توسط سعید زعفرانی در ۸ اسفند ۱۳۹۰ , ۰۰:۱۳

آینده ی رزیدنت اویل.

سری محبوب Resident Evil درست مانند یک رشته ی تندرو از ویروس تی در حال تکامل است. زامبی های کج و کوله به مبتلایان پیچیده، لیکر ها به هانتر و آلبرت وسکر به یک شخصیت از دنیای ماتریکس تبدیل شده اند. در جدیدترین نمایشی که کپکام از رزیدنت اویل ۶ منتشر کرده است، مشخص می شود که کپکام، بازی را به سمت و سوی یک عنوان اکشن نفس گیر و ادونچر هیجانی تبدیل کرده است. اکنون، درباره ی رزیدنت اویل ۶ به چه اطلاعاتی می توانیم پی ببریم و عنوان پیش رو یعنی Resident Evil: Operation Raccoon City در مورد تازه وارد بعدی سری اصلی چه اطلاعاتی به ما می دهد؟ صرف نظر از پاسخ ها، یک چیز مشخص است: ما دیگر در راکون سیتی نیستیم.

 “رویا می توان این باشد که میلیون ها طرفدار ندای وظیفه که از اکشن سریع آنلاین بازی هایشان لذت می برند، به این رزیدنت اویل جذب شده اند.” این نقل قولی از آقای Dave Turner رییس بخش بازاریابی کپکام اروپا در یکی از صحبت های ایشان در رابطه با بازی RE6 با خبرگزاری جوی استیک است. سخنان مدیر اجرایی کپکام، آقای Hiroyuki Kobayashi را هم به آن اضافه کنید که گفته بود: “بیش از ۶۰۰ نفر در حال حاضر بر روی پروژه ی رزیدنت اویل ۶ کار می کنند.” و در نهایت نگاهی به توصیف آقای Yoshiaki Hirabayashi دیگر مدیر اجرایی پروژه بیندازید که از کلمات “ترس دراماتیک” برای این بازی استفاده می کند، تا موضع مشخص شود. کپکام، دارد تمام موانع را کنار می زند تا این ادامه را — همان گونه که فیلسوف کلیفورد بلیزینسکی می گوید — بزرگتر، بهتر و جذاب تر کند.

رزیدنت اویل: عملیات شهر راکون، یک ظرف بزرگ پر از ایده به نظر می رسد که کپکام می خواهد آن ایده ها را قبل از استفاده در رزیدنت ۶ امتحان کند.

عملیات شهر راکون، یک ظرف بزرگ ایده است که کپکام قبل از روانه ی بازار کردن رزیدنت ۶ قصد دارد آن ها را بیازماید. چه می شود اگر رزیدنت اویل دارای درگیری نزدیک آزادانه باشد؟ تیراندازی سریع تر؟ سیستم سنگرگیری اختصاصی؟ تقریباً هر جنبه ای از این بازی از فرمول رزیدنت اویل پیروی نمی کند. در رأس این تغییرات سیستم کاور وجود دارد که هم در تریلر رزیدنت ۶ و هم در عملیات شهر راکون دیده می شود.

قرار دادن سنگرگیری در بازی، روند درگیری ها را تغییر می دهد. در راکون سیتی، اکشن مبتنی بر سنگرگیری، درباره ی عملکرد سریع و با دقت است تا وقتی دشمن برای بار دوم سرش را از سنگر بیرون می آورد، نابود شود. بنابراین، رزیدنت ۶ سیستم نشانه روی سریع تری نسبت به رزیدنت اویل ۵ نیاز دارد. همچنین، این بازی نیاز دارد که شخصیت اصلی را کمی سریع تر به داخل سنگر برده و از آن خارج کند — چیزی که با لیزخوردن کریس به طرف سنگر در تریلر به نمایش در آمده می بینیم. سنگر گیری، همچنین ممکن است روش کارکرد درگیری های تن به تن را تغییر دهد. در عملیات شهر راکون، وقتی شما در حال کنار زدن زامبی هایی هستید که فقط چند ضربه می خواهند تا بمیرند، فرصت های محدودی برای درگیری های غافل گیر کننده وجود خواهد داشت. راه حل، سیستم نبرد تن به تن آزاد است. و اگر رزیدنت ۶ می خواهد به آن مقیاس از اکشن دست یابد، باید مکانیزم مشابهی را به خوبی پیاده سازی کند.

