Bethesda قبل از عرضه Skyrim از مشکل اجرای آن بر روی PS3 خبر داشت

توسط رضا زائری در ۲۸ بهمن ۱۳۹۰ , ۱۲:۵۰

آقای Todd Howard،از مسئولان شرکت سازنده عنوان The Elder Scrolls V: Skyrim یعنی Bethesda به‌تازگی در طی مصاحبه‌ای اعلام کرده‌است که این شرکت پیش از عرضه Skyrim از مشکلات در سیستم Save کردن و دیگر مشکلات نسخه PS3 این بازی خبر داشته‌است امّا برای این که بازی را به موقع و در تاریخ مشخّص شده منتشر کند از این مشکل چشم‌پوشی کرده!

وی در طی این مصاحبه گفت:

“ما پیش از عرضه Skyrim این بازی را در طی مراحل مختلف آزمایش کردیم و در یکی از آزمایشات ما یکی از برنامه‌نویس‌ها متوجّه وجود مشکل در نسخه PS3 بازی و به خصوص مشکل در سیستم Save آن شد.امّا ما تصمیم گرفتیم که بازی را به موقع عرضه کنیم و این مشکل را با عرضه کردن پچ های مختلف بر‌طرف سازیم.”

هم‌چنین وی درباره پچ ۱.۴ نسخه PS3 این بازی نیز گفت:

“این پچ  تا به اینجا موفّقیّت‌آمیز عمل کرده‌است و به نظر می‌رسد که می‌تواند مشکلات موجود در نسخه PS3 بازی را تقریبا به طور کامل بر‌طرف سازد.”

واقعا جای سؤال دارد که چرا این شرکت بازی‌سازی مشهور چنین کاری را انجام داده‌است و با وجود آگاهی از مکلات درون بازی باز هم بدون توجّه به آن عنوان را عرضه کرده‌است!

.

دیدگاه
۴۸ دیدگاه

48 Replies to “Bethesda قبل از عرضه Skyrim از مشکل اجرای آن بر روی PS3 خبر داشت”

  1. Hunt gray گفت:

    چی بگم؟؟اولش که میگن روهارد۳۶۰نصب نکنید مشکل گرافیکی پیدا میکنه(انگارچه گرافیکی داشته)…رویPCهم که……..آبرویPCبرد بامشکلات فنی ضایش…اینهم ازPS3
    این است شاهکار۲۰۱۱؟؟؟ :lol:

    ۰ ۰
  2. Gordon گفت:

    عجب بابا….من همیشه فکر می کردم بتسدا یه شرکت بازی سازیه خیلی خوبیه که همیشه به فکر گیمر ها هست….
    خوب این مشکلات رو درست می کردید بعد بازی رو می فرستادید بیرون…حالا همیشه ی خدا تاخیر می دن به بازی ها حالا که باید بازی رو با تاخیر عرضه کنند تا مشکلاتش رو رفع کنند سر موقع بازی رو عرضه می کنند!!!
    پس بیچاره این بلیزارد خوب کاری می کنه که دیابلو ۳ رو همش تاخیر می ندازه…..عوضش موقع عرضه بازی یه عنوان کم نقص می ده بیرون. :wink:

    ۰ ۰
    1. Vahid گفت:

      اصلاً از این خبرا نیست حالا کجاش رو دیدی. مسائل پشت پرده ای که خیلی از شما در موردش خبر ندارین هم وجود داره در مورد شرکت های دیگه. اینجا ما فقط خبر های مهم رو می ذاریم. تاد هاوارد دلش نسوخته برای ما فقط خواسته بازیش رو بده بیرون. این قدر حرف های دروغ زده این آقا نصف چیز هایی که در مورد اسکایریم می گفت هایپ و دروغ بود. از نظر فنی نمی شه زیاد به بازی های بتسدا امید داشت کلاً این شرکت بخشی به نام تست محصول و کنترل کیفیت و این حرفا نداره.

