آخرین اظهارات فرهود فرمند درباره ی “کوهنورد”

توسط Ali Fakhar در ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ , ۱۴:۰۹

مدتی پیش بازی “کوهنورد” در پژوهشکده باقرالعلوم و در جمع اصحاب رسانه رونمایی شد و فرهود فرمند سازنده ی این بازی آخرین نظرات خود را اعلام کرد که به عبارت زیر است.

او در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر چگونه عنوان شدن این بازی بعنوان بهترین بازی سال گفت: این بازی در نخستین جشنواره بازی‌ های رایانه‌ ای که به همت بنیاد ملی بازی های رایانه ای دراردیبهشت‌ ماه سال جاری برگزار شد، در ۶ بخش از جمله بخش گرافیک، داستان، فنی و طراحی کاراکتر کاندیدا شده بود که در مجموع توانست عنوان بهترین  بازی سال و بهترین طراحی بازی را از آن خود کند. از این رو در اینجا این بازی با عنوان بازی برگزیده سال ۱۳۹۰ اعلام شده است.

وی ادامه داد: این بازی به صورت پلتفرمر طراحی شده است. در این مدل طراحی، همپوشانی بخش‌ های مختلف سبب نخواهد شد که از بخش خاصی صرف‌ نظر شود. بلکه همه قسمت‌ ها مورد توجه واقع شده‌ اند تا تمام محتوا به بهترین شکل برای مخاطب به نمایش درآید.

طراح بازی و کارگردان “کوهنورد” با بیان این که این بازی برای سنین بالای ۱۲ سال طراحی شده است، افزود: در این پروژه ده نفر به صورت نیمه وقت وتمام وقت ۳ سال کار کرده‌اند به طوری که حتی در روزهای تعطیل نیز ما به برنامه‌نویسی و طراحی مشغول بوده‌ ایم. اگر از استقبال مخاطب، بازخورد خوبی بگیریم برای تولید سریالی این بازی نیز اقدام خواهیم کرد. البته ما ایده های دیگری نیز برای تولید بازی داریم که در آینده آن ها را اعلام خواهیم کرد.

فرمند در ادامه عنوان کرد: “کوهنورد” یک بازی مستقل و خانگی است که برای تسریع در روند تولید به تبیان پیشنهاد شد و توانست حمایت مالی تبیان را جلب کند، درمجموع بازی “کوهنورد” با صرف تقریبا ۸۰ میلیون تومان تولید شد که نیمی از آن را موسسه تبیان تقبل نمود. این بازی در حال حاضر بصورت انحصاری بر روی پلتفرم رایانه های شخصی و ویندوز قابل اجراست و با توجه به محدودیت های موجود برنامه ای برای انتشار بر روی کنسول های دیگر نداریم ،تنها پلتفرمی که تست های اجرایی و قابل بازی داشته پلتفرم اپل بوده است.

دیدگاه
۲۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

24 Replies to “آخرین اظهارات فرهود فرمند درباره ی “کوهنورد””

  1. reza-360 گفت:

    واقعا کوهنورد بازیه قشنگیه! امیدوارم بازی های بعدیشون هم مثل این یکی موفقیت امیز باشه.
    _____________________________
    MW3 Fighters + PES Killers

    ۰ ۰
    1. spart گفت:

      بازم تو گفتی بازیه خوبیه !!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      اخه از کجا میدونی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      ۰ ۰
  2. john.Marston گفت:

    امیدوارم فروش خوبی داشته باشه برای کارهای بعدی
    بچه ها کسی میدونه mashinarium جدیدش میاد :?: :?: :?: :?: :?: :?:

    ۰ ۰
    1. The shadow گفت:

      نه والا! ما قدیمیش رو هم بازی نکردیم! البت Machinarium بازی کردیم ها،mashinarium ولی…

      ۰ ۰
  3. xneon 360 گفت:

    واقعا جا داره از اینجا به همه این عزیزان یک خسته نباشین جانانه بگم واصلا کاری ندارم که این بازی خوب بود یا بد مهم اینه که تمام تلاششونا کردن تا یک بازی قابل قبول ارائه بدن و طبق گفته دوستان بازی در حد خوبیه.
    _____________________________
    انجمن حقوق بگیران مایکروسافت

    ۰ ۰
  4. arashgamer گفت:

    من که همون اولین بار تیزر بازی کوهنوردذ رو دیدم فهمیدم بازیه خوبیه امیدوارم همین طور هم باشه واقعا به همشون تبریک و خسته نباشید میگم.
    ________________________
    pcبازان مقیم مرکز+گیمران بدون مرز

    ۰ ۰
  5. hamoon گفت:

    دمشون گرم که یه بازی درس حسابی زدن و دوس دارم این سری بازی کوهنورد ادامه پیدا کنه :)

    راستی بچه ها توجه کردین شخصیت خود بازی کوهنورد چه شباهته عجیبی با خود این اقای فرمند داره؟

    هامون از pc$

    ۰ ۰
    1. MG.96 گفت:

      خسته نباشی با این کشفت!

      ۰ ۰
  6. MG.96 گفت:

    به آقای فرمند و همه ی دست اندر کارانشون تو استودیو ی نیو تبریک میگم. کوهنورد همونیه که انتظارشو داشتم. بچه ها کوهنورد بی نظیره. هر چی ازش تعریف کنم بازم کمه. باید حتما امتحانش کنید. مبالغه نیست اگه بگم که بهترین پلتفرمریه که تو عمرم بازی کردم. واقعا دست کمی از یه شاهکار نداره. جدی می گم حتما بگیریدش. طراحی هنریشم واقعا شاهکاره.
    امیدوارم تو فروش هم بترکونه و ادامه ای هم براش ساخته بشه.
    اما من یه جای کوهنورد گیر کردم. اول مرحله ی ۷ . دو روزه که تو این مرحله گیر کردم. تقریبا همه ی وسایل لازم رو هم خریدم: پنجه ی خفاشی،تله پورتر،تقویت کفش . دیگه نمیدونم چی کار کنم. هرکی میدونه لطفا کمکم کنه.

    ۰ ۰
  7. lufy گفت:

    اگر برای xbox live می ساختن خیلی توی جهان می پیچید

    ۰ ۰
  8. Ezio گفت:

    من از این بازی و خیلی دیگه از بازی های ایرانی حمایت میکنم :-P :-P

    ۰ ۰
  9. Makarov گفت:

    موفق باشید.
    ————————————–
    MW3 Fighters

    ۰ ۰
  10. Ichimaro Gin گفت:

    ۸۰ میلیون هزینه فقط برای سه سال !!!! خداییش دستشون درد نکنه ….درسته که به رقم پول شاید زیادی باشه اما هزینه های ساخت بازی و برنامه نویس خیلی بالاست ……….امید وارم ما هم زمانی بتونیم بازی های بزرگ با بودجه های بزرگ بسازیم …
    دستشون درد نکنه و خسته نباشند ( کی کرک میشه بازیش کنیم !!! :lol: :mrgreen: :-o :oops: :-P )

    ۰ ۰
  11. rising گفت:

    با این که هنوز از دست میرمهنا ناراحتم ولی حتما این بازی رو می خرم چون ارزششو داره

    ۰ ۰
  12. MEDAL OF HONOR گفت:

    بچه ها تا حالا کسی از شما این بازی رو خریده؟

    ۰ ۰
  13. cloud گفت:

    درود بر فرهود فرمند :wink:

    ۰ ۰
  14. ama-pc360 گفت:

    واقعا بازی خوبیه.
    ——————————
    MW3 Fighters

    ۰ ۰
  15. Hamedgh گفت:

    با سلام! (قابل توجه همه دوستان و نشریات و بازیسازان)
    در ابتدا از گروه بازیسازی کوهنورد تشکر کرده و برای آنها آرزوی موفقیت در ساخت بازیهای بعدی را دارم.
    شرکت تبیان وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است و احتمالا سرمایه اش نیز از آنجا تامین می گردد.یعنی سرمایه گذار خصوصی نیست و از جیب خودش خرج نمی کند.سرمایه اش از بیت المال است.فعالیت آنها شامل: ازدواج و کلوب، دانش، دین، خانواده، ورزش، سیاست، بیماری و هنر و موارد دیگر می باشد.حال اقدام به سرمایه گذاری در بخش بازی نیز کرده اند؟؟؟
    بنابراین در نظر بگیرید چنین شرکتهایی اصلا وجود نداشتند و چنین سرمایه اندکی وارد جرگه بازیسازی نمی گشت، چه آینده ای برای بازیسازی در این سرزمین می توان متصور شد؟