به علاوه، اگر کپکام واقعاً می خواهد “میلیون ها طرفدار ندای وظیفه را به رزیدنت اویل جذب کند” باید یک چیز مهم را برای آن ها فراهم کند، چیزی که با آن ها حرف بزند: مالتی پلیر رقابتی. آن ها هم اکنون ماد “مزدوران” (The Mercenaries Mode) را در اختیار دارند، اما دوباره سازی ساده ی این بخش، به تنهایی کافی به نظر نمی رسد. از آن جایی که تجربه ی اصلی کارتیمی در “۴ بازمانده” با حالت رقابتی دو تیم در میان انبوهی از زامبی هایی که با هوش مصنوعی کنترل می شوند یادآور می گردد این کار سخت به نظر می سد. اما شکر خدا، کپکام این فرصت را دارد تا در عملیات شهر راکون، زیر و بم این بخش اضافه شده ی بسیار بزرگ و ریسکی را کشف کند. کسب تجربه، آزاد کردن سلاح ها، سفارشی سازی loadout ها و دریافت قدرت های مختلف — همه وجود دارند. طبیعتاً تنظیماتی بر اساس پذیرایی بازی وجود خواهد داشت، اما همه چیز در چارچوب اصلی بازی خواهد گنجید.

 آیا رزیدنت اویل ۶ یک تغییرچهره ی ساده از عملیات شهر راکون خواهد بود؟ مطمئناً خیر، اما در نظر نگرفتن شباهت های آن ها با هم می تواند ابلهانه باشد. البته، یک زاویه ی دیگر برای نگاه کردن وجود دارد: بازکشت به اواسط دهه ی نود- رزیدنت اویل از زمین بازی افسانه ای صحبت می کند- یک بازی اصیل ژاپنی که همه ی ابعاد ترس را به شما نشان می دهد. ما قبل از این، هرگز توسط یک سگ زامبی شده در وسط یک تالار غافلگیر نشده بودیم. این بازی ها، حد ناشناخته ای از کیفیت را به ما نشان می دادند و از ارزش ساخت بالایی برخوردار بودند که در فروشگاه توجه همه را جلب می کرد. سوختن در شعله های آتش شهر راکون سیتی بسیار آسان بود.

محدودیت به ترسناک تر شدن هر چه بیشتر رزیدنت های کلاسیک کمک می کرد. عملکرد حرکت دادن کارکتر در محیط بازی، با استفاده از آن استیک های زمخت چالش برانگیز بود. ما همه لحظاتی که سعی می کردیم از دست یک جانور بی رحم که نابودی ما را در تصویر به رخ می کشید فرار کنیم و تنها چاره مان این بود که زحمت حرکت دادن کارکتر به یک گوشه را تحمل کنیم را به یاد داریم. اون درست پشت سرمونه! فقط بچرخ به یه سمتی! کارکتر شما ضعیف بود. تکنولوژی آن قدر پیشرفت نکرده بود که شما در میان یک محیط بسیار بزرگ حرکت کنید و همزمان به انبوهی از دشمنان شلیک کنید. شما کمتر می جنگیدید، در عوض، دشمنان سخت تر از پا در می آمدند. و از آن جایی که ما راحتی جنبش مدرن ۳D را تجربه نکرده بودیم، محدودیت ها تنش زا بودند.

امروزه، ما در یک جهان پس از زامبی زندگی می کنیم. با تکامل تکنولوژی بازی های رایانه ای، سری رزیدنت اویل نیز تکامل یافته است. تکنولوژی برتر به معنای اعطای قابلیت ها و گزینه های بیشتر به بازیباز است. آن کنترل دست و پا گیر بازی های قدیمی دیگر جواب نمی دهند. در تریلر رزیدنت اویل ۶، جایی که می بینیم لئون و دوستانش به راحتی زامبی ها را در نبرد های تن به تن یکی پس از دیگری شکست می دهند ما را به یاد “ابر قهرمانان” می اندازد. شما نمی توانید ترس را با شخصیت هایی تا این حد قدرتمند حس کنید.

در تریلر رزیدنت اویل ۶، جایی که می بینیم لئون به راحتی زامبی ها را در نبرد های تن به تن یکی پس از دیگری شکست می دهد، او را به یک “ابرقهرمان” تبدیل می کند.

کپکام این را امتحان کرده بود و این کار را باز هم خواهد کرد. دلیل فروش رزیدنت اویل: مکاشفه که برای نینتندو ۳DS عرضه شد سبک ترسناک بازی بود. ما جیل را داشتیم که در حال خزش به درون سالن ملکه زنبیا بود. درست مثل قدیم ها! این طور که مشخص است این حس، حسّ ترس نیست؛ یک حس جدید است. به طوری که در یک سکانس ما با یک کارکتر جدید در حال مبارزه با چندین گرگ جهش یافته هستیم. و وقتی ما دوباره به جیل برمی گردیم انتظار داریم که از یک مبارزه هیجان انگیز دور شده و دوباره حس ترس در ما به وجود آید. ولی این چطور ممکن است وقتی می دانیم این کارکتر ها بسیار توانا هستند؟

نمسیس در رزیدنت ۳ به این خاطر ساخته شده بود که کاری کند تا بازیباز حس کند کارکتر او ضعیف و درمانده است

در نهایت، یک راه حل وجود دارد که بتوانیم تشخیص بدهیم که در شماره ۶ رزیدنت اویل چه در انتظار ماست.

