مولینیو در صدد تغییر دنیا

توسط سعید زعفرانی در ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ , ۰۰:۳۳

پیتر مولینیو، در صحبت اخیرش با مجله ی صنعتی Develop توضیح داده است که چرا ماه گذشته مایکروسافت را ترک کرد و چه نقشه هایی برای آینده دارد. وی می گوید کارکردن برای غول نرم افزاری دنیا مثل “کار کردن در یک سلول بدون خلاقیت” بوده چرا که او در این مدت هیچ گونه ریسک “فیزیکی و خلاقانه” انجام نداده است.

بر اساس صحبت های مولینیو با مجله ی مذکور، اقدام جدید وی، تاسیس ۲۲cans، “دنیا را تغییر خواهد داد”. وی توضیح می دهد که او همواره “عطش ناباورانه ای برای ساختن چیزی مخصوص” داشته است، اما محیط مایکروسافت بیش از حد “امن” و “زیبا” بوده به طوری که “خفقان خلاقیت” به وجود می آورده.

در گذر زمان وی همه ی این مسائل را فهمیده و می گوید:

“یک روز در استودیو، در محل کارم بر روی صندلی نشسته بودم، چشم هام رو بسته بودم و هدفون ها رو در گوشم گذاشته بودم و موزیک ملایمی رو گوش می دادم و به این فکر می کردم که Fable: The Journey رو با چه ایده ای بسازیم. یک دفعه احساس کردم صندلی ام حرکت کرد، اطراف را نگاه کردم، دیدم پرسنل تنظیمات صندلی مایکروسافت اونجا ایستادند. خانم محترمی که هر ماه یک بار می آمد و مطمئن می شد که صندلی من در حالت درستی قرار گرفته است و راحت است. با خودم گفتم: این دیوانگیه.”

او می گوید، آخرین بازی که وی “واقعا، به درستی و در حقیقت بر روی آن کار کرده” Black & White بوده است. وی همچنین گفته است که با این که او “یک چیزهایی وارد دو بازی اول سری «افسانه»” کرده است، او هیچ گاه قادر نبوده تا تمام حواسش را بر روی این دو بازی متمرکز کند. او حالا احساس می کند عقده ای شده تا تمام انرژی خود را بر روی یک چیز خالی کند.

مولینیو در مورد دیگر کاری که قبلا اغاز کرده بود یعنی دموی مفهومی کینکت، مایلو، که در E3 سال ۲۰۰۹ در میان بهت اغلب حاضرین به نمایش در آمد می گوید:

“دنیا واقعا برای مایلو آمادگی نداشت.”

مولینیو اشاره کرد:

“چیزی که واقعا تصورش برای بعضی ها در مورد مایلو سخت بود، این است که مایلو چگونه در کنار بازی های شوتر خونین در قفسه ها خواهد نشست.” و همچنین او اعتراف می کند که در عین حال باور این که این پروژه لغو شده است، برایش خیلی سخت بود.

در نهایت وی اشاره کرد که پروژه ی اول ۲۲cans ممکن است در حال ساخت باشد.

“در حال حاضر بودجه ای که داریم به ما این امکان را می دهد که زمان قابل توجهی را بر روی آزمایش بگذاریم.” و وقتی که آن بازی منتشر شود مطمئنا “چند نفره” خواهد بود. و همچنین “قابل دسترسی و جذاب” برای همه. هدف مولینیو ساخت یک بازی است که “گیمرها، همه، بدون توجه به زمان در سراشیبی آن سر بخورند و لذت ببرند.” و این مورد هم از بازی هایی همچون Minecraft و World of Warcraft الهام گرفته شده است.

مولینیو باور دارد که این آخرین فرصت او است و باید موفق شود، با آرزوی موفقیت برای این بازیساز خلاق.

در صورت تمایل می توانید کل مصاحبه ی او را از اینجا مطالعه کنید.

