گفت و گویی با Itagaki خالق سری فوق محبوب Ninja Gaiden

توسط Kurosaki Ichigo در ۶ اسفند ۱۳۹۰ , ۱۹:۳۵

بنیان گذار ارشد استدیوی Valhalla Game اقای Tomonobu Itagaki ، خالق سری بازی های محبوب Dead or Alive  و  Ninja Gaiden است که سال های گذشته در استدیوی Tecmo فعالیت می کرد و سه سال قبل از این استدیوی جدا شد و خود اقدام به پایه گذاری یک استدیوی جدید نمود .این استدیوی در حال حاضر زیر نظر THQ اداره می شود و مشغول انجام یکی از پروژه های THQ است .در حال حاضر استدیوی او با مشکل مالی مواجه شده است و در صدد است تا یک حامی مالی مناسب برای استدیوی خود پیدا کند . با این حال در زمان مصاحبه خیلی عادی شانه های خود را بالا می اندازد و با لحنی ارام می گوید که همه استدیوی های تازه تاسیس مشکل مالی خواهند داشت و این مورد من را نگران نمی کند، او بیشتر درگیر پروژه های خود و نسل بعدی کنسول ها است .

این مصاحبه توسط سایت gameinformer انجام شده است که ما ترجمه آنرا برای شما در سایت قرار می دهیم .

اخیرا اخباری از THQ منتشر شده است که دارای مشکل مالی است ، تیم بازی سازی شما و مجموعه Devil’s Third ایا از طرف THQ حمایت می شوند و پروژه Devil’s Third با مشکلی مواجه نیست ؟
-البته این مشکلات ،  تغییراتی را برای ما در بر داشته است اما پروژه همچنان ادامه دارد و مشکلی در حال حاضر وجود ندارد .

.

پروژه Devil’s Third بعد از انتشار چند عکس و تریلر در وب سایت رسمی خود مدتی است که بدون هیچ نمایشی در حال ساخت است آیا در اینده شاهد انتشار تصاویر و تریلر های بیشتر از این پروزه خواهیم بود ؟چه مقدار زمان تا انتشار این بازی مانده است ؟
-در حال حاضر خیلی زود است که به این سوال جواب بدهیم .

.
ایا بازی برای انتشار در سال ۲۰۱۳ اماده می شود ؟
-بله

.
حال که چند سالی است شما برای THQ کار می کنید ،تفاوت ناشران غربی و شرقی را در چه می بینید ؟
-حدود ۲ سال و نیم است که برای THQ کار می کنیم . زمانی که من در ژاپن بازی می ساختم خودم نیز ناشر بودم و نمی توانم زیاد به تفاوت ها توجه کنم اما در اینجا شرایط بسیار متفاوت است ،  بزرگترین تفاوت در اینجا و ژاپن مساله بودجه است. من در ژاپن بیش از ۳۰ بازی ساختم و در اینجا با بودجه همان ۳۰ بازی در حال ساخت ۱ بازی هستم ! قطعا هرچه بودجه بهتر و بیشتر باشد در روند و کیفیت کار تاثیر گذار خواهد بود .

.

ایا این دلیل ( بودجه ) باعث شده که که بسیاری از بازی ساز های بزرگ ژاپنی مثل Sakaguchi, Inafune, و Mikami استدیوی های خود را در ژاپن ترک کنند و به استدیوی های غربی بپیوندند ؟
-آقای Inafune هنوز با کمپانی های  ژاپنی کار می کند ، اقای Sakaguchi نیز همچنان با استدیوی های ژاپنی کار می کند ، آقای Mikami نیز با Sega و EA کار می کند . تنها من ( Itagaki ) ژاپن را ترک کرده ام و با غربی ها کار می کنم .
البته هر کدام از این افراد دلایل خود را برای جدا شدن داشته اند برای مثال Sakaguchi به خاطر شکست مفتضاحانه فیلم Final Fantasy: The Spirits Within –Ed از استدیوی  اسکوئر اونیکس  جدا شد ، آقای Inafune به خاطر بحث ها و دعواها از Capcom جدا شد .آقای Mikami نیز به خاطر دلایل نا معلومی استدیوی Capcom را رها کرد و جدا شد . زیاد نمی توان دلایل را توضیح داد اما به خوب بیشتر به خاطر دعواهای مدیریتی و سیاستی استدیوی ها این افراد جدا شدند .