    سه سال معادل ۱۰۹۵ روز بوده که با تقسیم بر هزینه تولید، هزینه هر روز آن می شود: تقریبا ۷۴۰۰۰ تومان
    بعبارت دیگر تمامی هزینه های تولید شامل دستمزد افراد در روز معادل آن می شود.که من فکر می کنم هزینه تولید فقط همان دستمزد افراد باشد(بدون بیمه و بن کارگری و اضافه کاری!!!).بنابراین برای هر نفر که (تیم ده نفره) می شود روزی: ۷۴۰۰ تومان و حقوق ماهیانه هر فرد ۲۲۲۰۰۰ تومان

    دوستان عزیزم موضوع را کمی بازتر می کنیم.با من همراه باشید.
    قیمت بازی کوهنورد ۴۰۰۰ تومان است که یکصد هزار نسخه نشر شده است.که در هم ضرب کنید می شود چهارصد میلیون تومان! این یعنی چی؟ یعنی اینکه اگر تمام یکصد هزار نسخه فروش رود سود حاصل از فروش برای شرکت تبیان می شود:
    ۳۲۰۰۰۰۰۰۰=۸۰۰۰۰۰۰۰-۴۰۰۰۰۰۰۰۰ (سود حاصله سیصد و بیست میلیون تومان) که اگر درصد خواباندن پول در این راه را محاسبه کنیم بعید می دانم این مقدار گردد.حال سوال اینست اگر این بازی این مقدار فروش رود آیا از این سود درصدی هم به بازیسازان آن می دهند؟
    حال این بازی باید چه مقدار بفروشد تا هزینه اولیه را بدست آورد: هشتاد میلیون تومان را بر چهارهزار تومان تقسیم کنیم می شود: فقط ۲۰۰۰۰ نسخه. به نظر من شرکت سازنده و سرمایه گذار این بازی آنقدر مطمئن نبوده که از این بازی نسخه زیادی به فروش رود بنابراین قیمت فروش چهار هزار تومان را برای آن در نظر گرفته است.در این سرزمین که بازیها را از طریق اینترنت و یا مبلغ هزار تومان برای هر دیسک می توان تهیه کرد قیمت چهارهزار تومان برای یک بازی ایرانی، در نظر بسیاری از افراد زیاد است.حال چه باید کرد تا شرکتها و بازیسازان متضرر نشوند و بازیسازان به کارشان ادامه دهند؟ شرکتهای (حرفه ای تر) دیگر رغبت کرده تا وارد این عرصه گردند؟