اول باید آن غول آخر (دِل لاگو) را که با لئون در شماره چهارم مبارزه کرد به یاد آوریم. همان جانور عظیم الجسه دریائی که لئون درون یک قایق کوچک با او مبارزه کرد. سپس باید آن غول را به یاد آوریم که کریس به کمک همراهش در کشتی با ماشین گان به جانش افتاد. (ایروینگ) و حالا وقت آن رسیده که از خود بپرسید کپکام این دفعه برای شما چه خواهد داشت؟ به این سوال پاسخ دهید تا ایده ای خوب در مورد رزیدنت اویل ۶ داشته باشید.

نوشته ی: Maxwell McGee – GameSpot

ترجمه: سعید زعفرانی

با تشکر از: آرش کریم خانی

دیدگاه
۶۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

62 Replies to “آن چه Operation Raccoon City درباره رزیدنت اویل ۶ به ما می آموزد”

  1. Jin گفت:

    مرسی سعیدجان.دمت گرم.. جین از ps3 is god از تمامی کسانی که سونی رو فقط دوست دارن میخوام که بیان عضو انجمن شن ما به کمک شما دوستان نیازمندیم

    ۰ ۱
    1. Solid Snake گفت:

      هیچ وقت یادم نمیره اون حس ترس و هیجانی رو که Nemesis توی RE3 به ادم میداد, توی هر محیط از بازی حس میکردی که دنبالت و تو هم کار خاصی جز فرار از دستت بر نمیاد جز اینکه اصلحهء توپی داشته باشی که نمیشد ریسک خرج کردنشو کنی چون لازمش داشتی :wink:
      یادش بخیر…. دورانی بود….
      RE6 مطمئنا” یه بازیه با یه عالمه تجربه و این دفعه به هیچ عنوان کم نمیاره چون اومده که شاهکار باشه و اشتباهات شماره های قبل رو تکرار نکنه

      ۰ ۰
  2. sparrow گفت:

    عالی بود مرسی بابت ترجمه روان

    ۰ ۰
  3. Nightmare گفت:

    خوب بود دوست عزیز . :wink:
    فقط چرا وسط عکست لینک ویدیو هستش اما کار نمیکنه ؟
    خب امکان پخش ویدیو رو هم به سایت اضافه کنید . :arrow:
    البته نمیخواد از اینی که هست بدتر میشه :wink:

    ۰ ۰
    1. Albert Wesker گفت:

      چی میگی؟! وسط عکس لینک ویدئو هست؟! دو تا ویدئو تو مطلب هست که جفتش کار می کنه … با پلیر گیم اسپات البته

      ۰ ۰
    2. Play گفت:

      واسه من که کار کرد
      شاید منظورشون وسط مطلب هست :roll:
      راستی سعید ممنون بابت مطلبی که گذاشتی :wink:

      ۰ ۰
  4. Chris Redfield گفت:

    حیف که عملیات راکون سیتی واسه pc به تاخیر گرایید :-|
    **********
    pc Ast Behtarin

    ۰ ۰
    1. Chris Redfield گفت:

      فراموش کردم بپرسم
      آیا کسی از عینک های سه بعدی استفاده میکنه داخل بازی ،بدرد میخوره منم بگیرم یا نگیرم ۸) ۸)
      ********
      Forum Residnt Evil

      ۰ ۰
  5. Makarov گفت:

    یه بار تو یکی از سایت های بازی ایرانی داشتم مطلبی می خوندم درباره RE6، نویسنده اون مقاله حرف خیلی جالبی زده بود. این نویسنده معتقد بود : اشتباهی که کپکام در این سال ها مرتکب شده اینه که فکر می کنه این خود زامبی ها هستن که باعث ترس مخاطب می شن، در حالی که این حس ترس در واقع ترس از مواجه با زامبی هاست!
    در اواخر فیلم دختری با خال کوبی اژدها (دیوید فینچر) هم دیالوگ زیبایی گفته می شه: “قبول داری که حس ترس از صدمه دیدن از حس خود صدمه دیدن قوی تره؟!”
    در فیلم دیگران (آلخاندرو آمنابار) ما هیچ وقت کسایی رو که باعث ترس خانواده می شن رو نمی بنیم، فقط می دونیم که اونا توی اون خونه وجود دارن. و همین ترس از مواجهه با اونا بیننده رو تا مرز سکته پیش می بره!
    این مثالا رو زدم تا به این نیتجه برسم که به نظر من کپکام برای ترسناک شدن RE باید سراغ این جنس ترس بره. ممنون سعید جان :wink:
    ——————————————-
    CoD Team

    ۰ ۰
    1. kritoos گفت:

      این رو باهات موافقم کاملا درست میگی ولی با این مقاله فکر نکنم دیگه بشه اون حس ترس رو تجربه کرد به نظر باید برای ترسیدن بریم سراغ عناوین دیگر مثل dead space یا شماره های قبلی سری رزیدنت

      ۰ ۰
  6. این مطلب واسه این بود که ما اطلاعاتمون در مورد این بازی بیشتر بشه یا اینکه هزاران سوال جور و واجور تو ذهنمون ایجاد شه؟؟؟ :lol:

    ۰ ۰
    1. Albert Wesker گفت:

      حالا وقت آن رسیده که از خود بپرسید کپکام این دفعه برای شما چه خواهد داشت؟ به این سوال پاسخ دهید تا ایده ای خوب در مورد رزیدنت اویل ۶ داشته باشید.