دیدگاه
۹۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

94 Replies to “مولینیو در صدد تغییر دنیا”

  1. بابا مولینیو…

    ۰ ۰
    1. vampire گفت:

      بابا مورینیو :wink:

      ۰ ۰
  2. Alcatraz گفت:

    امیدوارم موفق بشه…حرفاش هم ۱ جورایی خواننده رو ناراحت میکنه…مخصوصا این جمله اخری”مولینیو باور دارد که این آخرین فرصت او است و باید موفق شود”
    ما که نمیتونیم کاری بکنیم جز دعا کردن :-| :cry: :-|

    ۰ ۰
    1. sand man گفت:

      اخه مولینیو کی هست که دنیا تغیر دادنش چی باشه(با توجه به بازی های اخیرش که افتضاح بودن)
      پیتر چه هیز هم هست : خانوم زیبایی اومدن البت این نشونه هیزی نیس ولی نگا چه قد به ناموس مردم نگا کرده فهمیده زیباس بعد تو مجله هم اعلام کرده :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
      إ إ إ :evil:

      ۰ ۰
    2. Alcatraz گفت:

      خوب اخه تو خیر سرت فن مایکروسافتی…گیمری…چی بگم به شما؟ بازی اخری مولینیو، فیبل افتضاح بود؟ کی میگه! نمره هاش پایینه؟ کم ازش استقبال شده؟ این فقط نظر کارشناسی شماست که فیبل۳ افتضاح بود!
      ایشون از پیشگامان و بزرگان قصه گویی این صنعته!!! :-?

      ۰ ۰
    3. Alcatraz گفت:

      البته یکم تند حرف زدم که شرمنده :roll:

      ۰ ۰
    4. شما که هیچ منطقی و فهمی از این شخص بزرگ نداری چرا حرف رایگان میزنی ؟؟ اصلا میدونی خالق چه آثار بزرگیه ؟ همون کینکت رو چه کسی طراحی کرد ؟؟ پسرجان،سن شما به بازیهایی مثل Black & White قد نمیده ! اون موقه که فیبل ۱ اومد نمیدونم شما تو کدوم جهان سیر میکردی ! Magic Carpet میدونی چیه ؟ شما بشین عین این بچه Teenager ها نکات انحرافی رو بچسب !
      ———————————-
      Sony Computer Entertainment association
      >>>SCEA1993-2012<<<
      like.no.other

      ۰ ۰
    5. EZIO گفت:

      من نمی دونم چرا شما با همه دعوا دارید؟

      ۰ ۰
    6. Albert Wesker گفت:

      خوب کاری می کنن …

      ۰ ۰
    7. sand man گفت:

      دادا هادی ببخشید اشتب پاسخ زدم

      ۰ ۰
  3. saeed mirabi گفت:

    “دنیا واقعا برای مایلو آمادگی نداشت.” <== واقعا کینکت و مایلو برای دو نسل بعد هستند .
    ( انجمن Martial Art's )

    ۰ ۰
    1. Vito گفت:

      اتفاقا برای همین نسل خوبن چون اگر نمیومد کینکت ۲ یی در کار نبود :wink: ولی سونی اول اینطور چیزی زد به نامه ” ای توی” ولی مایکروسافت اونو گسترش داره میده :wink:

      ۰ ۰
    2. saeed mirabi گفت:

      خوب ” آی – توی ” هم این گونه بود و فعلا دنیا کشش این وسائل ندارن !!! خوب کینکت ۲ آمده کارایی چندانی برای کاربران معمولی نداره و باید منتظر بمانند تا تحولی ایجاد شود .
      ( انجمن Martial Art’s )

      ۰ ۰
    3. Vito گفت:

      احتیاج به تحول نیاز نیازی نیست چون علم به سمت جلو داره پیش میره و اگر این اتفاقات در دنیای گیم به زودی نیفته دیگه شاهد پیشرفت انچنانی در هر چیزی به خصوص بازیا نمیشیم…… هر چی زود تر این صنعت پیشرفت کنه نتیجه ی بهتری میگیریم :wink:

      ۰ ۰
  4. Makarov گفت:

    “… او حالا احساس می کند عقده ای شده تا تمام انرژی خود را بر روی یک چیز خالی کند.”
    از تفکرش خیلی خوشم میاد.

    ۰ ۰
    1. Albert Wesker گفت:

      یه قسمت از حرفاش گفته بود که “واقعا از بس که با تکرار و تکرار چیزهای هر چند خوب توی بازی های مختلف روبرو شدم که دلم میخواد سرمو بزنم تو دیوار”
      خب عقده ای میکنن آدمو … :lol:

      ۰ ۰
    2. Makarov گفت:

      من که اصلا نمی دونم منظورت کدوم بازیه! :mrgreen:

      ۰ ۰
  5. Albert Wesker گفت:

    ضمنا جناب sand man جهت اطلاعتون مولینیو از اون دسته بازیسازایی هست که تا حالا چند بار دنیا رو تغییر داده … منتها هر آدمی روزای خوب و بد داره، متاسفانه، یک افسانه سرای واقعی مثل ایشون فعلا در سراشیبی سقوط کارش قرار داره …

    ۰ ۰
    1. sand man گفت:

      ببخشید اقا سعید شرمنده
      خب من به جز سیندی کیت بازی ١٧ سال پیش ایشون و فیبل که به هیچ وجه خوشم نیمد بازی دیگه ای از ایشون بازی نکردم و باید بگم بنده بیست سالمه و فک نکنید بچم و بی تجربم
      و جناب هادی شما تند رفتی ها اروم چون دوست دارم چیزی نمیگم و شما دانیال
      اقا شما میفهمی ادم چیه شعور چیه فهم چیه درک چیه شما توش فاقد فهم درک شعوری کدوم ادمی با کسی اینجوری حرف میزنه بابابزرگ من خودم همه اینجیزارو فولم اگه فارسی بلد باشی نوشتم با توجه به بازی های اخیرش یعنی اگه بفهمی دوران افولش رسیده تو نظرم بعدشم اگه بدونی شوخی چیه اولش شوخی بود به جان همه ی عزیزام و نزدیکانم

      ۰ ۰
    2. نفهمیدی باز دیگه ! من گفتنم ” شما که هیچ منطقی و فهمی از این شخص بزرگ نداری چرا حرف رایگان میزنی ؟؟” یعنی چی ؟ یعنی نیمشناسی چرا در موردش حرف میزنی ؟ من موندم چرا شماها بدون تحقیق در مورد مسائل پیرامونتون نظر میدین ؟ که فقط یه حرفی زده باشید ؟
      بازیهای اخیرش بد بودن ؟ :lol: حتی اگه از نظر شخص ایشون هم خوب نبودن ولی بازخوردی که نسبت یه شخصیت ایشون میشه و بازیهایی که میسازن قابل ستایشه!

      ۰ ۰
    3. Alcatraz گفت:

      Syndicate مال پیتر مولینیو بوده؟ مطمئنی؟ :roll:

      ۰ ۰
    4. sand man گفت:

      اره فک کنم برای مولینیو بود
      هادی جان اون بالا بخدا شوخی کردم شما اون چه لحنی بود داشتی عین اقا سعید نگا کن با ارامش و اروم رسوند منظورشو با اینکه شوخی کردم درست رسوند
      بعدشم به پیر به پیغمبر اون یه تیکه رو شوخی کردم آخرش هم نگا کن هادی نوشتم با توجه به بازی اخیرش یعنی تمام شد دوران مولینیو
      ببخشید اخراش عین هم شد

      ۰ ۰
    5. Alcatraz گفت:

      عجب :!: این ۱ قلم رو نمیدونستم :roll:
      گفتم که یک لحظه داغ کردم شرمنده برادر :roll:

      ۰ ۰
    6. sand man گفت:

      خواهش میکنم
      فقط عزیزم گلم بخدا من گیمرم و شوخی کرده بودم الآنم اینو میگم کدورتا رفع شه
      فقط هادی جان یه دقیقه واستا برم تحقیق کنم سیندی کیت برا مولینیو هست یا نه تا جایی که خودم میدونستم برا مولینیو بود

      ۰ ۰
    7. nexusII گفت:

      syndicate و مولینو؟! اشتباه میکنی. نه توی نسخه ی سال ۱۹۹۳ بازی نه ۲۰۱۲ هیچ اسمی از مولینو برده نشده . از کجا اینو گفتی؟؟

      ۰ ۰
    8. sand man گفت:

      شایان مطمئنم این مطلبو یه جا خوندم حالا درست بودن منبع رو نمیدونم بعدشم اصلا و ابدا منظور ٢٠١١ نیست نسخه ١٧ سال پیش یا …
      حالا شب بهتون جوابو میدم
      بعدشم منبع شاید اشتب باشه سر من بد بخت نریزین

      ۰ ۰
    9. sand man گفت:

      ٢٠١١=٢٠١٢ :oops: :oops:

      ۰ ۰
    10. nexusII گفت:

      ۲۰۱۱ نه نسخه ی جدیدش ۲۱فوریه ۲۰۱۲ عرضه شده… تو منبعت ننوشته بود چه عنوانی تو پروژه داشته؟

      ۰ ۰
    11. sand man گفت:

      الان چرا داری مسخره میکنی(نمیکنی؟)
      بابا بخدا یجا نوشته بود
      بعدشم نوشتم ٢٠١٢ دیگه

      ۰ ۰
    12. Vahid گفت:

      نمی خواین این بحث های مسخره رو تموم کنید؟ نمی دونم چرا همه ش دنبال آتو گرفتن و ضایع کردن هم دیگه اید؟ Syndicate ی که قدیم ساخته شده بود همین آقای پیتر مولینیو «تهیه کننده» ش بوده (قبل از تاسیس استودیوی لاین هد). سال پیش هم که Starbreeze همین بازی رو ریبوت کرد (ناشر هم EA بود).

