توسط Nevan در ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ , ۱۱:۴۱

شما را نمی دانم، اما برای من بد ترین خبر پارسال، خبر ساخته شدن Devil May Cry جدید توسط استودیوی “نینجا تئوری” بود. خبری که خیلی ها را ناراحت کرد و خیلی ها را یک شبه از” عاشق سینه چاک کپکام” به “دشمن قسم خورده ی کپکام” تبدیل کرد. کپکام به خاطر اینکه فروش ۳.۵ میلیونی DMC4 ( توجه داشته باشید که Bayonetta با آن همه عظمت و یال و کوپال و نمره ی کامل فقط ۱.۱ میلیون نسخه فروخت!) برایش راضی کننده نبود، فقط برای یک مشت دلار بیشتر DMC را دو دستی به یک استودیوی غربی تحویل داد تا مخاطب های غربی را نیز جذب کند.

این مقاله مانند سایر نوشته های این بخش نظر کاربران سایت دنیای بازی بوده و به هیچ وجه نظر دنیای بازی نیست، بدون شک سعی می کنیم تا نوشته های کاربران را بدون تغییر منتشر کنیم، بنابراین ممکن است متن از نظر نگارشی و محتوایی دارای نقصان باشد.

 

اما سوال اصلی اینجاست، آیا نینجا تئوری استحقاق این را دارد که برای بازی ای مثل Devil May Cry یک Reboot یا یک Prequel بسازد؟ و از همه مهم تر، آیا نینجا تئوری “توانایی” ساختن همچین بازی ای را دارد؟ در این مقاله سعی شده است با بررسی مولفه هایی که به نظر من نینجا تئوری برای اجرای خوب آنها در یک DMC دچار مشکل می شود، به این سوالات پاسخ دهم.( البته به این نکته هم باید اشاره کنم که من هر دو بازی نینجا تئوری یعنی Heavenly Sword و Enslaved را بازی کرده ام.)

داستان:
من فکر می کنم داستان برای نینجا تئوری یعنی همه چیز. اگر اینطور نبود آنها برای بازی Enslaved یکی از بهترین داستان نویس های جهان (الکس گارلند) را به خدمت نمی گرفتند. اگر چه هنوز هیچ چیز از داستان DmC : Devil May Cry مشخص نشده، اما می توان آسوده خاطر بود که یک بازی ساخته ی نینجا تئوری داستان خوبی خواهد داشت. در مورد شخصیت پردازی هم اوضاع همین طور است. شاید باور نکنید اما شخصیت “مانکی” ( شخصیت اول بازی Enslaved) در لیست ده تایی شخصیت های مورد علاقه ی من جای دارد( لیستی که دانته در صدر آن قرار دارد). نینجا تئوری استاد داستان پردازی و خلق صحنه های احساسی است و بنظر می رسد کپکام در این یک مورد کار را به کاردان سپرده است! فضاهایی که نینجا تئوری بازی هایش را در آن خلق می کند همگی سورئال و فوق العاده جذاب اند و این موضوع برای DmC: Devil May Cry یک مزیت بزرگ محسوب می شود چون سری DMC همیشه فضاهایی غیر واقعی و فانتزی داشتند.

مانکی شخصیت پردازی بسیار خوبی داشت.

گرافیک:

نینجا تئوری در دو بازی قبل ثابت کرده سلیقه ی خوبی دارد. Heavenly Sword و Enslaved هردو گرافیک رنگارنگ و شادی داشتند و از نظر فنی هم خوب بودند. اما DmC: Devil May Cry تا اینجا نمایش قابل قبولی نداشته و از نظر فنی ( مبتنی بر ۲ دمویی که از آن منتشر شده اند) تا الان حرف خاصی برای گفتن ندارد و در یک کلام افتضاح است. سخت است که باور کنیم این همان تیمی است که بازی زیبای Enslaved را ساخت. فکر کنم باید به نینجا تئوری وقت بیشتری داد تا بر روی گرافیک فنی بازی بیشتر کار کنند. اما در قسمت هنری،اوضاع تا حدودی فرق دارد. اگر بازی ای که نینجا تئوری هم اکنون در دست ساخت دارد یک Devil May Cry نبود، گرافیک هنری اش فوق العاده بود. اما بر خلاف میل باطنی ما این بازی یک Devil May Cry است. گرافیک هنری بازی شاد و پر از رنگ های گرم است اما اصلا برای یک DMC مناسب نیست.امیدوارم اتمسفر تاریک و سرد DMC3 را فراموش نکرده باشید. فرض کنید گرافیک Call Of Duty بعدی سل شید باشد! مطمئنا هنری بودن در هر جایی خوب نیست. موضوع بعدی در مورد گرافیک بازی ، طراحی محیط و کاراکتر است که با توجه به سابقه ی خوب نینجا تئوری نباید در این مورد هم نگرانی ای به خود راه دهیم.