      ۰ ۰
    2. ۸-O 8-O
      که اینطور…باشه بهش جواب میدم :roll: …مرسی :arrow:

      ۰ ۰
  7. nexusII گفت:

    چه حالی میده مطالب RE . دمت گرم سعید جان. اون پک RE2 رو دیدم بدجوری حوس کردم مثل اینکه باید برم انباری پی اس ۱ رو بیارم!!
    کسی توی این سایت RE:REVELATIONS رو بازی نکرده؟؟!!

    ۰ ۰
    1. Albert Wesker گفت:

      من بازی کردم … عالیه … ۹ میدم بهش … نقدش هم تو شماره ی بعد گیم لند هست :wink:

      ۰ ۰
    2. گفتی گیملند یاد بخش فیلمش افتادم…لطفا این بخش رو از من نگیرین…عالی بود

      ۰ ۰
    3. nexusII گفت:

      عالیه… جان من دیگه این سری گیم لند رو دیر منتشر نکنید. ببینم فقط ۱سوال اینکه موقع تیر انداری بازی اول شخص میشه درسته؟ و اگه جواب مثبته، اینجوری اذیت نمیکنه؟!

      ۰ ۰
    4. Albert Wesker گفت:

      دست خودته … نه اتفاقا بهتر هم هست، چون صفحه کوچیکه و دوربین هم به همون حالت کلاسیک قرار گرفته، اگر این طور نکنی اصلا نمی تونی زامبی ها رو بکشی … زامبی ها هم همچنان صدای گاو میدن! :lol:

      ۰ ۰
    5. Albert Wesker گفت:

      البته به این شماره نرسید … اون نقد رو توی شماره ی عید می خونید :wink: این شماره یه فوق پیش نمایش از RE: ORC می خونید …

      ۰ ۰
    6. nexusII گفت:

      الان دقت کردی حالمو گرفتی ؟!! :roll: :lol:
      اما عیبی نداره بلاخره از RE توی این شماره مطلب هست

      ۰ ۰
    7. Albert Wesker گفت:

      عوضش شماره ی عید امسال یه حالی به همتون بدیم که …. :mrgreen: ستاد هایپ دنیای بازی، واحد گیم لند

      ۰ ۰
  8. IT گفت:

    فقط می تونم سکوت کنم
    (سعید خودش می دونه منظورم چیه!)

    ۰ ۰
    1. Chrome گفت:

      @IT
      منم منظور شمار رو فهمیدم!!
      نوشته های شما خلاصه کوتاه اند و این نکته مثبته
      اما جمله بندی شما اصلا مناسب نیست!(فقط به عنوان یک دوست)
      سعی کن یکم مفصل در مورد بازی ها توضیح بدی
      خودم من هم از این مشکل رنج میبرم!
      ——————————————————
      داستان ASSASINS CREED بزودی از دنیای بازی!

      ۰ ۰
    2. IT گفت:

      شما مگه اون مقاله رزیدنت اویل من رو خوندی این حرف رو می زنی؟
      اون مقاله ی دارکنس اگه منظورتون هست خوب اون رو برای سرگرمی و دل خودم نوشتم چون یه چیزی تو اون بازی دیدم که تو بازی های دیگه ندیده بودم و فقط خواستم نظرم رو بگم
      ولی روی این مقاله های بیش از ۱ هفته کار کردم و زحمت کشیدم و خواستم یه کمکی به دیبازی کرده باشم و قصد داشتم روی یه پروژه ی آمارگیری کار کنم
      حالا خیلی مطلبای جالب و قشنگ دارم که نوشتم ولی دیگه دلم نمیاد تو سایت بزارمشون
      اصلاً اون مقاله های قبلی رو هم لطفـاً سریعا Deny کنین و چاپ نشه می خوام تو یه سایت دیگه بزارم اینجا لیاقتش رو نداره
      الان میگم اگه اونا رو تو سایت بزارین من راضی نیستم و حرامه
      نمی خوام ایده های منو بگیرین و به اسم خودتون مقاله بزنین و همه به به و چه چه بزنن
      پس سریعتر از اون moderation awaiting در بیارین

      ۰ ۰
  9. Alovam گفت:

    به قول یکی از دوستان عملیات راکون سیتی یه سالاد خوشمزس که برای غذای اصلی (!) آماده بشیم.
    یه سری ایده های جدید و مورد آزمایش و یه سری ایده که حتما توی رزیدنت ۶ استفاده می شه به صورت خفیف توش استفاده شده که به نظرم (صرف نظر از رزیدنت بودنش) خیلی بازی خوبی هست.

