استقبال ۵ شرکت خارجی در زمینه سرمایه‌گذاری و خرید بازی‌های رایانه‌ای ایران

توسط IIX در ۱ اسفند ۱۳۹۱ , ۱۲:۰۰

به گزارش سایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای نمایندگان شرکت‌های سینمایی بیش از ۵ کشور جهان از سرمایه‌گذاری و امکان یابی برای تولید مشترک گیم با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای استقبال کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، نمایندگان شرکت هایی از کشورهای انگلستان، آذربایجان، ترکیه، مراکش و الجزیر با حضور در غرفه این بنیاد در بازار بین المللی فیلم ایران علاقه مندی خود برای سرمایه گذاری و همکاری مشترک در جهت ساخت و توزیع بازی های ایرانی را اعلام کردند.
بنیاد ملی بازی های رایانه ای با حضور موثروپررنگ در شانزدهمین بازار فیلم ایران که در حاشیه جشنواره سی و یکم فیلم فجر برپا شده بود، میزبان سینماگران، تهیه کنندگان و توزیع کنندگان داخلی و خارجی در این رویداد بود.


حضور چشمگیر نمایندگان شرکت های داخلی و خارجی در غرفه بنیاد و بحث و گفت و گو در زمینه تولیدات مشترک، بازار یابی و خرید آثار گیم ایرانی از دستاوردهای شرکت بنیاد ملی بازی های رایانه ای در بازار فیلم فجر به شمار می رود.

دیدگاه
۳۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

33 Replies to “استقبال ۵ شرکت خارجی در زمینه سرمایه‌گذاری و خرید بازی‌های رایانه‌ای ایران”

  1. silver گفت:

    الان این یعنی بازی های داخل سطحش میره بالا دیگه؟!
    خدا کنه!

    ۰ ۰
  2. من منکرش نیستم ولی ،… اغراق تو متن خبر موج میزنه!!

    ۰ ۰
  3. Ali Hybrid گفت:

    چه خبری بهتر ازاین ؟!!! خداکنه این کار باعث بشه بازیهای باکیفیت تری از هم وطنانمون ببینیم ، البته اگه جلوشون سنگ نندازن !

    ۰ ۰
  4. victor hogo گفت:

    مهم اینه که این شرکتها چی هستن!
    مراکش و الجزایر :|

    ۰ ۰
    1. Ali Hybrid گفت:

      بازیسازان ایرانی فقط به پول و حمایت نیاز دارن . به نظر من در درجه اول تامین مالیشون و درجه های بعدی شرکتی که حامی میشه اهمیت داره ! نظر خود شما چیه ؟

      ۰ ۰
    2. بنظرم این عبارتِ “بازیسازان ایرانی فقط به پول و حمایت نیاز دارن” یکم کلیشه ای شده!
      در زمانی که بخش های حیاتی این کشور به حمایت مالی احتیاج دارند خیلی خوش خیالی است که آقایون بیایند از بازیسازی حمایت کنند ! بنظرم بازیسازهامون باید بی خیالِ کپی برداری از بازیهای خارجی شوند و عناوین مختصر ، مفید و البته کم هزینه بسازند و امیدوار باشند به آینده!

      ۰ ۰
    3. Kurosaki Ichigo گفت:

      نه عزیزم کم هزینه نمی سازن !! ساختن عناوین کم هزینه خوبه ولی تضمینی برای رسیدن به آینده خوب نیست ..
      وقتی بازی خوب می سازن میگید کپی هستش و وقتی کم هزینه می سازن اون هارو نقد می کنید که چرا بازی بهتر نمی سازن و بچه بازی هستش ..
      مشکل عمده بازی ساز های ایرانی اینه که با هم نیستند .. هر گوشه ۷ الی ۱۵ نفر جمع شدن و می خوان بازی بزرگ بسازن .. در صورتی که برای ساخت یه بای بزرگ حداقل یه تیم ۱۰۰ نفری لازمه .. از برنامه نویسو نویسنده بازی گرفته تا اهنگ ساز مخصوص و انیماتور و صدا بردار و خیلی های دیگه ..
      برای ساخت یه مرحله از یه بازی خیلی معمولی بودجه معادل ۱۷ الی ۲۰ میلیون تومان لازمه ..
      ساخت یه بازی مثل انگری بیردز یا بازی های ساده دیگه مثل لیمبو یا حتی بازی مثل شنک یا حتی فروت نینجا !!! خیلی سخت نیست اما چیزی که مارو از اونها متمایز می کنه اینه که اونها یه تیم پشتیبانی خیلی قوی در حد ۵۰ الی ۱۰۰ نفر برای پشتیبانی بازی دارن و ما نداریم !!!! و کلا اعتقادی هم برای پشتیبانی نداریم !!!
      بازی ساخته بشه و بیاد بیرون و منتشر بشه بعدش دیگه بازی به امون خدا رها میشه !!!
      کپی برداری از عناوین موفق ایراد یه بازی نیست الان کلا چند نوع سبک بازی داریم و همه دارن به نوعی از همه کپی برداری می کنن ..
      همین ویچر ۳ که داره ساخته میشه از اسکاریم می خواد الهام بگیره .. بازی جدید بانجی یه چیزی تو مایه های مس افکت و هیلو هستش !!
      کپی برداری از عناوین موفق و استفاده از ویژگی های ثابت شده ایراد نیست و نیازی نیست که ما دوباره چرخ رو اختراع کنیم !