طراحی های هنری استودیوی نینجا تئوری بی نظیرند.

گیم پلی:
رسیدیم به بزرگ ترین نگرانی موجود در مورد بازی.( البته بعد از ظاهر دانته!). همگی با گیم پلی انقلابی سری Devil May Cry آشنا هستیم. گیم پلی ای که در سال ۲۰۰۱ دنیای اکشن را زیر و رو کرد و در سال ۲۰۰۹ با بازی Bayonetta به درجه ی کمال خود رسید. اگر بخواهیم گیم پلی بازی های ساخته ی نینجا تئوری را بررسی کنیم، در می یابیم که گیم پلی آنها با یک اکشن دیوانه وار فاصله ی بسیاری دارد. اکشن سوم شخص با چاشنی همکاری بین شخصیت ها و سکوبازی ( Enslaved ) یا اکشن سوم شخص شلوغ ( Heavenly Sword ) هیچ کدام کوچکترین شباهتی به گیم پلی سریع و دیوانه وار سری DMC ندارند. تازه اگر نینجا تئوری بتواند یک گیم پلی خوب و شبیه به سری DMC را در DmC : Devil May Cry اعمال کند( که با دیدن دموی E3 کمی به این موضوع امیدوار شدم!) به هیچ وجه نمی تواند از پس هیولایی با نام Bayonetta بر بیاید. از قدیم گفته اند: سبک ژاپنی را فقط یک بازی ساز ژاپنی می تواند گسترش دهد! همانطور که پیش تر اشاره کردم استاد هیدکی کامیا ( خالق سری DMC و Bayonetta) دو سال پیش با بازی Bayonetta گیم پلی سری DMC را گسترش داد و به حد غایت خود رسانید. بعید می دانم نینجا تئوری بتواند همین کار را در DmC : Devil May Cry انجام دهد. به هر حال همه ی طرفداران دو آتشه ی سری DMC انتظار این را داشتند که عنوان بعدی از سری DMC بتواند روی Bayonetta را کم کند. مثل این که این اتفاق قرار نیست حداقل تا سال ۲۰۱۲ بیفتد!

 

 

وضعیت تجاری:
خطرناک ترین ریسک کپکام. استودیوی نینجا تئوری تاکنون دو بازی ساخته است. هر دوی این بازی ها به نوعی یک شکست تجاری محسوب می شوند. Heavenly Sword، عنوان انحصاری سونی آنقدر شکست بدی خورد که شماره ی بعدی اش کنسل شد و استودیوی نینجا تئوری هم به خودش قول داد که دیگر بازی انحصاری نسازد! بازی بعدی این استودیو که توسط Namco Bandai منتشر شد (Enslaved) هم در نهایت به فروش ۷۰۰ هزار نسخه رضایت داد و حتی به فروش استاندارد این صنعت یعنی ۱ میلیون نسخه هم نرسید. بازی های استودیوی نینجا تئوری همیشه منتقد پسند اما شکست خورده (از نظر تجاری) بوده اند. حال سوال اصلی اینجاست که شرکت پول پرستی مثل کپکام، چرا باید یک سری پرفروش که مردم حتی برای نام اش هم پول می دهند را به استودیویی بدهد که از نظر تجاری هیچ وقت موفق نبوده است؟ این سوالی است که همه ی طرفداران سری DMC از خود می پرسند و البته جوابی نمی یابند.

خائن!