در این چند سال گذشته ما  تعدادی بازی بسیار مشکل مانند Demon’s Souls و Dark Souls داشته ایم ، به نظر می رسد در سال های آینده نیز مانند این بازیهای را مشاهده کنیم اما پایه گذار بازیهای سخت شما و Ninja Gaiden بوده اید ،برداشت خود را از درجه سختی بازیهای امروزی و در اینده چگونه می بینید ؟
-من فکر می کنم بازیهای امروز کمی اسان شده اند ! البته این امر برای بازیهای ۱۰ سال یا ۵۰ سال بعد نیز صادق است و برای مثال کسی که با کنسول NES بازی می کرده است الان گمان می کند که بازی های امروز ی به شدت ساده هستند ، اما این در حقیقت فقط تفکر خود انهاست .نسل حاضر فعلا فکر می کند که بازیها به اندازی کافی از درجه سختی مناسبی برخوردار هستند . این مهم است که بازی با زمان پیش برود ، بازی باید انچه باشد که مردم ان زمان ان را می خواهند .

.

ایا بازی Devil’s Third نیز یک بالانس و تعادل در درجه های سختی خود دارد ؟
– من این بازی را نه خیلی آسان و نه خیلی سخت درست می کنم ،  ما باید طیف گسترده ای از مردم را در نظر بگیریم که خواهان انجام این بازی هستند برای همین هم من همیشه یک دید وسیع نسبت به درجه سختی بازیها دارم .این بازی برای سلیقه های گوناگون جواب گو خواهد بود.

.
با وجود بازیهایی مثل Call of Duty, Battlefield, Rainbow Six, Ghost Recon که کاملا سبک تیر اندازی اول شخص را کاملا در دستان خود دارند ، بازی شما چه چیزی را برای مقاومت در برابر این بازیها دارد ؟
-بازی من بیشتر بر موارد برخورد های فیزیکی تکیه دارد ، تمام این بازیهای که شما گفته اید همه با اسلحه هستند و برای مبارزه های نزدیک زیاد مناسب نیستند . تیر اندازی در صحنه های نزدیک  در این بازیها به نظر زیاد جالب نمی اید و تفاوت بازی من با این بازیه در همین است .

.
آیا شما مانند استدیوی های سازنده Battlefield و Call of Duty با یک مشاوره نظامی صحبت می کنید که بازیهایتان به واقعیت بیشتر نزدیک باشند ؟
-من دوستانی در ارتش ژاپن دارم که می توانم سوال هایم را از انها بپرسم .البته در ژاپن شما نمی توانید اسلحه به دست گرفته و شلیک کنید ! اما در امریکا دوستانی را دارم که می توانم از انها سوالاتم را بپرسم . دوست من یک مزدور است !

.
طراحی های اسلحه شما به چه صورت است ، آیا برای مثال قدرت و محدوده شلیک اسلحه های دور برد را می دانید ؟آیا نحوه لگد اسلحه های دوربرد و  یا سبک را می دانید ، اصلا شما نگران تفاوت به دست گرفتن اسلحه های مختلف هستید ؟
– اگر شما هیچ تجره ای در شلیک نداشته باشید و یک بازی تیر اندازی بسازید ، شما یه احمق خواهید بود !من تجربه های زیادی در شلیک با اسلحه دارم ، من دوستان نزدیکی در پلیس لس انجلس LAPD دارم . انها مرا به میدان های تیر اندازی برده اند ، واقعا کار لذت بخشی است ..( می خندد )

با توجه به بازیهای تیر اندازی ، بخش تک نفره همیشه در سایه بخش چند نفره قرار می گیرد ، آیا شما نیز همین منوال را پیش خواهید گرفت یا نه به دنبال یک بخش داستانی عالی هستید ؟
-هر دو ، ما کاملا بر روی هر دو طرف قضیه در حال کار هستیم . من نمی خواهم بهانه ای بیاورم اما این اولین تجربه من در بازیهای تیر اندازی است برای همین هم من سعی می کنم که تمام ویژگی های یک بازی تیر اندازی خوب را دور هم جمع کنم .

.
یکی از بزرگترین چالش های این نوع بازیها در بخش چند نفره است ، جایی که شما باید محیطی رابرای رقابت ، چت کردن های دوستانه ، و پیشرفت هموار کنید – بخشی که بزرگترین بازیهای تیر اندازی نیز با ان همیشه مشکل دارند – آیا THQ در این بخش شما را کمک می کند یا نه خودتان می خواهید تمام بخش های بازی را به تنهایی بسازید ؟
-ایا فراموش کرده اید که من اولین سازنده بخش انلاین مبارزه ای به صورت کاملا۳D هستم !؟ در ایجاد بازیهای تحت شبکه من یک حرفه ای هستم ! البته که THQ نیز به من کمک هایی می کند اما بخش شبکه و آنلاین این بازی را من و تیم سازنده خودم به تنهایی ایجاد می کنیم .