      ۰ ۰
    13. nexusII گفت:

      کدوم آتو گرفتن؟ کدوم مسخره کردن؟ پیاده شو باهم بریم. شما از وقتی اینجا مسئولیت گرفتی فکر میکنی باید به همه گیر بدی. اینجا میایم که اطلاعاتتمون رو به اشتراک بذاریم برای همینم هست که اومدم از سند من سوال کردم در این خصوص اینم نه آف تاپیکه نه دعوا حالا اگه شما میخوای اعمال مدیرت کنی و به بقیه اینو نشون بدی بحثش جداس

      ۰ ۰
    14. Vahid گفت:

      مدیریت؟! LOL شما دقیقاً با چی مشکل داری؟ آهان چون توی اون تاپیک کامنت هات رو پاک کردم؟ می دونی علتش چی بود؟ چون شما هنوز فرهنگ «خبر خوندن» و «نظر دادن» رو نداری، متوجهی؟ نه نیستی… ببین داداش ما اینجا با هم دعوایی نداریم قرار نیست مثل خروس جنگی هر روز بپریم به هم. این که من الان گفتم “نمی خواین این بحث های مسخره رو تموم کنید؟” از دید یه کاربر معمولی گفتم. قرار نیست کسی اینجا با شما لج بکنه یا الکی کامنت هات رو پاک بکنه. فقط می گم مثل یه کاربر خوب هر وقت لازم شد نظرت رو بده به جای این که بخوای هر دفعه یه نفر رو به تمسخر بگیری یا ضایعش بکنی جلوی بقیه.
      این رو هم یادت باشه مدیران این سایت فقط آقای حکیمی و سعیده بقیه فقط به مطالب سایت رسیدگی می کنن و مسئولیتی در قبال کاربر ها ندارن بنابراین لازم نیست هر وقت بهت گفتم بالای چشمت ابروئه بیای از مسئول بودن و مدیر بودن و … حرف بزنی.

      ۰ ۰
    15. nexusII گفت:

      vahid@:
      نه من الان راجع به این پست حرف میزنم که به نظرم تذکرت بیجا بود و ۱جورایی با این جملت که گفتی این بحث مسخررو تموم توهین کردی چون داشتیم راجع به ۱کی از بازی های مولینو صحبت میکردم و آف تاپیک نبود در ضمن هیچ توهینی و مسخره کردن و اینجور چیز ها هم توی بحث نبود….پس نباید تذکر میدادی
      در ضمن در خصوص بحث پست ویچر هم من شروع کننده نبودم و فقط جواب دارم. اما در خصوص بخش اول کامنتت
      نه ببخشید یادم نبود شما فقط تو این سایت فرهنگ داری و متوجه ای…الان خیلی شیک داری توهین میکنی اما چون رفیق آقایونی حق با توئه :lol:

      ۰ ۰
  6. SeCToR گفت:

    من عاشق پیترم… مطمینم خودشم نفهمیده آخر بلک اند وایت چی میشه اما اون واقعا خلاقانه ترین بازیه عمرم بود… پیتر یه دیوانه ی تمام عیاره و باید منتظر بود و دید استاد چیکار میخواد بکنه…

    ۰ ۰
  7. Vito گفت:

    از اون بازی سازاییه که تغییر ایجاد میکنه بعد میره….. ولی عجب مایکروسافت لوس میکنه اینارو واسه ما دیگه میاد صندلی چک میکنن مگه مهد کودکه ۸-O 8-O. خوب کرده رفته اینطور ادمای بزرگ باید برن یا یه استدیوی جدید بسازن یه برن تو یکی از استدیو های سونی با اون شاهکارا دستو پنجه نرم کنن…….البطه مایکروسافت هم داره استدیوی خوب ولی بیشتر شبیه مهد کودکه :idea:

    ۰ ۰
  8. emma گفت:

