حالق «متال‌گیر» دوست ندارد او را فقط با متال‌گیر بشناسیم

توسط سعید زعفرانی در ۱۲ آذر ۱۳۹۱ , ۱۹:۳۱

هیدئو کوجیما، خالق افسانه‌ای متال‌گیر، دوست ندارد مردم تنها او را به چشم سازنده‌ی همین بازی ببینند. البته، او قبول دارد که نتوانسته خود را به وجه دیگری به مردم نشان دهد، و قابلیت‌های خود را به طور کامل به آن‌ها نمایش نداده.

کوجیما در مصاحبه‌ی خود با EGM گفت:

“من را اغلب اشتباه می‌گیرند. من همیشه گفته‌ام که می‌خواهم در زمینه‌های متفاوت اصلی کار کنم، اما معمولا متال‌گیر است که سود زیادی را پیشنهاد می‌دهد. مثلا، فاکس انجین که وقت و هزینه‌ی زیادی برای ساختنش شده است را در نظر بگیرید. ما فقط به یک دلیل قادر به ساخت آن بودیم و آن هم این است که قصد داریم از آن برای ساخت متال‌گیر بعدی استفاده کنیم.”

با این که کوجیما را به عنوان شخص اول متال‌گیر می‌شناسیم، اما او در چند سری بازی‌ موفق دیگر هم دخیل بوده است. او نویسنده و کارگردان سری Snatcher بوده، تهیه‌کننده‌ی بازی‌های سری Zone of the Enders است و تهیه‌کننده‌ی اجرایی بازی Castlevania: Lords of Shadow بوده.

اما، به هر حال کارنامه‌ی کوجیما پر از بازی‌های متال‌گیر است. او نزدیک به ۱۶ بازی در ژانر مخفی کاری ساخته و تهیه کنندگی کرده است، و نویسنده و کارگردان متال‌گیر سالید بعدی هم هست.

اما، او در مورد آینده‌ی خود یک خواسته دارد.

“باید بگویم که امیدوارم آینده ام به این ترتیب رقم بخورد که بگویند ‘کاری از هیدئو کوجیما’ و دیگر از ‘خالق متال‌گیر’ استفاده نکنند. البته، تا کنون به جهانیان نشان نداده‌ام که چه کارهای دیگری را قادرم انجام دهم. این که بگویند «خالق متال‌گیر» شاید خیلی دهن پر کن باشد، اما من واقعا دوست ندارم که به چشم مرد متال‌گیر به من نگاه شود. چیزهای خیلی بیشتری هست که می‌توانم انجام دهم.”

ما هم تصمیم می‌گیریم که دیگر به خالق متال‌گیر نگوییم خالق متال‌گیر و بگوییم آقای کوجیما … دیگر همه می‌دانند خالق متال‌گیر کیست.

دیدگاه
۴۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

44 Replies to “حالق «متال‌گیر» دوست ندارد او را فقط با متال‌گیر بشناسیم”

  1. EZIO گفت:

    بدون شک کوجیما یکی از بازی سازان جاودان هستش.

    ۰ ۰
    1. mhs گفت:

      به جای این مصاحبه های شر و ور برو بازیتو بساز
      بی کار!!

      ۰ ۰
    2. Solid Snake گفت:

      من یکی که همیشه این عزیز رو (کوجیمای نازنین) مینامیدم و هر کاری ازش دیدم به اسم خودش قدر دانی کردم
      و واقعا” اون هنری که به خرج داده بایدم به اسمه خودش ازش تشکر بشه
      به افتخارش =D

      ۰ ۰
  2. Isaac گفت:

    حال میده برای این که حرصش در بیاد جلوش بگیم
    سلام هیدئو کوجیما خالق متال‌گیر :mrgreen:

    ۰ ۰
  3. Rebeca گفت:

    اصلا بازی جالبی نیست که بخوان به چشم تو آن را ببینند”؛ کارگردان فقط میکامی.