.
یکی از بزرگترین بحث های هوادارن Call of Duty و Battlefield این است که Call of Duty با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می شود وBattlefield با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه اما در نقشه های بزرگتر اجرا می شود . بازی Devil’s Third چه اقدامی در این باره کرده است ؟ آیا اصلا این موارد برای Devil’s Third مهم است ؟
-بسیاری از بازیها به صورت در هر ثانیه ۳۰ فریم اجرا می شوند و موتور بازی سازی ما نیز قادر است که گرافیک خیره کننده ای را در هر ثانیه به صورت ۳۰ فریم اجرا کند .

در کنسول های Xbox 360 و PS3 آیا شما به مشکل محدود بودن سخت افزار برخورد کرده اید ؟ برنامه شما برای کنسول های نسل بعد چیست ؟

اگر من یک بازی ساز بی تجربه یا جوان بودم و یا هیچ اطلاعی از شرایط اقتصادی نداشتم قطعا بازی خود را در نسل جدید معرفی می کردم ! تصمیمی که من می گیریم به شرایط امروز بستگی دارد و اگر یک بازی ساز یا منتشر کننده بازی بازی خود رابرای نسل بعد کنسول ها منتشر کند ، این کار باعث به وجود امدن یک بی نظمی و وضعیت آشفته در بازار خواهد شد .

وضعیت اقتصادی جامعه هنوز شرایط پذیرش کنسول های نسل بعد را ندارد ، وضعیت اقتصادی آمریکا خیلی بد است ، اقتصاد اتحادیه اروپا بد است ، اقتصاد ژاپن بد است  . الان زمان خوبی برای معرفی و انتشار نسل بعدی کنسول ها نیست . این نه حرف من سازنده بلکه حرف بازی کننده ها نیز است .

.
شما قطعا وضعیت استدیوی های ژاپنی را زیر نظر دارید ؟ آیا استدیوی یا ناشری بزرگ ولی گمنامی در ژاپن وجود دارد که مردم از ان بی خبر باشد ؟
من دوستان زیادی در ژاپن دارم و خیلی از انها افراد بزرگی هستند برای مثال Ryutaro Ichimura که در استدیوی Square Enix است . تعداد این افراد خیلی زیاد است .

.
آخرین بازی بزرگی که شما بازی کردید چه بود ؟
دقیقا یادم نیست ؟ ولی فکر کنم آخرین بازی بزرگ من بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 بود . بازی خیلی لذت بخشی بود !

.
وضعیت بهبود بازیهای اکشن در ۱۰ سال اینده را چگونه می بینید ؟
در حال حاضر و در این نسل ژانر ها به دو بخش تیر اندازی و اکشن تقسیم شده اند – این دو بخش یکی نیستند اما فکر کنم در آینده این دو بخش با هم ترکیب شوند . برای مثال بازی Devil’s Third یک بازی ترکیب شده از این دو ژانر است.به نظر من در اینده بازیهای تیر اندازی و اکشن به طور کامل با هم ترکیب شوند.

حسین براتی (Ichimaro Gin )

دیدگاه
۳۸ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

38 Replies to “گفت و گویی با Itagaki خالق سری فوق محبوب Ninja Gaiden”

  1. kritoos گفت:

    معلومه وقتی کسی با این طرز تفکر نینجا رو بسازه اینقدر سخت میشه!
    اگه این بازی جدیدش هم همین قدر سخت باشه بهتره که قید بازی رو بزنیم :idea:

    ۰ ۰
    1. Solid Snake گفت:

      با این تریپ راکی که اقای Tomonobu زده کاملا” فهمیدم چه ذهن جالبی پشت پردهء بازی فوقولاده اکشن و زیبا و سختی مثل NINJA GAIDEN بوده… دمش گرم

      ۰ ۰
  2. mohammad.m گفت:

    طرف خودش یه پا نینجا ست با این تریپش :wink: ولی در کل ایول بازی بسیار سخت و قشنگی هستش این بازی

    ۰ ۰
  3. Chris Redfield گفت:

    من تا حالا بازیش نکردم ، آخه ps3 ندارم :lol: .