    آره منم چند وقته دیگه حوصله ی بازی کردن ندارم و این حس از اون جایی در من به وجود میاد که دیگه اکثر بازی ها تکراری شدند … هر سال کلی بازی میاد که بیشترشون تقلید از یه بازی دیگه است و فقط اسم کارکتر ها و کاور بازی رو تغییر میدن ولی از نظر محتوا دقیقا شبیه یه بازی موفق هستند … حالا هم که یه نفر پیدا شده که می خواد تو بازیهاش خلاقیت به خرج بده اول باید به فکر این باشه که یه وقت با سر به زمین نخوره و ورشکست نشه و بعد به فکر بازیش باشه … مسائل مالی باعث شده که شرکت های سازنده فقط به پول فکر کنند و هر سال یک ( یا چند ) بازی با کیفیت متوسط رو به پایین روانه بازار کنند و یه پولی به جیب بزنند و اصلا براشون مهم نیست که تو بازی هاشون کمی خلاقیت هم باشه

    ۰ ۰
  9. Play گفت:

    “محیط مایکروسافت بیش از حد “امن” و “زیبا” بوده به طوری که “خفقان خلاقیت” به وجود می آورده.”
    قبول ندارم ، مایکروسافت و خفقان خلاقیت!!! :-| من منظورش رو از امن و زیبا نمیدونم چیه؟ خوب اگه محیط کار بد باشه که ادم نمیتونه خلاقیت از خودش نشون بده :-?

    ۰ ۰
    1. saeed mirabi گفت:

      بنظرم اینطوری میگفت بهتر بود : محیط مایکروسافت آرام هستش ولی وقتی ایده ای داشته باشی باید چندین ماه تا تایید شدنش منتظر بمانی تازه بعد از بررسی شاید جوابی مثبت دهند . این فقط به مایکروسافت ربط نداره بلکه مربوط به خیلی های دیگه هم میشه .
      ( انجمن Martial Art’s )

      ۰ ۰
    2. Play گفت:

      بله یه خبر هم در این رابطه رو سایت قرار گرفته بود اگه این طور باشه که من به مولینیو حق میدم، البته این کار هم خوبه هم بد چون اگه بخواد هر ایده ای سریع قبول بشه باید مورد ازمایش قرار بگیره که هم هزینه بر هست هم وقت گیره

      ۰ ۰
    3. Albert Wesker گفت:

      the environment at Microsoft was too “safe” and “nice” and that he was being “suffocated creatively.”

      ۰ ۰
    4. Play گفت:

      نه معنیش که درسته من مفهوم حرف خود مولینیو رو میگم

      ۰ ۰
  10. مولینیو همون مورینیو نسیت؟

    ۰ ۰
    1. emma گفت:

      نه نسیت !

      ۰ ۰
    2. biosignal گفت:

      چرا دیگه خودشه قیافش همون شکلیه

      ۰ ۰
    3. sand man گفت:

      اقای حکیمی!
      ببخشید ببخشید واقعا عذر میخوم
      مدیر یک سایت بازی نمیدونه فرق مورینو و مولینیو رو

      ۰ ۰
    4. Albert Wesker گفت:

      حالا شنبه که چهار تا خوردین معلوم میشه :mrgreen:

      ۰ ۰
  11. 007 گفت:

    والله این بیشتر به گوردیولا شباهت داره تا مورینیو با کله کچلش :lol:

    ۰ ۰
    1. sand man گفت:

      ٠٠٧@
      اون اواتار قبلیت قشنگ تر بود :wink:

      ۰ ۰
    2. 007 گفت:

      کدوم اون مشکیه؟

      ۰ ۰
    3. sand man گفت:

      یادت نیس اواتار قبلیتو
      دادا نمیخوای هم عوض نکن

      ۰ ۰
  12. 007 گفت:

    گواردیولا :mrgreen:

    ۰ ۰
    1. fisher گفت:

      مورینیو :-o

      ۰ ۰
  13. Groobez گفت:

    منظور ایشون از امن و زیبا اینه که کسی برای حفظ موقعیتش تلاش نمی کنه و همین باعث میشه افراد خلاقیت به خرج ندهند.

    البته این برداشت من بود.