 

همانطور که می بینید، شماره ی بعدی از سری DMC در باتلاقی از تناقض ها و مشکلات گیر افتاده است و سرنوشت اش معلوم نیست. تا نمایشگاه Gamescom زمان زیادی باقی نمانده است و باید منتظر باشیم و ببینیم که تغییرات نهایی نینجا تئوری در بازی می تواند دوباره دل طرفداران را بدست بیاورد یا نه. راست اش را بخواهید نتوانستم خودم را کنترل کنم و به عنوان یک طرفدار دو آتشه ی سری DMC این چند سوال را از کپکام نپرسم:
کپکام، آیا واقعا فروش ۳.۵ میلیونی DMC4 کم بود؟ آیا DMC4 با این که نسبت به DMC3 ضعیف تر بود، فروش قابل قبولی نداشت؟ آیا واقعا مشکل “تکراری شدن سری DMC” اینقدر برایت لاینحل بود که ساخت شماره ی بعدی آن به یک استودیوی غربی سپردی؟ آیا مخاطبان سری DMC کم بودند که این سری را به سوی مخاطبان بیشتر و غربی سوق دادی؟ و سوال آخر: آیا این یک مشت دلار ارزش اش را داشت که به خاطرش چندین میلیون نفر از طرفداران سریDevil May Cry را ناامید و ناراحت کنی؟ جواب همه ی این سوال ها را فقط تو می دانی و خدا.

 

مرتضی ملکشاه [Nevan]

دیدگاه
۲۷ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

27 Replies to “ارزش یک مشت دلار…”

  1. reza-360 گفت:

    چه جلب! ۸-O
    _________________________
    MW3 Fighters + PES Killers

    ۰ ۰
  2. Vampire گفت:

    منم عاشق این بازیم و امیدوارم نینجا تئوری از پسش بربیاد و گرنه در یک حمله انتحاری(اگه درست نوشته باشم)همشون رو به خاک سیاه میشونم :mrgreen: ….امیرمسعودبهدادازحقوقبگیران و غوهای سپید

    ۰ ۰
  3. MG.96 گفت:

    خوب بود. دم شما گرم!

    ۰ ۰
  4. Ezio گفت:

    جالب بود ممنون :-P :-P

    ۰ ۰
  5. Makarov گفت:

    ممنون، جالب بود! فقط به نظرمن مقاله ت یه کم تناقض داره! اولش اومدی دلیل این کار کپ کام رو افزایش فروش بازی دونستی و بعد تو پاراگراف “وضعیت تجاری” اومدی و درباره منتقد پسند بودن بازی های نینجا تئوری و کم فروش بودن بازی هاش صحبت کردی! پس به نظر نمیاد کپ کام به خاطر پول این کارو کرده باشه.
    —————————————————————
    MW3 Fighters

    ۰ ۰
  6. mohammad.m گفت:

    بهتری چیزه این بازی سبک گرافیکی خیلی خفنشه یه جورای خیلی جلیه……….نترسید بابا خرابش نمیکنه البته امیدوارم که خرابش نکنه

    ۰ ۰
  7. xneon 360 گفت:

    خب امید وارم این شاهکار بازی های رایانه ای آسیبی نبینه و مثل همیشه جذاب و عالی از آب دربیاد.در مورد این دانته جدیدی هم بگم با دین اولین تریلر از این بازی به کل نا امید شدم ولی با دیدن تریلر و گیم پلی نمایشگاه E3 امسال یکم امید وارتر شدم.دانته جدید هم یجورایی باحاله مخصوصا مدل موهاش!(کاملا مدل غربیه و خییلی باحاله) :mrgreen:

    ۰ ۰
  8. Call Of Game گفت:

    من که میگم این بازی تا زمان اومدن تغییرات خیلی زیادی توش ایجاد میشه و این چیزی که میبینیم هیچ وقت نسخه نهایی نیست و من واقعا امیدوارم که در تریلرهای بعدی که از این بازی منتشر میشه میتونیم شاهد تغییرات خوبی باشیم(بیایید امیدمان را از دست ندهیم)

