9 نظر

ده برتر | ده ترس به یادماندنی از مجموعه Resident Evil

توسط در 1 ماه پیش
 

کمتر مخاطبی را می‌توان پیدا کرد که با مجموعه‌ی «شیطان مقیم» (Resident Evil) آشنا نباشد و حداقل یکی از قسمت‌های آن را هم بازی نکرده باشد. مجموعه‌ی RE بیشتر در گذشته با اسم کلبه‌ی وحشت در بین مخاطبین شناخته می‌شده و خاطرات بسیار زیادی برای مخاطبین کهنه‌کار از خود به ارمغان گذاشته است. قسمت هفتم از این مجموعه در هفته اخیر منتشر شده و با توجه به تغییر سبک و سیاق خود وارد فاز تازه‌ای از وحشت شده است که بر همین اساس ما تصمیم گرفتیم  ده ترس به‌یادماندنی از این مجموعه را گردآوری کرده و مروری داشته باشیم بر صحنه‌های ترسناکی که شاید هیچ وقت از یاد و خاطرمان نرود. با ده برتر | ده ترس به یادماندنی از مجموعه Resident Evil همراه دنیای بازی باشید.

نکته: با توجه به سلیقه‌ای بودن موارد ذکر شده رتبه بندی صورت نگرفته است.

  «باز کردن در»

رسیدن به یک «در» و فرار از یک اتاق و منطقه در بازی ترسناک، همیشه باعث آرامش برای مخاطب بوده است؛ اما همین درها چون به شکلی خاص باز و بسته می‌شدند، باعث به‌وجود آمدن یک استرس متفاوت دیگر می‌شدند که آیا در اتاق بعدی و در طرف مقابل چه رویدادی منتظر ما است و همین اتفاق به خودی خود ترسی درونی به مخاطب منتقل می‌کرد که از موارد قابل اشاره و البته به یادماندنی این مجموعه به حساب می‌آید.

«پنجره‌‌هایی خطرناک»

حتی با علم به این که نزدیک شدن به این پنجره‌ها خطرناک است و امکان به دام افتادن در دستان زامبی‌ها وجود دارد، باز هم هر بار که از این راهرو رد می‌شویم، ناخودآگاه ترس تمام وجودمان را برگرفته و نه تنها جانب احتیاط را رعایت می‌کنیم، بلکه یک استرس و ترس درونی وجودمان را پر می‌کند، که باعث می‌شود این پنجره‌ها در هر جای مراحل بازی همیشه به یکی از مخوف‌ترین قسمت‌های بازی تبدیل شود.

«حضور سگ‌های سریع و خطرناک»

 سگ‌ها عضو جدایی‌ناپذیر مجموعه هستند که از قسمت‌های اول این مجموعه همیشه حضور داشتند. یکی از عوامل استرس‌زا بودن این سگ‌ها داشتن سرعت بالا و عدم توانایی در هدف‌گیری برای از پادرآوردن‌شان بود که باعث می‌شد به هنگام حضور در مکان‌هایی که سگ وجود دارد، احتیاط بیشتری را خرج داده و مواظب نزدیک شدن بیش از حد آنها باشیم؛ مخصوصا که وقتی به تعداد زیادی از آنها در محل حضور داشته باشند کنترل وضعیت به مراتب سخت‌تر می‌شود.

«روبرو شدن با یک تمساح غول‌پیکر»

در قسمت دوم مجموعه وقتی زمانی که با «کلیر» در جستجوی شخصیت ADA هستیم و با یک تمساح غول‌پیکر روبرو می‌شویم که بی‌تردید یکی از بزرگ‌ترین و البته سخت جان‌ترین غول‌آخر‌های کل مجموعه به حساب می‌‌آید نیز بی‌شک یکی از ترسناک‌ترین لحظه‌های مجموعه است. راه از بین بردن این تمساح آسان است اما همین راه و مدت زمانی که برای از بین بردنش صرف می‌شود یکی از لحظات ترسناک و پراسترس مجموعه و قسمت دوم تلقی می‌شود که همیشه در یاد و خاطر طرفداران  باقی خواهد ماند.

«مواجهه با Licker»

صحنه‌ی اولین برخورد با این موجودات زبان دراز را به خاطر دارید؟ در همان مراحل ابتدایی قسمت دوم زمانی که وارد یکی از راهرو‌های ساختمان پلیس R.P.D می‌شویم، بازی با رفتن به یک صحنه‌ی سینماتیک مقدم مبارک این موجود ترسناک مخوف و جان‌سخت را به نمایش می‌گذارد. نام این موجودات خطرناک (Licker) بود و به دلیل سریع بودن و البته توانایی آسیب رساندن با زبان درازی که داشتند، از جمله دشمنان خطرناک و البته ترسناک مجموعه به حساب می‌‌آمدند. Licker‌ها صدای مخصوصی چه به هنگام حرکت کردن و چه به هنگام نفس کشیدن از خود تولید می‌آورند که از جمله مواردی است که هیچ‌گاه از ذهن مخاطبین پاک نخواهد شد.

 

شما باید ورود برای ارسال نظر