      ۰ ۰
    4. کمی تا قسمتی صحبتهای شما درسته ! ولی منظور من از کپی برداری اینی نبود که شما گفتی ، در زمانی که کاملا از دنیای خارج ایزوله شدیم و ارتباطی با سازندگان و ناشرین بزرگ نداریم مطمعناً الهام گرفتن از عناوین آنان هیچ چیزی بجز کپی برداری سطحی و عاری از خلاقیت نیست و در واقع همه ی اینها بر میگرده به شرایطی که کشور داره و این مشکل همه ی بخش هاست!
      و بنظرم بهتر است کمبود خلاقیت را با این بهانه که “نیازی نیست که ما دوباره چرخ رو اختراع کنیم !” جواب ندهیم!

      ۰ ۰
    5. Ali Hybrid گفت:

      عزیز من این شرکت هایی که اومدن ، کارشون در حیطه ی بازی هستش و میخوان از بازسازان حمایت کنن ولی در اصل پولی از جیب دو.لت نمیره ! نیاز مالی بخش های حیاتی هم بحثش کاملا جداس و فکر کمتر کسی باشه که دلیلش رو ندنه و به هیچ وجه نمیشه به بخش بازی ربطش داد ! ;)

      ۰ ۰
    6. اصن بحثِ من در رابطه با پول دولت نبود ! بلکه نقش دولت در فراهم سازی بستری برای سرمایه گذاری خارجی بود ، حتی در بخش های حیاتی!
      .
      .
      عزیز من!

      ۰ ۰
    7. Ali Hybrid گفت:

      حالا اگه بخواهیم نقش دو.لت رو درنظر بگیریم ، میبینیم که نه تنها نقشی نداره بلکه بعضی اوقات سنگ اندازی هم میکنه ! :D

      ۰ ۰
    8. بکش دستیو ! رفتیم تو باقالیا !!! :O

      ۰ ۰
    9. Ali Hybrid گفت:

      :wink:

      ۰ ۰
    10. victor hogo گفت:

      اون که بله ولی مهمتر از پول علم بازی سازی هست که خیلی ضعیفه….
      بازی سازهای ایرانی میخوان راه چند ساله رو چند شبه برن و همین اول کار آنچارتد میسازن!

      ۰ ۰
    11. Ali Hybrid گفت:

      :D :D :D والا چی بگم ؟! هم موافقم هم مخالفم ولی نمیدونم چی بگم ! :|

      ۰ ۰
    12. Argada گفت:

      حساب کن مراکش و الجزایر از بازیهای ما حمایت می کنند و ما از محصولات خودمون حمایت نمی کنیم!

      ۰ ۰
    13. Ali Hybrid گفت:

      کسایی که باید ببینن ، نمیبینن ! :|

      ۰ ۰
  5. آرویــن گفت:

    قطعا حمایت ازشون باعث رونق بازی های ایرانی میشه …
    به امید پیشرفت بازی های ایرانی …
    _____________
    مراکش و الجزایر … :-? :-|
    _____________
    آروین از pc $

    ۰ ۰
  6. saeed mirabi گفت:

    بازی KU که برای تبلت ها فقط هستش و با یونیتی کاملا درست شده است .
    فکر کنم اجباری در همین ابتدا به ساخت بازی های بزرگ نباشد .
    از بازیهای کم هزینه در ساخت در این سطح باید شروع کرد .
    بعد گام های بزرگ برداشت
    در نهایت بازی ایرانی !!! :/ من را با آن کاری نیست ( فعلا )
    ——————————————————————————————–
    SONY make.believe

    ۰ ۰
    1. general amin گفت:

      فکر نمی کنم تا دوران گیمری مان ما را با بازی ایرانی کاری باشد …
      نسل های بعد می توانند با آن خوش باشند …

      ۰ ۰
  7. avion گفت:

    باز هم این سینمایی ها دارن نظر میدن در مورد بازی .بابا به خدا سینما و صنعت بازی کاملا از هم جدا هستن.یه کم از این کفار یاد بگیرید.کجا دنیا در یک جشنواره فیلم میان در مورد بازی و بازیسازی حرف میزنن.