    ۰ ۰
  9. به نظر من این همه انتقاد از کپکام کافیه و دیگه بسه.زمانی که کامیا رفت همه فهمیدن که بهترین نسخه این بازی دویل ۱ بود وبس.
    تو ترینرشم انگار اون رو مجبور می کنن که بگه دانته است.
    به نظر من نینجا تئوری یکی از بهترین سازنده های بازی ها هک و اسلش است.
    دویل می کری از نسخه دوم به بعد به یک باز سازی احتیاج داشت.
    همین طور که devil 3 از devil 4 بهتر بود (بجز در زمینه گرافیک) devil 1 هم از جفت این ها بهتر بوده و اینکه از الان ناراحت DmC باشیم یه کار عجولانه و غیر ضروریه.
    حالا من از اقا مرتضی یه سوالی دارم
    تا حالا شده بازی رو به قصد فروش چند میلیونی بسازن و بد از اب در بیاد؟
    تا حالا نینجا تئوری بازی بد ساخته؟
    بعدشم همون طور که گفتی این بازی Reboot و البته خیلی جاه طلبانه و مطمئن باش که دانته توی devil may cry 6 عین قبل خواهد بود.
    از اون موقعی که نرو یاماتو رو تو دستاش گرفت فهمیدم که این دویل دیگه اون دویل سابق نیست.
    من با این دانته کنار اومدم و قرار اونو تو یه نسخه تحمل کنم و باور دارم که دانته بدون ممتو و ابنوی و ایوری (که هنوز معلوم نیست توی بازی هست یا نه) یکی از بهترین نسخه های این سری خواهد بود ونباید فقط بخاطر موهای سیاه دانته بد بین باشیم.
    حقوق بگیران ماکروساقت.

    ۰ ۰
  10. Abbas72 گفت:

    ایشالا که خدا بزاره تو کاسشون غرب زده های …. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

    ۰ ۰
  11. cool-hand گفت:

    فکر نکنم بدرد بخوره.

    ۰ ۰
  12. Ichimaro Gin گفت:

    با این جمله خیلی حال کردم :
    ***از قدیم گفته اند: سبک ژاپنی را فقط یک بازی ساز ژاپنی می تواند گسترش دهد!***
    این جمله کاملا درسته ..تخیلی که زاپنی ها توی کارهاشون دارند توی هیچ جای دنیا پیدا نمیشه ..

    هم از نظر شخصیت پردازی و هم از نظر روند کلی داستان این بازی در درجه بالایی قرار داره و سپردن اون به یک استدیوی غربی ضربه بزرگی به بازی می زنه…

    ای کاش دوباره بازی ساز های ژاپنی همت کنند و بازیهاشون رو خودشن بسازند !!!!!!

    ۰ ۰
    1. اره اون جمله درست جین جون ولی ای دریغ که سازنده ژاپنی خودش تو شرکت غربیه!
      هه

      ۰ ۰
    2. Ichimaro Gin گفت:

      جین کیه ؟!!! گین دوست عزیز..به معنی نقره ای هستش در زبان ژاپنی …

      ۰ ۰
    3. خودت گفتی به من چه!
      منو چه به این ژاپنی بازی ها
      هه

      ۰ ۰
    4. Leon S.K گفت:

      به قول استاد کوجیما ((ما ژاپنی ها جز بازی ساختن کار دیگه ای بلد نیستیم))

      ۰ ۰
  13. cloud گفت:

    من امید زیادی به این بازی ندارم چونکه بازی های نینجا تئوری همه جوره به گیمر کمک می کنن تا بدون هیچ چالشی مراحلو رد کنه واین کاملا بر خلاف فلسفه devil may cry هست !!!

    ۰ ۰
  14. من که عاشق این دانته جدیده شدم :lol:

    ۰ ۰
  15. AKA Riddler گفت:

    منم ازاین دانته جدید خوشم اومده اما ازاصل کار به کلی خارجه
    از نظرمن کپکام این چند وقته داره خاک تو سر خودش میکنه وای به حاله روزی که عاقبت Midway بشه
    این دوستمونم خیلی از حرفاش راسته تریلر جدیده که اصلا گرافیکش در حده DMC 3 هم نبود !!
    به هر حال باید صبر کرد تا دید نتیجه چی میشه خدا کنه دلیله خوبی برا سیاه بودن مو های دانته داشته باشن.

    ۰ ۰
    1. مگه قراره دروغ باشه؟!