      ۰ ۰
    2. Albert Wesker گفت:

      یکی از دروغ های گنده ی این استودیو که من هنوز نمی دونم با چه معیاری و به استناد به چه دلیلی بهترین استودیوی بازی ساز سال شد!! “انجین بازی” شون بود که هی میگن عوض شده عوض شده … ولی چند تا نقد فنی خوندم در واقع این موتور همونه یکم دستکاریش کردند اونم در حد حرفه ای … فناوری جدید هم جایی نیست برای فشرده کردن بافت ها … یه جورایی کلک رشتی زدن!

      ۰ ۰
    3. Nightmare گفت:

      دوست عزیز تقریبا اکثر کمپانی ها برای نسخه بعد بازیشون همون موتور رو بهینه و دستکاری میکنند . اینو قبول دارم که نباید میگفتن یک موتور نو هستش ولی خب موتور قبلی هم نیست یک موتور میانه هست .
      مثال : وقتی شما یک موتور نیسان اسکای لاین رو تقویت و توربو شارژ و … میزارین دیگه موتور قبل نیست و کارایی افزایش پیدا کرده برا همینم اینا گفتن موتور جدید هستش .
      در کل دوباره نوشتن یک موتور کاری بسیار زمان بر هستش . مثال همین Cry Engine3 20% قابلیت های موتور قبل رو یدک میکشه . در اصل همون موتور رو اومدن بازسازی و بهترش کردن .
      این در مورد همه چیز صدق میکنه . حتی ویندوز :wink:
      پس در مورد کلک رشتی خب همه این کارو میکنند از کمپانی های موتور ماشین سازی بگیر تا بازی سازی یا حتی ویندوز (اگه تعبیر شما اینه از کلک رشتی)
      ———————————–
      تعبیر من از کلک رشتی اینه که بیان همون موتور رو بدن و فقط مثلا اسمشو عوض کنن بدون هیچ تغییری بعد بگن این جدیده
      ———————————————-
      اینو با همه عزیزان هستم : بیام به جای اینکه سطحی به غزایا نگاه کنیم که چرا این بهترین بازی سال شده به این توجه کنیم که چه چیزایی داشته که ما ندیدیم و برا همون بهترین شده
      ————————————————–

      ۰ ۰
    4. Albert Wesker گفت:

      یه چیز دیگه این که اگه تو فروم ها بگردین، بحث رشوه دادن بتسدا به منتقدا هم خیلی داغه … ظاهراً دست یکی دو تاشون هم رو شده! این میانگین امتیازات بالا به زور رشوه بوده باشه که دیگه نوبره!! صحت قضیه از اونجا محتمل تر میشه که بتسدا سر نیووگاس هم گند این کاراش در اومد و معلوم شد که چند تا از منتقدا رو خریده بودند … نمی دونم والا …

      ۰ ۰
    5. Nightmare گفت:

      در مورد رشوه دوست عزیز وقتی شما یک کاری میکنی که باوجود تمیز نبودن اون باز هم بهترین میشی تمام این حرف ها می یاد وسط .
      یکجورایی ارجا میدمتون به دعواهای کال با بتل . دقیقا همین حرف ها بود . بیخیال
      ———————————————————————————–
      در مورد سیستم سیوش که میدونستن مشکل داره و یا مشکلات دیگه کاملا درسته . دلیلم داره چون من که بازی میسازم و میره زیر تست امکان نداره مشکل ها پیدا نشه و پیدا هم میشه . اونها همه مشکلات رو میدونستند اما چرا رفع نکردن :
      ۱) بدلیل خوش قول بودنشون
      ۲) اکثر مشکلات رندوم و نامحسوس بودن
      ۳) با پچ های کم حجم براحتی رفع میشدن
      ۴) اینطوری میشه گیمر رو ترغیب کرد تا بدون مشکل رو هم یکبار دیگه بره
      ۵) چون محیط بزرگ بود کسی بهشون خرده نمیگیره
      ۶) درآمد بیشتر خواهد شد اگه همیشه خوش قول باشی
      ۷) خیلی ها اصلا این مشکلات رو متوجه هم نمیشن
      ۸)….
      —————————————————
      نمیدونم چرا میخاین بگین این بازی بد بوده و مثلا آنچارتد یا ویچر عالی بوده . آخه تا چه حد فن بازی دوستان :roll:

      ۰ ۰
    6. Marlon Brando گفت:

      جناب Nightmare
      چرا تهمت میزنی،تو سایت یه نفرم باشه که فن هیچ بازی و کنسولی نیست،این آقا وحید عزیزه.