    ۰ ۰
    1. solid snake گفت:

      ببخشید منظورتو خوب نفهمیدم متال گیر بازی خوبیب نیست؟ :lol: :lol: :lol:

      ۰ ۰
    2. Solid Snake گفت:

      چی…………..؟
      بازیه خوبی نیست؟؟؟!!!
      واقعا” زحمت کشیدی با این کامنت

      ۰ ۰
    3. moshtaba گفت:

      scooter یا هر چی که هستی کی گفته که نظر بدی !؟ x-(

      ۰ ۰
  4. Rebeca گفت:

    اگه بخواد یکی از شمارهای اویل را بسازد؛ کلا به تاریخ خواهد پیوست،

    ۰ ۰
  5. xneon 360 گفت:

    خب شما اول یه عنوان موفق دیگه ای مثل متال گیر بساز،بعدا اگه کسی به عنوان دیگری از یاد نکرد گله کن!! والا مثل این بمونه که من خالق قطعه ایکس باشم ولی بخوام مردم از من به عنوان مثلا پدر صنعت برق و الکترونیک نام ببرن! :lol: :lol: :|

    ۰ ۰
    1. Rebeca گفت:

      یعنی به گرد پای اویل چهار میرسد.

      ۰ ۰
    2. Solid Snake گفت:

      ۱۰۰%
      اصلا” شک نکن
      متال گر فقط توی قسمت دیالوگ رزیدن رو میبلعه

      ۰ ۰
    3. moshtaba گفت:

      یعنی تو انقدر …….که اویل و با متال گیر مقایسه میکنی!!!!!؟ ۸-O حاجی تو برو ماریو بازی کن تموم شد به من کامنت بده , متال گیر همچنان میتازد :arrow:

      ۰ ۰
  6. Marlon Brando گفت:

    آخه اولین چیزی که بعد از گفتن هیدئو کوجیما به ذهن میرسه متال‌گیر هست
    چه جوری فراموش کنیم و نگیم خالق متال‌گیر :D :P

    ۰ ۰
    1. Marlon Brando گفت:

      سعید جان با این جملت حال کردم :D
      “هیدئو کوجیما، خالق افسانه‌ای متال‌گیر” :X :X

      ۰ ۰
  7. 360 KING گفت:

    اصلا اگه سری متال گیر نبود … کسی هم هیدیو کوجیما رو نمیشناخت :D

    ۰ ۰
    1. Solid Snake گفت:

      کسی که همچین سطح ذهنی داره با این خلاقیت و سواد حتما” شاهکارهای دیگه ای هم میساخت اگه حالا فرضا” به اسم متال گر هم نبود نبود

      ۰ ۰
    2. 360 KING گفت:

      داداش من شوخی کردم
      هیدئو کوجیما یکی از اسطوره های بازیسازیه و به نظرمن هیچ گیمری حق توهین به این استاد بازی سازی رو نداره

      ۰ ۰
    3. Solid Snake گفت:

      چاکرتیم مشتی ۸)

      ۰ ۰
  8. Rebeca گفت:

    مردی که زهن را تسخیر می کند؛کوجیما

    ۰ ۰
  9. victor hogo گفت:

    خیلی دوست دارم یک اکشن اول شخص از این بشر ببینم!

    ۰ ۰
  10. Naughty Dog گفت:

    این یارو همون خالق متال گیر :)) :)) :))

    ۰ ۰
  11. saeed mirabi گفت:

    مثل اینکه دوست دارد تنبلی را رها کند و به سمت سعی و تلاش حرکت کند .
    __________________________________
    SONY make.believe-(انجمن Martial Art’s )

    ۰ ۰
  12. general amin گفت:

    :X
    شما نزد من همیشه استاد بوده ای و خواهی بود . منتظر بازی افسانه ایت هستم …
    ————————————–
    SONY make.believe

    ۰ ۰
  13. HOBBIT گفت:

    بابا تو خدای بازیسازی تو بازیساز مشهور حالا بیا جو گیر نشو :D ولی انصافا بازی جدید متال گیر که میخواد بیاد به نظر عالی از آب در بیاد

    ۰ ۰
  14. Makarov گفت:

    خوب عزیز من شما چندین ساله هی داری متال گیر می سازی! برو سراغ یه IP دیگه اگه کسی دیگه این حرفو زد! یه ذره جسارت داشته باش! تو که طرفدار کریستوفر نولانم هستی حداقل یه ذره از ایشون یاد بگیر! :D
    ————————————————————-
    CoD Team

    ۰ ۰
  15. با اینکه این همه بازیه عالی ساخته و خالق متال گیره :D اما باز هم راضی نیست و میخواد بازیهای بهتری بساره…چه جالب.
    ____________________
    فرزام از SONY make.believe

    ۰ ۰
  16. Project Siren گفت:

    هیدئو کوجیما: مردی افسانه ای که سال ۲۰۰۸ با متال گیر ۴ به زیبایی هرچه تمام تر ر.ی.د به Gamespot .