      ۰ ۰
  16. Hamedgh گفت:

    با سلام!
    درد دلی از Nevan عزیز، یکی از عاشقان بازی Devil May Cry و شخصیتهای آن!
    او بخوبی نگرانی هایش را از سرنوشت این بازی بروز داده و و سوالات او نیز ناشی از همین موضوع است.او طرفدار این بازیست و کاری هم نمی شود کرد.اما…
    درد دلم را نه از روی عشق بلکه از رویی دیگر برای شما دوستان عزیزم بازگو می کنم.این سری از بازیها پر از پتانسیل اکشن بوده که در هنگام آزاد سازیش، با ضرباتی موزون و پی در پی که ریتمی موزون در انجام حرکات به خود می گیرد، روبرو می گردیم.این حرکات در دنیای خاص داستانیش بسیار دلپذیر و روان اجرا شده بطوریکه فضا پر از رایحه تحرک و هیجان می شود.این سری بازیها، ترکیبی از اکشن و صحنه های سینمایی و حرکات دیوانه وار و گاهی غیر واقعی و بشدت کارتونی تشکیل گشته بطوریکه گیمر را در آن صحنه های شلوغ و دیوانه وارش غرق کرده و اجازه سرخاراندن را به او نمی دهد.از نظر من این بازی فقط یک اکشن ناب و دارای اتمسفری غلیظ و جذاب است.این بازی دارای شخصیتها و طراحی های جذابیست که از خود بازی جلوتر رفته و باعث جذابیت بیشتر آن شده است و به مدد آن چه که در بالا نگاشتم توانست طرفدارانی را برای خودش جمع کند.والا آن داستان و دنیای عجیبش و بعضی از حرکات غیر واقعیش، نمی توانست طرفداران زیادی را بخودش جلب کند.فضا و دنیای آن بشدت شرقی/ژاپنی و خاص آنها بوده و ادامه آن بر همین شیوه و اسلوب میتوانست ضربه بیشتری به آن وارد کند.بنابراین کپکام با یک فلش بک به گذشته و آوردن فضا و محیطی متفاوت و کاراکتری دگرگون شده، تولدی دیگر را در سر می پروراند که شاید نیاز به تغییر تیم بازیسازی نیز از همین جا نشات گرفته باشد.
    اما به طرفداران این بازی می گویم هیچ شرکتی حاضر نمی شود یکی از عناوین مطرحش را به نابودی سپرده و آن چهره ترسیم شده قبلی را درهم شکند.اما در میان آنهمه سوالاتی که مطرح کردید منهم این سوال را از شما می پرسم که از روی دو دموی منتشر شده چکونه می توان گرافیک فنی و هنری و دیگر المانها را مورد بررسی قرار داد؟در مورد یک بازی آنهم با این حجم و پروسه زمانی که طی می کند و تیم بزرگ بازیسازی که در پشت آن است، نمی توان بسادگی بحث کرد.ببینید آنچه که باعث شد بازی DMC از بازی Bay…ta فروش بهتری داشته باشد از نظر من داستان سرراست تر و صادقانه تری بود.از این موضوع نتیجه می گیریم که استفاده از اکشن آنهم به بهترین نحوش نمی تواند ملاک موفقیت یک بازی قرار گیرد بلکه المانهای دیگری نیز هست که باعث می شود آن اکشن نفس گیر جذابتر جلوه کرده و بازی موفقترگردد.اما آیا گیم پلی بازی Bay…ta واقعا موفق و کامل بوده و توانسته با محیط و فضای!!! بازی بخوبی سینک شده و در دل گیمرها جای گیرد؟
    اما من و شما به چه شرکتی موفق و ناموفق می گوییم؟ چرا شرکت موفق و با سابقه کپکام یکی از عنوانهای برتر خود را به یک شرکت ناموفق (به گفته بعضی از دوستان عزیز و طرفدار بازی) داده است؟ آنها چه خصیصه هایی را برای یک شرکت در نظر می گیرند و آنرا موفق می نامند؟ آیا فقط فروش بالای یک بازی می تواند بعنوان ملاک اصلی برای یک شرکت از لحاظ موفق و حرفه ای بودن محسوب گردد؟
    سپردن یک بازی به شرکتهای دیگر برای ساختنش کار نادرستی نیست.کجایش نادرست است؟اینکار را اکتیویژن برای بازی Call of Duty انجام داد و ضرر نکرد.دوستان عزیزم تا بحال باید متوجه شده باشید که شرکتهای ژاپنی مدتهاست در پی وارد شدن به بازارهای جهانی حتی در زمینه بازیسازی هستند.نمونه اش شرکت اسکویر انیکس که چندین عنوان بازی غربی را خریداری کرده و مشغول ساخت عناوین جدیدی از آنهاست.باید پذیرفت که بازیسازی در غرب پیشرفت عظیمی در همه زمینه ها کرده است و دارای نو آوریهای زیادی در امر بازیسازی شده است.دنیا و فضای بازیهای ژاپنی خاص خود آنهاست و دارای عناوینی از بازیها نیز بوده که به مذاق کشورهای دیگر خوش آمده است.اما آنها فهمیده اند که نیاز به هوای متنوع تر و خوش بوتری برای نفس کشیدن دارند.آنها نباید نفس بکشند؟آنها باید به راهشان ادامه داده و به رقابت با دیگر شرکتهای بازیسازی بپردازند.آنها می دانند که بعد از مدتی دیگر سبک و سیاق بازیهای آنها ممکن است مورد عنایت گیمرها قرار نگیرد.دنیای بازیها که فقط در ژاپن خلاصه نشده است.همه شما بهتر می دانید که چه بازار عظیمی در سراسر دنیا برای بازیسازی وجود دارد.پس … در رابطه با این موضوع بیشتر از این ادامه نمی دهم و نتیجه گیری را به خود شما واگذار میکنم.
    مطمئن باشید شرکت کپکام به چندین میلیون نفر قانع نشده و به چندین چندین میلیون دیگر هم فکر می کند.اما از صحبتهای بعضی از دوستان به نگرانی زیاد آنها پی برده و این جمله را برای آنها می نگارم:
    از قول خودم: “Dev Don’t Cry, Fans May Cry”
    که Dev مخفف Developer (شبیه و کوتاه شده Devil) بوده و این معنی مد نظرم بوده که سازندگان بازی درباره سپرده شدن بازی به تیم دیگر گریه نمی کنند اما در این وسط ممکن است این طرفداران به گریه در آیند.امیدوارم خوشتان آمده باشد!
    به شرکت کپکام حق بدهید.امید است بازی عرضه شده بتواند نظر همه گیمرها را بخودش جلب کند خصوصا طرفداران دو آتشه و نگرانش را!