    من دیدگاه خودم را اینجا ارائه میدهم و قضاوت را به شما دوستان عزیزم واگذار می کنم.چرا این بازی با این حجم و مقدار و در این سبک(پلتفرمر و دوبعدی) باید سه سال طول بکشد؟ چرا باید بازیسازان ما در ابتدا پتک بر آهن نکوبیده باشند و دستانشان تاول نزده باشد و گرمای کوره ذوب آهن به آنها نخورده باشد و کمی عرق نریخته باشند و بعد قصد ساختن شمشیر را بکنند!!!
    (کمی استعاره تشبیه کنایه) . آنها انتظار دارند در همان ابتدا وارد کار شده و تجربه را در همانجا بیاموزند(نقل قول از یک بازیساز گرامی)و حقوقی هم دریافت دارند و بودجه کلانی هم پای کار داشته باشند و سرمایه گذاران با روی باز با آنها برخورد داشته باشند! آیا تک تک این بازیسازان چنین سرمایه ای را داشته باشند بعنوان یک سرمایه گذار حاضرند سرمایه خود را بدر راه بازیسازان کم تجربه صرف کنند؟
    خوب جان جانان! اگر این بازی زمان کمتری را صرف ساخته شدن می کرد در نتیجه با هزینه کمتری به اتمام می رسید در نتیجه حقوق دریافتی آنها هم افزایش می یافت در نتیجه بازی با قیمت کمتری به بازار عرضه میشد در نتیجه…. ای بابا! چقدر در نتیجه … بقیه را به خودشان واگذار کن.
    من سوالی را از نشریه دنیای بازی می پرسم.آیا شما حاضرید کسی را در نشریه خود بعنوان منتقد بپذیرید که از بازی و نقد نویسی اطلاع چندانی نداشته و گیم پلی و المانهای فرعی بازیها را نشناسد و قصد نقد کردن داشته باشد؟ اصلا عاشق بازی و دنیای آن نباشد، عشق دنیای بازی پیشکش او!!! می پذیرید؟ نمی پذیرید.چرا؟
    به اینجا می رسیم که یک بازی یکساله به یک بازی سه ساله تبدیل می شود.تازه! با هزار دعا و اینور و انور کردن امکان پخش پیدا می کند.اینطوری می شود که یکی ازبازیسازان گرامی می گوید اگر همبرگر فروش می شدیم بیشتر از این درآمد داشتیم!
    شما فکر میکنید مهم بازی ساختن به هر طریقی است؟ من می گویم نیست.چرا؟ از نظر ما گیمرها، بازی پیش روی ما مهم است اما از نظر هنر بازیسازی و دنیای اطرافش، این بازیسازان هستند که در مرکز توجه قرار گرفته و مهم می باشند.اگر بازی سازی نباشد پس بازی که توسط آنها ساخته می شود هم نبوده و نخواهد بود.اگر بازیسازان این سرزمین بخواهند اینگونه حرکت آفتاب مهتاب و خرک حلقه ای بروند نخواهند توانست تمرکز لازم را داشته و به حرفه ای گردند.فکر می کنید تا چه زمانی این انگیزه در آنها به قوت خودش باقی خواهد ماند؟ اگر بازی آنها فروش نرود چه خواهند کرد؟
    در اینجا میانبری هم به خود بازیسازان زده و نقدی هم به آنها وارد میکنم.اگر دید حرفه ای و دقیق، فنی و تحقیقی در نزد بازیسازان گرامی هم نباشد بازی خوبی را شاهد نخواهیم بود.اگر بازیسازی تسلط کافی بر روی ارکان بازی نداشته باشد چگونه می تواند بازی خوب بسازد؟ آنوقت چه می شود؟ شما بازیسازان گرامی چه فکر میکنید؟
    من کمی موضوع را بازتر می کنم.اگر بازی خوبی ساخته نشود دیگر گیمرها و مخاطبین زیادی باقی نخواهد ماند.با تیره شدن اذهان آنها نسبت به بازیهای بعدی چه خواهید کرد؟ چگونه خواهید توانست قسم گیمری را که گفته من دیگر بازی ایرانی نمیخرم خواهید شکاند؟

    امید است اگر این دیدگاهها درست و منطقی بوده به هر وسیله ای به گوش بازیسازان گرامی رسیده تا آنها مسیر درست تر و منطقی تری را برای پیمودن خود ترسیم کنند.
    با تشکر از همه دوستان گیمری!

    ۰ ۰
    1. JB_Programer گفت:

      تا حدودی با نظرت موافق هستم ولی همش رو نه! یادت باشه که چرا سه سال به خاطر دلایلی همچون موتور بازی میتونه باشه. چون این موتور و این بازی واقعاً ازش بعیده و نیاز به توسعه دادن فراوان این بازی داره. و مطمئن باش که این مشکلاتی که میگی ان شاء الله حل میشه و فقط به این خاطر شرکت ها قیمتشون رو بالا میبرن چون از بازخوردش میترسن. با بازی های مثل COD یا PES یا FIFA یا BF یا …. احتمال اینکه یه بازی در سبک پلتفرمر بتونه موفق بشه خیلی کمه و چون ما در اول کار قرار داریم این قیمت ها را که براورد اشتباه شرکت های انتشار دهنده هستش رو میبینیم. ان شاء الله در آینده این مشکلات کم میشه.
      :oops: :lol:

      ۰ ۰
  16. dont.stop گفت:

    دمش گرم امیدوارم موفق باشن همیشه
    وبازیهای خلاقانه بیشتری بسازن وبه امید اینکه این بازیرو تو ایکس باکس لایو ببینیم

    ۰ ۰
  17. Jason13 گفت:

    ناز نفست حامدی

    ۰ ۰
  18. Young Maverick گفت:

    کوهنورد نمونه خوب یه پروژه بازیسازی خوبه! :)

    ۰ ۰
  19. ali3821 گفت:

    MG.96 عزیز میشه بگین شما که مرحله هفتین، مرحله اول اون یارو رو چجوری از رو طناب نجات دادین ؟
    ممنون میشم :roll:

    ۰ ۰
  20. arman72 گفت:

    منم تو مرحله یک همونجا گیر کردم. اما سعی می کنم قبل از اینکه کسی بگه خودم راهشو پیدا کنم.

    ۰ ۰