    ۰ ۰
  8. محسن گفت:

    چقدر بدبخت بودن ازکشور بورکینا فاسو بودند :lol: :lol: :lol: :lol: :))

    ۰ ۰
  9. kherad گفت:

    والا پیشرفت کنیم به کسی بر نمیخوره

    ۰ ۰
  10. emad-360 گفت:

    منظور از استقبال همون ۴-۵ نفره دیگه!؟!
    مرگــــــــــــــــ بر اسرائیل
    مرگــــــــــــــــ برامریــــکا
    مرگــــــــــــــــ برانگلیس!
    .
    فقط تکنولوژِیه بومی! :))

    ۰ ۰
  11. mr.zombie گفت:

    امیدوارم یه روز اونقدر پیشرفت کنیم که شرکت های بازی سازیمون توسط امسال take two خریده بشه…امــــیـــــــــن
    _______________________________________
    Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۳ MEA Co. All rights reserved :arrow:
    انجمن حقوق بگیران مایکروسافت

    ۰ ۰
  12. game59 گفت:

    یه سوال بزرگ تو ذهنم هست و اون اینه که چرا گروه های بازی سازی ما باهم ترکیب نمیشن؟(البته با پیش قدمی بنیاد)ما الان تمام اومیدمون به ارتش های فرازمینی هست در حالی که کلا ۱۴-۱۵نفر پشت بازی هستن!(اونجوری که شنیدم)…! امیدوارم تا یکی دو سال دیگه به یه سطح خوبی برسیم در حد اواخر نسل ۶…!
    :D

    ۰ ۰
  13. general amin گفت:

    این کشورها مثل این که حسابی عقل خود را از دست داده اند :-?
    ————————–
    SONY make.believe

    ۰ ۰
  14. Very Big Daddy گفت:

    خیلی هم عالی!موفق باشیم! :D

    ۰ ۰
  15. sephiroth گفت:

    امیدوارم تاثیر مثبتش رو بذاره …و خیلی ها سنگ جلو پاشون نندازن

    ۰ ۰
  16. PK_Arash گفت:

    همون‌طور که دوستان بارها گفتن، جدای از بحث اقتصادی، دانش بازی‌سازی، ضعف در کار گروهی و … (اِهم! B-) خب چی می‌گفتم!؟) یکی از مهم‌ترین مشکلات ما نبود نوآوری و خلاقیت هست؛ نه‌تنها توی بازی‌ها، بلکه توی زمینه‌های مختلف. خیلی از ما طوری رشد کردیم که به دلایل مختلف خلاقیت‌مون سرکوب شده؛ چه در زمان تحصیل (به دلیل روش‌های تدریس و …)، چه توسط جامعه و چه در … انگار خلاقیت موضوع ترسناکی بوده که نباید بهش پر و بال داد. بنابراین خلاق نبودن‌مون تا الان، خیلی هم تقصیر خودمون نبوده.
    الان عوامل زیادی نقش دارن در ضعف ما در بازی‌سازی، ولی مساله اینه که خیلی از ما، حتی اکه دغدغه مالی نداشته باشیم و به آموزش‌های خوبی هم در زمینه بازی‌سازی دسترسی داشته باشیم، نمی‌تونیم (یا اینکه نباید بتونیم!) ایده‌های جدید پیدا کنیم و اون‌ها رو به نتیجه برسونیم. اگه سعی کنیم کودکانه‌تر، بی‌آلایش‌تر و دور از تعصب فکر کنیم (نه این‌که مرتب تعصب‌هامون رو آپدیت کنیم!) یکم اوضاع بهتر می‌شه؛ هرچند اصلاح کردن طرز فکر توی سنین بالا کمی سخته (البته این فقط یک طرف قضیه‌س)
    پ.ن: خودم هم درست نفهمیدم چی گفتم نصفه‌شبی! بهتره برم بخوابم D:

    ۰ ۰
  17. Mohammad-RaZoR گفت:

    آذربایجان، ترکیه، مراکش و الجزیر؟؟؟ اینا که خودشون از ما پول میگیرن تا اموراتشون بگزره…

    ۰ ۰
    1. Falconl3OY گفت:

      دقت کردین وقتی یک خبر از بنیاد و بازی های داخل میزنن چه قدر اطمینان بچه های سایت زیاده و چقدر نظر مثبت و تشویق داریم؟ :|
      اگه کارشون رو خوب انجام میدادن ما اینقدر امیدوارانه به قضیه گیم در کشور نگاه نمیکردیم!

      ۰ ۰
  18. Falconl3OY گفت:

    به نظرم به جای اینکه بنیاد بشینه تو غرفه ی خودش و فقط و فقط پاش رو از تهران اونورتر نذاره! بره دست به کار بشه و خودش اینور و اونور دنبال مشارکتهای خارجی “خوب” باشه….کلا افراد با استعدادی در جدی ترین ارگان بازیسازی کشور که همین بنیاده نیستند..

    ۰ ۰