      ۰ ۰
    7. Nightmare گفت:

      جناب آقای Marlon Brando :
      من کسی رو نام نبردم و نگفتم شما یا آنها !!!!
      در حقیقت شما نام بردید :lol: معلومه با خودتون هم مشکل دارید :roll:
      ———————————-
      اگه دقت کنید گفتم چرا اینقدر فن بازی در میارید نگفتم فلانی چرا اینقدر فن بازی در میاری این از این . پس الکی بحث راه نندازید که واقعا عجیبه کارتون :!: :!:
      —————————————————————-
      Vahid :
      اگر در مورد اطلاعات سرشار و اینکه من اینها رو از فروم های خارجی می یارم باید بگم خیر . من خودم یکی از اونهایی هستم که اونجاها نظر میدم . من به این سایت اومدم چون ایرانیه و خوبه و همینطور کاربرانش اگثرا منطقی و فنی هستند نسبت به بقیه سایتای ایرانی . وگرنه بله این بحث مال قدیمه :wink:
      نپرسید در کجا نظر میدی که نمیگم چون هیچ موقع نخواستم الکی بیام اینجا بگم بلدم و …. از من گذشته این کارها
      با تشکر از شما و توجهتون :wink:

      ۰ ۰
    8. Gordon گفت:

      وای…..سعید راست می گی؟؟؟ ۸-O
      هرچی خاطرات خوب با این بتسدا و بازی های نقش افرینیش داشتم همش از ذهنم پاک شد….عجب بابا شرکتیه….دروغ گوی پست …….. :(

      ۰ ۰
    9. Leon S.K گفت:

      @gordon
      این دوست عزیزمون درمورد رشوه توضیح داد! خوب وقتی یه سری فن فلان بازی میبینن بازی مورد علاقه شون بهترین بازی سال نشده و نمیتونن از اسکایریم دلیل درست حسابی بگیرن میان از این جو سازی های بیخود میکنن! رشوه کجا بود بابا! آقا اصلا ویچر و آنچارتد بهترین بازی صد قرن اخیر! چرا تهمت میزنین؟
      -_________-
      COD Team

      ۰ ۰
    10. Vahid گفت:

      سعید ولشون کن این بحث ها رو ادامه نده. بحث رشوه دادن و قدیمی بودن انجین مدت هاست که توی فروم های خارجی مطرح می شه حالا اینا دارن از اطلاعات سرشار خودشون به ما یاد می دن و مثال می زنن! آقا بشین همون اسکایریم رو بازی کن، اولین و بهترین آر پی جی عمرتون!
      واقعاً حیفه ما بیایم با بعضیا حرف بزنیم به جان خودم دیگه تو این سایت عمراً در مورد بازیی حرف نمی زنم. کاربرای دنیای بازی همه خودشون منتقد و با سواد هیچکی هم بالا دستشون نیست خودشون منبع همه ی اطلاعات هستن!

      ۰ ۰
    11. Leon S.K گفت:

      جنابعالی که اطلاعات زیادی داری یه منبع معتبر بده تا باور کنیم!

      ۰ ۰
    12. Marlon Brando گفت:

      سعید جان بالاخره یه روز دست همه ی نامردای عالم رو میشه.با پول و رشوه یه بازی کوچیکو بزرگش کنن و در حق بقیه بازی ها حق خوری کنن.هوادرهای سرسخت skyrim کجان تا این بی آبرویی بازی که ازش طرفداری میکردن رو جمع کنن

      ۰ ۰
    13. Marlon Brando گفت:

      vahid مهربانم وقتی من یه ماه پیش گفتم دست هایی پشت پرده است تا skyrim رو الکی بزرگش کنن کسی گوش نمیکرد ولی زمان همه چیز رو مشخص کرد.درود بر تو وحید جان.درود

      ۰ ۰
    14. Vahid گفت:

      :-D یه ماه پیش؟ قبل از این که اسکایریم منتشر بشه یعنی ۳ ماه پیش گند کار های بتسدا در اومده بود، ما هم می گفتیم ولی هیچکس باور نمی کرد!