    رزیدنت ۶ هم این طور که معلومه نه می خواد اکشن بازا رو از دست بده نه طرفدارای قدیمی رو و با این چیزایی که از تریلرش معلومه تو این کار موفق شده. استفاده از دو کاراکتر هم ایده هوشمندانه ای بوده به خاطر همین که حالا می تونن هم اکشن (کریس) و هم ترس قدیمی سری (لئون) رو به بازی تزریق کنن.

    ممنون از مقاله خیلی خوب بود.

    ۰ ۰
  10. Matthew Baker گفت:

    میدونید ما دیگه نباید از توقع داشته باشیم که در این نسل و این بازار و جلب توجه گیمرها سری بازی اویل به کلیشه ها و گذشته خود برگرده ( که البته اویل ۰ روی کنسول عزیزم نینتندو این رو ثابت کرد که اگر بخواد میشه! ).
    من افسرده شدم زمانی که دیدم لئون توی تریلر اویل ۶ چنین پشتک بالانس هایی رو مزنه اما چه بخوایم چه نخوایم نسل عوض شده و خواسته عموم گیمر ها عوض شده پس باید کم کم دور ور حس نوستالژیک رو خالی کنیم.
    اما واقعا این جدید شدن سیستم و مکانیزم تیراندازی و دویدن واستیک و… می تونه انقدر حس ترس رو سرکوب کنه؟
    نه، دد اسپیس ۲ به ما ثابت کرد که راحت شدن کنترل شخصیت و روان بودن بازی تاثیر بر ترس نداره.
    اینکه ما در اویل نمی ترسیم مربوط به کپکام میشه که میخواد یک بازی سوپر اکشن ، دلهره ، ادونچر رو به هر قیمتی با هم قاطی کنه!

    ۰ ۰
    1. nexusII گفت:

      به به!یوزر نو مبارک! اما من اصلا نمیتونم ببنیم RE محبوبم شبیه دد اسپیس شده نه اینکه DS بد باشه اما جنس ترس این ۲بازی متقاوت بودن . اینجور که بوش RE6 اکشن تر از شماره های قبله و این برای RE بازای قدیمی اصلا خوب نیست به علاوه من تصور نمیکنم خیابون های چین جای خوبی برای فضاسازی از جنس رزیدنت ایول باشه
      ______________________________
      Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۲ MEA Co. All rights reserved :arrow:
      انجمن حقوق بگیران مایکروسافت

      ۰ ۰
    2. Matthew Baker گفت:

      حس ترس یکیه ولی وقتی در کنار داستان و اتمسفر و شخصیت ها قرار میگیره در مجموع حس دلهره بازی ها رو با هم متفاوت میکنه.

      این طور هم که بوش میاد خیابون های چین رو فقط برا بکش بکش و ران اند گان (!) ساختن.

      یوزم نو نیست که! :-?

      ۰ ۰
    3. nexusII گفت:

      منظورم تفاوت دلهره و ترس بود
      ( نام کاربریتو گفتم!)

      ۰ ۰
    4. Matthew Baker گفت:

      خب من هم همون رو گفتم! بیخیال مارتی مک فلای رو داری؟ :mrgreen:

      ۰ ۰
    5. Albert Wesker گفت:

      بابا ران اند گان دیگه نیست خداییش … بعدش هم مگه رزیدنت های قدیمی اکشن نداشتند؟ همیشه هم اکشنشون عالی بوده … رزیدنت ۵ هم از این قاعده مستثنی نیست … ۶ هم همین طور … ولی عملیات شهر راکون، رو اساساً باید بهش به چشم یک پروژه ی آزمایشی نگاه کرد … یکم اغراق شدست … ولی رزیدنت ۶ اصلاً … تا این جای کار البته

      ۰ ۰
    6. nexusII گفت:

      داشتن ولی خدایی توی RE یا RE2 چقدر کمتر بود این اکشن ها و به جاش انقدر اتنسفر و فضاسازی بی نقص بود همون ۱زامبی هم که بهت حمله میکرد حس ترس رو منتقل میکرد . اما هرچی تمرکز سازنده ها بره سمت اکشن بیشتر فضاسازی ضعیفتر میشه من هنوز نمیتونم اسکرین شات های کریس توی چین رو تحمل کنم

      ۰ ۰
    7. Matthew Baker گفت:

      بله داشت.ولی در خدمت ترس بود و اکشن بازی هم حالا همون طور این اقا هم گفت چه با نقص هایی که صنعت اون زمان داشت و یا چیز دیگه ترس رو منتقل میکرد.
      خب البته این نقص ها توی اویل ۱ خیلی بازی رو سخت کرده بود و برای همین هم نسخه DualShock ساخته شد که گیم پلی رو خیلی بهتر کرد و توی قسمت سوم به اوج رسید و شماره چهارم همه چیز عوض شد و اویل ۰ همه چی رو برگدوند و باز هم همه چی عوض شد! و الان هم این دوتا نسخه متفاوت می بینیم…
      …حالا من هم از قضاوت سریع و بیجا بدم میاد، بهتره صب کنیم تا اطلاعات بیشتری مشخص بشه.