    ۰ ۰
  14. MahanGM گفت:

    این یه سرنوشتی هست که برای همه رخ میده. البته اونهایی که تو اینجور شرکت ها کار میکنن. شما وقتی تو یه مجموعه بزرگتر قرار بگیری که برای ساخت یک محصول، شما فقط لازم هست بخش کوچکی از اون رو انجام بدید اینطوری اصلا نمیفهمید رو چی کار کردین! الآن همین وضعیت برای همه اونهایی که تو EA یا Ubi یا Acti کار میکنن بوجود میاد مگه اینکه زود تر از موعد بزنن بیرون و دنبال رویاهای خودشون برن.
    من به این دوستمون حق میدم.

    ۰ ۰
  15. metal milita گفت:

    بازیساز خلاقی بود وقتی خاطراتم مرور میکنم میبینم بعضی بازیاش مثه syndicate,populouse,dungeon keeper بی نظر بودن ولی از سال ۲۰۰۱ یا ۲۰۰۲ که بلک اند وایت اومد دیگه خلاقیت تو هیچ کدوم از کاراش نبود حتی به نظر من از اون زمان به بعد تمام بازیاش ناقص بود و انگار یه چیزی کم داشت.
    کلا به امید شکوفایی مجدد این افسانه.
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    انجمن عشاق سینه چاک کریس ردفیلد

    ۰ ۰
  16. xneon 360 گفت:

    من خیلی از این بشر خوشم میاد و امید وارم خودش یک استدیو بزنه دوباره خلاقیتش گل کنه و برگرده به مایکروسافت.واقعا محیط اداری و میزان خدمات ارائه شده به کارمندان در شرکت مایکروسافت بی نظیر هست.حالا ما خیر سرمون طراح این مملکت هستیم…. :mrgreen: :lol: :cry:
    ______________________________
    Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۲ MEA Co. All rights reserved :arrow:
    انجمن حقوق بگیران مایکروسافت

    ۰ ۰
    1. emma گفت:

      حالا به اسپانسرتون می گم یه خانوم زیبا بفرستند تا صندلی شما هم چک کنه ! این که گریه نداره

      ۰ ۰
  17. nexusII گفت:

    من به عنوان یکی از بهترین های صنعت گیم قبولش دارم به نظرم کنار کشیدنش از پروژه ساخت FABLE هم به نفع خودشه هم FABLE . مولینو نیاز به ۱فضای جدید داره . FABLE هم همینطور

    ۰ ۰
  18. “و این مورد هم از بازی هایی همچون Minecraft و World of Warcraft الهام گرفته شده است.”
    چه شود !!!!!!!
    World of Warcraft که بهترین بازی بود که تا حالا بازی کردم . :wink:

    ۰ ۰
  19. JeNeRaL ShAwN گفت:

    نه تناقض نیست.. ببین در یک محیط که نقطه شروع و پایان مشخصه شما نباید انتظار یک اتفاق عجیب رو داشته باشی.. منظور از محیط امن و زیبا این نیست که فضای مایکروسافت رو با گل تزیین کردن..! یعنی هیچ اتفاق عجیبی قرار نبود بیوفته.. همه چی خیلی مشخص شده بود و همه میدونستن دارن چیکار میکنن.. این یعنی خفقان خلاقیت.. یعنی دست کسی برای نوآوری باز نیست چون یک خط مشی مبتنی بر آغاز و پایان مسیر پیش رو دارن.. خب وافعا هم مولینیو کسی نبود که در محدوده‌ی کاری گرفتار بشه چراکه شخصیتش واقعا بلند پروازانه هست..

    ۰ ۰
    1. Play گفت:

      خوب این که خیلی خوبه بدونی داری چی کار میکنی و نقطه پایانت چیه و من ربطش رو با خلاقیت نمیدونم؟ ، خوب اونا قبل از اینکه کاری رو انجام بدن ایده هایی دارن و در واقع هر کسی یه ایده میده و میتونن تو همین ایده هایی که میدن خلاقیت به خرج بدن که بعد از نتیجه گیری کلی کار رو شروع میکنن

      ۰ ۰
  20. kritoos گفت:

    اینقدر مایکروسافت براش محدودیت درست کرد شرکت رو ترک کرده! همون بهتر که رفت و گرنه این همه استعداد اونجا تلف میشد!