    با تشکر از همه دوستان گیمری!

    ۰ ۰
    1. dmc-X360 گفت:

      اووووووووففففففففففففف.تومار نوشتین؟؟!!

      ۰ ۰
    2. حامدق باور کن بازیه خیلی خوبی از اب در میاد!

      ۰ ۰
    3. Hamedgh گفت:

      با سلام!

      به نظرم همه چیز بستگی به داستانش دارد.ناشر و شرکت سازنده اش خوب و کاربلد هستند خصوصا کاپکام!
      اما… وقتی بازی عرضه می شود دیگر آن بازی حرف اول و آخر را می زند.مطمئنا اکشن دیوانه وار و صحنه های سینمایی عجیبش حفظ خواهد شد اما این وسط تنها داستان جای سوال دارد؟؟؟

      با تشکر!

      ۰ ۰
  17. Alcatraz گفت:

    اقاى ملکشاه به شدت باهات موافقم… فاتحه ى دانته و دویل خونده شد رفت…اخه من نمیدونم سازنده قحطى بود دادن به نینجا تئورى؟؟؟

    ۰ ۰
  18. AKA Riddler گفت:

    برا اینکه نینجا تئوری تو ساخت عناوین سوم شخص خوش سلیقه اس.
    اما از یه چیز مطمئنم که فروش این بازی بر عکس عناوین قبلی نینجا تئوری فروش بالایی داره چون عنوان برا کپکامه این شرکت هم پول دوسته !
    میگن جدیدا هم کپکام گفته حالا حالا ها ساخت بازی توشرکت نینجا تئوری ادامه دارهخوب این حرف یعنی امید اقای Nevan !

    ۱ ۰
  19. پارسا گفت:

    چیزی ندارم در مقابل کپپ کام بگم جز:
    نامید شدم …

    ۰ ۰