      ۰ ۰
  3. Marlon Brando گفت:

    هی بیاین از این بازی طرفداری کنید

    ۰ ۰
    1. آره به خدا مارلون جان مار و پله از اسکایریم هیجانش بیشتره

      ۰ ۰
    2. Nightmare گفت:

      دوست عزیز سعی نکن الکی اغتشاش ایجاد کنی .
      کاربرای اینجا خیلی فهمیده تر از این حرف ها هستند که بیان الکی بحث های ترل گونه یا اسپم گونه کنند .
      ————————————-

      ۰ ۰
  4. darksiders گفت:

    مگه مرض داشتن؟؟؟چه پررو هایی!!!تو روی همه هم گفته!!!حالا چی میشد بازی دیرتر می اومد؟؟؟در عوض راحت میشد بازی کرد…

    ۰ ۰
    1. Marlon Brando گفت:

      از بهترین بازی سال بیشتر از این نمیشه توقع داشت ۸)

      ۰ ۰
  5. sheva2 گفت:

    از مشکلات Skyrim خبر داشته بازیشوعرضه کرده خدا خیرش نده هر چی به این شرکت Bethesda وبازی بیخودش بگم حقشه اون پچ های که برای رفع مشکلات بازی فرستاده بخوره توسرش :lol:

    ۰ ۰
  6. VVitcher گفت:

    چی بگم !! بعد می گن واسه ساخت اسکایریم خیلی انرژی صرف شده و خیلی بازی خوبیه !! :-|

    ۰ ۰
  7. Play گفت:

    من موندم این بازی چطوری بازی سال شد!!! اخه چطوری این همه نمرات بالا رو گرفت؟!؟! فقط به خاطر اتمسفر و موسیقیه حماسیش؟؟!!! یا به خاطر بزرگ بودن الکیش!!!؟

    ۰ ۰
    1. Marlon Brando گفت:

      یا به خاطر دست های پشت پرده

      ۰ ۰
  8. xneon 360 گفت:

    مارلون یجوری با منظور کامنت میدی که همه میفهمن مشکلت از کجاست! خب فدای سرشون که مشکل سیو کردن پی اس ۳ یا نصب بازی بر روی هارد و … اینا داشته! اینا همگی قابل رفع و بازیابی هستند.اگر اسکایریم بهترین بازی سال شده دلایلی داشته که هر کسی میدونه! این بازی به قدری عظیم و بزرگ است که با وجود چنین مشکلاتی بازهم حرف اول را میزنه.خب من نمیخوام وارد بحث غیر مرتبط یا فن گرایانه بشم ولی اگه معتقدی اسکایریم بهترین بازی سال شده و خیلی مشکل داشته،اگه آنچارتد ۳ میشد،به نظرت میشد از مشکل هدف گیری وحشتناکی که در برخی سیستم ها مشاهده شده چشم پوشی کرد؟ هر بازیی باگ و ایراد داره.شما خودت بشین یه برنامه خیلی ساده و ابتدایی بنویس ،ببین حداقل چندتا باگ و ایراد در کارت مشاهده میکنی! دوستانی که به برنامه نویسی واقف هستند میدونند که برنامه نویسی بازی ها چه کار طاقت فرسا و مشکلی است.

    ۰ ۰
    1. arash azizi گفت:

      شما هم یه جوری کامنت میدی که تا چند کیلومتر اونور تر میفهمن فن چه کنسولی هستی :-|

      ۰ ۰
    2. xneon 360 گفت:

      دوست عزیز ادامه نظر من ثبت نمیشه وگرنه همه چیز را در اون توضیح دادم تا برای کسی مشکلی پیش نیاد.در ضمن مخاطب من شما نبودی!