      ۰ ۰
    8. saeed mirabi گفت:

      البته نکسوس جان دقت کن !!! چین یک کشور با ۱.۵ میلیارد نفر جمعیت هستش خوب می تونی تصور کنی چقدر زامبی قرار به گیمر حمله کنه همین خودش عامل استرس میشه و اینکه مهاجمین اسلحه بدست هم منتظر ورود کریس به هر بخشی هستن بعد نمونه های جدید زامبیها هم خودش بعلت عدم شناخت از رفتارشون و نوع هجومشون در بازی استرس ایجاد میکند !!! البته بخش کریس مطمئنا مانند شماره پنجم بازی هستش که بهینه شده و مخصوص گیمرهای جوان وابسته به سری مدرن هستش و بخش لئون برای گیمران اصیل این عنوان ساخته شده و بخش بازی با کاراکتر مجهول معرفی سبکی نو در رزیدنت اویل هستش .( انجمن Martial Art’s )

      ۰ ۰
    9. nexusII گفت:

      میرابی جان ولی باز هم چین بافضاسازی بازی در تضاده.
      دیگه رزیدنت ایول ها هم چینی شدن!!

      ۰ ۰
    10. nexusII گفت:

      عجیبه کامنتم ثبت شد ولی توی آخرین دیدگاه ها نمیاد
      این رد کارپت هم که تموم نمیشه..هیچکسم که آن نیستش توی سایت آخه اینم شد زندگی! :roll: :evil:

      ۰ ۰
    11. GeNeRaL ShAwN گفت:

      به نظر من هم که واقعا اکشن زیاد داشت و تو روز روشن کریس داشت مبارزه می کرد اینا تو رو نا امید نمی کنه؟؟ :?: :?:

      ۰ ۰
  11. Nemesis گفت:

    نمسیس در دنیای بازی به این خاطر آمده است که کاری کند عاقل که باز آید به کنعان :evil:
    یادش بخیر نمسیس دوست داشتنی …
    وحیدمهرگان از PS3 IS GOD

    ۰ ۰
  12. saeed mirabi گفت:

    رزیدنت اویل ۳ : وقتی با نمسیس برای اولین بار جلوی درب اصلی ( R.P.D ) مواجه شدم ناخوداگاه گزینه فرار انتخاب کردم !!! چون کاملا حسی که در من بوجود آمد از دیدن نمسیس چیزی جز ترس نبود البته بهترین گزینه ممکن هم هستش و معقول ترین !!! چون در جیبها جز یک پیستول و چند گلوله که شاید ۳ تا زامبی رو هم بزور می تونستی بکشی !!! پس چرا باید با هیولایی ناشناخته که هیچ ذهنیتی ازش نداری درگیر بشی !!! این ترس ایجاد شده در ادامه روند بازی همیشه گریبان گیر گیمر بود طوری که شنیدن صدای نمسیس چیزی جز استرس و ترس برای گیمر نبود !!!
    اما در نسخه چهارم این حس کمترشده بود و در نسخه پنجم بازی دیگر این حس ترس و استرس وجود نداشت !!! شاید در نسخه ششم بازی با آمدن نیو نمسیس دوباره ترس واسترس به این سری از بازیها برگردد .
    درباره راکون سیتی با توجه به تریلرهاش میشه گفت هیجان زیاد به همراه کمی استرس در خود نهفته دارد چون مواجه شدن با باسهای مثل برکین و نمسیس در حالی که زامبیها و تیم رقیب هم به شما حمله ور هستن وقصد از پای در آوردن شما رو دارن !!! برای گیمر کمی استرس ایجاد میکند !!! امیدوارم باسهای بازی رو با سختی تمام بشه کشت تا استرس و هیجان بازی بیشتر شود.
    در مورد رزیدنت اویل ۶ بازی با کریس بدون شک شباهت های فراوانی با عنوان اپریشن سیتی خواهد داشت اما در مورد لئون میشه گفت بخش تنها بودن کارکتر بدون همراه که در نسخه های قدیم موجود بود را به لئون سپردن و بنظرم سنگر گیری برای لئون زیاد کارآمد نباشد بخاطر تنها بودنش !!! و کارکتر پسر مجهول بازی که نیو نمسیس دنبالش میکنه خاطرات استرس و ترس برای گیمرها زنده میکنه بهمراه مبارزاتی از نوع دویل می کرای بدون شمشیر
    در مورد سئوال پایانی هم باید اینگونه گفت دل لاگو رو ( ۱ ) بدیم اروینگ هشت برابر این دل لاگو بوده وبعدی احتمالا در صفحه نمایش های ۳ تای هم این موجود را نمی توان بصورت کامل دید !!!
    البته به نظر من یک باس مخوف برای هر کارکتر موجود باشه بهتر از چندتا باس هستش که دائما هم گیمر به چالش بکشه درست مثل نمسیس رزیدنت اویل ۳ !!!
    با تشکر ازآقای سعید زعفرانی ( البرت وسکر ) دوست عزیز :wink: ( انجمن Martial Art’s )