    ۰ ۰
  21. Falconl3OY گفت:

    دنیا رو تغییر بده؟ مگه این شعار مرحوم استیو جابز نبود؟ بود دیگه….از همین تقلید شعارش معلومه چقد خلاقیت داره :lol:

    ۰ ۰
    1. Albert Wesker گفت:

      حاج آقا خلاقیت، شعار استیو Think Different بود که بعد از بازگشتش به این شرکت به لوگوی اپل اضافه شد … این بابا گفته Change the World چه ربطی دارن …

      ۰ ۰
    2. Falconl3OY گفت:

      اولندش حاج اقا خودتی!
      بعدشم استیو جابز با شعار تغییر دنیا به اپل امد و بعد از مرحوم شدنش هم بیشتر مجله ها بر این اذعان داشتن که به راستی شعار استیو جابز به حقیقت پیوست و اون با اپل دنیا رو متحول کرد! اشتباهه؟

      ۰ ۰
    3. Albert Wesker گفت:

      صد در صد اشتباهه … یکی از اون مجله ها رو نشون بده

      ۰ ۰
    4. Falconl3OY گفت:

      حرف خودت اشتباهه!
      یک مجله بگم که هم درمورد بازی باشه هم از دی بازی بهتر باشه…
      بازی رایانه!فک کنم کم شماره ۴۵اش

      ۰ ۰
    5. Albert Wesker گفت:

      منبع معتبر … بازی رایانه کیلو چنده؟ حتی لینک ویکیپدیا هم بدی قبوله!

      ۰ ۰
    6. Falconl3OY گفت:

      اصلا لازم نیست من به شما چیزیو ثابت کنم!
      همون قدر که بیوگرافی استیو جابز رو خوندم و میدونم که حرفی که میزنم درسته کافیه
      هرکی هم قبول نداره بره بیگرافیشو بخونه

      ۰ ۰
  22. john marston9 گفت:

    دوست عزیز اگه می خوای دنیا را تغییر بدی منم کمکت می کنم :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
    تو برو توی کر دیگه(کشاورزیی.دامپروری و…) حتما موفق تری :lol: :mrgreen: :mrgreen: :lol:

    ۰ ۰
  23. john marston9 گفت:

    کر=کار
    کشاوزیی= کشاورزی :oops:

    ۰ ۰
  24. Leon S.K گفت:

    حالا من موندم اگه محیط مایکروسافت خفقان خلاقیت داره چجوری شاهکار هایی مث GeOW یا Halo ساخته شده!؟

    ۰ ۰
    1. saeed mirabi گفت:

      با اون همه کارمند و زیر مجموعه !!! ۳ سال یک بار دو یا سه تا بازی بنظرت کم نیست .
      ( انجمن Martial Art’s )

      ۰ ۰
    2. Leon S.K گفت:

      بستگی داره اون بازی ها چجوری باشه! کیفیت خیلی مهم تر از کمیت هست! دیگه شما که باید این رو بدونی که!

      ۰ ۰
    3. saeed mirabi گفت:

      خیلی بازیهای با کیفیت موجود هستش فقط مایکروسافت تنها بازی با کیفیت نمی سازه و شرکتهای کوچک تر و با تعداد کارمندانی کمتر و زیر مجموعه های کمتر از مایکروسافت بازی های بزرگی را خلق کرده اند .
      ( انجمن Martial Art’s )

      ۰ ۰
  25. silver گفت:

    پیتر مولینیو آدم بزرگیه وتو این شکی نیست!
    ولی من به یه چیز دیگه توجه کردم:این که مایکروسافت عجب جاییه!
    یه خانمی(خانم یا آقاش مهم نیست!)هر چند وقت یه دفعه میاد که ببینه وضعیت صندلیا چه جوریه؟؟!!
    واقعا یه همچین شرکتی داریم؟؟!!
    :-D :lol: :mrgreen: :wink:

    ۰ ۰
  26. Gish2012 گفت:

    افسانه گوی‌ دنیا بازی ها با محدودیت اون طوری داستان میگفت.حالا که دستش بازی چطور میشه.منتظر افسانه بعدی‌ مولینیو هستم.
    راستی کسی‌ اینجا پوپولوس رو بازی‌کرده؟

    ۰ ۰
    1. Albert Wesker گفت:

      بازی سال ۱۹۸۹ رو آخه؟ بابا یه چی بگین بگنجه …

      ۰ ۰
    2. Gish2012 گفت:

      خب چه ربطی داشت؟چون مال ۱۹۸۹ هست امکان نداره کسی بازیش کرده باشه؟تازه شم سن سعید میرابی میخوره.

      ۰ ۰
    3. Gish2012 گفت:

      راستی سعید چیزی شده؟ هم تو و هم وحید جدیدا میانه تون با کاربرا شکراب شده.