      ۰ ۰
    3. arash azizi گفت:

      پس منو ببخش امیدوارم کدورتی پیش نیاد :wink:

      ۰ ۰
    4. darksiders گفت:

      دوست عزیز چی میشد اگه بازی دیر تر می اومد؟؟به خاطر ۱۱ ۱۱ ۱۱؟؟به این دلیل نباید صبر کرد و بازی بدون اشکال به مردم فروخت؟

      ۰ ۰
    5. The End Of Ps گفت:

      جناب xneon 360 نمیخوام وارد بحث شما بشم ولی سیستم هدفگیری که شما میگی وحشتناک کاملا اشتباهه و درست نیست (البته امیدوارم از روی فن بازی نباشه که فکر کنم نیست). سیستم هدفگیری در u3 اصلا مشکلی نداشت ولی چون با u2 کمی فرق داشت برای بعضی ها بد قلق بود که در همون هفته ی اول با یه پچی که عرضه شد قابل تغییر شد و میتونستی هدفگیری رو مثل u2 کنی یا نه . ولی بهتره در خبری که راجب یه بازیه دیگست بحث بازیه دیگه نیاد وسط دوست عزیز .

      ۰ ۰
    6. xneon 360 گفت:

      منم ذکر کردم که نمخوام وارد بحث حاشیه ای بشم.فقط از اونجایی که مارلون عزیز به آنچارتد علاقه وافری داره،در همون مورد براش مثال زدم.البته من خودم که بازیش کردم چندتا مشکل جدی دیگه هم دیدم که در اینجا بازگو نمیکنم چون فن های سونی برداشت اشتباه میکنن.در ضمن دوستان من سن و سال و تجربه فنیم به فن بازی و اینا نمیخوره.اگه چیزی میگم برداشت اشتباه نکنید.
      ______________________________
      Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۲ MEA Co. All rights reserved :arrow:
      انجمن حقوق بگیران مایکروسافت

      ۰ ۰
    7. Marlon Brando گفت:

      xneon 360 عزیزم یه خبر دیگه هم بود و شما کامنت داده بودی آنچارتد یه سری مشکلات داشت و من گفتم اگه میشه این مشکلات رو بگین ولی فکر کنم متوجه کامنتم نشدی.
      حالا میشه تو همین خبر مشکلات آنچارتد ۳ رو بگید تا من هم بدونم

      ۰ ۰
    8. Nightmare گفت:

      xneon 360 :
      کاملا با حرف هات موافقم .
      نمبپیدونم آخه این نگاه های سطحی بعضی از دوستان آخه تا کی ؟ یکم فقط یکم نگاه کنین میبینین که بازی ساده ای مثل ماریو هم باگ داره چه برسه به این بازی ها با این حجم بنامه نویسی .
      —————————
      مثال : برای همین فیزیک بازی که اگه شمشیر رو زدی مثلا به یک سنگ جرقه بزنه و تکه ای ازش کنده شه میدونی چند خط برنامه میخواد :
      ۱) اول باید تعریف کنی سختی سنگ و سختی شمشیر
      ۲) باید سطح خارجی شمشیر و شنگ رو تعریف کنی
      ۳) باید میزان برندگی شمشیر و میزان شکنندگی سنگ تعریف بشه
      ۴) شدت ضربه باید تعریف بشه
      ۵) زاویه باید تعریف بشه و نحوه ی اصابت
      ۶) فراخوانی مثلا افکت جرقه که قبلا طراحی شده
      ۷) تعریف کردن مدت زمان طول افکت جرقه
      ۸) نحوه اجرا و پایان افکت جرقه
      ۹) جدا شدن مقداری از سنگ
      ۱۰) نحوه ی حرکت تکه جدا شده و همچنین فراخوانی تکسچر ها ی مربوطه
      ۱۱) نوع پرتاب و جهت
      ۱۲) و چند کار دیگه تازه اینا فقط تصویر بود و صدا هم هست و همچنین فیزیک مطلق اون
      حالا تصور کنید برای همین یک کار ساده حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ خط باید بنویسی (البته به برنامه نویس مربوط میشه و میتونه تو ۱۰۰ تا هم جمع کنش)
      حالا تو اسکایریم به اندازه مو های سرتون خط برنامه هست :roll:

      ۰ ۰
  9. god of gamers گفت:

    ضعف کنسول در برابر pc .این که خبر تازه ای نیست :lol:

    ۰ ۰
    1. xneon 360 گفت:

      یه کلام از مادر عروس! پسر گل خب در مورد بازی ریج هم ورژن پی سی افتضاح بود پس دلیل بر ضعف پلتفرم بوده؟ اینا هم ربطی به سخت افزار یا مسائل درونی سیستم ها نداره.مربوط به نا همخوانی کد های نوشته شده با سیستم دکدر یا کامپایلر هست.