    ۰ ۰
    1. سلام.سعید جان.آقا پریروز این کتاب های رزیدنت اویل بدستم رسید ۸) دیروز شروع کردم به خوندنش . همینجوری که از وسکر بدم میومد :evil: حالا با خوندن کتاب که به طور کامل حالم ازش بهم میخوره! :evil: :evil: جیلی قبلا قفل باز کن بود ما خبر نداشتیم :lol: الان شروع کردم به خوندن شهر مردگان .کتاب اول که ترجمه طه رسولی عالی بود!

      ۰ ۰
    2. Albert Wesker گفت:

      اتفاقا من کتاب اول رو که خوندم خیلی بیشتر عاشق وسکر شدم … کلا طرف شخصیت پردازی داره در حد لالیگا!

      ۰ ۰
    3. تا منظور از لالیگا کدوم تیمش باشه! :lol:

      ۰ ۰
    4. saeed mirabi گفت:

      آلودگی و تهاجم از کجا شروع میشود !!! یک تصویری از نقشه کل دنیا چند وقت پیش در رابطه با بازی رزیدنت اویل ۶ در فیس بوق به اشتراک گذاشته شد !!! دور کشورهای رو دایره رنگی کشیده بودند .
      پرنس جان جیل (استاد قفل باز کردن) هستش این لقب بری به جیل داده است !!! به هر حال هر قصه ای و داستانی جناح خوب و بد داره و شخصیت البرت وسکر هم شخصیت خاصی هستش مثل بیشتر شخصیتهای منفی دچار بیمار روانی نیستش و بسیار باهوش وهدفهای بسیاردارد .
      ( انجمن Martial Art’s )

      ۰ ۰
  13. Albert Wesker گفت:

    از لطف همه ی دوستان ممنون … مخصوصا سعید میرابی عزیز که کامنتاش در مورد رزیدنت همیشه خوندنیه! :wink:

    ۰ ۰
    1. saeed mirabi گفت:

      تولد یک سالگی گیم لند هستش !!! تبریک میگم به بچه های گیم لند .
      برادر سعید سایلنت هیل هم دنیای دارد ولی بهتر بود طراحی جلد رزیدنت اویل می کردید !!! اینو از روی فن بازی گفتم برادر :-D ولی طراحیش خوب بود خیلی هم بنفشه .
      ممنون از این که به کامنتم توجه کردی !!! من جزو فنهای خفن این بازی هستم حتی اگر اکشن خالص هم بشه مثل شماره پنجمش برای من رزیدنت اویل هستش !!! بدون رزیدنت اویل ( متال گیر و هیتمن ) دنیای گیم من به آخر خط میرسه و زمان بازنشستگی !!! :-D ( انجمن Martial Art’s )

      ۰ ۰
  14. xneon 360 گفت:

    سعید جان دست گلت درد نکنه که زحمت این مطلب را کشیدی.فقط میتونم بگم که رزیدنت اویل ۶ بسیار پیچیده تر از قبل شده و مجهولات زیادی درش هسست.امید وارم اکشن کردن بازی لطمه ای به این عنوان زیبا نزنه.
    ______________________________
    Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۲ MEA Co. All rights reserved :arrow:
    انجمن حقوق بگیران مایکروسافت

    ۰ ۰
  15. اون اقایی که کامنت منو تو پست پرتال پاک کرد بیاد جواب بده دلیلشو بگه

    ۰ ۰
    1. Albert Wesker گفت:

      دلیلش رو همون جا گفتم … الان هم داری با این مسخره بازیت سایت رو به هم میریزی …

      ۰ ۰
  16. Lara Croft گفت:

    سعید خوابی؟قبل از اینکه بخوابی منو از حالت تایید به در کن…این ستاره ها هم اگه با کلک بتونی برگردونی چقدر خوب میشه :wink:
    —————
    احمد تنها ناجی توم ریدر :arrow:

    ۰ ۰
    1. Albert Wesker گفت:

      ستاره ها رو نمیشه احمد جان، حالا ببینم چی کار میتونم بکنم

      ۰ ۰
    2. Lara Croft گفت:

      مگه میشه هیچ راهی نباشه…چند وقت پیش د…با اسم من اومد به همه توحین کرد و چون ستاره داشتم همه تشخیص دادن که اون من نیستم من فقط از این میترسم…اگه ستاره ها هم نشد یه کار دیگه بکنین
      کسی که یوزرشو عوض کنه باید اول نظراش تایید بشه دیگه…مگه غیر اینه؟؟؟خب اگه کسی با نام من اومد نظراشو تایید نکنین و سریع بنش کنین…اینکه میشه دیگه؟؟؟با تشکر

      ۰ ۰
  17. deniro گفت:

    mer30 saeid jan rasti oscar seperation ham mobarak babate english ham sharmande seri baed hale.deniro from pc

    ۰ ۰
  18. .joker. گفت:

    این بازی هیچ وقت موفق نمیشه!!!!!!

