصوصا آنچارتد.

    ۰ ۰
  18. saeed mirabi گفت:

    مطمئنا بازی یک استارت مجدد و خوب برای لارا است .
    حالا از آنچارتد نکات مثبتی هم به این بازی اضافه شده است .
    که اصلا ایرادی به آن نیست اگر درست استفاده کرده باشند
    که دائما نگویم !!! دکی اینجا بازی چقدر شبیه آنچارتد هستش .
    من مشکلی با این کپی کاری ندارم چون هر دو یک جورایی همدیگر
    را بهینه کرده اند .
    کلا توی این سبک بازی و شخصیت همش دوتا نام وجود دارد
    یکی ! خانم کرافت و آقای دریک یا آقای دریک و خانم کرافت :-s
    درست مثل اسنیک و ۴۷ نام دیگری به ذهن نمی رسد
    ——————————————————————————-
    SONY make.believe

    ۰ ۰
  19. Marlon Brando گفت:

    هر جفتشون در سبک خودشون بهترین هستند و هر دو بازی لذت بخش و جذاب هستند
    ولی من شخصا آنچارتد رو ترجیح میدم
    —————————-
    SONY make.believe

    ۰ ۰
  20. sand man گفت:

    خب انچارتد مطمئنا بازی خیلی بزرگیه و بازی های بزرگ امسال ازش الهام گرفتن یکی تومب رایدر خودمون و یکی هم بایوشاک بی کران برای هوش مصنوعی شخصیت همراه
    تومب رایدربها الهام گرفتن از انچارتد امسال یه بازی معرکه رو بیرون داد که لارا باور پذیر تر شده و میتونیم درکش کنیم ، اشتباه میکنه ، یه مواقعی هم قشنگ معلومه لارای خام و تازه کاره
    کلن انچارتد باعث شد لارا پیشرفتی نجومی بکنه و از تک تک لحظات بازی لذت ببریم

    ۰ ۰
  21. silver گفت:

    منتظر لارا هستم!
    آنچارتد هم بازی نکردم پس نظری ندارم!

    ۰ ۰
  22. بالاخره من نفهمیدم آنچارتد از روی لارا تقلید کرده یا لارا از روی آنچارتد تقلید کرده یا شایدم تقلید از روی لارا آنچارتد کرده،یا شایدم لارا تقلید کرده آنچارتد شده! :-/ :-s
    ولی خوب اگرم تقلید کردن خوب کاری کردن،تقلید از روی بزرگان که عیب نیست.والا!

    ۰ ۰
  23. Makarov گفت:

    به شخصه، با وجود احترام زیادی که برای انحصاری های سونی قائلم، توم رایدر رو از تمام جهات به آنچارتد ترجیح می دم.
    معما، معما، معما، … امیدوارم بچه های کریستال داینامیکس اینو یادشون نرفته باشه.
    —————————————————————————————————-
    CoD Team

    ۰ ۰
    1. xneon 360 گفت:

      صد در صد توم ریدر بازی بزرگ تر و با ریشه تری است،ما که تقلیدی ندیدم،یعنی اصولا صاحب سبکه و بازی های بعدی از بازی های قبلی تقلید میکنن،بگذریم سید،پولا رو کجا قایم کردی؟ :lol:

      ۰ ۰
    2. Mikaelson گفت:

      اینکه میگید ۱۰۰درصد یعنی میخواید نظرتونو تحمیل کنید،اینم نظر شخصی شماست،من

      خودم هم توم ریدر رو بازی کردم و هم آنچارتد و نه فن سونی هستم و نه مایکروسافت :D

      اما از نظر خودم توم ریدر باریشه تر هست اما مطمئنا بزرگتر نیست حتی این توم ریدر جدید

      که شاید بهترین در سریش باشه!که اگر برای من یک طرف آنچارتد بود و یک طرف توم ریدر

      و میگفتن یک کدوم رو انتخاب باید بکنی من قطعا آنچارتد رو انتخاب میکردم….این نظر

      شخصی خودمه :)

      ۰ ۰
    3. victor hogo گفت:

      صد در صد آنچارتد بازی موفقتری بوده.