      ۰ ۰
    2. kritoos گفت:

      این سیستم هایی که میگی چی هست؟

      ۰ ۰
    3. Nightmare گفت:

      سیستم دکدر و کامپایلر سیستم مترجم یک سیستم عامل هستش . مثال ساده :
      وقتی شما به زبان فارسی میگی برو آب رو از اونجا بیار یارو انگلیسیه که نمیفهمه و این وسط یکی دیگه برات ترجمه میکنه تا یارو برات آب رو بیاره .
      اینجا هم اگه شما یک برنامه رو مثلا با زبان پاسکال بنویسی این زبان ابتدا به زبان بیسیک و بعد به زبان اسمبلی (زبان ۰ و ۱ که زبان اصلی کامپیوتر هست و فقط همین براش قابل فهمه «البته برای تمام وسایل هوشمند صدق میکنه») ترجمه میشه تا اون دستور که مثلا باز کردن my computer هستش اجرا بشه
      گرفتی دوست عزیز؟ :wink:

      ۰ ۰
    4. Hunt gray گفت:

      خب این یعنی اینکه خاک تو سرشون بااین برنامه نویسیشون؟؟ :roll:

      ۰ ۰
    5. Hunt gray گفت:

      تو اینکهPCقویتر از کنسولهاست هیچ شکی نیست..(اینو همه میدونن حتی خودت روزبه جان که یکی دودفعه بد کوبوندیش)..اما کامنتxneon 360فکرکنم متقاعدت کرده باشه که باشه که دادن همچین نظراتی خیلی نادرسته..اصلا همین اسکایریم.آبروی قدرتPCبرد..یا بازی ریج……
      این کامنتت تو خبرهایALANWKEpcیا بتمن معنا میداد اما تو اسکایریم خودpcهم زیر سوال رفته..اینم بگم.این مشکل اسکایریم ربطی به کنسول نداره و مشکل از بازی سازاست.

      ۰ ۰
  10. victor hogo گفت:

    با تمام احترامی که برای این شرکت قائلم باید بگم کارشون اصلا قابل قبول نبوده.

    ۰ ۰
    1. kritoos گفت:

      مهم نیست قابل قبول باشه یا نه؟ مهم فروش درآمدی که برای شرکت داره :evil: :evil:

      ۰ ۰
  11. saeed mirabi گفت:

    خوب تونسته رشوه داده !!! با همون انجین قدیمیش مثل بازی بی خود مدرن ۳ تونسته حسابی پول به جیب بزنه !!! عوضش ساعتها سرگرمی برای یک گیمر در بازی گنجونده !!! بازی ویچر با تمام چیزهای خوبی که داشت به خاطر کنترل بدقلقش برای من به بی خود ترین بازی روی زمین تبدیل شد ( انجمن Martial Art’s )

    ۰ ۰
    1. orion گفت:

      کنترلش که خوب بود :?:

      ۰ ۰
  12. اونوقت یه سری میگن این بازی محشره بعدش به نقد آقای ایزدی گیر میدن! :twisted:
    بازی که سیوش خراب باشه به درد….

    ۰ ۰
  13. آقایون گیمرها بیان از فردا به علت اعتراض تا ۳هفته اسکایریم بازی نکنیم!!!

    ۰ ۰
  14. Albert Wesker گفت:

    آقایون ادامه ی بحث رو ببرید تو قسمت بحث بازی … کامنتا رو هم در صورت امکان به اونجا منتقل می کنم تا بحث پیوسته بشه …

    ۰ ۰

دیدگاه بسته است.