      ۰ ۰
    4. saeed mirabi گفت:

      سبکش چی بوده !!! مال چه پلتفرمی بوده !!! چون اون موقع با داشتن ۱۰ سال زیاد به اسم بازی ها کار نداشتم برادر !!! شاید اصلا بازی نکرده باشم . :-D یعنی چی انوقت مگه من بابا بزرگ سایت هستم !!! :-? :mrgreen:
      ( انجمن Martial Art’s )

      ۰ ۰
    5. Gish2012 گفت:

      سبکش GOD GAME هستش. From Dust‌رو هم تو این سبک ساختن.ما pc هم بوده.

      ۰ ۰
    6. Gish2012 گفت:

      به هر حال شما چند تا CPU بیشتر از ما سوزوندی!

      ۰ ۰
    7. saeed mirabi گفت:

      من تا حالا CPU نسوزوندم خدا رو شکر ولی با CPU های از مدلهای ۸۰۸۶ تا به مدل های امروزه زیاد کار کردم . آن موقع که دیسکت های لواشکی ۵.۱/۲ اینچی کلی برای خودشون ظرفیت داشتن و هنوز دیسکت های ۳.۱/۴ اینچ نیامده بودند .
      ولی دو و سه تا بازی حسابی یادمه یکی بازی CAT وCrime و سری بازی ایندیا جونز که ماجرای و اشاره کلیک بود و بر اساس لوکیشن های فیلمش ساخته شده بود و معماهای بازیش همانند معماهای فیلمش بود و باید تک تک صحنه های مهم فیلم یادت می بود تا در بازی جلو بری و در آن زمان بازی ها بسیار لذیذ تر از الان بودند .
      اون بازی Crime هم در نوع خودش جالب بود فکر کنم اولین بازی های سوم شخص ۳ بعدی بودش که من دیده بودم و نوع سبک بازی جالب بود کسانی از مانیتوری بزرگ داشتن کارکتر بازی رو نگاه میکردن یا شاید هدایتش میکردند دقیقا اینو یادم نیست . :mrgreen:
      ( انجمن Martial Art’s )

      ۰ ۰
    8. Gish2012 گفت:

      اصلاح میکنم:به هر حال شما چند مدل CPU بیشتر از ما دیدی.

      ۰ ۰
  27. Leon S.K گفت:

    “در صورت تمایل می توانید کل مصاحبه ی او را از اینجا مطالعه کنید.”
    ممنون سعید!(دیدم همه دارن یه قسمت از متن رو کپی پیست میکنن گفتم ما هم عقب نمونیم!)

    ۰ ۰
  28. Albert Wesker گفت:

    مجید جان دلبندم، اون سایتی که میری توش این اراجیف رو می نویسی جای دیگست …
    بعضیا جلوشونو نگیری … متاسفم

    ۰ ۰
  29. Natan drake گفت:

    امیدوارم هر جا که کار میکنه موفق باشه.در مورد مایلو هم به صدتا بازی شوتر می ارزید حیف و صد حیف که لغو شد.

    ۰ ۰
  30. general amin گفت:

    صحبت های جالبی کرده بود . این که توی شرکتی به بزرگی مایکروسافت نشه خلاقیت نشون داد به نظرم خیلی درست نیست . البته خودش اونجا بوده و شرایط رو درک کرده .

    ۰ ۰
  31. AR.FEAR گفت:

    Fable زیادی بچه گانست . من اصلا نمیتونم ازش لذت ببرم . هم سادست و هم محیطی بچه گانه داره .

    ۰ ۰
  32. Leon S.K گفت:

    الان دقیقا از گزینه ((پاسخ دادن)) استفاده نکردی که من نفهمم با من بودی؟ تو چقدر باهوشی!

    ۰ ۰
  33. Matthew Baker گفت:

    راست میگه، دنیا امادگی این بازی رو نداشت.
    مگه عقل داریم ما؟!
    میریم بتلفیلد و کال او دیوتی می خریم عشق و حال!

    ۰ ۰
  34. Dragonslayer11 گفت:

    آقای مولینو یکی از افرادی است که در صنعت گیم بیش تر از کار کردن خیال پردازی می کنه ولی باید اعتراف کرد هم از افراد مهم این صنعته و هم خیلی ایده های جالبی داره. فکر کنم اگر بخواد بتونه دنیا رو تغییر بده…
    باید دید! :-|

    ۰ ۰