      ۰ ۰
    4. xneon 360 گفت:

      آنچارتد بیسش زمانی استارت خورد که نسل هفتم شروع شده بود و همه امکانات مهیایا بود ولی توم ریدر در زمانی استارت خورد که تکنولوژی صنعت بازی انقدر پیشرفته نشده بود،برایهمین پیشرفت ۵-۶ ساله انچارتد بیشتر به چشم یاد

      ۰ ۰
  24. Curunir گفت:

    ذات الهام گرفتن بسیار خوبه به شرطی که خیلی زیاد نشه که به تقلید تبدیل بشه!
    —————————————————————-
    HALA REAL MADRID, WE CRUSHED THEM

    ۰ ۰
  25. 0255 گفت:

    هر دو شون در این سبک عالین ولی در اکشن ادونچر به نظر من حرف اول رو راک استادی با بتمن : شهر ارکام می زنه.

    ۰ ۰
  26. kherad گفت:

    برای پی سی بیاد یه هفته از همه چی میافتیم

    ۰ ۰
  27. Amir.M گفت:

    نقطه ی قوتی نیست

    ۰ ۰
  28. slayer گفت:

    حتما بازیش میکنم

    ۰ ۰
  29. Black Artemis گفت:

    انصافا نمره هاش که خیلی بالا بود گیم پلیش هم که با توجه به دموهاش خوبه میشه گفت آنچارتد مالتی پلتفرمه اما زیباتر

    ۰ ۰
  30. black mask گفت:

    مقاله ی جالبی بود و ترجمه هم خیلی خوب و حرفه ای.فرهاد دستت دردنکنه.تومب رایدر لیک شده.بنده هم در حدود ۵ ساعتش رو بازی کردم اون هم با دقت بسیار.بازی عالی هست.روایت سینمایی.شخصیت پردازی لارا که لحظه به لحظه خشن تر میشه(نه مثه جیسون برودی یه دفعه!)تمام احساساتی رو که میخواد منتقل کنه رو بخوبی منتقل میکنه.هیجان بی حد و اندازه که لذت زیادی به آدم میده.ارتقا های خوب و اسلحه های جالب.ماموریت های فرعی خوب.همه چی در سطح بالایی قرار گرفته(گرافیک.گیمپلی و…) اما!!بازی بشدت آسان هست.تو این ۵ ساعت روی درجه سختی NORMAL به تعداد انگشتان ۱ دست مردم(تازه اونم با اشتباه سکو بازی!)معما ها هم که(اگه بشه اسمش رو معما گذاشت!)معمولی هستن و اکثرا هسته اون هارو سکو بازی و زمانبندی های دقیق گیمر تشکیل میده.از انچارتد هم قطعا الهام هایی گرفته اما اصلا کپی برداری و این حرف ها نیست که بخوایم از ارزش بازی کم کنیم در ضمن تومب رایدر این سبک رو بنا گذاشته و در مورد اصالت حرفی درش نیست…

    ۰ ۰
    1. Mikaelson گفت:

      مرسی هومن جان.راجبه بازی کاملا کاملا باهات موافقم.من خودم نه ۵ساعت ولی ۲ساعتی

      بازیشو انجام دادم!یخورده پرشهای لارا خیلی زیادی بلند هست :lol: درکل شخصیت پردازی

      معرکس یعنی همون اول بازی عاشق لاراکرافت میشید.همون لحظه ای که میلرزه از سردی.

      بازی هم آسان هست دقیقا :-s فقط من الان دوساعت بازی کردم بازی واسم کاملا خطی بود

      یعنی مرحله ی فرعی هنوز ندیدم یعنی جلوتر یه ماموریت فرعی به ما میده هومن :-?

      درکل بازی کاملا خوش ساخت و زیباییست :X

      ۰ ۰
    2. black mask گفت:

      پرش ها که آره.تازه اول بازی که مثلا بشدت زخمی شده و بسختی راه میره بازم همونجوری میپره!بازی هم جلوتر که بری متنوع تر میشه و جذابتر.مراحل فرعی هم یکسری مقبره هست که میتونی به اختیار خودت واردش بشی و یکسری جوایز هم برات در نظر گرفته شده :D فضا سازی هم تو اون مقبره ها فوق العادست :X :X شخصیت پردازی هم که یدونست…(کاملا میشه احساسش کرد :X )

      ۰ ۰
  31. آرویــن گفت:

    تشکر از فرهاد جان بابت ترجمه … متن بسیار جالب و جذابی بود …
    در آینده نزدیک قطعا این بازی را تجربه خواهم کرد …

    _____________
    آروین از pc $

    ۰ ۰
  32. Jhon f Keendy گفت:

    تام رایدر کلانا با انچارد از نظر سبک میشه مقایسش کرد.ولی از نظر گرافیکی نه.

    ۰ ۰