    _______________
    رزیدنت ایول ۶:بازگشت ترس

    ۰ ۰
  4. emma گفت:

    خوب اول از قیافش شروع میکنم … از نظر چهره که خیلی شبیه punk ها هست ! خودشم که میگه دوست های مزدور داره !
    از نظر عرضه ی نسل بعد کنسول ها کاملا باهاش موافقم … اگه الآن عرضه شن با قیمت های نجومی زیاد ازشون استقبال نمی شه
    بعد ببخشید یعنی Devil’s Third هم اول شخص میشه هم سوم شخص ؟
    توی قسمت آنلاین هم چه تیکه ای به گزارشگر انداخت فکر کنم طرف ک**ش سوخت !
    آخرین بازیشم که mw2 بود مثل اینکه بد سرش شلوغه از زندگی عقب افتاد !

    ۰ ۰
    1. arash azizi گفت:

      گفت اخرین بازی بزرگ نه اخرین بازی !! :wink:

      ۰ ۰
  5. markous گفت:

    واقعا حرف دل گیمر ها رو زد . این نسل تا آخر عمرش چند سال فاصله داره

    ۰ ۰
  6. general amin گفت:

    چه قیافه جالبی داره :wink:
    من فکر کنم این بازی devils third از اون بازی های خیلی عالی بشه .
    ممنون بابت خبر

    ۰ ۰
  7. john.marston گفت:

    بیچاره مدرن ۲ اخرین بازیش بوده یعنی ۲۰۱۱ هیچ بازی بزرگی نکرده. :!: :!: ۸-O 8-O 8-O

    ۰ ۰
  8. سلامی به قشنگی بهترین بازی دنیا توم ریدر :mrgreen:
    اخ که چقدر دلم واسه کامنت دادن تنگ شده بود :arrow:
    خب این مطلب رو هم حوصله نکردم بخونم پس… :lol:

    ۰ ۰
    1. kritoos گفت:

      welcom back home
      :-D :-D :-D

      ۰ ۰
  9. Chris Redfield گفت:

    کسی میتونه در خرید کنسول کمک کنه.
    *****************************************
    Microsoft Xbox 360 Slim 250GB <—-این قیمتش چقدره
    داخل یه سایتی برای فروشه، کپی خور کامل به همراه کینکت دارای یک سال ضمانت اصلی
    قیمتشم۹,۹۰۰,۰۰۰ ریال است که با ارسالش یک میلیون است به نظر شما میصرفه بگیرمش یا نه، کسی رو نداشتم که در این زمینه کمکم کنه با خودم گفتم شاید بچه های سایت در این زمینه میتونن کمکم کنن.

    ۰ ۰
    1. asinاsa گفت:

      چقـــــــــــــــــــــــــدر…نه بابا..نگیر..بیا همینجا کپی خورشو دارم ۵۹۵تومن…کینکت هم ۲۵۵تومن جداگانه$xbox 360 slim kinect bundle 850تومن…نگــــــــــــــیر..بابا با ۱تومن میتونی ۳۶۰ و ps3رو باهم بگیری..

      ۰ ۰
    2. Chris Redfield گفت:

      تفاوتش ۱۵۰ تومنه که! سایتش زده بود ضمانت یک سال ،صفرکارکرد،کپی خور کامل با ۲۰ عدد بازی ،پس میارزه ازش بگیرم :-o

      ۰ ۰
    3. kritoos گفت:

      ما تو ایران برای چی ضمانت رو به معنای واقعی داریم تا برای کنسول ها داشته باشیم فقط برای بازار گرمی این چیز ها رو میذارن

      ۰ ۰
    4. sepanta گفت:

      ضمانت نامه رو بذار جلو آیینه دوتا شه !
      ضمانتش تو ایران کاربرد نداره پس پول اضافه واسش نده !
      قیمت خود کنسول رو هم داره زیادی بالا میگه

      ۰ ۰
    5. AmEEr گفت:

      من کنسولمو ۱۹۰ گرفتم. :-D باورت میشه.۴سال هم داره کاره میکنه.به نظره من یک میلیون نداره.

      ۰ ۰
  10. asinاsa گفت:

    فک میکنم نظراتم داره حذف میشه دوباره :evil: :evil: …من تو هیچ سایتی ندیدم نظرات ادمو حذف کنن..دیبازی تو این قضیه تکه واقعا..کسی نیست اسپمای بعضیها رو پاک کنه :evil:

    ۰ ۰
    1. Albert Wesker گفت:

      من پاک کردم … آره دیبازی تکه … از این به بعد ببین

      ۰ ۰
    2. asinاsa گفت:

      اسپم تو رو کی پاک کنه اونوقت جانم…اگه بنم کنی..همه میفهمن چون با همه تو یاهو هستم…انتقاد پذریت زیر صفره نه

      ۰ ۰
    3. asinاsa گفت:

      اه اه حالم بهم خورد :evil:

      ۰ ۰
  11. asinاsa گفت:

    جالبه ارش حکیمی تو سایته…بعد هیچی به این اقا نمیگه$یک نفر نیست که تو یاهو پشت سر ایشون حرف نزنه…هرکی رو دلش بخواد عشقش بکشه بن میکنه..تا یه حرف میزنی میگه دوروبرم بپلکی بن میشی…کافیه به بازی مورد علاقش توهین کنی تا تهدید به بن شی…بابا بسه دیگه$الان این حرفش که از این به بعد ببین چه معنی داره ارش خان؟؟…الانم خدارو چه دیدی شاید بن شم..بعد همین اقا که سعید میرابی و ناصر و احمد و من رو تهدید به بن کردن کرده…کافیه بگی پورتال بازی نیست اونموقع روزگارت سیاه شده$جناب یادتون نره اون کسی که با ۲۰تا ای پی تو یه نظرسنجی شرکت کرد من بودم..

    ۰ ۰
  12. asinاsa گفت:

    ارش حکیمی عزیز با کسی که به یک نفر توهین میکنه بعد سریع بنش میکنه تا نتونه جوابشو بده چیکار باید کرد..برای این حرفم مدرک دارم$

    ۰ ۰
  13. asinاsa گفت:

    الان بن میشم شک نکنید :mrgreen: …خداحافظ..نظراتمم پاک میشه

    ۰ ۰
    1. Alcatraz گفت:

      الان که هستی و نظراتت هم پاک نشده :roll:

      ۰ ۰
    2. asinاsa گفت:

      اگه من اینو میشناسم..چند روز دیگه به یه بهونه ی پوچ بنم میکنه تا هیچکی متوجه نشه$ولی بن شم میدونم چیکار کنم.اگه من امیرم میدونم چیکار کنم..البته اگه ناحق باشه$وگرنه با کمال میل قبول میکنم..

      ۰ ۰
    3. ما بچه های دیبازی اگه هرکسی به ناحق بن بشه پشتشیم شک نکن

      ۰ ۰
  14. Dj Daniel گفت:

    باز چه خبره !! اون از دیشب که چند نفر سایت رو کرده بودن DBAZI MASSANGER نه به امشب !
    ________________
    بچه های دیبازی تکن !! هی گیر میدن به قیافه طرف و اون آخرین بازی که کرده !! آره خب طرف انقدر سرش شلوغه به پروژه خودش وقت نداره بازی دیگه ای بکنه در عوض اطلاعات فنیش بالاس !! امیدوارم بازی موفقی بسازه…نمایش های خوبی داشته .
    ________________
    دانیال نوروزی – گیمفا

    ۰ ۰
    1. arash azizi گفت:

      این بازیش تریلر نداره؟ به نظر جالب میاد :idea:

      ۰ ۰
  15. arashgamer گفت:

    این مرده یازنه؟ :mrgreen: :mrgreen:
    قربون موهاش….ماتو محلمون هم چندتا از اینا داریم….بچه ها دیدن….
    بگذریم…آدم خیلی ردیفیه با هاش خیلی حال کردم … دمش گرم این نیجا گایدن ۲ رو هرچی بازی میکردم سیر نمیشدم…هنوزم بازی میکنم…

    ۰ ۰
  16. victor hogo گفت:

    خدا کنه جدا شدنش به کیفیت نینجا لطمه نزنه
    نینجا گایدن ۲ به معنای واقعی عالی بود.

    ۰ ۰
    1. Chris Redfield گفت:

      ببخشید ۰———–>(گایدن یعنی چی).
      :-)

      ۰ ۰
    2. emma گفت:

      اوه اوه wesker بپر اینو سری پاک کن

      ۰ ۰
    3. arash azizi گفت:

      یکی تو رو بن کنه اینقدر منحرفی ……. با اون کامنت بالات :-x

      ۰ ۰
    4. خب انگلیسی شو مینوشتی که فکر امون منحرف نشه :lol:

      ۰ ۰
    5. kritoos گفت:

      یه فرهنگ لغت نگاه کن معنی رو میفهمی!
      هر کلمه ی انگلیسی رو نباید به فارسی نوشت :mrgreen: :mrgreen:

      ۰ ۰
  17. sheva2 گفت:

    از سبک بازی های که می سازه خوشم میاد مخصوصا Ninja Gaiden قیافشو چه موهای داره چه جوری وقت میکنه با این همه کار به موهاش برسه ای کاش این سوال هم میکردن که ازچه تقویت کننده ی برای موهاش استفاده میکنه :lol:

    ۰ ۰