    استاد من همیشه کوجی صدات کردم و خواهم کرد تو نابغه ای پسر :X

    (به شدت منتظر MGS Ground Zeroes هستم و مطمئنم که هر سالی عرضه بشه بدونه شک Goty هست :X ).

    (البته منتظر یک سایلنت هیل ناب باموتور بسیار قویت هم هستیم)

    ۰ ۰
  17. HTD_no1 گفت:

    کوجی الان دو نسله ! داره میگه من دیگه mg نمیسازم و منو به mg نشناسید، اصلا بدم میاد از اسنیک و از این حرفا که خوب دیگه همه می‌دونیم حرف مفت هست، همین mg رو بساز بسه، فقط امیدوارم mgs gz بیشتر تو مایه‌های mgs3:snake eater باشه تا
    :D mgs4:guns collector

    ۰ ۰
    1. Project Siren گفت:

      مگه متال گیر ۴ چش بود ؟ غیر از اینه که یک بازی شاهکار و تکرار ناشدنی بود !

      Ground Zeroes بیشتر شبیه MGS Peace Walker و تا حدی کمی هم شبیه MGS4 در میاد….

      ۰ ۰
    2. HTD_no1 گفت:

      عالی‌ بود، شاهکار بود، ولی‌ بازم سه‌ نبود و دلیلشم غرق شدن بیش از حدا تو سلاح ها، تجهیزات شون و … بود

      ۰ ۰
    3. Project Siren گفت:

      این که دلیل قانع کننده ای نیست…اگه اینطور باشه متال گیر ۳ هم در سیستم سلامتی و درمان و Camo و صحنه های نمایشی غرق شده ولی کلا اینطور نیست، این چیزایی که میگیم باعث غرق شدنشون تو این زمینه ها نیست بلکه به تکامل MGS کمک کرده همین…..

      ۰ ۰
    4. HTD_no1 گفت:

      نظرم شخصیه، ولی‌ دقیقا اون جوّ survival, غول آخرها و … به این همه قابلیت کاستومایز سلاح ترجیح میدادم

      ۰ ۰
    5. Project Siren گفت:

      واسه نظرت احترام قائلم، اما AI تو متال گیر ۴ از همه ی نسخه ها سرتره و به همین دلیل مخفی کاری تو اوجشه حتی از متال گیر ۳ هم بالاتره اگه متال ۴ رو رو درجه ی Big Boss نرفتی بهت پیشنهاد میکنم حتما تجربش کنی چون من خودم دو هفته رو اون درجه سختی بازی رو تموم کردم و لوگوی بیگ باس رو در آخر گرفتم (یعنی تا آخر بازی یکبار هم دیده نشدم، کسی رو نکشتم، از Ration هم استفاده نکردم و یه سری شرایط دیگه…..).

      غول اخر ها تو متال ۳ به سبک ژاپنی بود یعنی در انتهای هر مرحله یک غول آخر داشتیم اما تو متا ۴ اینطور نبود خیلی بهتر کار شده بود (البته این نظر منه).

      اما من نمیدونم که شخصی سازی سلاح ها چه بدی داشته که تو رو زده کرده!

      ۰ ۰
    6. HTD_no1 گفت:

      ببین اول اینکه من خیلی‌ خیلی‌ ۴ رو دوست داشتم فقط قد ۳ دوست نداشتم، فکر کنم سالی‌ که اومد کلش رو داشتم اینو بازی می‌کردم، راجع به کاستومایز سلاح وقتی‌ کنار این مساله که هر جا با یک تماس سلاح‌ها در جیب مبارک فرو میرفت مشکل داشتم (که خوب کاملا یک چیز شخصیه) یا تو دو جا فکر کنم یکی‌ مرحله اول و یکی هم تو جنگل موقع رسیدن به محل کار naomi بود همینجور شیلنگ سامان شدن دشمن‌ها باز شده بود بسته هم نمی‌شد. :D ایرادات جزئی هست ولی‌ همین‌ها دلیل فرق این ۲ تا برا من هست، یک دلیل دیگه هم علاقه خیلی‌ بیشتری هست که به big boss دارم تا سالید (بازم شخصی‌) و در کلّ ایراد خاصی‌ به بازی نبود و مشکل از خودم بود. راجع به big boss emblem که گرفتیمش رفت، سختی اصلیش که بهش اشاره نکردی این بود که با تموم این بساطها زیر ۵ ساعت باید تموم میکردی! ولی‌ لذت بخش‌ترین دور بازی نبود چون بیشتر حرص خوردم :D

      ۰ ۰
    7. Project Siren گفت:

      اره یادم رفت که بگم زیر ۵ ساعت بایذ تموم شه….. :roll:

      ایراداتی که گرفتی شاید تا حدیش شخصی باشه…..