    ۰ ۰
  19. .joker. گفت:

    اقا چرا کامنتهای من میره برای تایید؟ خواهشا یکی پیگیری کنه. :-x

    ۰ ۰
  20. victor hogo گفت:

    واقعا نمیدونم در مورد شماره ی ۶ چی بگم فقط امیدوارم حس ترس در این بازی همچون نسخه ی ۵یا۴نباشه.من میخوام بترسم.ولی بیصبرانه منتظر این دو شاهکار هستم هم opc هم شماره ی ۶
    کپکام نا امیدمان نکن
    البته خودم اعتقاد دارم که موفق میشن :wink:

    ۰ ۰
  21. general amin گفت:

    من مطمئنم که بازی فوق العاده ای میشه شکی توش نیست . :wink:
    راستی افتخار آفرینی دیگر از اصغر فرهادی رو تبریک میگم

    ۰ ۰
  22. kritoos گفت:

    با این مطلبی که نوشته شده اندک امیدم برای بازی یه رزیدنت اویل اصیل بر باد رفت فکر نکنم دیگه بشه رزیدنت رو با همون حال وهوای قبل بازی کرد به هر حال خداکنه بازی خوبی باشه :cry: :cry:

    ۰ ۰
  23. King of Kings گفت:

    تا این رزیدنت اویل بیاد ما دق مرگ شدیم.

    ۰ ۰
  24. sheva2 گفت:

    اگه کریس تو اویل ۵ وسکر نکشته بود الان وسکر تو اویل ۶ می درخشید ای کاش خوده کریس می مرد :lol:

    ۰ ۰
  25. Chrome گفت:

    ممنون از سعید عزیز بخاطر ترجمه!
    کپکام سعی کرده بازی را به یک بازی همه پسند تبدیل کنه نه یک ایده
    این بازی سراسر اکشن دوباره به شهر زامبی زده ی راکون باز می گردید. اما این بار با قهرمان هایی کاملا جدید و خط داستانی جدیدتر. البته طرفداران رزیدنت اویل های کلاسیک خیلی خوشحال نشوند، بازگشت به زامبی های قدیمی و خیابان های آشنای راکون سیتی به این معنا نیست که همه چیز حال و هوای قدیمی پیدا کرده است. بلکه برعکس باید خودتان را برای یک تغییر اساسی در سبک بازی آماده کنید.

    عملیات راکون سیتی یک بازی اکشن گروهی است! سه جناح مختلف در این بازی فعالیت می کنند که هر سه علیه هم هستند. جناح اول نیروهای امنیتی آمبرلا هستند که USS نام دارد. جناح دیگر نیروهای دولتی که US Spec Ops نام دارند و جناح سوم سربازهای ساخته ی دست آمبرلا که به آن ها BOW می گویند. گفته می شود برای سر در آوردن از ماجرای این بازی (البته ما که شک داریم همچین بازی ای اصولا داستان درست و حسابی داشته باشد!) نیازی نیست رزیدنت های قبلی را بازی کرده باشید.

    سبک بازی احتمالا به Left4Dead شباهت خواهد داشت. چهار نفر در گروه USS وارد می شوند و هدف شان این است که هر گونه مدرک از دست داشتن آمبرلا در حوادث راکون سیتی را از بین ببرند. اعضای این گروه که ویکتور، برتا، بلتوی و اسپکتر هستند هدف دیگرشان این است که نگذارند آدم زنده ای در شهر باقی بماند. به این ترتیب اگر یکی از ماموریت های تان در بازی این بود که «لیون کندی را بکش!» خیلی ناراحت نشوید! ظاهرا شما می توانید با دستکاری در داستان اصلی بازی، روند م
    اجراهای راکون سیتی را تغییر بدهید. یعنی میتوانید قهرمان های اصلی بازی را بکشید
    من به این بازی امید زیادی ندارم اما به عنوان یک اکشن سریع!

    ۰ ۰
  26. cool-hand گفت:

    آقا این ویدیو اجرا نمیشه . حداقل لینک دانلود میزاشتین تا دانلود کنیم.

    ۰ ۰
  27. arashgamer گفت:

    وای من چقدر این رزیدنت رو دوست دارم اصلا عاشق ترسم….عاشق هرچیزی که منو بترسونه….رزیدنت هم که جای خود رو داره….عکس نمسیس رو دیدم سقوط کردم به اعماق خاطراتم یادش بخیر رزیدنت اویل۳…من اونو اولین بار با گیم شارک ردش کردم….

    ۰ ۰