      ولی من بیشتر Solid Snake رو دوست دارم :X (اینم شخصی، البته BBoss هم بیش از حد دوست داشتنی است)….

      واسه حرص خوردن منم موافقم اما در کنارشم خیلی لذتم بردم…..

      ۰ ۰
    8. HTD_no1 گفت:

      راجع به غول اخر ها که هیچی رو دست این سری نیست, ولی اینکه میگی ۳ ژاپنی بود و اخر هر مرحله غول داشت, مگه تو ۴ چه فرقی داشت؟ از این لحاظ که خیلی شبیه بودند, اما خود فایت ها با اینکه ۴ عالی بود مخصوصا screaming mantis ولی هیچ کودوم به گرد پای سه هم نمیرسید, باس فایت the end (پیرمرد تک تیر انداز) شاهکار بود حالا فکر کن یک سازنده چقدر میتونه احمق و شجا باشه که حاضر باشه همچین باس خفنی رو چند مرحله قبل از فایت اصلی یک گوشه در حال چرت زدن بزاره و اجازه کشتنش هم بهت بده!
      تک‌ تک‌ صحنه هاش خاطرست این mgs مار خور :D

      ۰ ۰
    9. Project Siren گفت:

      بنظرم تو غول آخر ها داری اشتباه میکنی (البته نظر شخصیه) این متال گیر ۳ هست که به گرد پای متال ۴ نمیرسه….. تو متال ۴ هر کردوم از غول آخر ها داستان خاص خودشونو دارند که حتی خیلی هم پیشینه دارند و اینکه تو MGS1 حضور داشتن همشون، اما تو متال ۳ مثلا همون غول ها که اسمشون The Fear و یا همون The Pain خیلی سطحین و اصلا معلوم نیست از کجا وارد داستان و بازی میشن……
      حالا Boss و Ocelot و Sorrow نسبت به بقیه خیلی بهترند…..

      ۰ ۰
    10. HTD_no1 گفت:

      والا بازم من اینی که شما میگی‌ رو دلیل برتری نمی‌دونم، شرایط هر دو دسته از لحاظ داستانی‌ هم کپی به هم هست، یکی‌ زیر نظر باس بوده اونیکی بیگ باس، همون pain و fear که می‌فرمائید عضو گروه کبرا بودند زیر نظر باس و ماجرا راجع بشون بیشتر از foxhound نباشه کمتر نیست، و یکهو ظاهر نشدند،من منظورم خود فایتها و جوّ حاکم رو منظورم بود خیلی‌ بیشتر علاقه دارم تا ۴،

      ۰ ۰
  18. HTD_no1 گفت:

    @end of ps
    چی‌ میگی‌؟ ما داریم راجع به لو رفتن داستان صحبت می‌کنیم، چیو میخوای نشون بدی؟ چه ربطی‌ داره به تریلر, دموی بعد انتشار?، دقیقا باید می‌فهمیدی منظورمو از اینکه دمو نمیاد یعنی‌ چی‌! راجع به جنگل شما یادت نیست، بگم هم که میپیچونی میری، نکنه دموی آتیش سوزی به اون عظمت رو یادت رفته؟ بعد به ما تهمت بازی نکردن میزنند :-)

    ۰ ۰
  19. HTD_no1 گفت:

    این کامنت مارو از اینجا پاک کنید اشتباه شد

    ۰ ۰
  20. silver گفت:

    اگه می خوای بهت نگن خالق متال گیر یه بازی(یه سری پیشکش) در سطح متال گیر بساز.
    قضیه خیلی ساده است.
    ——————-
    $PC
    COD Team

    ۰ ۰
  21. lufy گفت:

    خب عمو جان شما فقط توی کار متال گیری !!! و با این شاهکار معروف شدی مثل خیلی از فیلم ساز ها که با یک فیلم معروف میشن تازه مگر بده !!!

    ۰ ۰
  22. moshtaba گفت:

    هرکی به استاد چپ نیگا کنه با من طرفه x-( :))

    ۰ ۰